Wat? Uit het grote luchtledige opeens een topklimmer zijn met daarbij nog een verschroeiende tijdrit? Of van zeker een goede tijdrijder, naar een uitermate goede klimmer, die daarbij in strijd met alle wielerwetten ook nog eens zijn tijdrit wist te verbeteren?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Begrijp ik niet goed.
Alle wielerhelden uit de volledige wielergeschiedenis die ooit iets indrukwekkends hebben gepresteerd, die deden dat op de Sky-manier.
Nee, vertel. Hoeveel grote rondes heeft ie gewonnen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je zijn klasseringen in grote rondes in die jaren gezien?
Hoeveel grote rondes heeft Froome gewonnen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:59 schreef inZanity het volgende:
[..]
Nee, vertel. Hoeveel grote rondes heeft ie gewonnen?
0. We hebben het erover dat hij klimmend wereldtop was, niet over hoeveel grote rondes hij heeft gewonnen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:59 schreef inZanity het volgende:
[..]
Nee, vertel. Hoeveel grote rondes heeft ie gewonnen?
ligt niet aan froome, maar aan zijn teamquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoeveel grote rondes heeft Froome gewonnen?
Dan is ie dus ook geen wereldtop. Heeft nooit een rol van betekenis gespeeld. Dan ben je ook geen wereldtop, verre van zelfs.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
0. We hebben het erover dat hij klimmend wereldtop was, niet over hoeveel grote rondes hij heeft gewonnen.
Hij heeft zeker wel een rol van betekenis gespeeld.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:01 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dan is ie dus ook geen wereldtop. Heeft nooit een rol van betekenis gespeeld. Dan ben je ook geen wereldtop, verre van zelfs.
Ja, en dan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat? Uit het grote luchtledige opeens een topklimmer zijn met daarbij nog een verschroeiende tijdrit? Of van zeker een goede tijdrijder, naar een uitermate goede klimmer, die daarbij in strijd met alle wielerwetten ook nog eens zijn tijdrit wist te verbeteren?
In 2008, in zijn eerste grote ronde, eindigde Gesink nog in een zware bergetappe na Contador, Leipheimer en Mosquera, drie veroordeelde dopers. Achteraf gezien kan het haast niet anders dan dat hij toen ook gebruikte. Ondanks dat ik cynisch ben over het uitroeien van doping, tegenwoordig rijden ze wel wat minder hard, maar als hij toen op een schone manier alleen de grootste dopinggebruikers voor zich moest dulden, dan zou hij nu gewoon een absolute topper moeten zijn in het rondewerk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mwoah je kan veel zeggen over Gesink maar niet dat hij een vreemde positieve vorm curve heeft.
Of hij gebruikt weet ik niet, maar ieder geval niet zo opvallend als hen. En dan vind ik een eventuele overwinning ook minder waarde hebben.
Hij heeft wel eens gepiekt voor zijn doen dat is wat anders dan een rol van betekenis spelen. Gewoon een gemiddelde renner die leuk meehobbelt in het peloton. Meer ook niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wel een rol van betekenis gespeeld.
Laten we hopen dat Gesink volgend jaar ook bij Katusha rijdt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Trofimov vandaag weer bijna top 10.
Iedere halve mafkees kan bij Katusha ineens enorm goed fietsen.
Katushaquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Trofimov vandaag weer bijna top 10.
Iedere halve mafkees kan bij Katusha ineens enorm goed fietsen.
In zo'n beetje elk rondje van betekenis waarin hij meedeed reed hij die periode van voren mee. Dan speel je een rol van betekenis.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:03 schreef inZanity het volgende:
[..]
Hij heeft wel eens gepiekt voor zijn doen dat is wat anders dan een rol van betekenis spelen. Gewoon een gemiddelde renner die leuk meehobbelt in het peloton. Meer ook niet.
In 2010 nog 11e in de cqranking, dan hobbel je niet gewoon wat mee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
In zo'n beetje elk rondje van betekenis waarin hij meedeed reed hij die periode van voren mee. Dan speel je een rol van betekenis.
Ik ben een tijdje geleden tot dezelfde hypothese gekomen, en deze wordt steeds meer bevestigdquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
In 2008, in zijn eerste grote ronde, eindigde Gesink nog in een zware bergetappe na Contador, Leipheimer en Mosquera, drie veroordeelde dopers. Achteraf gezien kan het haast niet anders dan dat hij toen ook gebruikte. Ondanks dat ik cynisch ben over het uitroeien van doping, tegenwoordig rijden ze wel wat minder hard, maar als hij toen op een schone manier alleen de grootste dopinggebruikers voor zich moest dulden, dan zou hij nu gewoon een absolute topper moeten zijn in het rondewerk.
Helaas, het is leuk dat je af en toe kan opscheppen hoe schoon je ploeg rijdt, maar de prijs die ervoor betaald wordt is heel hoog.
Waarschijnlijk langerquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:11 schreef Ereinion het volgende:
Those were the days:
De huidige generatie is niet goed genoeg (meer), bij de beloften zit er op klimgebied niet echt een toptalent aan te komen....dat wordt minstens 10 jaar wachten tot we weer een Nederlander zo zien klimmen, als we pech hebben duurt het nog langer. Gelukkig hebben we Theo Bos nog.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:11 schreef Ereinion het volgende:
Those were the days:
De huidige generatie is niet goed genoeg (meer), bij de beloften zit er op klimgebied niet echt een toptalent aan te komen....dat wordt minstens 10 jaar wachten tot we weer een Nederlander zo zien klimmen, als we pech hebben duurt het nog langer. Gelukkig hebben we Theo Bos nog.
Man, man, wat was dat mooi toen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:11 schreef Ereinion het volgende:
Those were the days:
Ik blijf erbij, het is bizar dat het vlakste land uit het hele peloton zo krampachtig naar klimmers blijft zoeken en de eendagswedstrijden, waar het wel een topland kan zijn, grotendeels negeert en dan ondertussen al 2 decennia lang.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:11 schreef Ereinion het volgende:
Those were the days:
Of volgend jaar weer. Als hij dit met die slappe Rabo-doping al kon wordt het helemaal genieten als hij op een serieus programma wordt gezet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:11 schreef Ereinion het volgende:
Those were the days:
Maar als je als publiek ook zo gaat denken wordt de prikkel voor een renner om schoon te rijden er niet groter op.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
In 2008, in zijn eerste grote ronde, eindigde Gesink nog in een zware bergetappe na Contador, Leipheimer en Mosquera, drie veroordeelde dopers. Achteraf gezien kan het haast niet anders dan dat hij toen ook gebruikte. Ondanks dat ik cynisch ben over het uitroeien van doping, tegenwoordig rijden ze wel wat minder hard, maar als hij toen op een schone manier alleen de grootste dopinggebruikers voor zich moest dulden, dan zou hij nu gewoon een absolute topper moeten zijn in het rondewerk.
Helaas, het is leuk dat je af en toe kan opscheppen hoe schoon je ploeg rijdt, maar de prijs die ervoor betaald wordt is heel hoog.
Is het een kwestie van zoeken of een kwestie van talenten die je op dat moment voorhanden hebt?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik blijf erbij, het is bizar dat het vlakste land uit het hele peloton zo krampachtig naar klimmers blijft zoeken en de eendagswedstrijden, waar het wel een topland kan zijn, grotendeels negeert en dan ondertussen al 2 decennia lang.
Ik zou dat anders fomulerenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is het een kwestie van zoeken of een kwestie van talenten die je op dat moment voorhanden hebt?
Dat is toch ook wel gedeeltelijk een kwestie van zoeken ja. Rabobank CT heeft wel eens laten weten dat ze renners aantrokken omdat deze lieten zien over talent te beschikken wanneer het omhoog ging.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is het een kwestie van zoeken of een kwestie van talenten die je op dat moment voorhanden hebt?
Het is trouwens ook alweer lang geleden dat we een echte topsprinter hadden. Zou ook mooi zijn, een Nederlander die meedoet om de knikkers in de massasprints.
Die talenten moeten er gewoon zijn. De laatste 25 jaar heeft Nederland welgeteld 1 monument gewonnen en dat was dan nog een cadeautje. Alles wat een beetje talent heeft, mag zich alleen gaan focussen op het rondewerk en de rest mag helper zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nouja, op dit moment zijn er van de 500nogwat renners in de WT een stuk of 44 afkomstig uit Rabobank CT. Je kan ook weer niet zeggen dat het heel weinig heeft opgeleverd. Er zijn wel dingen fout gegaan, maar misschien is het grootste probleem wel de te brave cultuur in Nederland.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:30 schreef Waaghals het volgende:
Tja 17 jaar opleiden heeft ook bitter weinig opgeleverd. In Nederland moeten we het vooral hebben van de incidentele toppers.
We moeten de talenten gewoon wattagemeters geven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:30 schreef Waaghals het volgende:
Tja 17 jaar opleiden heeft ook bitter weinig opgeleverd. In Nederland moeten we het vooral hebben van de incidentele toppers.
Als je voor de echte finale begint even op kop rijden om Gesink van voren te houden in beeld vindt, dan wel ja.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:40 schreef Drebbelman het volgende:
Waar is Vacansoleil deze ronde? De Blanco's zijn in elk geval nog in beeld.
Volgens mij toch een Vuelta- en Giro-overwinning voor Menchov.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:43 schreef Zelva het volgende:
Met acht man anoniem rijden voor één kopman heeft Rabo/Blanco nog nooit wat opgeleverd. Ik wou dat ze daar eens mee stopten.
Weer dezelfde situatie als de jaren 90 dus, en er wordt nu nog minder gewonnen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:40 schreef Drebbelman het volgende:
. Dan maar op zijn Duits, een tijdje sabbatical, en onze beste renners ergens anders onder brengen zodat we over een tijd met een schone lei kunnen opnieuw kunnen beginnen.
Vooral Mollema moet zich op eendagswedstrijden en etappes gaan richten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die talenten moeten er gewoon zijn. De laatste 25 jaar heeft Nederland welgeteld 1 monument gewonnen en dat was dan nog een cadeautje. Alles wat een beetje talent heeft, mag zich alleen gaan focussen op het rondewerk en de rest mag helper zijn.
Dat wil niet zeggen dat er plots een Sagan, Gilbert of Cancellara uit Nederland gaat opduiken, maar als je er ook een stuk of 10 van niveau Nuyens, Gasparotto en co hebt, dan zou er om de 3/4 jaar altijd wel eens eentje op het juiste moment op de juiste plek zitten. Nu zijn er 2 of 3, dan moet alles al heel erg meezitten.
twitter:wielerman twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 19:48:08Ongelooflijk, we gaan de Galibier op! Morgen aankomst aan het Pantanimonument! giro reageer retweet
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:10 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik zie geen reden voor pessimisme. Ik heb Gesink geen een keer zien lossen.
hele management en trainingsstaf van Blanco vervangen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:00 schreef Pedroso het volgende:
Het zag er een paar jaar gelden allemaal zo mooi uit. Gesink was al doorgebroken en er kwamen nog grote talenten aan (Mollema en cs.).
Waar is het mis gegaan ? Niet dat ik jongens als Mollema en Boom afschrijf maar het gaan niet de toppers worden waaraan gedacht werd. We hadden qua talent een grote voorsprong op de Belgen die bijna geen talentvolle ronderenners had. Helaas is dat nu inmiddels anders.
VDB was een mindere versie van Gesink en inmiddels heeft bv De Gendt ook al mooie dingen laten zien.
Aan trainingsarbeid kan het volgens mij niet liggen (niet in de intensiteit tenminste misschien wel trainingsmethode ?) dus daarom nogmaals : Waar gaat het mis ?
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:51 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:wielerman twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 19:48:08Ongelooflijk, we gaan de Galibier op! Morgen aankomst aan het Pantanimonument! giro reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Die hebben vast nog wel wat middeltjes in de ploeg waarvan je het warm krijgt. Goede ploegarts hebben ze daar.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]![]()
En Lefevere zit gelijk weer te huilen.
Dat is vorig jaar al voor een deel gedaanquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:03 schreef Joene het volgende:
[..]
hele management en trainingsstaf van Blanco vervangen?
Luicito, die verkeerd pieken tot kunst heeft verhevenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is vorig jaar al voor een deel gedaanDaar ligt het dus niet aan. Al zie ik die Delahaye nog liever vandaag dan morgen verdwijnen.
Ze moeten even vragen wat Kwiatkowski gebruikt. Dan rijden ze de komende dagen overal van voren mee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Die hebben vast nog wel wat middeltjes in de ploeg waarvan je het warm krijgt. Goede ploegarts hebben ze daar.
Zo zijn er nog talloze voorbeelden. Renners die als eind twintigers opeens superklimmers blijken te zijn. Niks mis mee want we zitten tegenwoordig naar een schone sport te kijken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:20 schreef Redefine het volgende:
Santambrogio is eigenlijk de nieuwe Dani Moreno. Beiden bij hun oude ploeg (BMC/Lotto) al gelost worden op een viaduct, terwijl ze daarvoor degelijke klimmers waren. En bij hun nieuwe ploegen vliegen ze opeens weer de bergen over.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:51 schreef baggerbaas het volgende:
![]()
![]()
![]()
Is dat definitief nu? En de Mont Cenis?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:51 schreef baggerbaas het volgende:
![]()
![]()
![]()
Volledige route, behalve die laatste 4.25km, dus ook de Mont Cenisquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat definitief nu? En de Mont Cenis?
En nu maar hopen dat er wél beeld is.
Goed nieuwsquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volledige route, behalve die laatste 4.25km, dus ook de Mont Cenis
Je bent sarcastisch neem ik aan? Bij Gesink zou het misschien wel precies andersom kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:23 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zo zijn er nog talloze voorbeelden. Renners die als eind twintigers opeens superklimmers blijken te zijn. Niks mis mee want we zitten tegenwoordig naar een schone sport te kijken.
Wat denk je zelf ? Lijkt me duidelijk dat er nog een aantal ploegen rondrijden die boter op hun hoofd hebben. Volgens mij is het in een aantal landen (Spanje, Italie en zelfs Belgie) veel minder een issue om de sport schoon te krijgen dan in bv Nederland en Duitsland.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je bent sarcastisch neem ik aan? Bij Gesink zou het misschien wel precies andersom kunnen zijn.
twitter:RGUpdate twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 20:32:17A terrible day for me on the bike! Got so cold I couldn't move my legs anymore at the last climb. Thanks @BlancoCycling for all the help! reageer retweet
Daar zijn zij geen goede voorbeelden van. Dani Moreno klom veel beter, voordat hij naar Lotto ging. En Santambrogio was een talentvolle klimmer, waarna hij bij BMC kwam hij nog geen molshoop over.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:23 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zo zijn er nog talloze voorbeelden. Renners die als eind twintigers opeens superklimmers blijken te zijn. Niks mis mee want we zitten tegenwoordig naar een schone sport te kijken.
4km, er wordt dus 11 ipv 15 kilometer van de Galibier beklommen. Nu zijn de laatste kilometers wel de lastigste, maar toch een zeer waardige aankomst bergop op deze manier.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:35 schreef Slobeend het volgende:
Hoe ver is het Pantani-monument van de top van de Galibier?
Dubieus is het zeker. Maar we zien het wel.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:42 schreef Ereinion het volgende:
Santambrogio is de categorie Kohl/Sella. Volstrekt belachelijk, zo ongeloofwaardig dat het lachwekkend wordt, en een bewijs dat het bloedpaspoort lang niet zo effectief is als sommigen ons willen doen geloven.
Mij valt op dat sinds die beenbreuk hij een stuk minder tegen de kou kan dan daarvoor. Niet dat hij daarvoor zo'n held was in koud weer, maar het verschil met normaal weer is alleen maar groter geworden. Zou dit iets te maken kunnen hebben met die pinnen die nog in zijn been zitten? Iemand die daar iets over kan zeggen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:34 schreef ItaloDancer het volgende:
twitter:RGUpdate twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 20:32:17A terrible day for me on the bike! Got so cold I couldn't move my legs anymore at the last climb. Thanks @BlancoCycling for all the help! reageer retweet
Ja,quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:57 schreef Mani89 het volgende:
Volgensmij heeft hij dat zelf al een keer aangegeven toch?
quote:Het afgelopen jaar is door mijn beenbreuk natuurlijk niet een normaal jaar geweest. Ik denk dat ik een goed niveau heb, maar sommige dingen voelen toch nog anders. Het klinkt misschien raar, maar zoals de afgelopen dagen merk ik dat die pin in mijn been vaak nog koud is, zeker als we meteen vanuit de start bergop moeten. Ik voel het dan echt trekken in mijn rechterbeen. Als het warmer wordt, trekt het weer weg. Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar details die wel meespelen. De spierkracht in beide benen is wel gelijk, maar ik merk verschil in de stabiliteit en de aanhechtingen van mijn rechterbeen. Al beperkt het me niet.
Wist helemaal niet dat Jantje Boven ploegleider is hierquote:“This was a bad day”, Sport Director Jan Boven realised afterwards. “This is not what we had hoped for. In the kilometres leading up to the final climb Robert was suffering from the cold, but because of the high pace he couldn’t change clothes. When the climb started Robert was done within half a kilometre. After that it was all about damage control. The boys waited for him and protected him, but we knew it was trouble when we saw he could hardly follow.”
Afterwards Boven didn’t want to rush to conclusions. “First all the events of today have to settle in. Robert will need to warm up, eat and get a massage and then we will see. This is a hard blow and a podium finish is definitely out of reach now, but we’re going to come up with a plan B and do our utmost to make something out of this. It will be hard because we really believed in our first plan and didn’t even think about other scenarios.”
Het heeft wel wat centen gekost om hem binnen te halen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wist helemaal niet dat Jantje Boven ploegleider is hier
Vastquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het heeft wel wat centen gekost om hem binnen te halen.
twitter:s_kruijswijk twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 21:18:26Perfect place to spend your winter here! Tomorrow we're going down with bobsleds. #CoolRunnings reageer retweet
Dit is echt onzinquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Doet me denken aan het voetbal, daar is 't ook altijd not done als een kleine ploeg een rijke miljardair vindt en zich een weg naar de top koopt. Ja, die komen uit het niets en staan daar alleen maar door geld. Dat geldt ook voor alle anderen, alleen hebben die dat geld gewoon al veel langer. Maar het maakt het voetbal blijkbaar ook "ongeloofwaardig".
Een van de sympathiekere renners, ouwe vegetarier!quote:
En aangezien wij niet weten wie er allemaal clean vooraan meerijdt wordt het gewoon ordinair nattevingerwerk, waarbij willekeurig renners als clean en niet clean worden aangemerkt en de sympathie/antipathie richting renners/ploegen vaak een belangrijke rol speelt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:57 schreef Wombcat het volgende:
Probleem is dat je er van uit gaat dat iedereen gebruikt. Eigenlijk doe ik dat ook, maar er zijn hoogstwaarschijnlijk ook renners die niet gebruiken. En dat kunnen ook (sub)toppers zijn, die dus misschien wel hadden gewonnen als de rest niet vals zou spelen..
Ja, het wielrennen is ongeloofwaardig, maar dat is alle topsport. Het is allemaal fake.
Het voetbal is overigens ook nog eens ongeloofwaardig ivm matchfixing, dat is eigenlijk nog veel erger dan doping wmb.
Mijn punt was dan ook vooral dat beide renners, tussendoor heel slecht reden. Het is bizar dat je een goede klimmer bent, vervolgens naar een andere ploeg gaat, maar echt helemaal niets meer presteert. Vervolgens ga je naar een ander team en hop dan lukt het opeens weer wel.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Want geloofwaardige renners zijn clean? Nee, die zitten even hard aan de stoute snoepjes, maar die doen het al langer, waardoor het minder opvalt. Ik snap dat al langer niet, dat probleem met renners die uit het niets komen. Ja, uiteraard komt dat door doping, duh. Dat geldt ook voor al die anderen die al jaren aan de top staan.
Doet me denken aan het voetbal, daar is 't ook altijd not done als een kleine ploeg een rijke miljardair vindt en zich een weg naar de top koopt. Ja, die komen uit het niets en staan daar alleen maar door geld. Dat geldt ook voor alle anderen, alleen hebben die dat geld gewoon al veel langer. Maar het maakt het voetbal blijkbaar ook "ongeloofwaardig".
Vet gek!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:29 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]twitter:s_kruijswijk twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 21:18:26Perfect place to spend your winter here! Tomorrow we're going down with bobsleds. #CoolRunnings reageer retweet
Zo zie je maar dat De Gees geen miskleun maar een koukleum isquote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:37 schreef marcodej het volgende:
Sestrière is legendarisch?quote:Op zondag 19 mei 2013 02:28 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdag had de Giro wel flink te lijden van de slechte weersomstandigheden. De legendarische beklimming naar Sestrière werd uit het parcours gehaald.
Wauw, hopen op beeldenquote:
Vroeg ik me ook al af, beetje saaie klim eigenlijk. Wel leuk als een rit bovenop aan komt maar midden in een rit is het verre van een scherprechter.quote:
Ik denk dat ze om ongeveer 15.45 uur met de Télégraphe beginnen.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:48 schreef mincemeat het volgende:
Hoe laat verwacht men dat ze beginnen met de klim?
Ze hebben de juiste fiets al gevondentwitter:mtjallingii twitterde op zondag 19-05-2013 om 11:10:19"@MuriloFischerMF: Perfect for today...#giroditalia http://t.co/9GFcjyT4De" @giantbenelux u have these ready for the team at the start.... reageer retweet
Nou ja, het zou natuurlijk wel fijn zijn als er vandaag wel beelden zijnquote:
Ik hoop het, gisteren ook al een middag voor niks blijven zitten.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou ja, het zou natuurlijk wel fijn zijn als er vandaag wel beelden zijn
Herkenbaar, al heb ik na 2 uur nutteloos blijven hopen de PS3 maar aangeslingerd.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:37 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ik hoop het, gisteren ook al een middag voor niks blijven zitten.
Hier moest ik hard om lachen. Als er één sport is waar matchfixing veelvuldig voorkomt dan is het wielrennen wel:quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:57 schreef Wombcat het volgende:
Het voetbal is overigens ook nog eens ongeloofwaardig ivm matchfixing, dat is eigenlijk nog veel erger dan doping wmb.
Nee. Als er ergens een sport is waar veel van je herstelvermogen gevraagd wordt is het wel voetbal.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:46 schreef muzas het volgende:
Bovendien geloof ik nooit dat voetballers minder verboden middelen gebruiken dan wielrenners.
Ik zie dat verschil niet. Als Vinoukorov aan de meet 3 miljoen belooft en daardoor wint, dan vind ik dat nog schadelijker dan wanneer er van buiten de sport wordt gefixt. Zelfde voorbeeld met Rabobank dat een contract uitdeelde aan een renner die een Raborenner liet winnen in het Nederlands kampioenschap een paar jaar terug.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:45 schreef Tommeke het volgende:
Dat heeft ook te maken met de aard van de sport. Als jij met een minder snelle renner samen ontsnapt bent en je kan de leiderstrui bemachtigen moet je die ander wel een reden geven om vol mee te rijden, je hebt hem immers nodig om een voorsprong te pakken. In je eentje is dat moeilijker.
Hij moet echter ook een belang hebben, een etappezege dus. Zo heb je beide een belang om zo hard mogelijk te fietsen. Dat is ook zo mooi aan wielrennen, dat het meer is dan alleen maar zo hard mogelijk fietsen
In het voetbal worden wedstrijden omgekocht zodat een stel Chinezen enorm veel geld kan winnen, dat is iets anders vind ik.
Dit zijn voorbeelden hoe het idd niet zou moeten. Maar bijv de Nibali Santambrogio deal van gisteren, vind ik vrij logisch.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:54 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ik zie dat verschil niet. Als Vinoukorov aan de meet 3 miljoen belooft en daardoor wint, dan vind ik dat nog schadelijker dan wanneer er van buiten de sport wordt gefixt. Zelfde voorbeeld met Rabobank dat een contract uitdeelde aan een renner die een Raborenner liet winnen in het Nederlands kampioenschap een paar jaar terug.
Als je vindt dat dat bij de sport hoort, dan heb je matchfixing geaccepteerd. Dat is nog veel erger.
Wielrenner vergt toch tig keer meer herstelvermogen dan Voetbal? Voetballers hoeven maar 90 minuten per week echt vol te gaan terwijl dat bij Wielrenners het veel voudige is.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee. Als er ergens een sport is waar veel van je herstelvermogen gevraagd wordt is het wel voetbal.
Mwaa. Aan zo'n overwinning zit ook gewoon geld gekoppeld. Ik vind dat niet zo veel anders, maar dit is wel iets waarvan ik kan accepteren dat het bij de sport hoort. Maar de volgende stap is dat er afspraken worden gemaakt dat in een volgende situatie met dezelfde renners de ander mag winnen. Het is glad ijs.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dit zijn voorbeelden hoe het idd niet zou moeten. Maar bijv de Nibali Santambrogio deal van gisteren, vind ik vrij logisch.
Beetje domme vergelijking inderdaad. Ik ben ook geen fan van salonremises in het voetbal maar daar zou ik het eerder mee vergelijken. Of teamorders in de F1.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dit zijn voorbeelden hoe het idd niet zou moeten. Maar bijv de Nibali Santambrogio deal van gisteren, vind ik vrij logisch.
Voetbal is wel 90 minuten intensieve interval... Bovendien trainen ze ook nog veel.. En met al die wedstrijden tegenwoordig, competitie, beker, interlands, europees, etc. Nee, als zelf in het wielrennen, waar zó de loep op ligt nog steeds mensen betrapt worden e.d. geloof ik nooit dat voetbal helemaal schoon is. Zullen ze ook middelen, andere wellicht, maar ook prestatiebevorderende middelen gebruiken.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:59 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Wielrenner vergt toch tig keer meer herstelvermogen dan Voetbal? Voetballers hoeven maar 90 minuten per week echt vol te gaan terwijl dat bij Wielrenners het veel voudige is.
Wat is je voorspelling ?quote:Op zondag 19 mei 2013 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beetje domme vergelijking inderdaad. Ik ben ook geen fan van salonremises in het voetbal maar daar zou ik het eerder mee vergelijken. Of teamorders in de F1.
Nice!quote:Op zondag 19 mei 2013 12:43 schreef Marcoss het volgende:
http://www.steephill.tv/p(...)989fef3b5658&yr=2013
Beelden van de laatste 8 km van gisteren.
quote:Op zondag 19 mei 2013 12:43 schreef Marcoss het volgende:
Ik gok op Betancur vandaag.quote:
Ben het hier echt totaal niet mee eens. Echt intensief trainen gebeurt alleen in de voorbereiding en op trainingskamp niet in het seizoen. Daar zijn vaak uitlooptrainingen en tacktiek trainingen. Beker en Europees erbij maakt voetballen nog steeds lang niet zo intensief als 3 weken koersen met slechts 3 rustdagen. Dat is echt 10x zo intensief om te doen en vergt een veel groter herstel vermogen.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Voetbal is wel 90 minuten intensieve interval... Bovendien trainen ze ook nog veel.. En met al die wedstrijden tegenwoordig, competitie, beker, interlands, europees, etc. Nee, als zelf in het wielrennen, waar zó de loep op ligt nog steeds mensen betrapt worden e.d. geloof ik nooit dat voetbal helemaal schoon is. Zullen ze ook middelen, andere wellicht, maar ook prestatiebevorderende middelen gebruiken.
Betekend niet dat ik minder geniet als ie in de bovenhoek gekruld wordt. Zelfde geld voor wielrennen. Vind het prachtig om te zien hoe ze die bergen op kruipen. Het hele 'aldannietdoping' zal me een worst wezen.
Dit vind ik geen matchfixing.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:39 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Samen werken tot aan de meet, dan jij de etappe en ik de gele trui (elke grote ronde)
Half drie.quote:
Zag ook nog beelden van eerder op de dag. Toen Weeining viel had de kopgroep 5 seconden voorsprong en vlamde het peloton er nog vol achteraan. Kan haast niet anders dan dat de kopgroep pas na het wegvallen van de drie sterkste klimmers de zegen kreeg van het peloton.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:43 schreef Marcoss het volgende:
quote:Op zondag 19 mei 2013 13:21 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ik wel. Maar ga vooral alleen in op hetgeen je het niet mee eens bent.
Denk dat jij meer kans maak om te winnen vandaag.quote:
Yep, of Kruijswijk zou iets moeten proberen.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:43 schreef franklop het volgende:
Hopelijk kan Pietertje iets, of gaat Kelderman mee in de ontsnapping
Ben ik wel mee eens, maar ook wielrennen kent matchfixing, koersen die verkocht worden onderling etc. Verschil is vaak dat er dan slecht geacteerd wordt (Uran/Vino) zo dat het wel duidelijk is.quote:
thx, anders had ik pas om half 3 ingeschakeld.quote:
Geen buren op zondag?quote:
Yep, maar ze zijn nu net begonnen met de Col du mont Cenis. Dat is een leuk opwarmertje.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:05 schreef Syntix het volgende:
[..]
Tnx! Maar de laatste bergop is pas rond kwart voor 4 toch?
Nee, Vlaanderen vakantieland is om 17:15.quote:
nee werkt niet, alleen in belgie te kijken blijkbaarquote:Op zondag 19 mei 2013 14:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Moet Anderlecht - Zulte Waregem ook zien.
Ja daarom vroeg ik het.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:09 schreef Ferdii het volgende:
[..]
nee werkt niet, alleen in belgie te kijken blijkbaar
Kijk 4 posts boven je, die gaat binnen enkele minuten live.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:15 schreef geindoctrineerd het volgende:
iemand een livestream met nederlands/belgisch commentaar?
ah thanksquote:Op zondag 19 mei 2013 14:16 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kijk 4 posts boven je, die gaat binnen enkele minuten live.
quote:Suggestions are that the pace has slowed because the riders have come to an agreement to take the first climb at a steady pace so that riders don't struggle with the time cut today.
quote:The race is still being neutralized on the climb by what appears to be the riders' intent to show solidarity.
Maar solidariteit op welk gebied? Ik snap echt niet waarom ze dit doen.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het wel mooi, die solidariteit.
Solidariteit met de TV-kijkerquote:Op zondag 19 mei 2013 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het wel mooi, die solidariteit.
Veel zieken in het peloton en morgen rustdag?quote:Op zondag 19 mei 2013 14:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar solidariteit op welk gebied? Ik snap echt niet waarom ze dit doen.
Dit dus. Gooi dan de eerste 60 KM eruit en koers de rest volle bak. Wat een onzin dit.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar solidariteit op welk gebied? Ik snap echt niet waarom ze dit doen.
Nog niet eens. Toertochtrijders hebben ten minste nog zin om zo hard mogelijk omhoog te gaan.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Leuk, sta je daar als supporter een race op te wachten, komt er een toertochtje voorbij
Nee, gewoon koersen. Deze etappe is niet bijzonder zwaar (er komen nog 2 lastiger) en de weg is niet gevaarlijk. Als je ziek bent moet je maar naar huis gaan.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:36 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Dit dus. Gooi dan de eerste 60 KM eruit en koers de rest volle bak. Wat een onzin dit.
Minachting van het publiek en de kijkers, ze weten toch wel dat gister slechts 700m in beeld is geweest? Pirazzi was met liefde in zijn eentje zo hard mogelijk die Cenis opgeknald.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:36 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Dit dus. Gooi dan de eerste 60 KM eruit en koers de rest volle bak. Wat een onzin dit.
Alsof je naar een marathon komt kijken, en ze komen Nordic Walkend langs...quote:Op zondag 19 mei 2013 14:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nog niet eens. Toertochtrijders hebben ten minste nog zin om zo hard mogelijk omhoog te gaan.
Het is koersquote:Op zondag 19 mei 2013 14:43 schreef StateOfMind het volgende:
Ik schakel net in, wat is er aan de hand
hier dus... afgezien van Hemelvaart... nu maar ff uurtje schoonmaken, hoef ik dat morgen niet te doen tijdens koers.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:40 schreef superniger het volgende:
wel kut als dit weekend het enige is wat je van de Giro kan volgen
Spijkers op de weg, dus wordt er niet gereden.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:43 schreef StateOfMind het volgende:
Ik schakel net in, wat is er aan de hand
Er staat hele harde tegenwindquote:Op zondag 19 mei 2013 14:45 schreef StateOfMind het volgende:
Maar even serieus, waarom rijden ze zo?
Solidariteit met de mindere klimmers.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ze zijn boos dat Gesink gisteren tijd verloren heeft door de kou.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ho ho, ik heb nog hoop dat ze wel vol de Galibier op gaan knallenquote:Op zondag 19 mei 2013 14:48 schreef Ereinion het volgende:
Alsof je in het voetbal twee keer drie kwartier een rondootje gaat doen omdat het veld er slecht bij ligt.
Denk dat het bij de afdaling van de Col Du Mont Cenis al koers wordt.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ho ho, ik heb nog hoop dat ze wel vol de Galibier op gaan knallen
Net zoals zo'n beetje iedere liefhebber nuquote:
heeft iemand anders nog een nederlandstalige stream? deze doet het niet bij mijquote:Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja daarom vroeg ik het.Ik zoek wel even op het internet.
http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
Deze dus over 5 minuten.
Sierd, ben jij het.quote:
doet het wel, alleen ff wachten tot hij gaat lopen en dan advertenties wegklikkenquote:Op zondag 19 mei 2013 14:56 schreef geindoctrineerd het volgende:
[..]
heeft iemand anders nog een nederlandstalige stream? deze doet het niet bij mij
Maar ook meer tijd om andere excuses te verzinnen.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:58 schreef Zelva het volgende:
Nou ja, het grote voordeel is dat Gesink nu wel genoeg tijd heeft om trui en sjaal aan te trekken.
quote:Op zondag 19 mei 2013 15:00 schreef DutchSL het volgende:
Renaat vertelt het verhaal over Hannibal verkeerd, de Romeinen hebben hem niet vergiftigd, maar hij heeft zelfmoord gepleegd met gif zodat de Romeinen hem niet te pakken zouden krijgen
De hele EPO-tijd zit vol dubbele moralen.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Pantani is een held en Armstrong een bedrieger...hoezo een dubbele moraal?
Bedriegers kunnen ook held zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Fixedquote:Op zondag 19 mei 2013 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De hele Wielersport zit vol dubbele moralen.
Ook.quote:
quote:
Fixed.quote:De hele wereld zit vol dubbele moralen.
Klopt, maar het heeft wel iets hypocriets. Blijkbaar moet je jezelf doodspuiten om een monument te krijgen.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De hele EPO-tijd zit vol dubbele moralen.
Dat meen je, net als Eurosport in de reclame zitquote:
Waarom kijk je dan ook op Eurosport?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat meen je, net als Eurosport in de reclame zit
Wie wel?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:07 schreef Falco het volgende:
Lucien kent geen mededogen voor deze spelbedervers.
Omdat ik dat geneuzel van de Belgen een beetje zat ben en ik vind dat Thijs het wel goed doetquote:
terechtquote:Op zondag 19 mei 2013 15:07 schreef Falco het volgende:
Lucien kent geen mededogen voor deze spelbedervers.
Jose 'mjah' de Cauwerquote:
Eens. In tegenstelling tot die 2 mongolen die California becommentariëren.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat ik dat geneuzel van de Belgen een beetje zat ben en ik vind dat Thijs het wel goed doet
Ja vooral die 2 mannen die ze daarvoor hebben (Ronde van Noorwegen ook)quote:Op zondag 19 mei 2013 15:08 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Eens. In tegenstelling tot die 2 mongolen die California becommentariëren.
Pantani was een leuke renner, Armstrong niet. Doping gebruik is verder niet zo relevant.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:01 schreef Van_Poppel het volgende:
We hebben de hele dag zitten kijken naar hun plan B.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:11 schreef Zelva het volgende:
Waar blijven de Blanco's met Bovens ,,Plan B"?
Gesink heeft het peloton lamgelegd in zijn rol als patron?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
We hebben de hele dag zitten kijken naar hun plan B.
Plan B gaat tot dusverre uitstekend, doel is niet te laat binnenkomenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:11 schreef Zelva het volgende:
Waar blijven de Blanco's met Bovens ,,Plan B"?
Ze hebben gedreigd aan kop te rijden in de afdaling.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Gesink heeft het peloton lamgelegd in zijn rol als patron?
Dat is niet wat ik versta onder matchfixing. Matchfixing is voor mij nog voor de wedstrijd afspreken wie er wint, zodat gokkers er aan kunnen verdienen. Dat komt bij het wielrennen amper voor, lijkt me, omdat het zo goed als onmogelijk is om dit b.v. bij parijs-Roubaix vooraf af te spreken.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:39 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Hier moest ik hard om lachen. Als er één sport is waar matchfixing veelvuldig voorkomt dan is het wielrennen wel:
Samen werken tot aan de meet, dan jij de etappe en ik de gele trui (elke grote ronde)
Renners van kleine teams die aan de finish de renner van het grote team laten winnen om vervolgens het jaar daarna toevallig voor dat grotere team te rijden (diverse nationale kampioenschappen)
Geld bieden voor de overwinning aan je medeontsnapper (olympische spelen)
En zo zijn er nog tientallen voorbeelden.
Als Vino Uran geld geeft om niet te winnen vind ik dat wel matchfixing hoor..quote:Op zondag 19 mei 2013 15:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik versta onder matchfixing. Matchfixing is voor mij nog voor de wedstrijd afspreken wie er wint, zodat gokkers er aan kunnen verdienen. Dat komt bij het wielrennen amper voor, lijkt me, omdat het zo goed als onmogelijk is om dit b.v. bij parijs-Roubaix vooraf af te spreken.
Maar met de gokmaffia heeft dat niks te maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Vino Uran geld geeft om niet te winnen vind ik dat wel matchfixing hoor..
Dat is ook wat waard ja.quote:
Verschil is dat dat intern in een wedstrijd situatie ontstaat, voor hetzelfde geld waren ze gepakt en was het een groepsprint geworden of hadden er twee anderen weggereden.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Vino Uran geld geeft om niet te winnen vind ik dat wel matchfixing hoor..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |