In de stad rijden is opzich heel chill, ik merkte zelfs dat ik afgelopen vrijdag te snel reed op de snelweg (130quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb nu ong 12 uur erop zitten en t is makkelijk. Snelweg moet ik nog beetje beter doorrijden, in de stad rijden gaat wel chill.
Alleen vanuit eerste versnelling optrekken bij bijv. stoplicht wil nog wel eens misgaan. Doe ik koppeling te snel omhoog. Is logisch zegt de instructeur, meer hebben dat.
Zaterdag bochtje achteruit gehad, ook simpel te doen. Volgende keer weer wat bijzondere verrichtingen verrichten, heb er al zin in
Dat is wel zonde ja! Maar aan andere kant misschien ook wel beter: als je er op de dag zelf echt niet klaar voor bent, en het niet haalt, is dat zonde van het geld. Dan kun je beter nog wat extra lessen nemen en het wel in één keer halen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat dacht ik midden deze maand ook " Ooh, eind Juni/Begin Juli rij ik af, dan heb ik wel 50 les uur gehad, komt hélemaal goed"
En toen kwam hij met het nieuws dat m`n TTT is uitgesteld omdat ik er "Nog niet klaar voor ben" (Dus nu duurt het zéker nog 2/3 maanden voor ik het pasje heb)
Ik reed tijdje geleden ook te hard (60 op 59 weg), bijna geflitst. Puur kwestie van om de zoveel tijd op de klok kijken hahaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
In de stad rijden is opzich heel chill, ik merkte zelfs dat ik afgelopen vrijdag te snel reed op de snelweg (130waar je 120 mocht
)
Met optrekken en wegrijden in z`n 1 heb ik nu éindelijk geen last meer van
(Ook wel grappig, ik moest m`n 2e les al meteen vanuit een parkeervak bochtje achteruit doen, en tot die tijd niet meer eigenijk... vrijdag m`n hellingproef perfect gedaan, en ook perfect geparkeerd)
Daar heeft mijn instructeur een goede tip voor " Zorg ervoor dat jij de boete vermeid, het zou raar zijn als je nu al een boete zou binnenkrijgen hé? je hebt je rijbewijs nog niet eens "quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik reed tijdje geleden ook te hard (60 op 59 weg), bijna geflitst. Puur kwestie van om de zoveel tijd op de klok kijken haha
Ja, denk ook wel dat het beter is om dan 10-15 uur extra te lessen, zodat ik hem wél haal!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:02 schreef Hinder het volgende:
[..]
Dat is wel zonde ja! Maar aan andere kant misschien ook wel beter: als je er op de dag zelf echt niet klaar voor bent, en het niet haalt, is dat zonde van het geld. Dan kun je beter nog wat extra lessen nemen en het wel in één keer halen.
Door de lange wachttermijn hier en vakantie/werk had ik alvast een datum vast laten zetten; ik moet dus wel.
Je hebt natuurlijk wel het nadeel dat de vakantie eraan komt, dan is het altijd veel drukker met mensen die willen afrijden en zo, dus dan zal je wachttijd ook wel een stuk langer zijn dan normaal voor de ttt/het examenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, denk ook wel dat het beter is om dan 10-15 uur extra te lessen, zodat ik hem wél haal!
Klopt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk wel het nadeel dat de vakantie eraan komt, dan is het altijd veel drukker met mensen die willen afrijden en zo, dus dan zal je wachttijd ook wel een stuk langer zijn dan normaal voor de ttt/het examen
Nou ja, ik weet dat er hier vorig jaar in de zomermaanden een wachttijd was van 2 maanden of meer, terwijl het normaal 3 weken is. Er moet wel plaats zijn he bij het cbrquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt.
Maargoed, heb nu in m`n hoofd dat ik zo eind Juli/Begin Augustus het pasje wel kan hebben. Heb er nu al 21 uur op zitten, sta geplanned voor 16 uur.. dus dat is totaal 37 uur in 2 maanden, dus dat moet dan wel lukken... toch?
Dat is zo..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet dat er hier vorig jaar in de zomermaanden een wachttijd was van 2 maanden of meer, terwijl het normaal 3 weken is. Er moet wel plaats zijn he bij het cbr
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:34 schreef mega-worstje het volgende:
Hopppaaa na mijn theorie en ttt in 1 keer gehaald te hebben is nu ook het rijbewijs gehaald. Heerlijk relaxt examen gereden, ondanks de stress vooraf en heb foutloos afgeredenMorgen spoedaanvraag en dan maandag ophalen
Examinator zei dat het morgen pas kon, maar morgen lijkt me sws beter want ik kan geen online afspraak meer maken en tussen 9-12 is het alleen mensen zonder afspraak. Ik moet voor spoedaanvraag sws voor 12 uur anders duurt het een dag extra dus ga meteen morgenochtend als er (hopelijk) nog niemand is. Maar het is druk ivm vakanties.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En een tipje: Als de reden om tot morgen te wachten is omdat ze dan pas je gegevens hebben op het gemeentehuis: Ik zou er op gokken, grote kans dat ze die nu al hebben.
Al is het dan nog steeds maandag voor je je pasje hebt, in 1 dag maken lukt ze niet.
Snap ik wel dat hij dat zei, beetje veiligheid inbouwen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Examinator zei dat het morgen pas kon, maar morgen lijkt me sws beter want ik kan geen online afspraak meer maken en tussen 9-12 is het alleen mensen zonder afspraak. Ik moet voor spoedaanvraag sws voor 12 uur anders duurt het een dag extra dus ga meteen morgenochtend als er (hopelijk) nog niemand is. Maar het is druk ivm vakanties.
Dankjewel, super veel zin zelf te gaan rijdenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Snap ik wel dat hij dat zei, beetje veiligheid inbouwen.
Maar meestal gaan die gegevens (sinds ze met pda werken) direct naar het gemeentehuis.
Ben wel eens met een net geslaagde leerling direct na het examen naar het gemeentehuis gereden en jawel hoor, hij kon het rbw al aanvragen.
Maar in jouw geval heb je'm toch nooit eerder dan maandag zoals ik al zei.
Veel plezier vanaf volgende week en onthoud de belangrijkste dingen die je hebt geleerd.
Rijdt een stuk relaxter zonder zo'n zeikerd naast je.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:38 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Dankjewel, super veel zin zelf te gaan rijden
Had een hele chille instructeur, was heel gezelligquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Rijdt een stuk relaxter zonder zo'n zeikerd naast je.
Maar doe rustig aan, overschat jezelf niet want nu begint het leren pas echt.
Verdomd goede tip.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Daar heeft mijn instructeur een goede tip voor " Zorg ervoor dat jij de boete vermeid, het zou raar zijn als je nu al een boete zou binnenkrijgen hé? je hebt je rijbewijs nog niet eens "
En zo hoort het ook.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:13 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Had een hele chille instructeur, was heel gezellig
Hier ook, een instructeur kan je rijexamen maken of brekenquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:13 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Had een hele chille instructeur, was heel gezellig
Examinator bedoel je?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hier ook, een instructeur kan je rijexamen maken of breken
M`n instructeur zegt dit: " Als jij achter het stuur zit, leerling of niet. Betaal jij de boete, op die manier leer je nóg beter de regels kennenquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:48 schreef Hartigan het volgende:
Die eventuele boete is dan toch voor je instructeur, aangezien hij de juridische bestuurder is?
Volgens mij mag dat niet eens, tenzij je je opzettelijk ernstig misdraagt of zoquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
M`n instructeur zegt dit: " Als jij achter het stuur zit, leerling of niet. Betaal jij de boete, op die manier leer je nóg beter de regels kennenen het zou zonde zijn als jij al een bekeuring zou hebben terwijl je nog niet eens je pasje hebt hé ? "
Ah, dan bedoelde je lessen ipv examen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, echt m`n instructeur.. ik bedoelde dat die je rijlessen kan maken of breken.
100% gelijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:48 schreef Hartigan het volgende:
Die eventuele boete is dan toch voor je instructeur, aangezien hij de juridische bestuurder is?
Ik ben de eerste keer gezakt op (o.a.) 'vooruit kijken'. Ach ja.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:05 schreef Braddie het volgende:
Rijlessen gaan steeds beterAlleen werd echt letterlijk de laatste 300 meter duidelijk dat m`n inzicht nogsteeds mist, althans.. m`n "overzicht" zoals m`n instructeur dat noemt.
Ik moest ergens een straatje in, en m`n instructeur had hem al gezien, en ik zag hem echt letterlijk pas op het laatste moment, en wat ging ik doen... héél fel insturen waardoor ik hem wél haalde, maar tóch nog een stukje stoep mee pikte, toen liet ik met m`n uilengezicht de koppeling los en sloeg de motor af
Maar verder gaan m`n lessen steeds beter! Zit tenminste niet meer met zweethandjes achter het stuur (Behalve dat laatste stukje dan) en ik ga steeds beter kijkgedrag vertonen en ik durf nu als m`n instructeur zegt "Ok, trap maar even dat gas in naar de 80" ook écht het gas in te trappen naar de 80, en niet heel langzaam 30-40-50-60-70... (En daar dan 30 seconden over doen
)
Omdat je niet genoeg vooruit keek?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben de eerste keer gezakt op (o.a.) 'vooruit kijken'. Ach ja.
Ja. Ik reed toen op een weg met continu van die 'blokken' zodat je slalommend moest om je snelheid eruit te halen.quote:
Ooh dat soort dingen.. Ja, maar die blokken zijn ook vervelend, vorige week nog gehad tijdens rijles, blegh..quote:Op maandag 10 juni 2013 23:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja. Ik reed toen op een weg met continu van die 'blokken' zodat je slalommend moest om je snelheid eruit te halen.
Toen zag ik veel te laat dat er een tegemoetkomende auto aankwam en het blok toen aan mijn kant stond en ik dus moest stoppen. En op les ook wel wat opmerkingen over gehad.
Ik werd op een gegeven moment zo moe van dat kijken. Bij die blokken ga je steeds naar links en naar rechts en dan moet je telkens binnen-buiten-opzij kijken voor je stuurt.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ooh dat soort dingen.. Ja, maar die blokken zijn ook vervelend, vorige week nog gehad tijdens rijles, blegh..
Dat kijken vond ik vorige week ook nog flink vervelend, maar het gaat nu al automatisch grootendeels. Ik vergeet alleen over m`n schouder te kijken soms..quote:Op maandag 10 juni 2013 23:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik werd op een gegeven moment zo moe van dat kijken. Bij die blokken ga je steeds naar links en naar rechts en dan moet je telkens binnen-buiten-opzij kijken voor je stuurt.
Zo vervelend.
Daar moet je helemaaaaal niet over nadenken, want:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:04 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb gemerkt dat ik veel moeite heb met voorrangsregels als er op een gelijkwaardige kruising drie auto's aankomen. Wie gaat nou eerst? Bij vier zou ik helemaal in de war raken maar volgens mij gebeurt dat niet zo vaak. Zijn er dan ook nog fietser/wandelaars bij dan wordt het helemaal lastig.
Voorrang in eenvoudige situaties snap ik wel, maar als het complex wordt...
Toch wel vrij essentieel bij het autorijden![]()
Heb ondertussen bijna een jaar m'n rijbewijs en vrijwel niemand weet in de praktijk wat te doen bij dit soort situaties.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:04 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb gemerkt dat ik veel moeite heb met voorrangsregels als er op een gelijkwaardige kruising drie auto's aankomen. Wie gaat nou eerst? Bij vier zou ik helemaal in de war raken maar volgens mij gebeurt dat niet zo vaak. Zijn er dan ook nog fietser/wandelaars bij dan wordt het helemaal lastig.
Voorrang in eenvoudige situaties snap ik wel, maar als het complex wordt...
Toch wel vrij essentieel bij het autorijden![]()
Ja, dat is misschien ook wel zo. Dat zoiets zich vanzelf oplost.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daar moet je helemaaaaal niet over nadenken, want:
1: het gebeurt vrijwel NOOIT
2: als het gebeurt gaat het vanzelf goed, geloof me. Er is altijd wel iemand die initiatief neemt.
Als er van de 4 richtingen er maar van 3 kanten totaal auto's komen is er toch niks aan de hand? De meest rechtse gaat gewoon eerst..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:14 schreef pietkanarie het volgende:
oké, maar ik bedoelde eigenlijk: als er op een gelijkwaardige kruising twee auto's aankomen (ik schreef drie). Waardoor je dus met z'n drieën op de kruising bent.
Maar ook dat is een situatie waarbij mensen in het algemeen niet weten wie er eerst mag? Kwestie van communiceren en niet te afwachtend zijn dus?
Ligt dat er niet aan of de auto's af willen slaan of rechtdoor gaan dan? Maar ja, volgens mij doe ik te ingewikkeld...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als er van de 4 richtingen er maar van 3 kanten totaal auto's komen is er toch niks aan de hand? De meest rechtse gaat gewoon eerst..
Nee, op een gelijkwaardige kruising, dus zonder stoplichten, borden, enz is het gewoon rechts eerst. Maar nogmaals, dat komt vrijwel nooit voor, aangezien de enige plek waar die kruisingen bestaan, in woonwijken is. En daar rijden nooit genoeg auto's tegelijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ligt dat er niet aan of de auto's af willen slaan of rechtdoor gaan dan? Maar ja, volgens mij doe ik te ingewikkeld...
Ik vond de oefenexamens moeilijker dan het echte examen. Dus zou best zo kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef Knevelt het volgende:
Ik zit momenteel het boek van Verjo te bestuderen en oefenexamens met de CD-rom te maken, maar ik vind de oefenexamens nog opvallend pittig. Sowieso bak ik nog weinig van gevaarherkenning.
Nu vraag ik me af: Zijn die oefenexamen bewust wat moeilijker gemaakt dan het CBR-theorieexamen, of is het niveau representatief?
Okee. Dank voor je reactie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:17 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik vond de oefenexamens moeilijker dan het echte examen. Dus zou best zo kunnen zijn.
En vooral bij gevaarherkenning inderdaad.
Dus komt wel goed. Ik had steeds bij de oefenexamens 10 of 11 fout bij gevaarherkenning. Op het echte examen had ik er maar 4 fout.quote:
Precies zelfde hier.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:44 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dus komt wel goed. Ik had steeds bij de oefenexamens 10 of 11 fout bij gevaarherkenning. Op het echte examen had ik er maar 4 fout.
Sowieso heb je er niks aan tijdens het autorijden zelf.
Dit had ik ookquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:44 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dus komt wel goed. Ik had steeds bij de oefenexamens 10 of 11 fout bij gevaarherkenning. Op het echte examen had ik er maar 4 fout.
Sowieso heb je er niks aan tijdens het autorijden zelf.
Dat is wel balen inderdaad. Maar soms kan het ook wel helpen. Ik had tijdens mijn lesperiode drie weken niet meer gereden, en daarna ging het een stuk beter dan daarvoor. Blijkbaar had ik toen wat rust nodig.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:26 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Dit had ik ook
Ik zit overigens op 12 lessen van een uur en 1 les van anderhalf uur.
Ze is nu 2 weken op vakantie en daar baal ik wel van.
Ik had laatst ook een periode van 3 weken niet lessen. Eerste les daarna ging misschien het beste tot nu toe.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:45 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dat is wel balen inderdaad. Maar soms kan het ook wel helpen. Ik had tijdens mijn lesperiode drie weken niet meer gereden, en daarna ging het een stuk beter dan daarvoor. Blijkbaar had ik toen wat rust nodig.
Hoeveel onzinvragen zaten eigenlijk ertussen? Zoals: wat is de minimale profieldikte van een autoband, of welke kant van het Europees schadeformulier moet je samen met de andere betrokkene invullen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:44 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dus komt wel goed. Ik had steeds bij de oefenexamens 10 of 11 fout bij gevaarherkenning. Op het echte examen had ik er maar 4 fout.
Sowieso heb je er niks aan tijdens het autorijden zelf.
Ik kreeg de vraag over de minimale profieldikte en ook de vraag 'zit er in een glas bier evenveel alcohol als in een glaasje jenever?'quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:05 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Hoeveel onzinvragen zaten eigenlijk ertussen? Zoals: wat is de minimale profieldikte van een autoband, of welke kant van het Europees schadeformulier moet je samen met de andere betrokkene invullen?
Okee, misschien is het dan wel goed jaquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:45 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dat is wel balen inderdaad. Maar soms kan het ook wel helpen. Ik had tijdens mijn lesperiode drie weken niet meer gereden, en daarna ging het een stuk beter dan daarvoor. Blijkbaar had ik toen wat rust nodig.
Hm, wat hebben die dingen precies met elkaar te maken dan? waarom zou je ineens minder lessen moeten nemen omdat je theorie-examen hebt?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:14 schreef Braddie het volgende:
Had nog 16 les uur geplanned staan voor deze maand, hebben ze me bij m`n rijschool aangeradde om het naar 8 uur te verlagen, omdat ik toch m`n theorie weer heb binnenkort._______!
Ja, dat vroeg ik me dus ook af....quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, wat hebben die dingen precies met elkaar te maken dan? waarom zou je ineens minder lessen moeten nemen omdat je theorie-examen hebt?
Succes!quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:40 schreef Kartmans het volgende:
Vandaag eindexamenuitslag, morgen praktijkexamen voor het rijbewijs. Twee spannende dagen!
Stuk of 4.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:05 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Hoeveel onzinvragen zaten eigenlijk ertussen? Zoals: wat is de minimale profieldikte van een autoband, of welke kant van het Europees schadeformulier moet je samen met de andere betrokkene invullen?
Die werd mij ook gesteld aan het begin van het rijexamen. Wel handig om die te weten dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik kreeg oa de vraag, hoeveel mm profiel moet je minimaal hebben. 1,4/1,6/1,8
Tja, toen begon ik toch ff te twijfelen
Ik weet het ook, maar vooral omdat er 3 getallen werden gegeven die op elkaar leken begon ik te twijfelen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:06 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Die werd mij ook gesteld aan het begin van het rijexamen. Wel handig om die te weten dus.
Die vraag heb ik volgens mij ook gehad.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik kreeg oa de vraag, hoeveel mm profiel moet je minimaal hebben. 1,4/1,6/1,8
Tja, toen begon ik toch ff te twijfelen
Gewoon onthouden die poep. De vragen op de anwb cdrom zijn trouwens makkelijker en meer op het niveau van het examen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:57 schreef Mark031 het volgende:
Die oefenexamens van veka-best zijn echt lastig hoor. Vooral gevaarherkenning is echt hopeloos bij mijIn veel situaties kan je echt niet duidelijk oordelen of je moet remmen of dat gas loslaten al voldoende is.
En dan heb je ook nog maar 8 seconden de tijd
Als je ze vaak doet leer je de logica van het CBR wel begrijpen. Want heel vaak zijn het vergelijkbare situaties. Kinderen op straat? Altijd remmen. Bal op straat gephotoshopt? Altijd remmen. Sneeuw? Altijd gas terugnemen of niks doen. Een beetje zoeken naar overeenkomsten tussen foto's dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:57 schreef Mark031 het volgende:
Die oefenexamens van veka-best zijn echt lastig hoor. Vooral gevaarherkenning is echt hopeloos bij mijIn veel situaties kan je echt niet duidelijk oordelen of je moet remmen of dat gas loslaten al voldoende is.
En dan heb je ook nog maar 8 seconden de tijd
heel veel succes, en je moet het niet zien als rijles. Gewoon alsquote:
Mooie uitspraak, maar dat gaat natuurlijk alleen op bij het examen slimmerdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
heel veel succes, en je moet het niet zien als rijles. Gewoon als
Een stuk rijden met toevallig iemand naast je die er voor opgeleid is haha
Stond je stoel wel goed? Mij is aangeleerd om voor het starten even te kijken of je de koppeling goed geheel in kunt trappen. Je been moet dan niet geheel gestrekt zijn, maar je knie moet je been een (lichte) knik geven. Als dit niet het geval is, corrigeer je dit door je stoel naar voren of naar achteren te verstellen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:29 schreef waaromniet1988 het volgende:
Deze week voor het eerst rijles gehad. Ik was best zenuwachtig maar al wel veel geleerd over doorschakelen, terugschakelen, gas geven, remmen en sturen.
Motor wel vaak laten afslaan, wanneer we weer begonnen met rijden na het stoppen. Op een of andere manier blijft mijn hiel niet op de grond als ik de koppeling volledig intrap.
meer mensen hier last van?
Ik zit al met mijn knie tegen het middenconsole met mijn stoel helemaal naar achter.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:57 schreef Keukendrol het volgende:
]Zijn er meer mensen die het fijn vinden om de stoel erg ver naar voren te zetten en dan met je rechterknie tegen de middenconsole te steunen?[ afbeelding ]
Dit jaquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik zit al met mijn knie tegen het middenconsole met mijn stoel helemaal naar achter.
In wat voor auto les jij dan? Ik ben toch 1,85 cm lang, in een punto.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik zit al met mijn knie tegen het middenconsole met mijn stoel helemaal naar achter.
1,95 in een Toyota Auris. Ik laat mijn knie ook bewust tijdens het rijden rusten tegen het middenconsole, het rijdt best prettig.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:00 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
In wat voor auto les jij dan? Ik ben toch 1,85 cm lang, in een punto.
Tjaquote:
Succes kerel!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:35 schreef Downstar het volgende:
Morgen eerste rijles
whoooeeeeeei, ik heb er wel zin aan
quote:
Zal ik de volgende keer beter oplettenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:50 schreef Hinder het volgende:
[..]
Stond je stoel wel goed? Mij is aangeleerd om voor het starten even te kijken of je de koppeling goed geheel in kunt trappen. Je been moet dan niet geheel gestrekt zijn, maar je knie moet je been een (lichte) knik geven. Als dit niet het geval is, corrigeer je dit door je stoel naar voren of naar achteren te verstellen.
Dat is mooi zuur, is het na 3 keer ook al staatsexamen of is dat na 5 keer pas? Succes alvast!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:06 schreef tomaat52 het volgende:
Ik leef nog.... 3 keer gezakt, 25 juni faalangst-examen. Ik haat het intussenRijlessen gaan goed, maar toch nog steeds de zenuwen tijden het examen zelf
Je zit warm. Na 4 keer zakkenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:09 schreef DDriver het volgende:
[..]
Dat is mooi zuur, is het na 3 keer ook al staatsexamen of is dat na 5 keer pas? Succes alvast!
Heyyy, wat is er gebeurd? Je was eerder dan ik begonnen en je deed het naar eigen zeggen (en mijn indruk) zeer behoorlijk.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:06 schreef tomaat52 het volgende:
Ik leef nog.... 3 keer gezakt, 25 juni faalangst-examen. Ik haat het intussenRijlessen gaan goed, maar toch nog steeds de zenuwen tijden het examen zelf
Het lessen zelf gaat prima, maar zodra er een examinator naast me zit word ik te zenuwachtig, dus ga ik foutjes maken. Best rottig dat je weet dat je het kan, maar telkens faalt op het examen...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:37 schreef Nafi het volgende:
[..]
Heyyy, wat is er gebeurd? Je was eerder dan ik begonnen en je deed het naar eigen zeggen (en mijn indruk) zeer behoorlijk.
Ik was tijdens mijn eerste examen ook zenuwachtig, erg slecht geslapen ook. Maakte gelijk al een fout in de eerste 2 minuten waardoor ik niet meer fatsoenlijk kon rijden en de rest van het examen al wist dat ik gezakt was.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:39 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Het lessen zelf gaat prima, maar zodra er een examinator naast me zit word ik te zenuwachtig, dus ga ik foutjes maken. Best rottig dat je weet dat je het kan, maar telkens faalt op het examen...
Qua examinatoren mag ik eigenlijk niet klagen. Ze waren vriendelijk, rustig en maakte ook grapjes en gingen van alles over hunzelf vertellen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:04 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Ik was tijdens mijn eerste examen ook zenuwachtig, erg slecht geslapen ook. Maakte gelijk al een fout in de eerste 2 minuten waardoor ik niet meer fatsoenlijk kon rijden en de rest van het examen al wist dat ik gezakt was.
Twee weken later weer een examen en gaf aan tegen mijn instructeur dat ik gewoon zenuwachtig word als er een examinator naast me zit. Ik heb mijn examinator gewoon gezegd dat ik bloed nerveus was. Examinator begon over haarzelf te vertellen wat ze hiervoor deed en begon grapjes te maken waardoor ik totaal niet meer zenuwachtig was en het nog een leuke autorit was ook
Tijdens de rit moest ik keren op de weg, 3x steken, wat bij mij 7-8 steken werd. Ik dacht ooh shit hier gaan we weer en werd zenuwachtig waardoor me het zweet uitbrak. Ik heb gelijk gezegd tegen de examinator dat het een stomme keuze was om hier te gaan keren want links van mij stonden parkeerplekken waarop ze aangaf dat het een betere keuze was geweest. Daarna moest ik parkeren op een grote parkeerplek waarbij ik de auto iets liet doorschieten, ik zag haar met de voet naar de rem gaan maar ik was haar gelukkig voor
Na het parkeren moest ik terug rijden naar het CBR waarbij een auto stil stond midden op een dubbelbaanse weg, ik kon dit lastig zien omdat de auto voor mij opeens inhaalde en ik vol in de ankers moest omdat ik de auto nog niet gezien had.
Toch nog drie kleine foutjes gemaakt. Omdat ik zelf al aangaf dat het keren op de weg niet perfect ging en ik beter die parkeerplek had kunnen gebruiken om te keren werd me dat vergeven. Het plots in de ankers moeten omdat de auto stilstond had ik blijkbaar goed opgelost want ze had het zelf ook niet gezien (ik wou eerst uitwijken naar de linkerstrook).
Ik heb ook niemand verteld dat ik examen had op die dag. Had echt het gevoel dat ik verantwoording af moest leggen aan iedereen hoe het gegaan is, iedereen weet het altijd beter.
Goed dat je een faalangst-examen hebt, die mensen zijn erop getraind je zenuwen/angst weg te nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |