Okee. Dank voor je reactie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:17 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik vond de oefenexamens moeilijker dan het echte examen. Dus zou best zo kunnen zijn.
En vooral bij gevaarherkenning inderdaad.
Dus komt wel goed. Ik had steeds bij de oefenexamens 10 of 11 fout bij gevaarherkenning. Op het echte examen had ik er maar 4 fout.quote:
Precies zelfde hier.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:44 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dus komt wel goed. Ik had steeds bij de oefenexamens 10 of 11 fout bij gevaarherkenning. Op het echte examen had ik er maar 4 fout.
Sowieso heb je er niks aan tijdens het autorijden zelf.
Dit had ik ookquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:44 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dus komt wel goed. Ik had steeds bij de oefenexamens 10 of 11 fout bij gevaarherkenning. Op het echte examen had ik er maar 4 fout.
Sowieso heb je er niks aan tijdens het autorijden zelf.
Dat is wel balen inderdaad. Maar soms kan het ook wel helpen. Ik had tijdens mijn lesperiode drie weken niet meer gereden, en daarna ging het een stuk beter dan daarvoor. Blijkbaar had ik toen wat rust nodig.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:26 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Dit had ik ook
Ik zit overigens op 12 lessen van een uur en 1 les van anderhalf uur.
Ze is nu 2 weken op vakantie en daar baal ik wel van.
Ik had laatst ook een periode van 3 weken niet lessen. Eerste les daarna ging misschien het beste tot nu toe.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:45 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dat is wel balen inderdaad. Maar soms kan het ook wel helpen. Ik had tijdens mijn lesperiode drie weken niet meer gereden, en daarna ging het een stuk beter dan daarvoor. Blijkbaar had ik toen wat rust nodig.
Hoeveel onzinvragen zaten eigenlijk ertussen? Zoals: wat is de minimale profieldikte van een autoband, of welke kant van het Europees schadeformulier moet je samen met de andere betrokkene invullen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:44 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dus komt wel goed. Ik had steeds bij de oefenexamens 10 of 11 fout bij gevaarherkenning. Op het echte examen had ik er maar 4 fout.
Sowieso heb je er niks aan tijdens het autorijden zelf.
Ik kreeg de vraag over de minimale profieldikte en ook de vraag 'zit er in een glas bier evenveel alcohol als in een glaasje jenever?'quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:05 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Hoeveel onzinvragen zaten eigenlijk ertussen? Zoals: wat is de minimale profieldikte van een autoband, of welke kant van het Europees schadeformulier moet je samen met de andere betrokkene invullen?
Okee, misschien is het dan wel goed jaquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:45 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dat is wel balen inderdaad. Maar soms kan het ook wel helpen. Ik had tijdens mijn lesperiode drie weken niet meer gereden, en daarna ging het een stuk beter dan daarvoor. Blijkbaar had ik toen wat rust nodig.
Hm, wat hebben die dingen precies met elkaar te maken dan? waarom zou je ineens minder lessen moeten nemen omdat je theorie-examen hebt?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:14 schreef Braddie het volgende:
Had nog 16 les uur geplanned staan voor deze maand, hebben ze me bij m`n rijschool aangeradde om het naar 8 uur te verlagen, omdat ik toch m`n theorie weer heb binnenkort._______!
Ja, dat vroeg ik me dus ook af....quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, wat hebben die dingen precies met elkaar te maken dan? waarom zou je ineens minder lessen moeten nemen omdat je theorie-examen hebt?
Succes!quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:40 schreef Kartmans het volgende:
Vandaag eindexamenuitslag, morgen praktijkexamen voor het rijbewijs. Twee spannende dagen!
Stuk of 4.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:05 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Hoeveel onzinvragen zaten eigenlijk ertussen? Zoals: wat is de minimale profieldikte van een autoband, of welke kant van het Europees schadeformulier moet je samen met de andere betrokkene invullen?
Die werd mij ook gesteld aan het begin van het rijexamen. Wel handig om die te weten dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik kreeg oa de vraag, hoeveel mm profiel moet je minimaal hebben. 1,4/1,6/1,8
Tja, toen begon ik toch ff te twijfelen
Ik weet het ook, maar vooral omdat er 3 getallen werden gegeven die op elkaar leken begon ik te twijfelen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:06 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Die werd mij ook gesteld aan het begin van het rijexamen. Wel handig om die te weten dus.
Die vraag heb ik volgens mij ook gehad.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik kreeg oa de vraag, hoeveel mm profiel moet je minimaal hebben. 1,4/1,6/1,8
Tja, toen begon ik toch ff te twijfelen
Gewoon onthouden die poep. De vragen op de anwb cdrom zijn trouwens makkelijker en meer op het niveau van het examen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:57 schreef Mark031 het volgende:
Die oefenexamens van veka-best zijn echt lastig hoor. Vooral gevaarherkenning is echt hopeloos bij mijIn veel situaties kan je echt niet duidelijk oordelen of je moet remmen of dat gas loslaten al voldoende is.
En dan heb je ook nog maar 8 seconden de tijd
Als je ze vaak doet leer je de logica van het CBR wel begrijpen. Want heel vaak zijn het vergelijkbare situaties. Kinderen op straat? Altijd remmen. Bal op straat gephotoshopt? Altijd remmen. Sneeuw? Altijd gas terugnemen of niks doen. Een beetje zoeken naar overeenkomsten tussen foto's dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:57 schreef Mark031 het volgende:
Die oefenexamens van veka-best zijn echt lastig hoor. Vooral gevaarherkenning is echt hopeloos bij mijIn veel situaties kan je echt niet duidelijk oordelen of je moet remmen of dat gas loslaten al voldoende is.
En dan heb je ook nog maar 8 seconden de tijd
heel veel succes, en je moet het niet zien als rijles. Gewoon alsquote:
Mooie uitspraak, maar dat gaat natuurlijk alleen op bij het examen slimmerdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
heel veel succes, en je moet het niet zien als rijles. Gewoon als
Een stuk rijden met toevallig iemand naast je die er voor opgeleid is haha
Stond je stoel wel goed? Mij is aangeleerd om voor het starten even te kijken of je de koppeling goed geheel in kunt trappen. Je been moet dan niet geheel gestrekt zijn, maar je knie moet je been een (lichte) knik geven. Als dit niet het geval is, corrigeer je dit door je stoel naar voren of naar achteren te verstellen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:29 schreef waaromniet1988 het volgende:
Deze week voor het eerst rijles gehad. Ik was best zenuwachtig maar al wel veel geleerd over doorschakelen, terugschakelen, gas geven, remmen en sturen.
Motor wel vaak laten afslaan, wanneer we weer begonnen met rijden na het stoppen. Op een of andere manier blijft mijn hiel niet op de grond als ik de koppeling volledig intrap.
meer mensen hier last van?
Ik zit al met mijn knie tegen het middenconsole met mijn stoel helemaal naar achter.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:57 schreef Keukendrol het volgende:
]Zijn er meer mensen die het fijn vinden om de stoel erg ver naar voren te zetten en dan met je rechterknie tegen de middenconsole te steunen?[ afbeelding ]
Dit jaquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik zit al met mijn knie tegen het middenconsole met mijn stoel helemaal naar achter.
In wat voor auto les jij dan? Ik ben toch 1,85 cm lang, in een punto.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik zit al met mijn knie tegen het middenconsole met mijn stoel helemaal naar achter.
1,95 in een Toyota Auris. Ik laat mijn knie ook bewust tijdens het rijden rusten tegen het middenconsole, het rijdt best prettig.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:00 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
In wat voor auto les jij dan? Ik ben toch 1,85 cm lang, in een punto.
Tjaquote:
Succes kerel!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:35 schreef Downstar het volgende:
Morgen eerste rijles
whoooeeeeeei, ik heb er wel zin aan
quote:
Zal ik de volgende keer beter oplettenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:50 schreef Hinder het volgende:
[..]
Stond je stoel wel goed? Mij is aangeleerd om voor het starten even te kijken of je de koppeling goed geheel in kunt trappen. Je been moet dan niet geheel gestrekt zijn, maar je knie moet je been een (lichte) knik geven. Als dit niet het geval is, corrigeer je dit door je stoel naar voren of naar achteren te verstellen.
Dat is mooi zuur, is het na 3 keer ook al staatsexamen of is dat na 5 keer pas? Succes alvast!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:06 schreef tomaat52 het volgende:
Ik leef nog.... 3 keer gezakt, 25 juni faalangst-examen. Ik haat het intussenRijlessen gaan goed, maar toch nog steeds de zenuwen tijden het examen zelf
Je zit warm. Na 4 keer zakkenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:09 schreef DDriver het volgende:
[..]
Dat is mooi zuur, is het na 3 keer ook al staatsexamen of is dat na 5 keer pas? Succes alvast!
Heyyy, wat is er gebeurd? Je was eerder dan ik begonnen en je deed het naar eigen zeggen (en mijn indruk) zeer behoorlijk.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:06 schreef tomaat52 het volgende:
Ik leef nog.... 3 keer gezakt, 25 juni faalangst-examen. Ik haat het intussenRijlessen gaan goed, maar toch nog steeds de zenuwen tijden het examen zelf
Het lessen zelf gaat prima, maar zodra er een examinator naast me zit word ik te zenuwachtig, dus ga ik foutjes maken. Best rottig dat je weet dat je het kan, maar telkens faalt op het examen...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:37 schreef Nafi het volgende:
[..]
Heyyy, wat is er gebeurd? Je was eerder dan ik begonnen en je deed het naar eigen zeggen (en mijn indruk) zeer behoorlijk.
Ik was tijdens mijn eerste examen ook zenuwachtig, erg slecht geslapen ook. Maakte gelijk al een fout in de eerste 2 minuten waardoor ik niet meer fatsoenlijk kon rijden en de rest van het examen al wist dat ik gezakt was.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:39 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Het lessen zelf gaat prima, maar zodra er een examinator naast me zit word ik te zenuwachtig, dus ga ik foutjes maken. Best rottig dat je weet dat je het kan, maar telkens faalt op het examen...
Qua examinatoren mag ik eigenlijk niet klagen. Ze waren vriendelijk, rustig en maakte ook grapjes en gingen van alles over hunzelf vertellen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:04 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Ik was tijdens mijn eerste examen ook zenuwachtig, erg slecht geslapen ook. Maakte gelijk al een fout in de eerste 2 minuten waardoor ik niet meer fatsoenlijk kon rijden en de rest van het examen al wist dat ik gezakt was.
Twee weken later weer een examen en gaf aan tegen mijn instructeur dat ik gewoon zenuwachtig word als er een examinator naast me zit. Ik heb mijn examinator gewoon gezegd dat ik bloed nerveus was. Examinator begon over haarzelf te vertellen wat ze hiervoor deed en begon grapjes te maken waardoor ik totaal niet meer zenuwachtig was en het nog een leuke autorit was ook
Tijdens de rit moest ik keren op de weg, 3x steken, wat bij mij 7-8 steken werd. Ik dacht ooh shit hier gaan we weer en werd zenuwachtig waardoor me het zweet uitbrak. Ik heb gelijk gezegd tegen de examinator dat het een stomme keuze was om hier te gaan keren want links van mij stonden parkeerplekken waarop ze aangaf dat het een betere keuze was geweest. Daarna moest ik parkeren op een grote parkeerplek waarbij ik de auto iets liet doorschieten, ik zag haar met de voet naar de rem gaan maar ik was haar gelukkig voor
Na het parkeren moest ik terug rijden naar het CBR waarbij een auto stil stond midden op een dubbelbaanse weg, ik kon dit lastig zien omdat de auto voor mij opeens inhaalde en ik vol in de ankers moest omdat ik de auto nog niet gezien had.
Toch nog drie kleine foutjes gemaakt. Omdat ik zelf al aangaf dat het keren op de weg niet perfect ging en ik beter die parkeerplek had kunnen gebruiken om te keren werd me dat vergeven. Het plots in de ankers moeten omdat de auto stilstond had ik blijkbaar goed opgelost want ze had het zelf ook niet gezien (ik wou eerst uitwijken naar de linkerstrook).
Ik heb ook niemand verteld dat ik examen had op die dag. Had echt het gevoel dat ik verantwoording af moest leggen aan iedereen hoe het gegaan is, iedereen weet het altijd beter.
Goed dat je een faalangst-examen hebt, die mensen zijn erop getraind je zenuwen/angst weg te nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |