M`n 2e les moest ik al direct naar Almere, nou vind ik Almere best een leuke plaats om doorheen te rijden dus dat was fijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:18 schreef moddermonster het volgende:
Ik mocht meteen naar de stad (Eindhoven), maar dat kwam neer op 8 kilometer rechtdoor rijden, dus met enkel sturen en richting viel dat nog wel mee kwa moeilijkheid
Mijn eerste les was ook raar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:10 schreef delano.888 het volgende:
Ik werd de 1e les de snelweg op gestuurd. Ik vroeg gelijk waarom. Ja we gaan naar een groot leeg parkeerterrein toe. De logica ontging mij even waarom dat dan zo moest, maargoed het liep goed af.
Dat heet "aanvangsniveau bepalen."quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn eerste les was ook raar.
" Heb je weleens auto gereden? Ja, wel eens.. maar dat was alleen sturen gas/remmen "
" Dan wil ik zien hoe je stuurt, rijd maar naar links en dan naar rechts " (We reden gelijk het drukke stads verkeer van Hilversum in....)
Vervolgens na... 8-10 km rijden werd ik doodleuk een paadje opgestuurd en gingen we daar het sturen oefenen.(Niet zozeer het basic sturen, maar het overpakken... dat gaat nu gelukkig veilloos)
Logica van sommige instructeurs__________!
Dat is waar!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat heet "aanvangsniveau bepalen."
Blijkbaar kon je toch minder goed sturen dan jezelf dacht want blijkbaar vond de instructeur het beter om op een paadje verder te gaan.
Is toch beter dan iedereen als beginneling beschouwen?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:37 schreef delano.888 het volgende:
Je kan zelfs bij vrijwel elke auto de koppeling in 1x los laten, als je maar flink veel toeren maakt voordat je hem los laat.
In een mini bijvoorbeeld gaat dat zo:
@ 2:44
BTW dit is NIET goed voor de koppeling en moet je dus zeker ook niet doen in een lesauto.
Heel-toe-ing en revmatching doe ik vaak met de vrachtauto als het een handbak is. Schakelt een stuk makkelijker en sneller.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:40 schreef delano.888 het volgende:
En zo zijn er nog veel meer domme dingen die je NIET moet proberen in een lesauto maar wel leuk zijn
Almerequote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
M`n 2e les moest ik al direct naar Almere, nou vind ik Almere best een leuke plaats om doorheen te rijden dus dat was fijn.
Vandaag ook weer naar Almere Muziekwijk gereden!
Ik kreeg bij mijn theorieboek een cd'tje waar je specifieke onderdelen mee kon oefenen, was erg handig.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:10 schreef Thrilled het volgende:
Aloha mensenik kom even snel binnen vallen met wat vragen: hebben jullie goede sites waar je gratis (of tegen een klein prijsje) examens kan oefenen (theorie) op een specifiek onderdeel (gevarenherkenning, voorrang etc) .. Ik heb wel sites met de standaard examen waarin ze dit mixen, maar dat zoek ik niet
Ja, ik werd echt gék van die drempelsquote:
Tja, hij kan dat nieuwe rijden wel helemaal niks vinden maar die examinatoren letten daar wel op, dus lijkt me niet echt slim om het zo te doen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:58 schreef Braddie het volgende:
Wat een gek is m`n instructeur toch![]()
Komen we net bij een rotonde, steken er allemaal kinderen over (Mocht niet, haaien tanden)
Ik remmen, zegt ie " Nee... gewoon doorrijden en toeteren, ze moeten stoppen, als we er een aanrijden is het hun schuld"
Rijden we even later op een 80 weg, ik wil bij 2000 toeren schakelen naar z`n 4, zegt ie " Nee, je mag hem wel een beetje laten brullen hoor, maar niet hoger dan 3500, dat nieuwe rijden vind ik hélémaal niets"
Kort lesje van 1 uur. Maar toch ik heb hem NIET meer laten afslaan, en ik rem goed, ik schakel tijdig terug, m`n bochten gaan goed.
HIj zei het meer zo van "Als het beter is om mee te komen met het verkeer, dan mag je wel meer toeren maken "quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tja, hij kan dat nieuwe rijden wel helemaal niks vinden maar die examinatoren letten daar wel op, dus lijkt me niet echt slim om het zo te doen.
Hoeveel lessen heb je inmiddels gehad? (en dan bedoel ik uiteraard als in hoeveel uur, want ja, soms hebben mensen ook gewoon 1 les van 2,5 of 3 uur, maar dat telt natuurlijk wel als 2,5 of 3 lessen)
Ben blij dat ik de auto niet meer laat afslaan zeg.. mag ook wel na ehh... ja 17 uur in de autoquote:
Gaat vast nog wel gebeurenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben blij dat ik de auto niet meer laat afslaan zeg.. mag ook wel na ehh... ja 17 uur in de auto
Lijkt me wel kut.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:40 schreef Gezicht het volgende:
Ik had pas na +/- 50 uur TTT, meteen daarna ook praktijk en meteen gehaald.
Hoe kan je nou steeds een diesel laten afslaan?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:16 schreef Braddie het volgende:
Heb hem vandaag 4x laten afslaan.. Op de snelweg iets te hard gereden (130.. oeps)
En 1x door een lichte inschattingsfout een bochtje met 60 genomen (piepende banden)
Over 4 uur zou ik inprincipe m`n TTT hebben(heb nu 21 les uur gehad, en bij 25 heb ik hem).. maar m`n instructeur zegt "Nee... Braddie, daar ben je nog niet echt klaar voor... "
Wel vond hij dat ik het parkeren echt perfect deed, en de hellingproef ging ook super!.
Omdat ik soms nogsteeds met m`n hoofd bij een andere handeling ben, dan trap ik de koppeling niet op tijd in, of ik wil wegrijden in z`n 2 en dan is het *bok bok bok* en slaat ie afquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:57 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoe kan je nou steeds een diesel laten afslaan?
Die voertuigcontrole moet een 2e natuur worden (gebeurt pas na je examen als je zelf gaat rijden ;-)) maar als je er nu nog heel erg mee worstelt dan raak je snel in de knoop ja. Als je denkt dat je er meer gevoel bij (de voertuigcontrole) kunt krijgen door op een rustig stukje te oefenen met opschakelen en terugschakelen moet je dat gewoon doen/vragen. Hoe verder je daarin vordert, hoe beter je je aandacht bij andere zaken kunt houden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik soms nogsteeds met m`n hoofd bij een andere handeling ben, dan trap ik de koppeling niet op tijd in, of ik wil wegrijden in z`n 2 en dan is het *bok bok bok* en slaat ie af
M`n instructeur keek me vandaag ook echt met een "" aan.
En hij zei zelfs " Als je dat kijken niet snel onder de knie gaat krijgen dan stop ik... je moet het wél doen hé "
(Terwijl ik al keurig in m`n spiegels kijk... alleen ik vergeet héél soms om over m`n schouder te kijken, en soms dan wil ik nog teveel dingen tegelijk doen waardoor ik in de knoop raak)
Dit is wel een echt goede tip! Ik keek ook nooit ver genoeg vooruit, niet ver genoeg over mn schouder etc.. dus ben ik iedere keer dat ik ergens naartoe fietste gaan oefenen (ik fiets vaak) binnen een week zat het erinquote:[b]Op zondag 2 juni 2013 02:01 schreef NikkelCobalt
Oh en kijken kun je overdag oefenen, gewoon het riedeltje in je kop stampen (en daarbij de juiste bewegingen maken). Binnen, buiten, schouder (draai je hoofd), richting (klik), remmen, koppelen, terugschakelen (doe iets met je benen), nacontrole buiten, schouder. (Of hoe anders aangeleerd, of een beperkte set voor een ander scenerio) Probeer dat 20x op een dag en wellicht blijft het hangen
Volgens mij had mijn instructeur die toen bij zich, weet het echter niet meer zeker.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:00 schreef xzaz het volgende:
Morgen afrijden maar nog geen oproepkaart ontvangen, maar ff bellen zo
Ja denk het ook; vorige keer kreeg ik hem overigens wel via de mail binnen... heb wel een mailtje gehad ter bevestiging dat het examen was aangevraagd.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Volgens mij had mijn instructeur die toen bij zich, weet het echter niet meer zeker.
heb dat bij mn examen gedaan, ging gelukkig goed hahaquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:50 schreef HansVaak het volgende:
Je kan prima in zijn twee wegrijden hoor, maar dat moet je met wat meer gevoel doen dan dat je dat in zijn een zou doen.
Edit: denk overigens niet dat je instructeur (en uiteindelijk je examinator) dit zo tof vindt, maar het kan wel.
Wat een mongolen zijn het dan eigenlijkquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:30 schreef xzaz het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Weer gezakt F((@#! zooi.
Rijden we een rotonde op; sta ik stil omdat er een fietser aankomt wil ik wegrijden staat ze op de rem; ik zo *wtf*.
Zegt ze bij het eindgesprek dat ik daar niet stil moch staan THA FCK
Ach, sorteerde een keer links fout; en deed me koppeling omhoog bij afslaan...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat een mongolen zijn het dan eigenlijk![]()
Jij staat stil omdat er een fietser aankomt, wil je wegrijden trapt ze op de rem, wánt je mag er niet stil staan?
Koppeling mag niet omhoog bij afslaan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ach, sorteerde een keer links fout; en deed me koppeling omhoog bij afslaan...
Nee, doe hem naar beneden en dan omhoog. Ik mag er niet aanzitten wanneer ik afsla.. wat een gezijk... maakt geen kut uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Koppeling mag niet omhoog bij afslaan?Als in, dat je hem liet afslaan hier door? (Je stond al stil?)
Je hebt inderdaad van die azijnpissers er tussen zitten..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, doe hem naar beneden en dan omhoog. Ik mag er niet aanzitten wanneer ik afsla.. wat een gezijk... maakt geen kut uit.
Goed, ik weet dat ik geen goede rijder ben; maar dit slaat echt alles; ze ging maar door en ging maar door.
Het is ook hartstikke leuk, het rijden danquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:50 schreef SugarEvans het volgende:
Hmmm straks lesje nummer 9.. zit ondertussen toch alweer op 12 uur rijden. Gaat snel zo 3 uur per week. Een paar dingen waar ik nog moeite mee heb:
- Achteruit draaien (bijv. een straatje in om te kunnen keren). Op een of andere manier doe ik dit vrij ruim.. ben dus te bang dat ik dicht op die stoep zit terwijl dit niet het geval is. Erg lastig om te zien.
- Koppeling op laten komen en snel optrekken bij bijv. stoplicht kruispunt of whatever. Misschien geef ik gewoon te weinig gas bij.. maar ben misschien dan ook te bang om bij degene voor me op te klappen of te hard weg te schieten.
Dit is helemaal 't geval als op een heuvel sta... dan moet bij deze rijschool iig op de handrem.. Voordat je het goede punt van de koppeling hebt gevonden, beetje gas, handrem eraf.. is degene voor je al 2 stoplichten verder![]()
- Het lastigst vind ik terugschakelen terwijl ik aan het remmen ben voor een bocht. Dus m.a.w. je rijdt in z'n 4, 3 oid.. en dan zie je 't bochtje komen ff spiegels checken.. aangeven.. remmen maar en tijdens het remmen terugschakelen (en dus voor de bocht terug geschakeld hebben).
Dus genoeg werk aan de winkel! Begin 't wel steeds leuker te vinden dus wie weet uiteindelijk met plezier naar het rij examen
Hm, ik zag het altijd als noodzakelijk kwaad, van de eerste tot de laatste les altijd met enorme tegenzinquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is ook hartstikke leuk, het rijden dan
Ik zie het zelf als een lekker ritje.
M`n instructeur zei laatst " Je moet het autolessen zien als fun, gewooon als een lekker stuk rijden met toevallig iemand naast je die je aanwijzingen geeft"
Haha, ik begon het 2 weken geleden ook vervelend te vinden, maar dat was puur omdat ik 2x per week leste en dan 2 uur per keer (En dingen ook kwijtraakte na het lessen, het bleef niet hangen)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, ik zag het altijd als noodzakelijk kwaad, van de eerste tot de laatste les altijd met enorme tegenzin
Dat dacht ik midden deze maand ook " Ooh, eind Juni/Begin Juli rij ik af, dan heb ik wel 50 les uur gehad, komt hélemaal goed"quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:05 schreef Hinder het volgende:
Maar ja, nog een klein maandje en dan is het pasje als het goed is binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |