quote:Anouk zit in eerste halve finale songfestival
MALMÖ - Anouk zit op 14 mei in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival. Ze neemt het namens Nederland op tegen onder meer Denemarken, België, Rusland, Ierland en de Oekraïne.
Dat is het resultaat van de loting die donderdag werd gehouden, zo maakte de organisatie bekend.
De halve finales van het Europese liedjesfestijn worden in Malmö gehouden op 14 en 16 mei. De finale volgt op 18 mei. De precieze volgorde van de optredens is nog niet bekend.
Die wordt door de producenten bepaald. Wel is al bekend dat Nederland in de eerste helft van het programma is geplaatst.
Aan de eerste halve finale doen 16 landen mee, aan de tweede halve finale 17 landen. In de tweede halve finale zitten onder meer Israël, Griekenland, Finland, Noorwegen, Roemenië en Zwitserland.
De halve finale met Anouk wordt ook uitgezonden in Groot-Brittannië, Zweden en Italië, waar de kijkers mogen meestemmen. Die landen mogen automatisch meedoen aan de finale, evenals Frankrijk, Duitsland en Spanje. (NU.nl)
Echt een mooie videoclip van Birds:quote:
Natuurlijk niet. Er is geen zak aan vanavond. Nog meer slechte nummers. Nog meer stom commentaar van Jan. Nog meer dichtgeplamuurde mevrouwen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:37 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik twijfel of ik ga kijken vanavond...
quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Er is geen zak aan vanavond. Nog meer slechte nummers. Nog meer stom commentaar van Jan. Nog meer dichtgeplamuurde mevrouwen.
Ze zal vast een paar zwoele blikken in de camera werpen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:48 schreef Pluto1975 het volgende:
Hoorde vandeweek op tv (waar weet ik niet meer) dat er toch nog een beetje gesleuteld gaat worden aan het optreden.....ben heel benieuwd wat er gaat veranderen....
Ja!quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:49 schreef Pluto1975 het volgende:
(Zag ik nu net in een flits op het nieuws dat de Dom in Utrecht Birds speelde???)
Griekenland is tofffffquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Er is geen zak aan vanavond. Nog meer slechte nummers. Nog meer stom commentaar van Jan. Nog meer dichtgeplamuurde mevrouwen.
Nee vind Griekenland niet tof! Sorriequote:Op donderdag 16 mei 2013 20:53 schreef Greys het volgende:
Griekenland is tofffff
En Roemenie is huilen van het lachen...
Met deze jurk en dit haar!quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:48 schreef Pluto1975 het volgende:
Hoorde vandeweek op tv (waar weet ik niet meer) dat er toch nog een beetje gesleuteld gaat worden aan het optreden.....ben heel benieuwd wat er gaat veranderen....
Nou dan toch liever Denemarken dan Azerbaijan of Georgie hoorquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:11 schreef Eitjee het volgende:
Ik vind het persoonlijk écht jammer dat San Marino eruit ligt, maar dit geeft mij wel weer hoop dat ook Denemarken een flinke fanwank blijkt te zijn (al ben ik er bang voor). San Marino was onder de songfestivalfans de grote favoriet, maar haalt het dus niet eens tot de finale.
Laat, alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft, Denemarken hetzelfde gebeuren. Dat hele gekopieerde liedje met al die typische 'songfestivaltoestanden' en zelfs confetti uit het plafond (dat is toch alleen voor winnaars?) ...
Georgië vind ik helemaal niks, vooral dat tenenkrommende zinnetje 'In a moment like this' wat dan weer refereert aan één van mijn meest favoriete nummers (Denemarken - In a moment like this) van de afgelopen jaren. Het is ook nog eens van dezelfde schrijvers als dat nummer. Ik krijg er gewoon bijna braakneigingen van.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou dan toch liever Denemarken dan Azerbaijan of Georgie hoor
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik liever elk ander liedje zie winnen dan dat klinische formuleliedje van Denemarken. Helaas zie ik dat bijna niet gebeuren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:11 schreef Eitjee het volgende:
Ik vind het persoonlijk écht jammer dat San Marino eruit ligt, maar dit geeft mij wel weer hoop dat ook Denemarken een flinke fanwank blijkt te zijn (al ben ik er bang voor). San Marino was onder de songfestivalfans de grote favoriet, maar haalt het dus niet eens tot de finale.
Laat, alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft, Denemarken hetzelfde gebeuren. Dat hele gekopieerde liedje met al die typische 'songfestivaltoestanden' en zelfs confetti uit het plafond (dat is toch alleen voor winnaars?) ...
Dat punt is bij mij ook bereikt. Ben helemaal klaar met dat nummer; ik ben echt in staat die kutfluit door haar strot te drukken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:24 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik liever elk ander liedje zie winnen dan dat klinische formuleliedje van Denemarken. Helaas zie ik dat bijna niet gebeuren.
Dit jaar is gewoon erg magertjes.
ESF 2014
haha je moet het loslaten. het is maar een tv-programmaquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:26 schreef Eitjee het volgende:
[..]
Dat punt is bij mij ook bereikt. Ben helemaal klaar met die kutfluit; ik ben echt in staat die kutfluit door haar strot te drukken.
Vind sowieso de hele act eromheen echt heel nepperig, hoe ze (slecht acterend) die regels tegen die fluitman zingt....pfffffff, irritant nummer inmiddelsquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:28 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
haha je moet het loslaten. het is maar een tv-programma
haaha ik vind dat juist wel een grappig stukje. hoe ze die fluitman aankijkt. niet briljant bedacht maar wel geweldig in beeld gebracht.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:30 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Vind sowieso de hele act eromheen echt heel nepperig, hoe ze (slecht acterend) die regels tegen die fluitman zingt....pfffffff, irritant nummer inmiddels
Georgie... al is het wel zo dat een voordeel is dat uit die hoek zowel Rusland, Oekraine, Azerbaijan en Georgie met dezelfde mierzoete meuk komen... die snoepen elkaar wel punten af gok ik zoquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:43 schreef Fred_B het volgende:
Behalve Azerbeidzjan en Noorwegen heb ik niet het idee dat er vandaag iets voorbijgekomen is wat hele grote concurrentie moet vormen.
Ik vond dat maar een matig optreden eigenlijk. Niet bijzonder goed gezongen en geen spannende act. Ik kan me niet voorstellen dat de West-Europese jury's dit gaan belonen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Georgie... al is het wel zo dat een voordeel is dat uit die hoek zowel Rusland, Oekraine, Azerbaijan en Georgie met dezelfde mierzoete meuk komen... die snoepen elkaar wel punten af gok ik zo
Als studio-opname klinkt 'ie heel goed, maar zo live gezongen maakte hij niet veel indruk op me. Anouk vind ik live juist beter dan op plaat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:58 schreef Greys het volgende:
Ik snap de Noorwegen adoratie echt niet
Misschien ben ik er te oud voor. Vond het enorm onprettig in het gehoor liggen en totaal geen uitblinker.
Ik vind het een heerlijk eigentijds en geloofwaardig nummer. In het begin moest ik er aan wennen, maar na vaker luisteren vind ik het het beste nummer. Ik vind het geen geweldig nummer, maar ik kan gewoon geen moderner nummer bedenken dit jaar. Er zit geen lied van Euphoria-niveau tussen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:58 schreef Greys het volgende:
Ik snap de Noorwegen adoratie echt niet
Misschien ben ik er te oud voor. Vond het enorm onprettig in het gehoor liggen en totaal geen uitblinker.
Tis idd wel modern, maar ik zou het nooit uit mezelf gaan luisteren na het Eurovisie, wat ik bij Euphoria absoluut wel had. Ik liep woensdag in de sauna per ongeluk Denemarken (quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk eigentijds en geloofwaardig nummer. In het begin moest ik er aan wennen, maar na vaker luisteren vind ik het het beste nummer. Ik vind het geen geweldig nummer, maar ik kan gewoon geen moderner nummer bedenken dit jaar. Er zit geen lied van Euphoria-niveau tussen.
Heerlijk hequote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:02 schreef APK het volgende:
Ik zie top 10 ook wel zitten eigenlijk.
Whahaha, heerlijk dat we eindelijk een keer deze discussie kunnen hebben
Flikker eens op met je getroll steeds.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk eigentijds en geloofwaardig nummer. In het begin moest ik er aan wennen, maar na vaker luisteren vind ik het het beste nummer. Ik vind het geen geweldig nummer, maar ik kan gewoon geen moderner nummer bedenken dit jaar. Er zit geen lied van Euphoria-niveau tussen.
Ik troll weleens, maar dit keer was ik geheel serieus, Fascination.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:06 schreef Fascination het volgende:
[..]
Flikker eens op met je getroll steeds.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:07 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik troll weleens, maar dit keer was ik geheel serieus, Fascination.Oké.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
Jup. Noorwegen gaat ons nog wel voorbij. Maarja we hebben de jury nog zaterdagquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:56 schreef TheVulture het volgende:
Noorwegen is aan een opmars bezig in de Ituneslijsten, verder komt Hongarije een paar keer voor en Malta
Je bent wel goed in voorspellen toch? Hopelijk heb je weer gelijkquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:57 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik begin de kansen van dit liedje steeds hoger in te schatten, voor het songfestival dacht ik dat dit hooguit net in de top 10 zou komen. Nu denk ik dat de enige landen die hoger zouden kunnen eindigen Noorwegen, Denemarken, Azerbeidzjan, Rusland en Italië zijn. Dus dat is in ieder geval top 6, en misschien hoger
Maar we hebben in de 1e helft gelootquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk gewoon dat we de top 5 inschieten zaterdag... het heeft iets absoluuts unieks in de totale line-up... en het scoort blijkbaar ook bij het publiek en niet alleen de jury's
Hongarije doet het ook echt leukquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef grazz het volgende:
[..]
Jup. Noorwegen gaat ons nog wel voorbij. Maarja we hebben de jury nog zaterdag
Ik vind Moldavië niks aan, wil alleen maar indruk maken met die stijgende jurk nou impressive hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hongarije doet het ook echt leuk
Wel verrassend dat Moldavie niet zo wordt opgepikt... van al die cheesy ballads doet Rusland het het beste...
Ik hóóp dat Noorwegen ons voorbij gaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef grazz het volgende:
[..]
Jup. Noorwegen gaat ons nog wel voorbij. Maarja we hebben de jury nog zaterdag
In de Balkan hebben ze geen Daniel Dekker die de juryleden verraadt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:39 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar we hebben in de 1e helft gelootwaaorm hebben we altijd pech met die k*tloting. Had ze in de 2e helft gemoeten dan was top 5 voor mij een zekerheidje geweest, nu niet hoor, maar nog steeds top 10. Al vraag ik me af of de balkan hier ook voor gaat en al die omgekochte juryleden
Als de geluidskwaliteit je niets uitmaakt. Dan is een rip van de youtube versie altijd gratis te doen. Maar ik acht de kans vrij groot dat je een betere geluidskwaliteit wilt dan datquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:47 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik hóóp dat Noorwegen ons voorbij gaat.
Weet je waar ik dat nummer gratis kan downloaden? Ik wil geen geld betalen voor iTunes
Maakt geen flikker uit. Je nummer is goed of niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:39 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar we hebben in de 1e helft gelootwaaorm hebben we altijd pech met die k*tloting. Had ze in de 2e helft gemoeten dan was top 5 voor mij een zekerheidje geweest, nu niet hoor, maar nog steeds top 10. Al vraag ik me af of de balkan hier ook voor gaat en al die omgekochte juryleden
Hihi. Na Denemarken toch nog een aantal sterke nummers. Wel een bijzonder vreemde keuze om Frankrijk als eerste te zetten trouwens.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 03:10 schreef MuscleLover29 het volgende:
Anouk gaat als 13e optreden komende zaterdag. Volledige lijst:
01 France
02 Lithuania
03 Moldova
04Finland
05 Spain
06 Belgium
07 Estonia
08 Belarus
09 Malta
10 Russia
11 Germany
12 Armenia
13 The Netherlands
14 Romania
15 United Kingdom
16 Sweden
17 Hungary
18 Denmark
19 Iceland
20 Azerbaijan
21 Greece
22 Ukraine
23 Italy
24 Norway
25 Georgia
26 Ireland
Het zou toch geweldig zijn als er ook nog hoog geëindigd wordtquote:Op vrijdag 17 mei 2013 06:24 schreef Cee het volgende:
Volgens mij is de loting ideaal!Contrast met wat er voor en er na komt is in ieder geval groot.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 03:21 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb vanavond niet gekeken. Wat voor nummers hebben Armenië en Roemenië?
http://www.telegraaf.nl/prive/21572502/__Gekte_rond_Anouk__.htmlquote:Voor de TROS is het de eerste keer dat een inzending de finale van het liedjesevenement haalt. „We krijgen ineens vragen van de organisatie of wij ons al hebben voorbereid op een mogelijke winst,” zegt ze. „Qua media is het een gekkenhuis. Er komen plotseling extra Nederlandse journalisten invliegen.”
TROSquote:Op vrijdag 17 mei 2013 07:50 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/prive/21572502/__Gekte_rond_Anouk__.html
Word hem nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:06 schreef TheVulture het volgende:
Let trouwens op Italie, dat heeft ook een perfecte loting
is toch ongelooflijk de ene dag sta je gillend in een kroeg omdat je hoopt dat ze na negen jaar de finale halen en de volgende dag is het gesprek ineens we zouden het zomaar wel eens ontzettend goed kunnen doen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:04 schreef TheVulture het volgende:
Deze loting bewijst dat SVT Anouk als een van de topfavorieten beschouwd. Die plek vlak voor de pauze is ideaal
Zei het he, ze gaat gewoon top 5 halenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:25 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
is toch ongelooflijk de ene dag sta je gillend in een kroeg omdat je hoopt dat ze na negen jaar de finale halen en de volgende dag is het gesprek ineens we zouden het zomaar wel eens ontzettend goed kunnen doen.prachtig. ESF
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk trouwens nog steeds dat het Denemarken wordt
Wij toch ook? Engeland, Belgie en Duitslandquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:41 schreef TheVulture het volgende:
Denemarken heeft al 48 punten in de tas denk ik, da's een lekker begin
Een goed teken!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:48 schreef Ferdo het volgende:
Ze mag als dertiende op. Net voor die gillende Roemeen.
Engelstalige landen sowieso niet want de tekst van het liedje slaat nergens op.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:44 schreef MolFan het volgende:
[..]
Wij toch ook? Engeland, Belgie en Duitsland
BBC wil dat wij winnen he of heb je dat niet meegekregenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Engelstalige landen sowieso niet want de tekst van het liedje slaat nergens op.
Niet echt, die Roemeen is de eindbaas van het songfestival.quote:
maar dat land gaat veel stemmen krijgen. Helaas.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 07:06 schreef Pluto1975 het volgende:
Armenie die voor Anouk moeten staat overigens op de allerlaatste plaats bij de bookies
Reclame in sommige landen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:35 schreef Giggio het volgende:
waarom een pauze? om de orkestbanden bij te laten komen?
Data staan al vast: 13-15 en 17 mei... ze moeten rekening houden met de finale Champions League en dat is meestal de laatste week van meiquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:20 schreef Giggio het volgende:
kunnen Tros en Avro rekening houden en volgend jaar niet op 20-22-24-Mei-2014 Euro2014 organiseren - ben die week erg druk
Maakt niks uit lieverd echt niet, stap van dat broodje aap af aubquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:49 schreef Greys het volgende:
Fijne loting
Al had ik ons liever in de tweede helft gezien.
Maar dit is voor de eerste helft het beste wat we konden loten
Zo istquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:50 schreef Greys het volgende:
Ja daar heb je helemaal gelijk in ook.
Oke, ik ben blij met de loting![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |