Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.quote:
Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.quote:In punten is het verschil tussen Hamilton en Rosberg vrij groot. Verder weet je niet hoe het loopt als de problemen er niet meer zijn. Ik denk dat Hamilton dan alleen maar meer afstand neemt.
Veel minder dan in de F1. Maar momenteel is het inderdaad wat minder. Maar de discussie ging over het circuit, dat de F1 daar regelmatig saai is. Ook in de betere tijden. Dit is bij de MotoGp in de betere tijden zeker niet het geval geweest. Dat bedoelde ik te zeggen.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het ene spreekt het andere tegen, over saaie optochten gesproken heb je in de MotoGP toch ook zat van, het is dat die Marquez nu wat leven in de brouwerij brengt
Beperkte talent? Deze generatie rijders is een van de beste van de afgelopen 20 jaar. Zeker beter dan in de Rossi dominantiejaren.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:18 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
MotoGP is dan ook een veel competievere sport. Al is daar met het beperkte talent en het kleine veld nu minder sprake van.
MotoGP gaat ook nog om pure snelheid, een race lang pushen. F1 is puur pacen geworden ipv racen, opzich wel een leuke show maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar het pure racen.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beperkte talent? Deze generatie rijders is een van de beste van de afgelopen 20 jaar. Zeker beter dan in de Rossi dominantiejaren.
Het is alleen jammer dat Stoner gestopt is...
Perez heeft Rosberg iig niet onderschat http://nonf1.com/2013/01/(...)st_German_racer.htmlquote:Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.
[..]
Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.
Bij mij ook natuurlijk, de laatste paar jaar kijk ik eigenlijk liever MotoGP dan F1.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:32 schreef M.Melandri het volgende:
.
[..]
MotoGP gaat ook nog om pure snelheid, een race lang pushen. F1 is puur pacen geworden ipv racen, opzich wel een leuke show maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar het pure racen.
Maar Rosberg kon er ook makkelijk langs, en nog steeds met een matig tempo rijden. Aan de andere kant zei Brawn dat Hamilton ook sneller kon.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.
Rosberg was regelmatig vrij snel en heeft het kwa punten ook niet slecht gedaan. Maar het is gewoon geen topper als Hamilton, Vettel, Alonso, en derhalve ook niet echt interessant voor de topteams. Presteert altijd goed met het materiaal dat hij kreeg, maar die echte afgedwongen stuntjes zaten er nooit echt in. Het is een soort Button....quote:Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.
Rosberg liep fors in op Hamilton, en Brawn gaf de opdracht om positie te behouden en excuseerde zich daarvoor bij de enigzins teleurgestelde Rosberg, die echter professioneel gehoorzaamde.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:40 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Maar Rosberg kon er ook makkelijk langs, en nog steeds met een matig tempo rijden. Aan de andere kant zei Brawn dat Hamilton ook sneller kon.
Ik weet alleen niet of ik Brawn moet geloven in deze. Mocht het wel waar zijn, dat was Rosberg dus erg onprofessioneel. Verder is dat teamorder-argument van jou invalide. Immers ging het teamorder dan niet om Hamilton voor hem te laten eindigen.
Wat Hamilton op hem voor had was dat hij sneller zou zijn. Van zijn zenuwen onder druk, zijn blunders en ongelukken, getwitter en berekenend en spaarzaam rijden moet hij het immers niet hebben. Als hij nu dit seizoen Rosberg niet duidelijk weet af te troeven op snelheid, dan is die Rosberg kennelijk dus toch behoorlijk snel, en is het Hamilton in wie de topteams steeds minder interesse zullen krijgen.quote:Rosberg was regelmatig vrij snel en heeft het kwa punten ook niet slecht gedaan. Maar het is gewoon geen topper als Hamilton, Vettel, Alonso, en derhalve ook niet echt interessant voor de topteams.
Hij is wat flets geweest, maar dat kan ook vaak aan de auto en de tactiek hebben gelegen. Uiteindelijk gaat het er echter niet om of je vaak opvallende dingen doet, maar of je snel en betrouwbaar bent. Dat geklaag over de auto door Hamilton altijd vinden zijn fans misschien wel heel stoer, die mentaliteit zal binnen het team niet zo goed vallen.quote:Presteert altijd goed met het materiaal dat hij kreeg, maar die echte afgedwongen stuntjes zaten er nooit echt in. Het is een soort Button....
Alleen rijdt Nico Rosberg niet voor Sauber, kleinigheidje.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Perez heeft Rosberg iig niet onderschat http://nonf1.com/2013/01/(...)st_German_racer.html
Blijft een leuke battle tussen Hamilton en Rosberg, tussenstand in het WK zegt niet veel omdat Rosberg gewoon meer pech gehad heeft.
Verkeerd geciteerd in dat stuk http://www.autobild.de/artikel/formel-1-2013-3794433.htmlquote:Op zondag 12 mei 2013 20:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Alleen rijdt Nico Rosberg niet voor Sauber, kleinigheidje.
De interviewcompilatiequote:Op zondag 12 mei 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
In de categorie F1 Historie is er op sport weer een special verschenen. Ditmaal over Mika Hkkinen.
http://sport.fok.nl/speci(...)-weinig-woorden.html
Ik was op Zandvoort bij de A1GP van 2006 en toen Jeroen Bleekemolen de leiding pakte werd het publiek helemaal gekquote:Op zondag 12 mei 2013 14:23 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik zou z graag willen dat er weer eens een goede Nederlandse coureur bij een topteam terecht komt. Echt wel dat het NL's publiek dan ook helemaal uit hun dak gaat.
Vergelijk 't met toen Raymond van Barneveld op TV kwam met darts. Heel Nederland leefde toen met hem mee.
twitter:willbuxton twitterde op maandag 13-05-2013 om 09:46:41As you grab a coffee and read today’s papers this is why, for me at least, the Spanish Grand Prix was awesome: http://t.co/vPv42uyfdj reageer retweet
4 seconde bijna,quote:Op maandag 13 mei 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
je ziet duidelijk het verschil tussen de Pirelli's en de Bridgestones in de tijden
Ja leuk, maar dat die banden slijten is niet het probleem. Het probleem is de manier waarop ze slijten. Het is die cliff die maakt dat ze grote delen van de races moeten sparen. Als ze gewoon lineair slijten dan kun je pushen wanneer je wil of moet, en als je dan lang hebt lopen pushen dan zijn je banden eerder af, logisch, maar dan push je met wat er nog aan banden over is of je gaat verse halen, maar dan kun je tenminste op de (veranderende) limiet rijden.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:59 schreef Tarado het volgende:
twitter:willbuxton twitterde op maandag 13-05-2013 om 09:46:41As you grab a coffee and read today’s papers this is why, for me at least, the Spanish Grand Prix was awesome: http://t.co/vPv42uyfdj reageer retweet
En dit is het beste wat ze kunnen doen,quote:We got it wrong. We will make changes, probably from Silverstone.
Aldus Pirelli's Paul Hembery.quote:Unless you all want us to give Red Bull the tyres to win the championship. It's pretty clear. If we did that, there would be one team that would benefit and it would be them.
quote:This isnt racing this is an exercise in tyre conservation. The drivers are not really racing each other, they are trying to get from start to finish as fast as possible with the least amount of pits stops.
Ik vond dat Rosberg anders iets te vaak vroeg of hij er langs mocht, terwijl Brawn had aangegeven dat hji er achter moest blijven.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rosberg liep fors in op Hamilton, en Brawn gaf de opdracht om positie te behouden en excuseerde zich daarvoor bij de enigzins teleurgestelde Rosberg, die echter professioneel gehoorzaamde.
Het verschil in punten is vrij duidelijk, dacht ik. Verder heb je coureurs die van voren een stuk beter zijn dan van achteren.Vettel is daar een goed voorbeeld van. Super als hij voorop rijdt, maar veel minder de baas over alle spelende factoren wanneer hij minder hoog in de klassering rijdt.quote:Wat Hamilton op hem voor had was dat hij sneller zou zijn. Van zijn zenuwen onder druk, zijn blunders en ongelukken, getwitter en berekenend en spaarzaam rijden moet hij het immers niet hebben. Als hij nu dit seizoen Rosberg niet duidelijk weet af te troeven op snelheid, dan is die Rosberg kennelijk dus toch behoorlijk snel, en is het Hamilton in wie de topteams steeds minder interesse zullen krijgen.
Voor de punten misschien. Maar dat is niet het enige hoe mensen je onthouden. Wanneer je een saaie droogkloot bent, interesseren de meeste mensen zich niet voor je.quote:Hij is wat flets geweest, maar dat kan ook vaak aan de auto en de tactiek hebben gelegen. Uiteindelijk gaat het er echter niet om of je vaak opvallende dingen doet, maar of je snel en betrouwbaar bent.
Vind ik ook wat tekort door de bocht, de banden worden aan het begin van het seizoen uitgedeeld en iedereen heeft de kans om daar zijn auto aan aan te passen, dat Lotus en Ferrari dat momenteel beter lukt is dan pech voor Red Bull en Mercedes.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:38 schreef Gort het volgende:
Die banden, zeg. Die banden...
[..]
En dit is het beste wat ze kunnen doen,
[..]
Aldus Pirelli's Paul Hembery.
Met andere woorden: de Red Bull is de snelste auto. Als we goede banden zouden leveren zouden ze kampioen worden en daar is niks aan. Dus sjoemelen we wat met de compounds en dan heb je elk raceweekend een ander team met het beste pakket. Of, zoals gepost op F1Fanatic:
[..]
Mee eens maar daar zegt Hembery het volgende overquote:Op maandag 13 mei 2013 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
zeker, alleen is het aantal pitsstops onder droge omstandigheden nu gewoon te hoog
http://www.f1fanatic.co.u(...)ed-bull-favouritism/quote:The cars are certainly pushing a lot harder than what we’ve seen in the past. The downforce levels are getting close to 2011 when the cars had blow diffusers. We also are seeing that with our new structure of tyre we’re pushing much harder the compounds. So combine those two together and we find that we really are working the compounds much more than we have done in the past.
“We don’t get to see the cars, of course, until we get racing with them. We don’t have any in-season testing, we don’t have access to those cars for testing so unfortunately we do have to learn sometimes when we’re actually at the race event.
“We will make changes, we want to bring something to Silverstone to make sure we are back on track, we’re at two or three stops. That could mean compound changes, structure changes, we’ll decide that within a week.”
Raikkonen, Rosberg, Button en Bottas bewijzen dat het ook in 3 stops kan.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
zeker, alleen is het aantal pitsstops onder droge omstandigheden nu gewoon te hoog
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:20 schreef Nober het volgende:
Grosjean reed de gehele race op de supersofts.
Hehe maar vorig jaar kon het met 1 pitstop en ze hebben voor dit jaar wederom de softs en supersofts dus kan het weer in 1 stop?quote:Op maandag 13 mei 2013 15:25 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.
Edit: Hij viel in de eerste ronde uit.
Alleen zijn die banden nu nog zachter dan vorig jaar en dat is het probleem, waardoor ze nu op 4 stops in Barcelona zitten. Zal me verbazen als er coureurs zijn die op 1 stop competitief kunnen zijn dit jaar.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Hehe maar vorig jaar kon het met 1 pitstop en ze hebben voor dit jaar wederom de softs en supersofts dus kan het weer in 1 stop?
Start tenminste live kunnen zien door die aardige caf baas in Blankenbergen, al wou die wel om 14.30 voetbal zienquote:Op maandag 13 mei 2013 09:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uiteindelijk wel een mooie race, helaas niet live kunnen zien, al is vier pitstops echt te veel.
Dit dusquote:Ik moet wel even opmerken dat de regie fantastisch was: veel wijde beelden en op een gegeven moment 2 ronden lang een gevecht gevolgd vanuit de helikopter. Mogen ze van mij vaker doen, zo krijg je tenminste wat van de aard van het circuit mee.
Toen was ik ook daarquote:Ik was op Zandvoort bij de A1GP van 2006 en toen Jeroen Bleekemolen de leiding pakte werd het publiek helemaal gek. Dat kon je later ook op de beelden zelfs op de onboard boven alles uit horen.
Eeuwig jammer dat het team toen de bandenstrategie verpestte en dat hem de race kostte.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4851
Zou best kunnen ja Bianchi had toen net nieuwe banden.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tijdens ronde 31 en de helft van 32 was het ononderbroken helikoptershot van Vettel en Raikkonen.
Met Bianchi die daarna ongeveer hetzelfde tempo als Vettel bleef rijden.
Vorig jaar ook 3 stoppers in Barcelona met Vettel en Massa op een 4 stopper en in 2011 ook die aantallen.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen zijn die banden nu nog zachter dan vorig jaar en dat is het probleem, waardoor ze nu op 4 stops in Barcelona zitten. Zal me verbazen als er coureurs zijn die op 1 stop competitief kunnen zijn dit jaar.
Ben wel blij met de beslissing van Pirelli om de banden aan te passen. 2 3 stops is meer dan genoeg (en 3 vind ik eigenlijk nog teveel). Alleen om dat nu midden in het seizoen te doen vind ik dan weer minder. Zo benadeel je de teams die hun bandenmanagement wel op orde hebben.
Waar vind je die rondetijden van de GP's?quote:Op maandag 13 mei 2013 18:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou best kunnen ja Bianchi had toen net nieuwe banden.
Vettel
30 1:29.612
31 1:29.829
32 1:30.825
33 1:31.439
34 1:29.630
35 1:29.204
36 1:29.757
37 1:30.512
Bianchi
30 1:47.485
31 1:32.392
32 1:31.232
33 1:29.941
34 1:29.894
35 1:30.337
36 1:30.462
Kimi heeft de race in de 1e ronde verloren, Alonso ging hem gelijk buitenom voorbij en Kimi zelf bleef te lang achter Hamilton hangen. Als het echt moet dan laat Kimi het naar mijn idee gewoon liggen, kwalificaties haalt hij vaak niet het maximale uit de auto en als hij echt agressief in de aanval moet geeft hij zoals gisteren niet thuis.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:30 schreef Nober het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of Kimi had kunnen winnen met een 4 stopper.
[..]
Vorig jaar ook 3 stoppers in Barcelona met Vettel en Massa op een 4 stopper en in 2011 ook die aantallen.
[..]
Waar vind je die rondetijden van de GP's?
Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://video.sport1.nl/main/clips/32826/hulkenberg-stom-en-eager
Albers en Ronald over de pitstop fout van Sauber.Ben ik even blij dat ik Sport1 heb opgezegd.
Die twee kunnen beter voortaan commentaar gaan bij kindernet.
http://video.sport1.nl/main/clips/32828/kimi-zuinig-op-champagne dit is echt zo slecht.
Sport1![]()
![]()
![]()
Ik heb sport1 gisteren opgezegd bij telfort. Direct geen sport1 meer maar wel betaald tot 31 mei.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://video.sport1.nl/main/clips/32826/hulkenberg-stom-en-eager
Albers en Ronald over de pitstop fout van Sauber.Ben ik even blij dat ik Sport1 heb opgezegd.
Maximum Attankquote:Op maandag 13 mei 2013 20:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.
[ afbeelding ]
Mis je Monaco of je moet RTL+ hebben, anders een livestreamquote:Op maandag 13 mei 2013 20:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik heb sport1 gisteren opgezegd bij telfort. Direct geen sport1 meer maar wel betaald tot 31 mei.
In 2012 was er maar een 4 stopper voor De La Rosa, de rest deed 3 stops met een paar 2 stoppers en ook in 2011 was het merendeel een 3 stopper met een aantal 4 stoppers. Nu is het merendeel een 4 stopper.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:30 schreef Nober het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of Kimi had kunnen winnen met een 4 stopper.
[..]
Vorig jaar ook 3 stoppers in Barcelona met Vettel en Massa op een 4 stopper en in 2011 ook die aantallen.
[..]
Waar vind je die rondetijden van de GP's?
Hahaha, dat bekertje cup-a-soup! Geweldig!quote:Op maandag 13 mei 2013 20:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.
[ afbeelding ]
zeer goed verhaal. Het gaat niet om het maken van minder stops dan je tegenstander, maar om de best mogelijke strategie te verzinnen.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:51 schreef kepler het volgende:
http://willthef1journo.wordpress.com/2013/05/12/the-game-changer/
Goed verhaal en hij heeft zeker wel een punt
Wel mee eens, al vind ik vier stops te veel voor een race. Banden die binnen 15 ronden al op zijn is gewoon teveel van het goede. Zie liever 2 of 3 pitstops, met uitschieters naar 1 stop ipv 4 stops.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeer goed verhaal. Het gaat niet om het maken van minder stops dan je tegenstander, maar om de best mogelijke strategie te verzinnen.
Ferrari had dit het beste begrepen door alvast van vier stops uit te gaan. Deze keuze heeft met een eerste en derde plaats briljant uitgepakt.
Red Bull sloeg de plank volledig mis en dan kun je zien dat het slechte verliezers zijn, want het ligt aan iedereen behalve aan hunzelf.
Ik had niet gezien dat Massa en Vettel een drive through kregen in 2012 ik zag alleen een 4 op de officile site.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In 2012 was er maar een 4 stopper voor De La Rosa, de rest deed 3 stops met een paar 2 stoppers en ook in 2011 was het merendeel een 3 stopper met een aantal 4 stoppers. Nu is het merendeel een 4 stopper.
En dat is belangrijk omdat...?quote:Op maandag 13 mei 2013 14:21 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik vond dat Rosberg anders iets te vaak vroeg of hij er langs mocht, terwijl Brawn had aangegeven dat hji er achter moest blijven.
Ja, maar het zegt niks.quote:Het verschil in punten is vrij duidelijk, dacht ik.
Hoe kom je daarbij?quote:Verder heb je coureurs die van voren een stuk beter zijn dan van achteren.Vettel is daar een goed voorbeeld van. Super als hij voorop rijdt, maar veel minder de baas over alle spelende factoren wanneer hij minder hoog in de klassering rijdt.
Ik geloof zeker dat er hele volksstammen zijn die die stoere praatjes van Hamilton in de categorie 'ik wil gewoon hard gaan' heel erg indrukwekkend vinden. Dat zijn vast dezelfden die hem graag geloven wanneer hij beweert dat hij er niks aan kan doen maar het aan de auto ligt. Alleen als het daarvan moet blijven komen dan wordt het een beetje sneu.quote:Voor de punten misschien. Maar dat is niet het enige hoe mensen je onthouden. Wanneer je een saaie droogkloot bent, interesseren de meeste mensen zich niet voor je.
Rondje pit tikt al snel tegen de 25 seconden.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:27 schreef ColtZ40 het volgende:
Als ze binnen 3 seconden banden kunnen wisselen zie ik het probleem niet in 4 stops.![]()
Daar zou redbull een voordeel uit moeten kunnen halen ipv klagen.
18 seconden in Spanje.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Rondje pit tikt al snel tegen de 25 seconden.
4x is 100 seconden. Ofwel 1 minuut en 40 seconden.
Als je er 1 over kan slaan dan kan je bijna elk rondje een halve seconde laten liggen grofweg.
Even kort door de bocht dan.
En Red Bull doet ze tegen de 2 seconden, maar de rest doet dat ook vaak.
Zeg dat alle andere teams er 3 seconden over doen. Dan wint Red Bull slechts 4 seconden in totaal.
Die rijdt Kimi wel dicht
Je zei dat hij professioneel reageerde. Dat vond ik niet, aangezien hij bleef aandringen, terwijl hij al twee keer zeer concreet de instructie had gekregen om erachter te blijken.quote:
Waarom niet?quote:Ja, maar het zegt niks.
De rust die bewaard wordt is duidelijk minder.quote:Hoe kom je daarbij?
Volldig misplaatste redenatie. Ten eerste gaat het niet om praatjes, maar om prestaties op het circuit, rondetijden, het winnen van gevechten, etc. Verder is het een gegeven dat de auto's wel eens niet presteren. Dat zie je dan ook terug bij de teamgenoten.quote:Ik geloof zeker dat er hele volksstammen zijn die die stoere praatjes van Hamilton in de categorie 'ik wil gewoon hard gaan' heel erg indrukwekkend vinden. Dat zijn vast dezelfden die hem graag geloven wanneer hij beweert dat hij er niks aan kan doen maar het aan de auto ligt. Alleen als het daarvan moet blijven komen dan wordt het een beetje sneu.
Eigenlijk niet dus, en de enige die hiervan profiteren zijn teams die nu problemen hebben. Teams die alles op orde hebben worden dus genaaid... En de banden waren al bekend met de tests, dus ze hadden er prima rekening mee kunnen houden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:46 schreef M90 het volgende:
Pirelli komt vanaf Canada met een minder snel slijtende band. Goede zaak.
Pirelli to change Formula 1 tyres from Canadian Grand Prix
Brazili 2012 zelfs. Daar hebben ze de eerste 2 vrije trainingen al kunnen rijden met 2013, en 2012 banden. Prima te vergelijken op dat moment hoe die banden zich tov elkaar hielden, en hadden die gegevens perfect kunnen pompen in het ontwerp van de 2013 wagenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef kepler het volgende:
En de banden waren al bekend met de tests, dus ze hadden er prima rekening mee kunnen houden.
Nee. Sterker nog; persoonlijk vind ik dat de FIA hier had moeten ingrijpen en zeggen jongens dit is het dit jaar. Voor volgend jaar kunnen we andere keuzes maken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:15 schreef Nattekat het volgende:
Het zijn toch echt de banden waar ze over klagen, dan stap je toch gelijk naar de maker van die banden? Het is ook niet de FIA die nu opdracht geeft om die banden te fixen.
quote:Op maandag 13 mei 2013 20:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.
[ afbeelding ]
Hoezo past de FIA de regels ineens aan? Ze zijn er juist op tegen dat Pirelli de banden aanpast en die mogen dus alleen de achterbanden enigszins aanpassen om te voorkomen dat het rubber op het loopvlak loslaat zoals in Bahrein en Spanje gebeurde bij een aantal coureurs.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:30 schreef Toekito het volgende:
FIA
Kom we doen een spelletje en als het ons niet uit komt gaan we ineens de regels aanpassen. Weet je volgens mij als er een team met geld gooit en zeurt over bijv de GP van Aussie omdat hun auto die race niet aan kan dat ze gewoon hup die zak aanpakken en de Aussie's links laten liggen.
MAFFIA-bende.
Dat de slijtage van die banden zo conceptueel verloopt is een stuk idioterie op zichzelf. Behalve Lotus, lijkt iedereen er last van te hebben....quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:30 schreef Toekito het volgende:
FIA
Kom we doen een spelletje en als het ons niet uit komt gaan we ineens de regels aanpassen. Weet je volgens mij als er een team met geld gooit en zeurt over bijv de GP van Aussie omdat hun auto die race niet aan kan dat ze gewoon hup die zak aanpakken en de Aussie's links laten liggen.
MAFFIA-bende.
Hoezo? ik denk dat de Ferrari toch wel de meest constante snelle auto is van het veld... misschien niet over 1 rondje maar zeker wel over een race afstand.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker, al wordt ondanks dat een podium moeilijk voor hem denk ik
Dat is nou net het probleem in Monaco, hoe kom je er voorbij?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo? ik denk dat de Ferrari toch wel de meest constante snelle auto is van het veld... misschien niet over 1 rondje maar zeker wel over een race afstand.
Door sluw te zijnquote:Op woensdag 22 mei 2013 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleem in Monaco, hoe kom je er voorbij?
Als je vrije baan hebt stampen...?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleem in Monaco, hoe kom je er voorbij?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 | [img=469,102]http://oi39.tinypic.com/2132q3a.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/06_Monaco_E_300DPI.jpg[/img] [u][b]Circuit information[/b][/u] [b]Lap data[/b] Lap length - 3.34km (2.075 miles) Race laps - 78 Race distance - 260.52km (161.88 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’14.439 (161.528 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’13.532 (163.521 kph) by Kimi Raikkonen, 2006 Maximum speed - 283kph (175.848 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight Distance from grid to turn one - 210m [b]Car performance[/b] Full throttle - 53% Longest flat-out section - 669m Downforce level - Maximum Gear changes per lap - 50 Fuel use per lap - 1.6kg Time penalty per lap of fuel - 0.192s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 24.874s by Mercedes 2013 prime tyre**: - Soft (2012: Soft) 2013 option tyre**: - Super-soft (2012: Super-soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090520_134184_hetweer.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090520_134184_tijdschema.jpg[/img] [img=235,352]http://oi41.tinypic.com/2z5ke42.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090520_134184_tvgids.jpg[/img] BBC heeft geen live uitzending dit weekend ;( wel uitgebreide samenvattingen: Zaterdag : 18:35 BBC1 Zondag : 18:35 BBC1 [b](NL'se tijden)[/b] Sport1: donderdag 23 mei, 09:55 - VT1 donderdag 23 mei, 13:55 - VT2 [b](let op: de eerste 2 VT's zijn op donderdag!)[/b] zaterdag 25 mei, 09:25 - VT3 zaterdag 25 mei, 10:55 - Vermoedelijk samenvatting van de vrijde trainingen. zaterdag 25 mei, 13:55 - Kwalificatie zondag 26 mei, 13:30 - Race RTL (DE): Zaterdag: 12:30 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights VIER (BE): Zaterdag: 13.55 - Kwalificaties Zondag: 13.30 - de race Streams O-) [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149975/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---practice-1-live-stream-online.html]Donderdag - 9:30 : VT1[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149976/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---practice-2-live-stream-online.html]Donderdag - 13.30 : VT2[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149977/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---practice-3-live-stream-online.html]Zaterdag - 10.30 : VT3[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149978/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---qualifying-live-stream-online.html]Zaterdag - 13.30 : Quali[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149979/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---race-live-stream-online.html]Zondag - 13.30 : Race[/url] [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] Michael Schumacher & Mark Webber Monaco 2012 Q3 Lap Comparison [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N-qTltwW1-o[/youtube] [img]http://blog.windstarcruises.com/wp-content/uploads/2012/08/Different-view-on-K-Stands.jpg[/img] [img]http://autopinionsbyvolk.files.wordpress.com/2011/06/mon11_sun_karthikeyan04.jpg[/img] [img]http://biser3a.com/wp-content/uploads/2011/05/Monaco-gp-2011-free-practice-pictures-53.jpg[/img] [img]http://oi39.tinypic.com/wb6jj5.jpg[/img] Game On!! |
Pirelli gaat uit van 2 dus ook daar zit weinig speelruimtequote:Op woensdag 22 mei 2013 17:46 schreef Meike26 het volgende:
De enige die echt kan stunten is Kimi en misschien ook Grosjean? Een 2 stopper met een late 1e stop, startend met de hardere compound. Ervanuitgaande dat de 3 stopper het meeste gedaan zal worden.
Een 4 stopper van Alonso zoals in Barcelona zullen we wel niet gaan zien..
Hij verdiend hetquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
frijns mag ook weer instappen dit weekend![]()
gp2 bedoel ik dan
ja en? Jammer dus voor de rest.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:21 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dat de slijtage van die banden zo conceptueel verloopt is een stuk idioterie op zichzelf. Behalve Lotus, lijkt iedereen er last van te hebben....
Dus moeten die teams er over denken misschien een extra stop te maken. Hoe jammer ook maar de titel lijkt voor Lotus of Ferrari.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoezo past de FIA de regels ineens aan? Ze zijn er juist op tegen dat Pirelli de banden aanpast en die mogen dus alleen de achterbanden enigszins aanpassen om te voorkomen dat het rubber op het loopvlak loslaat zoals in Bahrein en Spanje gebeurde bij een aantal coureurs.
Monacoquote:
Als dat zo is, dan kan Kimi misschien zelfs 1 pitstop maken? In Barcelona ging hij ook erg lang door op de mediums. In Monaco heb je behalve wat vervelende bochten + remmomenten volgens mij niet eens zoveel slijtage. 40 tot 42 rondjes op de harde band, 33 tot 31 rondjes op de zachtere...quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Pirelli gaat uit van 2 dus ook daar zit weinig speelruimte
Het hangt een beetje af hoe ze dat delaminatie? probleem op gaan lossen, daarvoor moeten ze wat veranderen in het karkas van de banden en daar ligt/lag ook een groot probleem voor Mercedes en RBR, die wordt bij hun erg warm waardoor de band heel snel buiten de werkbare range ligt, als het karkas dus van een constructie is die minder snel opwarmt (zoals vorig jaar) heb je kans dat zij ook weer beter mee kunnen doen, zo niet dan krijg je waarschijnlijk gelijk dat het een Ferrari of een Lotus gaat worden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:21 schreef Toekito het volgende:
[..]
ja en? Jammer dus voor de rest.
En ja mijn favoriet heeft er ook last van.
[..]
Dus moeten die teams er over denken misschien een extra stop te maken. Hoe jammer ook maar de titel lijkt voor Lotus of Ferrari.
Zag er tijdens de race vorig jaar zelf ook niet zo hl spectaculair uitquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:19 schreef Nattekat het volgende:
De vliegende japanner
Kan met niet zo iets herinneren...
Het probleem is niet de snelle slijtage van de banden, daarvoor volstaat een pitstopje meer wel. Het probleem is dat de banden ineens versleten zijn als je ze te zwaar belast, dus als je dan telkens met je nieuwe banden op de limiet gaat rijden, dan moet je meer dan 10 pitstops maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:21 schreef Toekito het volgende:
Dus moeten die teams er over denken misschien een extra stop te maken. Hoe jammer ook maar de titel lijkt voor Lotus of Ferrari.
Het heeft niets met racen te maken, dit soort kunstmaige fratsen. Het zich erop instellen gaat ook nergens over. Verandering van reglementen is niet iets dat nieuw is in de F1.quote:
dan doen ze dat maar na het seizoen, zoals het hoortquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:55 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het heeft niets met racen te maken, dit soort kunstmaige fratsen. Het zich erop instellen gaat ook nergens over. Verandering van reglementen is niet iets dat nieuw is in de F1.
Het is al jarenlang dat ze gewoon tijdens het seizoen regels veranderen of verstrengen of negeren. Eigenlijk vind ik alleen dat laatste niet passend, omdat het selectief wordt toegepast.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dan doen ze dat maar na het seizoen, zoals het hoort
zoals?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:01 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het is al jarenlang dat ze gewoon tijdens het seizoen regels veranderen of verstrengen of negeren. Eigenlijk vind ik alleen dat laatste niet passend, omdat het selectief wordt toegepast.
Gewoon na het seizoen en dit is een kutjaar, live with it.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:55 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het heeft niets met racen te maken, dit soort kunstmaige fratsen. Het zich erop instellen gaat ook nergens over. Verandering van reglementen is niet iets dat nieuw is in de F1.
Komend jaar is nog maar afwachten met die V6quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:08 schreef Toekito het volgende:
[..]
Gewoon na het seizoen en dit is een kutjaar, live with it.
Massadempers, Tyrell towers, die neus-torn-vleugel) die Verstappen in Monaco gebruikte (al hebben ze daar nooit mee mogen racen), flexwings zijn een paar dingen die in me op komen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
zoals?![]()
laatste wat ik me kan herinneren is de dubbele diffuser. en dat heeft 1 race geduurd volgens mij
dubbele diffuser heeft wel langer bestaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
zoals?![]()
laatste wat ik me kan herinneren is de dubbele diffuser. en dat heeft 1 race geduurd volgens mij
Ok dat is jouw probleem dus.. Maar OK tis wel betaald iddquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
BBC zendt niet uit dit weekend en Sport1 wil ik nooit meer zien. Of horen eigenlijk.
Waar ga je dan kijken ?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Nog n race en ik ben van Sport1 verlost, hopelijk doet Ronald niet het commentaar op Veronica...
Was het niet die andere Fin Mika Salo die ooit zonder te pitten de GP van Monaco uitreed?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:34 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan kan Kimi misschien zelfs 1 pitstop maken? In Barcelona ging hij ook erg lang door op de mediums. In Monaco heb je behalve wat vervelende bochten + remmomenten volgens mij niet eens zoveel slijtage. 40 tot 42 rondjes op de harde band, 33 tot 31 rondjes op de zachtere...
Denk niet dat het gaat gebeuren, maar het zou toch wat zijn zeg
Zonder te tanken. In 1997.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:56 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Was het niet die andere Fin Mika Salo die ooit zonder te pitten de GP van Monaco uitreed?
Dat doet ie wel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Nog n race en ik ben van Sport1 verlost, hopelijk doet Ronald niet het commentaar op Veronica...
Net zoals BBC een samenvatting.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:56 schreef Funzel het volgende:
[..]
Veronica doet de hele race of enkel samenvatting?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107580quote:Fernando Alonso reckons Red Bull's criticism of the Pirelli Formula 1 tyres is simply the result of it not being able to handle defeat well.
Red Bull has been outspoken about Pirelli this season, saying the high degradation 2013 tyres prevent it from fully exploiting the speed of its RB9.
But ahead of the Monaco Grand Prix, Alonso said that Red Bull should question its attitude, as he queried whether the reigning champion does indeed have the fastest car.
When asked to respond to recent complaints about the F1 format, which included Red Bull owner Dietrich Mateschitz saying F1 was 'nothing to do with racing anymore', Alonso said: "It's more a question for them, they made those comments.
"Barcelona was a good race, not so good for some of our competitors. Some of these competitors claim they have a super car but the last three pole positions were for another car when the tyres are new.
"When you win too easily for some years, it's difficult to lose some races."
TALK IS STILL ALL ABOUT TYRES
The issue of tyres remains the main talking point in F1 at the moment, especially as teams still await news from Pirelli about exactly what changes are being made to the structures for the Canadian Grand Prix.
AUTOSPORT understands that in the wake of the FIA insisting that modifications are only made on safety grounds, the only changes will be the belt structure of the rear tyres to prevent the delaminations that have hit a number of drivers in recent races.
Even that minor change could have an impact on tyre temperatures though. That scenario could help outfits like Mercedes and Red Bull that have struggled so far.
Kimi Raikkonen, whose Lotus is one of the best on the tyres, was open-minded over the differences, and suggested that the performance of teams would not change that much.
"The fairest way would be to keep the same [tyres], but there is a lot of pressure to do something," he explained. "They did some changes [before] and they didn't really affect us.
"I don't think it is going to make a lot of difference whatever [changes] they make, but I might be wrong.
"I am sure we are not going to start complaining if we are going to have some issues. If they make stronger rear tyres then we could go faster, and it could help us. I don't really see that it suddenly makes one car faster than the others."
HAMILTON: TYRES ARE EVERYTHING
Lewis Hamilton hopes the Pirelli modifications will mitigate degradation.
When told that Mark Webber said it was wrong for a slump like Hamilton's second-to-12th plunge in Spain to be possible, Hamilton replied: "What I like about Mark is that he says a lot of things that are true and a lot of things that he is very blunt about - he says it regardless.
"For other people it is not that easy to do, and I will not put it the way he put it.
"Whether or not we have gone too far, only time will tell. I definitely don't think you should be able to be that far up and get lapped from second on the grid, but that is the name of the game at the moment."
Dat erin lepelen kan vrij lastig zijn. Ik ben het eens met het principe, maar het werkt alleen als alle auto's een motorcompartiment hebben waar je zo even een motor inlepelt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Komend jaar is nog maar afwachten met die V6
Ik vind dat ze gewoon alleen een max gewicht aan de auto moeten stellen en de rest gewoon compleet vrijgeven.
Als een team denkt snel te zijn met een 3L V16, lepel er maar in.
Een 6L V8? Prima, doe maar.
Nu lijkt alles op elkaar en is het veel te veilig. Niet dat er dooie moeten vallen ofzo, maar echte helden zijn het natuurlijk niet meer tegenwoordig.
Zijn dit niet allemaal dingen die ook pas tijdens het seizoen geintroduceerd werden? Want dan is het een kromme vergelijking natuurlijkquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:45 schreef Kenju het volgende:
[..]
Massadempers, Tyrell towers, die neus-torn-vleugel) die Verstappen in Monaco gebruikte (al hebben ze daar nooit mee mogen racen), flexwings zijn een paar dingen die in me op komen.
Ach jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dubbele diffuser heeft wel langer bestaan.
Denk dat je doelt op het gedoe rond enginemapping en de throttle blown diffuser dat enkele jaren geleden op Silverstone was.
Gewoon 1x per rondje "vrij" in te zetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Het is in mijn ogen nog steeds dat belachelijke DRS systeem wat het inhalen ook te makkelijk maakt, waardoor KERS ook weer belachelijk word gemaakt, want minder invloed zo lijkt het althans.
Net zoals KERS zou de DRS activiteit ook opgebouwd kunnen worden, bijvoorbeeld met het aantal gereden kilometers. Een f1 circuit is gemiddeld 5 km lang ofzoiets. Dus na elke 14km gereden kilometers heb je weer 1 keer toegang tot je DRS systeem, maakt niet uit waar op de baan. Bij het ene circuit is dat elke 3 rondes ongeveer, het andere circuit zoals Spa is dit 2 rondes en een beetje.
En de regels zijn nogal vervanderd ten opzichte van toen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Zijn dit niet allemaal dingen die ook pas tijdens het seizoen geintroduceerd werden? Want dan is het een kromme vergelijking natuurlijk
Het principe van DRS is wel goed, dat je makkelijker in/uit de slipstream van een ander komt, omdat dat nu door de aerodynamica bijna niet mogelijk is. Alleen zou het daar moeten stoppen en niet zoals nu tot het eind van het rechte stuk gebruikt kunnen worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Het is in mijn ogen nog steeds dat belachelijke DRS systeem wat het inhalen ook te makkelijk maakt, waardoor KERS ook weer belachelijk word gemaakt, want minder invloed zo lijkt het althans.
Net zoals KERS zou de DRS activiteit ook opgebouwd kunnen worden, bijvoorbeeld met het aantal gereden kilometers. Een f1 circuit is gemiddeld 5 km lang ofzoiets. Dus na elke 14km gereden kilometers heb je weer 1 keer toegang tot je DRS systeem, maakt niet uit waar op de baan. Bij het ene circuit is dat elke 3 rondes ongeveer, het andere circuit zoals Spa is dit 2 rondes en een beetje.
Hoe kom je aan de sky sound?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:02 schreef Tarado het volgende:
Ben een test aan het doen, Sky sound en Sport1 beeld, gaat wel goed tot nu toe
http://www.viponlinesport(...)e-stream-online.htmlquote:
Het blijft een lapmiddel natuurlijk. In principe geeft de slipstream immers al voordeel aan de achterligger.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het principe van DRS is wel goed, dat je makkelijker in/uit de slipstream van een ander komt, omdat dat nu door de aerodynamica bijna niet mogelijk is. Alleen zou het daar moeten stoppen en niet zoals nu tot het eind van het rechte stuk gebruikt kunnen worden.
Een van de snelste rijders van het veld op dit circuit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:02 schreef Meike26 het volgende:
Malle Nado is er weer bij hoor![]()
We gaan een gekke race krijgen
Ach wat Ecclestone zei, in de tijd van Lauda moest hij rustig aan doen vanwege een versnellingsbak, nu zijn het de banden, ongelimiteerd hard gaan is nooit gebeurd in F1quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:10 schreef Fir3fly het volgende:
DRS + fatsoenlijke banden + tankstops = terug naar het echte racen.
twitter:Crucial_Xtreme twitterde op donderdag 23-05-2013 om 11:16:59Piola reports Mercedes have modified rear suspension in Monaco & increased stiffness of rear with 2nd carbon skin http://t.co/XJTan92Vj9 reageer retweet
geen klap.quote:
Daarom was ik er ook voorstander van dat het grondeffect weer gentroduceerd werd. Dat was onderdeel van de intiiele opzet voor de regels van 2014 en verder. Alleen is dat door de teams weer afgeschoten, omdat ze naast de introductie van de nieuwe motor niet teveel veranderingen aan de wagen wilde hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het blijft een lapmiddel natuurlijk. In principe geeft de slipstream immers al voordeel aan de achterligger.
Als lapmiddel vind ik het niet zo heel verkeerd, mits het ook weer niet te makkelijk wordt als in Canada bijvoorbeeld. Maar een lapmiddel betekent wel dat je tegelijkertijd ook het echte probleem aanpakt. Verschuif de balans gelijkmatig maar stevig van aerodynamische naar mechanische grip, en over 5 jaar is het zowel veiliger als spectaculairder.
Hamilton was bij de eerste bocht nog even rechtdoor geschotenquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:43 schreef Toekito het volgende:
[..]
geen klap.
Alleen sutil kuste even de vangrail
Ik ben niet zo'n voorstander van downforce in het algemeen, en grondeffect brengt risico's met zich mee. Maak gewoon de banden wat breder en de aerodynamische oppervlakken veel kleiner, zodat de bochtensnelheid omlaag gaat en de rechtelijnsnelheid omhoog, terwijl de limiet 'breder' wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom was ik er ook voorstander van dat het grondeffect weer gentroduceerd werd. Dat was onderdeel van de intiiele opzet voor de regels van 2014 en verder. Alleen is dat door de teams weer afgeschoten, omdat ze naast de introductie van de nieuwe motor niet teveel veranderingen aan de wagen wilde hebben.
Grosjean ging nog even rechtdoor bij de chicane tunnel uit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hamilton was bij de eerste bocht nog even rechtdoor geschoten
1993-1997 regels gewoonquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n voorstander van downforce in het algemeen, en grondeffect brengt risico's met zich mee. Maak gewoon de banden wat breder en de aerodynamische oppervlakken veel kleiner, zodat de bochtensnelheid omlaag gaat en de rechtelijnsnelheid omhoog, terwijl de limiet 'breder' wordt.
En dan weer acht zware crashes binnen drie maanden?quote:
Als iemand niet blijvend gehandicapt blijft (wat met de 97 regels al zo (zie crash Panis)) is het veilig genoeg...quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan weer acht zware crashes binnen drie maanden?
Ik zie ook graag de 82 regulatie, maar die was ook niet echt.. Veilig
Voor dat bedrag moet Hamilton toch wel minimaal een dagje werken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die Hamilton toch. Met een jetski wat water opwerpen, zodat veel dure camera's van fotografen niet meer werken
schade 150.000 dollar dat door Mercedes afgetikt werd
Ik 5 jaarquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Voor dat bedrag moet Hamilton toch wel minimaal een dagje werken.
Ik doelde vooral op het begintijdperk van die regels (1994)quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als iemand niet blijvend gehandicapt blijft (wat met de 97 regels al zo (zie crash Panis)) is het veilig genoeg...
En ernstig verwond kan zelfs met de 2012 regels nog als je iets verkeerd raakt.
Is veel minder ernstig dan in de media (Blick) wordt verondersteld. Althans volgens Mercedes. Ook de kosten zouden niet kloppen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die Hamilton toch. Met een jetski wat water opwerpen, zodat veel dure camera's van fotografen niet meer werken
schade 150.000 dollar dat door Mercedes afgetikt werd
Wat doet Sam Bird op de baan tijdens een F1 training?quote:
Haha ja.. Over GP2 gesproken, Sam Bird staat er goed voor. Maar werd er nou bijna een marshall aangereden tijdens die training? Ik hoorde alleen commentaar maar heb geen beelden gezien.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
Wat doet Sam Bird op de baan tijdens een F1 training?
Lol mijn stream loopt blijkbaar 2 minuten achter.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:36 schreef opreis het volgende:
hahaha is it a bird is it a plane no it's romain grojeans lotus
neuh. Vleugel liet bij de eerste aanraking met de muur al losquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kan het fout gezien hebben maar het leek alsof de voorvleugel al los zat voor hij de muur raakte.
Rosberg krijgt anders alweer vrij snel last van zijn achterbandenquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
Mercedes lijkt toch wel het te kloppen team te worden hier, zeker als de veranderingen aan de bolide goed uitpakken
Massadempers niet. Flexwings eveneens niet. Derest wel. Maar een kromme vergelijking vind ik het niet. De FIA hield ruimte voor die innovaties, en nadat ze gebruikt werden, mocht het opeens niet meer....quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Zijn dit niet allemaal dingen die ook pas tijdens het seizoen geintroduceerd werden? Want dan is het een kromme vergelijking natuurlijk
hmm ja. Hoor het net ook over Hamilton.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Rosberg krijgt anders alweer vrij snel last van zijn achterbanden
Ondanks het klagen zijn de rondetijden nog wel vrij goed, met een 1-2 tijdens de kwalificatie hebben ze een goede kans.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm ja. Hoor het net ook over Hamilton.
Giedo lijkt wat problemen te hebben, want hij heeft deze sessie nog maar weinig ronden gereden
Idd, ook al gaan ze langzamer hier na een paar rondes, ze zullen niet zo snel ingehaald kunnen worden. Kan nog voor flinke frustraties zorgen tijdens de race.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ondanks het klagen zijn de rondetijden nog wel vrij goed, met een 1-2 tijdens de kwalificatie hebben ze een goede kans.
Button is een foutje neem ik aan? Moet vast Hulkenberg zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:27 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat van de coureurs in het veld Alonso, Button, Maldonado, Ricciardo en Stil beste inhalers zijn.
Hopelijk zetten die wolken goed door zondag, heb wel zin in een typische Monaco-regen race
Zeker niet ! Dat Button een niet al te snelle coureur is zoals Hamilton, ja daar moet ik jullie gelijk in geven. Te vaak heeft hij races dat er geen rode lap voor zijn ogen hangt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:28 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Button is een foutje neem ik aan? Moet vast Hulkenberg zijn.
Klopt, hij plant bochten vooruit, en weet dan eventjes sneller te zijn, om als gevolg daarvan bijna stil te staan, maar dan wel op een punt dat de ander geen ruimte heeft om diens snelheid te gebruiken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zeker niet ! Dat Button een niet al te snelle coureur is zoals Hamilton, ja daar moet ik jullie gelijk in geven. Te vaak heeft hij races dat er geen rode lap voor zijn ogen hangt.
Maar het is zeker een coureur die goed inhaalt, fair is in het verliezen van een plek als deze niet te verdedigen valt.
Hamilton kan eigenlijk helemaal niet goed inhalen. Zijn tactiek was eigenlijk 'laat me er langs, of we gaan er allebei af'. Dat ging een tijdje goed maar op een gegeven moment gaat het dan mis, krijgt hij straffen en laten coureurs zich niet meer intimideren. Sinds de koekjes van eigen deeg die hij van o.a. Maldonado en Schumacher heeft ontvangen is het niet zoveel meer. Dan blijft rondenlang achter iemand plakken, en probeert het telkens op dezelfde manier die het vorige rondje ook al niet lukte.quote:Ik heb hem wat dit betreft wel hoog zitten, zelfs hoger dan Hamilton ! Ook een coureur die goed kan inhalen, maar zeker niet altijd perfect, op het randje of zelfs te grof. Ik kan mij nog Monza 2011 herinneren waar Hamilton niet voorbij kwam aan Rosberg (ronden lang) en Button haalt na een achterstand beide in binnen 1 ronde !
In een goede auto is het toch 3/10e wat hij moet toegeven op Hamilton. Dat is veel voor een team om daarmee te moeten compenseren met de auto. En dan is het nog maar de vraag of Hamilton wel echt net zo snel is als de allersnelste.quote:Button is niet de beste van het veld, want alhoewel geen fan van de persoon Hamilton, is hij overall wel sneller/beter en heeft hij ook Vettel, Webber, Alonso en Hulkenberg naast zich qua toptalenten. Maar zo slecht en langzaam als velen hem afschilderen, is imo onterecht
Je vergeet Massaquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Sinds de koekjes van eigen deeg die hij van o.a. Maldonado en Schumache
quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:33 schreef JohnB52 het volgende:
De helm van Vettel ook!
Kan ff geen plaatje psten
ik vind hem eigenlijk helemaal niet mooi..quote:
retro F1 wagensquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind hem eigenlijk helemaal niet mooi..
sterker nog, ik vind de bovenkant zo'n rommelig geheel dat ik niet eens kan zien wat het allemaal voorstelt
Hopelijk welquote:
Ja, inderdaad.quote:
Red Bull moet je ook nog niet uitvlakkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:24 schreef Nober het volgende:
Denk dat we de eerste start rij met Rosberg en Hamilton al wel in kunnen vullen, Ferrari op de 2de rij?
Ik doe dat liever wel, kut team.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Red Bull moet je ook nog niet uitvlakken
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:39 schreef Atreidez het volgende:
Een 12 car pileup in bocht 1 bij de GP2 raceWachten op een herstart nu..
Discussie over GP2 in dit topic, zodat dit F1 topic niet vervuild wordt.quote:
Ik denk dat je link niet kloptquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
Discussie over GP2 in dit topic, zodat dit F1 topic niet vervuild wordt.
Nu welquote:
Ik wist zo snel geen ander woord te bedenken wat de lading dekt.quote:
twitter:EliGP twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:46:14Raikkonen has to change his helmet design because the James Hunt text is facing the onboard camera and could be seen as advertising reageer retweet
Gaat dus hier om:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:51 schreef Tarado het volgende:
twitter:EliGP twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:46:14Raikkonen has to change his helmet design because the James Hunt text is facing the onboard camera and could be seen as advertising reageer retweet
lullo's, een dode coureur als reclame kunnen zienquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:51 schreef Tarado het volgende:
twitter:EliGP twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:46:14Raikkonen has to change his helmet design because the James Hunt text is facing the onboard camera and could be seen as advertising reageer retweet
''ja maaaar, hij draagt een overall waar ooit tabaks reclame van Marlboro op stond. En die overall draagt ie op die zeer onduidelijk gespoten foto ook. Dus technisch gezien is het gewoon reclame voor Marlboro!''quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lullo's, een dode coureur als reclame kunnen zien
Blijft het nog steeds een achterlijke beslissing.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
''ja maaaar, hij draagt een overall waar ooit tabaks reclame van Marlboro op stond. En die overall draagt ie op die zeer onduidelijk gespoten foto ook. Dus technisch gezien is het gewoon reclame voor Marlboro!''
Aldus de anti-tabaks lobbyisten.
Heb ik vaak genoeg Marlboro gezegd in deze post? Want ja, je mag natuurlijk niet Marlboro uitspreken, want dat is reclame![]()
Plaatje om het te verduidelijken?
[ afbeelding ]
Met dit logo op de overall:
[ afbeelding ]
Of ga ik nu ook belast worden omdat ik reclame maak voor Marlboro?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Even gefixt voor de FIA.
[ afbeelding ]
En een fimpje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lollig!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:12 schreef sasquatsch het volgende:
En voor diegenen die zelf een Kimi willen hebben:
Hier is een bouwpakket.
[ afbeelding ]
Ik ga eens kijken, dank!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:35 schreef Tarado het volgende:
Hier vind je vast wel wat
http://www.firstrow1.eu/sport/motosport.html
http://www.viponlinesports.eu/sports/formula-1.html
Of een Fernando.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:12 schreef sasquatsch het volgende:
En voor diegenen die zelf een Kimi willen hebben:
Hier is een bouwpakket.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Even gefixt voor de FIA.
[ afbeelding ]
Ik heb zelf goede ervaringen met http://www.unotelly.com/unodns/ en ga voor die dagpas http://www.unblock-us.com/ een keer proberen. Beide sites hebben een free trail. De prijs per maand is ook heel netjes.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als je een snel genoege UK proxy hebt om video te streamen kan je met een tweet een dagpas SkySports krijgen voor zondag.
http://www.nowtvwatchtherace.com
Iemand bekend met proxies?
Edit: dit zou een drie dagen gratis proxy moeten zijn: https://www.proxysolutions.net/proxy-services/
Thanks. Mooi, beeld van Sport1 en commentaar via Sky!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:35 schreef Tarado het volgende:
Hier vind je vast wel wat
http://www.firstrow1.eu/sport/motosport.html
http://www.viponlinesports.eu/sports/formula-1.html
Ik krijg de streams niet voor elkaar, ik moet steeds een player installeren. NU heb ik dus de VLC-plug in gedownload, maar wil niet allerlei verschillende players installeren...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:35 schreef Tarado het volgende:
Hier vind je vast wel wat
http://www.firstrow1.eu/sport/motosport.html
http://www.viponlinesports.eu/sports/formula-1.html
Is niet nodig, je moet niet de bovenste pakken maar de 2e (primary Flash stream bij vipbox) die tv is inmiddels eu geworden, na 30 seconden kan je de reclame gewoon wegklikkenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik krijg de streams niet voor elkaar, ik moet steeds een player installeren. NU heb ik dus de VLC-plug in gedownload, maar wil niet allerlei verschillende players installeren...
Wel weer TIG pop-ups van reclame erbij... Nou ja, dat klikken we wel weg, maar ik heb geen stream die werkt dus.
Wat was ook weer die link naar dat .tv? Ik heb sinds het bookmarken van die een neiuwe laptop gekocht - oude was stuk - maar nu dus geen bookmark meer.
Ik ga even kijken, dank je.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is niet nodig, je moet niet de bovenste pakken maar de 2e (primary Flash stream bij vipbox) die tv is inmiddels eu geworden, na 30 seconden kan je de reclame gewoon wegklikken
Ik zie het, maar ik kan die verrekte reclame van Download iLivid niet wegklikkenquote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zie het, maar ik kan die verrekte reclame van Download iLivid niet wegklikken![]()
Browser probleempje gok ik.quote:
Ja dat is Skyquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Browser probleempje gok ik.
En alsnog reclame op 'tv', hahahaha.
Ik zit in FF. Mss bouwt die de site anders op, wanthet x-je geeft me alleen een nieuw tabblad met het downloaden van huppeldepup playerquote:
Dank voor al die tips!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Tip van de dag![]()
Download gratis XBMC media-player voor whatever welk OS systeem je ook gebruikt. Hier te vinden.
Download daarna gratis de Navi-X script voor XBMC, hier te vinden. Installeer deze in de Scripts folder.
Start XBMC op, open het Navi-X script, en zoek naar een Maxpower kanaal (of elk ander kanaal welke Sky streamt).
Beter beeld, geen reclame en de stream loopt normaal gezien langer door waardoor je nog veel meer uitzendingen van Sky F1 kunt kijken
tip 2: plug je TV op je computer/laptop op de HDMI of S-video uitgang en gebruik deze als 2de monitor. Voila: Sky gratuis op TV![]()
Ook Veronica is natuurlijk niet echt best vergeleken met BBC of Sky, logisch ook want ze hebben een budget wat je nauwelijks een budget kunt noemen, als Martin Brundle het in zijn eentje zou moeten doen zou zelfs hij het moeilijk hebbenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:08 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb de hoop opgegeven met die Dam-pannenkoek. Al een aantal keer hem getweet dat DRS NIET voor extra pk's zorgt. Ik zet mijn humaxje aan, wacht even en zap naar kanaal 401. Het eerste wat ik hoor is jawel...
Einde verhaal, de gp van Canada kan ik volgens mij niet meer zien met Sport1, maar wel met Veronica, laten we daar hopen op Olav Mol ! Ik ben echt in staat om het kantoor van sport 1 in amsterdam binnen te wandelen en beter commentaar te eisen voor de overgebleven leden. Zij betalen nu al of straks 15,- per maand voor schijtcommentaar. Olav heeft zijn tijd gehad en er moet wel ruimte zijn voor nieuw talent, maar godverdomme wat hebben ze met Van Dam een slechte in huis gehaald !! Afkopen en laten emigreren naar Paas-eiland.
Hamilton=Rosbergquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:12 schreef Meike26 het volgende:
Wie kan er nog even snel een Van-Dam-Bingo maken ?
Ik wil wat te doen hebben morgen als het Mercedes treintje gaat rijden.
Ik vind niks op maxpower.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Tip van de dag![]()
Download gratis XBMC media-player voor whatever welk OS systeem je ook gebruikt. Hier te vinden.
Download daarna gratis de Navi-X script voor XBMC, hier te vinden. Installeer deze in de Scripts folder.
Start XBMC op, open het Navi-X script, en zoek naar een Maxpower kanaal (of elk ander kanaal welke Sky streamt).
Beter beeld, geen reclame en de stream loopt normaal gezien langer door waardoor je nog veel meer uitzendingen van Sky F1 kunt kijken
tip 2: plug je TV op je computer/laptop op de HDMI of S-video uitgang en gebruik deze als 2de monitor. Voila: Sky gratuis op TV![]()
Je bent via de search bezig?quote:
Ik heb een versie zonder Media Portal.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je bent via de search bezig?
Probeer anders een met bij Media Portal --> most viewed 24 hrs. Daar staan 2 Maxpowers kanalen, 1 voor films, en 1 Maxpowers HD kanaal. Bij die laatste staat een lijstje met alle Sky kanalen.
Helemaal in het begin van Navi-X, home screen ervan. Helemaal bovenaan staat ''Navi-xtreme Media Portal'' Heb nog nooit een versie gezien die dat niet heeftquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:26 schreef Nober het volgende:
GROSJEAN
[..]
Ik heb een versie zonder Media Portal.
quote:
Gnagnagnaquote:
Nou Maldonado nog, dan hebben we alles gehad.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:45 schreef Nober het volgende:
Grosjean, Massa, Sutil... the usual suspects.
ik verwacht eigenlijk wel een goed resultaat van hem hierquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou Maldonado nog, dan hebben we alles gehad.
Hahahaha, inderdaad!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou Maldonado nog, dan hebben we alles gehad.
Massa zie ik niet echt als een brokkenpiloot, vooral nu het echt aan de auto lijkt te liggen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:45 schreef Nober het volgende:
Grosjean, Massa, Sutil... the usual suspects.
Die doet het morgenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou Maldonado nog, dan hebben we alles gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |