Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.quote:
Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.quote:In punten is het verschil tussen Hamilton en Rosberg vrij groot. Verder weet je niet hoe het loopt als de problemen er niet meer zijn. Ik denk dat Hamilton dan alleen maar meer afstand neemt.
Veel minder dan in de F1. Maar momenteel is het inderdaad wat minder. Maar de discussie ging over het circuit, dat de F1 daar regelmatig saai is. Ook in de betere tijden. Dit is bij de MotoGp in de betere tijden zeker niet het geval geweest. Dat bedoelde ik te zeggen.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het ene spreekt het andere tegen, over saaie optochten gesproken heb je in de MotoGP toch ook zat van, het is dat die Marquez nu wat leven in de brouwerij brengt
Beperkte talent? Deze generatie rijders is een van de beste van de afgelopen 20 jaar. Zeker beter dan in de Rossi dominantiejaren.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:18 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
MotoGP is dan ook een veel competievere sport. Al is daar met het beperkte talent en het kleine veld nu minder sprake van.
MotoGP gaat ook nog om pure snelheid, een race lang pushen. F1 is puur pacen geworden ipv racen, opzich wel een leuke show maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar het pure racen.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beperkte talent? Deze generatie rijders is een van de beste van de afgelopen 20 jaar. Zeker beter dan in de Rossi dominantiejaren.
Het is alleen jammer dat Stoner gestopt is...
Perez heeft Rosberg iig niet onderschat http://nonf1.com/2013/01/(...)st_German_racer.htmlquote:Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.
[..]
Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.
Bij mij ook natuurlijk, de laatste paar jaar kijk ik eigenlijk liever MotoGP dan F1.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:32 schreef M.Melandri het volgende:
.
[..]
MotoGP gaat ook nog om pure snelheid, een race lang pushen. F1 is puur pacen geworden ipv racen, opzich wel een leuke show maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar het pure racen.
Maar Rosberg kon er ook makkelijk langs, en nog steeds met een matig tempo rijden. Aan de andere kant zei Brawn dat Hamilton ook sneller kon.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.
Rosberg was regelmatig vrij snel en heeft het kwa punten ook niet slecht gedaan. Maar het is gewoon geen topper als Hamilton, Vettel, Alonso, en derhalve ook niet echt interessant voor de topteams. Presteert altijd goed met het materiaal dat hij kreeg, maar die echte afgedwongen stuntjes zaten er nooit echt in. Het is een soort Button....quote:Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.
Rosberg liep fors in op Hamilton, en Brawn gaf de opdracht om positie te behouden en excuseerde zich daarvoor bij de enigzins teleurgestelde Rosberg, die echter professioneel gehoorzaamde.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:40 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Maar Rosberg kon er ook makkelijk langs, en nog steeds met een matig tempo rijden. Aan de andere kant zei Brawn dat Hamilton ook sneller kon.
Ik weet alleen niet of ik Brawn moet geloven in deze. Mocht het wel waar zijn, dat was Rosberg dus erg onprofessioneel. Verder is dat teamorder-argument van jou invalide. Immers ging het teamorder dan niet om Hamilton voor hem te laten eindigen.
Wat Hamilton op hem voor had was dat hij sneller zou zijn. Van zijn zenuwen onder druk, zijn blunders en ongelukken, getwitter en berekenend en spaarzaam rijden moet hij het immers niet hebben. Als hij nu dit seizoen Rosberg niet duidelijk weet af te troeven op snelheid, dan is die Rosberg kennelijk dus toch behoorlijk snel, en is het Hamilton in wie de topteams steeds minder interesse zullen krijgen.quote:Rosberg was regelmatig vrij snel en heeft het kwa punten ook niet slecht gedaan. Maar het is gewoon geen topper als Hamilton, Vettel, Alonso, en derhalve ook niet echt interessant voor de topteams.
Hij is wat flets geweest, maar dat kan ook vaak aan de auto en de tactiek hebben gelegen. Uiteindelijk gaat het er echter niet om of je vaak opvallende dingen doet, maar of je snel en betrouwbaar bent. Dat geklaag over de auto door Hamilton altijd vinden zijn fans misschien wel heel stoer, die mentaliteit zal binnen het team niet zo goed vallen.quote:Presteert altijd goed met het materiaal dat hij kreeg, maar die echte afgedwongen stuntjes zaten er nooit echt in. Het is een soort Button....
Alleen rijdt Nico Rosberg niet voor Sauber, kleinigheidje.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Perez heeft Rosberg iig niet onderschat http://nonf1.com/2013/01/(...)st_German_racer.html
Blijft een leuke battle tussen Hamilton en Rosberg, tussenstand in het WK zegt niet veel omdat Rosberg gewoon meer pech gehad heeft.
Verkeerd geciteerd in dat stuk http://www.autobild.de/artikel/formel-1-2013-3794433.htmlquote:Op zondag 12 mei 2013 20:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Alleen rijdt Nico Rosberg niet voor Sauber, kleinigheidje.
De interviewcompilatiequote:Op zondag 12 mei 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
In de categorie F1 Historie is er op sport weer een special verschenen. Ditmaal over Mika Häkkinen.
http://sport.fok.nl/speci(...)-weinig-woorden.html
Ik was op Zandvoort bij de A1GP van 2006 en toen Jeroen Bleekemolen de leiding pakte werd het publiek helemaal gekquote:Op zondag 12 mei 2013 14:23 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik zou zó graag willen dat er weer eens een goede Nederlandse coureur bij een topteam terecht komt. Echt wel dat het NL's publiek dan ook helemaal uit hun dak gaat.
Vergelijk 't met toen Raymond van Barneveld op TV kwam met darts. Heel Nederland leefde toen met hem mee.
twitter:willbuxton twitterde op maandag 13-05-2013 om 09:46:41As you grab a coffee and read today’s papers this is why, for me at least, the Spanish Grand Prix was awesome: http://t.co/vPv42uyfdj reageer retweet
4 seconde bijna,quote:Op maandag 13 mei 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
je ziet duidelijk het verschil tussen de Pirelli's en de Bridgestones in de tijden
Ja leuk, maar dat die banden slijten is niet het probleem. Het probleem is de manier waarop ze slijten. Het is die cliff die maakt dat ze grote delen van de races moeten sparen. Als ze gewoon lineair slijten dan kun je pushen wanneer je wil of moet, en als je dan lang hebt lopen pushen dan zijn je banden eerder af, logisch, maar dan push je met wat er nog aan banden over is of je gaat verse halen, maar dan kun je tenminste op de (veranderende) limiet rijden.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:59 schreef Tarado het volgende:
twitter:willbuxton twitterde op maandag 13-05-2013 om 09:46:41As you grab a coffee and read today’s papers this is why, for me at least, the Spanish Grand Prix was awesome: http://t.co/vPv42uyfdj reageer retweet
En dit is het beste wat ze kunnen doen,quote:We got it wrong. We will make changes, probably from Silverstone.
Aldus Pirelli's Paul Hembery.quote:Unless you all want us to give Red Bull the tyres to win the championship. It's pretty clear. If we did that, there would be one team that would benefit and it would be them.
quote:This isnt racing this is an exercise in tyre conservation. The drivers are not really racing each other, they are trying to get from start to finish as fast as possible with the least amount of pits stops.
Ik vond dat Rosberg anders iets te vaak vroeg of hij er langs mocht, terwijl Brawn had aangegeven dat hji er achter moest blijven.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rosberg liep fors in op Hamilton, en Brawn gaf de opdracht om positie te behouden en excuseerde zich daarvoor bij de enigzins teleurgestelde Rosberg, die echter professioneel gehoorzaamde.
Het verschil in punten is vrij duidelijk, dacht ik. Verder heb je coureurs die van voren een stuk beter zijn dan van achteren.Vettel is daar een goed voorbeeld van. Super als hij voorop rijdt, maar veel minder de baas over alle spelende factoren wanneer hij minder hoog in de klassering rijdt.quote:Wat Hamilton op hem voor had was dat hij sneller zou zijn. Van zijn zenuwen onder druk, zijn blunders en ongelukken, getwitter en berekenend en spaarzaam rijden moet hij het immers niet hebben. Als hij nu dit seizoen Rosberg niet duidelijk weet af te troeven op snelheid, dan is die Rosberg kennelijk dus toch behoorlijk snel, en is het Hamilton in wie de topteams steeds minder interesse zullen krijgen.
Voor de punten misschien. Maar dat is niet het enige hoe mensen je onthouden. Wanneer je een saaie droogkloot bent, interesseren de meeste mensen zich niet voor je.quote:Hij is wat flets geweest, maar dat kan ook vaak aan de auto en de tactiek hebben gelegen. Uiteindelijk gaat het er echter niet om of je vaak opvallende dingen doet, maar of je snel en betrouwbaar bent.
Vind ik ook wat tekort door de bocht, de banden worden aan het begin van het seizoen uitgedeeld en iedereen heeft de kans om daar zijn auto aan aan te passen, dat Lotus en Ferrari dat momenteel beter lukt is dan pech voor Red Bull en Mercedes.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:38 schreef Gort het volgende:
Die banden, zeg. Die banden...
[..]
En dit is het beste wat ze kunnen doen,
[..]
Aldus Pirelli's Paul Hembery.
Met andere woorden: de Red Bull is de snelste auto. Als we goede banden zouden leveren zouden ze kampioen worden en daar is niks aan. Dus sjoemelen we wat met de compounds en dan heb je elk raceweekend een ander team met het beste pakket. Of, zoals gepost op F1Fanatic:
[..]
Mee eens maar daar zegt Hembery het volgende overquote:Op maandag 13 mei 2013 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
zeker, alleen is het aantal pitsstops onder droge omstandigheden nu gewoon te hoog
http://www.f1fanatic.co.u(...)ed-bull-favouritism/quote:The cars are certainly pushing a lot harder than what we’ve seen in the past. The downforce levels are getting close to 2011 when the cars had blow diffusers. We also are seeing that with our new structure of tyre we’re pushing much harder the compounds. So combine those two together and we find that we really are working the compounds much more than we have done in the past.
“We don’t get to see the cars, of course, until we get racing with them. We don’t have any in-season testing, we don’t have access to those cars for testing so unfortunately we do have to learn sometimes when we’re actually at the race event.
“We will make changes, we want to bring something to Silverstone to make sure we are back on track, we’re at two or three stops. That could mean compound changes, structure changes, we’ll decide that within a week.”
Raikkonen, Rosberg, Button en Bottas bewijzen dat het ook in 3 stops kan.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
zeker, alleen is het aantal pitsstops onder droge omstandigheden nu gewoon te hoog
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:20 schreef Nober het volgende:
Grosjean reed de gehele race op de supersofts.
Hehe maar vorig jaar kon het met 1 pitstop en ze hebben voor dit jaar wederom de softs en supersofts dus kan het weer in 1 stop?quote:Op maandag 13 mei 2013 15:25 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.
Edit: Hij viel in de eerste ronde uit.
Alleen zijn die banden nu nog zachter dan vorig jaar en dat is het probleem, waardoor ze nu op 4 stops in Barcelona zitten. Zal me verbazen als er coureurs zijn die op 1 stop competitief kunnen zijn dit jaar.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Hehe maar vorig jaar kon het met 1 pitstop en ze hebben voor dit jaar wederom de softs en supersofts dus kan het weer in 1 stop?
Start tenminste live kunnen zien door die aardige café baas in Blankenbergen, al wou die wel om 14.30 voetbal zienquote:Op maandag 13 mei 2013 09:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uiteindelijk wel een mooie race, helaas niet live kunnen zien, al is vier pitstops echt te veel.
Dit dusquote:Ik moet wel even opmerken dat de regie fantastisch was: veel wijde beelden en op een gegeven moment 2 ronden lang een gevecht gevolgd vanuit de helikopter. Mogen ze van mij vaker doen, zo krijg je tenminste wat van de aard van het circuit mee.
Toen was ik ook daarquote:Ik was op Zandvoort bij de A1GP van 2006 en toen Jeroen Bleekemolen de leiding pakte werd het publiek helemaal gek. Dat kon je later ook op de beelden zelfs op de onboard boven alles uit horen.
Eeuwig jammer dat het team toen de bandenstrategie verpestte en dat hem de race kostte.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4851
Zou best kunnen ja Bianchi had toen net nieuwe banden.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tijdens ronde 31 en de helft van 32 was het ononderbroken helikoptershot van Vettel en Raikkonen.
Met Bianchi die daarna ongeveer hetzelfde tempo als Vettel bleef rijden.
Vorig jaar ook 3 stoppers in Barcelona met Vettel en Massa op een 4 stopper en in 2011 ook die aantallen.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen zijn die banden nu nog zachter dan vorig jaar en dat is het probleem, waardoor ze nu op 4 stops in Barcelona zitten. Zal me verbazen als er coureurs zijn die op 1 stop competitief kunnen zijn dit jaar.
Ben wel blij met de beslissing van Pirelli om de banden aan te passen. 2 à 3 stops is meer dan genoeg (en 3 vind ik eigenlijk nog teveel). Alleen om dat nu midden in het seizoen te doen vind ik dan weer minder. Zo benadeel je de teams die hun bandenmanagement wel op orde hebben.
Waar vind je die rondetijden van de GP's?quote:Op maandag 13 mei 2013 18:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou best kunnen ja Bianchi had toen net nieuwe banden.
Vettel
30 1:29.612
31 1:29.829
32 1:30.825
33 1:31.439
34 1:29.630
35 1:29.204
36 1:29.757
37 1:30.512
Bianchi
30 1:47.485
31 1:32.392
32 1:31.232
33 1:29.941
34 1:29.894
35 1:30.337
36 1:30.462
Kimi heeft de race in de 1e ronde verloren, Alonso ging hem gelijk buitenom voorbij en Kimi zelf bleef te lang achter Hamilton hangen. Als het echt moet dan laat Kimi het naar mijn idee gewoon liggen, kwalificaties haalt hij vaak niet het maximale uit de auto en als hij echt agressief in de aanval moet geeft hij zoals gisteren niet thuis.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:30 schreef Nober het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of Kimi had kunnen winnen met een 4 stopper.
[..]
Vorig jaar ook 3 stoppers in Barcelona met Vettel en Massa op een 4 stopper en in 2011 ook die aantallen.
[..]
Waar vind je die rondetijden van de GP's?
Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://video.sport1.nl/main/clips/32826/hulkenberg-stom-en-eager
Albers en Ronald over de pitstop fout van Sauber.Ben ik even blij dat ik Sport1 heb opgezegd.
Die twee kunnen beter voortaan commentaar gaan bij kindernet.
http://video.sport1.nl/main/clips/32828/kimi-zuinig-op-champagne dit is echt zo slecht.
Sport1![]()
![]()
![]()
Ik heb sport1 gisteren opgezegd bij telfort. Direct geen sport1 meer maar wel betaald tot 31 mei.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://video.sport1.nl/main/clips/32826/hulkenberg-stom-en-eager
Albers en Ronald over de pitstop fout van Sauber.Ben ik even blij dat ik Sport1 heb opgezegd.
Maximum Attankquote:Op maandag 13 mei 2013 20:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |