abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2013 @ 18:24:16 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126395547
100506_122036_f12010spabar.jpg



Circuit de Catalunya, Barcelona circuit information

Lap data
Lap length - 4.655km (2.892 miles)
Race laps - 66
Race distance - 307.104km (190.826 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 121.670 (205.192 kph) by Kimi Raikkonen, 2008
Fastest lap - 119.954 (209.596 kph) by Rubens Barrichello, 2009
Maximum speed (2011) - 330.1 kph (205.115 mph) by Sergio Perez, Sauber
DRS zone/s (race) - Pit straight

Car performance
Full throttle - 56%
Downforce level - High
Gear changes per lap - 40
Fuel use per lap - 2.2kg

Strategy
Pit lane time loss - 21 seconds
2012 prime tyre**: - Hard (2011: Hard)
2012 option tyre**: - Soft (2011: Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirellis soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011

100506_122036_f12010spatijd.jpg
100506_122036_f12010spaweer.jpg


100506_122036_f12010spatv.jpg

BBC
Vrijdag - BBC2 - 09u55 - Practice 1
Vrijdag - BBC2 - 14u00 - Practice 2
Zaterdag - BBC2 -10u55 - Practice 3
Zaterdag - BBC 1 - 13u10 - Qualification
Zondag - BBC1 - 13u10 - Race

Sport1
Vrijdag - 9.55 - VT1
Vrijdag 13.55 - VT2
Vrijdag - 16.30 - Samenvatting VT1/2
Zaterdag - 10.55 - VT3
Zaterdag - 13.55 - Kwalificatie
Zondag - 13.00 - Samenvatting Kwalificatie
Zondag - 13.30 - Voorprogramma en Race

RTL

Zaterdag - 12:30 Formel 1: Freies Training
Zaterdag - 13:35 Formel 1: Qualifying
Zondag - 12:45 Formel 1: Countdown
Zondag - 14:00 Formel 1: Das Rennen
Zondag - 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights

Streams
VT1
VT2
VT3
Quali
Race

Sfeerimpressie

polelap 2012 met Malle Donna










Game On!!
pi_126395794
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:17 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Waar waren ze wel voor dan?
Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.

quote:
In punten is het verschil tussen Hamilton en Rosberg vrij groot. Verder weet je niet hoe het loopt als de problemen er niet meer zijn. Ik denk dat Hamilton dan alleen maar meer afstand neemt.
Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 12 mei 2013 @ 18:30:17 #3
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_126395799
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het ene spreekt het andere tegen, over saaie optochten gesproken heb je in de MotoGP toch ook zat van, het is dat die Marquez nu wat leven in de brouwerij brengt
Veel minder dan in de F1. Maar momenteel is het inderdaad wat minder. Maar de discussie ging over het circuit, dat de F1 daar regelmatig saai is. Ook in de betere tijden. Dit is bij de MotoGp in de betere tijden zeker niet het geval geweest. Dat bedoelde ik te zeggen.
  zondag 12 mei 2013 @ 18:30:45 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_126395811
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:18 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

MotoGP is dan ook een veel competievere sport. Al is daar met het beperkte talent en het kleine veld nu minder sprake van.
Beperkte talent? Deze generatie rijders is een van de beste van de afgelopen 20 jaar. Zeker beter dan in de Rossi dominantiejaren.

Het is alleen jammer dat Stoner gestopt is...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_126395879
.
[/quote]
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Beperkte talent? Deze generatie rijders is een van de beste van de afgelopen 20 jaar. Zeker beter dan in de Rossi dominantiejaren.

Het is alleen jammer dat Stoner gestopt is...
MotoGP gaat ook nog om pure snelheid, een race lang pushen. F1 is puur pacen geworden ipv racen, opzich wel een leuke show maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar het pure racen.
pi_126395955
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.

[..]

Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.
Perez heeft Rosberg iig niet onderschat http://nonf1.com/2013/01/(...)st_German_racer.html

Blijft een leuke battle tussen Hamilton en Rosberg, tussenstand in het WK zegt niet veel omdat Rosberg gewoon meer pech gehad heeft.
  zondag 12 mei 2013 @ 18:35:31 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_126395985
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:32 schreef M.Melandri het volgende:
.


[..]

MotoGP gaat ook nog om pure snelheid, een race lang pushen. F1 is puur pacen geworden ipv racen, opzich wel een leuke show maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar het pure racen.
Bij mij ook natuurlijk, de laatste paar jaar kijk ik eigenlijk liever MotoGP dan F1.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 12 mei 2013 @ 18:40:48 #8
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_126396205
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens Brawn om het materiaal van beiden te sparen als ik het me goed herinner.
Maar Rosberg kon er ook makkelijk langs, en nog steeds met een matig tempo rijden. Aan de andere kant zei Brawn dat Hamilton ook sneller kon.

Ik weet alleen niet of ik Brawn moet geloven in deze. Mocht het wel waar zijn, dat was Rosberg dus erg onprofessioneel. Verder is dat teamorder-argument van jou invalide. Immers ging het teamorder dan niet om Hamilton voor hem te laten eindigen.

quote:
Volgens mij waren er gisteren geen problemen in de kwalificatie en de vorige race ook niet. Ik heb Hamilton qua pure snelheid in een uitstekende auto wel hoog zitten, maar het lijkt erop dat Rosberg jaren onderschat is wat dat betreft.
Rosberg was regelmatig vrij snel en heeft het kwa punten ook niet slecht gedaan. Maar het is gewoon geen topper als Hamilton, Vettel, Alonso, en derhalve ook niet echt interessant voor de topteams. Presteert altijd goed met het materiaal dat hij kreeg, maar die echte afgedwongen stuntjes zaten er nooit echt in. Het is een soort Button....
pi_126397706
Sorry hoor, maar Button heeft in meerdere races laten zien tenminste te kunnen knokken voor een plek en keihard te stampen.

Rosberg is een kleurloze snelle doch laffe rijder. Laat te makkelijk kaas van zijn brood eten. Ik kan niet echt races noemen naast China 2012 waar hij een sterke race reed of morele winnaar van bepaalde GP geweest zou kunnen zijn. Ik zie Rosberg eerder als een Heidfeld of Hulkenberg. Snel, getalenteerd maar te liefjes voor de F1.

Rosberg word straks een ultiem goede endurance rijder, geduld, constant en pr-robot ^O^
pi_126400616
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:40 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Maar Rosberg kon er ook makkelijk langs, en nog steeds met een matig tempo rijden. Aan de andere kant zei Brawn dat Hamilton ook sneller kon.

Ik weet alleen niet of ik Brawn moet geloven in deze. Mocht het wel waar zijn, dat was Rosberg dus erg onprofessioneel. Verder is dat teamorder-argument van jou invalide. Immers ging het teamorder dan niet om Hamilton voor hem te laten eindigen.
Rosberg liep fors in op Hamilton, en Brawn gaf de opdracht om positie te behouden en excuseerde zich daarvoor bij de enigzins teleurgestelde Rosberg, die echter professioneel gehoorzaamde.

quote:
Rosberg was regelmatig vrij snel en heeft het kwa punten ook niet slecht gedaan. Maar het is gewoon geen topper als Hamilton, Vettel, Alonso, en derhalve ook niet echt interessant voor de topteams.
Wat Hamilton op hem voor had was dat hij sneller zou zijn. Van zijn zenuwen onder druk, zijn blunders en ongelukken, getwitter en berekenend en spaarzaam rijden moet hij het immers niet hebben. Als hij nu dit seizoen Rosberg niet duidelijk weet af te troeven op snelheid, dan is die Rosberg kennelijk dus toch behoorlijk snel, en is het Hamilton in wie de topteams steeds minder interesse zullen krijgen.

quote:
Presteert altijd goed met het materiaal dat hij kreeg, maar die echte afgedwongen stuntjes zaten er nooit echt in. Het is een soort Button....
Hij is wat flets geweest, maar dat kan ook vaak aan de auto en de tactiek hebben gelegen. Uiteindelijk gaat het er echter niet om of je vaak opvallende dingen doet, maar of je snel en betrouwbaar bent. Dat geklaag over de auto door Hamilton altijd vinden zijn fans misschien wel heel stoer, die mentaliteit zal binnen het team niet zo goed vallen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_126400999
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:34 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Perez heeft Rosberg iig niet onderschat http://nonf1.com/2013/01/(...)st_German_racer.html

Blijft een leuke battle tussen Hamilton en Rosberg, tussenstand in het WK zegt niet veel omdat Rosberg gewoon meer pech gehad heeft.
Alleen rijdt Nico Rosberg niet voor Sauber, kleinigheidje. :D
pi_126404689
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:18 schreef Nober het volgende:

[..]

Alleen rijdt Nico Rosberg niet voor Sauber, kleinigheidje. :D
Verkeerd geciteerd in dat stuk http://www.autobild.de/artikel/formel-1-2013-3794433.html
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 mei 2013 @ 22:05:20 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126408214
In de categorie F1 Historie is er op sport weer een special verschenen. Ditmaal over Mika Häkkinen.

http://sport.fok.nl/speci(...)-weinig-woorden.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 12 mei 2013 @ 22:48:17 #14
176766 zoem
zoemt
pi_126411127
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
In de categorie F1 Historie is er op sport weer een special verschenen. Ditmaal over Mika Häkkinen.

http://sport.fok.nl/speci(...)-weinig-woorden.html
De interviewcompilatie _O-

"Uuhh.. hmmm... pfff... ... ... yes?"
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 12 mei 2013 @ 22:48:48 #15
176766 zoem
zoemt
pi_126411170


:')
pi_126411199
_O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 13 mei 2013 @ 09:52:29 #17
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126420228
Uiteindelijk wel een mooie race, helaas niet live kunnen zien, al is vier pitstops echt te veel. Ik moet wel even opmerken dat de regie fantastisch was: veel wijde beelden en op een gegeven moment 2 ronden lang een gevecht gevolgd vanuit de helikopter. Mogen ze van mij vaker doen, zo krijg je tenminste wat van de aard van het circuit mee.

En ik moet nog even hierop reageren:
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:23 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik zou zó graag willen dat er weer eens een goede Nederlandse coureur bij een topteam terecht komt. Echt wel dat het NL's publiek dan ook helemaal uit hun dak gaat.

Vergelijk 't met toen Raymond van Barneveld op TV kwam met darts. Heel Nederland leefde toen met hem mee.
Ik was op Zandvoort bij de A1GP van 2006 en toen Jeroen Bleekemolen de leiding pakte werd het publiek helemaal gek _O_. Dat kon je later ook op de beelden zelfs op de onboard boven alles uit horen.

Eeuwig jammer dat het team toen de bandenstrategie verpestte en dat hem de race kostte.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4851
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 13 mei 2013 @ 09:59:11 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126420360
willbuxton twitterde op maandag 13-05-2013 om 09:46:41 As you grab a coffee and read today’s papers this is why, for me at least, the Spanish Grand Prix was awesome: http://t.co/vPv42uyfdj reageer retweet
pi_126421668
oooh Monaco, *O*

heriner me 2004 nog heel goed, eerst Schummi die crasht in de tunnel daarna Alonso

waarschijnlijk geblokkeerd? door Youtube door de middelvinger van Alonso, oh en FOM materiaal



[ Bericht 0% gewijzigd door Kickstart op 13-05-2013 10:59:31 ]
  maandag 13 mei 2013 @ 10:53:54 #20
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126421772
De gemiddelde rondetijd van de winnaar van de Grand Prix van Catalonië:

2013 — 1:39:17.00
2012 — 1:39:09.15
2011 — 1:39:03.30
2010 — 1:35:44.01
2009 — 1:37:19.20
2008 — 1:38:19.05
2007 — 1:31:36.23
2006 — 1:26:21.76
2005 — 1:27:16.83
2004 — 1:27:32.84

Wow.

Edit: oh wacht, in 2007 hebben ze het circuit aangepast en die extra chicane geďntroduceerd.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 mei 2013 @ 11:06:43 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126422166
je ziet duidelijk het verschil tussen de Pirelli's en de Bridgestones in de tijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126422541
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
je ziet duidelijk het verschil tussen de Pirelli's en de Bridgestones in de tijden
4 seconde bijna,
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 mei 2013 @ 11:20:26 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126422601
tussen de 3 en 4 seconden per rondje in vergelijking met 2010 ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126422679
Alsof dat alleen de banden zijn?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 mei 2013 @ 11:28:01 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126422843
ook de regels uiteraard, maar dat valt wel mee in vergelijking met de banden. In de kwalificatie werd op Catalunya in 2010 0,7 seconden sneller gereden dan de poletijd van Rosberg nu.

Hiermee verklaar je ongeveer een minuut van het verschil. De rest zal toch echt uit de banden moeten komen. Het verbod op bijtanken was immers in 2010 ook al van kracht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126423582
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:59 schreef Tarado het volgende:
willbuxton twitterde op maandag 13-05-2013 om 09:46:41 As you grab a coffee and read today’s papers this is why, for me at least, the Spanish Grand Prix was awesome: http://t.co/vPv42uyfdj reageer retweet
Ja leuk, maar dat die banden slijten is niet het probleem. Het probleem is de manier waarop ze slijten. Het is die cliff die maakt dat ze grote delen van de races moeten sparen. Als ze gewoon lineair slijten dan kun je pushen wanneer je wil of moet, en als je dan lang hebt lopen pushen dan zijn je banden eerder af, logisch, maar dan push je met wat er nog aan banden over is of je gaat verse halen, maar dan kun je tenminste op de (veranderende) limiet rijden.

Dat er nu een keer race is waar een team niet de banden hoeft te sparen bij de gekozen strategie doet aan de slijtkarakteristiek niets af en dus ook niet aan het probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_126427221
Die banden, zeg. Die banden...

quote:
We got it wrong. We will make changes, probably from Silverstone.
En dit is het beste wat ze kunnen doen,
quote:
Unless you all want us to give Red Bull the tyres to win the championship. It's pretty clear. If we did that, there would be one team that would benefit and it would be them.
Aldus Pirelli's Paul Hembery.

Met andere woorden: de Red Bull is de snelste auto. Als we goede banden zouden leveren zouden ze kampioen worden en daar is niks aan. Dus sjoemelen we wat met de compounds en dan heb je elk raceweekend een ander team met het beste pakket. Of, zoals gepost op F1Fanatic:
quote:
This isnt racing this is an exercise in tyre conservation. The drivers are not really racing each other, they are trying to get from start to finish as fast as possible with the least amount of pits stops.
  maandag 13 mei 2013 @ 14:21:59 #28
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_126428531
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rosberg liep fors in op Hamilton, en Brawn gaf de opdracht om positie te behouden en excuseerde zich daarvoor bij de enigzins teleurgestelde Rosberg, die echter professioneel gehoorzaamde.
Ik vond dat Rosberg anders iets te vaak vroeg of hij er langs mocht, terwijl Brawn had aangegeven dat hji er achter moest blijven.
quote:
Wat Hamilton op hem voor had was dat hij sneller zou zijn. Van zijn zenuwen onder druk, zijn blunders en ongelukken, getwitter en berekenend en spaarzaam rijden moet hij het immers niet hebben. Als hij nu dit seizoen Rosberg niet duidelijk weet af te troeven op snelheid, dan is die Rosberg kennelijk dus toch behoorlijk snel, en is het Hamilton in wie de topteams steeds minder interesse zullen krijgen.
Het verschil in punten is vrij duidelijk, dacht ik. Verder heb je coureurs die van voren een stuk beter zijn dan van achteren.Vettel is daar een goed voorbeeld van. Super als hij voorop rijdt, maar veel minder de baas over alle spelende factoren wanneer hij minder hoog in de klassering rijdt.

quote:
Hij is wat flets geweest, maar dat kan ook vaak aan de auto en de tactiek hebben gelegen. Uiteindelijk gaat het er echter niet om of je vaak opvallende dingen doet, maar of je snel en betrouwbaar bent.
Voor de punten misschien. Maar dat is niet het enige hoe mensen je onthouden. Wanneer je een saaie droogkloot bent, interesseren de meeste mensen zich niet voor je.
  maandag 13 mei 2013 @ 14:31:18 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126428819
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:38 schreef Gort het volgende:
Die banden, zeg. Die banden...

[..]

En dit is het beste wat ze kunnen doen,

[..]

Aldus Pirelli's Paul Hembery.

Met andere woorden: de Red Bull is de snelste auto. Als we goede banden zouden leveren zouden ze kampioen worden en daar is niks aan. Dus sjoemelen we wat met de compounds en dan heb je elk raceweekend een ander team met het beste pakket. Of, zoals gepost op F1Fanatic:

[..]

Vind ik ook wat tekort door de bocht, de banden worden aan het begin van het seizoen uitgedeeld en iedereen heeft de kans om daar zijn auto aan aan te passen, dat Lotus en Ferrari dat momenteel beter lukt is dan pech voor Red Bull en Mercedes.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 mei 2013 @ 14:46:08 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126429325
zeker, alleen is het aantal pitsstops onder droge omstandigheden nu gewoon te hoog
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 mei 2013 @ 14:49:29 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126429441
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
zeker, alleen is het aantal pitsstops onder droge omstandigheden nu gewoon te hoog
Mee eens maar daar zegt Hembery het volgende over

quote:
The cars are certainly pushing a lot harder than what we’ve seen in the past. The downforce levels are getting close to 2011 when the cars had blow diffusers. We also are seeing that with our new structure of tyre we’re pushing much harder the compounds. So combine those two together and we find that we really are working the compounds much more than we have done in the past.

“We don’t get to see the cars, of course, until we get racing with them. We don’t have any in-season testing, we don’t have access to those cars for testing so unfortunately we do have to learn sometimes when we’re actually at the race event.

“We will make changes, we want to bring something to Silverstone to make sure we are back on track, we’re at two or three stops. That could mean compound changes, structure changes, we’ll decide that within a week.”
http://www.f1fanatic.co.u(...)ed-bull-favouritism/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 mei 2013 @ 14:56:14 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126429638
mja, Pirelli had kunnen weten dat de downforce niveaus weer behoorlijk toe waren genomen. Daar werd alom in de pits over gesproken en de regels zijn niet al te veel gewijzigd, waardoor teams meer tijd hebben om oplossingen te ontwikkelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126430801
Vorig jaar maar 5 coureurs die een 2 stopper deden in Monaco, de rest een 1 stopper en Grosjean reed de gehele race op de supersofts.

Dit jaar weer?

quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
zeker, alleen is het aantal pitsstops onder droge omstandigheden nu gewoon te hoog
Raikkonen, Rosberg, Button en Bottas bewijzen dat het ook in 3 stops kan.
  Redactie Games maandag 13 mei 2013 @ 15:25:52 #34
206706 crew  Racerblade
pi_126431036
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:20 schreef Nober het volgende:
Grosjean reed de gehele race op de supersofts.
Lijkt me sterk.

Edit: Hij viel in de eerste ronde uit. :')
  maandag 13 mei 2013 @ 15:27:58 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126431119
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:25 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.
Klopt wel, 0 rondjes
  Redactie Games maandag 13 mei 2013 @ 15:29:02 #36
206706 crew  Racerblade
pi_126431166
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Klopt wel, 0 rondjes
Ik zou dan niet de woorden 'gehele race' gebruiken. :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 mei 2013 @ 15:34:21 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126431409
Reed Vettel niet eens bijna de gehele race op één set banden op Monaco? Net toen het rubber het wat begon te begeven was er een safety car die hem waarschijnlijk de zege opgeleverd heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126431871
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:25 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.

Edit: Hij viel in de eerste ronde uit. :')
Hehe maar vorig jaar kon het met 1 pitstop en ze hebben voor dit jaar wederom de softs en supersofts dus kan het weer in 1 stop?
pi_126434549
Even nog terug komen over Frijns, dit las ik over hem. Wist ik niet, een feitje over hem:

Bovendien werd de snelle Limburger de eerste coureur ooit die drie formulewagenklassen achter elkaar op zijn naam schreef. In de voorgaande twee seizoenen won hij ook de titel in respectievelijk de Formule BMW en de Formule Renault NEC 2.0. “Robert Kubica was de eerste rookie die de titel in de WSR in zijn eerste jaar won. Ik ben blij dat ik dit ook heb kunnen realiseren, dat dit is gelukt.”

Erg uniek ventje dus :D
pi_126438158
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:44 schreef Nober het volgende:

[..]

Hehe maar vorig jaar kon het met 1 pitstop en ze hebben voor dit jaar wederom de softs en supersofts dus kan het weer in 1 stop?
Alleen zijn die banden nu nog zachter dan vorig jaar en dat is het probleem, waardoor ze nu op 4 stops in Barcelona zitten. Zal me verbazen als er coureurs zijn die op 1 stop competitief kunnen zijn dit jaar.

Ben wel blij met de beslissing van Pirelli om de banden aan te passen. 2 ŕ 3 stops is meer dan genoeg (en 3 vind ik eigenlijk nog teveel). Alleen om dat nu midden in het seizoen te doen vind ik dan weer minder. Zo benadeel je de teams die hun bandenmanagement wel op orde hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 13 mei 2013 @ 18:01:24 #41
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_126438518
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uiteindelijk wel een mooie race, helaas niet live kunnen zien, al is vier pitstops echt te veel.
Start tenminste live kunnen zien door die aardige café baas in Blankenbergen, al wou die wel om 14.30 voetbal zien ;(
Had enkel geen livetiming, miste ik wel een beetje :{
quote:
Ik moet wel even opmerken dat de regie fantastisch was: veel wijde beelden en op een gegeven moment 2 ronden lang een gevecht gevolgd vanuit de helikopter. Mogen ze van mij vaker doen, zo krijg je tenminste wat van de aard van het circuit mee.

Dit dus 14.gif

quote:
Ik was op Zandvoort bij de A1GP van 2006 en toen Jeroen Bleekemolen de leiding pakte werd het publiek helemaal gek _O_. Dat kon je later ook op de beelden zelfs op de onboard boven alles uit horen.

Eeuwig jammer dat het team toen de bandenstrategie verpestte en dat hem de race kostte.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4851
Toen was ik ook daar ^O^ Het hele circuit ging idd door 't lint _O_ En Bleek dan na de race nog in de hekken gaan hangen :P

En nu de GP2 races nog gaan downloaden en bekijken O-)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 13 mei 2013 @ 18:18:47 #42
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126439340
Tijdens ronde 31 en de helft van 32 was het ononderbroken helikoptershot van Vettel en Raikkonen.

Met Bianchi die daarna ongeveer hetzelfde tempo als Vettel bleef rijden :?.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_126440276
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tijdens ronde 31 en de helft van 32 was het ononderbroken helikoptershot van Vettel en Raikkonen.

Met Bianchi die daarna ongeveer hetzelfde tempo als Vettel bleef rijden :?.
Zou best kunnen ja Bianchi had toen net nieuwe banden.

Vettel
30 1:29.612
31 1:29.829
32 1:30.825
33 1:31.439
34 1:29.630
35 1:29.204
36 1:29.757
37 1:30.512

Bianchi
30 1:47.485
31 1:32.392
32 1:31.232
33 1:29.941
34 1:29.894
35 1:30.337
36 1:30.462
pi_126442997
Ben eigenlijk wel benieuwd of Kimi had kunnen winnen met een 4 stopper.

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen zijn die banden nu nog zachter dan vorig jaar en dat is het probleem, waardoor ze nu op 4 stops in Barcelona zitten. Zal me verbazen als er coureurs zijn die op 1 stop competitief kunnen zijn dit jaar.

Ben wel blij met de beslissing van Pirelli om de banden aan te passen. 2 ŕ 3 stops is meer dan genoeg (en 3 vind ik eigenlijk nog teveel). Alleen om dat nu midden in het seizoen te doen vind ik dan weer minder. Zo benadeel je de teams die hun bandenmanagement wel op orde hebben.
Vorig jaar ook 3 stoppers in Barcelona met Vettel en Massa op een 4 stopper en in 2011 ook die aantallen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:39 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Zou best kunnen ja Bianchi had toen net nieuwe banden.

Vettel
30 1:29.612
31 1:29.829
32 1:30.825
33 1:31.439
34 1:29.630
35 1:29.204
36 1:29.757
37 1:30.512

Bianchi
30 1:47.485
31 1:32.392
32 1:31.232
33 1:29.941
34 1:29.894
35 1:30.337
36 1:30.462
Waar vind je die rondetijden van de GP's?
pi_126445282
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:30 schreef Nober het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of Kimi had kunnen winnen met een 4 stopper.

[..]

Vorig jaar ook 3 stoppers in Barcelona met Vettel en Massa op een 4 stopper en in 2011 ook die aantallen.

[..]

Waar vind je die rondetijden van de GP's?
Kimi heeft de race in de 1e ronde verloren, Alonso ging hem gelijk buitenom voorbij en Kimi zelf bleef te lang achter Hamilton hangen. Als het echt moet dan laat Kimi het naar mijn idee gewoon liggen, kwalificaties haalt hij vaak niet het maximale uit de auto en als hij echt agressief in de aanval moet geeft hij zoals gisteren niet thuis.

http://www.fia.com/champi(...)ix-event-information

Hier kun je ze vinden onder timing informatie>Race-Lap Analysis
  maandag 13 mei 2013 @ 20:14:54 #46
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126445927
Alonso was ook wel supersluw door wat KERS te bewaren voor bocht 3 toen hij zag dat hij er weinig aan had voor bocht 1.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_126447208
http://video.sport1.nl/main/clips/32826/hulkenberg-stom-en-eager
Albers en Ronald over de pitstop fout van Sauber.Ben ik even blij dat ik Sport1 heb opgezegd.

Die twee kunnen beter voortaan commentaar gaan bij kindernet.
http://video.sport1.nl/main/clips/32828/kimi-zuinig-op-champagne dit is echt zo slecht.
Sport1 :r :r :r :r
  maandag 13 mei 2013 @ 20:45:19 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_126447890
Wat ik vooral irritant vond aan Albers was zijn constante gebruik van 'meer als' of 'minder als'. Lijkt wel een Duitser :'). Verschrikkelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 13 mei 2013 @ 20:48:39 #49
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126448102
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://video.sport1.nl/main/clips/32826/hulkenberg-stom-en-eager
Albers en Ronald over de pitstop fout van Sauber.Ben ik even blij dat ik Sport1 heb opgezegd.

Die twee kunnen beter voortaan commentaar gaan bij kindernet.
http://video.sport1.nl/main/clips/32828/kimi-zuinig-op-champagne dit is echt zo slecht.
Sport1 :r :r :r :r
Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.

Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_126448280
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://video.sport1.nl/main/clips/32826/hulkenberg-stom-en-eager
Albers en Ronald over de pitstop fout van Sauber.Ben ik even blij dat ik Sport1 heb opgezegd.

Ik heb sport1 gisteren opgezegd bij telfort. Direct geen sport1 meer maar wel betaald tot 31 mei. :')
pi_126449031
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.

[ afbeelding ]
Maximum Attank
pi_126450083
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik heb sport1 gisteren opgezegd bij telfort. Direct geen sport1 meer maar wel betaald tot 31 mei. :')
Mis je Monaco of je moet RTL+ hebben, anders een livestream :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126450786
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:30 schreef Nober het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of Kimi had kunnen winnen met een 4 stopper.

[..]

Vorig jaar ook 3 stoppers in Barcelona met Vettel en Massa op een 4 stopper en in 2011 ook die aantallen.

[..]

Waar vind je die rondetijden van de GP's?
In 2012 was er maar een 4 stopper voor De La Rosa, de rest deed 3 stops met een paar 2 stoppers en ook in 2011 was het merendeel een 3 stopper met een aantal 4 stoppers. Nu is het merendeel een 4 stopper.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126451932
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.

[ afbeelding ]
Hahaha, dat bekertje cup-a-soup! Geweldig!
  maandag 13 mei 2013 @ 21:51:12 #55
34586 kepler
No bounce, no play
pi_126452827
http://willthef1journo.wordpress.com/2013/05/12/the-game-changer/

Goed verhaal en hij heeft zeker wel een punt :)
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 mei 2013 @ 22:12:53 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126454464
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:51 schreef kepler het volgende:
http://willthef1journo.wordpress.com/2013/05/12/the-game-changer/

Goed verhaal en hij heeft zeker wel een punt :)
zeer goed verhaal. Het gaat niet om het maken van minder stops dan je tegenstander, maar om de best mogelijke strategie te verzinnen.

Ferrari had dit het beste begrepen door alvast van vier stops uit te gaan. Deze keuze heeft met een eerste en derde plaats briljant uitgepakt.

Red Bull sloeg de plank volledig mis en dan kun je zien dat het slechte verliezers zijn, want het ligt aan iedereen behalve aan hunzelf.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126455015
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zeer goed verhaal. Het gaat niet om het maken van minder stops dan je tegenstander, maar om de best mogelijke strategie te verzinnen.

Ferrari had dit het beste begrepen door alvast van vier stops uit te gaan. Deze keuze heeft met een eerste en derde plaats briljant uitgepakt.

Red Bull sloeg de plank volledig mis en dan kun je zien dat het slechte verliezers zijn, want het ligt aan iedereen behalve aan hunzelf.
Wel mee eens, al vind ik vier stops te veel voor een race. Banden die binnen 15 ronden al op zijn is gewoon teveel van het goede. Zie liever 2 of 3 pitstops, met uitschieters naar 1 stop ipv 4 stops.
4 stops zijn voor endurance races die uren duren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126455504
Als ze binnen 3 seconden banden kunnen wisselen zie ik het probleem niet in 4 stops. ;)

Daar zou redbull een voordeel uit moeten kunnen halen ipv klagen.
pi_126464141
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In 2012 was er maar een 4 stopper voor De La Rosa, de rest deed 3 stops met een paar 2 stoppers en ook in 2011 was het merendeel een 3 stopper met een aantal 4 stoppers. Nu is het merendeel een 4 stopper.
Ik had niet gezien dat Massa en Vettel een drive through kregen in 2012 ik zag alleen een 4 op de officiële site. ;)

Mij maakt het niet uit hoeveel stops ze moeten maken want zolang Alonso wint ben ik tevreden.
pi_126469163
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 14:21 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik vond dat Rosberg anders iets te vaak vroeg of hij er langs mocht, terwijl Brawn had aangegeven dat hji er achter moest blijven.
En dat is belangrijk omdat...?

quote:
Het verschil in punten is vrij duidelijk, dacht ik.
Ja, maar het zegt niks.

quote:
Verder heb je coureurs die van voren een stuk beter zijn dan van achteren.Vettel is daar een goed voorbeeld van. Super als hij voorop rijdt, maar veel minder de baas over alle spelende factoren wanneer hij minder hoog in de klassering rijdt.
Hoe kom je daarbij?

quote:
Voor de punten misschien. Maar dat is niet het enige hoe mensen je onthouden. Wanneer je een saaie droogkloot bent, interesseren de meeste mensen zich niet voor je.
Ik geloof zeker dat er hele volksstammen zijn die die stoere praatjes van Hamilton in de categorie 'ik wil gewoon hard gaan' heel erg indrukwekkend vinden. Dat zijn vast dezelfden die hem graag geloven wanneer hij beweert dat hij er niks aan kan doen maar het aan de auto ligt. Alleen als het daarvan moet blijven komen dan wordt het een beetje sneu.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_126469955
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:27 schreef ColtZ40 het volgende:
Als ze binnen 3 seconden banden kunnen wisselen zie ik het probleem niet in 4 stops. ;)

Daar zou redbull een voordeel uit moeten kunnen halen ipv klagen.
Rondje pit tikt al snel tegen de 25 seconden.
4x is 100 seconden. Ofwel 1 minuut en 40 seconden.

Als je er 1 over kan slaan dan kan je bijna elk rondje een halve seconde laten liggen grofweg.

Even kort door de bocht dan.

En Red Bull doet ze tegen de 2 seconden, maar de rest doet dat ook vaak.
Zeg dat alle andere teams er 3 seconden over doen. Dan wint Red Bull slechts 4 seconden in totaal.

Die rijdt Kimi wel dicht :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:41:08 #62
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126470164
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Rondje pit tikt al snel tegen de 25 seconden.
4x is 100 seconden. Ofwel 1 minuut en 40 seconden.

Als je er 1 over kan slaan dan kan je bijna elk rondje een halve seconde laten liggen grofweg.

Even kort door de bocht dan.

En Red Bull doet ze tegen de 2 seconden, maar de rest doet dat ook vaak.
Zeg dat alle andere teams er 3 seconden over doen. Dan wint Red Bull slechts 4 seconden in totaal.

Die rijdt Kimi wel dicht :+
18 seconden in Spanje.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:05:09 #63
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_126471189
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dat is belangrijk omdat...?
Je zei dat hij professioneel reageerde. Dat vond ik niet, aangezien hij bleef aandringen, terwijl hij al twee keer zeer concreet de instructie had gekregen om erachter te blijken.
quote:
Ja, maar het zegt niks.
Waarom niet?

quote:
Hoe kom je daarbij?
De rust die bewaard wordt is duidelijk minder.

quote:
Ik geloof zeker dat er hele volksstammen zijn die die stoere praatjes van Hamilton in de categorie 'ik wil gewoon hard gaan' heel erg indrukwekkend vinden. Dat zijn vast dezelfden die hem graag geloven wanneer hij beweert dat hij er niks aan kan doen maar het aan de auto ligt. Alleen als het daarvan moet blijven komen dan wordt het een beetje sneu.
Volldig misplaatste redenatie. Ten eerste gaat het niet om praatjes, maar om prestaties op het circuit, rondetijden, het winnen van gevechten, etc. Verder is het een gegeven dat de auto's wel eens niet presteren. Dat zie je dan ook terug bij de teamgenoten.
pi_126477654
Pirelli komt vanaf Canada met een minder snel slijtende band. Goede zaak. :)

Pirelli to change Formula 1 tyres from Canadian Grand Prix
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:51:29 #65
34586 kepler
No bounce, no play
pi_126510302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:46 schreef M90 het volgende:
Pirelli komt vanaf Canada met een minder snel slijtende band. Goede zaak. :)

Pirelli to change Formula 1 tyres from Canadian Grand Prix
Eigenlijk niet dus, en de enige die hiervan profiteren zijn teams die nu problemen hebben. Teams die alles op orde hebben worden dus genaaid... En de banden waren al bekend met de tests, dus ze hadden er prima rekening mee kunnen houden.

Laten we hopen dat dit niet teveel in het voordeel werkt van de teams die nu achter de feiten aanlopen (Red Bull en mercedes)
The line is a dot to you!
  woensdag 15 mei 2013 @ 17:49:32 #66
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_126542354
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef kepler het volgende:
En de banden waren al bekend met de tests, dus ze hadden er prima rekening mee kunnen houden.
Brazilië 2012 zelfs. Daar hebben ze de eerste 2 vrije trainingen al kunnen rijden met 2013, en 2012 banden. Prima te vergelijken op dat moment hoe die banden zich tov elkaar hielden, en hadden die gegevens perfect kunnen pompen in het ontwerp van de 2013 wagen :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_126544373
Jammerlijke zaak voor Force India, die gingen wat beter om dan de rest van de midfield teams met thermal degradation.
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:57:49 #68
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_126555471
Zoals ik al zei in het andere topic: slimme teams die niet zijn gaan huilen maar gewoon een groot deel van hun budget hebben besteed aan het goed omgaan met banden worden hier simpelweg voor afgestraft.

Ik vind het beschamend dat alle zgn. F1 fans Pirelli blijven afzeiken, terwijl ze gewoon een opdracht van hun klant vervullen. Waarom blijft de FIA bij jullie allemaal buiten schot?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_126556218
Dat vind ik ook vreemd. Pirelli levert wat de FIA gevraagd heeft.

Overigens klagen de teams die klagen ook allemaal op Pirelli en niet op deFIA valt me op.

:X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:13:12 #70
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_126556751
Ecclestone kennende heeft die wel een leuke clausule in de contractjes staan waarin teams verboden wordt te klagen over de FIA..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 mei 2013 @ 22:15:41 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_126556942
Het zijn toch echt de banden waar ze over klagen, dan stap je toch gelijk naar de maker van die banden? Het is ook niet de FIA die nu opdracht geeft om die banden te fixen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_126557254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:15 schreef Nattekat het volgende:
Het zijn toch echt de banden waar ze over klagen, dan stap je toch gelijk naar de maker van die banden? Het is ook niet de FIA die nu opdracht geeft om die banden te fixen.
Nee. Sterker nog; persoonlijk vind ik dat de FIA hier had moeten ingrijpen en zeggen jongens dit is het dit jaar. Voor volgend jaar kunnen we andere keuzes maken.

Dit is gewoon competitievervalsing :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:21:32 #73
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126557386
Over de bandenkarakteristieken kan je discussiëren, maar er moest duidelijk iets veranderen aan de banden om delaminatie zoals bij Massa en Di Resta gebeurde. Daar gebeuren ongelukken van.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_126557832
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Albers mag niets zeggen over "hele hele hele" stomme fouten.

[ afbeelding ]
:D _O- LOL _O- :D
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:17:55 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126858538


  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 15:19:07 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126858608
fraaie helm :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:22:21 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126858749
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
fraaie helm :Y
Zeker, al wordt ondanks dat een podium moeilijk voor hem denk ik
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 15:25:01 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126858855
klopt. Ik denk dat de bolides met Renault-motoren in het voordeel zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:30:02 #79
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_126859092
FIA :r

Kom we doen een spelletje en als het ons niet uit komt gaan we ineens de regels aanpassen. Weet je volgens mij als er een team met geld gooit en zeurt over bijv de GP van Aussie omdat hun auto die race niet aan kan dat ze gewoon hup die zak aanpakken en de Aussie's links laten liggen.

MAFFIA-bende.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_126860845
quote:
19s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:30 schreef Toekito het volgende:
FIA :r

Kom we doen een spelletje en als het ons niet uit komt gaan we ineens de regels aanpassen. Weet je volgens mij als er een team met geld gooit en zeurt over bijv de GP van Aussie omdat hun auto die race niet aan kan dat ze gewoon hup die zak aanpakken en de Aussie's links laten liggen.

MAFFIA-bende.
Hoezo past de FIA de regels ineens aan? Ze zijn er juist op tegen dat Pirelli de banden aanpast en die mogen dus alleen de achterbanden enigszins aanpassen om te voorkomen dat het rubber op het loopvlak loslaat zoals in Bahrein en Spanje gebeurde bij een aantal coureurs.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:21:14 #81
300718 Kenju
Say It!!??
pi_126861700
quote:
19s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:30 schreef Toekito het volgende:
FIA :r

Kom we doen een spelletje en als het ons niet uit komt gaan we ineens de regels aanpassen. Weet je volgens mij als er een team met geld gooit en zeurt over bijv de GP van Aussie omdat hun auto die race niet aan kan dat ze gewoon hup die zak aanpakken en de Aussie's links laten liggen.

MAFFIA-bende.
Dat de slijtage van die banden zo conceptueel verloopt is een stuk idioterie op zichzelf. Behalve Lotus, lijkt iedereen er last van te hebben....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:26:45 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_126861933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zeker, al wordt ondanks dat een podium moeilijk voor hem denk ik
Hoezo? ik denk dat de Ferrari toch wel de meest constante snelle auto is van het veld... misschien niet over 1 rondje maar zeker wel over een race afstand.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:26:54 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_126861939
even voor de duidelijkheid:
morgen vrije training
vrijdag vrij
zaterdag kwalificatie
zondag race?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 16:27:57 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126861987
jup. Let wel dat op vrijdag wel andere raceklasses in actie komen, maar geen Formule 1
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:28:06 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126861992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoezo? ik denk dat de Ferrari toch wel de meest constante snelle auto is van het veld... misschien niet over 1 rondje maar zeker wel over een race afstand.
Dat is nou net het probleem in Monaco, hoe kom je er voorbij?
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:32:54 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_126862212
Ik verwacht een Mercedes trein :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:35:27 #87
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126862329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is nou net het probleem in Monaco, hoe kom je er voorbij?
Door sluw te zijn })
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:38:09 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_126862464
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is nou net het probleem in Monaco, hoe kom je er voorbij?
Als je vrije baan hebt stampen...?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:10:07 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126863868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:38 schreef nils7 het volgende:

[..]

Als je vrije baan hebt stampen...?
:) Ik hoop dat er wat gaat gebeuren maar op dit circuit heeft pole zeker zijn voordelen
pi_126865583
De enige die echt kan stunten is Kimi en misschien ook Grosjean? Een 2 stopper met een late 1e stop, startend met de hardere compound. Ervanuitgaande dat de 3 stopper het meeste gedaan zal worden.

Een 4 stopper van Alonso zoals in Barcelona zullen we wel niet gaan zien..
pi_126865761
frijns mag ook weer instappen dit weekend :)
gp2 bedoel ik dan
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:53:35 #92
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_126865903
En er staat weer eens een nieuwe OP klaar, met nieuwe banner *O* Al dan niet ergens ''geleend'' O-)





Circuit information

Lap data
Lap length - 3.34km (2.075 miles)
Race laps - 78
Race distance - 260.52km (161.88 miles)
Pole position - Right-hand side of the track
Lap record* - 1’14.439 (161.528 kph) by Michael Schumacher, 2004
Fastest lap - 1’13.532 (163.521 kph) by Kimi Raikkonen, 2006
Maximum speed - 283kph (175.848 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight
Distance from grid to turn one - 210m

Car performance
Full throttle - 53%
Longest flat-out section - 669m
Downforce level - Maximum
Gear changes per lap - 50
Fuel use per lap - 1.6kg
Time penalty per lap of fuel - 0.192s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2012 - 24.874s by Mercedes
2013 prime tyre**: - Soft (2012: Soft)
2013 option tyre**: - Super-soft (2012: Super-soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

090520_134184_hetweer.jpg
090520_134184_tijdschema.jpg



090520_134184_tvgids.jpg

BBC heeft geen live uitzending dit weekend ;( wel uitgebreide samenvattingen:
Zaterdag : 18:35 BBC1
Zondag : 18:35 BBC1
(NL'se tijden)

Sport1:
donderdag 23 mei, 09:55 - VT1
donderdag 23 mei, 13:55 - VT2
(let op: de eerste 2 VT's zijn op donderdag!)
zaterdag 25 mei, 09:25 - VT3
zaterdag 25 mei, 10:55 - Vermoedelijk samenvatting van de vrijde trainingen.
zaterdag 25 mei, 13:55 - Kwalificatie
zondag 26 mei, 13:30 - Race

RTL (DE):
Zaterdag:
12:30 Formel 1: Freies Training
13:30 Formel 1: Qualifying
Zondag:
12:45 Formel 1: Countdown
14:00 Formel 1: Das Rennen
15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights

VIER (BE):
Zaterdag: 13.55 - Kwalificaties
Zondag: 13.30 - de race

Streams O-)
Donderdag - 9:30 : VT1
Donderdag - 13.30 : VT2
Zaterdag - 10.30 : VT3
Zaterdag - 13.30 : Quali
Zondag - 13.30 : Race

Sfeerimpressie

Michael Schumacher & Mark Webber Monaco 2012 Q3 Lap Comparison







Game On!!

Copy/Pasta code :)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
[img=469,102]http://oi39.tinypic.com/2132q3a.jpg[/img]

[img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/06_Monaco_E_300DPI.jpg[/img]

[u][b]Circuit information[/b][/u]

[b]Lap data[/b]
Lap length - 3.34km (2.075 miles)
Race laps - 78
Race distance - 260.52km (161.88 miles)
Pole position - Right-hand side of the track
Lap record* - 1’14.439 (161.528 kph) by Michael Schumacher, 2004
Fastest lap - 1’13.532 (163.521 kph) by Kimi Raikkonen, 2006
Maximum speed - 283kph (175.848 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight
Distance from grid to turn one - 210m

[b]Car performance[/b]
Full throttle - 53%
Longest flat-out section - 669m
Downforce level - Maximum
Gear changes per lap - 50
Fuel use per lap - 1.6kg
Time penalty per lap of fuel - 0.192s

[b]Strategy[/b]
Quickest complete pit stop in 2012 - 24.874s by Mercedes
2013 prime tyre**: - Soft (2012: Soft)
2013 option tyre**: - Super-soft (2012: Super-soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

[img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090520_134184_hetweer.jpg[/img]
[img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090520_134184_tijdschema.jpg[/img]

[img=235,352]http://oi41.tinypic.com/2z5ke42.jpg[/img]

[img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090520_134184_tvgids.jpg[/img]

BBC heeft geen live uitzending dit weekend  ;(  wel uitgebreide samenvattingen:
Zaterdag :  18:35 BBC1
Zondag : 18:35 BBC1
[b](NL'se tijden)[/b]

Sport1:
donderdag 23 mei, 09:55 - VT1
donderdag 23 mei, 13:55 - VT2
[b](let op: de eerste 2 VT's zijn op donderdag!)[/b]
zaterdag 25 mei, 09:25 - VT3
zaterdag 25 mei, 10:55 - Vermoedelijk samenvatting van de vrijde trainingen.
zaterdag 25 mei, 13:55 - Kwalificatie
zondag 26 mei, 13:30 - Race

RTL (DE):
Zaterdag:
12:30 Formel 1: Freies Training
13:30 Formel 1: Qualifying
Zondag:
12:45 Formel 1: Countdown
14:00 Formel 1: Das Rennen
15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights

VIER (BE):
Zaterdag: 13.55 - Kwalificaties
Zondag: 13.30 -  de race

Streams  O-) 
[url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149975/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---practice-1-live-stream-online.html]Donderdag - 9:30 : VT1[/url]
[url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149976/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---practice-2-live-stream-online.html]Donderdag - 13.30 : VT2[/url]
[url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149977/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---practice-3-live-stream-online.html]Zaterdag - 10.30 : VT3[/url]
[url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149978/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---qualifying-live-stream-online.html]Zaterdag - 13.30 : Quali[/url]
[url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/149979/1/f1-grand-prix-monaco,-monte-carlo---race-live-stream-online.html]Zondag - 13.30 : Race[/url]

[u][b]Sfeerimpressie[/b][/u]

Michael Schumacher & Mark Webber Monaco 2012 Q3 Lap Comparison

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N-qTltwW1-o[/youtube]

[img]http://blog.windstarcruises.com/wp-content/uploads/2012/08/Different-view-on-K-Stands.jpg[/img]
[img]http://autopinionsbyvolk.files.wordpress.com/2011/06/mon11_sun_karthikeyan04.jpg[/img]
[img]http://biser3a.com/wp-content/uploads/2011/05/Monaco-gp-2011-free-practice-pictures-53.jpg[/img]
[img]http://oi39.tinypic.com/wb6jj5.jpg[/img]

Game On!!


[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 22-05-2013 18:00:40 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:55:20 #93
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_126865986
Monaco _O_
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:18:34 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126866959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:46 schreef Meike26 het volgende:
De enige die echt kan stunten is Kimi en misschien ook Grosjean? Een 2 stopper met een late 1e stop, startend met de hardere compound. Ervanuitgaande dat de 3 stopper het meeste gedaan zal worden.

Een 4 stopper van Alonso zoals in Barcelona zullen we wel niet gaan zien..
Pirelli gaat uit van 2 dus ook daar zit weinig speelruimte
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 18:19:32 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_126866990
De vliegende japanner :o

Kan met niet zo iets herinneren...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:20:30 #96
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_126867025
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
frijns mag ook weer instappen dit weekend :)
gp2 bedoel ik dan
Hij verdiend het :Y
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:21:47 #97
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_126867071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:21 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dat de slijtage van die banden zo conceptueel verloopt is een stuk idioterie op zichzelf. Behalve Lotus, lijkt iedereen er last van te hebben....
ja en? Jammer dus voor de rest.

En ja mijn favoriet heeft er ook last van.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hoezo past de FIA de regels ineens aan? Ze zijn er juist op tegen dat Pirelli de banden aanpast en die mogen dus alleen de achterbanden enigszins aanpassen om te voorkomen dat het rubber op het loopvlak loslaat zoals in Bahrein en Spanje gebeurde bij een aantal coureurs.
Dus moeten die teams er over denken misschien een extra stop te maken. Hoe jammer ook maar de titel lijkt voor Lotus of Ferrari.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:28:58 #98
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126867354
quote:
19s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:55 schreef Toekito het volgende:
Monaco _O_
Monaco _O_
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_126867561
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

Pirelli gaat uit van 2 dus ook daar zit weinig speelruimte
Als dat zo is, dan kan Kimi misschien zelfs 1 pitstop maken? In Barcelona ging hij ook erg lang door op de mediums. In Monaco heb je behalve wat vervelende bochten + remmomenten volgens mij niet eens zoveel slijtage. 40 tot 42 rondjes op de harde band, 33 tot 31 rondjes op de zachtere...

Denk niet dat het gaat gebeuren, maar het zou toch wat zijn zeg :D
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:42:41 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126867876
quote:
19s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:21 schreef Toekito het volgende:

[..]

ja en? Jammer dus voor de rest.

En ja mijn favoriet heeft er ook last van.

[..]

Dus moeten die teams er over denken misschien een extra stop te maken. Hoe jammer ook maar de titel lijkt voor Lotus of Ferrari.
Het hangt een beetje af hoe ze dat delaminatie? probleem op gaan lossen, daarvoor moeten ze wat veranderen in het karkas van de banden en daar ligt/lag ook een groot probleem voor Mercedes en RBR, die wordt bij hun erg warm waardoor de band heel snel buiten de werkbare range ligt, als het karkas dus van een constructie is die minder snel opwarmt (zoals vorig jaar) heb je kans dat zij ook weer beter mee kunnen doen, zo niet dan krijg je waarschijnlijk gelijk dat het een Ferrari of een Lotus gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')