Zag er tijdens de race vorig jaar zelf ook niet zo hl spectaculair uitquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:19 schreef Nattekat het volgende:
De vliegende japanner
Kan met niet zo iets herinneren...
Het probleem is niet de snelle slijtage van de banden, daarvoor volstaat een pitstopje meer wel. Het probleem is dat de banden ineens versleten zijn als je ze te zwaar belast, dus als je dan telkens met je nieuwe banden op de limiet gaat rijden, dan moet je meer dan 10 pitstops maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:21 schreef Toekito het volgende:
Dus moeten die teams er over denken misschien een extra stop te maken. Hoe jammer ook maar de titel lijkt voor Lotus of Ferrari.
Het heeft niets met racen te maken, dit soort kunstmaige fratsen. Het zich erop instellen gaat ook nergens over. Verandering van reglementen is niet iets dat nieuw is in de F1.quote:
dan doen ze dat maar na het seizoen, zoals het hoortquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:55 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het heeft niets met racen te maken, dit soort kunstmaige fratsen. Het zich erop instellen gaat ook nergens over. Verandering van reglementen is niet iets dat nieuw is in de F1.
Het is al jarenlang dat ze gewoon tijdens het seizoen regels veranderen of verstrengen of negeren. Eigenlijk vind ik alleen dat laatste niet passend, omdat het selectief wordt toegepast.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dan doen ze dat maar na het seizoen, zoals het hoort
zoals?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:01 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het is al jarenlang dat ze gewoon tijdens het seizoen regels veranderen of verstrengen of negeren. Eigenlijk vind ik alleen dat laatste niet passend, omdat het selectief wordt toegepast.
Gewoon na het seizoen en dit is een kutjaar, live with it.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:55 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het heeft niets met racen te maken, dit soort kunstmaige fratsen. Het zich erop instellen gaat ook nergens over. Verandering van reglementen is niet iets dat nieuw is in de F1.
Komend jaar is nog maar afwachten met die V6quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:08 schreef Toekito het volgende:
[..]
Gewoon na het seizoen en dit is een kutjaar, live with it.
Massadempers, Tyrell towers, die neus-torn-vleugel) die Verstappen in Monaco gebruikte (al hebben ze daar nooit mee mogen racen), flexwings zijn een paar dingen die in me op komen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
zoals?![]()
laatste wat ik me kan herinneren is de dubbele diffuser. en dat heeft 1 race geduurd volgens mij
dubbele diffuser heeft wel langer bestaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
zoals?![]()
laatste wat ik me kan herinneren is de dubbele diffuser. en dat heeft 1 race geduurd volgens mij
Ok dat is jouw probleem dus.. Maar OK tis wel betaald iddquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
BBC zendt niet uit dit weekend en Sport1 wil ik nooit meer zien. Of horen eigenlijk.
Waar ga je dan kijken ?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Nog n race en ik ben van Sport1 verlost, hopelijk doet Ronald niet het commentaar op Veronica...
Was het niet die andere Fin Mika Salo die ooit zonder te pitten de GP van Monaco uitreed?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:34 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan kan Kimi misschien zelfs 1 pitstop maken? In Barcelona ging hij ook erg lang door op de mediums. In Monaco heb je behalve wat vervelende bochten + remmomenten volgens mij niet eens zoveel slijtage. 40 tot 42 rondjes op de harde band, 33 tot 31 rondjes op de zachtere...
Denk niet dat het gaat gebeuren, maar het zou toch wat zijn zeg
Zonder te tanken. In 1997.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:56 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Was het niet die andere Fin Mika Salo die ooit zonder te pitten de GP van Monaco uitreed?
Dat doet ie wel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Nog n race en ik ben van Sport1 verlost, hopelijk doet Ronald niet het commentaar op Veronica...
Net zoals BBC een samenvatting.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:56 schreef Funzel het volgende:
[..]
Veronica doet de hele race of enkel samenvatting?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107580quote:Fernando Alonso reckons Red Bull's criticism of the Pirelli Formula 1 tyres is simply the result of it not being able to handle defeat well.
Red Bull has been outspoken about Pirelli this season, saying the high degradation 2013 tyres prevent it from fully exploiting the speed of its RB9.
But ahead of the Monaco Grand Prix, Alonso said that Red Bull should question its attitude, as he queried whether the reigning champion does indeed have the fastest car.
When asked to respond to recent complaints about the F1 format, which included Red Bull owner Dietrich Mateschitz saying F1 was 'nothing to do with racing anymore', Alonso said: "It's more a question for them, they made those comments.
"Barcelona was a good race, not so good for some of our competitors. Some of these competitors claim they have a super car but the last three pole positions were for another car when the tyres are new.
"When you win too easily for some years, it's difficult to lose some races."
TALK IS STILL ALL ABOUT TYRES
The issue of tyres remains the main talking point in F1 at the moment, especially as teams still await news from Pirelli about exactly what changes are being made to the structures for the Canadian Grand Prix.
AUTOSPORT understands that in the wake of the FIA insisting that modifications are only made on safety grounds, the only changes will be the belt structure of the rear tyres to prevent the delaminations that have hit a number of drivers in recent races.
Even that minor change could have an impact on tyre temperatures though. That scenario could help outfits like Mercedes and Red Bull that have struggled so far.
Kimi Raikkonen, whose Lotus is one of the best on the tyres, was open-minded over the differences, and suggested that the performance of teams would not change that much.
"The fairest way would be to keep the same [tyres], but there is a lot of pressure to do something," he explained. "They did some changes [before] and they didn't really affect us.
"I don't think it is going to make a lot of difference whatever [changes] they make, but I might be wrong.
"I am sure we are not going to start complaining if we are going to have some issues. If they make stronger rear tyres then we could go faster, and it could help us. I don't really see that it suddenly makes one car faster than the others."
HAMILTON: TYRES ARE EVERYTHING
Lewis Hamilton hopes the Pirelli modifications will mitigate degradation.
When told that Mark Webber said it was wrong for a slump like Hamilton's second-to-12th plunge in Spain to be possible, Hamilton replied: "What I like about Mark is that he says a lot of things that are true and a lot of things that he is very blunt about - he says it regardless.
"For other people it is not that easy to do, and I will not put it the way he put it.
"Whether or not we have gone too far, only time will tell. I definitely don't think you should be able to be that far up and get lapped from second on the grid, but that is the name of the game at the moment."
Dat erin lepelen kan vrij lastig zijn. Ik ben het eens met het principe, maar het werkt alleen als alle auto's een motorcompartiment hebben waar je zo even een motor inlepelt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Komend jaar is nog maar afwachten met die V6
Ik vind dat ze gewoon alleen een max gewicht aan de auto moeten stellen en de rest gewoon compleet vrijgeven.
Als een team denkt snel te zijn met een 3L V16, lepel er maar in.
Een 6L V8? Prima, doe maar.
Nu lijkt alles op elkaar en is het veel te veilig. Niet dat er dooie moeten vallen ofzo, maar echte helden zijn het natuurlijk niet meer tegenwoordig.
Zijn dit niet allemaal dingen die ook pas tijdens het seizoen geintroduceerd werden? Want dan is het een kromme vergelijking natuurlijkquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:45 schreef Kenju het volgende:
[..]
Massadempers, Tyrell towers, die neus-torn-vleugel) die Verstappen in Monaco gebruikte (al hebben ze daar nooit mee mogen racen), flexwings zijn een paar dingen die in me op komen.
Ach jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dubbele diffuser heeft wel langer bestaan.
Denk dat je doelt op het gedoe rond enginemapping en de throttle blown diffuser dat enkele jaren geleden op Silverstone was.
Gewoon 1x per rondje "vrij" in te zetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Het is in mijn ogen nog steeds dat belachelijke DRS systeem wat het inhalen ook te makkelijk maakt, waardoor KERS ook weer belachelijk word gemaakt, want minder invloed zo lijkt het althans.
Net zoals KERS zou de DRS activiteit ook opgebouwd kunnen worden, bijvoorbeeld met het aantal gereden kilometers. Een f1 circuit is gemiddeld 5 km lang ofzoiets. Dus na elke 14km gereden kilometers heb je weer 1 keer toegang tot je DRS systeem, maakt niet uit waar op de baan. Bij het ene circuit is dat elke 3 rondes ongeveer, het andere circuit zoals Spa is dit 2 rondes en een beetje.
En de regels zijn nogal vervanderd ten opzichte van toen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Zijn dit niet allemaal dingen die ook pas tijdens het seizoen geintroduceerd werden? Want dan is het een kromme vergelijking natuurlijk
Het principe van DRS is wel goed, dat je makkelijker in/uit de slipstream van een ander komt, omdat dat nu door de aerodynamica bijna niet mogelijk is. Alleen zou het daar moeten stoppen en niet zoals nu tot het eind van het rechte stuk gebruikt kunnen worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Het is in mijn ogen nog steeds dat belachelijke DRS systeem wat het inhalen ook te makkelijk maakt, waardoor KERS ook weer belachelijk word gemaakt, want minder invloed zo lijkt het althans.
Net zoals KERS zou de DRS activiteit ook opgebouwd kunnen worden, bijvoorbeeld met het aantal gereden kilometers. Een f1 circuit is gemiddeld 5 km lang ofzoiets. Dus na elke 14km gereden kilometers heb je weer 1 keer toegang tot je DRS systeem, maakt niet uit waar op de baan. Bij het ene circuit is dat elke 3 rondes ongeveer, het andere circuit zoals Spa is dit 2 rondes en een beetje.
Hoe kom je aan de sky sound?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:02 schreef Tarado het volgende:
Ben een test aan het doen, Sky sound en Sport1 beeld, gaat wel goed tot nu toe
http://www.viponlinesport(...)e-stream-online.htmlquote:
Het blijft een lapmiddel natuurlijk. In principe geeft de slipstream immers al voordeel aan de achterligger.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het principe van DRS is wel goed, dat je makkelijker in/uit de slipstream van een ander komt, omdat dat nu door de aerodynamica bijna niet mogelijk is. Alleen zou het daar moeten stoppen en niet zoals nu tot het eind van het rechte stuk gebruikt kunnen worden.
Een van de snelste rijders van het veld op dit circuit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:02 schreef Meike26 het volgende:
Malle Nado is er weer bij hoor![]()
We gaan een gekke race krijgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |