abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127376780
Belle O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127392841
mehhh ik baal ;( Heb 2 maanden geleden een Manduca gekocht en was er super blij mee. Maar ik ben ondertussen zoveel afgevallen dat de heupband me te groot is, waardoor het niet meer lekker draagt. Mijn (8> daarentegen vindt hem super fijn dragen. Maar nou kan ik nog mijn meisje niet dragen!

Iemand nog een idee wat fijn draagt als je slank bent? Ik ben 1.78m en weeg 59kg, kledingmaat 36. Of heeft/weet iemand een fijne draagdoek die niet duurder is dan 50 euro en fijn voor een beginner. Mijn meisje is nu 8 maanden en is ook tenger.
pi_127392941
Toen ik nog een kilo of 50 woog vond ik echt niets fijn dragen eigenlijk.
ik zou dan gaan voor een doek.

quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:55 schreef Pvoesss het volgende:
Little Frog
Hoppediz
Lennylamb
Amazonas

Dit zijn allemaal prima merken.. en de goedkoopste goede doeken die ik kan bedenken.
Waar je mee kan dragen tot in peutertijd sowieso.

En deze ken ik zelf niet maar is ook goedkoop Womar Zaffiro

P.s. om het eerlijk te houden meerdere webshops neergepost maar veel van de webshops verkopen 1 of meerdere van deze merken ;)
pi_127439039
Ik ga hier ook maar eens meelezen...

Ik heb sinds gisteren een draagdoek (geleend van een vriendin) omdat ik het toch wel eens wilde proberen. Bij mijn oudste heb ik er wel over gedacht, maar er verder nooit actie op ondernomen omdat ik het toch een beetje eng vond (knoop ik wel goed, valt-ie er niet uit, ik weet er niets over). Nu toch maar eens doorgepakt, want ik wilde niet over een paar jaar als Femke te groot is spijt hebben dat ik het nooit geprobeerd heb.

Mijn eerste poging gistermiddag:

Het voelt heel onwennig, heb het idee dat ze veel te los zit, maar snap nog niet hoe ik het steviger kan knopen. Ik ga maar eens youtube afstruinen...
pi_127439288
Yeah overmorgen lekker gaan knopen met een andere mama. Dan ook maar de rugknoop van Marjo testen. Als er wat mooie foto's uitkomen, gooi ik ze hier neer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127439727
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:29 schreef Shandaly het volgende:
Ik ga hier ook maar eens meelezen...

Ik heb sinds gisteren een draagdoek (geleend van een vriendin) omdat ik het toch wel eens wilde proberen. Bij mijn oudste heb ik er wel over gedacht, maar er verder nooit actie op ondernomen omdat ik het toch een beetje eng vond (knoop ik wel goed, valt-ie er niet uit, ik weet er niets over). Nu toch maar eens doorgepakt, want ik wilde niet over een paar jaar als Femke te groot is spijt hebben dat ik het nooit geprobeerd heb.

Mijn eerste poging gistermiddag:
[ afbeelding ]

Het voelt heel onwennig, heb het idee dat ze veel te los zit, maar snap nog niet hoe ik het steviger kan knopen. Ik ga maar eens youtube afstruinen...
Leuk dat je toch een poging doet nu *O*
Het zit inderdaad veel te los en veel te laag.
En je draagt in de commahouding wat eigenlijk ook niet de beste houding is.
Beste manier is gewoon rechtop. En dan zo hoog dat je het als jij je hoofd naar beneden doet het hoofdje kan kussen :)

Goed en correct filmpje :)
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:23:50 #207
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127440997
Goed. Ruck knopen met een baby in huize pessie:
Leg de baby op de doek. Pak de doek goed vast. Probeer linksom, rechtsom, onder je schouder door, over je schouder heen (uiteindelijk werd het het laatste) je baby op je rug te doen. Bid ondertussen dat je baby aub aub aub niet valt. Zucht. Baby hangt min of meer op je rug. Verschuif de baby naar de juiste poisitie tot je "burp" hoort en 'iets' langs je rug voelt lopen. Baby proberen in 1 geheel van je rug af te krijgen. Alles even boenen en laten we weer opnieuw beginnen :') . uiteindelijk wasdit het resultaat:

Om binnen 5 minuten weer van mn rug te willen.
pi_127441843
:D Mooi verslag Pessie!
Hij lijkt nog erg vrolijk en nieuwsgierig op de foto. Ik vind buikknopen al een gedoe, dus ik vind het knap!
pi_127442903
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:23 schreef pessie het volgende:
Verschuif de baby naar de juiste poisitie tot je "burp" hoort en 'iets' langs je rug voelt lopen.
:D!
pi_127447030
Netjes resultaat! :Y Hoort alleen iets hoger te zitten maar volgens mij verder heel goed :)
pi_127447286
Poging 2:

Het voelt al beter, al twijfel ik wel of haar hoofdje genoeg gesteund wordt zo...

En deze doek voelt behoorlijk warm, zeker voor de komende maanden. Misschien toch maar eens kijken of ik ergens een koelere doek kan vinden, want ik denk dat ik dit toch wel leuk vind...
pi_127447689
Om het nekje meer steun te geven kan je er een nekrolletje in doen.
spuugdoekje of iets anders er in rollen.
En dit zit verder heel erg goed. Voor haar warmte kunnen de voetjes al wel buiten de doek. :)
pi_127447948
Oh dat is een klein voordeel van niet-elastisch knopen. Bij mij zaten de banden die over de schouder zitten over het buikgedeelte heen en die kan je daardoor een beetje achter het hoofd vouwen. Of kun jij dat ook? Het is wel warmer. Je kunt er ook een doekje van schouder naar schouder invouwen voor achter 't hoofdje.

Wat Pvoesss zegt dus ;)

Ik heb vandaag een Manduca besteld. Ik merk dat ik die doek toch te benauwend vind. Het werkt heel goed, hij wordt graag gedragen, maar ik wil hem er soms uithalen, vooral als hij huilt of ineens heel warm wordt. En dan vind ik het toch teveel gedoe om die doek af te doen en weer om. Dat geldt ook voor een uitstapje van winkel naar winkel met de auto, ik snap dat hij met een draagzak ook telkens in en uit de mc moet en in en uit de drager, maar ik denk dat ik het ervaar als meer bewegingsvrijheid. Ik ben benieuwd!

Ik wacht nog even met de verkoop van de doek, tenzij iemand hier hem graag wil hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:50:44 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127448975
Ik vind het zo'n mooie doek O+
pi_127449114
Wat een mooie suiker! Ik denk juist andersom: had ik niet toch aan de doeken ipv de drager moeten gaan?!

wat zou je er eventueel voor willen hebben?

Overigens betwijfel ik of je hem sneller uit een Manduca hebt dan uit een doek hoor!
pi_127449637
Heb net met Femke in de doek Lars opgehaald bij het kinderdagverblijf. Meteen maar naar buiten :D
Het draagt best fijn, al merk ik dat ik toch nog een draai in een van de banden op m'n rug heb zitten. En ik vind het echt behoorlijk warm, heb zo'n zweetkoppie tegen me aan nu...
Maar Femke lijkt het allemaal prima te vinden. Ze was heel de dag al onrustig, veel gehuild, tussen 11 en 4 geen oog dichtgedaan.. en sinds ze in de doek zit slaapt ze al O+
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:20:54 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127450114
Ligt ook wel aan de doek denk ik. Als het dragen bevalt kun je ook overwegen om een dunnere zomerdoek er bij aan te schaffen.
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:39:11 #218
259886 pessie
pi_127450883
Shandaly, ziet er goed uit! Als het je echt bevalt zou ik een geweven doek kopen.

En dank voor de reacties :@ .
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:43:29 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127451036
Ik kan echt niks onthouden.... maar hoe heet ook alweer de meest gemakkelijk rugdraagknoop? Dan kan ik een filmpje zoeken.... En hoe krijg je je kind ook alweer op je rug zonder hulp?
pi_127451075
Voor op je rug krijgen staat er een filmpje in de OP
De meest makkelijke knoop is de rucksack :)
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:59:03 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127451627
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:44 schreef Pvoesss het volgende:
Voor op je rug krijgen staat er een filmpje in de OP
De meest makkelijke knoop is de rucksack :)
:*
pi_127451739
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:54 schreef Mineola het volgende:
Wat een mooie suiker! Ik denk juist andersom: had ik niet toch aan de doeken ipv de drager moeten gaan?!

wat zou je er eventueel voor willen hebben?

Overigens betwijfel ik of je hem sneller uit een Manduca hebt dan uit een doek hoor!
Eruit is inderdaad niet het meeste werk ;) Ik heb wel telkens allemaal meters doek op straat liggen..

En ik stuur je een PM.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:10:09 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127452143
belle, mijn eierstokken! Wat doe je! O+

quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dan zou ik sowieso niet gaan voor een meitai.
Die zakken als je niet strak genoeg knoopt veel sneller uit en dan moet je opnieuw gaan knopen en bijstellen. Met een ssc is het een kwestie van strakker trekken. :)

Dit snap ik even niet helemaal? Als je de heupband gewoon goed strak om je middel knoopt, dan moet je net zoveel bijstellen/strakker trekken als bij bijv een bondolino.

Morretje, mijn man loopt wel met een op maat gemaakte mei tai voor Harry. Harry gaat nu naar maat 98 en de bondolino is gewoon te klein voor zijn beenlengte (en rug, maar dat is het probleem niet).

We hebben er pas nog een wandeling van 7 km meegemaakt. Harry heeft de eerste 3 km zelf gelopen en daarna is hij in de drager gegaan. Aan het einde vond mijn man het wel wat zwaar worden, maar goed hij loopt dan ook niet dagelijks met 12 kilo extra gewicht. Bovendien blijft Harry niet braaf stilzitten en hij wil zijn handen/armen er per se overheen, terwijl de mei tai gemaakt is op zijn lengte t/m zijn nek/achterhoofd.
Als ik hem opnieuw liet maken, liet ik het rugpand iets korter maken en de draagbanden laten doorlopen over de zijkant.

ooh die mini's in doek O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Asyniur op 05-06-2013 19:19:36 ]
pi_127452744
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:10 schreef Asyniur het volgende:

Dit snap ik even niet helemaal? Als je de heupband gewoon goed strak om je middel knoopt, dan moet je net zoveel bijstellen/strakker trekken als bij bijv een bondolino.
Ja en daarom zou ik een bondolino ook niet aanraden als je helemaal niet wil knopen. :)
Zeker een bondolino wil nog wel eens uitzakken door je eigen houding en een slapend kindje bijvoorbeeld.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:24:25 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127452801
Ik ga vrijdag maar eens oefenen met rugdragen met zowel baby als dreumes. Wat betreft het op je rug krijgen, is elke methode even handig voor zowel baby als dreumes?
pi_127452842
Ik vind de supermantoss prima te doen met grote en kleine kinderen.
Maar de santatoss vind ik heel zwaar met grotere kinderen.

Maar het is vooral kijken wat je zelf het meest kan waarderen :)
pi_127453390
Het makkelijke van een dreumes, die al kan staan op je rug te krijgen is, dat je hem op de bank of op een stoel kunt laten staan en dan met je rug naar hem daarvoor staan cq door je knien gaan. Dan krijg je hem best makkelijk op je rug Kyara. Een baby, die nog niet zit of staat idd met superman toss. Zo doe ik het in ieder geval.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 5 juni 2013 @ 20:00:27 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127454209
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:23 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja en daarom zou ik een bondolino ook niet aanraden als je helemaal niet wil knopen. :)
Zeker een bondolino wil nog wel eens uitzakken door je eigen houding en een slapend kindje bijvoorbeeld.
Aah zo. Ik vind de ssc die je moet afstellen juist 'onhandig' als je met verschillende mensen draagt. Moet je steeds weer opnieuw alles afstellen.

Morretje, mijn man is ook geen knoper hoor, heeft nog nooit een doek om gehad maar hij draagt wel graag met bondolino en nu dus de Mei tai ondanks dat het wel iets van knopen is. :Y

Kyara, ik gebuik voor de kleintjes de Santa toss en voor de grotere(n) de Superman toss of ik schuif ze onder mijn arm door ;)
pi_127454594
Tinu: als je "mijn" Double Hammock met twist gaat knopen, hier heb je wel een behoorlijk lange doek voor nodig! Ik knoop het met een lange 6 of een 7. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_127460332
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:08 schreef Marjolijntje het volgende:
Tinu: als je "mijn" Double Hammock met twist gaat knopen, hier heb je wel een behoorlijk lange doek voor nodig! Ik knoop het met een lange 6 of een 7. :)
Ja en jij bent dunner dan ik. Ik heb gelukkig wel een 7 doek.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127462501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:08 schreef Shandaly het volgende:
Heb net met Femke in de doek Lars opgehaald bij het kinderdagverblijf. Meteen maar naar buiten :D
Het draagt best fijn, al merk ik dat ik toch nog een draai in een van de banden op m'n rug heb zitten. En ik vind het echt behoorlijk warm, heb zo'n zweetkoppie tegen me aan nu...
Maar Femke lijkt het allemaal prima te vinden. Ze was heel de dag al onrustig, veel gehuild, tussen 11 en 4 geen oog dichtgedaan.. en sinds ze in de doek zit slaapt ze al O+
Tegen een zweethoofd en plakborst frunnik ik altijd een spuugdoekje of hydrofiel tussen het hoofdje en mijn borst. Is alsnog wel warm, maar minder plakkerig.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:04:59 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127474956
Goeie piekie, dat ga ik de volgende keer ook doen! Anders drijft haar hoofdje echt tussen mijn borsten :')

Straks denk ik mijn calin bleu uitproberen *O* (als ie tenminste al droog is)
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:35:41 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127479615
Goedgekeurd!! O+ *O*

pi_127480289
LB, post je ook je doek zodat het beter te zien is svp. Ben benieuwd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:12:11 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127481119
Een close up bedoel je?

Deze is klikbaar, maar ik heb ook nog wel een, momentje :9
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:14:17 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127481210

Mijn kleine bloempje O+

Een betere foto heb ik nog niet.
pi_127515446
Manducanieuws! *O*
Het ging ongeveer zo: huil snurk.

Volgens mij heb ik hem nog niet echt goed afgesteld maar F is al fan. Ik zit nu stil achter de computer en hij slaapt! Hij maakt net zulke lieve geluidjes als in de doek en ik heb toch wind in mijn oksels O+ En hij slaat zijn armpjes om me heen, ik zit hier echt bijna te huilen zo lief is ie :@. En ik hoef dus niet continu te bewegen! :o

Nog in pyjama-outfit dus dat shirt is niet echt flatterend, maar kiek nou!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LB wat een klein mopje is het zo! O+
pi_127515543
Fijn suiker!
Mooie kleur ook! Die wilde ik ook, maar hadden ze niet meer. Dus maar blauw genomen
pi_127515557
Ohhhhh LB dat neusje zo tegen je borst gedrukt <3!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127515679
Vaste winkel Sonnetje? Ik kon namelijk nog prijs-shoppen! Maar het scheelde weinig hoor in prijs. En de donkerblauwe vond ik ook erg mooi. Ik vind eigenlijk die zwarte met blauw (absolute blue?) het mooist en dan met de blauwe zipin.

Maar gelukkig bedacht ik op tijd dat we vier katten hebben en dat is echt niet handig met zo'n donkere kleur.

Mijn vriend vindt hem trouwens ook erg mooi en ziet zich er wel mee rondlopen O+
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:33:33 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127515755
Dat ziet er fijn uit Suiker!! *;
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:33:34 #242
381212 Gulara
From the future
pi_127515757
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:23 schreef pessie het volgende:
Goed. Ruck knopen met een baby in huize pessie:
Leg de baby op de doek. Pak de doek goed vast. Probeer linksom, rechtsom, onder je schouder door, over je schouder heen (uiteindelijk werd het het laatste) je baby op je rug te doen. Bid ondertussen dat je baby aub aub aub niet valt. Zucht. Baby hangt min of meer op je rug. Verschuif de baby naar de juiste poisitie tot je "burp" hoort en 'iets' langs je rug voelt lopen. Baby proberen in 1 geheel van je rug af te krijgen. Alles even boenen en laten we weer opnieuw beginnen :') . uiteindelijk wasdit het resultaat:

[ afbeelding ]

Om binnen 5 minuten weer van mn rug te willen.
*proest*

En bedankt hè, had bijna m'n baby wakker gelachen! }:|
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:37:00 #243
381212 Gulara
From the future
pi_127515866
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:01 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Eruit is inderdaad niet het meeste werk ;) Ik heb wel telkens allemaal meters doek op straat liggen..

En ik stuur je een PM.
Ik ben zelf ook nog niet zo heel zeker met het knopen, dus hier ook vaak de manduca als we langer weg gaan. Heerlijk.
En erin stoppen gaat hier net zo snel als eruit halen.
pi_127516039
LB O+ en Suiker O+

En ik ga ook een calin blue erbij bestellen, Nin ligt hier zo'n beetje de hele dag in een doek, bij mij of bij mijn lief. Dus een zomerdoek kan er best bij!
pi_127516298
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:31 schreef Suikertante het volgende:
Vaste winkel Sonnetje? Ik kon namelijk nog prijs-shoppen! Maar het scheelde weinig hoor in prijs. En de donkerblauwe vond ik ook erg mooi. Ik vind eigenlijk die zwarte met blauw (absolute blue?) het mooist en dan met de blauwe zipin.
[ afbeelding ]
Maar gelukkig bedacht ik op tijd dat we vier katten hebben en dat is echt niet handig met zo'n donkere kleur.

Mijn vriend vindt hem trouwens ook erg mooi en ziet zich er wel mee rondlopen O+
Die is ook mooi!
Ik had m toen in die aanbieding gekocht, dus vandaar :D voor dat,geld mag ik niet zeuren ;)
pi_127516456
Oja, dat had ik dus ook moeten doen :') maar ik geloof dat het dit geld ook wel waard is :Y
pi_127518679
Vandaag 2 keer de double hammock met twist geknoopt. Eerste keer in de girasol, 2e keer in mijn pune (daar heb ik alleen geen foto's van)

Van de zijkant:

Achterkant:

Voorkant:

De eerste keer kreeg ik de doek moeilijk aan de achterkant over mijn kindje heen, gelukkig had ik hulp. De 2e keer ging dat beter, maar zaten de doekbanen te hoog, niet mooi over zijn kontje heen. Alle tips zijn welkom!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127519193
Het ziet er wel echt heel mooi uit zeg! En zit het ook lekker?

In het boekje van de Manduca staat dat de voetjes van jonge baby's in de drager moeten zitten, maar dan moet ik F wel heel erg opfrommelen. Hij zit toch ook prima met zijn voetjes eruit of niet? :? Zijn knieën zitten nu ongeveer op gelijke hoogte of iéts hoger dan zijn kont.
pi_127519690
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:19 schreef Suikertante het volgende:
Het ziet er wel echt heel mooi uit zeg! En zit het ook lekker?
Vind je? Ik vond het niet zo mooi geknoopt, dat zie bij de foto's van de achterkant. Het zat wel heerlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127520449
Kun je zn knietjes hoger krijgen Tinu? En volgens mij kan de 2e baan die over zn rug loopt nog wel strakker, in elk geval de bovenste rail..
Ik vind de DH ook fijn, maar het is wel even oefenen idd.

Suiker, volgens mij word het afgeraden om de voetjes in de drager te houden, omdat de kans dan aanwezig is dat ze er op kunnen gaan staan. Als het past, en goed zit, kunnen ze er beter uit.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_127520697
Joh ik heb er echt geen verstand van, maar die draaiing vond ik zo mooi O+

En fijn dat de voetjes eruit mogen, zit een stuk beter! ^O^
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:00:35 #252
259886 pessie
pi_127520707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Manducanieuws! *O*
Het ging ongeveer zo: huil snurk.

Volgens mij heb ik hem nog niet echt goed afgesteld maar F is al fan. Ik zit nu stil achter de computer en hij slaapt! Hij maakt net zulke lieve geluidjes als in de doek en ik heb toch wind in mijn oksels O+ En hij slaat zijn armpjes om me heen, ik zit hier echt bijna te huilen zo lief is ie :@. En ik hoef dus niet continu te bewegen! :o

Nog in pyjama-outfit dus dat shirt is niet echt flatterend, maar kiek nou!
SPOILER
LB wat een klein mopje is het zo! O+
Ik vind et knap. In de 2 weken dat ik een manduca op bezoek heb gehad nooit lekker mee gedragen. Lauren vond het niets dus ik kwam niet eens toie aaaan een poging tot afstellen. We overwegen nu een boba.
pi_127520758
J heeft ook haar voetjes buiten de manduca Suiker, lijkt me ook wel lekkerder met dit weer :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:17:41 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127521457
Mooi LB! Lekker is ie he, met dit weer! O+

Suiker O+

Belle, ik vind de cb zeker een aanrader :Y welke kleur ga je kopen?

Ook lekker aan het oefenen Tinu. Lijkt me erg moeilijk.

Ik heb vandaag eventjes geoefend met rugdragen. J vond het niet zo geweldig maar dat kan ook komen doordat ze nogal moe was. Zal straks een fotootje posten want ik heb nog wel wat tips nodig want erg goed zat het allemaal niet.
pi_127521814
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik vind et knap. In de 2 weken dat ik een manduca op bezoek heb gehad nooit lekker mee gedragen. Lauren vond het niets dus ik kwam niet eens toie aaaan een poging tot afstellen. We overwegen nu een boba.
Ik had hem wel eens geprobeerd van tevoren, maar ik had ook niet verwacht dat F het meteen zo fijn zou vinden.
pi_127523907
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:17 schreef Kyara het volgende:
Mooi LB! Lekker is ie he, met dit weer! O+

Suiker O+

Belle, ik vind de cb zeker een aanrader :Y welke kleur ga je kopen?

Ook lekker aan het oefenen Tinu. Lijkt me erg moeilijk.

Ik heb vandaag eventjes geoefend met rugdragen. J vond het niet zo geweldig maar dat kan ook komen doordat ze nogal moe was. Zal straks een fotootje posten want ik heb nog wel wat tips nodig want erg goed zat het allemaal niet.
We hebben de summer sage besteld! Ben benieuwd hoe ie IRL is!

Ben benieuwd naar je rugdraag-foto's!
pi_127524083
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd waarom je voor de boba kiest :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:20:03 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127524318
Mooie kleur Belle O+

Stomme telefoonfoto's in de badkamer voor de spiegel want anders kreeg ik het er niet helemaal. Heb met mijn Hoppediz geknoopt omdat ik die nog iets beter in de vingers heb dan de calin blue.

Foto's:

Waar het volgens mij mis gaat is bij de banen die over en onder de benen door gaan. Die zitten over de knieën. Je ziet haar broekje nog zitten en dat is niet de bedoeling denk ik. Maar hoger kan ik er zelf lastiger bij en dan heb ik de knoop echt recht op mijn borsten zitten geloof ik :X
pi_127524930
klopt ze moet meer in een zitje en de knietjes dus hoger dan de billen.
En de doek moet er meer onder.

Weetje wat handig is om een zitje te maken? De doek aan de voorkant in de broek stoppen.
Op een manier dat het al loopt van knieholte tot knieholte.
En zorgen dat waar de banen over de beentjes heen gaat er stof aan de zijkant zit zodat je weet dat het dicht zit. (beetje lastig uitleggen ik zal kijken of ik een foto heb)
pi_127525332

ik zou zelf alleen dus en klein beetje stof onder de banden door laten lopen.
Dat het ruggedeelte onder de knieband doorloopt. De plek van de grote ruit onder de band door en dus verplaatsen naar de plek waar de kleine ruit is. Zo zit het muurvast voor uren lopen:)
pi_127525406
Maar voor een eerste keer dus heel erg knap!! en O+ O+
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:51:21 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127525449
Oh dat is wel een goede tip! Bedankt voor de duidelijke uitleg! Straks even opnieuw proberen.

en, thanx! Ik heb trouwens nog genoeg stof over dus straks ook even proberen met 2 baby's O+
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:59:14 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127525759
Rugdragen deel 2:

Forget it, ik ging al bijna door mijn rug om hem er alleen maar op te krijgen en dan lekker voorovergebogen staan prutsen met >12 kg op je rug. :X Ik ga wel sparen voor een Tula of zo....
pi_127526229
Tula is wel een aanrader. Mijn >13 kilo zware dreumes zit daar probleemloos (voor beiden) een tijd in.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127526853
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:54 schreef Morretje het volgende:
Kun je zn knietjes hoger krijgen Tinu? En volgens mij kan de 2e baan die over zn rug loopt nog wel strakker, in elk geval de bovenste rail..
Ik vind de DH ook fijn, maar het is wel even oefenen idd.

Suiker, volgens mij word het afgeraden om de voetjes in de drager te houden, omdat de kans dan aanwezig is dat ze er op kunnen gaan staan. Als het past, en goed zit, kunnen ze er beter uit.
Baan overderug kan zeker strakker. Ik vind het zo moeilijk de knietjes omhoog te krijgen, want hij strekt ze door en zet zich af. Moeten de armen in dedoek of mogen die ook buiten? Ook een moeilijk aspect van de dh vind ik minder controle dan bij de rugknoop die ik deed en je ziet sowieso al niet hoe de banen op de rug lopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127527038
De armen mogen er uit maar dan moet je ze er dus ook al eruit knopen.
Als je knoopt met de armen er in gaat het later losser zitten zodra ze de armen er uit halen.
Die controle is een kwestie van oefenen ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:37:13 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127527205
Sowieso is een dreumes veel sterker dan een baby dus die worstelt zich ook wel los. Maar bij armen eruit ben ik weer bang dat ie achterover eruit valt of zo... (hij heeft nog wel van die buien dat hij zich zomaar achterover gooit :X )
pi_127527242
Bij een goed geknoopte geweven doek kan dat gelukkig echt niet :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:40:48 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127527325
met de nadruk op goed geknoopt... :X
pi_127527502
Jouw laatste poging was sowieso veilig genoeg ^O^
pi_127534696
Ik was van planom voor een hop tye te gaan. Omdat je die makkelijk en snel kan pakken. Mijn man wil er ook mee gaan dragen. Athans dat is de bedoeling. En knopen zie ik nog niet zitten. En ik wilde vragen of zo'n hop tye iets was en geen weg gegooid geld is.

Nu lees ik over de Tula. Ik even googlen en ik zie dat er een Tula draagzak is die je tot 20 kg kan gebruiken en als je er een newborn insert koopt je hem kan gebruiken vanaf geboorte.
Is dat laatste wat? Zodat ik en de peuter en de baby kan dragen?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127534894
Hmm maar als ik zo kijk lijkt de Hoppediz Hpo tye meer op een draagdoek dan zo'n Tula :{ En aangezien ik hem wil gebruiken voor een reflux baby en dus dagelijks moet gebruiken lijkt het me lekkerderder zo'n hop tye.

Toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tally op 07-06-2013 21:29:11 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:24:18 #273
259886 pessie
pi_127535413
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:13 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd waarom je voor de boba kiest :)
We hebben de boba van freecell 2x mee op vakantie gehad en hij is goed bevallen. Nadeel is dat peuter er niet in past maar die weigerde ook inde manduca te gaan.

Betere opties?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:25:34 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127535484
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:13 schreef Tally het volgende:
Hmm maar als ik zo kijk lijkt de Hoppediz Hpo tye meer op een draagdoek dan zo'n Tula :{ En aangezien ik hem wil gebruiken voor een reflux baby en dus dagelijks moet gebruiken lijkt het me lekkerderder dan zo'n hop tye.

Toch?
Bedoel je het dan niet andersom? Dat een doekachtig iets fijner is dan een echte drager? Of begrijp ik je niet?
pi_127535647
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

Bedoel je het dan niet andersom? Dat een doekachtig iets fijner is dan een echte drager? Of begrijp ik je niet?
Als ik de Hop tye naast de Tula drager (ik heb het echt over de drager en geen zelf knoop doek) leg dan ziet die hop tye er zachter uit.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:29:15 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127535694
Ja precies. Dus dan ziet die er dus lekkerder uit dan een Tula.

Jaaaaa. even snel editten :P
pi_127535711
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zag waar he fout ging. :P Aangepast.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:30:06 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127535737
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zag waar he fout ging. :P Aangepast.
Dan begrijp ik je weer.

En een wompat?
pi_127535901
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dan begrijp ik je weer.

En een wompat?
Uhm ja? Kweenie. Ik heb er geen verstand van. Die Hop tye zag ik in een leuk kleurtje en vond ik er zacht uit zien :D Daarom noemde ik die :P
pi_127535948
een wompat is ook in mooie kleuren :Y
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127535967
Kolere 145 euro :D De wompat dus.
pi_127535993
ik heb 120 betaald hmm
pi_127551446
Ik wou deze even delen: in de batik selendang uit Indonesië O+

SPOILER
pi_127551519
Verliefde blik O+
pi_127551851
Ik gooi m er weer even in. Ik heb een hop tye, wil ik best uitlenen (overnemen mag ook, gebruik m niet :P)
Dus als iemand interesse heeft geef even een gil per pm!
pi_127552324
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik gooi m er weer even in. Ik heb een hop tye, wil ik best uitlenen (overnemen mag ook, gebruik m niet :P)
Wat voor kleur?
pi_127552683
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Tally zoekt er 1!
pi_127552751
Ja weet ik. Daarom gooi ik m erin ;)
Of.nou ja daarom dacht ik eraan

[ Bericht 12% gewijzigd door Sonnetje85 op 08-06-2013 13:03:35 ]
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:05:28 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127552964
Mooi Mango! O+
pi_127556019
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja weet ik. Daarom gooi ik m erin ;)
Of.nou ja daarom dacht ik eraan
Fuck. Echt. Ik heb er vanmorgen één besteld ;( Anders had ik hem overgenomen ;(
En ik had het voor mijn doen nog al lang uitgesteld.
pi_127556076
Annuleren!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:31:00 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127556107
En anders retour sturen! Mag sowieso kosteloos (kost je hooguit verzendkosten).
pi_127556146
Annuleren gaat niet hij is al onderweg. Retour sturen is nog een optie (al ben ik een ontzettend lui wijf :P )
pi_127556179
Yup zo heb ik het met de wompat gedaan. Heb eerst uit Finland besteld bij hun officiele winkel, komt paar uur later een aanbieding uit een NL webwinkel met nog een mooiere op FB lol
Dus die ook besteld en de andere retour naar Finland :')
pi_127556221
Is mooi een tripje met hop tye en mini naar het postkantoor :+
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:35:56 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127556241
Ja, zou ik ook doen.... :Y

Ik twijfel een beetje over een Tula. M dragen met een doek is me echt te zwaar en te onhandig. Maar vraag me af of ik hem wel genoeg draag om meteen een drager aan te schaffen. Als ik me meer dan 1 kind op stap ga dan zet ik M liever in de wagen en draag ik 1 van de meiden dus zou eigenlijk alleen zijn als ik alleen met M op stap ga....
pi_127556298
Ik kijk even welke ik mooier vind qua kleuren ;) Als ik het eerder had geweten had die kleur me geen reet uitgemaakt :P

Ik wil om te oefenen met doek een mooie lap stof kopen en die maken om te dragen. Eens kijken of ik die prijzen waard ben (of ik niet te lui ben om te knopen) ;)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:40:10 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127556334
Kun je anders niet een doek lenen Tally. Er zijn er best wel wat die op reis zijn of gaan denk ik.
pi_127556458
Tally je mag een van mijn doeken lenen hoor ik draag niet meer :)
(wel met Wompat)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')