abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127376780
Belle O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127392841
mehhh ik baal ;( Heb 2 maanden geleden een Manduca gekocht en was er super blij mee. Maar ik ben ondertussen zoveel afgevallen dat de heupband me te groot is, waardoor het niet meer lekker draagt. Mijn (8> daarentegen vindt hem super fijn dragen. Maar nou kan ik nog mijn meisje niet dragen!

Iemand nog een idee wat fijn draagt als je slank bent? Ik ben 1.78m en weeg 59kg, kledingmaat 36. Of heeft/weet iemand een fijne draagdoek die niet duurder is dan 50 euro en fijn voor een beginner. Mijn meisje is nu 8 maanden en is ook tenger.
pi_127392941
Toen ik nog een kilo of 50 woog vond ik echt niets fijn dragen eigenlijk.
ik zou dan gaan voor een doek.

quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:55 schreef Pvoesss het volgende:
Little Frog
Hoppediz
Lennylamb
Amazonas

Dit zijn allemaal prima merken.. en de goedkoopste goede doeken die ik kan bedenken.
Waar je mee kan dragen tot in peutertijd sowieso.

En deze ken ik zelf niet maar is ook goedkoop Womar Zaffiro

P.s. om het eerlijk te houden meerdere webshops neergepost maar veel van de webshops verkopen 1 of meerdere van deze merken ;)
pi_127439039
Ik ga hier ook maar eens meelezen...

Ik heb sinds gisteren een draagdoek (geleend van een vriendin) omdat ik het toch wel eens wilde proberen. Bij mijn oudste heb ik er wel over gedacht, maar er verder nooit actie op ondernomen omdat ik het toch een beetje eng vond (knoop ik wel goed, valt-ie er niet uit, ik weet er niets over). Nu toch maar eens doorgepakt, want ik wilde niet over een paar jaar als Femke te groot is spijt hebben dat ik het nooit geprobeerd heb.

Mijn eerste poging gistermiddag:

Het voelt heel onwennig, heb het idee dat ze veel te los zit, maar snap nog niet hoe ik het steviger kan knopen. Ik ga maar eens youtube afstruinen...
pi_127439288
Yeah overmorgen lekker gaan knopen met een andere mama. Dan ook maar de rugknoop van Marjo testen. Als er wat mooie foto's uitkomen, gooi ik ze hier neer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127439727
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:29 schreef Shandaly het volgende:
Ik ga hier ook maar eens meelezen...

Ik heb sinds gisteren een draagdoek (geleend van een vriendin) omdat ik het toch wel eens wilde proberen. Bij mijn oudste heb ik er wel over gedacht, maar er verder nooit actie op ondernomen omdat ik het toch een beetje eng vond (knoop ik wel goed, valt-ie er niet uit, ik weet er niets over). Nu toch maar eens doorgepakt, want ik wilde niet over een paar jaar als Femke te groot is spijt hebben dat ik het nooit geprobeerd heb.

Mijn eerste poging gistermiddag:
[ afbeelding ]

Het voelt heel onwennig, heb het idee dat ze veel te los zit, maar snap nog niet hoe ik het steviger kan knopen. Ik ga maar eens youtube afstruinen...
Leuk dat je toch een poging doet nu *O*
Het zit inderdaad veel te los en veel te laag.
En je draagt in de commahouding wat eigenlijk ook niet de beste houding is.
Beste manier is gewoon rechtop. En dan zo hoog dat je het als jij je hoofd naar beneden doet het hoofdje kan kussen :)

Goed en correct filmpje :)
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:23:50 #207
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127440997
Goed. Ruck knopen met een baby in huize pessie:
Leg de baby op de doek. Pak de doek goed vast. Probeer linksom, rechtsom, onder je schouder door, over je schouder heen (uiteindelijk werd het het laatste) je baby op je rug te doen. Bid ondertussen dat je baby aub aub aub niet valt. Zucht. Baby hangt min of meer op je rug. Verschuif de baby naar de juiste poisitie tot je "burp" hoort en 'iets' langs je rug voelt lopen. Baby proberen in 1 geheel van je rug af te krijgen. Alles even boenen en laten we weer opnieuw beginnen :') . uiteindelijk wasdit het resultaat:

Om binnen 5 minuten weer van mn rug te willen.
pi_127441843
:D Mooi verslag Pessie!
Hij lijkt nog erg vrolijk en nieuwsgierig op de foto. Ik vind buikknopen al een gedoe, dus ik vind het knap!
pi_127442903
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:23 schreef pessie het volgende:
Verschuif de baby naar de juiste poisitie tot je "burp" hoort en 'iets' langs je rug voelt lopen.
:D!
pi_127447030
Netjes resultaat! :Y Hoort alleen iets hoger te zitten maar volgens mij verder heel goed :)
pi_127447286
Poging 2:

Het voelt al beter, al twijfel ik wel of haar hoofdje genoeg gesteund wordt zo...

En deze doek voelt behoorlijk warm, zeker voor de komende maanden. Misschien toch maar eens kijken of ik ergens een koelere doek kan vinden, want ik denk dat ik dit toch wel leuk vind...
pi_127447689
Om het nekje meer steun te geven kan je er een nekrolletje in doen.
spuugdoekje of iets anders er in rollen.
En dit zit verder heel erg goed. Voor haar warmte kunnen de voetjes al wel buiten de doek. :)
pi_127447948
Oh dat is een klein voordeel van niet-elastisch knopen. Bij mij zaten de banden die over de schouder zitten over het buikgedeelte heen en die kan je daardoor een beetje achter het hoofd vouwen. Of kun jij dat ook? Het is wel warmer. Je kunt er ook een doekje van schouder naar schouder invouwen voor achter 't hoofdje.

Wat Pvoesss zegt dus ;)

Ik heb vandaag een Manduca besteld. Ik merk dat ik die doek toch te benauwend vind. Het werkt heel goed, hij wordt graag gedragen, maar ik wil hem er soms uithalen, vooral als hij huilt of ineens heel warm wordt. En dan vind ik het toch teveel gedoe om die doek af te doen en weer om. Dat geldt ook voor een uitstapje van winkel naar winkel met de auto, ik snap dat hij met een draagzak ook telkens in en uit de mc moet en in en uit de drager, maar ik denk dat ik het ervaar als meer bewegingsvrijheid. Ik ben benieuwd!

Ik wacht nog even met de verkoop van de doek, tenzij iemand hier hem graag wil hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:50:44 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127448975
Ik vind het zo'n mooie doek O+
pi_127449114
Wat een mooie suiker! Ik denk juist andersom: had ik niet toch aan de doeken ipv de drager moeten gaan?!

wat zou je er eventueel voor willen hebben?

Overigens betwijfel ik of je hem sneller uit een Manduca hebt dan uit een doek hoor!
pi_127449637
Heb net met Femke in de doek Lars opgehaald bij het kinderdagverblijf. Meteen maar naar buiten :D
Het draagt best fijn, al merk ik dat ik toch nog een draai in een van de banden op m'n rug heb zitten. En ik vind het echt behoorlijk warm, heb zo'n zweetkoppie tegen me aan nu...
Maar Femke lijkt het allemaal prima te vinden. Ze was heel de dag al onrustig, veel gehuild, tussen 11 en 4 geen oog dichtgedaan.. en sinds ze in de doek zit slaapt ze al O+
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:20:54 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127450114
Ligt ook wel aan de doek denk ik. Als het dragen bevalt kun je ook overwegen om een dunnere zomerdoek er bij aan te schaffen.
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:39:11 #218
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127450883
Shandaly, ziet er goed uit! Als het je echt bevalt zou ik een geweven doek kopen.

En dank voor de reacties :@ .
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:43:29 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127451036
Ik kan echt niks onthouden.... maar hoe heet ook alweer de meest gemakkelijk rugdraagknoop? Dan kan ik een filmpje zoeken.... En hoe krijg je je kind ook alweer op je rug zonder hulp?
pi_127451075
Voor op je rug krijgen staat er een filmpje in de OP
De meest makkelijke knoop is de rucksack :)
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:59:03 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127451627
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:44 schreef Pvoesss het volgende:
Voor op je rug krijgen staat er een filmpje in de OP
De meest makkelijke knoop is de rucksack :)
:*
pi_127451739
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:54 schreef Mineola het volgende:
Wat een mooie suiker! Ik denk juist andersom: had ik niet toch aan de doeken ipv de drager moeten gaan?!

wat zou je er eventueel voor willen hebben?

Overigens betwijfel ik of je hem sneller uit een Manduca hebt dan uit een doek hoor!
Eruit is inderdaad niet het meeste werk ;) Ik heb wel telkens allemaal meters doek op straat liggen..

En ik stuur je een PM.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:10:09 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127452143
belle, mijn eierstokken! Wat doe je! O+

quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dan zou ik sowieso niet gaan voor een meitai.
Die zakken als je niet strak genoeg knoopt veel sneller uit en dan moet je opnieuw gaan knopen en bijstellen. Met een ssc is het een kwestie van strakker trekken. :)

Dit snap ik even niet helemaal? Als je de heupband gewoon goed strak om je middel knoopt, dan moet je net zoveel bijstellen/strakker trekken als bij bijv een bondolino.

Morretje, mijn man loopt wel met een op maat gemaakte mei tai voor Harry. Harry gaat nu naar maat 98 en de bondolino is gewoon te klein voor zijn beenlengte (en rug, maar dat is het probleem niet).

We hebben er pas nog een wandeling van 7 km meegemaakt. Harry heeft de eerste 3 km zelf gelopen en daarna is hij in de drager gegaan. Aan het einde vond mijn man het wel wat zwaar worden, maar goed hij loopt dan ook niet dagelijks met 12 kilo extra gewicht. Bovendien blijft Harry niet braaf stilzitten en hij wil zijn handen/armen er per se overheen, terwijl de mei tai gemaakt is op zijn lengte t/m zijn nek/achterhoofd.
Als ik hem opnieuw liet maken, liet ik het rugpand iets korter maken en de draagbanden laten doorlopen over de zijkant.

ooh die mini's in doek O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Asyniur op 05-06-2013 19:19:36 ]
pi_127452744
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:10 schreef Asyniur het volgende:

Dit snap ik even niet helemaal? Als je de heupband gewoon goed strak om je middel knoopt, dan moet je net zoveel bijstellen/strakker trekken als bij bijv een bondolino.
Ja en daarom zou ik een bondolino ook niet aanraden als je helemaal niet wil knopen. :)
Zeker een bondolino wil nog wel eens uitzakken door je eigen houding en een slapend kindje bijvoorbeeld.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:24:25 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127452801
Ik ga vrijdag maar eens oefenen met rugdragen met zowel baby als dreumes. Wat betreft het op je rug krijgen, is elke methode even handig voor zowel baby als dreumes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')