Daar zeg je wat! Pfffffffffffffffquote:
Dat dus. Helemaal alleen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar... als je zo weinig kan en energie hebt... Lukt het dan wel met een kind?Ik vind het echt heel akelig allemaal voor haar enzo, maar vraag me af of ze het wel aan kan.
Precies mijn gedachte.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar... als je zo weinig kan en energie hebt... Lukt het dan wel met een kind?Ik vind het echt heel akelig allemaal voor haar enzo, maar vraag me af of ze het wel aan kan.
Trekken we een blik met hulptroepen open.quote:
Hangt er van af over wie je het hebt.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:48 schreef geppie het volgende:
Ik viel er net in dus ik snapte het al niet, ik dacht dat het gewoon vriendinnen waren.
Ja, das wel erg dom idd...quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja dit stel... Dan heb je zon verleden en ga je weer onveilig seksen.
De dunne.quote:
Ja, zodat het kindje de eicel van de ene krijgt en het bloed van de ander.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar de eicel is van die andere toch?
Met alle respect. Maar wie niet in dit programma?quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh toch niet. Ik vind het een beetje een raar stel.
Truequote:Op donderdag 9 mei 2013 22:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Met alle respect. Maar wie niet in dit programma?
quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Met alle respect. Maar wie niet in dit programma?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:05 schreef Pvoesss het volgende:
Anne en Michael (die met een lul van een vader die haar niet meer wil zien etc etc krijgen een......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig, de spoiler hoef ik niet open te klikken.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:06 schreef Oognip het volgende:
[..]
Gelukkig! Na 2 jongens EINDELIJK een meisje, wat zullen ze blij zijn
We volgend vooral de zwangere. Vind de opzet van dit seizoen wel beter.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:08 schreef Pvoesss het volgende:
Ze zenden wel heel erg veel negatieve uitslagen uit dit jaar .
Voor mijn gevoel was dat in vorige seizoenen veel minder
Oh wat stomquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:08 schreef hexje het volgende:
[..]
Gelukkig, de spoiler hoef ik niet open te klikken.
Ik dacht ook gelijk "Oh?"quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
De preview voor volgende week was ook weer fraai. Zo'n hepie en hepie in zo'n kuuroord: "ik vind ons nog de meest normale mensen hier".
Wij realiseren ons vooral hoeveel geluk we hebben gehadquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Iedereen met een kinderwens wordt behoorlijk pessimistisch van dit programma denk ik. Wat een ellende zeg.
Op zich wel, maar een goedlopende bevruchting en zwangerschap is ook weer niet het achtste wereldwonder. Wat meer balans tussen succesverhalen en ellende zou ik wel leuk vinden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij realiseren ons vooral hoeveel geluk we hebben gehad
Ik was 44 toen Soneal geboren werd, en dat zonder medische mallemolen, dus dat maakt de kans dat het niet zou lukken al een stuk groterquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Op zich wel, maar een goedlopende bevruchting en zwangerschap is ook weer niet het achtste wereldwonder. Wat meer balans tussen succesverhalen en ellende zou ik wel leuk vinden.
Volgens mij worden ze gesponsord door de fabrikant van de testen, dus die wil ze vast zo charmant mogelijk in beeld.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik begin me af te vragen of ik nou de enige ben die gewoon op de wc over die test heen gepiest heeftaangezien iedereen een potje met pies op tafel zet. Weer eens wat anders dan een potje vet, maar toch.
Ja oké, (fijn trouwens) er zullen genoeg individuen zijn waarbij de kans klein is. Maar ik bedoel dat het in dit programma lijkt alsof het wel erg moeilijk is om wat tegenhangers voor al het drama te vinden. En het programma heet toch 'babyboom'quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was 44 toen Soneal geboren werd, en dat zonder medische mallemolen, dus dat maakt de kans dat het niet zou lukken al een stuk groter
Ja, ze hadden er wel wat meer natuurlijke wondertjes in mogen doen om al dat medische gedoe te compenseren.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja oké, (fijn trouwens) er zullen genoeg individuen zijn waarbij de kans klein is. Maar ik bedoel dat het in dit programma lijkt alsof het wel erg moeilijk is om wat tegenhangers voor al het drama te vinden. En het programma heet toch 'babyboom'
Ja, gepaste woorden schieten te kort.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja bij die stellen die ze altijd tussendoor laten zien die een vraag beantwoorden zit ook wel wat tussen.....
ik kan haar wens wel begrijpen, maar aan de ander kant snap ik niet dat er artsen zijn die deze wens aanmoedingen / ondersteunen in deze situatie...nu zien wij maar een klein deel uit haar leven...maar volgens mij is ze zich niet bewust wat een kind hebben betekent en heeft ze misschien zoiets van ik heb een hele zware periode achter de rug, nu ben ik aan de beurt, ik wil ook een "gewoon leven" met kind net als (bijna) iedereenquote:Op donderdag 9 mei 2013 23:20 schreef oh-oh het volgende:
en ik vond die alleenstaande moeder die niet kon werken en rozenkransjes maakte en die dr eigen huishouden niet eens kon doen en dan gedoneerde eicellen moest hebben ook maar bizar....
Ja ik kan haar wens ook wel gegrijpen hoor , maar ze kan zichzelf niet eens verzorgen, waarom wil je dan bewust alleenstaande moeder worden?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 00:16 schreef Zana het volgende:
[..]
ik kan haar wens wel begrijpen, maar aan de ander kant snap ik niet dat er artsen zijn die deze wens aanmoedingen / ondersteunen in deze situatie...nu zien wij maar een klein deel uit haar leven...maar volgens mij is ze zich niet bewust wat een kind hebben betekent en heeft ze misschien zoiets van ik heb een hele zware periode achter de rug, nu ben ik aan de beurt, ik wil ook een "gewoon leven" met kind net als (bijna) iedereen
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom ze hun nog niet geboren dochter hetzelfde aan willen doen... De medische molen bedoel ik. Terwijl het, als ze geduld gehad zouden hebben de ziekte daar gestopt had kunnen worden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja dit stel... Dan heb je zon verleden en ga je weer onveilig seksen.
Ik dacht dat ze niet selecteerden op het al dan niet zijn van een drager, alleen op het zijn van een lijder? (Of misschien zelfs alleen op een meisje?)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:52 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom ze hun nog niet geboren dochter hetzelfde aan willen doen... De medische molen bedoel ik. Terwijl het, als ze geduld gehad zouden hebben de ziekte daar gestopt had kunnen worden.
Ja, een meisje kon alleen drager zijn, een jongen ook lijder, dus ik geloof ik dat ze alleen op geslacht selecteerden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze niet selecteerden op het al dan niet zijn van een drager, alleen op het zijn van een lijder? (Of misschien zelfs alleen op een meisje?)
Nee, ze selecteerden alleen op geslacht.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:56 schreef Hilzillah het volgende:
Ik dacht juist dat ze selecteerde op gezond. Dus geen lijder en geen drager.
Sure?? Dan zou ik in hun geval sowieso niet aan kinderen beginnen geloof ik. Dan zadel je je kind op met de ellende die je zelf nu hebtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef alors het volgende:
[..]
Nee, ze selecteerden alleen op geslacht.
Ja ik weet het heel zeker. En zo rampzalig is het natuurlijk ook niet, er is ook nog 50% kans dat het kind helemaal geen drager is. En als je wel drager bent zoals zij, dan weet je dat en kun je daar prima rekening mee houden. Of wil je ook mensen met erfelijke kanker tegenhouden zich voort te planten?quote:Op zondag 12 mei 2013 00:34 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Sure?? Dan zou ik in hun geval sowieso niet aan kinderen beginnen geloof ik. Dan zadel je je kind op met de ellende die je zelf nu hebt
Dat heb ik dus even gemist. Ik had begrepen dat het kind 100 % drager zou zijn... En in dat geval had ik (eigen) kinderloos gebleven. Omdat ik dat mijn kind niet aan zou willen doen.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:58 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik weet het heel zeker. En zo rampzalig is het natuurlijk ook niet, er is ook nog 50% kans dat het kind helemaal geen drager is. En als je wel drager bent zoals zij, dan weet je dat en kun je daar prima rekening mee houden. Of wil je ook mensen met erfelijke kanker tegenhouden zich voort te planten?
Nee, in het begin hadden ze het wel over selectie van gezonde embryo's. Dus mannelijk of vrouwelijk, zonder het afwijkende gen. Het is alleen wel zo dat een meisje nooit de ziekte kan krijgen, omdat ze van de vader altijd de gezonde helft krijgt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef alors het volgende:
[..]
Nee, ze selecteerden alleen op geslacht.
Ik heb die eerste aflevering teruggekeken, met hun hele verhaal, en daarin wordt verteld dat er op geslacht wordt geselecteerd en dat de kans op een meisje dat zelf drager is aanwezig blijft.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:55 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, in het begin hadden ze het wel over selectie van gezonde embryo's. Dus mannelijk of vrouwelijk, zonder het afwijkende gen. Het is alleen wel zo dat een meisje nooit de ziekte kan krijgen, omdat ze van de vader altijd de gezonde helft krijgt.
Hm, dan heb ik dat verkeerd onthouden dan. Vind het wel raar dan hoor, wel de jongetjes selecteren maar de meisjes niet. Dan heeft zij straks hetzelfde probleem als de moeder.quote:Op zondag 12 mei 2013 10:13 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb die eerste aflevering teruggekeken, met hun hele verhaal, en daarin wordt verteld dat er op geslacht wordt geselecteerd en dat de kans op een meisje dat zelf drager is aanwezig blijft.
Er worden überhaupt geen jongetjes geselecteerd.quote:Op zondag 12 mei 2013 10:31 schreef June. het volgende:
[..]
Hm, dan heb ik dat verkeerd onthouden dan. Vind het wel raar dan hoor, wel de jongetjes selecteren maar de meisjes niet. Dan heeft zij straks hetzelfde probleem als de moeder.
Met dat probleem valt prima te leven.quote:Op zondag 12 mei 2013 10:31 schreef June. het volgende:
[..]
Hm, dan heb ik dat verkeerd onthouden dan. Vind het wel raar dan hoor, wel de jongetjes selecteren maar de meisjes niet. Dan heeft zij straks hetzelfde probleem als de moeder.
Ja? Dus je kind bewust opzadelen met problemen in de toekomst?quote:
Wie zegt dat zij (hun toekomstige kind) kinderen wil?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:39 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ja? Dus je kind bewust opzadelen met problemen in de toekomst?
wat is dat nou voor gelul... Je zegt dat er prima mee te leven is en vervolgens meld je dat het kind misschien wel geen kinderen wilquote:Op zondag 12 mei 2013 13:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Wie zegt dat zij (hun toekomstige kind) kinderen wil?
Wie weet is het geen probleem als hun kind geen kinderen wil. Niet iedereen wil automatisch kinderen. Het probleem speelt alleen bij de voortplanting.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:03 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
wat is dat nou voor gelul... Je zegt dat er prima mee te leven is en vervolgens meld je dat het kind misschien wel geen kinderen wil
Dan dat probleem heeft zij nu ook al en is nu al prima te omzeilen (selectie is een optie immers), dus tegen de tijd dat hun kind kinderen wil zal het helemaal geen probleem meer zijn daar iets aan te doen.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:16 schreef hexje het volgende:
[..]
Wie weet is het geen probleem als hun kind geen kinderen wil. Niet iedereen wil automatisch kinderen. Het probleem speelt alleen bij de voortplanting.
Twijfelde of ik dat erbij zou zetten maar ook dat dacht ik. Tuurlijk leuk is anders. Maar in bijna ieders leven is er wel wat dat niet leuk of verdrietig is.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan dat probleem heeft zij nu ook al en is nu al prima te omzeilen (selectie is een optie immers), dus tegen de tijd dat hun kind kinderen wil zal het helemaal geen probleem meer zijn daar iets aan te doen.
Okay, ik ben slechthorend en in mijn geval is dat deels een familieprobleempje, dan had ik dus maar geen kinderen moeten krijgen omdat die daarmee de kans liepen ook slechthorend te zijn?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:24 schreef Hilzillah het volgende:
Er zijn zat niet leuke en verdrietige dingen. Maar waarom niet leuke en verdrietige dingen niet stoppen daar waar het kan.
Bij vorige seizoen was er een stel waarvan hij een nare darm ziekte had, daar werd wel geselecteerd op drager of gezond.
Ik zou bewust niks naars door willen geven aan mijn kind.
Dan kun je gewoon beter helemaal geen kinderen krijgen toch?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:24 schreef Hilzillah het volgende:
Er zijn zat niet leuke en verdrietige dingen. Maar waarom niet leuke en verdrietige dingen niet stoppen daar waar het kan.
Bij vorige seizoen was er een stel waarvan hij een nare darm ziekte had, daar werd wel geselecteerd op drager of gezond.
Ik zou bewust niks naars door willen geven aan mijn kind.
Da's makkelijk gezegd...quote:Op zondag 12 mei 2013 22:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan kun je gewoon beter helemaal geen kinderen krijgen toch?
Waarom niet? Zowel ik als vriendlief hebben geen erfelijke ziektes om door te geven. Als iets achteraf doorgegeven blijkt te zijn dan is het heel wat anders. Dat is achteraf.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan kun je gewoon beter helemaal geen kinderen krijgen toch?
Ik doe het, met liefde!quote:
Ik weet niet wat je hebt. Maar is het niet zo dat de mate waarin je iets zelf hebt, niks zegt over de mate waarin je kind het kan hebben?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 50% kans om mijn aandoening door te geven. Wel over nagedacht, over gesproken met mijn behandelaars en tot de conclusie gekomen dat het wel acceptabel is. Als ik een hele zware vorm had gehad, had ik het niet aangedurfd denk ik.
Ja okequote:Op zondag 12 mei 2013 22:42 schreef RockabeIIa het volgende:
Je geeft volgens mij altijd wel iets door waarvan je denkt ' shitdat ie dat nou ook net moet hebben.'
Zo zijn die van mij heel ehm... eigenzinnig
Kan.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:56 schreef Rixtje het volgende:
Ik denk dat je de keuze voor jezelf moet maken wat jij acceptabel vind. Wij hebben de keuze gemaakt wel kinderen te krijgen en geen vlokkentest te doen vanwege de kans op een miskraam ten op zichte van de zwaarte van de eventuele doorgegeven ziekte...de kinderen kunnen na hun 18de zelf bepalen of zij zich willen laten testen
Ehler-Danlos. En verwachting is dat het zich ongeveer hetzelfde zal uiten. Maar ik houd gewoon hoop en ga uit van de 50% kans dat m'n kind het niet heeftquote:Op zondag 12 mei 2013 22:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hebt. Maar is het niet zo dat de mate waarin je iets zelf hebt, niks zegt over de mate waarin je kind het kan hebben?
Of is de aandoening dan in dezelfde mate aanwezig, als je hem wel doorgeeft.
Hier hetzelfde, ik ben ook slechthorend door erfelijke oorzaken. Ik kan er prima mee leven, heb er wel ongemak van, maar anderen hebben vaak niet door dat ik slechthorend ben.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, ik ben slechthorend en in mijn geval is dat deels een familieprobleempje, dan had ik dus maar geen kinderen moeten krijgen omdat die daarmee de kans liepen ook slechthorend te zijn?
Wat is je grens van niet-leuke en verdrietige dingen waarom je dan maar geen kinderen zou moeten krijgen?
Mijn beide kinderen horen overigens prima, en de een zelfs bovengemiddeld goed.
Jaquote:
Je hond Lara noemenquote:Hette (37) en Andrea(40) wonen in Langweer met onze herder Lara
Stond wel uit!quote:
Dit dus.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:44 schreef oh-oh het volgende:
Wacht es ff, is zij pas 40?????
Die gaf ik ook wel 50
quote:
Nou ze geloven die meneer Zweers (?) op zijn woord, ze wisten ook niet dat het resort geen sanatorium achtig complex was.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef alors het volgende:
Ja idd, maar ik mag hopen dat ze wel onderzoek hebben gedaan en gezocht hebben naar ervaringen.
friezen he, die geloven alles.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het maar een raar verhaal. Maar ze komen erg goedgelovig over ook.
Ik zou juist denken dat zij als Friezen hier veel te nuchter voor zijn, ik wel iig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:56 schreef snellejelle het volgende:
[..]
friezen he, die geloven alles.
Dit zou ik noooooit vrijwillig doen.
Ik ben zo bang dat ze straks met lege handen buik en een droom in duigen buiten staat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:58 schreef geppie het volgende:
God, ik vind het gewoon zielig voor die vrouw!
jij bent een fokkende Friezin, da's andersquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:58 schreef alors het volgende:
[..]
Ik zou juist denken dat zij als Friezen hier veel te nuchter voor zijn, ik wel iig.
Nou het is voor hun wel extra beladen die bevalling. Ik snap het wel! Buiten dat was ik veel hysterischer terwijl het volgens mij gewoon een soort van paniek wasquote:
Point.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:04 schreef geppie het volgende:
[..]
Nou het is voor hun wel extra beladen die bevalling. Ik snap het wel! Buiten dat was ik veel hysterischer terwijl het volgens mij gewoon een soort van paniek was
Nou idd. Wat een geld... Pff..quote:
Jij hebt nog ff om aan het idee te wennenquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Hilzillah het volgende:
Fuck, leuk hoor... Anne heeft er zojuist voor gezorgd dat ik ga nadenken over de bevalling en tot de conclusie gekomen ben dat ik écht niet meer wil!!
Ik ben al een paar maanden van de pil maar van dit soort beelden krijg ik spontaan cold feet...quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Hilzillah het volgende:
Fuck, leuk hoor... Anne heeft er zojuist voor gezorgd dat ik ga nadenken over de bevalling en tot de conclusie gekomen ben dat ik écht niet meer wil!!
Dit inderdaad..quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mja, sneu, maar wel te verwachten.... Die hele behandeling was uitermate discutabel imho.
Ben over een week uitgerekendquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:16 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik ben al een paar maanden van de pil maar van dit soort beelden krijg ik spontaan cold feet...
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jij hebt nog ff om aan het idee te wennen![]()
.
Oh god, succes of sterkte wat zeg je dan ook alweer?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ben over een week uitgerekend
En, 5 kinderen? Damn!
doe maar weer snel vergeten wat je zojuist gezien hebt danquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ben over een week uitgerekend
En, 5 kinderen? Damn!
Mijn vriend zat me net vol medelijden aan te kijkenquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:20 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
doe maar weer snel vergeten wat je zojuist gezien hebt dan
Snap niet waarom zij (mannen) er in de voortplantingscyclus zo makkelijk vanaf komen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mijn vriend zat me net vol medelijden aan te kijken.
Ergens vind ik het jammer dat vriendje er niet is. Die heeft nog steeds het idee dat bevallen een pies of keek isquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mijn vriend zat me net vol medelijden aan te kijken.
Uitzendinggemist.nlquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:22 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ergens vind ik het jammer dat vriendje er niet is. Die heeft nog steeds het idee dat bevallen een pies of keek is
Als mannen het zouden moeten doen, zouden er geen kinderen meer geboren worden denk ikquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:22 schreef hexje het volgende:
[..]
Snap niet waarom zij (mannen) er in de voortplantingscyclus zo makkelijk vanaf komen.
Die van mij ging om 19 uur onze dochter naar bed brengen en ik zit nog steeds alleen op de bank te wachten op the game of thrones te kijkenquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:22 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ergens vind ik het jammer dat vriendje er niet is. Die heeft nog steeds het idee dat bevallen een pies of keek is
momo zei het al... Uitzendinggemist.nlquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef geppie het volgende:
[..]
Die van mij ging om 19 uur onze dochter naar bed brengen en ik zit nog steeds alleen op de bank te wachten op the game of thrones te kijken
Wat had ik graag gezien dat ie had gezien hoe Anne deed, hij is na 4.5 jaar zgn nog steeds onder de indruk van mijn 'agressie' tijdens de bevalling
Zodat er überhaupt nog een voortplantingscyclus is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:22 schreef hexje het volgende:
[..]
Snap niet waarom zij (mannen) er in de voortplantingscyclus zo makkelijk vanaf komen.
Maar dan zou je je verstand moeten gebruiken en dan ga je zoiets überhaupt niet aan...quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Nanashi het volgende:
Dat snap ik ook niet zo goed. Voor 6000 euro wil je toch op z'n minst weten waar je terecht komt en wat de behandelingen in gaan houden.
Nou ja, ze hebben er kennelijk nog wel vertrouwen in, want het is nog serieus een optie voor ze ook, als het met de donor niet zou lukken....quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:20 schreef zandsculptuur het volgende:
Want in een tipi naar Tjechisch geneuzel liggen luisteren. Daar wordt je zwanger van.
Ja dat was idd wel heel apart.... daar zou ik ook behoorlijk bezorgd om zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben er kennelijk nog wel vertrouwen in, want het is nog serieus een optie voor ze ook, als het met de donor niet zou lukken....
Ik was al hard weggerend toen het zaad ineens 100x zo goed bleek als normaal
In Tsjechië hoeft dat niet, daar is goed ontspannen en goed sporten voldoendequote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:36 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb gisteren ook niks meegekregen van de hormoonbehandeling die aan de implantatie voorafgaat. Hebben ze daar iets van laten zien? Een vrouw moet dan toch een aantal dagen - weken hormonen spuiten, waar ze vaak ook best ziek van worden?
Wat een vaag gedoe idd. Als je op pregdesire ervaringen gegoogled vind je een enkele reactie op bv ivfmoeders.nl, wel bijzonder dat die forumbezoekster een tjechisch emailadres heeft...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:55 schreef Pvoesss het volgende:
Ik kom net dit tegen met googlen http://www.pregdesire.eu/nl/Pregdesire/Welkom ..
De prijzen zijn toch al gewoon iets waar je van moet denken als het te goed is om waar te zijn..
Zelfde kliniek in ieder geval..![]()
Waarom niet? Waarom maar 2?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:19 schreef geppie het volgende:
[..]
Oh god, succes of sterkte wat zeg je dan ook alweer?
En idd waarom in godsnaam een zesde???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik heb nu pas de aflevering gezien. Wat een lief en aandoenlijk stel die Hette en Andrea, maar wel behoorlijk naïef. Die 'behandeling' komt over als een hoop hocus-pocus, ik kan gewoon niet geloven dat ze een echte ivf-behandeling hebben ondergaan. Ik vind het erg sneu![]()
Mooi kindje hebben Anna en René gekregen!Idd in het ziekenhuis in Drachten, met dr. Mouw als gyn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond het erg ontroerend om te zien, deze dokter heeft onze meid drie jaar geleden ook gehaald.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik heb nu pas de aflevering gezien. Wat een lief en aandoenlijk stel die Hette en Andrea, maar wel behoorlijk naïef. Die 'behandeling' komt over als een hoop hocus-pocus, ik kan gewoon niet geloven dat ze een echte ivf-behandeling hebben ondergaan. Ik vind het erg sneu![]()
Mooi kindje hebben Anna en René gekregen!Hier ben ik het mee eens. De eerste keer toen ze van dit plan vertelde dacht ik echt 'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.denken ze echt dat dit gaat werken'
En dat anna en rene een kindje hebben deed mij echt wat. In de eerste aflevering kwamen hun langs en toen vond ik het ook zo'n aangrijpend verhaal. Ik vind het echtVoor hun
[ Bericht 12% gewijzigd door zeefje op 26-05-2013 17:48:20 ]I like the way you look at me with those beautiful eyes
Ik vond het niet mee vallenquote:Op maandag 27 mei 2013 08:48 schreef Pvoesss het volgende:
Dat zei ik maar ik vind dat er bij horen dat vergaan van de pijn net als een keizersnede en andere dingen. Dat het zwaar was dat zal heus maar ik vind het niet bijzonder wat ik gezien heb.
Ik vond wat ik zag gewoon meevallen.. ik had het niet over haar hoeveelheid pijn etc maar ik vind het niet iets om te gaan roepen wow jeetje nu durf ik echt niet meer te bevallen
Ik vond het ook niet meevallen wat ze lieten zien, kreeg er tranen van in mijn ogen. En kan er niet goed tegen als iemand over iemand anders' bevalling zegt dat het wel meeviel. Misschien vat ik het te persoonlijk op want ik vind het ook erg als mensen tegen mij zeggen dat mijn bevalling van 'maar 9 uur' wel meeviel. Want vond het echt de hel.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:13 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Ik vond het niet mee vallenIk dacht gelijk OMG waar ben ik aan begonnen
Na die ruggenprik zag het er beter uit
(Welke gek heeft het bedacht dat een bevalling pijn moet doen??
)
Maar ik denk dat het is wat Leandra zegt.
Ja, dat had ik ook. Weet niet precies waarom.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:39 schreef kaatjejannie het volgende:
Die bevalling greep me enorm aan. Anders kan ik wel bevallingen zien op tv, doet me niks, maar bij deze was dat heel anders. Kreeg er een raar gevoel van. Alsof ik zelf bezig was ofzo. Voelde ineens weer zoals toen, die wanhoop..
Ook dat.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:44 schreef Leandra het volgende:
Ik had vooral het gevoel dat ik het niet had hoeven zien.
Zo ziet een bevalling er inderdaad soms uit, maar ik had het niet nodig gevonden die wanhoop uit te zenden.
Nogmaals ik zei niet dat de bevalling wel meevielquote:Op maandag 27 mei 2013 22:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet meevallen wat ze lieten zien, kreeg er tranen van in mijn ogen. En kan er niet goed tegen als iemand over iemand anders' bevalling zegt dat het wel meeviel. Misschien vat ik het te persoonlijk op want ik vind het ook erg als mensen tegen mij zeggen dat mijn bevalling van 'maar 9 uur' wel meeviel. Want vond het echt de hel.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:44 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vond de bevalling van Anne wel meevallen..![]()
quote:Op maandag 27 mei 2013 08:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vond wat ik zag gewoon meevallen.. ik had het niet over haar hoeveelheid pijn etc
Echt, daar kom je speciaal voor langs?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:36 schreef Zoheetik het volgende:
Pvoesss zei toch al dat ze niet de bevalling op zich bedoelde dus wat is nu je punt?
Ik lees daar vooral in dat Pvoesss bij haar bevallingen nog erger tekeer ging.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind jouw "nuance" niet echt wat bijdragen. En die "en
" waarmee je smijt al helemaal niet.
Jup, ik was aan het lurken. Maareh, ik vroeg je watquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Echt, daar kom je speciaal voor langs?
Zoals ik al zei: ik vind die nuance niet veel toevoegen, en al helemaal niet als dat gepaard gaat met van die stomme smileys. Ik vind de reactie van Pvoesss onvolwassen, een soort van 'ik weet het lekker toch beter want ik heb 1000 bevallingen op televisie gezien'. En ik lees er wel degelijk een oordeel in over deze bevalling. Als ze dat echt niet zo bedoelt, dan begrijp ik haar manier van communiceren gewoon niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:43 schreef Zoheetik het volgende:
[..]
Jup, ik was aan het lurken. Maareh, ik vroeg je wat...
Tsja, mannen hebben de luxe dat dat kan, maar denk je dat een afleiding richting leeftijden wel een goed idee is?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:47 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat een discussie.. Laten we weer gewoon teruggaan naar het programma.
Sommige koppels in babyboom, zoals marielle en alex, schelen veel in leeftijd, waardoor de papa laat een kindje krijgt. Wat is jullie mening daarover? Alex is al 50 geloof ik ofzo.
Mijn keuze zou het zeker niet zijn. Maar als je niet op eerdere leeftijd in een relatie bent geweest waarin een kindje een optie was, óf wanneer zoals in dit geval het leeftijdsverschil zo groot is, kan ik me voorstellen dat iemand daarvoor kiest.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:47 schreef Njosnavelin het volgende:
Sommige koppels in babyboom, zoals marielle en alex, schelen veel in leeftijd, waardoor de papa laat een kindje krijgt. Wat is jullie mening daarover? Alex is al 50 geloof ik ofzo.
Dat zeg ik helemaal niet ik geef alleen aan waarom het op mij misschien daardoor gewoon geen indruk maakt. Ik vind het namelijk er allemaal gewoon bijhoren wat ik zag ,ik schrik daar niet van.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:48 schreef Spees_Eend het volgende:
een soort van 'ik weet het lekker toch beter want ik heb 1000 bevallingen op televisie gezien'.
Ik ken mensen die "oude" ouders hebben en dat maar niets vonden, ik ken mensen die "jonge" ouders hebben en dat maar niets vonden. Volgens mij is er altijd wel iets aan te merkenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, mannen hebben de luxe dat dat kan, maar denk je dat een afleiding richting leeftijden wel een goed idee is?
Ik was 44 toen mijn jongste geboren werd, zijn vader ook trouwens.... en nu? Is dat zo'n enorm verschil met 50?
Klopt, maar dan zal het in de meeste gevallen toch vooral aan de wisselwerking tussen ouders en kind hebben gelegen, en niet noodzakelijkerwijs aan de leeftijd van de ouders.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ken mensen die "oude" ouders hebben en dat maar niets vonden, ik ken mensen die "jonge" ouders hebben en dat maar niets vonden. Volgens mij is er altijd wel iets aan te merken
Met 50 een kind krijgenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:47 schreef Njosnavelin het volgende:
Dat denk ik ook. Ik ken ook halve bejaarden van 29 die nog geen 10 minuten met hun kind zouden kunnen handballen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:30 schreef Spewey het volgende:
Mijn man is 47 als beeb geboren wordt, dat is bijna 50
Met onze (bijna) 5-jarige houdt hij balsporten langer vol, zonder rollator![]()
Opa is 63 (mijn vader) en die kan ook nog met m handballen zonder aan een zuurstoftank te moeten. Leeftijd zegt imho niet veel meer.
Tuurlijk. Dat is ook zo. Maarja dat weegt misschien niet op tegen andere aspecten vh ouderschapquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:37 schreef Pvoesss het volgende:
En toch ben ik heel blij dat het bij mij niet zo was dat ik hele oude ouders heb.
Als je zo oud bent is de kans op het ontmoeten van je kleinkinderen en je kind op zien groeien gewoon veel kleiner.
Dat is weer wel zo, de moeder van N had het ook niet meer verwacht, en die was "nog maar" 37 toen ze haar eerste kreeg, hoewel dat voor die tijd (1966) behoorlijk oud was.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:37 schreef Pvoesss het volgende:
En toch ben ik heel blij dat het bij mij niet zo was dat ik hele oude ouders heb.
Als je zo oud bent is de kans op het ontmoeten van je kleinkinderen en je kind op zien groeien gewoon veel kleiner.
Ik riep op m'n 33ste ook dat het niet meer ging gebeuren als er voor m'n 37ste geen tweede wasquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:52 schreef Paxlie het volgende:
Bij mij persoonlijk is het echt zo dat ik voor mijn 36e een kind wil en anders maar niet.
Plus dat 50 voor een vrouw wel echt een uitzondering zou zijnquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:14 schreef Pvoesss het volgende:
True maar daarom ligt mijn grens ook niet bij de 50 maar al ruim er voor.
Nu is het bij mij niet aan de orde natuurlijk want de kinderen zijn er al maar ik ben het wel met Paxlie eens 36 is ook mijn limiet.
Ach en dan ben je nog niet zo heel lang uit de luiers, dus die ene om het vijftal vol te maken voor zijn 42 lukt wel. Wedden dat het dan een tweeling wordtquote:
Dat vind ik dan wel weer een issue.... en ik ben benieuwd of ze bij babyboom het lef hebben een keer zo'n geval te volgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Plus dat 50 voor een vrouw wel echt een uitzondering zou zijn
Daar vind ik nou juist wel verschil in zitten. Het is niet voor niets dat vrouwen na een bepaalde leeftijd geen kinderen meer kunnen krijgen, de kans op afwijkingen wordt veel groter.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou een zwangerschap wel maakbaar moeten zijn als beide ouders een "standaard" leeftijd hebben om kinderen te krijgen, maar zou diezelfde zwangerschap niet meer maakbaar mogen/moeten zijn als de ouders de ideale leeftijd voorbij zijn?
Daar zou ik ook geen onderscheid in maken idd.quote:En persoonlijk vind ik een Rob de Nijs die op z'n 70ste nog dmv IVF en de hele rambam een kind krijgt daarin net zo hypocriet als de 64-jarige vrouw die nog een kind krijgt dmv eiceldonatie.
En die vlieger gaat altijd op, conclusie is toch dat je nooit over een hele populatie kan zeggen of het wel of geen goede ouders zouden zijn.quote:Maar goed, wie ben ik überhaupt om daar een mening over te hebben? Misschien zijn ze wel veel betere ouders dan Kimberley die op haar 17de ongewenst zwanger wordt en inmiddels met peuk in de hand en koptelefoon op het hoofd achter de wandelwagen loopt.
Er zijn zoveel redenen waarom iemand geen kinderen kan krijgen, maar daar waar de een nog op haar 48ste nog een verrassingskindje krijgt, kan de ander in NL op haar 42ste al geen IVF-kindje meer krijgen, want "te oud".quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Daar vind ik nou juist wel verschil in zitten. Het is niet voor niets dat vrouwen na een bepaalde leeftijd geen kinderen meer kunnen krijgen, de kans op afwijkingen wordt veel groter.
Nee, ik was niet duidelijk. Ik had het nu over de excessen, het genoemde voorbeeld van vrouwen van 55+ die de wereld over reizen om nog ergens legaal zwanger gemaakt te kunnen worden. Die vallen m.i. in een andere categorie dan de vrouw van 40 die veel leeftijdsgenoten heeft die wel zwanger kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zoveel redenen waarom iemand geen kinderen kan krijgen, maar daar waar de een nog op haar 48ste nog een verrassingskindje krijgt, kan de ander op haar 42ste al geen IVF-kindje meer krijgen, want "te oud".
Misschien is er ook wel een reden dat die ouders in de standaard leeftijd geen kinderen kunnen krijgen.... moet je dat dan wel negeren?
Voor de duidelijkheid; het is niet mijn standpunt dat je die wens idd moet negeren, maar op het moment dat het leven maakbaar wordt vind ik het wel hypocriet om te zeggen dat de een niet meer mag want te oud, terwijl de ander wel mag want niet te oud. Punt is dat ze geen van beiden kennelijk in staat zijn op natuurlijke wijze zwanger te worden, en of het lichaam dat nou weigert omdat het lichaam er te oud voor is, of omdat er een andere reden is, wie heeft het recht het de een wel te verbieden en de ander niet?
Ik heb een vriend gehad wiens moeder 51 was of zo toen hij geboren werd, ze dacht eindelijk in de overgang te zijnquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:33 schreef Sway- het volgende:
Mij lijkt het heel gek dat als je 30 bent, je moeder of vader 80 is. Als ze dat al wordt, even los van dat ze een goede of geen goede moeder is.
Is toch fijner als je moeder langer in je leven is. Ik weet dat je nooit zo'n garantie hebt maar de kans lijkt mij groter.
Dat je al oom of tante was als je geboren werd....quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:43 schreef amaranta het volgende:
Nou ja, dat had je vroeger in gezinnen ook. Tussen de jonste en de oudste zat soms wel ruim 30 jaar.
Ja maar bij hem zat er niks tussen, zijn broer en zus hebben geen kinderen, dat was echt dodelijk saaie bende hoor. Dat ik 8 jaar jonger ben dan hij maakte het voor mij ook niet gezelliger als we es op familiebezoek moestenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:43 schreef amaranta het volgende:
Nou ja, dat had je vroeger in gezinnen ook. Tussen de jonste en de oudste zat soms wel ruim 30 jaar.
wat is dat nou weer voor kut post! de ene 50 jarige is de ander niet. Mijn vader is op zijn 60e een (redelijk) oude man. Mijn schoonvader is op zn 55e een jonge hond die menig 30 jarige eruit zwemt / rent / fietst. En dan nog? Heb je minder liefde te geven op je 50e dan op je 30e? geloof nooit dat mijn jongere broer en zus er wakker van gelegen hebben dat pa niet mee ging voetballen. Dan doe je andere dingen. Vissen en theekransjes houden. Wat dat kan die ouwe van mij weer als een baas!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:18 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Met 50 een kind krijgen
Wil je lekker gaan voetballen met je kind of iets dergelijks en dan kan je rollator mee.
Als mijn vader op zijn 50e een kind had gekregen was ik nu 13. Gezien de gezondheid van mijn vader kan ik dat niemand aanraden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |