Daar zeg je wat! Pfffffffffffffffquote:
Dat dus. Helemaal alleen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar... als je zo weinig kan en energie hebt... Lukt het dan wel met een kind?Ik vind het echt heel akelig allemaal voor haar enzo, maar vraag me af of ze het wel aan kan.
Precies mijn gedachte.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar... als je zo weinig kan en energie hebt... Lukt het dan wel met een kind?Ik vind het echt heel akelig allemaal voor haar enzo, maar vraag me af of ze het wel aan kan.
Trekken we een blik met hulptroepen open.quote:
Hangt er van af over wie je het hebt.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:48 schreef geppie het volgende:
Ik viel er net in dus ik snapte het al niet, ik dacht dat het gewoon vriendinnen waren.
Ja, das wel erg dom idd...quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja dit stel... Dan heb je zon verleden en ga je weer onveilig seksen.
De dunne.quote:
Ja, zodat het kindje de eicel van de ene krijgt en het bloed van de ander.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar de eicel is van die andere toch?
Met alle respect. Maar wie niet in dit programma?quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh toch niet. Ik vind het een beetje een raar stel.
Truequote:Op donderdag 9 mei 2013 22:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Met alle respect. Maar wie niet in dit programma?
quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Met alle respect. Maar wie niet in dit programma?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:05 schreef Pvoesss het volgende:
Anne en Michael (die met een lul van een vader die haar niet meer wil zien etc etc krijgen een......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig, de spoiler hoef ik niet open te klikken.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:06 schreef Oognip het volgende:
[..]
Gelukkig! Na 2 jongens EINDELIJK een meisje, wat zullen ze blij zijn
We volgend vooral de zwangere. Vind de opzet van dit seizoen wel beter.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:08 schreef Pvoesss het volgende:
Ze zenden wel heel erg veel negatieve uitslagen uit dit jaar .
Voor mijn gevoel was dat in vorige seizoenen veel minder
Oh wat stomquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:08 schreef hexje het volgende:
[..]
Gelukkig, de spoiler hoef ik niet open te klikken.
Ik dacht ook gelijk "Oh?"quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
De preview voor volgende week was ook weer fraai. Zo'n hepie en hepie in zo'n kuuroord: "ik vind ons nog de meest normale mensen hier".
Wij realiseren ons vooral hoeveel geluk we hebben gehadquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Iedereen met een kinderwens wordt behoorlijk pessimistisch van dit programma denk ik. Wat een ellende zeg.
Op zich wel, maar een goedlopende bevruchting en zwangerschap is ook weer niet het achtste wereldwonder. Wat meer balans tussen succesverhalen en ellende zou ik wel leuk vinden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij realiseren ons vooral hoeveel geluk we hebben gehad
Ik was 44 toen Soneal geboren werd, en dat zonder medische mallemolen, dus dat maakt de kans dat het niet zou lukken al een stuk groterquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Op zich wel, maar een goedlopende bevruchting en zwangerschap is ook weer niet het achtste wereldwonder. Wat meer balans tussen succesverhalen en ellende zou ik wel leuk vinden.
Volgens mij worden ze gesponsord door de fabrikant van de testen, dus die wil ze vast zo charmant mogelijk in beeld.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik begin me af te vragen of ik nou de enige ben die gewoon op de wc over die test heen gepiest heeftaangezien iedereen een potje met pies op tafel zet. Weer eens wat anders dan een potje vet, maar toch.
Ja oké, (fijn trouwens) er zullen genoeg individuen zijn waarbij de kans klein is. Maar ik bedoel dat het in dit programma lijkt alsof het wel erg moeilijk is om wat tegenhangers voor al het drama te vinden. En het programma heet toch 'babyboom'quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was 44 toen Soneal geboren werd, en dat zonder medische mallemolen, dus dat maakt de kans dat het niet zou lukken al een stuk groter
Ja, ze hadden er wel wat meer natuurlijke wondertjes in mogen doen om al dat medische gedoe te compenseren.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja oké, (fijn trouwens) er zullen genoeg individuen zijn waarbij de kans klein is. Maar ik bedoel dat het in dit programma lijkt alsof het wel erg moeilijk is om wat tegenhangers voor al het drama te vinden. En het programma heet toch 'babyboom'
Ja, gepaste woorden schieten te kort.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja bij die stellen die ze altijd tussendoor laten zien die een vraag beantwoorden zit ook wel wat tussen.....
ik kan haar wens wel begrijpen, maar aan de ander kant snap ik niet dat er artsen zijn die deze wens aanmoedingen / ondersteunen in deze situatie...nu zien wij maar een klein deel uit haar leven...maar volgens mij is ze zich niet bewust wat een kind hebben betekent en heeft ze misschien zoiets van ik heb een hele zware periode achter de rug, nu ben ik aan de beurt, ik wil ook een "gewoon leven" met kind net als (bijna) iedereenquote:Op donderdag 9 mei 2013 23:20 schreef oh-oh het volgende:
en ik vond die alleenstaande moeder die niet kon werken en rozenkransjes maakte en die dr eigen huishouden niet eens kon doen en dan gedoneerde eicellen moest hebben ook maar bizar....
Ja ik kan haar wens ook wel gegrijpen hoor , maar ze kan zichzelf niet eens verzorgen, waarom wil je dan bewust alleenstaande moeder worden?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 00:16 schreef Zana het volgende:
[..]
ik kan haar wens wel begrijpen, maar aan de ander kant snap ik niet dat er artsen zijn die deze wens aanmoedingen / ondersteunen in deze situatie...nu zien wij maar een klein deel uit haar leven...maar volgens mij is ze zich niet bewust wat een kind hebben betekent en heeft ze misschien zoiets van ik heb een hele zware periode achter de rug, nu ben ik aan de beurt, ik wil ook een "gewoon leven" met kind net als (bijna) iedereen
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom ze hun nog niet geboren dochter hetzelfde aan willen doen... De medische molen bedoel ik. Terwijl het, als ze geduld gehad zouden hebben de ziekte daar gestopt had kunnen worden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja dit stel... Dan heb je zon verleden en ga je weer onveilig seksen.
Ik dacht dat ze niet selecteerden op het al dan niet zijn van een drager, alleen op het zijn van een lijder? (Of misschien zelfs alleen op een meisje?)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:52 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom ze hun nog niet geboren dochter hetzelfde aan willen doen... De medische molen bedoel ik. Terwijl het, als ze geduld gehad zouden hebben de ziekte daar gestopt had kunnen worden.
Ja, een meisje kon alleen drager zijn, een jongen ook lijder, dus ik geloof ik dat ze alleen op geslacht selecteerden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze niet selecteerden op het al dan niet zijn van een drager, alleen op het zijn van een lijder? (Of misschien zelfs alleen op een meisje?)
Nee, ze selecteerden alleen op geslacht.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:56 schreef Hilzillah het volgende:
Ik dacht juist dat ze selecteerde op gezond. Dus geen lijder en geen drager.
Sure?? Dan zou ik in hun geval sowieso niet aan kinderen beginnen geloof ik. Dan zadel je je kind op met de ellende die je zelf nu hebtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef alors het volgende:
[..]
Nee, ze selecteerden alleen op geslacht.
Ja ik weet het heel zeker. En zo rampzalig is het natuurlijk ook niet, er is ook nog 50% kans dat het kind helemaal geen drager is. En als je wel drager bent zoals zij, dan weet je dat en kun je daar prima rekening mee houden. Of wil je ook mensen met erfelijke kanker tegenhouden zich voort te planten?quote:Op zondag 12 mei 2013 00:34 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Sure?? Dan zou ik in hun geval sowieso niet aan kinderen beginnen geloof ik. Dan zadel je je kind op met de ellende die je zelf nu hebt
Dat heb ik dus even gemist. Ik had begrepen dat het kind 100 % drager zou zijn... En in dat geval had ik (eigen) kinderloos gebleven. Omdat ik dat mijn kind niet aan zou willen doen.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:58 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik weet het heel zeker. En zo rampzalig is het natuurlijk ook niet, er is ook nog 50% kans dat het kind helemaal geen drager is. En als je wel drager bent zoals zij, dan weet je dat en kun je daar prima rekening mee houden. Of wil je ook mensen met erfelijke kanker tegenhouden zich voort te planten?
Nee, in het begin hadden ze het wel over selectie van gezonde embryo's. Dus mannelijk of vrouwelijk, zonder het afwijkende gen. Het is alleen wel zo dat een meisje nooit de ziekte kan krijgen, omdat ze van de vader altijd de gezonde helft krijgt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef alors het volgende:
[..]
Nee, ze selecteerden alleen op geslacht.
Ik heb die eerste aflevering teruggekeken, met hun hele verhaal, en daarin wordt verteld dat er op geslacht wordt geselecteerd en dat de kans op een meisje dat zelf drager is aanwezig blijft.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:55 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, in het begin hadden ze het wel over selectie van gezonde embryo's. Dus mannelijk of vrouwelijk, zonder het afwijkende gen. Het is alleen wel zo dat een meisje nooit de ziekte kan krijgen, omdat ze van de vader altijd de gezonde helft krijgt.
Hm, dan heb ik dat verkeerd onthouden dan. Vind het wel raar dan hoor, wel de jongetjes selecteren maar de meisjes niet. Dan heeft zij straks hetzelfde probleem als de moeder.quote:Op zondag 12 mei 2013 10:13 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb die eerste aflevering teruggekeken, met hun hele verhaal, en daarin wordt verteld dat er op geslacht wordt geselecteerd en dat de kans op een meisje dat zelf drager is aanwezig blijft.
Er worden überhaupt geen jongetjes geselecteerd.quote:Op zondag 12 mei 2013 10:31 schreef June. het volgende:
[..]
Hm, dan heb ik dat verkeerd onthouden dan. Vind het wel raar dan hoor, wel de jongetjes selecteren maar de meisjes niet. Dan heeft zij straks hetzelfde probleem als de moeder.
Met dat probleem valt prima te leven.quote:Op zondag 12 mei 2013 10:31 schreef June. het volgende:
[..]
Hm, dan heb ik dat verkeerd onthouden dan. Vind het wel raar dan hoor, wel de jongetjes selecteren maar de meisjes niet. Dan heeft zij straks hetzelfde probleem als de moeder.
Ja? Dus je kind bewust opzadelen met problemen in de toekomst?quote:
Wie zegt dat zij (hun toekomstige kind) kinderen wil?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:39 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ja? Dus je kind bewust opzadelen met problemen in de toekomst?
wat is dat nou voor gelul... Je zegt dat er prima mee te leven is en vervolgens meld je dat het kind misschien wel geen kinderen wilquote:Op zondag 12 mei 2013 13:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Wie zegt dat zij (hun toekomstige kind) kinderen wil?
Wie weet is het geen probleem als hun kind geen kinderen wil. Niet iedereen wil automatisch kinderen. Het probleem speelt alleen bij de voortplanting.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:03 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
wat is dat nou voor gelul... Je zegt dat er prima mee te leven is en vervolgens meld je dat het kind misschien wel geen kinderen wil
Dan dat probleem heeft zij nu ook al en is nu al prima te omzeilen (selectie is een optie immers), dus tegen de tijd dat hun kind kinderen wil zal het helemaal geen probleem meer zijn daar iets aan te doen.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:16 schreef hexje het volgende:
[..]
Wie weet is het geen probleem als hun kind geen kinderen wil. Niet iedereen wil automatisch kinderen. Het probleem speelt alleen bij de voortplanting.
Twijfelde of ik dat erbij zou zetten maar ook dat dacht ik. Tuurlijk leuk is anders. Maar in bijna ieders leven is er wel wat dat niet leuk of verdrietig is.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan dat probleem heeft zij nu ook al en is nu al prima te omzeilen (selectie is een optie immers), dus tegen de tijd dat hun kind kinderen wil zal het helemaal geen probleem meer zijn daar iets aan te doen.
Okay, ik ben slechthorend en in mijn geval is dat deels een familieprobleempje, dan had ik dus maar geen kinderen moeten krijgen omdat die daarmee de kans liepen ook slechthorend te zijn?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:24 schreef Hilzillah het volgende:
Er zijn zat niet leuke en verdrietige dingen. Maar waarom niet leuke en verdrietige dingen niet stoppen daar waar het kan.
Bij vorige seizoen was er een stel waarvan hij een nare darm ziekte had, daar werd wel geselecteerd op drager of gezond.
Ik zou bewust niks naars door willen geven aan mijn kind.
Dan kun je gewoon beter helemaal geen kinderen krijgen toch?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:24 schreef Hilzillah het volgende:
Er zijn zat niet leuke en verdrietige dingen. Maar waarom niet leuke en verdrietige dingen niet stoppen daar waar het kan.
Bij vorige seizoen was er een stel waarvan hij een nare darm ziekte had, daar werd wel geselecteerd op drager of gezond.
Ik zou bewust niks naars door willen geven aan mijn kind.
Da's makkelijk gezegd...quote:Op zondag 12 mei 2013 22:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan kun je gewoon beter helemaal geen kinderen krijgen toch?
Waarom niet? Zowel ik als vriendlief hebben geen erfelijke ziektes om door te geven. Als iets achteraf doorgegeven blijkt te zijn dan is het heel wat anders. Dat is achteraf.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan kun je gewoon beter helemaal geen kinderen krijgen toch?
Ik doe het, met liefde!quote:
Ik weet niet wat je hebt. Maar is het niet zo dat de mate waarin je iets zelf hebt, niks zegt over de mate waarin je kind het kan hebben?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 50% kans om mijn aandoening door te geven. Wel over nagedacht, over gesproken met mijn behandelaars en tot de conclusie gekomen dat het wel acceptabel is. Als ik een hele zware vorm had gehad, had ik het niet aangedurfd denk ik.
Ja okequote:Op zondag 12 mei 2013 22:42 schreef RockabeIIa het volgende:
Je geeft volgens mij altijd wel iets door waarvan je denkt ' shitdat ie dat nou ook net moet hebben.'
Zo zijn die van mij heel ehm... eigenzinnig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |