SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep![]()
Voor de 2013 challenge, ik ga mijn ren intervals optellen en die maar invoeren. Of is dat valsspelen?![]()
![]()
Ja hoor eens, ik was net een nieuwe aan het openen![]()
Anyways, laatste post:Dubbele knoop is niet nodig: Terry Moore: How to tie your shoesquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:16 schreef Quinazoline het volgende:.
Nog een andere vraag: ik leg altijd een dubbele knoop in mijn veters, maar die gaat ALTIJD los. Hoe moet ik mijn veters strikken zodat dat niet gebeurt?![]()
Sorry, ik zag hele tijd niks verschijnen. Dacht dat je vergeten was.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja hoor eens, ik was net een nieuwe aan het openen![]()
Anyways, laatste post:
[..]
Dubbele knoop is niet nodig: Terry Moore: How to tie your shoes![]()
Nah, viel best mee. Ik voelde het wel een beetje in mijn kuiten, de rest eigenlijk geen last van. Vandaag voelde ik het iets meer in de kuiten, maar geen pijn. Alleen dat gevoel dat je lekker wat gedaan hebt. Gisteravond ook nog even een 5km rondje gelopen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:18 schreef debeterebob het volgende:
Jeronimo, hoe was eigenlijk de dag na je wedstrijd? Enorme spierpijn of was je snel hersteld?![]()
![]()
Het is je vergevenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:19 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Sorry, ik zag hele tijd niks verschijnen. Dacht dat je vergeten was.. Laatste post was op mobiel en daar reeks je niet zo makkelijk. Ik kreeg de useragentstring op mobiel niet zo snel gefaket zodat Fok! zou denken dat ik op een volwaardige pc zou zitten. En toen was je me opeens te snel af.
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het is je vergeven. Laatste post was op mobiel en daar reeks je niet zo makkelijk. Ik kreeg de useragentstring op mobiel niet zo snel gefaket zodat Fok! zou denken dat ik op een volwaardige pc zou zitten. En toen was je me opeens te snel af.
5 minuten geen nieuwe OP, dus zo snel was je niet echt.
Ik heb trouwens nu al spijt. moet elke keer OP editten![]()
![]()
Zo, ben ook weer bijgelezen. Het was genoegGeen Action in de buurt? Liggen ze voor een paar euroquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:28 schreef SpaceInvaders het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)__1_9005000012253218
[ afbeelding ]
of
http://www.hardloopaanbie(...)mband-l-zwart/p4612/
[ afbeelding ]
Wat denken jullie?
Man, achteraf heel blij dat ik vanochtend ben gaan lopen. Ben kapot na het werken en ik voel m`n side abs van het side planken! Daarnaast heb ik het gevoel dat ik de hele dag in een zwembad vol chloor heb gelegen, maar dit blijkt plantaardig sperma te zijn. Ogen branden als een dolle, en m`n neus is "aangetast" waardoor zelfs het water anders smaakt![]()
![]()
ja loop altijd hier in het bos. Kan zo van 3 tot 12KM lopen zonder 'herhaling'. Langere stukken zijn lastig, dan moet ik of lusjes gaan maken of 20+ gaan lopenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Mooi rondje! Wel leuk gebied hier he? Waar loop je nu je rondjes dan, in de bossen bij voorthuizen?
Daar heb je trouwens ook nog wel leuke heuveltjes, liep ik vroeger altijd met de hond als ik bij mijn oma was.![]()
![]()
Jawel, maar niet aan gedacht voor ik bij bol.com op bestellen ramdequote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:25 schreef Levitas het volgende:
Zo, ben ook weer bijgelezen. Het was genoeg
[..]
Geen Action in de buurt? Liggen ze voor een paar euro
Man, achteraf heel blij dat ik vanochtend ben gaan lopen. Ben kapot na het werken en ik voel m`n side abs van het side planken! Daarnaast heb ik het gevoel dat ik de hele dag in een zwembad vol chloor heb gelegen, maar dit blijkt plantaardig sperma te zijn. Ogen branden als een dolle, en m`n neus is "aangetast" waardoor zelfs het water anders smaakt![]()
![]()
Zo heel lang duurt dat niet. Deze topics lopen vrij rap. On topic: Heeft iemand ervaring met Merrel (....) gloves? FF met elke teen in een eigen kamertje lijkt me helemaal niks, maar wat Merrel maakt lijkt me interessant.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]5 minuten geen nieuwe OP, dus zo snel was je niet echt.
Ik heb trouwens nu al spijt. moet elke keer OP editten
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 22:32:38 ]![]()
Ik heb dezelfde fout gemaakt. Ik had je eventueel ook wel mijn band willen sturen. Ik gebruik hem toch niet meer. Heb hem misschien 10 keer om gehad; Nog niet eens zelfs...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:26 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Jawel, maar niet aan gedacht voor ik bij bol.com op bestellen ramde
Hey Onama, heb je niet nog wat mooie routes in de buurt, die redelijk te lopen zijn door alleen Google maps te raadplegen (en een klein beetje kennis van de omgeving)? Ergens tussen de 10 en 20 km?
Of misschien keer samen een LDL lopen?![]()
Ik ben dan geen Hero_nimo, maar ik heb wel intense spierpijn na gisteren. Nog niet eerder zo gehad.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:18 schreef debeterebob het volgende:
Jeronimo, hoe was eigenlijk de dag na je wedstrijd? Enorme spierpijn of was je snel hersteld?Morgen voordat mijn verjaardagsvisite komt maar mooi op z'n elvendertigst lopen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik wilde braaf m'n 8 glazen water halen vandaag. Maar ik had er nog maar 6, dus gauw nog even 2 naar binnen gewerkt. En nu heb ik spijt, want ik wil naar bed, maar ik moet steeds plassen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Lijkt me ook wel oprecht episch om zo'n lokale wedstrijd te winnenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik ben dan geen Hero_nimo, maar ik heb wel intense spierpijn na gisteren. Nog niet eerder zo gehad.Morgen voor mijn verjaardagsvisite maar mooi op z'n elvendertigst lopen.
Maar dat is helaas maar weinigen gegeven. En als je die benen van die gast ziet
![]()
![]()
Vrouwenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik wilde braaf m'n 8 glazen water halen vandaag. Maar ik had er nog maar 6, dus gauw nog even 2 naar binnen gewerkt. En nu heb ik spijt, want ik wil naar bed, maar ik moet steeds plassen![]()
![]()
Jullie hebben gewoon niet genoeg gedronken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
7 koppen koffie, 3 glazen water. Wel hoor.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Jullie hebben gewoon niet genoeg gedronkenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Falenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:26 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Jawel, maar niet aan gedacht voor ik bij bol.com op bestellen ramde![]()
![]()
![]()
2 liter water, 4 flesjes bier en een bakkie of 3 koffie. Gister ook veel water, piste een ongeluk, vandaag valt het mee.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hmpf...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:42 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
7 koppen koffie, 3 glazen water. Wel hoor.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Guppy's moeten in ruim waterquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu mijn hoofdpijn wat afgezwakt is heb ik net 45 seconden geplankt als een malle. Die 30 seconden gaan goed, en naar de 40 ook nog redelijk. Maar ik had de aanmoediging van mijn mevrouw echt nodig die laatste 5 seconden![]()
Hats, succes morgen! Kick some ass![]()
slaap lekker allen!
![]()
Is dus ook niet waar. Je gaat wel vaker pissen, niet meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Koffie is zelfs vocht afdrijvend... Ga je dus nog meer van pissen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
vaker is toch ook meer (meer in de zin van frequentie in plaats van volume)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:05 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Is dus ook niet waar. Je gaat wel vaker pissen, niet meer.![]()
Niet perse. Toen ik zwanger was moest ik vaker plassen maar niet meerquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
vaker is toch ook meer (meer in de zin van frequentie in plaats van volume)De prikkel kwam gewoon eerder
Ow, en die TED talk over je veters strikken![]()
![]()
Ja, je moet vaker, maar je moet vaker naar de wc voor een heel klein beetje plas.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
vaker is toch ook meer (meer in de zin van frequentie in plaats van volume)Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nietses. Moet veel vaker en ook nog eens veel langer. Bij zowel veel koffie als waterquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, je moet vaker, maar je moet vaker naar de wc voor een heel klein beetje plas.![]()
Nieuwste update van Runkeeper ondersteunt nu ook de Pebble.Zijn er nog meer Pebble-bezitters hier? Het hardlopen staat bij mij nu een paar weken op een laag pitje door een voetblessure, maar ik kan niet wachten zodra het weer kan het lopen met m'n Pebble uit te proberen.
Op de Pebble kun je dus zodra je een Runkeeper-activiteit start de tijd, afstand en pace zien en je kunt een activiteit pauzeren. Vet handig!![]()
![]()
![]()
Ah hij is "live"quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:48 schreef Tourniquet het volgende:
Nieuwste update van Runkeeper ondersteunt nu ook de Pebble.Zijn er nog meer Pebble-bezitters hier? Het hardlopen staat bij mij nu een paar weken op een laag pitje door een voetblessure, maar ik kan niet wachten zodra het weer kan het lopen met m'n Pebble uit te proberen.
Op de Pebble kun je dus zodra je een Runkeeper-activiteit start de tijd, afstand en pace zien en je kunt een activiteit pauzeren. Vet handig!![]()
[ afbeelding ]Dat was dat kickstarter project toch?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
ik zie nergens waar hij te koop is en wat hij kost. of is hij nog niet uitgekomen?home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Was een Kickstarter-project inderdaad.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ah hij is "live"Dat was dat kickstarter project toch?
Alle 85.000 kickstart-edities zijn inmiddels verzonden, ik weet niet precies hoe het zit met huidige beschikbaarheid, maar dit is de website met meer info: http://getpebble.comquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:01 schreef winterstorm666 het volgende:
ik zie nergens waar hij te koop is en wat hij kost. of is hij nog niet uitgekomen?![]()
oke ook geplanked whahaha! jezus!
die houden we erin!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Voor jou misschien, bij mij telt alleen water, limo en thee. Koffie werkt vochtafdrijvend en dus niet vocht-toevoegend. Dan moet je dus water gaan drinken om je vochthuishouding op peil te houdenquote:
Je zal misschien vaker naar de wc gaan en wb hoeveelheid (als je alles wat je hebt gedronken in 1 kan stopt) wel genoeg hebben gedronken, maarja. All for the wrong reasons
[ Bericht 8% gewijzigd door GotC op 08-05-2013 06:45:01 ]![]()
Drink al maanden >2 liter water per dagquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Afgelopen 2 dagen een kilo per dag afgevallen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
-edit- eerst topic doorlezenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:48 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1068505quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:29 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hey Onama, heb je niet nog wat mooie routes in de buurt, die redelijk te lopen zijn door alleen Google maps te raadplegen (en een klein beetje kennis van de omgeving)? Ergens tussen de 10 en 20 km?
Of misschien keer samen een LDL lopen?
Deze is erg leuk, eerst over het superstrakke fietspad, stuk over de Heidijk, stuk "bos", dan door de eindeloze wegen van de polder, afsluiten met de fantastische trails door de moerputten. Favoriet van mij.
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1084626
Deze moet ik nog lopen, het pad langs de rivier heb ik nog nooit gedaan, maar het is een fietspad wat binnen het fietsknooppuntennetwerk ligt en streetview belooft veel moois.
Eventueel in te korten, langer te maken door deze routes erin te verwerken:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1054093
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1066451
Je zou die laatste ook kunnen uitbreiden door over de Engelseweg te lopen als je Vlijmen uitloopt. Dan loop je met de klok mee het Engelermeer om, wat ook de moeite is. Maargoed zoals ik al zei een paar dagen terug, ben echt blij dat ik in Den Bosch ben gaan wonen, zit zo in de natuur waar ik lekker kan lopen en betreft routes kan ik het zo gek maken als ik wil.
Samen een LDL lijkt me een strak plan! En sowieso na de Vestingloop even meeten met StreamNL.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Wow, zo'n reactie had ik niet verwacht. Hier kan ik wel wat mee, cool! Ziet er naar uit dat ik weer een paar leuke routes heb! Yoehoe!quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:15 schreef Onama het volgende:
[..]
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1068505
Deze is erg leuk, eerst over het superstrakke fietspad, stuk over de Heidijk, stuk "bos", dan door de eindeloze wegen van de polder, afsluiten met de fantastische trails door de moerputten. Favoriet van mij.
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1084626
Deze moet ik nog lopen, het pad langs de rivier heb ik nog nooit gedaan, maar het is een fietspad wat binnen het fietsknooppuntennetwerk ligt en streetview belooft veel moois.
Eventueel in te korten, langer te maken door deze routes erin te verwerken:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1054093
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1066451
Je zou die laatste ook kunnen uitbreiden door over de Engelseweg te lopen als je Vlijmen uitloopt. Dan loop je met de klok mee het Engelermeer om, wat ook de moeite is. Maargoed zoals ik al zei een paar dagen terug, ben echt blij dat ik in Den Bosch ben gaan wonen, zit zo in de natuur waar ik lekker kan lopen en betreft routes kan ik het zo gek maken als ik wil.
Samen een LDL lijkt me een strak plan! En sowieso na de Vestingloop even meeten met StreamNL.![]()
Jammer dat ik het nu pas zie, want ik heb er ook nog een liggen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:26 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Jawel, maar niet aan gedacht voor ik bij bol.com op bestellen ramdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The sun in your Eyes
Jero_nimo, ik heb voor morgenochtend zo'n klein rondje intervals gepland staan dat het de moeite niet is.
Van de zomer wel een keer leuk om met z'n drieën een rondje te hobbelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
En da's dus een fabel.quote:Op woensdag 8 mei 2013 06:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Voor jou misschien, bij mij telt alleen water, limo en thee. Koffie werkt vochtafdrijvend en dus niet vocht-toevoegend. Dan moet je dus water gaan drinken om je vochthuishouding op peil te houden
Edit: maar goed. Laten we het over hardlopen hebben. Morgen Golden 10
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Goedemorgen!
Ik verbaas me er nog steeds over dat ik geen spierpijn heb, misschien loop ik niet goed genoeg...![]()
Ik heb alleen last van mijn rug en wat gevoelige scheenbenen en knieën, maar niet echt spierpijn.
Misschien heeft iemand tips of aanmerkingen op mijn twee kleine lesjes?
http://www.endomondo.com/workouts/186670103/9947984![]()
Of is de fabel een fabel?
Lekker belangrrrrrrrrijk! Hardlopen is tof!![]()
Vanavond een halve training, morgen een trainingsrondje in Delft
F means you're fucked![]()
Bronnen? Het extra moeten drinken van water na koffie weet ik zo niet, maar koffie niet mee mogen tellen is ook wat ik een tijd geleden bij de dokter en het ziekenhuis hoorde. Ik moest meer water drinken, en dat alleen tellen voor de 2 liter per dag. Koffie mocht ik absoluut niet meetellen, want vochtafdrijvend.quote:
Dit soort "discussies" vind ik altijd interessant om te volgen![]()
![]()
Ach, ademen schijnt ook niet goed voor je te zijn. /carequote:Op woensdag 8 mei 2013 08:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
En da's dus een fabel.
Edit: maar goed. Laten we het over hardlopen hebben. Morgen Golden 10![]()
Weet je wat pas dodelijk is? Leven!quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Ach, ademen schijnt ook niet goed voor je te zijn. /careZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hardlopen dan, stelletje doodlopersquote:Op woensdag 8 mei 2013 08:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Weet je wat pas dodelijk is? Leven!![]()
![]()
Plannen zal nooit mijn sterkste punt worden..
Ik heb gisteren gekeken op http://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2013.html of ik vandaag gewoon naar mijn stage moest.
Volgens die site
Kom ik vanochtend op de parkeerplaats aan.. Op enkele auto's na leeg.
Dus kijk ik of op de site van de school of daar iets staat qua vakantiedagen.
En het blijkt dat ik vandaag vrij ben.
Best lekker als je dat niet verwacht.
Dus eerst dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan weer een kijken hoe ik verder kan gaan met de trainingen![]()
Dus als er iemand in de regio Eindhoven aanwezig is en zin heeft om vanmiddag een rustig rondje te lopen... Ik heb tijd![]()
![]()
In dit artikel staat dat je er dus niet van uitdroogt, maar er staat ook niet of het vocht toevoegt ('leads not to fluid loss in excess of the volume ingested'.):quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:56 schreef Levitas het volgende:
Bronnen? Het extra moeten drinken van water na koffie weet ik zo niet, maar koffie niet mee mogen tellen is ook wat ik een tijd geleden bij de dokter en het ziekenhuis hoorde. Ik moest meer water drinken, en dat alleen tellen voor de 2 liter per dag. Koffie mocht ik absoluut niet meetellen, want vochtafdrijvend.
Dit soort "discussies" vind ik altijd interessant om te volgenEn dit artikel zegt dat er geen verschil is met water drinken:quote:J Hum Nutr Diet. 2003 Dec;16(6):411-20.
Caffeine ingestion and fluid balance: a review.
Maughan RJ, Griffin J.
Source
School of Sport and Exercise Sciences, Loughborough University, Leicestershire, UK. r.j.maughan@lboro.ac.uk
Abstract
BACKGROUND:
Caffeine and related methylxanthine compounds are recognized as having a diuretic action, and consumers are often advised to avoid beverages containing these compounds in situations where fluid balance may be compromised. The aim of this review is to evaluate the available literature concerning the effect of caffeine ingestion on fluid balance and to formulate targeted and evidence-based advice on caffeinated beverages in the context of optimum hydration.
METHOD:
A literature search was performed using the Medline database of articles published in the medical and scientific literature for the period of January 1966-March 2002. Subject headings and key words used in this search were: tea, coffee, caffeine, diuresis, fluid balance and water-electrolyte balance. A secondary search was performed using the bibliographies of publications identified in the initial search.
RESULTS:
The available literature suggests that acute ingestion of caffeine in large doses (at least 250-300 mg, equivalent to the amount found in 2-3 cups of coffee or 5-8 cups of tea) results in a short-term stimulation of urine output in individuals who have been deprived of caffeine for a period of days or weeks. A profound tolerance to the diuretic and other effects of caffeine develops, however, and the actions are much diminished in individuals who regularly consume tea or coffee. Doses of caffeine equivalent to the amount normally found in standard servings of tea, coffee and carbonated soft drinks appear to have no diuretic action.
CONCLUSION:
The most ecologically valid of the published studies offers no support for the suggestion that consumption of caffeine-containing beverages as part of a normal lifestyle leads to fluid loss in excess of the volume ingested or is associated with poor hydration status. Therefore, there would appear to be no clear basis for refraining from caffeine containing drinks in situations where fluid balance might be compromised.quote:Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2002 Jun;12(2):189-206.
Caffeine, body fluid-electrolyte balance, and exercise performance.
Armstrong LE.
Source
Departments of Kinesiology, Nutritional Sciences, and Physiology & Neurobiology, University of Connecticut, Storrs, CT 06269-1110, USA.
Abstract
Recreational enthusiasts and athletes often are advised to abstain from consuming caffeinated beverages (CB). The dual purposes of this review are to (a) critique controlled investigations regarding the effects of caffeine on dehydration and exercise performance, and (b) ascertain whether abstaining from CB is scientifically and physiologically justifiable. The literature indicates that caffeine consumption stimulates a mild diuresis similar to water, but there is no evidence of a fluid-electrolyte imbalance that is detrimental to exercise performance or health. Investigations comparing caffeine (100-680 mg) to water or placebo seldom found a statistical difference in urine volume. In the 10 studies reviewed, consumption of a CB resulted in 0-84% retention of the initial volume ingested, whereas consumption of water resulted in 0-81% retention. Further, tolerance to caffeine reduces the likelihood that a detrimental fluid-electrolyte imbalance will occur. The scientific literature suggests that athletes and recreational enthusiasts will not incur detrimental fluid-electrolyte imbalances if they consume CB in moderation and eat a typical U.S. diet. Sedentary members of the general public should be a less risk than athletes because their fluid losses via sweating are smaller."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Dat hoor ik hier op de zaak maar vaak genoeg, van die brompotten van collega's die alles beter weten, maar zelf een conditie van -10 hebbenquote:Lekker afgeven op de prestaties van een ander, omdat ze het zelf niet kunnen
Maar voor mij vanavond weer heen en weer naar de korfbaltrainingEn dan vrijdag nog een loopje van 12 km ofzo en dan een weekje nog rustiger en op tijd slapen voor dat evenementje vanaf Parijs naar Rotterdam
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Jij Eigenwijsje. Koffie telt gewoon mee in je vochtinname. Ik drink nu minder koffie omdat de goede koffieautomaat stuk is op werk en ik merk gewoon tegen het einde vd dag dat ik te weinig heb gedronken. En m'n wc-bezoek is overigens stabiel gebleven. Niet meer, ook niet minder.quote:Op woensdag 8 mei 2013 06:35 schreef GotC het volgende:
Voor jou misschien, bij mij telt alleen water, limo en thee. Koffie werkt vochtafdrijvend en dus niet vocht-toevoegend. Dan moet je dus water gaan drinken om je vochthuishouding op peil te houden
Pubmed: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19774754In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik geloof het allemaal wel hoor, ik heb alleen tijdens m'n opleiding verpleegkunde (en wat dus ook wordt toegepast in het ziekenhuis) geleerd dat koffie niet op de vochtbalans erbij hoort. Het voegt niks toe, als ik mijn diverse leraren/oud-collega's moet geloven.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:05 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Jij Eigenwijsje. Koffie telt gewoon mee in je vochtinname. Ik drink nu minder koffie omdat de goede koffieautomaat stuk is op werk en ik merk gewoon tegen het einde vd dag dat ik te weinig heb gedronken. En m'n wc-bezoek is overigens stabiel gebleven. Niet meer, ook niet minder.
Pubmed: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19774754![]()
Hoeveel km verwacht je dat je zelf loopt?quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:05 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dat hoor ik hier op de zaak maar vaak genoeg, van die brompotten van collega's die alles beter weten, maar zelf een conditie van -10 hebbenLekker afgeven op de prestaties van een ander, omdat ze het zelf niet kunnen
Maar voor mij vanavond weer heen en weer naar de korfbaltrainingEn dan vrijdag nog een loopje van 12 km ofzo en dan een weekje nog rustiger en op tijd slapen voor dat evenementje vanaf Parijs naar Rotterdam
![]()
Thanks! Ik zit mezelf al lekker op te vreten dat het toch niet echt een goede tijd gaat worden omdat de business run een vak voor me, maar wel precies op hetzelfde tijdstip mag starten. En ik vrees dat het op de 5k toch wel allemaal mensen zijn die nu net 5 weken hebben gelopen en al kletsend en wandelend/dribbelend in de weg gaan lopen.quote:![]()
Niet te druk maken, dat werkt het bestequote:Op woensdag 8 mei 2013 09:10 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Thanks! Ik zit mezelf al lekker op te vreten dat het toch niet echt een goede tijd gaat worden omdat de business run een vak voor me, maar wel precies op hetzelfde tijdstip mag starten. En ik vrees dat het op de 5k toch wel allemaal mensen zijn die nu net 5 weken hebben gelopen en al kletsend en wandelend/dribbelend in de weg gaan lopen.
Geeft toch niet? Gewoon erbij neerleggen dat de tijd niet goed wordt, maar genieten van zo'n nightrunquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:10 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Thanks! Ik zit mezelf al lekker op te vreten dat het toch niet echt een goede tijd gaat worden omdat de business run een vak voor me, maar wel precies op hetzelfde tijdstip mag starten. En ik vrees dat het op de 5k toch wel allemaal mensen zijn die nu net 5 weken hebben gelopen en al kletsend en wandelend/dribbelend in de weg gaan lopen.Dan doe je die supersnelle 5km maar bij een ander evenement toch?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zullen we de discussie over koffie/water even laten voor wat het is? Voeding is nou eenmaal persoonlijk en er zullen altijd voor en tegenstanders blijven. Een conclusie zal er toch nooit komen bij dit soort onderwerpen, alleen maar paginas vol wetenschappelijke onderzoeken die elkaar tegenspreken en sfeerverlagende berichten.
Kan me geen fluit intresseren of je op water, koffie of bier loopt. Als jij er tevreden over bent en je loopt wat kan je de mening van andere dan schelen?The sun in your Eyes
quote:ja, dan heb ik het nog niet over de ekiden, dat is 'het evenement'
Er is me verteld een km of 65. Maar ga mn garmin wel meenemen, zonder HR denk ik, moet alleen nog even kijken of ik dan het 'zoeken' van het horloge naar die band kan uitschakelen, moet weer wat stroom schelenquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:07 schreef streamnl het volgende:
[..]
Hoeveel km verwacht je dat je zelf loopt?En even zien hoe ik mijn horloge weer ga opladen, want denk niet dat hij het hele weekend gaat volhouden op 1 keer opladen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Gaat goedkomen meis, lekker proberen te genieten sowieso. Ik weet dat je een PR wil lopen, maar als de omstandigheden het niet toestaan (en dat weet je vanavond pas), dan maar lekker gaan lopen toch?quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:10 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Thanks! Ik zit mezelf al lekker op te vreten dat het toch niet echt een goede tijd gaat worden omdat de business run een vak voor me, maar wel precies op hetzelfde tijdstip mag starten. En ik vrees dat het op de 5k toch wel allemaal mensen zijn die nu net 5 weken hebben gelopen en al kletsend en wandelend/dribbelend in de weg gaan lopen.![]()
![]()
Lijkt me een leuk idee!quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:36 schreef E.T. het volgende:
Jero_nimo, ik heb voor morgenochtend zo'n klein rondje intervals gepland staan dat het de moeite niet is.
Van de zomer wel een keer leuk om met z'n drieën een rondje te hobbelen![]()
![]()
Er rijden vast auto's of campers met je team mee, en die hebben vast een soort van stroomvoorzieningquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:13 schreef MaleDuck het volgende:
[..]ja, dan heb ik het nog niet over de ekiden, dat is 'het evenement'
[..]
Er is me verteld een km of 65. Maar ga mn garmin wel meenemen, zonder HR denk ik, moet alleen nog even kijken of ik dan het 'zoeken' van het horloge naar die band kan uitschakelen, moet weer wat stroom schelenEn even zien hoe ik mijn horloge weer ga opladen, want denk niet dat hij het hele weekend gaat volhouden op 1 keer opladen
We hebben het over een nightrun in Alkmaar he, daar kunnen ze alles halfquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:11 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Geeft toch niet? Gewoon erbij neerleggen dat de tijd niet goed wordt, maar genieten van zo'n nightrunDan doe je die supersnelle 5km maar bij een ander evenement toch?
De start is om 20:30, dan is de zon net onder dus is het gewoon nog licht
HrmpfPRhrmpf! En het valt vast allemaal wel meequote:Op woensdag 8 mei 2013 09:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Gaat goedkomen meis, lekker proberen te genieten sowieso. Ik weet dat je een PR wil lopen, maar als de omstandigheden het niet toestaan (en dat weet je vanavond pas), dan maar lekker gaan lopen toch?![]()
![]()
quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:14 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
We hebben het over een nightrun in Alkmaar he, daar kunnen ze alles halfDe start is om 20:30, dan is de zon net onder dus is het gewoon nog licht
[..]
HrmpfPRhrmpf! En het valt vast allemaal wel meeStrebertje. Ajoh, gewoon nagels scherpen en ervoor gaan
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: