abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126193812

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep
pi_126193870
Jeronimo, hoe was eigenlijk de dag na je wedstrijd? Enorme spierpijn of was je snel hersteld?
pi_126193894
Voor de 2013 challenge, ik ga mijn ren intervals optellen en die maar invoeren. Of is dat valsspelen? :+
pi_126193901
Ik heb last van m'n linkerkuit -O-
Children of the night. What music they make.
pi_126193916
Ja hoor eens, ik was net een nieuwe aan het openen |:(

Anyways, laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:16 schreef Quinazoline het volgende:.

Nog een andere vraag: ik leg altijd een dubbele knoop in mijn veters, maar die gaat ALTIJD los. Hoe moet ik mijn veters strikken zodat dat niet gebeurt?
Dubbele knoop is niet nodig: Terry Moore: How to tie your shoes
pi_126193977
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja hoor eens, ik was net een nieuwe aan het openen |:(

Anyways, laatste post:

[..]

Dubbele knoop is niet nodig: Terry Moore: How to tie your shoes
Sorry, ik zag hele tijd niks verschijnen. Dacht dat je vergeten was.
pi_126193988
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:18 schreef debeterebob het volgende:
Jeronimo, hoe was eigenlijk de dag na je wedstrijd? Enorme spierpijn of was je snel hersteld?
Nah, viel best mee. Ik voelde het wel een beetje in mijn kuiten, de rest eigenlijk geen last van. Vandaag voelde ik het iets meer in de kuiten, maar geen pijn. Alleen dat gevoel dat je lekker wat gedaan hebt. Gisteravond ook nog even een 5km rondje gelopen. :)
pi_126194180
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:19 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Sorry, ik zag hele tijd niks verschijnen. Dacht dat je vergeten was.
Het is je vergeven :). Laatste post was op mobiel en daar reeks je niet zo makkelijk. Ik kreeg de useragentstring op mobiel niet zo snel gefaket zodat Fok! zou denken dat ik op een volwaardige pc zou zitten. En toen was je me opeens te snel af.
pi_126194264
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is je vergeven :). Laatste post was op mobiel en daar reeks je niet zo makkelijk. Ik kreeg de useragentstring op mobiel niet zo snel gefaket zodat Fok! zou denken dat ik op een volwaardige pc zou zitten. En toen was je me opeens te snel af.
:D 5 minuten geen nieuwe OP, dus zo snel was je niet echt.

Ik heb trouwens nu al spijt. moet elke keer OP editten ;(
pi_126194379
Zo, ben ook weer bijgelezen. Het was genoeg :)
quote:
Geen Action in de buurt? Liggen ze voor een paar euro ;)

Man, achteraf heel blij dat ik vanochtend ben gaan lopen. Ben kapot na het werken en ik voel m`n side abs van het side planken! Daarnaast heb ik het gevoel dat ik de hele dag in een zwembad vol chloor heb gelegen, maar dit blijkt plantaardig sperma te zijn. Ogen branden als een dolle, en m`n neus is "aangetast" waardoor zelfs het water anders smaakt :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:25:42 #11
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126194406
Ook weer lekker gelopen, 4km net onder de 5min per km. Ging goed!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 mei 2013 @ 22:26:07 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126194431
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:11 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Mooi rondje! Wel leuk gebied hier he? Waar loop je nu je rondjes dan, in de bossen bij voorthuizen?
Daar heb je trouwens ook nog wel leuke heuveltjes, liep ik vroeger altijd met de hond als ik bij mijn oma was.

ja loop altijd hier in het bos. Kan zo van 3 tot 12KM lopen zonder 'herhaling'. Langere stukken zijn lastig, dan moet ik of lusjes gaan maken of 20+ gaan lopen :P
pi_126194476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:25 schreef Levitas het volgende:
Zo, ben ook weer bijgelezen. Het was genoeg :)

[..]

Geen Action in de buurt? Liggen ze voor een paar euro ;)

Man, achteraf heel blij dat ik vanochtend ben gaan lopen. Ben kapot na het werken en ik voel m`n side abs van het side planken! Daarnaast heb ik het gevoel dat ik de hele dag in een zwembad vol chloor heb gelegen, maar dit blijkt plantaardig sperma te zijn. Ogen branden als een dolle, en m`n neus is "aangetast" waardoor zelfs het water anders smaakt :')
Jawel, maar niet aan gedacht voor ik bij bol.com op bestellen ramde :@
pi_126194619
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:23 schreef debeterebob het volgende:

[..]

:D 5 minuten geen nieuwe OP, dus zo snel was je niet echt.

Ik heb trouwens nu al spijt. moet elke keer OP editten ;(
Zo heel lang duurt dat niet. Deze topics lopen vrij rap. On topic: Heeft iemand ervaring met Merrel (....) gloves? FF met elke teen in een eigen kamertje lijkt me helemaal niks, maar wat Merrel maakt lijkt me interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 22:32:38 ]
pi_126194661
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:26 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde fout gemaakt. Ik had je eventueel ook wel mijn band willen sturen. Ik gebruik hem toch niet meer. Heb hem misschien 10 keer om gehad; Nog niet eens zelfs...

Hey Onama, heb je niet nog wat mooie routes in de buurt, die redelijk te lopen zijn door alleen Google maps te raadplegen (en een klein beetje kennis van de omgeving :P)? Ergens tussen de 10 en 20 km?
Of misschien keer samen een LDL lopen?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:29:33 #16
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126194690
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:18 schreef debeterebob het volgende:
Ik ben dan geen Hero_nimo, maar ik heb wel intense spierpijn na gisteren. Nog niet eerder zo gehad. :o Morgen voordat mijn verjaardagsvisite komt maar mooi op z'n elvendertigst lopen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 22:30:35 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_126194757
Ik wilde braaf m'n 8 glazen water halen vandaag. Maar ik had er nog maar 6, dus gauw nog even 2 naar binnen gewerkt. En nu heb ik spijt, want ik wil naar bed, maar ik moet steeds plassen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126194765
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik ben dan geen Hero_nimo, maar ik heb wel intense spierpijn na gisteren. Nog niet eerder zo gehad. :o Morgen voor mijn verjaardagsvisite maar mooi op z'n elvendertigst lopen.
Lijkt me ook wel oprecht episch om zo'n lokale wedstrijd te winnen :D Maar dat is helaas maar weinigen gegeven. En als je die benen van die gast ziet :P
pi_126194783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik wilde braaf m'n 8 glazen water halen vandaag. Maar ik had er nog maar 6, dus gauw nog even 2 naar binnen gewerkt. En nu heb ik spijt, want ik wil naar bed, maar ik moet steeds plassen :')
Vrouwen :')
pi_126195274
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:30 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vrouwen :')
Dit inderdaad :D
pi_126195362
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:38 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dit inderdaad :D
'Maar je moet toch altijd gaan drinken voor je echt dorst krijgt?'
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 22:40:20 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_126195391
Jullie hebben gewoon niet genoeg gedronken :6
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126195567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:40 schreef Guppyfriend het volgende:
7 koppen koffie, 3 glazen water. Wel hoor.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_126195906
quote:

[..]

Falen O+ :9
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:49:27 #25
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126195937
2 liter water, 4 flesjes bier en een bakkie of 3 koffie. Gister ook veel water, piste een ongeluk, vandaag valt het mee.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 22:50:13 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_126195989
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:42 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

7 koppen koffie, 3 glazen water. Wel hoor.
Hmpf...
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:52:27 #27
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126196127
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hmpf...
Koffie telt niet ;)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 mei 2013 @ 22:55:17 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126196330
Ik drink elke dag minimaal 2.5 liter.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 mei 2013 @ 22:57:09 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126196444
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:52 schreef GotC het volgende:

[..]

Koffie telt niet ;)
Telt wel hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 mei 2013 @ 22:58:25 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126196529
Koffie is zelfs vocht afdrijvend... Ga je dus nog meer van pissen.
pi_126196678
quote:
Guppy's moeten in ruim water ;)

Nu mijn hoofdpijn wat afgezwakt is heb ik net 45 seconden geplankt als een malle. Die 30 seconden gaan goed, en naar de 40 ook nog redelijk. Maar ik had de aanmoediging van mijn mevrouw echt nodig die laatste 5 seconden :)

Hats, succes morgen! Kick some ass :D

:W slaap lekker allen!
pi_126197045
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Koffie is zelfs vocht afdrijvend... Ga je dus nog meer van pissen.
Is dus ook niet waar. Je gaat wel vaker pissen, niet meer.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 mei 2013 @ 23:07:03 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126197143
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:05 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Is dus ook niet waar. Je gaat wel vaker pissen, niet meer.
vaker is toch ook meer (meer in de zin van frequentie in plaats van volume)
pi_126197279
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet perse. Toen ik zwanger was moest ik vaker plassen maar niet meer ;) De prikkel kwam gewoon eerder :P

Ow, en die TED talk over je veters strikken :D
pi_126197297
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, je moet vaker, maar je moet vaker naar de wc voor een heel klein beetje plas.
pi_126199158
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja, je moet vaker, maar je moet vaker naar de wc voor een heel klein beetje plas.
Nietses. Moet veel vaker en ook nog eens veel langer. Bij zowel veel koffie als water
pi_126200095
Nieuwste update van Runkeeper ondersteunt nu ook de Pebble. *O* Zijn er nog meer Pebble-bezitters hier? Het hardlopen staat bij mij nu een paar weken op een laag pitje door een voetblessure, maar ik kan niet wachten zodra het weer kan het lopen met m'n Pebble uit te proberen. :)

Op de Pebble kun je dus zodra je een Runkeeper-activiteit start de tijd, afstand en pace zien en je kunt een activiteit pauzeren. Vet handig! :P

dinsdag 7 mei 2013 @ 23:52:12 #39
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126200275
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:48 schreef Tourniquet het volgende:
Nieuwste update van Runkeeper ondersteunt nu ook de Pebble. *O* Zijn er nog meer Pebble-bezitters hier? Het hardlopen staat bij mij nu een paar weken op een laag pitje door een voetblessure, maar ik kan niet wachten zodra het weer kan het lopen met m'n Pebble uit te proberen. :)

Op de Pebble kun je dus zodra je een Runkeeper-activiteit start de tijd, afstand en pace zien en je kunt een activiteit pauzeren. Vet handig! :P

[ afbeelding ]
Ah hij is "live" ^O^ Dat was dat kickstarter project toch?
pi_126200750
ik zie nergens waar hij te koop is en wat hij kost. of is hij nog niet uitgekomen?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_126201582
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ah hij is "live" ^O^ Dat was dat kickstarter project toch?
Was een Kickstarter-project inderdaad.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:01 schreef winterstorm666 het volgende:
ik zie nergens waar hij te koop is en wat hij kost. of is hij nog niet uitgekomen?
Alle 85.000 kickstart-edities zijn inmiddels verzonden, ik weet niet precies hoe het zit met huidige beschikbaarheid, maar dit is de website met meer info: http://getpebble.com
pi_126203067
oke ook geplanked whahaha! jezus!
die houden we erin!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  woensdag 8 mei 2013 @ 06:35:48 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126204561
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Telt wel hoor.
Voor jou misschien, bij mij telt alleen water, limo en thee. Koffie werkt vochtafdrijvend en dus niet vocht-toevoegend. Dan moet je dus water gaan drinken om je vochthuishouding op peil te houden :')

Je zal misschien vaker naar de wc gaan en wb hoeveelheid (als je alles wat je hebt gedronken in 1 kan stopt) wel genoeg hebben gedronken, maarja. All for the wrong reasons :Y)

[ Bericht 8% gewijzigd door GotC op 08-05-2013 06:45:01 ]
pi_126204585
quote:
Drink al maanden >2 liter water per dag ;)

Afgelopen 2 dagen een kilo per dag afgevallen :9
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_126204591
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:48 schreef Tourniquet het volgende:

[ afbeelding ]
-edit- eerst topic doorlezen :')
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_126205152
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:29 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hey Onama, heb je niet nog wat mooie routes in de buurt, die redelijk te lopen zijn door alleen Google maps te raadplegen (en een klein beetje kennis van de omgeving :P)? Ergens tussen de 10 en 20 km?
Of misschien keer samen een LDL lopen?
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1068505
Deze is erg leuk, eerst over het superstrakke fietspad, stuk over de Heidijk, stuk "bos", dan door de eindeloze wegen van de polder, afsluiten met de fantastische trails door de moerputten. Favoriet van mij.

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1084626
Deze moet ik nog lopen, het pad langs de rivier heb ik nog nooit gedaan, maar het is een fietspad wat binnen het fietsknooppuntennetwerk ligt en streetview belooft veel moois.

Eventueel in te korten, langer te maken door deze routes erin te verwerken:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1054093
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1066451

Je zou die laatste ook kunnen uitbreiden door over de Engelseweg te lopen als je Vlijmen uitloopt. Dan loop je met de klok mee het Engelermeer om, wat ook de moeite is. Maargoed zoals ik al zei een paar dagen terug, ben echt blij dat ik in Den Bosch ben gaan wonen, zit zo in de natuur waar ik lekker kan lopen en betreft routes kan ik het zo gek maken als ik wil.

Samen een LDL lijkt me een strak plan! En sowieso na de Vestingloop even meeten met StreamNL.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_126205199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:15 schreef Onama het volgende:

[..]

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1068505
Deze is erg leuk, eerst over het superstrakke fietspad, stuk over de Heidijk, stuk "bos", dan door de eindeloze wegen van de polder, afsluiten met de fantastische trails door de moerputten. Favoriet van mij.

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1084626
Deze moet ik nog lopen, het pad langs de rivier heb ik nog nooit gedaan, maar het is een fietspad wat binnen het fietsknooppuntennetwerk ligt en streetview belooft veel moois.

Eventueel in te korten, langer te maken door deze routes erin te verwerken:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1054093
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1066451

Je zou die laatste ook kunnen uitbreiden door over de Engelseweg te lopen als je Vlijmen uitloopt. Dan loop je met de klok mee het Engelermeer om, wat ook de moeite is. Maargoed zoals ik al zei een paar dagen terug, ben echt blij dat ik in Den Bosch ben gaan wonen, zit zo in de natuur waar ik lekker kan lopen en betreft routes kan ik het zo gek maken als ik wil.

Samen een LDL lijkt me een strak plan! En sowieso na de Vestingloop even meeten met StreamNL.
Wow, zo'n reactie had ik niet verwacht. Hier kan ik wel wat mee, cool! Ziet er naar uit dat ik weer een paar leuke routes heb! Yoehoe!
pi_126205363
quote:

[..]

Jammer dat ik het nu pas zie, want ik heb er ook nog een liggen.

SPOILER
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:36:37 #49
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_126205426
Jero_nimo, ik heb voor morgenochtend zo'n klein rondje intervals gepland staan dat het de moeite niet is.
Van de zomer wel een keer leuk om met z'n drieën een rondje te hobbelen :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_126205614
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 06:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Voor jou misschien, bij mij telt alleen water, limo en thee. Koffie werkt vochtafdrijvend en dus niet vocht-toevoegend. Dan moet je dus water gaan drinken om je vochthuishouding op peil te houden :')
En da's dus een fabel.

Edit: maar goed. Laten we het over hardlopen hebben. Morgen Golden 10 *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')