Onderweg moest hij wel 4x opladen?quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:49 schreef Patroon het volgende:
Bij de agr reed een man met ons mee die constant 35 reed op zo'n ding. Dan denk ik, waarom ga je niet lekker op eigen kracht 25 fietsen?
Kano door m'n stadje.............. legt de kraaienpoten vast klaar, want die gereedschapskoffer wil ik wel eens zien.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ik dacht zelf aan zoiets:
GA zo ff die van jou in google zetten
quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:07 schreef forty-two het volgende:
[..]
feli!
Ik kreeg vanochtend bericht van m'n FM dat hij volgende week mijn nieuwe fiets binnen krijgt![]()
Ik ga iig een stuk sneller rijdenIs dat nou zo'n ding met een ingebouwde Cancellara hulpmotor. Lijkt er anders verdacht veel op gezien die heule vreemde onderbuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
En onderaan de brug naar rhenen naar rechts, schelpenpad over en dan pas de greb op. Niet dat suffe klimmetje na de brug pakkenquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ships, ik had nog een hele aanvulling getypt, was ie ineens weg. Nog een keer dan:
Als je nog meer klimwerk wilt en als je nog voldoende puf hebt kun je in Amerongen rechtsaf, naar Leersum. In Leersum de berg op, je weet wel: die bult die je toen voor de Amerongseberg aanzag. Over de berg de ginkelse weg afdalen, en aan het einde linksaf de haarweg op. naar maarsbergen, daar de N226 terug naar leersum. op de rotonde bij de rand van leersum rechtsaf, en na 2 km de hoogstraatwijkerweg op. onderaan linksaf en de Sandenburgerlaan.
Je komt dan onderaan weer op de N225 uit. Volg m naar Doorn, en ga in Doorn de 227 op naar Cothen. vanaf daar door de polder en langs de fruittelerijen naar Houten, Schalkwijk, en uiteindelijk Vreeswijk
Maar we kunnen ook ergens in het weekend (op zaterdag of zondag kan ik allebei) dit rondje eens gaan fietsen, als je toch het hele weekend in Tiel bent?
Echte wielrenners gaan linksaf, Paardeveld omhoog en achterlangs Achterberg naar de Grebbeberg. En schelpenpaadjes dienen altijd vermeden te worden, behalve misschien dan die 10 meter bij Prattenburg omhoog naar Amerongen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:12 schreef Puala het volgende:
[..]
En onderaan de brug naar rhenen naar rechts, schelpenpad over en dan pas de greb op. Niet dat suffe klimmetje na de brug pakken
Ik gok op iets eerder. De eerste fietskoeriers met hulpmotor zijn al gesignaleerd. OK dat was dan geen Prozac, maar een pizza bezorger. Het idee blijft hetzelfde natuurlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:40 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien wel lekker voor me ouwe dag, als de bergen mijn vrienden niet meer zijn.
ik ben morgen in Holten heb je nog een paar klimmetjes die ik niet mag missen? ik wou iniedergeval een paar keer de holterberg en de motieweg pakken, maar moet ook rekening houden met dat ik ook nog 110 km terug naar huis moet fietsen. Ik wordt er wel afgezet want me moeder moet in Raalten iets ophalen,quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:05 schreef Oksel het volgende:
Net trouwens efkes rondje solo gefietst.. 32,4 gemiddeld, inc. Holterberg. Wist niet eens dat ik dat kon..
http://app.strava.com/activities/53069207
Hooft?quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:54 schreef forty-two het volgende:
Ja natuurlijk een geintje
Wordt een Cervelo S2 (helaas 2013 frame, ik wilde eigenlijk een witte 2012)
Dus als de FM nu een beetje opschiet zit ik over ongeveer 2 weken op een nieuwe fiets
[nachtmerrie]Ik zit overigens wel eens te denken... je ziet tegenwoordig zelfs kinderen op ebikes naar school gaan e.d.
wat als dit de nieuwe generatie wielrenners wordt en de UCI het ooit in z'n hooft zou halen een sportklasse voor ebikes te maken... [/nachtmerrie]![]()
Oh dat is andere koffie. Dan kan ik hem dus gewoon tot 20 graden aan. Is de binnenkant gevoerd?quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Gewoon Craft armstukken. Nee, 12 is de bovengrens
omgquote:Op woensdag 8 mei 2013 19:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hooft?![]()
Vrijdag mijn nieuwe schoentjes + helm ophalen, zondag naar Italië
Je kunt toch met je fiets naar een station fietsen?quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:58 schreef Maxbet het volgende:
Nog even terugkomend op Maastricht morgen, ik zou het eigenlijk wel willen rijden, maar krijg met de beste wil van de wereld geen vervoer gefixt..
Met beginner bedoel ik ook echt beginner, langste rit tot nu toe is 55km in iets meer dan 2 uur. Dat ik kort en vrij snel mijn rondjes doe klopt, dat is mijn zwakte. Ik krijg het niet goed voor elkaar om me in te houden als ik solo rij.
Je kwam een leuk fietsmeisje tegen in een strak pakje?quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik had geen eckte zion om naar de club te gaan vanavond maar ben toch gegaan, en wat een avonturen ik weer beleefd heb nounounou
Dat heb je toch eerder gedaan...quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:05 schreef Oksel het volgende:
Net trouwens efkes rondje solo gefietst.. 32,4 gemiddeld, inc. Holterberg. Wist niet eens dat ik dat kon..
http://app.strava.com/activities/53069207
Nee niet echt. Het is een apart stofje. Je moet het ff in je handen gehad hebben.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh dat is andere koffie. Dan kan ik hem dus gewoon tot 20 graden aan. Is de binnenkant gevoerd?
Hier!quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb m al gemaild met de vraag of ik er dit weekend eens naar kan komen kijken. Ik zou aan 450 openingsbod denken, en dan idd op 500 of 550 uitkomen.
Sram Red erop a 1100 ¤, en dan zijn we al een heel eind.
Jij nog cyclen vandaag Kaneau?quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
Nodich en de klimklassic gasten, succes!
waarschijnlijk wel fftjes ja als het schema het toelaatquote:
zijn genoeg andere topics over te vinden.. iets verder kijken in wielrentopic, dan je stuurpen lang is aubquote:Op donderdag 9 mei 2013 11:08 schreef nickhguitar het volgende:
Hè wielerfanaten.
Zoals eerder gezegd zoek ik een gps om routes op inte voeren en deze vervolgens te volgen op de fiets.
Binnen mijn prijsklasse kom ik op 2 apparaten uit.
De garmin etrex 10
De osync navi2move
Welke van deze 2 is volgens jullie beter? En ik snap een ding niet. Als je kunt navigeren, kun je dan ook niet automatisch tracken?
Mvg
met beide geen ervaring, maar garmin heeft de naam en zal zeker doen wat hij moet doen, veilige keuze dus.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:08 schreef nickhguitar het volgende:
Hè wielerfanaten.
Zoals eerder gezegd zoek ik een gps om routes op inte voeren en deze vervolgens te volgen op de fiets.
De garmin etrex 10
De osync navi2move
Welke van deze 2 is volgens jullie beter? En ik snap een ding niet. Als je kunt navigeren, kun je dan ook niet automatisch tracken?
Mvg
kun je in stellen afhankelijk van het type en model maar 4 seconde is wat de meeste apperaten kunnen en wat ook voldoende is om fatsoenlijk te loggen, maar zat die elke seconde kunnen loggen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:08 schreef nickhguitar het volgende:
[quote]Op donderdag 9 mei 2013 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
Garmin slaat wel vaker dan 4 seconden op denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door dop op 09-05-2013 11:58:29 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
De nav2move werkt ook met zon pijltje. Er staat dan in beeld dat je bijv. Over 100 meter rechts moet. Dat is dus een trucker en niet direct een navigatie? Als je dan een afslag mist, past hij zich dan automatisch aan? En wat voor wegenstuurt hij je dan over?quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:33 schreef dop het volgende:
[..]
met beide geen ervaring, maar garmin heeft de naam en zal zeker doen wat hij moet doen, veilige keuze dus.
verschil tussen tracken en navigeren is simpel, bij tracken slaat het apperaat gewoon de coordinaten op die je op de route volgt (ongeveer elke 4 seconden) software of websites al google maps gpsies of strava zetten die coordinaten dan op de kaart en zo kun je de route zien.
er bevind dus zich dus geen kaart op je apparaat.
bij navigatie is dat wel het geval dan zit er buiten de gps hard en software ook kaarten en software in het apparaat die er voor zorgen dat je direct de coordinaten kunt aflezen op een kaart, en zit aan die kaart gekoppeld ook een hele data base met straat namen nuttige plaatsen en vaak ook postcodes.
zodat je onderweg ook nieuwe routes kunt plannen.
met trackers kun je soms ook plannen.navigeren maar dan alleen vooraf op basis van waypoint, wat niet meer in houd al een coordinaat waar naar een pijltje wijst, geen rekening houdend met opstakels tussen het punt waar je je bevind en waar je naar toe gaat.
met software op de pc is er dan wel een soort van route te maken , maar op je tracker zul je onderweg geen kaart zien(die zit niet in het apparaat) alleen een pijl die je van punt naar punt wijst op de route
een navigatie apparaat is een tracker met extra functies dus ja die kan ook tracken.
als je naar logs kijkt van tracker of navigatie , zullen die ook weinig of niet van elkaar verschillen.
het is gewoon een lijst met tijden en coordinaten.
als het een tracker is wijst het pijltje dus naar het waypoint en heeft hij geen wegenkaart, dus of er nu een weg, rivier , huis of mijneveld tussen de waypoints ligt , daar houd hij geen rekening mee.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:19 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
De nav2move werkt ook met zon pijltje. Er staat dan in beeld dat je bijv. Over 100 meter rechts moet. Dat is dus een trucker en niet direct een navigatie? Als je dan een afslag mist, past hij zich dan automatisch aan? En wat voor wegenstuurt hij je dan over?
Een smartphone?quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:19 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
De nav2move werkt ook met zon pijltje. Er staat dan in beeld dat je bijv. Over 100 meter rechts moet. Dat is dus een trucker en niet direct een navigatie? Als je dan een afslag mist, past hij zich dan automatisch aan? En wat voor wegenstuurt hij je dan over?
Edit: ik zoek dus simpelweg een apparaatje wat de weg wijst, verder niet te veel poespas
als je die bezit is dat vaak het goedkoopste alternatief, als je er een hebt zou ik kijken of je daar wat mee kan.quote:
Zoals? Ik ben bekend met fietstijden, maar een navigatieprogramma waar ik routes mee kan invoeren heb ik nietquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:36 schreef dop het volgende:
[..]
als je die bezit is dat vaak het goedkoopste alternatief, als je er een hebt zou ik kijken of je daar wat mee kan.
nadelen tov navigatie of tracker
accu duur is minder
kan minder goed tegen een stootje
gps ontvanger is vaak minder als van een goede tracker of navi.
voordeel je hebt vaak verschillende programma's die je kunt uitproberen voor navigatie en tracking.
De etrex 10 zou ik niet doen. Die heeft een zwart/wit scherm en geen mini-SD kaart slot. Je kunt er dus geen fatsloenlijk kaartenmateriaal in laden. Teveel functies missen bij deze hier. Je zult er ook niet mee kunnen navigeren aangezien er geen fatsoenlijke kaart in past.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:08 schreef nickhguitar het volgende:
Hè wielerfanaten.
De garmin etrex 10
De osync navi2move
Mvg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |