abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 mei 2013 @ 00:11:21 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126246365
Hij is wel lang idd 58
pi_126251261
Zo etappe 1 van mijn vierluik zit er op. Rond 1615 ben ik vertrokken met als doel om in de buurt van Hoegaarden :9 (120 km) te stoppen voor de nacht.

Rustig peddelend zakken we af richting België. Gelukkig is het na heftige regenbuien die middag net droog geworden. Het regenjasje kan dus gewoon in de tas blijven.

De route brengt me na een km of 50 al in onbekend, maar prachtig gebied. Vrijwel continue rijden we ofwel over stille landweggetjes of wel over oude spoorbanen. Steeds onder begeleiding van heftige hollandse luchten, maar we blijven het gelukkig droog houden. jammer genoeg hebben we door het late vertrek vandaag geen tijd om bijvoorbeeld door het mooie plaatsje Diest te rijden.

Zachtjes zien we de klok verder tikken en omdat we de lucht toch wel erg donker zien worden gaat ongemerkt het tempo wat omhoog. Flits! Daar is de eerste bliksemschicht. We zitten nog op zo'n 25 km van Hoegaarden. Toch nog maar wat harder doortrappen, na goed 10 km barst de bui dan echt los. we besluiten om even te schuilen maar omdat de klok ongenadig is, kiezen we na een minuut of 20 om in oud belgische traditie om voor de Grinta optie te gaan 8-)

Dus hop de fiets op, tandje er bij en door steeds diepere plassen, echt heftige regens en bijgelicht door de bliksem rijden we al snel Tienen (6 km voor Hoegaarden) binnen.

Het is duidelijk, Hoegaarden gaat het niet worden, het is al te donker, het weer is kut en in ons boekje staan geen hotels genoemd in het bierstadje :{

Ik stop even gauw om in een plaatselijk frietkot de weg te vragen naar een slaapgelegenheid, "Amai, da's nog ver van hier he" :{. Uiteindelijk blijkt uit zijn beschrijving dat het mee valt en gelukkig makkelijk te vinden moet zijn. Gewoon, stukkie terug de grote weg volgen en dan na goed 2 km aan de linker kant. Hopelijk is er plek.

Het dondert en het bliksemt inmiddels alleen maar harder en tijdens de flitsen lijkt het wel dag. Gelukkig doemt al redelijk snel het hotel op, als 2 verkopen katers vallen we de lobby binnen. Jawel er is nog plek *O*

De avond hebben we verder gevuld met jet wassen van onze rommel en het weer droog zien te krijgen. Gelukkig hebben we een haardroger en 2 radiatoren!

Uiteindelijk hebben we zo'n 115 km gefietst met heel de dag toch af en toe vrij krachtige wind tegen :{. Maar episch was het!

Vandaag zakken we af de ardennen :* in, of we al in Frankrijk aan zullen komen weet ik niet maar heb er zin in! hopelijk is het droog.
pi_126251297
Djuuuuu. Het regent :r

Goed bezig Nodisch!
pi_126251412
Jij moet boeken gaan schrijven :P klinkt leuk jammer van het weer alleen.
  FOK!Fotograaf donderdag 9 mei 2013 @ 09:29:06 #180
73911 ultra_ivo
pi_126252059
Nodisch, vanaf Hoegaarden is er een fietspad over een oude spoorbaan naar Namen, ben je zo in de Ardennen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 09:52:18 #181
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126252472
Leuk Nodisch, succes!
  donderdag 9 mei 2013 @ 10:01:24 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126252653
Nodich en de klimklassic gasten, succes!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 9 mei 2013 @ 10:08:40 #183
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126252866
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
Nodich en de klimklassic gasten, succes!
Jij nog cyclen vandaag Kaneau?
  donderdag 9 mei 2013 @ 10:32:32 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126253505
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jij nog cyclen vandaag Kaneau?
waarschijnlijk wel fftjes ja als het schema het toelaat
pi_126254497
Hè wielerfanaten.

Zoals eerder gezegd zoek ik een gps om routes op inte voeren en deze vervolgens te volgen op de fiets.

Binnen mijn prijsklasse kom ik op 2 apparaten uit.
De garmin etrex 10
De osync navi2move

Welke van deze 2 is volgens jullie beter? En ik snap een ding niet. Als je kunt navigeren, kun je dan ook niet automatisch tracken?

Mvg
pi_126255001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:08 schreef nickhguitar het volgende:
Hè wielerfanaten.

Zoals eerder gezegd zoek ik een gps om routes op inte voeren en deze vervolgens te volgen op de fiets.

De garmin etrex 10
De osync navi2move

Welke van deze 2 is volgens jullie beter? En ik snap een ding niet. Als je kunt navigeren, kun je dan ook niet automatisch tracken?

Mvg
zijn genoeg andere topics over te vinden.. iets verder kijken in wielrentopic, dan je stuurpen lang is aub
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:33:32 #187
545 dop
:copyright: dop
pi_126255307
quote:
Hè wielerfanaten.

De garmin etrex 10
De osync navi2move

Mvg
met beide geen ervaring, maar garmin heeft de naam en zal zeker doen wat hij moet doen, veilige keuze dus.

verschil tussen tracken en navigeren is simpel, bij tracken slaat het apperaat gewoon de coordinaten op die je op de route volgt (ongeveer elke 4 seconden) software of websites al google maps gpsies of strava zetten die coordinaten dan op de kaart en zo kun je de route zien.
er bevind dus zich dus geen kaart op je apparaat.
bij navigatie is dat wel het geval dan zit er buiten de gps hard en software ook kaarten en software in het apparaat die er voor zorgen dat je direct de coordinaten kunt aflezen op een kaart, en zit aan die kaart gekoppeld ook een hele data base met straat namen nuttige plaatsen en vaak ook postcodes.
zodat je onderweg ook nieuwe routes kunt plannen.

met trackers kun je soms ook plannen.navigeren maar dan alleen vooraf op basis van waypoint, wat niet meer in houd al een coordinaat waar naar een pijltje wijst, geen rekening houdend met opstakels tussen het punt waar je je bevind en waar je naar toe gaat.
met software op de pc is er dan wel een soort van route te maken , maar op je tracker zul je onderweg geen kaart zien(die zit niet in het apparaat) alleen een pijl die je van punt naar punt wijst op de route

een navigatie apparaat is een tracker met extra functies dus ja die kan ook tracken.
als je naar logs kijkt van tracker of navigatie , zullen die ook weinig of niet van elkaar verschillen.
het is gewoon een lijst met tijden en coordinaten.

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 09-05-2013 11:52:57 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:35:49 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126255393
Garmin slaat wel vaker dan 4 seconden op denk ik.
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:38:55 #189
545 dop
pi_126255484
quote:
[quote]0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
Garmin slaat wel vaker dan 4 seconden op denk ik.
kun je in stellen afhankelijk van het type en model maar 4 seconde is wat de meeste apperaten kunnen en wat ook voldoende is om fatsoenlijk te loggen, maar zat die elke seconde kunnen loggen.
verder is er wel een verschil tussen wat jij op je teller ziet en wat er naar je gps log word geschreven.
het kan rustig zijn dat een teller elke halve seconde registreerd maar in het log gewoon om de 4 seconde een coordinaat weg zet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door dop op 09-05-2013 11:58:29 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_126256689
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:33 schreef dop het volgende:

[..]

met beide geen ervaring, maar garmin heeft de naam en zal zeker doen wat hij moet doen, veilige keuze dus.

verschil tussen tracken en navigeren is simpel, bij tracken slaat het apperaat gewoon de coordinaten op die je op de route volgt (ongeveer elke 4 seconden) software of websites al google maps gpsies of strava zetten die coordinaten dan op de kaart en zo kun je de route zien.
er bevind dus zich dus geen kaart op je apparaat.
bij navigatie is dat wel het geval dan zit er buiten de gps hard en software ook kaarten en software in het apparaat die er voor zorgen dat je direct de coordinaten kunt aflezen op een kaart, en zit aan die kaart gekoppeld ook een hele data base met straat namen nuttige plaatsen en vaak ook postcodes.
zodat je onderweg ook nieuwe routes kunt plannen.

met trackers kun je soms ook plannen.navigeren maar dan alleen vooraf op basis van waypoint, wat niet meer in houd al een coordinaat waar naar een pijltje wijst, geen rekening houdend met opstakels tussen het punt waar je je bevind en waar je naar toe gaat.
met software op de pc is er dan wel een soort van route te maken , maar op je tracker zul je onderweg geen kaart zien(die zit niet in het apparaat) alleen een pijl die je van punt naar punt wijst op de route

een navigatie apparaat is een tracker met extra functies dus ja die kan ook tracken.
als je naar logs kijkt van tracker of navigatie , zullen die ook weinig of niet van elkaar verschillen.
het is gewoon een lijst met tijden en coordinaten.

De nav2move werkt ook met zon pijltje. Er staat dan in beeld dat je bijv. Over 100 meter rechts moet. Dat is dus een trucker en niet direct een navigatie? Als je dan een afslag mist, past hij zich dan automatisch aan? En wat voor wegenstuurt hij je dan over?

Edit: ik zoek dus simpelweg een apparaatje wat de weg wijst, verder niet te veel poespas

[ Bericht 2% gewijzigd door WaikikiWim op 09-05-2013 12:29:58 ]
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:30:17 #191
545 dop
pi_126256992
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:19 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

De nav2move werkt ook met zon pijltje. Er staat dan in beeld dat je bijv. Over 100 meter rechts moet. Dat is dus een trucker en niet direct een navigatie? Als je dan een afslag mist, past hij zich dan automatisch aan? En wat voor wegenstuurt hij je dan over?
als het een tracker is wijst het pijltje dus naar het waypoint en heeft hij geen wegenkaart, dus of er nu een weg, rivier , huis of mijneveld tussen de waypoints ligt , daar houd hij geen rekening mee.
navigatie zal herberekening uitvoeren en je een nieuwe kortste weg aanbieden
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:30:45 #192
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_126257005
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:19 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Edit: ik zoek dus simpelweg een apparaatje wat de weg wijst, verder niet te veel poespas
Een smartphone?
sig verwijderd door FA
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:36:11 #193
545 dop
pi_126257165
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:30 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Een smartphone?
als je die bezit is dat vaak het goedkoopste alternatief, als je er een hebt zou ik kijken of je daar wat mee kan.

nadelen tov navigatie of tracker
accu duur is minder
kan minder goed tegen een stootje
gps ontvanger is vaak minder als van een goede tracker of navi.

voordeel je hebt vaak verschillende programma's die je kunt uitproberen voor navigatie en tracking.
pi_126257635
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:36 schreef dop het volgende:

[..]

als je die bezit is dat vaak het goedkoopste alternatief, als je er een hebt zou ik kijken of je daar wat mee kan.

nadelen tov navigatie of tracker
accu duur is minder
kan minder goed tegen een stootje
gps ontvanger is vaak minder als van een goede tracker of navi.

voordeel je hebt vaak verschillende programma's die je kunt uitproberen voor navigatie en tracking.
Zoals? Ik ben bekend met fietstijden, maar een navigatieprogramma waar ik routes mee kan invoeren heb ik niet
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:08:30 #195
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_126258277
Kmteller verloren, damnit.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_126258531
Heb je al gekeken naar de teasi one? Simpel navigatiesysteem, makkelijk in gebruik. Via internet voor 150 euro te vinden.
  FOK!Fotograaf donderdag 9 mei 2013 @ 13:21:03 #197
73911 ultra_ivo
pi_126258791
quote:
Hè wielerfanaten.

De garmin etrex 10
De osync navi2move

Mvg
De etrex 10 zou ik niet doen. Die heeft een zwart/wit scherm en geen mini-SD kaart slot. Je kunt er dus geen fatsloenlijk kaartenmateriaal in laden. Teveel functies missen bij deze hier. Je zult er ook niet mee kunnen navigeren aangezien er geen fatsoenlijke kaart in past.
pi_126260020
Ik weet weer waarom ik op een vrije dag vroeger m'n bed uit moet als ik wil fietsen.
pi_126260224
Oh en boven de 45 met deze fiets is wel heel spannend. Rammend nerveus en je kan dus niet laag zitten...
pi_126260826
Succes Nodisch! Leuk om te lezen en ik houd Strava in de gaten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')