Heb je de bron nog? Want je bent dan geneigd om je armen intern te draaien. Op die manier zou het juist verergeren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:02 schreef botje_bouwer het volgende:
[..]
ik ook niet, met geen mogelijkheid...
las dat dumbell front raises met de pink omhoog ook positief effect heeft... ga ik die maar ter opwarming erbij doen, en voorlopig geen presses met de schouders
http://www.exrx.net/WeightExercises/Supraspinatus/DBFrontLateralRaise.htmlquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:56 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Heb je de bron nog? Want je bent dan geneigd om je armen intern te draaien. Op die manier zou het juist verergeren.
Wat je wel kunt doen is je schouder actief naar achteren houden en recht vooruit kijken.
Op die manier ontstaat er iets meer ruimte in je schouder. Zal je dus minder snel last krijgen van een inklemming.
Ik ga altijd tot m'n tshirt, dat je net de bar je borst voelt aaien als het ware, niet laten stuiteren om zo momentum te creeëren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:47 schreef Mithras82 het volgende:
gisteren bezig geweest met een experiment. normaal gesproken bench ik tot vuisthoogte van mijn borst af.
Het verschil met tot op de borst scheelt gewoon 20kg 1 rep . Vrij bizar.
Zolang ik geen last van mijn schouders krijg maar de form purist uithangen.
quote:
Thanks. Ik ben nog maar net begonnen met benen trainen dus ik hoop over een half jaar iets beters te laten zien. Hopelijk trekt m´n linkerbeen goed bij.quote:
Oh, op die manier. Dan train je de supraspinatus. Een van de rotator cuff spieren. Die train je sowieso al anders dan een front raise. Je zit dan in het scapulaire patroon i.p.v. recht naar voren. Die wordt vooral getraind in de eerste 30○ van abductie waarna de deltoids het overpakken. Zo verbeterd de beweging en houding. Maar die kan je het beste als laatste trainen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:07 schreef botje_bouwer het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/WeightExercises/Supraspinatus/DBFrontLateralRaise.html
Terwijl ik jou post lees, hoor ik automatisch:quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:23 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Dan train je de supraspinatus. Een van de rotator cuff spieren. Die train je sowieso al anders dan een front raise. Je zit dan in het scapulaire patroon i.p.v. recht naar voren. Die wordt vooral getraind in de eerste 30○ van abductie waarna de deltoids het overpakken. Zo verbeterd de beweging en houding. Maar die kan je het beste als laatste trainen.
Wat voor last? Spierpijn, iets anders? Het klinkt als een te bolle rug.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:34 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Terwijl ik jou post lees, hoor ik automatisch:
"Nederland wordt steeds slimmer, met het LOI"(niet lullig bedoeld btw)
Vraag aan jullie, gister dus deadlift gedaan... vandaag last van mijn onderrug, tot aan mijn nek.
Is dat normaal? Onderrug weet ik, maar ik voel het dus ook in mijn schouderbladen etc.
Ja het voelt als spierpijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat voor last? Spierpijn, iets anders? Het klinkt als een te bolle rug.
Niemand is met een natuurlijke kromming in zijn rug geboren. Je houding is dus verkeerd, dat kan je makkelijk corrigeren door er op te letten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja het voelt als spierpijn.
Met mijn vorm let ik er heel erg op dat mijn rug niet hol staat... lijkt me stug...
Misschien op het moment dat ik na de laatste rep de bar laat zakken.... die laat ik dan vaak rustig zaken en dan is de bovenkant van mijn rug wel eens gekromd volgens mij (ik heb een kleine natuurlijke kromming, beetje zoals boksers)
Nee vooral niet als je bovenaan gelijk even een shrug doetquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:48 schreef MrGuma het volgende:
Het is toch niet heel raar dat je last hebt van je trapezius na het deadliften?
Ja precies. Tegenwoordig pak ik barbell shrugs erbij op rug & schouder dag. Vind die, samen met m'n rear delts wat achter lopen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee vooral niet als je bovenaan gelijk even een shrug doet
My bad, ik bedoelde bol inderdaad.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Niemand is met een natuurlijke kromming in zijn rug geboren. Je houding is dus verkeerd, dat kan je makkelijk corrigeren door er op te letten.
En ik neem aan dat je bol, ipv hol, bedoelde. Spierpijn is niks mis mee. En ja, als ik echt zwaar lift heb ik dat ook wel eens.
Facepulls, rear delt row, rear delt flies, etc.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ja precies. Tegenwoordig pak ik barbell shrugs erbij op rug & schouder dag. Vind die, samen met m'n rear delts wat achter lopen.
Zijn er nog meer oefeningen voor de rear delts? Behalve de raise?
Dus een natuurlijke ruggegraat is kaarsrecht?quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Niemand is met een natuurlijke kromming in zijn rug geboren. Je houding is dus verkeerd, dat kan je makkelijk corrigeren door er op te letten.
En ik neem aan dat je bol, ipv hol, bedoelde. Spierpijn is niks mis mee. En ja, als ik echt zwaar lift heb ik dat ook wel eens.
En zo hoort het ookquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik ga altijd tot m'n tshirt, dat je net de bar je borst voelt aaien als het ware, niet laten stuiteren om zo momentum te creeëren.
Nee, natuurlijk niet. Maar krom als een bokser is niet goed.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:27 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Dus een natuurlijke ruggegraat is kaarsrecht?
Same here, als ik te weinig vet ingenomen heb een dag is dat waar ik naar grijpquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:22 schreef Stereotomy het volgende:
Ik verbaas me er altijd over hoe mensen noten en peulvruchten als goede eiwitbronnen zien.
Ten eerste missen noten en peulvruchten essentiele aminozuren (incomplete eiwitten)
Ten tweede hebben noten en sommige peulvruchten een afschuwelijk slecht macroratio, waarbij er 4x zoveel energie uit vet wordt gehaald als uit eiwitten. Da's nog een graadje erger dan een speklap. Als het in je macro's past, fijn, maar om daar nou de rest van de dag vetvrij ervoor te gaan eten ofzo...
Ik zie noten meer als een vetbron met wat eiwitten erin.
Als je carbcycles doet kan 't best.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:04 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Same here, als ik te weinig vet ingenomen heb een dag is dat waar ik naar grijp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |