abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:22:29 #201
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127530648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Peanuts? Jij hebt toch al eens de kosten voor de bijstandsuitkeringen per jaar vergeleken met de kosten voor de HRA? ;)
Een factor X keer zo hoog in het voordeel van de HRA.
Waarom alleen bijstandsuitkeringen vergelijken met de HRA :?
Ik heb het over de totale sociale zekerheid. De bijstand erbij pakken is net zo selectief als de totale uitkeringen vergelijken met enkel de HRA voor woningen boven de 2,0 miljoen en dan concluderen dat de uitkeringen een factor X keer zoveel kosten.

quote:
Als die HRA zou worden afgeschaft dan zou op termijn ook de huursubsidie kunnen worden afgebouwd zo gauw de huurprijzen normaliseren. Minder geld naar de banken en ook omwille van de lagere subsidie minder kosten voor de overheid en dus meer geld te besteden aan nuttige zaken.
Zoals je weet verschillen wij nogal in onze visie over "geld besteden aan nuttige zaken".
De HRA mag weg, geen moeite mee, net als de huursubsidie en de indirecte (grond)subsidies.

quote:
Hoe dan ook, het bèta-onderwijs en het bèta-onderzoek mag nooit een sluitpost zijn op de begroting, het levert juist geld op om daar in te investeren wegens de hogere ROI dan de rentekosten voor het grotere tekort. Zolang Nederland een goede kredietstatus heeft in ieder geval.
Dom, dom, dom van Rutte om drievoudig te bezuinigen hier op terwijl er al decennia lang op werd bezuinigd (minder dan half zo veel geld per student als in de jaren 80).
Gratis geld is altijd mooi, maar ik vind het nogal een wij-van-wc-eend verhaal.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_127616045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er wordt dus op gecontroleerd door het commissariaat van de media. Ik neem aan dat als er fraude aan het licht komt de omroep het wel eens moeilijk kan krijgen.

Maar als jij het zo goed weet. Kom met bewijzen dat de cijfers gemanipuleerd zijn.
Gemanipuleerd is wellicht overdreven maar het is absoluut waar dat een significant deel van de leden van een Nederlandse publieke omroep dat echt niet zijn omdat ze de omroep willen steunen o.i.d. eerder omdat ze iets gratis krijgen zoals destijds met de FOK! abonnementen en vaak weten mensen niet eens dat ze er lid van zijn door een bepaalde vorm van koppelverkoop.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:31:52 #203
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127617000
Hoeveel geld zou het opleveren als het ministerie van OCW geen adviesbureaus meer zou mogen inschakelen en tweederde van de ambtenaren van dat ministerie zou worden 'ontslagen' (contract niet verlengen)? Het onderwijs en de wetenschap zullen er zeker niet slechter van worden (dat werd juist slechter sinds de oprichting van dit ministerie). Het probleem is wel dat je op de korte termijn wat extra uitkeringen zou hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 16 juni 2013 @ 11:33:37 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127855320
D66 schiet WNL en Powned te hulp

http://www.nu.nl/media/35(...)g-wnl-en-powned.html

Past op zich in de traditie van Aad Nuis en Medy van der Laan
  zondag 16 juni 2013 @ 18:43:39 #205
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127869021
Ik zei het eerder in deze draad: de politiek laat het niet zo ver komen.
#NoDAPL
  zondag 16 juni 2013 @ 18:46:39 #206
177885 JoaC
Het is patat
pi_127869114
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:33 schreef Hexagon het volgende:
D66 schiet WNL en Powned te hulp

http://www.nu.nl/media/35(...)g-wnl-en-powned.html

Past op zich in de traditie van Aad Nuis en Medy van der Laan
Welke lijntjes heb jij met die fractie? Dit is verdacht
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 16 juni 2013 @ 19:25:04 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127870452
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zei het eerder in deze draad: de politiek laat het niet zo ver komen.
De D66 fractie heeft geen absolute meerderheid dus het is wat voorbarig dat te stellen. Maar het past wel bij de eerdere actie die Medy van der Laan in 2004 ondernam om BNN te redden.
http://necarchief.nl/dbid=2204/tpl=1901/shortmenu=2

In 2009 heeft de politiek echter geen poot uitgestoken om LLink te behouden terwijl die genoeg leden hadden en alleen een paar clubjes van ongekozen figuren meenden dat de omroep niets toevoegde.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:46 schreef JoaC het volgende:

[..]

Welke lijntjes heb jij met die fractie? Dit is verdacht
Wat mij betreft besparen ze zich de moeite voor die twee omroepen. Maargoed ieder zijn strijdperkjes.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:45:48 #208
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127874326
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De D66 fractie heeft geen absolute meerderheid dus het is wat voorbarig dat te stellen. Maar het past wel bij de eerdere actie die Medy van der Laan in 2004 ondernam om BNN te redden.
http://necarchief.nl/dbid=2204/tpl=1901/shortmenu=2

In 2009 heeft de politiek echter geen poot uitgestoken om LLink te behouden terwijl die genoeg leden hadden en alleen een paar clubjes van ongekozen figuren meenden dat de omroep niets toevoegde.
Dat was uiterst discutabel. Ik vond het een verfrissend geluid, niet heel erg origineel maar wel verfrissend. Ik denk dat GeenStijl een nogal grote negatieve bijdrage leverde door voor LLink andere maaststaven te hanteren dan voor andere omroepen: "hoe hypocriet, met het vliegtuig naar al die landen toegaan voor een programma over het milieu", dit soort domme rechtse borrelpraat vanuit de onderbuik.

Het lijkt er op dat de politici nu wel begrijpen dat wegens de ontzuiling het ledenstelsel zoals het nu is niet meer realistisch is (het aantal leden!), ik vermoed dat de wetgeving gaat worden aangepast, waarschijnlijk door een kleiner aantal leden te eisen maar daar mogelijk wel iets voor in de plaatst te laten komen.

quote:
Wat mij betreft besparen ze zich de moeite voor die twee omroepen.
Liever Llink dan deze twee omroepen, dat sowieso.
#NoDAPL
pi_132984967
Ik zag net op Nederland 3 (even Ajax meegepakt uiteraard ;) ) dat ze een campagne zijn begonnen om leden te werven. Hoe zit dat nu precies dan - hoeveel leden hebben ze en hoeveel hebben ze nodig voor welke datum? Als dat doel niet gehaald wordt is het letterlijk exit Powned?
pi_132987768
Waarschijnlijk zal PowNed gewoon verder kunnen omdat de wetgeving zal worden aangepast. Dat ledenstelsel is duidelijk niet meer van deze tijd aangezien dankzij de ontzuiling (of zouden er juist andere zuilen zijn?) een veel kleiner deel van de mensen tegenwoordig overweegt om lid te worden van eender welk omroepje dan vroeger.
#NoDAPL
pi_132987983
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarschijnlijk zal PowNed gewoon verder kunnen omdat de wetgeving zal worden aangepast. Dat ledenstelsel is duidelijk niet meer van deze tijd aangezien dankzij de ontzuiling (of zouden er juist andere zuilen zijn?) een veel kleiner deel van de mensen tegenwoordig overweegt om lid te worden van eender welk omroepje dan vroeger.
Waar baseer je het schuingedrukte op dan? Mochten ze echt gered moeten worden overweeg ik nog wel een lidmaatschapje. :P
pi_132988053
Ze lijken wel de wind mee te hebben en er daardoor een stuk makkelijker af te komen dan Llink een paar jaar terug in dezelfde situatie.
pi_132988272
Zie de reacties van de trouwe leden.. dat cluppie gaat zo roemloos ten onder :')
pi_132988748
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:03 schreef Nemephis het volgende:
Zie de reacties van de trouwe leden.. dat cluppie gaat zo roemloos ten onder :')
Het is ook niet bepaald dat ze enige progressie hebben geboekt de afgelopen jaren. Het is bij dezelfde bagger gebleven :').
pi_132988911
Die reacties beloven inderdaad weinig goeds. _O-
  donderdag 7 november 2013 @ 00:27:08 #216
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132989177
:D :D
pi_132993272
Nu maar hopen dat Powned snel oprot, dat van Weensie en Castricum een enge ziekte krigjen en dat Llink weer terugkomt! ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_132993296
Van mij mag die club snel dicht. Hopelijk passen ze de wet niet aan
  donderdag 7 november 2013 @ 09:35:51 #219
104871 remlof
Europees federalist
pi_132993689
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:03 schreef Nemephis het volgende:
Ik wil geen Hup Zwarte Piet shirt. Ik ben al lid maar ga het nu opzeggen.
  donderdag 7 november 2013 @ 09:44:31 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132993877
Die mini-neger is wel grappig.
pi_132995699
Er zijn gewoon veel mensen die Pownews leuk vinden.
pi_132995823
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:53 schreef arjan1112 het volgende:
Er zijn gewoon veel mensen die Pownews leuk vinden.
Wat is veel? De kijkcijfers houden niet bepaald over.
pi_132996045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:53 schreef arjan1112 het volgende:
Er zijn gewoon veel mensen die Pownews leuk totale bagger vinden.
Fixed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_132997371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Waar baseer je het schuingedrukte op dan?
Sowieso verwachtte ik dat al maar wat politici deden uitspraken die hier op wijzen, het huidige ledenbestel is al tig keer een onderwerp van politieke discussie geweest (sinds de eerste jaren dat BNN bestond), de laatste keer was toen voor het eerst naar buiten kwam dat PowNed een tekort aan leden heeft. Een aantal politici liet doorschemeren dat ze er wat voor voelen om dat stelsel te wijzigen.

quote:
Mochten ze echt gered moeten worden overweeg ik nog wel een lidmaatschapje. :P
Zo ver ga ik niet maar ik kijk wel regelmatig naar PowNews, meestal via de herhaling of via het internet. Hoewel ik natuurlijk een andere politieke kleur heb ben ik het zeker niet met alle standpunten van die rechtse jongens oneens en het is soms ook best wel vermakelijk. Ik heb een zwak voor de ietwat 'brutalere' stijl van verslagdoen en interviewen van Rutger, Danny en Jojanneke (nu helaas weg) enz. en het soms ietwat lichte verzet tegen het gezag waar ze ironische genoeg langzaam maar zeker ook zelf toe zijn gaan behoren. Zie bijv. het aansnijden van hufterig gedrag van diplomaten en aanverwanten en het stellen van kritische vragen aan de ambassadeur van Rusland waarvoor de verslaggever werd gearresteerd (officiële reden - in werkelijkheid natuurlijk een smoes - : geluidsoverlast): http://www.powned.tv/nieu(...)ny_weer_vrij_af.html
#NoDAPL
pi_132997427
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is ook niet bepaald dat ze enige progressie hebben geboekt de afgelopen jaren. Het is bij dezelfde bagger gebleven :').
Het PowNews is van toegevoegde waarde wegens een andere stijl en een andere invalshoek. Powlitie vond ik best aardig. Helaas blijft het daar vooralsnog bij.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')