Ja maar ik erger me altijd aan die tussenstukjes dat ze ergens op een haven staan te loeren naar de boulevard ofzo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Ze gaan zingen met artiesten uit ZA. Dat gedeelte vind je vast leuk. Het is een muziekprogramma, geen toeristisch programma.
nou heb ik het weer gedaan!!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
sp3c liet mij hier mee kennismaken en toen was ik verkocht
Ik vind het prachtig en ontroerend en alles.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik werd er mee geintroduceerd op een Afrikaner verjaardag in Zuid-Afrika, sindsdien ben ik ook verkocht.
Die tekst, dat gevoel, en dan tussen tientallen Afrikaners die half huilend meezingen staan. Geweldig.
Ik kijk het ook niet hoor. Maar misschien opnemen en alleen de muziekstukjes kijken?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar ik erger me altijd aan die tussenstukjes dat ze ergens op een haven staan te loeren naar de boulevard ofzo.
Dan bekruipt me dat "TROS Muziekfeest" gevoel, zum kotsen.
Het is een enorm trots volk, maar hun gevoel zit echt in die liedjes, ze zijn van binnen zwaar verdrietig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig en ontroerend en alles.
En natuurlijk:quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:13 schreef Tem het volgende:
BZN is ook enorm populair onder Afrikaners. Nuff said.
Je ziet aan die oude filmpjes ook hoe die oorlogen er diep ingehakt hebben. En hoe dapper de soldaten waren. Brok in de keel bij die liedjes.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is een enorm trots volk, maar hun gevoel zit echt in die liedjes, ze zijn van binnen zwaar verdrietig.
Dat maakt het ook zo meeslepend, vind ik zelf.
Ja maar vergis je niet, veel van die liedjes zijn gewoon omgebogen naar hun afkeer van de huidige situatie van de blanken. Ze hebben er een iets ander idee bij dan wij hebben bij "Jan Klaassen was trompetter in het leger".quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je ziet aan die oude filmpjes ook hoe die oorlogen er diep ingehakt hebben. En hoe dapper de soldaten waren. Brok in de keel bij die liedjes.
En ja sp3c, dat is jouw schuld
Aaw komt wel goed schattiequote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:16 schreef sp3c het volgende:
niets is mijn schuld
zo werkt de wereld ... de rest van de NWS crew heeft het altijd gedaan
Die vind ik zo mooi .quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar vergis je niet, veel van die liedjes zijn gewoon omgebogen naar hun afkeer van de huidige situatie van de blanken. Ze hebben er een iets ander idee bij dan wij hebben bij "Jan Klaassen was trompetter in het leger".
Ze zien het een beetje alsof ze voor de zoveelste keer hun soevereiniteit kwijt zijn. Daarom ook "Tyd om te trek" (tijd om weg te gaan), "Ons vir jou Suid-Afrika" (Wij voor jou, ons land), "De La Rey" (Een verzetsheld), etc.
Dank jequote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Slaap lekker Karina, ik ga ook zo. Heftige week achter de rug, ben ook moe.
Is ook zo'n beetje de meest patriottistische, samen met Afrikanerhart.quote:
Trustequote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Dank jeSlaap lekker en ik had hetzelfde. Kutweek.
Deze is ook enorm mooi, maar misschien moet je er voor gewoond hebben.quote:
Alleen al dat 'kom huis toe' dan heb ik al een brok in mijn keel.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Deze is ook enorm mooi, maar misschien moet je er voor gewoond hebben.
Goedenacht.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alleen al dat 'kom huis toe' dan heb ik al een brok in mijn keel.
Heren,(Karina slaapt al) ik wens jullie welterusten en het was me een genoegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |