Ik zal het even opzoeken, heb het een poos geleden hier ook gevraagd. Volgens mij iets bij de instellingen van tobo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ja hoe dan?!Control F7 werkt niet kerel.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ja hoe dan?!Control F7 werkt niet kerel.
Dit toevallig?quote:Op zondag 4 september 2011 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Safari - Voorkeuren - Geavanceerd - Tab-toets markeert elk onderdeel op webpagina
En als je toch bezig bent: Systeemvoorkeuren - Toetsenbord - Toetscombinaties - Tab verplaatst focus naar alle regelaars
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:07 schreef nietzman het volgende:
Ctrl+Alt+S is voor de niet-homo's onder ons.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dan kan het niet standaard. Misschien is er wel een tooltje voor hoor.
Tabben (zonder alt neem ik aan) door items op een webpagina kan je aanzetten in Systeemvoorkeuren - Toetsenbord en Muis - Toetscombinaties - Alle regelaars.
quote:Op zondag 4 september 2011 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Safari - Voorkeuren - Geavanceerd - Tab-toets markeert elk onderdeel op webpagina
En als je toch bezig bent: Systeemvoorkeuren - Toetsenbord - Toetscombinaties - Tab verplaatst focus naar alle regelaars
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Control - (fn) - F7
Tevens in te stellen onder System Preferences - Keyboard - Keyboard shortcuts. Het eerste wat ik instel na een schone installatie.
quote:Op zondag 7 april 2013 21:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Werkt prima in Safari. Druk eens op control+F7 en probeer het nog eens.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Systeembreed aan te zetten met Control + F7.
Held.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Dit toevallig?
[..]Tab Tab Spatie is toch veel sneller joh.
Is wel een goed idee jaquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Apple zou dit de standaardinstelling kunnen maken. Wat denken jullie?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
TwelveSouth BookBook. Extreem stijlvol.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:41 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Niet slim om een vraag te posten vlak voor het topic dichtgaat:
Heeft iemand hier aanraders wat betreft een case/hoes? Ik wil 'm graag kunnen gebruiken zonder altijd de hoes te verwijderen.
[ afbeelding ]
Zoiets, maar deze is in euro's vrij prijzig.
Ik ben er op zoek naar eentje dus eens kijken of we er iets van kunnen gaan bakken samen.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:52 schreef J.Appleseed het volgende:
Mocht iemand interesse hebben zet ik 'm ook even hier neer
V&A / [TK] MacBook Pro (15-inch) Retina | 2.3 GHz i7 | 16GB RAM
Prima!quote:Op maandag 6 mei 2013 21:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik ben er op zoek naar eentje dus eens kijken of we er iets van kunnen gaan bakken samen.
In die MBP zit geen dedicated videokaart toch? Lijkt me dus niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:03 schreef o.us2.0 het volgende:
Is de videokaart van een 13" 8GB i7 MBP te vervangen? Wil een aantal games vloeiender laten draaien. Of is de RAM uitbreiden naar 16 GB ook een optie?
Sowieso zijn er extreem weinig laptops waarbij je de videokaart wel kan vervangen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
In die MBP zit geen dedicated videokaart toch? Lijkt me dus niet.
En RAM uitbreiden kan inderdaad prima en is vrij simpel.
In die van mij zit wel een HD 6490M, wel dedicated dus. Maar vervangen is onmogelijk, tenzij je de chip gaat wegsolderen en gaat vervangen met de vraag of dat überhaupt compatible is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
In die MBP zit geen dedicated videokaart toch? Lijkt me dus niet.
En RAM uitbreiden kan inderdaad prima en is vrij simpel.
Zij hebben het over de 13" MacBook Pro dus die heeft geen dedicated GPU.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:27 schreef gohan16 het volgende:
[..]
In die van mij zit wel een HD 6490M, wel dedicated dus. Maar vervangen is onmogelijk, tenzij je de chip gaat wegsolderen en gaat vervangen met de vraag of dat überhaupt compatible is.
Heb ik idd over het hoofd gezien. Overigens heb ik wel een 13" gehad met een 9400M, maar dat was nog de C2D generatie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zij hebben het over de 13" MacBook Pro dus die heeft geen dedicated GPU.
De Retina heeft voor zover ik weet erg stille fans. Mijn MacBook Pro begint ook te blazen, zelfs wanneer ik de Sims speel, maar dat is lang niet zo stil als 'n Retinaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:02 schreef Fooll het volgende:
Question! Sinds een paar weekjes de trotse eigenaar van een macbook pro retina 15''. Vandaag eerste spel need for speed most wanted gedownload en gespeeld, fantastisch te spelen natuurlijk. Maar het viel me op dat ' ie erg heet wordt tijdens het spelen. Vooral vlak onder het scherm en onder de bovenste rij toetsen op de onderkant. Maar wat me eigenlijk het meest opviel is dat de fans niet sneller gingen draaien, of iig niet meer geluid produceerde. Ik vraag me dus af of ze wel correct werken?
Bedankt! Heb inmiddels ook istat geinstalleerd om zo de temperatuur etc te kunnen zien. Weet iemand welke temperaturen 'normaal' zijn en hoe ik kan testen of de fans goed werken? Meer interesse dan paranoia trouwensquote:Op woensdag 8 mei 2013 07:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De Retina heeft voor zover ik weet erg stille fans. Mijn MacBook Pro begint ook te blazen, zelfs wanneer ik de Sims speel, maar dat is lang niet zo stil als 'n Retina
De reden dat vooral dat gedeelte heet wordt is dat daar, in het scharnier van het scherm, de luchtuitlaat zit.
Even uit mijn hoofd: als de fans rond 5000-6000rpm draaien zitten ze aan hun limiet geloof ik, rond 2000rpm is het 'standaard' (als in: je kan ze niet horen en ze draaien om de lucht te laten circuleren).quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:22 schreef Fooll het volgende:
[..]
Bedankt! Heb inmiddels ook istat geinstalleerd om zo de temperatuur etc te kunnen zien. Weet iemand welke temperaturen 'normaal' zijn en hoe ik kan testen of de fans goed werken? Meer interesse dan paranoia trouwens
Weer bedankt, duidelijk! Maar dat is idd wat me opviel, ook bij 74 graden hoorde ik de fans niet, probleempje?quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd: als de fans rond 5000-6000rpm draaien zitten ze aan hun limiet geloof ik, rond 2000rpm is het 'standaard' (als in: je kan ze niet horen en ze draaien om de lucht te laten circuleren).
Wat temperatuur aangaat is rond de 50C wel normaal voor de 'ingewanden' van een computer volgens mij als 'ie idle is. Tot 80C is het wel oké als je wat intensief werk aan het doen bent.
Dat voel je soms wel ja. Aluminium geleid goed de warmte.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:33 schreef J.Appleseed het volgende:
Sowieso werkt het aluminium chassis gedeeltelijk ook als koeling dus tot op een bepaalde temperatuur zijn er gewoonweg geen fans nodig.
Mijn iMessage werkt zelfs in Armenië dus België moet geen probleem zijn lijkt me...quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:59 schreef J.Appleseed het volgende:
Precies
Even een vraagje. Ik en een vriend doen regelmatig iMessage'n (is dat een woord?) maar hij studeert in Hasselt. Kan het zijn dat iMessage niet werkt in België als je een Nederlands Apple ID hebt?
Hij heeft een iPad 2, ik een iPad 4.
De omgang met externe beeldschermen is veranderd in Lion. Nu gaat je interne beeldscherm weer aan als je je MacBook openklapt terwijl er een extern scherm aan hangt. Je kunt het oude gedrag weer inschakelen met een commando in de Terminal: http://hints.macworld.com/article.php?story=20110901113922148quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:13 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik vind mijn Macbook Pro fijn werken, maar een ding mogen ze bij Apple wel een keer veranderen, hoe de Macbook omgaat met externe beeldschermen. Ik had er tot voor kort een 22" Full HD beeldscherm aanhangen, en dan alleen dat externe beeldscherm aan, maar nu werkt dat om de vage reden niet meer.
Sowieso vind ik het vaag hoe je hem moet aansluiten. Je moet eerst het beeldscherm dupliceren en vervolgens de MacBook dichtklappen. Waarom niet gewoon een optie maken om de desktop op beeldscherm 1 of 2 te laten zien
Maar hoe zorg ik er nu voor dat ik alleen het externe beeldscherm kan gebruiken?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De omgang met externe beeldschermen is veranderd in Lion. Nu gaat je interne beeldscherm weer aan als je je MacBook openklapt terwijl er een extern scherm aan hangt. Je kunt het oude gedrag weer inschakelen met een commando in de Terminal: http://hints.macworld.com/article.php?story=20110901113922148
Het beeldscherm dupliceren heb ik trouwens nooit nodig gehad, bij het standaard extenden werkt het ook.
Beeldscherm aansluiten. MacBook dichtklappen zodat hij gaat slapen. Wakker maken met iets over USB of de remote, nu is alleen het externe beeldscherm aan. Als je daarna hem weer openklapt blijft het interne beeldscherm uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar hoe zorg ik er nu voor dat ik alleen het externe beeldscherm kan gebruiken?
Lukt nietquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Beeldscherm aansluiten. MacBook dichtklappen zodat hij gaat slapen. Wakker maken met iets over USB of de remote, nu is alleen het externe beeldscherm aan. Als je daarna hem weer openklapt blijft het interne beeldscherm uit.
Heb je gereboot na het invoeren van dat commando?quote:
Oh ik moet die commando even invoeren?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heb je gereboot na het invoeren van dat commando?
Nouja als je het externe beeldscherm alleen wilt gebruiken terwijl je interne dicht is niet natuurlijkquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:23 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh ik moet die commando even invoeren?
Sorry zal ik dat even doen
Met btw acties van Mediamarkt en Saturn zijn goede deals. Maar die van mm is in Jan/feb ergens.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:44 schreef Janeiros het volgende:
Goedemorgen
Komende maand ga ik mijn eerste MBP aanschaffen. Een 13" Retina.
Mijn vraag: iemand ervaringen met Elektronic King op Ebay? Deze is zó veel goedkoper en scheelt toch al zo'n 200.- euro. En als het uit UK komt geen last van btw etc.
Misschien dat iemand hem hier bij hem besteld heeft?
Wil geen gedoe met garanties, toetsenborden etc.
Met studentenkorting bij Apple ben ik ong. 1400.- kwijt. Goedkoper in NL heb ik hem nog niet kunnen vinden.
Groetjes!
Ik heb in 2009 een MacBook gekocht bij ik geloof dezelfde aanbieder, maar toen nog onder een andere naam. Garantie zou als het goed is gewoon wereldwijd moeten zijn, heb ik zelf nooit hoeven te gebruiken omdat ik hem vrij snel had geupgrade naar een nieuwe.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:44 schreef Janeiros het volgende:
Goedemorgen
Mijn vraag: iemand ervaringen met Elektronic King op Ebay? Deze is zó veel goedkoper en scheelt toch al zo'n 200.- euro. En als het uit UK komt geen last van btw etc.
Met studentenkorting bij Apple ben ik ong. 1400.- kwijt. Goedkoper in NL heb ik hem nog niet kunnen vinden.
Groetjes!
heb je dit trouwens al gelezen (gisteren verschenen):quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:44 schreef Janeiros het volgende:
Goedemorgen
Groetjes!
Welke file sharing protocollen heb je aan staan op de NAS?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:29 schreef ook_gek het volgende:
even terug komen op mijn eerdere probleem van het niet kunnen benaderen van m'n nas.
Ik krijg de volgende melding.
[ afbeelding ]
Echter via de browser kan ik wel de inlog pagina bereiken van de nas.
Als ik via Finder -> ga -> verbinding maken met server doe met het zelfde ip adres krijg ik dus weer de zelfde melding als hier boven te zien.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Wat als je het volgende intypt bij 'Verbinding maken met server'?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:29 schreef ook_gek het volgende:
even terug komen op mijn eerdere probleem van het niet kunnen benaderen van m'n nas.
Ik krijg de volgende melding.
[ afbeelding ]
Echter via de browser kan ik wel de inlog pagina bereiken van de nas.
Als ik via Finder -> ga -> verbinding maken met server doe met het zelfde ip adres krijg ik dus weer de zelfde melding als hier boven te zien.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Hmm.. dat zet je inderdaad aan het denken. Wel lastig aangezien ik per direct een nodig heb voor studie etc.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:15 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
heb je dit trouwens al gelezen (gisteren verschenen):
Now Is a Horrible Time To Buy a Laptop
Eindelijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Apple heeft nu ook 2-step authentication in Nederland![]()
http://www.nu.nl/tech/341(...)iging-nederland.html
Alleen als je het probeert te activeren kan je bij een telefoonnummer instellen voor SMS geen Nederlands nummer kiezen, en je moet wel een nummer opgeven. Moet waarschijnlijk nog aangepast worden.
samba staat volledig aanquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Welke file sharing protocollen heb je aan staan op de NAS?
dan komt er een scherm waar ik moet inloggen met user en pass. Ik gebruik daar de users die ik heb aangemaakt maar ook admin plus ww en keer op keer krijg ik dan de melding contact op te nemen met de administrator van het systeem.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:44 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat als je het volgende intypt bij 'Verbinding maken met server'?
smb://ch3hnas/Volume_1
"Progjes" "opgeslagen" waardoor de "belasting" te groot wordt?quote:Op zondag 12 mei 2013 11:32 schreef Iwanius het volgende:
Je zal wel allerlei programma's (progjes) hebben opgeslagen waardoor de belasting te groot wordt?
Anders even bij je activiteitenweergave kijken wat nu het meeste in beslag neemt.
quote:Op zondag 12 mei 2013 11:34 schreef Iwanius het volgende:
Nou geef jij dan het verlossend antwoord als jij het zoveel beter weet wijsneus.
quote:Op zondag 12 mei 2013 11:34 schreef Iwanius het volgende:
Nou geef jij dan het verlossend antwoord als jij het zoveel beter weet wijsneus.
Dan zou ik 'm wel willen ruilen tegen mijn Late 2011 MBP, 13", 2.4 GHz i5, 8GB RAM met 256GB SSD (Crucial M4)quote:Op zondag 12 mei 2013 17:30 schreef gohan16 het volgende:
Hoeveel zou ik kunnen vragen voor mijn early 2011 macbook pro 15"? (i7Quad 2.0GHz/AMD 6490M/256SSD(samsung840pro)/4GB/Hi-res/goede staat)
Mac2sell geeft iets van 1600. Ik zat zelf te denken aan 1250,- evt 500gb hdd ipv SSD 1100,-
Kan iemand hier wat nuttigs over zeggen? Of misschien zelfs evt interesse?
Geen interesse in de 13". Wel in de 15"Retinaquote:Op zondag 12 mei 2013 19:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan zou ik 'm wel willen ruilen tegen mijn Late 2011 MBP, 13", 2.4 GHz i5, 8GB RAM met 256GB SSD (Crucial M4)
Met AppleCare overigens
1250 lijkt mij zelfs nog aardig weinig. 1350 of 1400 zou ook nog wel gaan denk ik.
Mja, die Retina verkoop ik namens 'n vriend (en mocht ik die in mijn bezit hebben zou ik daar bij blijven) hahaquote:Op zondag 12 mei 2013 22:03 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Geen interesse in de 13". Wel in de 15"Retinamet bijbetaling uiteraard.
Naar wat ik heb gelezen heeft een retina een LG- of een samsung scherm. De LG zou last van ghosting hebben, de samsung niet. Dus zou t gaan om dom geluk bij aankoop. Ik vind t maar een raar iets. Aansluitend op jouw vraag; weet iemand hoe je kan checken van welk merk het scherm is?quote:Op maandag 13 mei 2013 14:39 schreef Pino112 het volgende:
Wie heeft er hier een MBP Retina en heeft last van screen ghosting?
Is bootcamp geen optie? Dan loopt het allemaal lekker nativequote:Op maandag 13 mei 2013 11:52 schreef Chimpmunk het volgende:
Ik wil assassins creed 3 (via wineHQ oid) laten draaien op m'n macbook pro 2013, maar kan nergens vinden hoe. Voor zover ik kan vinden alleen maar doodlopende topics. Iemand die weet of en hoe t kan of waar ik kan raadplegen?
Dixons voor de 3 jaar garantie.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:12 schreef Den_Haag het volgende:
Deze week een iPad Retina 32GB bestellen. Iemand nog tips voor de beste locatie om te bestellen?
Ja, maar dat kan met je iPhone ook.quote:Verder, alle e-booken kun je er toch gewoon opzetten via iTunes? (heb nu alleen een iPhone en daar kun je het natuurlijk niet op kwijt)
Van links naar rechts. Of wil je zeggen dat je totaal niet in staat bent tekst te lezen op een iPhone?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:23 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hoe wil je in godsnaam een ebook gaan lezen op een iPhone
Een afspeellijst maken met iTunes op je iPhone? Of bedoel je een afspeellijst maken op de PC en dan op de iPhone zetten?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:54 schreef Qwea het volgende:
Hoi,
Ik ben denk ik best dom.
Ik kan in ene geen playlist meer via itunes aanmaken of deleten op mijn iphone. Voorheen wel. Nieuwe itunes versie, is dit veranderd? Ik kan het echt nergens vinden. Ook bij edit, new -> playlist is playlist grijs ipv zwart.
Vreemd probleem. Zit je wel in een muziekweergave terwijl je dit doet?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:54 schreef Qwea het volgende:
Hoi,
Ik ben denk ik best dom.
Ik kan in ene geen playlist meer via itunes aanmaken of deleten op mijn iphone. Voorheen wel. Nieuwe itunes versie, is dit veranderd? Ik kan het echt nergens vinden. Ook bij edit, new -> playlist is playlist grijs ipv zwart.
Je aankoopbedrag minus 25%.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:20 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Hoeveel zou ik kunnen vragen voor mijn MacBook Pro 13'' uit Juli 2012, 2.9 GHz i7, 8GB RAM met 750 GB HDD?
Dat is wel erg fors, nee? De meeste Macs die ik heb verkocht hebben een afschrijving van ongeveer 10% per jaar.quote:
Ja, dat wil ik inderdaad zeggen. Toen ik nog een One X had vond ik dat scherm te klein om lange stukken te lezen en nu met de iPhone al helemaal. De iPad mini is er top voor maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand serieus op een 3.5" of 4" scherm een boek wil lezen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Van links naar rechts. Of wil je zeggen dat je totaal niet in staat bent tekst te lezen op een iPhone?
gwn in de vaatwasser gooien, heb ik ook gedaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:46 schreef Jahr00n het volgende:
De slaapknop van mijn iPhone4s drukt niet lekker meer in en ik hoor/voel ook geen klikje meer. Het lijkt wel of ie vastgekoekt zit met allerlei etensresten. Iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
En wat daarmee wil je zeggen? Dat Apple geld verdient aan zijn klanten lijkt me niet echt nieuws. En dat de marge op de iPhone zo'n 50% is is ook al jaren bekend.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:45 schreef editoor het volgende:
Hier een mooi plaatje over de materiaalkosten van de iPhone 5:
[ afbeelding ]
Een iPhone 5 met 64GB kost $238 om te maken. Ik denk dat ze dan aardig wat dollars verdienen aan elke klant.
Maar dat is toch oud nieuws?quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:45 schreef editoor het volgende:
Hier een mooi plaatje over de materiaalkosten van de iPhone 5:
[ afbeelding ]
Een iPhone 5 met 64GB kost $238 om te maken. Ik denk dat ze dan aardig wat dollars verdienen aan elke klant.
Dit is een bekend probleem, ik heb hetzelfde probleem gehad en een halve dag later deed ie het niet meer. Als je nog garantie hebt zou ik er mee naar de Apple store gaan, die geven je dan on the spot een refurbished model mee.quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:46 schreef Jahr00n het volgende:
De slaapknop van mijn iPhone4s drukt niet lekker meer in en ik hoor/voel ook geen klikje meer. Het lijkt wel of ie vastgekoekt zit met allerlei etensresten. Iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |