Nee tot 110 heb ik opgebouwd zonder safety. Met nooit gedaan zelfs, dat ding is al zolang weg. Maar is gewoon klote om t tussen de oren te hebben..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als je voorheen 110 squate (?) en nu niet meer kan omdat de safety weg is zit dat alleen tussen je oren.
Maar je hebt wel gelijk hoor. Iemand achter je is ook een safety.
I know. Beetje hetzelfde als naar die soort van eerste magische 100 kilo BP opwerken, en dan proberen er overheen te gaan. Ook al kan je het aan, tussen je oren is meer dan dat vreselijk veel op een of andere manier.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:20 schreef Kerol het volgende:
[..]
Nee tot 110 heb ik opgebouwd zonder safety. Met nooit gedaan zelfs, dat ding is al zolang weg. Maar is gewoon klote om t tussen de oren te hebben..
Waarom hebben ze die dingen weg gehaald dan?:squote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:13 schreef Kerol het volgende:
Mijn gym heeft een rack, zonder safetydingen voor als je squat, die hebben ze lang geleden weg gehaald. Ben ook niet anders gewend nu maar er zit nu iets in m'n hoofd dat ik niet zwaarder durf dan 110kg omdat ik bang ben dat ik niet meer omhoog kom na paar reps. Iemand tips?
Weet jij het? Weet alleen dat ik een vd enige ben die squat, wellicht daarom omdat t wel ruimte innam..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:29 schreef esv7 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die dingen weg gehaald dan?:s
Vaag.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:33 schreef Kerol het volgende:
[..]
Weet jij het? Weet alleen dat ik een vd enige ben die squat, wellicht daarom omdat t wel ruimte innam..
Ik zou het eens vragen, mischien hebben ze ze nog ergens liggen ofzo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:33 schreef Kerol het volgende:
[..]
Weet jij het? Weet alleen dat ik een vd enige ben die squat, wellicht daarom omdat t wel ruimte innam..
Het is wel een van de meest bediscussieerde oefeningen jaquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:08 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Er is/was een hele discussie gaande wat hij nou doet.
http://forum.dutchbodybui(...)r-268953/index5.html.
Ik doe ze wel eens maar als ik dit zo lees
Ik ga er vanuit da als hè echt niet meer lukt ik gewoon achterover laat vallen en ik het rek terechtkomt. Niet heel belangrijk, niet meer omhoog kunnen komen beteken niet meer dan dat. Dan nog kun je redelijk gecontroleerd de boel laten zakken/vallenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:43 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik zou het eens vragen, mischien hebben ze ze nog ergens liggen ofzo.
Verder zou ik het ook kut vinden om zonder safety bars te squatten ookal heb ik ze nog niet nodig gehad. Toch die ene rep niet proberen terwijl het er mischien wel in zat. Op filmpjes op youtube zie ik ze trouwens vaak zonder safety bars squatten en laten ze het gewicht gewoon vallen als het niet meer lukt.
Lijkt me wel beter ook om in zo'n grote crossfit gym te trainen met fucking veel barbells en plates en alles.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:39 schreef Snakey het volgende:
Effe wachten hoor. Het was geen kwestie van dat het niet meer ging, hij verloor de bar aan 1 kant. Dat kan van alles geweest zijn. Grip verloren, zweet, een rare beweging in de benen. Dan kan je maar 1 ding, naar beneden. Zulke dinger gebeuren in een split second en dan denk je echt niet over de bar loslaten,
Daarbij denk ik dat de bar naar achter gooien geen optie is vanwege de houding waar je in staat. Die bar gaat dan wat lager op je rug landen, met alle gevolgen van dien. Als je rechtop staat kan je de boel laten vallen, als je ook maar iets naar voren staat, vergeet het maar. Gewoon zakken met die bar.
Oh, het ging om vallenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:39 schreef Snakey het volgende:
Effe wachten hoor. Het was geen kwestie van dat het niet meer ging, hij verloor de bar aan 1 kant. Dat kan van alles geweest zijn. Grip verloren, zweet, een rare beweging in de benen. Dan kan je maar 1 ding, naar beneden. Zulke dinger gebeuren in een split second en dan denk je echt niet over de bar loslaten,
Daarbij denk ik dat de bar naar achter gooien geen optie is vanwege de houding waar je in staat. Die bar gaat dan wat lager op je rug landen, met alle gevolgen van dien. Als je rechtop staat kan je de boel laten vallen, als je ook maar iets naar voren staat, vergeet het maar. Gewoon zakken met die bar.
Lees Raymond zijn post nog eens terug. Het ging ook niet om vallen. De bar slipte weg...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:55 schreef stinkie het volgende:
[..]
Oh, het ging om vallen
Een keer gehad, gleed over rug naar beneden. Toen ben ik gewoon naar voren gesprongen en heb daarna heel schuldbewust staan kijken
proberen iets "op te vangen" not even once....
Ik dacht dat het om failure ging, dat kun je nog steeds controle houden over het laten zakken. En jezelf achterover laten is lijkt me niet echt een probleem dan. Bar komt vanzelf op de haken/stangen terecht. Dat heb ik mezelf tenminste maar aangepraat om niet op een bepaald gewicht te hoeven stoppen
Ik heb 3 dagen de tijd (m,w,v.) en dan krijg je dat soort splits als je specifiek gaat zoekenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:54 schreef CarbonC het volgende:
Ik mis triceps. Wat is de reden dat je voor een 3-daagse split gekozen hebt?
Indien geen specifieke reden: ga Starting Strength doen en volg dit scheme EXACT.
Resultaten komen dan vanzelf.
Net gedaan idd, mijn reactie was ook bedoeld voor dat niet hoger dan een bepaald max durven zonder safety.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lees Raymond zijn post nog eens terug. Het ging ook niet om vallen. De bar slipte weg...
9.81m/s2?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:55 schreef Snakey het volgende:
Wat is de accerelatie van 150kilo vanuit stilstand naar de grond eigenlijk?
Tank ja, al weet ik niet of dat wat ging uitmaken. Er zat gewoon opeens veel zweet tussen de bar en ik denk dat ik hem rechts net op het gladde stukje op m'n. rug had liggenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:04 schreef Drommeldaris het volgende:
Raymond, train je wel in een shirt en niet in een tanktop? Sweater is trouwens nog beter maar kan me voorstellen dat je daar met 28 graden niet aan gaat beginnen
Idd. Zweet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:39 schreef Snakey het volgende:
Tijd om helemaal naar Groningen te verhuizen ja. Woon nu nog in een klein Gronings stadje met 1 gymquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Vaag.
Tijd om te moven naar Kelderwerk, Harimeau of ACLO.
Misschien voortaan toch maar met een close grip squatten? Is volgens mij echt stabieler, kan het mis hebbenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 04:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Tank ja, al weet ik niet of dat wat ging uitmaken. Er zat gewoon opeens veel zweet tussen de bar en ik denk dat ik hem rechts net op het gladde stukje op m'n. rug had liggen
Hoor dat het bij de ACLO zo druk is dat je daar je workout aan aan moet passenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Vaag.
Tijd om te moven naar Kelderwerk, Harimeau of ACLO.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |