abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125986955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aangezien dat ook geldt voor mensen in het algemeen zegt dat natuurlijk niets. Je zou de percentages moeten vergelijken. ;)

Er is geen grotere leugen dan statistiek.
Nou ja, jij haalt Hitler erbij en ik ben eigenlijk verbaasd dat niemand daar eerder mee is gekomen,
want dat is altijd het eerste argument dat gebruikt wordt eigenlijk, heel afgezaagd en flauw, maar
als je dan zegt dat Idi Amin zelfs mensenvlees vrat dan is dat weer een leugen?

mja... de argumenten worden wel zwakker en zwakker dan.

Maar goed, ik zou me er niet meer mee bemoeien :+ maar ik zag tot mijn verbazing dat
er zelfs een deel 3 was van deze soap, dus ik heb er effe doorheen geschrold zeg maar,
wat een geleuter... :')
pi_125987094
Dictaror Molurus klink ook niet slecht trouwens, je zou een tagje moeten aanvragen!

Ik ga eten O+
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:27:27 #103
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125987114
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou ja, jij haalt Hitler erbij en ik ben eigenlijk verbaasd dat niemand daar eerder mee is gekomen,
want dat is altijd het eerste argument dat gebruikt wordt eigenlijk, heel afgezaagd en flauw, maar
als je dan zegt dat Idi Amin zelfs mensenvlees vrat dan is dat weer een leugen?
Ik ben er in elk geval niet mee gekomen omdat het een niet ter zake doende Godwin zou zijn.

Maar als we dan toch dat soort lijstjes gaan posten kan ik de verleiding niet weerstaan. Want je zou dat dan toch moeten vergelijken met de volledige lijst van 'prettige vleesetende bekende mensen', die ongetwijfeld veel langer is.

Of je lijstje relevant is is dus afhankelijk van hoe die twee zich verhouden.

quote:

mja... de argumenten worden wel zwakker en zwakker dan.
Of vegetariėrs prettige mensen zijn - ik denk dat de analyse van hoatzin er niet zo heel ver naast zit - lijkt me verder ook niet relevant voor de vraag of zij in hun recht staan wanneer ze als gast vragen om een vegetarische maaltijd.

quote:

Maar goed, ik zou me er niet meer mee bemoeien :+ maar ik zag tot mijn verbazing dat
er zelfs een deel 3 was van deze soap, dus ik heb er effe doorheen geschrold zeg maar,
wat een geleuter... :')
Hehe, lastig he... de verleiding weerstaan? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:28:00 #104
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125987138
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dictaror Molurus klink ook niet slecht trouwens, je zou een tagje moeten aanvragen!

Dit is dus precies wat hoatzin bedoelt. ;) Chronische zeurpiet ben je.
pi_125987160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ook van jou *;
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:50:59 #106
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125988086
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:')

[..]

B-)

[..]

Jawel, je kent er vast wel een paar...

Charles Darwin
Danny DeVito
Cameron Diaz
Wendy van Dijk
Bob Dylan
Thomas Edison
Albert Einstein
Benjamin Franklin
Mahatma Gandhi
Vincent van Gogh
Michael Jackson
Kim van Kooten
Bruce Lee
John Lennon
Brad Pitt
Plato
Pythagoras
Katia Retsin
Jerry Seinfeld
Alicia Silverstone
Ringo Starr
Leo Tolstoj
Marianne Thieme
Georgina Verbaan
Leonardo da Vinci
Wim T. Schippers
John Cleese
Ahmet Zappa
Anthony Perkins
B.B. King
Barry White
Sade Adu
Socrates
Sinead O'Connor
Demi Moore
Olivia Newton John
Nina Hagen
Brad Pitt

en nog vele anderen.... (8>

http://www.happycow.net/famous_vegetarians.html#A
Dat zeg ik, die B.B. King staat bekend als een erbarmelijke zeurkous. En dan heb ik het nog niet eens over Plato...
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:51:38 #107
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125988105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

ach Molurus, ik eet ook wel eens geen vlees.
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:57:12 #108
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125988284
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ach Molurus, ik eet ook wel eens geen vlees.
Wie niet? Normaalste zaak van de wereld. :)
pi_125992760
Deze topic lijkt sterk op de volgende clip:

(Met Steve Buscemi als Molurus :P).
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:21:04 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125993891
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:57 schreef man1986 het volgende:

Automatisch fooien geven vind ik inderdaad ook behoorlijk idioot. Gelukkig zie je dat hier bijna niet, maar in grote delen van Afrika gaat er bijna geen uur voorbij zonder dat je geacht wordt iemand een fooi te geven.
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:55:16 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_125995391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:57 schreef man1986 het volgende:

:D
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 08:20:37 #112
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_126010988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat dan als je wordt uitgenodigd om ergens te komen eten? Hopen dat er geen vlees in zit? Thuisblijven?
Er is mij vooralsnog altijd gevraagd of ik dingen niet lust of niet eet en dan geef ik duidelijk aan dat ik tegenwoordig vegetariėr ben (bij sommige mensen is het langer dan 2 jaar terug dat ik er ben geweest). Dan is (soms) de 2e vraag nog of ik wel vis eet en daarna is het klaar. Dan wordt er OF een volledig vegetarische maaltijd gekookt OF het vlees los bereid zodat ik er omheen kan eten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_126011252
Ik woon samen met een vegetariėr. Hij wordt ziek als hij vlees binnen krijgt. Thuis eet ik altijd mee uit de vegetarische pot en buitenhuis eet ik vis of vlees (of vegetarisch).

Soms ervaar ik het als lastig wanneer we in een onbekende stad zijn en op de menukaarten waar je langsloopt staat als vegetarisch alleen een salade ofzo. Dan ben je soms lang aan het zoeken en ervaar je een beetje ergernis. (dan eet je toch gewoon een salade?) Maar ik zou op vakantie ook graag lekker eten dus dat is wel wat onredelijk van mij.
And the druids turn to stone...
pi_126011640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 08:41 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik woon samen met een vegetariėr. Hij wordt ziek als hij vlees binnen krijgt. Thuis eet ik altijd mee uit de vegetarische pot en buitenhuis eet ik vis of vlees (of vegetarisch).
Kan ik best begrijpen. Zelf eet ik zeer weinig vlees, maar als ik een steak eet op ware grootte wordt ik daar ook al misselijk van. Dit heeft te maken met de enzymen die men aanmaakt in functie van het gevolgde dieet.

quote:
Soms ervaar ik het als lastig wanneer we in een onbekende stad zijn en op de menukaarten waar je langsloopt staat als vegetarisch alleen een salade ofzo. Dan ben je soms lang aan het zoeken en ervaar je een beetje ergernis. (dan eet je toch gewoon een salade?) Maar ik zou op vakantie ook graag lekker eten dus dat is wel wat onredelijk van mij.
Nog zo een misvatting, denken dat een vegetarische schotel bestaat uit de dagschotel minus de steak. Echt vegetarisch gerichte restaurants zijn zeker dun bezaait. Er is nog werk aan de winkel.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:14:39 #115
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_126011790
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:07 schreef ATON het volgende:

[..]

Kan ik best begrijpen. Zelf eet ik zeer weinig vlees, maar als ik een steak eet op ware grootte wordt ik daar ook al misselijk van. Dit heeft te maken met de enzymen die men aanmaakt in functie van het gevolgde dieet.

Heb anderhalf jaar terug 4 weken in Polen gezeten waar het nogal karig was qua vegetarisch eten. Op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik gewoon een goede biefstuk had besteld in het restaurant/hotel waar ik zat, nog afgezien van het feit dat hij echt niet meer smaakte heb ik daar 3 dagen stevige buikkramp van gehad... en toen at ik pas een maand of 4 / 5 puur vegetarisch.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:56:16 #116
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_126012627
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:07 schreef ATON het volgende:

[..]

<knip>
Nog zo een misvatting, denken dat een vegetarische schotel bestaat uit de dagschotel minus de steak. Echt vegetarisch gerichte restaurants zijn zeker dun bezaait. Er is nog werk aan de winkel.
Ik heb veel plezier van de mobiele app van http://www.happycow.net/.
Al een paar keer een leuk restaurant opgedoken in een vreemde stad. In het buitenland is het wel handig om ergens een open wifi-verbinding te hebben, natuurlijk.
The sky is no limit
pi_126013825
Toen wij naar Barcelona op vakantie waren hebben we ook gebruik gemaakt van de website van Happy Cow. We hebben bijna elke avond in een goed vegetarisch restaurant gegeten. Ik eet graag vegetarisch, maar als ik in Barcelona ben vind ik het ook fijn om iets lokaals (meestal met vlees of vis) te eten.

Volgens mij hebben we één keer in een 'normaal' restaurant gegeten (eigenlijk een italiaan) en daar heb ik iets met garnalen gegeten. De andere avonden (3 ofzo) in een vegetarisch restaurant.

Het is wel fijn dat Happy Cow ook aangeeft wanneer een restaurant 'veggie friendly' is. Op deze manier plezier je beide.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:13:46 #118
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_126014651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:46 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Ok, whatever! Ik vind het niet meer dan normaal dat als je voor iemand kookt je rekening houdt met de voorkeuren van die persoon, waar die dan ook vandaan mogen komen. En je wilt toch ook gewoon dat die persoon geniet van je maaltijd.
Dus als ik ga eten bij een vegetariėr en ik wil graag vlees geserveerd krijgen omdat ik nu eenmaal een grote vleesliefhebber ben, dan is het ook asociaal als er door de gastheer alleen vegetarisch voor mijn neus neergezet wordt, terwijl hijzelf bij mij absoluut niet van mijn vleesmaaltijden gaat mee-eten en verwacht dat er een alternatief is?

Mooi. Dan zijn we het eens.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:22:03 #119
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_126014914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:13 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dus als ik ga eten bij een vegetariėr en ik wil graag vlees geserveerd krijgen omdat ik nu eenmaal een grote vleesliefhebber ben, dan is het ook asociaal als er door de gastheer alleen vegetarisch voor mijn neus neergezet wordt, terwijl hijzelf bij mij absoluut niet van mijn vleesmaaltijden gaat mee-eten en verwacht dat er een alternatief is?

Mooi. Dan zijn we het eens.
Dat zou dan inderdaad de consequentie moeten zijn. Wat mij betreft zou het van de zotte zijn als de gasten gaan bepalen wat er op tafel komt en niet de gastheer, maar dat zou dan inderdaad consequent zijn.

Help me herinneren dat ik een volledige vleesfondue bestel volgende keer dat ik bij een vegetariėr ga eten. :+
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:29:32 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_126015196
Ik moet bij deze discussie steeds denken aan dit plaatje:

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_126015490
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb anderhalf jaar terug 4 weken in Polen gezeten waar het nogal karig was qua vegetarisch eten. Op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik gewoon een goede biefstuk had besteld in het restaurant/hotel waar ik zat, nog afgezien van het feit dat hij echt niet meer smaakte heb ik daar 3 dagen stevige buikkramp van gehad... en toen at ik pas een maand of 4 / 5 puur vegetarisch.
Zeer herkenbaar. :Y
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:41:35 #122
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_126015618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Elke drastische wijziging van voeding kan natuurlijk dat soort effecten hebben. Zo heb ik zelf vaak enkele dagen last van buikkramp als ik in landen zoals Italiė en Griekenland eet, waar ze veel meer olijfolie gebruiken dan mijn darmen gewend zijn.

Ik zou zeggen: dat zijn de gevolgen van een eenzijdig dieet. Met wel of niet vlees eten an sich heeft dat niet heel veel te maken. Iemand die, zeg, alleen maar fastfood eet zal dezelfde effecten ondervinden als hij ineens heel gezond gaat eten.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:55:37 #123
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_126016057
Net zoiets dat als een hongerstaker ermee stopt, meteen gaat schransen, buikpijn krijgt en dan zegt: "alle voedsel is slecht, ik stop ermee en ga weer hongerstaken."
pi_126016112
Wanneer er mensen bij ons komen eten geef ik meestal wel aan dat er in principe vegetarisch gekookt gaat worden. Als mensen dat niet willen dan maken we iets als hamburgers. Met vegetarische hamburger voor de één en een hamburger van vlees voor de ander.

Het lijkt me dat als je thuis zonder gluten of zoutloos kookt je dat ook meldt aan je gasten.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:57:38 #125
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_126016118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou dan inderdaad de consequentie moeten zijn. Wat mij betreft zou het van de zotte zijn als de gasten gaan bepalen wat er op tafel komt en niet de gastheer, maar dat zou dan inderdaad consequent zijn.

Help me herinneren dat ik een volledige vleesfondue bestel volgende keer dat ik bij een vegetariėr ga eten. :+
Ik vind dat het een beetje van twee kanten moet komen. Een beetje geven en nemen, je bent toch vrienden. Ik kook vegetarisch voor mijn gasten, maar zeur dan a.u.b. niet of het bouillonblokje wel groentebouillon en geen runderbouillon was, of het feit dat er balletjes in de soep zitten en er voor jou omheen gevist is maar je voedsel dus wel in contact gekomen is met vlees. Of dat er een aparte BBQ voor vlees en non-vlees moet zijn...(gaat uiteraard niet op voor mensen die allergisch zijn voor vlees)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')