Ik denk daar gewoon nog een beetje met je mee: wat voor reden zou een vegetariër kunnen hebben anders dan een keuze om een vegetarische maaltijd te verlangen van zijn gastheer. Iets dat het meer maakt dan een keuze. Dat zou kunnen zijn, in theorie, dat het niet eten van vlees voor mensen heel normaal is. Ik zou dat alsnog geen goede reden vinden, maar dat zou het in elk geval sterker kunnen maken dan gewoon een keuze.quote:
Ok, whatever! Ik vind het niet meer dan normaal dat als je voor iemand kookt je rekening houdt met de voorkeuren van die persoon, waar die dan ook vandaan mogen komen. En je wilt toch ook gewoon dat die persoon geniet van je maaltijd?quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk daar gewoon nog een beetje met je mee: wat voor reden zou een vegetariër kunnen hebben anders dan een keuze om een vegetarische maaltijd te verlangen van zijn gastheer. Iets dat het meer maakt dan een keuze. Dat zou kunnen zijn, in theorie, dat het niet eten van vlees voor mensen heel normaal is. Ik zou dat alsnog geen goede reden vinden, maar dat zou het in elk geval sterker kunnen maken dan gewoon een keuze.
Als je denkt dat ik zeg: het is asociaal om je gastheer te vragen om een vegetarische maaltijd *omdat* vleeseten de norm is dan heb je me ofwel verkeerd begrepen, ofwel je werpt willens en wetens een stroman op. Dat is niet wat ik zeg.
Het is asociaal om je gastheer te vragen jouw voorkeuren te respecteren ongeacht wat die zijn. Punt.
En het is helemaal prima als een gastheer besluit dat te doen. Mijn punt is: dat is en blijft aan de gastheer. Er is daar geen enkele morele of ethische verplichting om dat te doen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:46 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ok, whatever! Ik vind het niet meer dan normaal dat als je voor iemand kookt je rekening houdt met de voorkeuren van die persoon, waar die dan ook vandaan mogen komen. En je wilt toch ook gewoon dat die persoon geniet van je maaltijd?
Anyway, ik ga nu naar werk en lees straks wel weer verder...
Want:quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, als je al ergens naar toe gaat zonder dat je echt geïnteresseerd bent in de lokale cultuur - dat kan - dan nog lijkt het me vanzelfsprekend dat je je conformeert aan de lokale cultuur.
Persoonlijk vind ik niets erger dan een 'friet van piet' op het strand van Benidorm. Blijf dan gewoon in Scheveningen als dat je ding is.
Ik ben wel eens in Egypte geweest. Zeer interessant maar ik peins er niet over om Egyptisch te gaan eten. Wordt ook niet aanbevolen, je wordt er doodziek van.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, als je al ergens naar toe gaat zonder dat je echt geïnteresseerd bent in de lokale cultuur - dat kan - dan nog lijkt het me vanzelfsprekend dat je je conformeert aan de lokale cultuur.
Persoonlijk vind ik niets erger dan een 'friet van piet' op het strand van Benidorm. Blijf dan gewoon in Scheveningen als dat je ding is.
Maar wel een zekere vorm van sociale verplichting (als je het zo wil stellen). Als iemand mij vraagt wat mijn dieet-problemen zijn en ik zeg 'ik eet geen vlees/vis, liefst zo min mogelijk melkproducten en ik eet geen fruit' (ja ik ben serieus). En ik krijg dan alsnog een maaltijd voorgeschoteld van biefstuk met kaassaus en een fruittoetje dan hadden ze het niet hoeven vragen natuurlijkquote:Op donderdag 2 mei 2013 12:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
En het is helemaal prima als een gastheer besluit dat te doen. Mijn punt is: dat is en blijft aan de gastheer. Er is daar geen enkele morele of ethische verplichting om dat te doen.
...
Vleesvervangers laten vooral zien dat er wel degelijk andere bronnen zijn voor de dingen die we uit vlees halen normaalquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:37 schreef SlevinX het volgende:
Ja hij had ook vleesvervangers meegenomen maar dat spul is heeeel anders dan echt vlees:P Moet niet echt gaar worden en verbrand snel.
De vleesvervangers suggereert wel een nog steeds aanwezige "behoefte" aan vlees.
Trouwens vind ik dat ons lichaam vlees nodig heeft en we "gemaakt" zijn om vlees te eten. Hoewel de meeste vegetariërs alternatieve vinden voor de nodige voedingsstoffen.
Ik begrijp wel dat vegetariërs het doen om het leed van vee te verminderen, of er niets mee te maken willen hebben. Ik probeer een beetje te letten op wat ik koop.
Ik ben sowieso al geen groot fan van de Noord-Afrikaanse landen, maar het eten in Marokko en Tunesië was prima te doen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in Egypte geweest. Zeer interessant maar ik peins er niet over om Egyptisch te gaan eten. Wordt ook niet aanbevolen, je wordt er doodziek van.
Niet op straat, de restaurants zijn wel redelijk te doen weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in Egypte geweest. Zeer interessant maar ik peins er niet over om Egyptisch te gaan eten. Wordt ook niet aanbevolen, je wordt er doodziek van.
In restaurants zal het wel beter zijn maar de hygiëne op straat is droevig. Daar zijn onze Westerse maagjes niet op gebouwd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben sowieso al geen groot fan van de Noord-Afrikaanse landen, maar het eten in Marokko en Tunesië was prima te doen.
Waarom zou je doodziek worden van Egyptisch eten?
heb je't wel eens geprobeerd, echt Egyptisch eten?quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Niet op straat, de restaurants zijn wel redelijk te doen weet ik uit ervaring.
2 jaar terug in Marokko geweest, heb 3 weken geleefd op 'couscous a 5 / 7 legumes' en 'vegetable pizza'
ja, 3.5 week door egypte gebackpacked in 2001. (toen was ik nog geen vegetariër).quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
heb je't wel eens geprobeerd, echt Egyptisch eten?
Dat is ook zo als je weet dat iemand bv die spruitjes niet lust, jij bent het die een verschil daarin wil maken. En dat doe je enkel en alleen omdat de visie erachter je niet aanstaat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je ziet toch hoop ik ook dat die gastheer niet totaal vrij is in die keuze? In feite leg je daarmee jouw probleem bij de gastheer neer, om vervolgens te doen alsof hij volledig vrij is om daar wel of niet invulling aan te geven.
Het is gewoon sociale chantage. En het is die sociale chantage waar ik me tegen verzet.
Hier ben ik het wel mee eens, het is geen verplichting voor de gastheer. Maar zoals al meerdere keren gezegd, ik ken dan ook geen vega's die daar heel moeilijk over doen. De meeste die ik ken zullen dan om het vlees heen eten zeg maar.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
En het is helemaal prima als een gastheer besluit dat te doen. Mijn punt is: dat is en blijft aan de gastheer. Er is daar geen enkele morele of ethische verplichting om dat te doen.
Algemeen: rekening houden met de wensen van anderen kan alleen maar moreel genoemd worden als dat vrijwillig gebeurt, en niet onder druk van sociale chantage.
Nogmaals, spruitjes niet lusten is geen keuze. Vegetarisme is dat wel. Daarom loopt die vergelijking totaal mank.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is ook zo als je weet dat iemand bv die spruitjes niet lust, jij bent het die een verschil daarin wil maken. En dat doe je enkel en alleen omdat de visie erachter je niet aanstaat.
Jij bent het die de achterliggende reden zo belangerijk vindt. Mij interesseert dat geen bal.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nogmaals, spruitjes niet lusten is geen keuze. Vegetarisme is dat wel. Daarom loopt die vergelijking totaal mank.
Je gaat je gastheer niet lastig vallen met jouw keuzes.
Het wordt bij mij neergelegd door mensen die menen dat ze dat kunnen maken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij bent het die de achterliggende reden zo belangerijk vindt. Mij interesseert dat geen bal.
Nogmaals, dat ligt dus echt bij jou, jij bent het die dat verschil maakt en daarover valt.
Inderdaad, het is allemaal al gezegd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:53 schreef erodome het volgende:
Maar goed, we vallen in (vervelende) herhaling, laten we het eens zijn dat we het oneens zijn
Zeer smakelijk!quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Goed zo!
Neem wat pindasoep!
http://www.vegatopia.com/(...)aitempeh-en-melktert
En koop een paar nieuwe schoenen. Wandelen is ontspannend en sociaal!quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Goed zo!
Neem wat pindasoep!
http://www.vegatopia.com/(...)aitempeh-en-melktert
Vegetarische schoenen? Whut?!quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:02 schreef freeDragon het volgende:
[..]
En koop een paar nieuwe schoenen. Wandelen is ontspannend en sociaal!
http://www.vega-life.nl/webshop/index.php?cPath=106_121
Wut?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:02 schreef freeDragon het volgende:
[..]
En koop een paar nieuwe schoenen. Wandelen is ontspannend en sociaal!
http://www.vega-life.nl/webshop/index.php?cPath=106_121
quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:06 schreef Ceased2Be het volgende:
Vergeet trouwens ook niet je vegetarisch verantwoorde ziektekotsenverzekering af te sluiten:
http://www.vegapolis.nl/
Uh, Freud strikes again?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:06 schreef Ceased2Be het volgende:
Vergeet trouwens ook niet je vegetarisch verantwoorde ziektekotsenverzekering af te sluiten:
http://www.vegapolis.nl/
Ja, mooi he? Dit is dan wel met de onderbouwing dat vegetariërs minder kans hebben op hart- en vaatziekten alwaar de halal-dingen een wat andere inslag hebbenquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:07 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Dit is echt het genre halal hypotheken. Ik blijf me verbazen hoe scherp de vergelijking van de_tevreden_atheist was toen hij dit topic opende.
En krijg je dan een toeslag op je premie als je uit beleefdheid een keer vlees eet als je op bezoek bent bij een Oegandees?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Dit is dan wel met de onderbouwing dat vegetariërs minder kans hebben op hart- en vaatziekten alwaar de halal-dingen een wat andere inslag hebben
Nee hoor:quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
En krijg je dan een toeslag op je premie als je uit beleefdheid een keer vlees eet als je op bezoek bent bij een Oegandees?
Het lijkt me wat lastig te controleren.
Nee, alleen dropveters maar dan wel zonder gelatine.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat vegetariërs geen schoenen eten.
the fuck..quote:
Scott Pilgrim vs The World!quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
the fuck..wat is dit?!
![]()
Is dat een speelfilm ofzo? Dan moet ik die s downloaden.
De vegetariërs die ik ken zijn niet leuk. Het zijn irritante zeurders.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Dit is dan wel met de onderbouwing dat vegetariërs minder kans hebben op hart- en vaatziekten alwaar de halal-dingen een wat andere inslag hebben
Oi oi oi, pas nou toch op. Voor je het weet word je uitgemaakt voor 'nare man'.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De vegetariërs die ik ken zijn niet leuk. Het zijn irritante zeurders.
Ik heb dat met Amsterdammersquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Eh er zullen er best leuke tussen zitten, maar ik ken ze niet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oi oi oi, pas nou toch op. Voor je het weet word je uitgemaakt voor 'nare man'.
Dit topic wekt alvast niet de indruk dat ze talrijk zijn, gezien de berg stront die ik hier inmiddels over me heen heb gekregen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Eh er zullen er best leuke tussen zitten, maar ik ken ze niet.
Ik geloof niet dat ik zo vaak voor van alles en nog wat ben uitgemaakt in 1 topic als in dit topic. En ik draai al heel wat jaartjes mee op Fok.quote:
Het werd even allen-tegen-1 idd, maar dacht dat dat het qua rotte vis nog wel meeviel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik zo vaak voor van alles en nog wat ben uitgemaakt in 1 topic als in dit topic. En ik draai al heel wat jaartjes mee op Fok.
Overigens kan ik me daar totaal niet druk om maken hoor, ik kan wel wat hebben.Het is gewoon een constatering.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
quote:
Jawel, je kent er vast wel een paar...quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Eh er zullen er best leuke tussen zitten, maar ik ken ze niet.
Als je er wel zelf over begint (je bent op bezoek en je zegt 'dit eet ik niet omdat...'), dan vind ik het niet heel vreemd dat je daarop wordt aangevallen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het werd even allen-tegen-1 idd, maar dacht dat dat het qua rotte vis nog wel meeviel.
Denk dat het vooral voorkomt uit het feit dat veel vegetariërs continue op hun keuze worden aangevallen. Er gaat bij mij bijna geen werkdag voorbij zonder dat ik erop wordt aangesproken zonder dat ik er zelf over begin.
Vandaag nog puur over het feit dat ik een broodje eiersalade had gehaald. 'Want jij eet geen vlees natuurlijk' wtf?
Maja, Hitler doet in zijn eentje dit hele rijtje weer teniet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jawel, je kent er vast wel een paar...
Charles Darwin
Danny DeVito
Cameron Diaz
Wendy van Dijk
Bob Dylan
Thomas Edison
Albert Einstein
Benjamin Franklin
Mahatma Gandhi
Vincent van Gogh
Michael Jackson
Kim van Kooten
Bruce Lee
John Lennon
Brad Pitt
Plato
Pythagoras
Katia Retsin
Jerry Seinfeld
Alicia Silverstone
Ringo Starr
Leo Tolstoj
Marianne Thieme
Georgina Verbaan
Leonardo da Vinci
Wim T. Schippers
John Cleese
Ahmet Zappa
Anthony Perkins
B.B. King
Barry White
Sade Adu
Socrates
Sinead O'Connor
Demi Moore
Olivia Newton John
Nina Hagen
Brad Pitt
en nog vele anderen....![]()
http://www.happycow.net/famous_vegetarians.html#A
Die mop heeft wel een hele lange baard heurquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maja, Hitler doet in zijn eentje dit hele rijtje weer teniet.
Aangezien dat ook geldt voor mensen in het algemeen zegt dat natuurlijk niets. Je zou de percentages moeten vergelijken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer dictators zijn die vlees eten dan dictators die geen vlees eten, maar dat
weet jij ook wel.
Ik begin er nooit zelf over net zo min als dat ik dat doe over mijn geloof, seksuele voorkeur of waarop ik stem bij verkiezingen. Als er maar gevraagd wordt geef ik daar antwoord op heel simpel. Er zijn genoeg dingen waar je nog ruzie over kunt maken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je er wel zelf over begint (je bent op bezoek en je zegt 'dit eet ik niet omdat...'), dan vind ik het niet heel vreemd dat je daarop wordt aangevallen.
Maar inderdaad, dat met dat broodje eiersalade is redelijk vreemd. Dat zijn dan zelfs nog (gezonde) dierlijke eiwitten.
Maar hoe doe je dat dan als je wordt uitgenodigd om ergens te komen eten? Hopen dat er geen vlees in zit? Thuisblijven?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik begin er nooit zelf over net zo min als dat ik dat doe over mijn geloof, seksuele voorkeur of waarop ik stem bij verkiezingen. Als er maar gevraagd wordt geef ik daar antwoord op heel simpel. Er zijn genoeg dingen waar je nog ruzie over kunt maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |