Daarstraks maar even mijn auto gewassen, tegenwoordig teveel zand in de lucht ofzo.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik eigenlijk nog nooit. Wel al 200 keer op de motor
Ooit wel eens diesel getankt?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:30 schreef NoBody122 het volgende:
Mensen die die plastic handschoentjes gebruiken bij het tanken.
Dat ergeren aan die aso's die hun richtingaanwijzer 'vergeten' laat ik wel over aan diegenen die achter mij staan. Ik maak mij er niet eens meer druk om.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lieve mensen die een rotonde afkomen, zet alsjeblieft eens je fucking knipperlicht aan, dan sta ik niet voor jan lul te wachten. Zelfde geldt voor mensen die afslaan op een voorrangsweg. Zet die knipper aan, dan weet ik dat ik ervoor kan.
Met invoegen kom ik juist vaker het omgekeerde tegen. Knipper al aan terwijl je nog een doorgetrokken streep hebt... Effect is hetzelfde: je weet niet wat ze gaan doen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:31 schreef Descendent het volgende:
Klopt; of als je gaat in / uitvoegen of op de snelweg een auto gaat inhalen..... (eigelijk ongeacht of er wat aankomt; maak er een gewoonte van: knipperen, want zoveel moeite is het niet)
Ja hoezo? Wat is er gebeurd?quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:19 schreef CasB het volgende:
Was het vandaag soms nationale pleur hem ervoor dag?
Oooh levensgevaarlijk! je krijgt zo dadelijk allemaal moraalridders op je dak hier!quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:51 schreef Daeron het volgende:
Vandaag iemand die eerst uitgebreid ging bellen op de snelweg achter me en het daarna ook nog eens nodig vond om te gaan bumperkleven toen het even wat minder snel doorreed. Die kreeg toch mooi ff mijn remlichten te zien.
Ach, al knalt op boven op je is het zijn schuldquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Oooh levensgevaarlijk! je krijgt zo dadelijk allemaal moraalridders op je dak hier!
Daar denken ze hier anders over. Ik ben het met jou eens hoor maar FOK!....quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ach, al knalt op boven op je is het zijn schulden daarna kan je hem voor zijn kop rammen en zijn telefoon in zijn aars verstoppen.
Het was ook niet goed van mij, maar het gaf wel een fijn gevoel om hem daarna af te zien druipen naar de rechterbaan.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Daar denken ze hier anders over. Ik ben het met jou eens hoor maar FOK!....
Strikt genomen klopt dat HELAAS niet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ach, al knalt op boven op je is het zijn schulden daarna kan je hem voor zijn kop rammen en zijn telefoon in zijn aars verstoppen.
Daar verbaas ik me inderdaad altijd over, waarom mensen dat in godsnaam doenquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:47 schreef 2cv het volgende:
Parkeren is echt super-mega-ultra moeilijk, daarom mag je bij een parkeerplaats langs de snelweg je personenauto best op de strook voor vrachtwagens zetten in plaats van in de parkeervakken. Vrachtwagenchauffeurs zijn n.l. tovenaars die hun combinatie van 16,5 meter rustig fileparkerend in een gaatje van 17 meter proppen dat toevallig overgehouden is door de automobilisten.
[ afbeelding ]
Omdat parkeren echt super-mega-ultra moeilijk is, dat snap je toch ?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me inderdaad altijd over, waarom mensen dat in godsnaam doen
Laat het hem maar bewijzenquote:
Ik denk niet dat ze voor dit soort gevallen bij z'n telefoonbedrijf op het netwerk rond gaan neuzen, en even op z'n GSM kijken zal ook wel gepaard gaan met de nodige hoeveelheid wettelijke haken en ogen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Laat het hem maar bewijzenjij zegt gewoon dat hij zat te bellen wat makkelijk na te trekken is
Als hij een dashcam heeft, is zijn bewijs gevonden. Dashcam van een eventuele getuige mag trouwens ook. En op de snelweg werkt: "Er stak een kat over" ook niet zo goed. Zeker omdat de meeste dashcams groothoek zijn en derhalve dus ook zien wat zich schuin voor jouw auto afspeelt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Laat het hem maar bewijzenjij zegt gewoon dat hij zat te bellen wat makkelijk na te trekken is
Stuur stevig vasthouden, rechtdoor gaan en doorrammen is sowieso eigenlijk het beste dat je kan doen, ook bij overstekende stenen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:08 schreef 2cv het volgende:
'Er stak een kat/hond/ander klein beest over' werkt berhaupt niet. De schade van het over zo'n dier heen rijden wordt kleiner geacht dan de schade veroorzaakt door een noodstop om zo'n dier te redden, derhalve moet je doorrijden, over de kat/hond/ander klein dier heen.
Helaas
Moet je voor de gein eens bij de mac in Joure kijken. Hebben ze bij de ingang 5-6 bus parkeerplaatsen(staat er ook duidelijk bij!) maar elke keer als ik er ben staan die parkeerplaatsen vol met doodnormale auto's, terwijl er nog meer dan voldoende parkeerplek is, maar stel je eens voor dat je moet lopen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me inderdaad altijd over, waarom mensen dat in godsnaam doen
Oh, en 70 op de linkerbaan in je boodschappenwagentje na een bocht wordt ook niet gewaardeerd als er auto's met 100+ aan komen
nog even en er zijn Amerikaanse praktijken, ramps voor mensen die te dik zijn voor een trap. Ik ben er 2 in rotterdam tegengekomen die te dik waren om te lopen en in een scootmobiel zaten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens bij de mac in Joure kijken. Hebben ze bij de ingang 5-6 bus parkeerplaatsen(staat er ook duidelijk bij!) maar elke keer als ik er ben staan die parkeerplaatsen vol met doodnormale auto's, terwijl er nog meer dan voldoende parkeerplek is, maar stel je eens voor dat je moet lopen.
Iets met artikeltje 5 en 'verkeersveiligheid in gevaar brengen' met random rem-getrap om een ander te pesten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ach, al knalt op boven op je is het zijn schulden daarna kan je hem voor zijn kop rammen en zijn telefoon in zijn aars verstoppen.
In sommige auto's kun je ook je remlichten tonen zonder dat je echt remt, maarja dan kan iemand nog wel schrikken natuurlijk. Wat kun je nou tegen zo iemand doen anders?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Iets met artikeltje 5 en 'verkeersveiligheid in gevaar brengen' met random rem-getrap om een ander te pesten.
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, alleen je moet niet denken dat omdat hij aan het bellen is hij ook direct de schuldige is.
Als er nog voldoende auto-parkeerplaatsen vrij zijn, mag een bus of vrachtwagen zo'n auto wat mij betreft letterlijk van z'n plek stoten, als er geen andere lange parkeerplaatsen meer beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:48 schreef totalvamp het volgende:
[..]
nog even en er zijn Amerikaanse praktijken, ramps voor mensen die te dik zijn voor een trap. Ik ben er 2 in rotterdam tegengekomen die te dik waren om te lopen en in een scootmobiel zaten.
Ook zie ik vaak mensen parkeren op invalide plekken, of gewoon 2 plekken in beslag nemen door schuin te parkeren. Vreemd genoeg zijn dit meestal vrouwen.
Gas loslaten en je snelheid aanpassen aan zijn afstand of gewoon negeren.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:53 schreef totalvamp het volgende:
In sommige auto's kun je ook je remlichten tonen zonder dat je echt remt, maarja dan kan iemand nog wel schrikken natuurlijk. Wat kun je nou tegen zo iemand doen anders?
Gewoon niks van aantrekken inderdaad.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 01:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gas loslaten en je snelheid aanpassen aan zijn afstand of gewoon negeren.
Die van mij begint toch echt eerst met remmen voordat de lichten aangaan, dus moet wel een redelijke tik tegen het pedaal geven om mijn lichtjes aan te krijgen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:53 schreef totalvamp het volgende:
[..]
In sommige auto's kun je ook je remlichten tonen zonder dat je echt remt, maarja dan kan iemand nog wel schrikken natuurlijk. Wat kun je nou tegen zo iemand doen anders?
Ik zag afgelopen woensdag net over de grens nog een kleine ree in de berm staan op verder een volledig donkere weg, maar als je zoiets tegen je auto krijgt, kan zomaar je auto total loss zijn... Was blij dat die netjes bleef staan en heb erna ook maar even wat vaart geminderd, is wel een stuk waar veel wild te vinden is namelijk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:08 schreef 2cv het volgende:
'Er stak een kat/hond/ander klein beest over' werkt berhaupt niet. De schade van het over zo'n dier heen rijden wordt kleiner geacht dan de schade veroorzaakt door een noodstop om zo'n dier te redden, derhalve moet je doorrijden, over de kat/hond/ander klein dier heen.
Helaas
Daarom is het ook het eendenarrest; voor alles kleiner als een grote hond NIET remmen of ontwijken!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 08:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zag afgelopen woensdag net over de grens nog een kleine ree in de berm staan op verder een volledig donkere weg, maar als je zoiets tegen je auto krijgt, kan zomaar je auto total loss zijn... Was blij dat die netjes bleef staan en heb erna ook maar even wat vaart geminderd, is wel een stuk waar veel wild te vinden is namelijk.
Dat was een paar topics terug toch ontkracht?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 08:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Daarom is het ook het eendenarrest; voor alles kleiner als een grote hond NIET remmen of ontwijken!
Goed plan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
Kunnen we deze discussie gewoon niet (alweer) voeren.
Dat is ook fijn op de motor als een automobilist voor je het even niet doorheeft, die stank blijft ook lekker hangen altijdquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hihi ik dacht laatst in de stad laat ik mijn ruiten even schoonmaken dus een flinke schuit op het voorraam..kijk ik vervolgens in mijn achteruitkijkspiegel....heb ik een fietser geholpen zijn mond te spoelen
Ik rijd een Audi, helaas niet uitgerust met knipperlichten, die moest je op de optielijst specificerenquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lieve mensen die een rotonde afkomen, zet alsjeblieft eens je fucking knipperlicht aan, dan sta ik niet voor jan lul te wachten. Zelfde geldt voor mensen die afslaan op een voorrangsweg. Zet die knipper aan, dan weet ik dat ik ervoor kan.
Heb er dan nog gelukkig gewoon afwasmiddel in maar er zijn ook autos met alcohol/spiritus achtige substanties.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:30 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dat is ook fijn op de motor als een automobilist voor je het even niet doorheeft, die stank blijft ook lekker hangen altijd
In een split second maak jij die afweging welquote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Denk je nou echt dat ik eerst ga analyseren wat voor soort dier/voorwerp het is, hoe groot etc? in een reflex druk ik op de rem
Dat klopt. Maar als getuigen zeggen 'ja, hij remde flink'. Nu ga ik er van uit dat je ook echt remt en niet doet alsof.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:53 schreef totalvamp het volgende:
[..]
In sommige auto's kun je ook je remlichten tonen zonder dat je echt remt, maarja dan kan iemand nog wel schrikken natuurlijk. Wat kun je nou tegen zo iemand doen anders?
Ik zelf blijf minimaal 1a2 autolengtes achter iemand rijden, mochten ze niet snel genoeg gaan, ga ik er na 10 seconden rechts voorbij. Ik tel ook echt
Kan ik er niet voorbij wacht ik gewoon en komt ik langzaam dichterbij, maar nooit gevaarlijk.
Ik heb daarvoor een wisser gemonteerd op mijn helm.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:30 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dat is ook fijn op de motor als een automobilist voor je het even niet doorheeft, die stank blijft ook lekker hangen altijd
Wattus ?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:19 schreef HiddenResponse het volgende:
Een irritatie zijn de motorijders op de weg. Volgens mij denken ze echt dat iedereen ze direct ziet en ze een speciale status hebben.
Vanochtend reed ik er bijna een aan die als een malloot reed. Daarvoor zit er weer een de hele tijd bij mijn achterkant van de auto te rijden zonder nauwelijks in te halen, dus omdat er een vrachtwagen voor mij reed die ik naderde had ik mijn knipperlicht maar uitgezet en ging naar links, wordt hij helemaal boos.... ja, haal dan eens normaal in!!
Dat hij dus op de linkerbaan rijdt, ik op de rechter en hij mij nauwelijks inhaalt met een vrachtwagen voor mij.quote:
Defineer "Als een malloot rijden"quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:19 schreef HiddenResponse het volgende:
Een irritatie zijn de motorijders op de weg. Volgens mij denken ze echt dat iedereen ze direct ziet en ze een speciale status hebben.
Vanochtend reed ik er bijna een aan die als een malloot reed. Daarvoor zit er weer een de hele tijd bij mijn achterkant van de auto te rijden zonder nauwelijks in te halen, dus omdat er een vrachtwagen voor mij reed die ik naderde had ik mijn knipperlicht maar uitgezet en ging naar links, wordt hij helemaal boos.... ja, haal dan eens normaal in!!
quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:47 schreef 2cv het volgende:
Parkeren is echt super-mega-ultra moeilijk, daarom mag je bij een parkeerplaats langs de snelweg je personenauto best op de strook voor vrachtwagens zetten in plaats van in de parkeervakken. Vrachtwagenchauffeurs zijn n.l. tovenaars die hun combinatie van 16,5 meter rustig fileparkerend in een gaatje van 17 meter proppen dat toevallig overgehouden is door de automobilisten.
[ afbeelding ]
Eerst rijdt hij vlak achter mij, dus eigenlijk bumperkleven. Dan ineens houdt hij weer afstand om vervolgens keihard voorbij te rijden en bijna op een voorganger te botsen die inhaalde.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Defineer "Als een malloot rijden"
Als je vind dat stevig doorrijden ook "Als een malloot rijden" is, dan schuldig.
Verder, sommige motorrijders "Spelen" ook wel eens tijdens het rijden, zo ik ook.
Reed vandaag op een 60 weg achter een vrachtwagen, en dan ga ik binnen mijn rijstrook lekker een beetje van links naar rechts slingeren.
Is dat om te irriteren? nee.
Dat blijf je net dat stukje helderder en heb je net wat meer plezier in je rit.
Ik zou ook boos worden als je voor mij ineens naar links komt zonder richting aan te geven...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:19 schreef HiddenResponse het volgende:
Vanochtend reed ik er bijna een aan die als een malloot reed. Daarvoor zit er weer een de hele tijd bij mijn achterkant van de auto te rijden zonder nauwelijks in te halen, dus omdat er een vrachtwagen voor mij reed die ik naderde had ik mijn knipperlicht maar uitgezet en ging naar links, wordt hij helemaal boos.... ja, haal dan eens normaal in!!
Er staat toch dat ik mijn knipperlicht aan had?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:00 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik zou ook boos worden als je voor mij ineens naar links komt zonder richting aan te geven...
Hmm, wellicht hebben wij dan dezelfde motorrijder gezien.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:46 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Eerst rijdt hij vlak achter mij, dus eigenlijk bumperkleven. Dan ineens houdt hij weer afstand om vervolgens keihard voorbij te rijden en bijna op een voorganger te botsen die inhaalde.
Ik irriteer mij ook niet aan alle motorrrijders hoor
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:04 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Er staat toch dat ik mijn knipperlicht aan had?
Knipperlicht uit => van baan wisselen zonder richting aan te geven.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:19 schreef HiddenResponse het volgende:
Een irritatie zijn de motorijders op de weg. Volgens mij denken ze echt dat iedereen ze direct ziet en ze een speciale status hebben.
Vanochtend reed ik er bijna een aan die als een malloot reed. Daarvoor zit er weer een de hele tijd bij mijn achterkant van de auto te rijden zonder nauwelijks in te halen, dus omdat er een vrachtwagen voor mij reed die ik naderde had ik mijn knipperlicht maar uitgezet en ging naar links, wordt hij helemaal boos.... ja, haal dan eens normaal in!!
Hmm, zelfs als ik het knipperlicht 'aanzet' gaat het uit, misschien heb ik een los contact ergens?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:05 schreef Daeron het volgende:
[..]
[..]
Knipperlicht uit => van baan wisselen zonder richting aan te geven.
Dus? Ook al lijken veel mensen te denken dat het een toverstafje is dat automatisch ruimte creert zodra je het aan zet, dat is het niet. En het is ook geen voorrangsinstrument.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:04 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Er staat toch dat ik mijn knipperlicht aan had?
De mijne wilde vanochtend niet lief in de 2 gaan toen ik snel probeerde weg te komen van het verkeerslicht. Tandenknarsend slecht...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je laten verleiden tot een sprintje terwijl je bij voorbaat weet dat je kansloos bent...
Door de zenuwen vergeten de koppeling in te trappen?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:42 schreef Daeron het volgende:
[..]
De mijne wilde vanochtend niet lief in de 2 gaan toen ik snel probeerde weg te komen van het verkeerslicht. Tandenknarsend slecht...
Neuh, oude bak die soms wat moeilijker schakelt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:48 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Door de zenuwen vergeten de koppeling in te trappen?
Zolang er tegen mensen moet worden gezegdg dat 'lenen geld kost' zal dit helaas ook wel blijven moeten..... (Onderschat nooit de domheid van sommige mensen).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 04:37 schreef Ridocar het volgende:
Een beetje irritatie van een andere hoek. Op zo'n beetje alle DRIP's:
[ afbeelding ]
Schijnbaar is deze open deur nodig omdat men er niet mee om kan gaan. Men kan blijkbaar niet plannen. Als je wilt herdenken, zorg dan dat je op z'n minst niet ergens mee bezig bent, zoals autorijden...
Niet meer rijden dan.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:20 schreef Descendent het volgende:
[..]
Zolang er tegen mensen moet worden gezegdg dat 'lenen geld kost' zal dit helaas ook wel blijven moeten..... (Onderschat nooit de domheid van sommige mensen).
Mijn irritatie is dat mn auto een beetje olie lekt.... en pas a.s. dinsdag kan worden gerepareerd....
Ah ja.. zulk soort mensen. En als je ze aanrijd ben je nog schuldig ook omdat fietsers beschermd zijn...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:37 schreef lipjes het volgende:
Van die kutfietsers.
Vandaag was ik het even zat.
Ik kwam op een kruising aan, links van mij 2 fietsers, jaar of 16-17, zonder licht al slingerend over de weg.
Kwam aanrijden van "Die auto stopt toch wel".
Helaas vandaag even niet, en daar hadden ze niet helemaal op gerekend.
Natuurlijk wel gemist, maar expres mijn bocht extra breed gemaakt om ze af te snijden e.d.
Maar hebben er niks van geleerd, want ze vonden het volgens mij alleen maar grappig.
Helaas.......
hij wilde je waarschijnlijk ff laten zien dat hij toch sneller was dan je golfjequote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
Prutser op een motor...
Haalt die in vlak voor een bocht, maar blijkbaar was hij bang voor de bocht, want hij ging in de ankers terwijl ik voor die bocht helemaal niet meer hoefde te remmen. Maar natuurlijk wel vet stoer keihard optrekken nadat ik je bijna onderuit getikt had als ik niet geremd had...
in zijn algemeenheid: heel irritant, die verkeerd afgestelde verkeerslichtenquote:Op zondag 5 mei 2013 10:05 schreef Cybje het volgende:
Gisteren had ik ook weer een grote irritatie. Ik was een verkeerslicht aan het naderen die op groen stond en reed netjes 50 km/u wat daar de max was. Een paar meter achter het verkeerslicht stond een Victor Veilig (zo'n poppetje waar 'Slow' op staat), dus blijkbaar willen er mensen dat je daar een beetje normaal doet ivm kinderen of iets dergelijks. Toen ging het verkeerslicht op oranje, dus de keus was om of gas bij te geven en 'm net te halen, of om gewoon netjes te stoppen. Ik heb toen maar besloten om te stoppen. Sta ik net 2 seconden stil, springt het verkeerslicht direct weer op groen. Er was verder ook niemand op het kruispunt, dus het sloeg nergens op dat het verkeerslicht op rood ging.
Conclusie: irritante Victor Veilig dingen, waardoor ik netjes ging rijden en uiteindelijk alleen maar totaal voor niks benzine en remmen heb verspild.
Ik ken de situatie terplekke natuurlijk niet, maar misschien was het voor die mevrouw niet mogelijk om haar rollator even op het trottoir te hijsen, vanwege een hoge stoeprand? In plaats van gerriteerd te bellen, had je haar ook even kunnen helpen.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:38 schreef Iwanius het volgende:
Morgen allemaal.
Een oma die doodleuk met haar rolator midden op het fietspad loopten niet wil wijken als fietsers bellend haar attenderen dat ze daar niet moet lopen.
Dat zal best, maar dat je daarvoor een bezoekje aan het ziekenhuis wilt riskeren is dan wel bijzonder.quote:Op zondag 5 mei 2013 00:26 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
hij wilde je waarschijnlijk ff laten zien dat hij toch sneller was dan je golfje
Om te beginnen: Boeiuh.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:20 schreef lipjes het volgende:
Mensen die hun peuk tijdens het rijden uit het raam gooien
Deze kwamen we zojuist tegen bij mijn vader zijn motor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot je hem als motorrijder in je kruis krijgt, of in je helm.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Om te beginnen: Boeiuh.
Is ook geen aanwaaipeuk want daarvoor ligt ie te vast op de cilinder.
Buiten dat, je rijdt motor, je WEET dat je spul kunt verwachten.
Peukje tegen je blok aan en klagen zegt mij dat je niks gewend bent
Alleen al daarom jaquote:Op zondag 5 mei 2013 23:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, *boeie* als iemand een brandende peuk uit het raam flikkert die zo in je helm waait...
sowieso dingen uit je auto gooien
Denk dat het met een peuk je al 3 seconden duurt om onderuit te gaan, daarna 3 maanden herstellen waarna nog eens 3 maanden revalideren.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Alleen al daarom ja
De motor kan er wel tegen, de banden ook prima. Moet er alleen niet aan denken dat zo'n ding inderdaad in mijn helm schiet of net in de mouwen van mijn jas ofzoDe kans is klein, maar hou je troep toch maar gewoon binnen te auto. Niet alleen vanwege motorrijders, maar vooral vanwege goed fatsoen.
Als ie precies in je helm komt ja. Kans is wel klein hoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Denk dat het met een peuk je al 3 seconden duurt om onderuit te gaan, daarna 3 maanden herstellen waarna nog eens 3 maanden revalideren.
Nee, opletten is al tijden terug wegbezuinigd. Snap dan ook niet waarom er nog steeds spiegels op auto's zitten.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:42 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen kijken niet meer, vraag me af of dat geen examen onderdeel meer is...
Sommige mensen denken dat als ze richting aangeven automatisch ook voorrang hebben. Er moet wel ruimte zijn! Maak het zo vaak mee dat ik links rij ...en auto rechts op een vrachtauto stuit en dus in wilt halen, zijn knipperlicht uitgooit en ook meteen naar links gaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:00 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik zou ook boos worden als je voor mij ineens naar links komt zonder richting aan te geven...
In welke regio rijd je meestal rond? Dan kan ik eop letten.quote:Op maandag 6 mei 2013 09:41 schreef Leipo666 het volgende:
iedere ochtend hier even checken of ik een fokker over de zeik heb kunnen krijgen
Hangt er vanaf, je hebt ook mensen die hem expres op je afschieten.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als ie precies in je helm komt ja. Kans is wel klein hoor.
Edit: Dat de kans klein is is natuurlijk geen excuus om die zooi zomaar uit de auto te flikkeren trouwens.
quote:Op maandag 6 mei 2013 10:03 schreef sararaats het volgende:
Als hardloper de opmerking krijgen: ze hebben em al.
Telt dat ook?
Ik moest lachen.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:03 schreef sararaats het volgende:
Als hardloper de opmerking krijgen: ze hebben em al.
Telt dat ook?
Klopt maar dit soort overtredingen in Nederland worden m.i. niet of nauwelijks aangepakt.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, *boeie* als iemand een brandende peuk uit het raam flikkert die zo in je helm waait...
sowieso dingen uit je auto gooien
Ik zie tegenwoordig ook mensen verkeerd om richting aan geven. Snap niet hoe je dat doetquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:23 schreef Luxuria het volgende:
Mensen die hun knipperlicht vergeten uit te zetten vind ik (merkte ik vanmorgen) NOG irritanter dan mensen die hem helemaal niet aanzetten
Je gaat anders denken als je zelf motor of cabrio rijd over dat soort dingen. Dan is het ineens niet grappig als er 1 een gat brand in je bekleding oid. Of de broek/rok van je passagier of jezelf. Gewoon optyfen, auto's hebben niet voor niets een asbak.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Om te beginnen: Boeiuh.
Is ook geen aanwaaipeuk want daarvoor ligt ie te vast op de cilinder.
Buiten dat, je rijdt motor, je WEET dat je spul kunt verwachten.
Peukje tegen je blok aan en klagen zegt mij dat je niks gewend bent
Je reed zeker in Frankrijk? Die gasten doen het daar allemaal omdat het vroeger verplicht was om met je knipperlicht naar links aan te geven dat je aan het inhalen bent.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:23 schreef Luxuria het volgende:
Mensen die hun knipperlicht vergeten uit te zetten vind ik (merkte ik vanmorgen) NOG irritanter dan mensen die hem helemaal niet aanzetten
Nee gewoon op een 50-weg hier in de buurt waar ik woon.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:44 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Je reed zeker in Frankrijk? Die gasten doen het daar allemaal omdat het vroeger verplicht was om met je knipperlicht naar links aan te geven dat je aan het inhalen bent.
Maar ja, tegenwoordig zijn er ook 3 baans of banen met nog meer stroken en dat geeft aparte situaties als ze op de middelste baan blijven plakken en toch de knipperdeknap aan laten staan
Door dat soort mensen blijf je dus staan als iemand wl netjes richting aangeeft op een rotondequote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:13 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee gewoon op een 50-weg hier in de buurt waar ik woon.
We zijn drie zijwegen voorbij gereden waar hij steeds zijn knipperlicht naar rechts aan had staan maar gewoon rechtdoor ging
Of op een rotonde richting aangeven dat ze linksaf gaan, en dan plots rechtsaf aangeven (rechtdoor) slaan. Al helemaal irritant als en zo een blokkendoos van een Opel Agila voor je zit. Dan weet je vaak wel wat voor rijders daarin zittenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie tegenwoordig ook mensen verkeerd om richting aan geven. Snap niet hoe je dat doet
Racefietsers en hardlopers ,daar gelden geen verkeersregels voor, weet iedereenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:48 schreef Vlassie1980 het volgende:
Hardlopers die per se DOOR moeten en er dus maar even voor kiezen om met sucidale neigingen vlak voor mij nog even een oversteek te pakken terwijl ze geen voorrang hebben en dus ook niet het geduld hebben om even op de plaats te wachten en te blijven bewegen.
--> Stel je voor dat je voor lul staat dan, dan maar liever met gevaar voor eigen leven ervoor duiken en de bestuurder een hartaanval bezorgenIdem dito voor racefietsers die hem ook maar even ervoor moeten pleuren.
Ga lekker in het bos hardlopen en val me verder niet lastig met je afwijkingen.
Wielrennersquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Racefietsers en hardlopers ,daar gelden geen verkeersregels voor, weet iedereen
Daar heb ik geen problemen meequote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:14 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, dan die pakjeslui in hun bestelbusjes
Die pleuren die kutbus overal maar neer, en ik moet er maar omheen slalommen. Als daar al ruimte voor isquote:
Tja, wil jij je pakketje nu wel of niet liever vandaag dan morgen hebben?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die pleuren die kutbus overal maar neer, en ik moet er maar omheen slalommen. Als daar al ruimte voor is
Ik vind het belangrijker dat ik gewoon door kan rijden. Als ik het direct nodig heb dan haal ik het wel in een winkelquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, wil jij je pakketje nu wel of niet liever vandaag dan morgen hebben?
jajaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijker dat ik gewoon door kan rijden. Als ik het direct nodig heb dan haal ik het wel in een winkel
Ja, ik ga toch geen direct benodigde artikelen online bestellen met een onbekende levertijdquote:
Ik ben niet zo een mafketel, ik leverquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, ik ga toch geen direct benodigde artikelen online bestellen met een onbekende levertijdOh wacht, jij bent zeker zo'n bezorgmafketel
Als je je daar al druk om gaat makenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:34 schreef Underdoggy het volgende:
Lieve mevrouw in de volvo V70 met 3 koters op de achterbank. Bijna had u er 2 minder, maar goed dat IK WEL UITKIJK ALS IK ZONDER RICHTING AAN TE GEVEN VAN RIJBAAN WISSEL! grom
Of zou je zelf gewoon richting aan moeten geven?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:34 schreef Underdoggy het volgende:
Lieve mevrouw in de volvo V70 met 3 koters op de achterbank. Bijna had u er 2 minder, maar goed dat IK WEL UITKIJK ALS IK ZONDER RICHTING AAN TE GEVEN VAN RIJBAAN WISSEL! grom
Oh, je wisselt zelf ook zonder richting aan te geven van rijbaan?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:34 schreef Underdoggy het volgende:
Lieve mevrouw in de volvo V70 met 3 koters op de achterbank. Bijna had u er 2 minder, maar goed dat IK WEL UITKIJK ALS IK ZONDER RICHTING AAN TE GEVEN VAN RIJBAAN WISSEL! grom
Waren het maar alleen Belgen die dit niet begrepenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Kutbelgen die niet snappen dat je gewoon op de vluchtstrook mag rijden na de invoegstrook als de borden dit aangeven (groene pijlen boven de weg en aangepaste blauwe rijstrook aanduidborden).
Het is de vluchtstrook die voor de gelegenheid wordt open gegooid als spitsstrook. Daarnaast bestaat die term spitsstrook niet in Belgi dus vandaar dat ik het zo omschreef.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is geen vluchtstrook, maar een spitsstrook.
Belgen en Duitsers vallen erg op, daar doet namelijk niemand het van. Mede omdat ze het niet kennen in hun eigen land.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waren het maar alleen Belgen die dit niet begrepen
Ik zie hele volksstammen rijden die het niet snappen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Belgen en Duitsers vallen erg op, daar doet namelijk niemand het van. Mede omdat ze het niet kennen in hun eigen land.
Daarom kan ik het ze juist niet kwalijk nemen. Die lease-priussen die er elke dag rijden, die welquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Belgen en Duitsers vallen erg op, daar doet namelijk niemand het van. Mede omdat ze het niet kennen in hun eigen land.
En als er een auto met pech bijna helemaal naast de vluchtstrook in de berm staat op een snelweg dan staan de matrixborden kilometerslang op 70 of 90, maar ja da's een andere wegbeheerder h (ofzo)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:13 schreef Anne het volgende:
Niet per se een irritatie, maar meer een wtf, da's toch gevaarlijk?
Eerst even het bijbehorende Google Maps linkje: http://goo.gl/maps/EF15c
Daar waren ze dus met van die (hand-)blazers de berm en redresseerstroken (kun je nagaan hoe dicht ze op de weg bezig waren) aan beide kanten aan het (schoon?)-blazen.
Geen vooraankondiging, geen enkel bordje, geen aangepaste maximum snelheid, helemaal niks.
Ik ben uit mezelf, aangezien er ver achter mij een auto reed, maar gewoon in het midden en daarom over beide rijstroken gaan rijden, zo ver mogelijk van de 2 mannetjes af.
Waren wij Nederlanders maar niet zo achterlijk om de spitsstrook te bedenkenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waren het maar alleen Belgen die dit niet begrepen
Psst: ook Duitsland heeft spitsstrokenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:43 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Waren wij Nederlanders maar niet zo achterlijk om de spitsstrook te bedenken
Een Duitser die op de A12 rijdt met al die rooie kruizen erboven denkt ook wat een idioten die Nederlanders. Hebben ze nog zoveel rijstroken gaan ze er rode kruizen boven hangen
Ja, en allemaal aan de verkeerde kant van de weg zekerquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:41 schreef Tsurany het volgende:
Maar in het VK kan niemand fatsoenlijk rijden. Bende idioten bij elkaar op de snelweg, slingeren de halve wegen over, kennen hun eigen verkeersregels niet en rijden vele malen slechter dan de gemiddlede Nederlander.
Totaal niet mijn ervaring. Men is ook, over het algemeen, een stuk galanter.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:41 schreef Tsurany het volgende:
Maar in het VK kan niemand fatsoenlijk rijden. Bende idioten bij elkaar op de snelweg, slingeren de halve wegen over, kennen hun eigen verkeersregels niet en rijden vele malen slechter dan de gemiddlede Nederlander.
Niks van gemerkt, heb nog nooit zoveel horken en plorken bij elkaar gezien. Eindeloze stukken rechts rijden is geen enkel probleem, ook niet voor vrachtwagens. Constant wisselende snelheden, veel te lage gemiddelde snelheid. Drama is het.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Totaal niet mijn ervaring. Men is ook, over het algemeen, een stuk galanter.
Mja, ik wacht daar liever mee tot de gaten wat dichtgereden zijn. Zou niet de eerste keer zijn dat ik ternauwernood kan ontsnappen aan een auto die (begrijpelijk wel, overigens) nog even naar links wil voor de handel helemaal dicht slibt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:10 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd bij filevorming al ruim voor de boel daadwerkelijk tot stilstand komt op de rijstrook scheiding van strook 1 en 2, dan kan iedereen duidelijk zien wat mijn planning is
Neuh, ik rijd er al ruim van te voren tussen, en bij grote gaten houd je gewoon rekening met het feit dat auto's nog wel eens van rijstrook wisselen. nog nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, ik wacht daar liever mee tot de gaten wat dichtgereden zijn. Zou niet de eerste keer zijn dat ik ternauwernood kan ontsnappen aan een auto die (begrijpelijk wel, overigens) nog even naar links wil voor de handel helemaal dicht slibt.
Blijft wel een beetje een lastige situatie vind ik, het inrijden van een file. Gelukkig heb je met de motor snel en wendbaar genoeg om weg te wezen mocht het mis gaan. Alleen wel even extra het koppie erbij houden. Dit was gewoon een beetje een kut situatie. Kan me de reactie van de andere auto's ook best voorstellen, maar ja. Dan trek ik hem liever even open, dan dat ik het risico loop van achter aangereden te worden.
Dat snap ik dus ook niet he, dat iedereen bij files massaal links wil staan. Rechts rijdt meestal nog een beetje door, vrachtwagens houden niet zo van stilstaan dus die blijven liever een beetje rollen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, ik wacht daar liever mee tot de gaten wat dichtgereden zijn. Zou niet de eerste keer zijn dat ik ternauwernood kan ontsnappen aan een auto die (begrijpelijk wel, overigens) nog even naar links wil voor de handel helemaal dicht slibt.
Blijft wel een beetje een lastige situatie vind ik, het inrijden van een file. Gelukkig heb je met de motor snel en wendbaar genoeg om weg te wezen mocht het mis gaan. Alleen wel even extra het koppie erbij houden. Dit was gewoon een beetje een kut situatie. Kan me de reactie van de andere auto's ook best voorstellen, maar ja. Dan trek ik hem liever even open, dan dat ik het risico loop van achter aangereden te worden.
Ja, de pest is alleen dat er beaucoup mensen zijn die daar hun graantje van willen meepikken, en de rolruimte tussen vrachtwagens dus vullen met blikken, waardoor de boel vanzelf weer tot stilstand komt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:22 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet he, dat iedereen bij files massaal links wil staan. Rechts rijdt meestal nog een beetje door, vrachtwagens houden niet zo van stilstaan dus die blijven liever een beetje rollen.
Ik doe het vrijwel altijd, vooral omdat ik niet recht achter een vrachtwagen wil staan. En de belangrijkste reden daarvan is dan eigenlijk weer dat ik nog een klein beetje uitzicht wil houden als het kan..quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:22 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet he, dat iedereen bij files massaal links wil staan. Rechts rijdt meestal nog een beetje door, vrachtwagens houden niet zo van stilstaan dus die blijven liever een beetje rollen.
Die mensen zijn niet zo asociaal als jij om de file voorbij te rijden maar sluiten netjes achteraan in de rij.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:51 schreef Tsurany het volgende:
A9 naar A1 Amersfoort , staat na een uur of half 5 altijd wel file. Mensen die al een kilometer voor de afslag streng rechts gaan rijden waardoor ze allemaal een file veroorzaken. En dan pissig worden als je die file op de linkerbaan voorbij rijd en net voor het eind een open gat pakt.
Ja alsof ik voor m'n lol even in de file ga staan.
Hier begint de file dus al: https://maps.google.nl/?l(...)Wg&cbp=12,42.59,,0,0
En dan een volstrekt lege linker rijbaan waar het heerlijk door zoeft!
Kennelijk wel, want door fatsoenlijk de gehele weg te gebruiken verminder je die file aanzienlijk. Snap niet waarom je al een kilometer voor dat punt perse zo rechts mogelijk moet rijden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:05 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet zo asociaal als jij om de file voorbij te rijden maar sluiten netjes achteraan in de rij.
Denk je dat zij wel voor hun lol in de file staan?
Mensen zoals jij
Dit. Ik snap dat ook nooit. Voor alle asfalt is wegenbelasting betaalt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:07 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want door fatsoenlijk de gehele weg te gebruiken verminder je die file aanzienlijk. Snap niet waarom je al een kilometer voor dat punt perse zo rechts mogelijk moet rijden.
Er is dan net zoveel file, maar in plaats van achter elkaar, staan de auto's in 2 rijen naast elkaar.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:07 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want door fatsoenlijk de gehele weg te gebruiken verminder je die file aanzienlijk. Snap niet waarom je al een kilometer voor dat punt perse zo rechts mogelijk moet rijden.
Plus dat mensen naar Amsterdam anders ook gedwongen in de file staan...quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er is dan net zoveel file, maar in plaats van achter elkaar, staan de auto's in 2 rijen naast elkaar.
Om het doorgaande verkeer niet te hinderen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:07 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want door fatsoenlijk de gehele weg te gebruiken verminder je die file aanzienlijk. Snap niet waarom je al een kilometer voor dat punt perse zo rechts mogelijk moet rijden.
Jij snapt niet dat voor elke aso die zijn auto ervoor prakt, die tientallen anderen langer moeten wachten?quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:07 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want door fatsoenlijk de gehele weg te gebruiken verminder je die file aanzienlijk. Snap niet waarom je al een kilometer voor dat punt perse zo rechts mogelijk moet rijden.
Als er bij de appie 2 rijen zijn, dan neem jij zeker de langste?quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat voor elke aso die zijn auto ervoor prakt, die tientallen anderen langer moeten wachten?
Tip; probeer hetzelfde eens bij de kassa van de Appie, of durf je dat niet zonder blik om je heen?
Er zijn geen 2 rijen zoals ik het lees; hij prakt hem er gewoon tussen vooraan de file.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als er bij de appie 2 rijen zijn, dan neem jij zeker de langste?
en dat is dus gewoon asociaal.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:51 schreef Tsurany het volgende:
A9 naar A1 Amersfoort , staat na een uur of half 5 altijd wel file. Mensen die al een kilometer voor de afslag streng rechts gaan rijden waardoor ze allemaal een file veroorzaken. En dan pissig worden als je die file op de linkerbaan voorbij rijd en net voor het eind een open gat pakt.
Ja alsof ik voor m'n lol even in de file ga staan.
Hier begint de file dus al: https://maps.google.nl/?l(...)Wg&cbp=12,42.59,,0,0
En dan een volstrekt lege linker rijbaan waar het heerlijk door zoeft!
Mensen als jij zijn juist een van de redenen dat die rijen voor uitvoegen zo lang worden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als er bij de appie 2 rijen zijn, dan neem jij zeker de langste?
Dat is onzin. Of ik nu achteraan ga staan, of er tussenin. Mijn auto is echt niet groter opeens.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mensen als jij zijn juist een van de redenen dat die rijen voor uitvoegen zo lang worden.
Er zijn dus wel 2 rijen. Een hele lange, en een hele korte, en aan het einde moeten ze door 1 "poortje". Als die mogelijkheid was bij de Appie dan zou jij ook voor de kortste kiezen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zijn geen 2 rijen zoals ik het lees; hij prakt hem er gewoon tussen vooraan de file.
[..]
en dat is dus gewoon asociaal.
Klopt inderdaad, je steelt alleen de tijd van anderen zodat jij lekker vooraan kan staan.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is onzin. Of ik nu achteraan ga staan, of er tussenin. Mijn auto is echt niet groter opeens.
Negeer je nou gewoon dat dikgedrukte? hij propt hem tussen de rij al wachtende auto's, dus hij piept voor... er zijn geen 2 rijen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er zijn dus wel 2 rijen. Een hele lange, en een hele korte, en aan het einde moeten ze door 1 "poortje". Als die mogelijkheid was bij de Appie dan zou jij ook voor de kortste kiezen.
Er zijn zelfs attracties in pretparken waar 2 wachtrijen zijn, met uiteindelijk maar 1 poortje, ook daar kiezen mensen altijd voor de kortste.
2 rijstroken = 2 wachtrijen. Het is niet alsof hij over de vluchtstrook rijdt of zo.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, je steelt alleen de tijd van anderen zodat jij lekker vooraan kan staan.
[..]
Negeer je nou gewoon dat dikgedrukte? hij propt hem tussen de rij al wachtende auto's, dus hij piept voor... er zijn geen 2 rijen.
Op deze manier inhalen is sinds 1 januari 2013 expliciet verboden in het RVV. (Artikel 18.3)quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:51 schreef Tsurany het volgende:
A9 naar A1 Amersfoort , staat na een uur of half 5 altijd wel file. Mensen die al een kilometer voor de afslag streng rechts gaan rijden waardoor ze allemaal een file veroorzaken. En dan pissig worden als je die file op de linkerbaan voorbij rijd en net voor het eind een open gat pakt.
Ja alsof ik voor m'n lol even in de file ga staan.
Hier begint de file dus al: https://maps.google.nl/?l(...)Wg&cbp=12,42.59,,0,0
En dan een volstrekt lege linker rijbaan waar het heerlijk door zoeft!
Dit is nou juist gn voorbeeld van ritsen...quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
2 rijstroken = 2 wachtrijen. Het is niet alsof hij over de vluchtstrook rijdt of zo.
Dat ze uiteindelijk wel overgaan naar 1 rijstrook/wachtrij staat daar los van. Daar hebben ze het ritsen voor uitgevonden. Als iedereen nu meteen beide stroken gebruikt dan kun je helemaal niet "voordringen".
Je doelt op het niet meer wisselen van strook als er pijlen op je strook staan? Dat gaat hier niet op, want hij haalt in over de doorgaande strook, en daar staan geen pijlen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Op deze manier inhalen is sinds 1 januari 2013 expliciet verboden in het RVV. (Artikel 18.3)
18.3 zegt dat je afslaande bestuurders niet mag inhalen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Je doelt op het niet meer wisselen van strook als er pijlen op je strook staan? Dat gaat hier niet op, want hij haalt in over de doorgaande strook, en daar staan geen pijlen.
Ah, okquote:Op woensdag 8 mei 2013 18:30 schreef OEM het volgende:
[..]
18.3 zegt dat je afslaande bestuurders niet mag inhalen.
Dit slaat nergens op. Heb je berhaupt het linkje aangeklikt en de situatie bekeken?quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
2 rijstroken = 2 wachtrijen. Het is niet alsof hij over de vluchtstrook rijdt of zo.
Dat ze uiteindelijk wel overgaan naar 1 rijstrook/wachtrij staat daar los van. Daar hebben ze het ritsen voor uitgevonden. Als iedereen nu meteen beide stroken gebruikt dan kun je helemaal niet "voordringen".
Heb je de toelichting gelezen? Zolang het veilig gebeurd mag je het gewoon blijven doen. Het is dus uiteindelijk aan meneer de agent en/of rechter om te oordelen of dit ook daadwerkelijk het geval was. Helaas niet aan een bestuurder die vind dat hem onrecht wordt aangedaan.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:30 schreef OEM het volgende:
[..]
18.3 zegt dat je afslaande bestuurders niet mag inhalen.
Waarom hebben jullie het steeds over proppen? Hij pakt gewoon een open gat, er staat niet bij dat dit gat maar 5 meter is. Het is altijd geweldig hoe mensen die situatie precies weten zonder dat ze erbij waren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Heb je berhaupt het linkje aangeklikt en de situatie bekeken?
Er zijn drie stroken. Er is eentje - de meest linker - die doorgaat richting Amsterdam. De andere twee rijstroken buigen af richting Amersfoort. Op die rechter twee stroken staat het vast, op de meest linker strook rijdt het door.
De aso wil naar Amersfoort, maar rijdt zo lang mogelijk door over de strook voor Amsterdam, om zodoende de file te passeren en z'n auto op het laatste moment nog in een gat te proppen.
Ja, jij ook? Er staat expliciet dat het is om asociaal rijgedrag te voorkomen. Prima dat je veilig mag inhalen zoals in artikel 11 beschreven is, maar op de manier in 18.3 is het verboden.quote:
Vanzelfsprekend bepaalt de rechter wat er over blijft in situaties.quote:Toelichting Artikel II, onderdeel C (wijziging artikel 18 van het RVV 1990)
Het nieuwe vierde lid van artikel 18 van het RVV 1990 heeft tot doel om expliciet te regelen dat bestuurders die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van hun weggedeelte dicht achter een bestuurder rijden die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder niet mogen voorbijsteken. Deze wijziging is wenselijk met het oog op het voorkomen van asociaal rijgedrag en daaruit volgende ongelukken. Hierbij wordt ten overvloede opgemerkt dat veilig inhalen op de wijze als omschreven in artikel 11, toegestaan blijft.
Ja hoor, in een file heb je een gat van meer dan 5m. Volgens mij snap je zelf de situatie niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je de toelichting gelezen? Zolang het veilig gebeurd mag je het gewoon blijven doen. Het is dus uiteindelijk aan meneer de agent en/of rechter om te oordelen of dit ook daadwerkelijk het geval was. Helaas niet aan een bestuurder die vind dat hem onrecht wordt aangedaan.
[..]
Waarom hebben jullie het steeds over proppen? Hij pakt gewoon een open gat, er staat niet bij dat dit gat maar 5 meter is. Het is altijd geweldig hoe mensen die situatie precies weten zonder dat ze erbij waren.
Het stuk waar ik zo iets ook altijd uitvoerde hebben ze aangepast nu. Fly-over om van de A2 op de A76 te komen.
Vaak genoeg hoorquote:Op woensdag 8 mei 2013 19:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja hoor, in een file heb je een gat van meer dan 5m.
Als je gesprekspartner niet meer inhoudelijk reageert, maar opeens een punt gaat maken van een bepaald woordje, weet je dat de discussie in jouw voordeel beslecht is.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Waarom hebben jullie het steeds over proppen? Hij pakt gewoon een open gat, er staat niet bij dat dit gat maar 5 meter is. Het is altijd geweldig hoe mensen die situatie precies weten zonder dat ze erbij waren.
Natuurlijk KAN dat, het is gewoon asociaal.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Vaak genoeg hoor
Het is gewoon zo dat je vaak prima nog uit kunt voegen aan het einde van de strook. Behalve als het echt stilstaat.
Ik zal de getallen wel aanpassen van 2 naar 3. Dan klopt mijn verhaal weer voor deze specifieke situatie.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je gesprekspartner niet meer inhoudelijk reageert, maar opeens een punt gaat maken van een bepaald woordje, weet je dat de discussie in jouw voordeel beslecht is.
Nee, dat is in dit geval nou juist behoorlijk bepalend voor de situatie.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zal de getallen wel aanpassen van 2 naar 3. Dan klopt mijn verhaal weer voor deze specifieke situatie.
En hier niet. Dus je kiest een metafoor die geen stand houdt en verwijt mij vervolgens dat ik het verkeerd uitleg. Tja. Kies dan een vergelijking die wel ergens op slaat.quote:Daarnaast reageerde ik niet op de post waar het om deze situatie ging maar waar iemand een rij bij de kassa als metafoor probeerde te gebruiken. Laat het bij een kassa uiteindelijk om 1 "poortje" gaan.
Knooppunt Ouderijn A12-A2 Den Haag richting Den Bosch is ook zo'n leukequote:Op woensdag 8 mei 2013 18:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Heb je berhaupt het linkje aangeklikt en de situatie bekeken?
Er zijn drie stroken. Er is eentje - de meest linker - die doorgaat richting Amsterdam. De andere twee rijstroken buigen af richting Amersfoort. Op die rechter twee stroken staat het vast, op de meest linker strook rijdt het door.
De aso wil naar Amersfoort, maar rijdt zo lang mogelijk door over de strook voor Amsterdam, om zodoende de file te passeren en z'n auto op het laatste moment nog in een gat te proppen.
Die is fijn ja. Verwarring alom daar. Terwijl het best logisch is allemaal, maar het staat nogal knullig aangegeven.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:34 schreef knep het volgende:
[..]
Knooppunt Ouderijn A12-A2 Den Haag richting Den Bosch is ook zo'n leuke.
als jullie je al over 1 zo'n voordringer kwaad maken, ga dan voor de gein eens in groningen bij knooppunt julianaplein kijken, en dan de afslag vanaf UMCG e.d. naar a28 ri. Assen..quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:45 schreef Ridocar het volgende:
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet"
Vraagje aan voordringaso's die al op de open rijstrook rijden en een voordringaso voorbij zien rijden: 'Zou jij dat ook tolereren?'
Ik maak zelfs plaats voor ze. Zal mij niet boeien of er 3/4 auto's voor mij in komen. Het is niet alsof je opeens uren later op de plaats van bestemming komt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:45 schreef Ridocar het volgende:
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet"
Vraagje aan voordringaso's die al op de open rijstrook rijden en een voordringaso voorbij zien rijden: 'Zou jij dat ook tolereren?'
ach, vandaag had er ook een op de a6 een zijdelingse rol gemaakt.quote:
Aangezien Okuliarnik daar nogal haaks de linkerstrook oprijdt, en er remlichten zichtbaar zijn, gok ik dat het gezelschap al stil stond.quote:
De sleurhuttencombinatie stond al stil ja. Ik sta hier nog keurig in de rij omdat het net 2 seconden eerder gebeurde. Hoe je erbij komt dat ik 'nogal haaks' de linkerstrook oprij, is mij een raadsel hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Aangezien Okuliarnik daar nogal haaks de linkerstrook oprijdt, en er remlichten zichtbaar zijn, gok ik dat het gezelschap al stil stond.
Met 700 kilometer op een dag moet je toch wat...:-).quote:
Jup, meer dan 5 meter want ik paste er makkelijk tussen zonder dat de overige omstanders moesten remmenquote:Op woensdag 8 mei 2013 19:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja hoor, in een file heb je een gat van meer dan 5m. Volgens mij snap je zelf de situatie niet.
Daarbij gaat het 'proppen' erom dat iedereen netjes in de rij wacht in de file, terwijl hij hem asociaal voorbij rijdt en er helemaal vooraan tussen probeert te komen.
En dat komt dan weer doordat het grote ritsen voorbij. Behalve jij dan.quote:Op donderdag 9 mei 2013 08:26 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Jup, meer dan 5 meter want ik paste er makkelijk tussen zonder dat de overige omstanders moesten remmenHet grappige is namelijk dat het altijd weer goed begint te rijden vlak voor de daadwerkelijke splitsing
Klopt, ik wacht lekker tot iedereen moeilijk doet en dan ga ik er snel tussenquote:Op donderdag 9 mei 2013 08:37 schreef Piles het volgende:
[..]
En dat komt dan weer doordat het grote ritsen voorbij. Behalve jij dan.
Maar als het een beetje normaal gaat boeit het me echt niet. Qua tijd maakt het amper uit.
weet ik niet, maar daardoor eergisteren wel bijna een aanrijding gehad. Scheelde echt maar centimeters doordat ik direct vol op de REM stond, anders was het boem..quote:Op donderdag 9 mei 2013 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
Is het van baan wisselen zonder te kijken hier al eens voorbij gekomen?____!
Dat doet me denken aan hoe ze daar in Rusland mee omgaan:quote:Op donderdag 9 mei 2013 08:26 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Jup, meer dan 5 meter want ik paste er makkelijk tussen zonder dat de overige omstanders moesten remmenHet grappige is namelijk dat het altijd weer goed begint te rijden vlak voor de daadwerkelijke splitsing
Ik zou precies hetzelfde doenquote:Op donderdag 9 mei 2013 16:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan hoe ze daar in Rusland mee omgaan:
Ik ook niet, die voorkruipers wachten maar lekker. Ik laat ze er echt niet tussen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zou precies hetzelfde doen
No way dat ze er bij mij tussen komen.
Hou er ook rekening mee dat het niet altijd expres voorkruipen is. En laat je vooral niet opnaaien door een enkele voordringer, maar dat is voor de meeste automobilisten helaas moeilijk.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:59 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ook niet, die voorkruipers wachten maar lekker. Ik laat ze er echt niet tussen.
En toch meen ik me te herinneren dat het het beste is om (als bijvoorbeeld over 500 meter de baan waar je op rijdt wordt afgesloten), helemaal door te rijden en bij het einde (dus zeg maar vlak voor de afsluiting) te gaan ritsen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Om het doorgaande verkeer niet te hinderen.
Als je 'm op het laatste moment nog ergens in een gaatje propt, ben je een aso.
Als het rustig is en je kunt er makkelijk tussen, dan ja. Maar als ze al een km stilstaan en jij komt er langsrijden vind ik wel aso.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 04:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En toch meen ik me te herinneren dat het het beste is om (als bijvoorbeeld over 500 meter de baan waar je op rijdt wordt afgesloten), helemaal door te rijden en bij het einde (dus zeg maar vlak voor de afsluiting) te gaan ritsen.
Dit i.p.v. al 499 meter van te voren een baan op te schuiven met zijn allen.
Heb ik dat nu verkeerd begrepen ?
Dat is een heel andere situatie dan waarom het hier ging. In jouw voorbeeld is er geen sprake van afslaand versus doorgaand verkeer.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 04:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
En toch meen ik me te herinneren dat het het beste is om (als bijvoorbeeld over 500 meter de baan waar je op rijdt wordt afgesloten), helemaal door te rijden en bij het einde (dus zeg maar vlak voor de afsluiting) te gaan ritsen.
Dit i.p.v. al 499 meter van te voren een baan op te schuiven met zijn allen.
Heb ik dat nu verkeerd begrepen ?
Hebben ze geprobeerd. Maar voor die dingen staan is het ongeluk al opgeruimd, dus proef is gestopt toen. Ook problemen met wind.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:29 schreef lipjes het volgende:
Woensdag een uur in de file gestaan om tussen 1 en 2 uur 's middags op de A13.
En waarvoor?
Er was op de A20 een ongeluk gebeurd, AAN DE ANDERE KANT.
Stomme kijkers.
Kunnen ze voortaan niet gewoon van die zwarte hekken neerzetten die ze bij moorden ook neerzetten....
Daar kan die inhaler niks aan doen dat die ander op de middenbaan blijft plakkenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:10 schreef no1uknow het volgende:
Het blijft toch wel bijzonder hoe moeilijk het voor veel mensen is om op een snelweg (3baans waar ik meestal rijd) zoveel mogelijk rechts te houden. Op de middenbaan zit er dan 1 met 105/110 km/u en dan gaat er 1 inhalen met net 115 km/u op de meest linkerbaan daar waar 120 is toegestaan en ik dus al snel tegen de 130 aan zit.
Dat soort middenbaan plakkers haal ik gewoon rechts in. Hoog percentage Belgen en Duitsers trouwens.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:10 schreef no1uknow het volgende:
Het blijft toch wel bijzonder hoe moeilijk het voor veel mensen is om op een snelweg (3baans waar ik meestal rijd) zoveel mogelijk rechts te houden. Op de middenbaan zit er dan 1 met 105/110 km/u en dan gaat er 1 inhalen met net 115 km/u op de meest linkerbaan daar waar 120 is toegestaan en ik dus al snel tegen de 130 aan zit.
Mwah, diegene die op de linkerbaan ging rijden ging dan 'inhalen' met een snelheidsverschil van 5 km/u en deed er vervolgens ook nog wel even over om weer terug naar rechts te gaan. Geef dan gewoon ff gas als je inhaalt, zo moeilijk is dat niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Daar kan die inhaler niks aan doen dat die ander op de middenbaan blijft plakken
Toen ik pas geleden twee keer op een rustig tijdstip op een vierbaans snelweg reed bij Utrecht, viel me juist op hoe verbazingwekkend goed iedereen op de twee buitenste stroken bleven rijden. De twee links waren helemaal leeg.
Vaak genoeg in de spits gezien dat een ambulance met de hele disco installatie op vol vermogen op iemand's bumper zat en dat die persoon pas na een tijdje plaats maakte.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:42 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg:
Ambulance komt aanrijden met loeiende sirenes,wij staan in file,ik rijd naar links(grasperkje) zodat het middenstuk vrij is,blijft de bestuurder voor mij doodleuk staan en staat de ambulance nog stil.
Wat dacht je van de andere kant(Feitelijk er tegenover)? Vanaf "Martiniplaza" het julianaplein op. Dat is ook altijd feest. Eerst al het ritsen, daarna het 'vlechten' van mensen die rechtsaf nr Assen willen, links aanhouden om naar UMCG te gaan etc.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
als jullie je al over 1 zo'n voordringer kwaad maken, ga dan voor de gein eens in groningen bij knooppunt julianaplein kijken, en dan de afslag vanaf UMCG e.d. naar a28 ri. Assen..
Je moest eens weten hoeveel closecalls ik daar wel niet heb gehad, en dan kom ik er niet eens vaak in de spits.
Boh, het regent hier nu ook hard zeg... Voorruitontwaseming kan het gewoon amper aan(voortaan beslaat door de regen.. ) Alleen jammer dat 3/4e van Nl dJ opeens niet meer kan autorijden.. 30 waar je 50 mag, 50 waar je 80 mag.. flikker toch op, het is niet eens nodig om de ruitenwissers in de continue of.snelste stand te zetten.. /facepalm
Van die kant kom ik niet zo vaak. Had toen ik nog naar school ging altijd alleen te maken met de drukte richting Drachten..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:49 schreef Koepert het volgende:
[..]
Wat dacht je van de andere kant(Feitelijk er tegenover)? Vanaf "Martiniplaza" het julianaplein op. Dat is ook altijd feest. Eerst al het ritsen, daarna het 'vlechten' van mensen die rechtsaf nr Assen willen, links aanhouden om naar UMCG te gaan etc.
Ja, dat heb je verkeerd begrepen. De wegversmalling blijft er toch wel. Als iedereen pas op het laatste moment gaat ritsen krijg je een hoop rijstrookwisselingen op een heel kort stukje. Als men de tijd neemt om een rijstrook vrij te maken spreid je deze wisselingen, en kan het verkeer soepeler doorstromen. Diegenen die doorrijden en pas bij het zien van een gaatje 'm ertussen prakken hebben misschien wat auto's gewonnen, maar het verkeer erachter stagneert gewoon. behalve dat het erg aso staat (ikke-eerst) heb je nul zekerheid dat je een vrij stukje asfalt kunt vinden. Tevens is niet iedereen bedacht op achteropkomend verkeer dat plotseling voor hen invoegt. Niet iedereen kan zo goed rijden...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 04:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En toch meen ik me te herinneren dat het het beste is om (als bijvoorbeeld over 500 meter de baan waar je op rijdt wordt afgesloten), helemaal door te rijden en bij het einde (dus zeg maar vlak voor de afsluiting) te gaan ritsen.
Dit i.p.v. al 499 meter van te voren een baan op te schuiven met zijn allen.
Heb ik dat nu verkeerd begrepen ?
inderdaad.... dagelijkse kost op de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn... de spitsstrook ligt dar aan de rechterkant, dus je hebt dan een mooie doorgetrokken streep tussen wat dan de middenbaan is en de spitsstrook.... men denkt dat je dan niet van baan mag wisselen (denk ik)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:39 schreef knep het volgende:
[..]
Dat soort middenbaan plakkers haal ik gewoon rechts in. Hoog percentage Belgen en Duitsers trouwens.
Eens; hier heb ook van die lui die met een bijna lege straat het nog presteren om hem midden op de weg stil te zettenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die menen met alarmlichten aan overal te mogen parkeren
Dat mens (voor mijn motor) staat daar al minstens een uur met alarmlicht aanIk kan er opzich wel uit, dat is het probleem niet, maar flikker gewoon op. Er is toch plek zat, zo moeilijk is het toch niet even normaal te parkeren?
Ik noem ze ook altijd alles-mag-lichten. Men denkt dat je met deze lichten gewoon overal en altijd mag staan. Alsof het een alleszeggend argument is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die menen met alarmlichten aan overal te mogen parkeren
Dat mens (voor mijn motor) staat daar al minstens een uur met alarmlicht aanIk kan er opzich wel uit, dat is het probleem niet, maar flikker gewoon op. Er is toch plek zat, zo moeilijk is het toch niet even normaal te parkeren?
Free parking modequote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik noem ze ook altijd alles-mag-lichten. Men denkt dat je met deze lichten gewoon overal en altijd mag staan. Alsof het een alleszeggend argument is.
Voor dat soort mensen gewoon de politie bellen en melding van maken. In Eindhoven komt de parkeerdienst dan meestal binnen 15-30 minuten een bon schrijven.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die menen met alarmlichten aan overal te mogen parkeren
Dat mens (voor mijn motor) staat daar al minstens een uur met alarmlicht aanIk kan er opzich wel uit, dat is het probleem niet, maar flikker gewoon op. Er is toch plek zat, zo moeilijk is het toch niet even normaal te parkeren?
Ik hou niet zo van politie, dus die zal ik er niet zo snel bij halen. Ze hebben het bij mij ook wel eens geflikt toen ik mijn motor ergens anders op de stoep had staan. Blokkeerde ik de doorgang schijnbaar. Gedachtegang was juist om parkeerplaatsen en oversteekplaatsen vrij te houden, maar goed. Het schoot schijnbaar ergens in het verkeerde keelgat. Stond er ineens stadswacht een waarschuwing uit te schrijvenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Voor dat soort mensen gewoon de politie bellen en melding van maken. In Eindhoven komt de parkeerdienst dan meestal binnen 15-30 minuten een bon schrijven.
Met alle plezier.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:17 schreef Ridocar het volgende:
[Open-brief-post]
*Schiet mij maar af, maar ik begin deze post een keer met een open brief, of jullie het leuk vinden of niet...
is daar nu niks aan te doen als in verbaliseren of tenminste notering door het ambulance personeel in dit geval van het kenteken, en dit later doorgeven aan de Politie vanwege obstructie o.i.d.?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:47 schreef knep het volgende:
Vaak genoeg in de spits gezien dat een ambulance met de hele disco installatie op vol vermogen op iemand's bumper zat en dat die persoon pas na een tijdje plaats maakte.
Dat soort personen zijn totaal niet bezig met autorijden en zijn imho een gevaar op de weg.
Weinig aso aan. De baan is vrij en je mag er overheen rijden....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 06:41 schreef June. het volgende:
[..]
Als het rustig is en je kunt er makkelijk tussen, dan ja. Maar als ze al een km stilstaan en jij komt er langsrijden vind ik wel aso.
Obstructie?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
is daar nu niks aan te doen als in verbaliseren of tenminste notering door het ambulance personeel in dit geval van het kenteken, en dit later doorgeven aan de Politie vanwege obstructie o.i.d.?
Precies datquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Weinig aso aan. De baan is vrij en je mag er overheen rijden....
Bekeuring voor slakkengangquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:17 schreef Ridocar het volgende:
Beste meneer in je Opel Corsa. * Als u mij inhaalt vlak voor een trajectcontrole op de A20 en vervolgens 65 gaat rijden om een prent te voorkomen, dan wekt dat enige ergenis op omdat ik domweg niet mag inhalen met mijn combinatie. Dat u werkelijk geen idee heeft wat u aan het doen bent blijkt ook uit de uitvoegactie met dezelfde snelheid vlak voor het achteropkomende verkeer dat diezelfde afslag neemt. Geen wonder dat die andere automobilist even z'n grootlicht aanzet...
*Schiet mij maar af, maar ik begin deze post een keer met een open brief, of jullie het leuk vinden of niet...
Neuh, Dit was op de A20. Rotterdam Noord.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:52 schreef Descendent het volgende:
[..]
Bekeuring voor slakkengang
Zou wel erg toevallig zijn....
Of dat mensen seinen met groot licht. Had het gister 2 keer vlak achter elkaar. Ik uitstappen om te kijken of m'n lichten enzo het allemaal nog wel doen en of er niks anders aan de hand was. Niks..quote:Op zondag 12 mei 2013 20:27 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen die het op dit tijdstip het nodig vinden je met groot licht te verblinden omdat je je licht niet aan hebt
Sorry meneer in de pauper Mercedes die gaan vanzelf aan zodra mijn sensor het donker vindt worden
Wat een gelul, alsof je in het donker een aparte auto als tegenligger herkend.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Of dat mensen seinen met groot licht. Had het gister 2 keer vlak achter elkaar. Ik uitstappen om te kijken of m'n lichten enzo het allemaal nog wel doen en of er niks anders aan de hand was. Niks..
Had ook geen groot licht aan. Heb m'n broer voor de zekerheid nog gebeld (die kwam ik tegen) en die had ook niks aparts gezien. Bij een rit van 6 km overkomt me dit wel een paar keer. Het komt misschien ook door mijn auto dat die wat aparter is maar toch.. ze laten me altijd schrikken.
Donker? Het was niet donker hoor.. rond 6 a 7 uur. En aparte auto valt wel mee, aparter. Een kever.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat een gelul, alsof je in het donker een aparte auto als tegenligger herkend.
Wat voor aparte auto heb je?
Tsja, je hebt het zelf over een aparte auto, ik niet.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:47 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Donker? Het was niet donker hoor.. rond 6 a 7 uur. En aparte auto valt wel mee, aparter. Een kever.
Of mensen die het niet nodig vinden om hun lichten fatsoenlijk af te laten stellen dus...quote:Op zondag 12 mei 2013 20:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tsja, je hebt het zelf over een aparte auto, ik niet.
Denk dat door de APK eisen je koplampen ook goed afgesteld staan dus ik snap je bericht gewoon niet.
Als ze naar je seinen zul je wel een lekker wijf zijn, ik weet het anders ook niet.
Koplampen staan ook goed afgesteld, dit was toen ik hem kocht niet zo dus toen is dit veranderd.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tsja, je hebt het zelf over een aparte auto, ik niet.
Denk dat door de APK eisen je koplampen ook goed afgesteld staan dus ik snap je bericht gewoon niet.
Als ze naar je seinen zul je wel een lekker wijf zijn, ik weet het anders ook niet.
Is je lichtbeeld wel goed? Slecht afgesteld dimlicht kan ook tegenliggers verblinden.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Of dat mensen seinen met groot licht. Had het gister 2 keer vlak achter elkaar. Ik uitstappen om te kijken of m'n lichten enzo het allemaal nog wel doen en of er niks anders aan de hand was. Niks..
Had ook geen groot licht aan. Heb m'n broer voor de zekerheid nog gebeld (die kwam ik tegen) en die had ook niks aparts gezien. Bij een rit van 6 km overkomt me dit wel een paar keer. Het komt misschien ook door mijn auto dat die wat aparter is maar toch.. ze laten me altijd schrikken.
Ik snap dat je gaat denken dat er iets mis is, zou zelf ook gaan twijfelen.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Koplampen staan ook goed afgesteld, dit was toen ik hem kocht niet zo dus toen is dit veranderd.
En dat ze zouden seinen omdat ik een lekker wijf ben zal het ook niet zijn. Ik vind het ook maar vreemd en heel erg vervelend. Je gaat toch altijd denken dat er iets mis is.
Nee helemaal niks.. Heb de hele auto weer nagelopen of alles het wel deed (voor de zekerheid ook de knipperlichten enzo) alles deed het gewoon goed/zat er nog op.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik snap dat je gaat denken dat er iets mis is, zou zelf ook gaan twijfelen.
Maar na controle is jou niks opgevallen?
Er zal echt wel wat mis zijn. Men seint niet zomaar.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:59 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Nee helemaal niks.. Heb de hele auto weer nagelopen of alles het wel deed (voor de zekerheid ook de knipperlichten enzo) alles deed het gewoon goed/zat er nog op.
We hebben het soms ook als we gewoon geen licht aan hebben overdag dus aan de lichten zou het ook zeker niet liggen. Gewoon lekker vervelend dus.
Alleen seinen als er iets mis is en anders niet.
Sorry, ik zal me bedwingen de volgende keerquote:Op zondag 12 mei 2013 20:59 schreef Mokkels het volgende:
Alleen seinen als er iets mis is en anders niet.
Alles is goed afgesteld. Zoals ik hierboven al zei was het niet goed toen we de auto kochten maar toen is het gelijk veranderd. Op onze deur van de schuur zit ook met tape de goede hoogte afgeplakt voor lichten omdat de vriend van mijn moeder auto monteur is en hij dus soms auto's 'klaarmaakt' voor de APK. Dus dat zit verder wel goed.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is je lichtbeeld wel goed? Slecht afgesteld dimlicht kan ook tegenliggers verblinden.
In veel auto's kun je de richthoogte van de lampen zelf instellen. Zet die eens een standje lager, kijken of men dan minder seint.
quote:Op zondag 12 mei 2013 21:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Sorry, ik zal me bedwingen de volgende keer
Nee ook niet. We hadden gister ook nog dat er een wegversmalling was, die auto seint dat wij voor mogen (hij ging namelijk stil staan) terwijl hij eerst mocht. Dus wij gaan er langs.. de auto erna seint ook weer. Wij de auto weer aan de kant zetten, controleren... niks aan de hand. En het waren ook geen bekenden ofzo.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:01 schreef BlackLining het volgende:
Trouwens, let volgende keer eens op se auto's die seinen. Gaan die op dat moment toevallig altijd net over een drempeltje of iets dergelijks?
Sorry als ik eerder lullig over kwam maar vind het maar een vreemd verhaal.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:03 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Nee ook niet. We hadden gister ook nog dat er een wegversmalling was, die auto seint dat wij voor mogen (hij ging namelijk stil staan) terwijl hij eerst mocht. Dus wij gaan er langs.. de auto erna seint ook weer. Wij de auto weer aan de kant zetten, controleren... niks aan de hand. En het waren ook geen bekenden ofzo.
Klinkt inderdaad als onzin, of op de rijstijl van Mokkels mocht die enorm slingeren of op een andere manier debiel rijden. Heb ik ook wel eens, dat men gaat seinen als ik me iets teveel laat gaan op de openbare weg.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sorry als ik eerder lullig over kwam maar vind het maar een vreemd verhaal.
Vraag me echt af waarom anderen seinen, dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat er niks aan de hand is......
Dan ben je gewoon een sukkel terwijl Mokkels wel echt een probleem aangeeft.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:28 schreef BlackLining het volgende:
Heb ik ook wel eens, dat men gaat seinen als ik me iets teveel laat gaan op de openbare weg.
Ik geef slechts aan dat het vaker gebeurt dat men gaat seinen omdat de rijstijl niet bevaltquote:Op zondag 12 mei 2013 21:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een sukkel terwijl Mokkels wel echt een probleem aangeeft.
Ik denk dat Mokkels het dan wel van zichzelf zou weten.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:17 schreef BlackLining het volgende:
Ik geef slechts aan dat het vaker gebeurt dat men gaat seinen omdat de rijstijl niet bevalt
Je moet niet denken, dat moet je aan een paard overlatenquote:Op zondag 12 mei 2013 22:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook zo'n seinende idioot achter me vandaag. Coentunnel dicht, dus gezellig door het centrum naar de IJtunnel, maar die heeft in de buizen een doorgetrokken streep (en er wordt redelijk controleert). Je mag er 70, helaas zat ik in het verkeerde rijtje en reed er een figuur een paar voertuigen voor mij slechts 40 a 50. Komt er een Smart achter me rijden die begint te seinen naar me. Een fucking Smart en dan denken dat je recht van spreken hebt. En dat, terwijl ik helemaal niets kon. Doe je ogen open en kijk vooruit. Ergste: Er zat nog een man in ook.
Ook pijnlijk duidelijk geworden hoe slecht mensen vooruit kijken. Bij Buikslotermeer ga je de A10 op en tussen de afbuigende en de doorgaande rijstroken licht een busbaan. Staat vooraf al aangegeven welke rijstrook waarnaartoe gaat. Mensen die pas op het viaduct erachter komen dat ze de A10 op moeten en dwars over de busbaan een rij auto's die zo'n 50 a 60 rijden in willen.![]()
[..]
Ik denk dat Mokkels het dan wel van zichzelf zou weten.
Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat als Mokkels raar weggedrag zou vertonen, ze dit waarschijnlijk wel van zichzelf zou weten.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:29 schreef BlackLining het volgende:
Je denkt toch niet echt dat mensen voor de lol gaan seinen hea? Er is sowieso iets aan de hand.
Als ik er niets aan kan doen dat het zo sloom gaat voel ik mij ook niet aangesproken door dat seinen. Hij zal vast geen klapjosti zijn die dat niet begrijpt..quote:Op zondag 12 mei 2013 22:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook zo'n seinende idioot achter me vandaag. Coentunnel dicht, dus gezellig door het centrum naar de IJtunnel, maar die heeft in de buizen een doorgetrokken streep (en er wordt redelijk controleert). Je mag er 70, helaas zat ik in het verkeerde rijtje en reed er een figuur een paar voertuigen voor mij slechts 40 a 50. Komt er een Smart achter me rijden die begint te seinen naar me. Een fucking Smart en dan denken dat je recht van spreken hebt. En dat, terwijl ik helemaal niets kon. Doe je ogen open en kijk vooruit. Ergste: Er zat nog een man in ook.
Ook pijnlijk duidelijk geworden hoe slecht mensen vooruit kijken. Bij Buikslotermeer ga je de A10 op en tussen de afbuigende en de doorgaande rijstroken licht een busbaan. Staat vooraf al aangegeven welke rijstrook waarnaartoe gaat. Mensen die pas op het viaduct erachter komen dat ze de A10 op moeten en dwars over de busbaan een rij auto's die zo'n 50 a 60 rijden in willen.![]()
[..]
Ik denk dat Mokkels het dan wel van zichzelf zou weten.
Dat ligt toch niet aan het tankstation, maar aan je tankpas?quote:Op maandag 13 mei 2013 08:23 schreef Tsurany het volgende:
Tankstations waar de ruitenwisservloeistof niet met de tankpas te koop is...
Ik vond je zeker niet lullig over komen hoor. En als ik het zelf zou lezen van iemand anders zou ik het ook een raar verhaal vinden hoor. En klopt.. ik zie het niet maar bijvoorbeeld mijn broer die ik ook tegen kwam zag ook niks aparts (ik had hem even gebeld nadat er weer geseind werd).quote:Op zondag 12 mei 2013 21:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sorry als ik eerder lullig over kwam maar vind het maar een vreemd verhaal.
Vraag me echt af waarom anderen seinen, dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat er niks aan de hand is......
Ik heb niet eens roze ondergoed!quote:Op zondag 12 mei 2013 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
Misschien eens wat meer aantrekken als alleen knalroze ondergoed?
Dat zou misschien kunnen maar er was niks aan de hand. Flitser zou het misschien kunnen zijn maar maar dan zijn er wel erg vaak flitsers.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:26 schreef Spezza19 het volgende:
Misschien stonden ze verderop te flitsen of lag er iets op de weg... Had ik een keer op de dijk Enkhuizen Lelystad... Lag er een emmer op de weg....
Of je koplampen staan net niet goed afgesteld....
Aan mijn rijstijl zal het volgens mij niet liggen. Of ik moet zonder dat ik het weet als een debiel rijden haha.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als onzin, of op de rijstijl van Mokkels mocht die enorm slingeren of op een andere manier debiel rijden. Heb ik ook wel eens, dat men gaat seinen als ik me iets teveel laat gaan op de openbare weg.
Dat hoop ik, dat er dan tenminste wat aan de hand is (bijvoorbeeld een flitser wat hierboven werd gezegd) want dit is heeeel erg vervelend.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moet niet denken, dat moet je aan een paard overlaten
Je denkt toch niet echt dat mensen voor de lol gaan seinen hea? Er is sowieso iets aan de hand.
Dat klopt, naar mijn idee rij ik wel netjes.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat als Mokkels raar weggedrag zou vertonen, ze dit waarschijnlijk wel van zichzelf zou weten.
Hoe weet je dat zo zeker? Als ze bij de APK goedgekeurd worden, zit er niets of niemand in de auto. Als jij vervolgens je hele achterbak vol gooit met bakstenen (extreem voorbeeld, maar je snapt mijn punt), staat je verlichting fout. Of toevallig een lampje stuk?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:55 schreef Mokkels het volgende:
En koplampen staan zeker weten goed afgesteld.
Dit had ik al eerder gezegd: "Alles is goed afgesteld. Zoals ik hierboven al zei was het niet goed toen we de auto kochten maar toen is het gelijk veranderd. Op onze deur van de schuur zit ook met tape de goede hoogte afgeplakt voor lichten omdat de vriend van mijn moeder auto monteur is en hij dus soms auto's 'klaarmaakt' voor de APK. Dus dat zit verder wel goed."quote:Op maandag 13 mei 2013 10:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Als ze bij de APK goedgekeurd worden, zit er niets of niemand in de auto. Als jij vervolgens je hele achterbak vol gooit met bakstenen (extreem voorbeeld, maar je snapt mijn punt), staat je verlichting fout. Of toevallig een lampje stuk?
Wat bij de ene auto goed is, hoeft dan bij een andere auto niet te zijn. Verschillende auto's, verschillende hoogtes voor dimlicht.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:00 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Alles is goed afgesteld. Zoals ik hierboven al zei was het niet goed toen we de auto kochten maar toen is het gelijk veranderd. Op onze deur van de schuur zit ook met tape de goede hoogte afgeplakt voor lichten omdat de vriend van mijn moeder auto monteur is en hij dus soms auto's 'klaarmaakt' voor de APK. Dus dat zit verder wel goed.
quote:
Ook zwaaien?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef Eenskijken het volgende:
Volgens mij was het een ongeschreven regel dat je seint naar vrouwen in een kever... No joke.
Sorry!quote:
Hij zal het wel weten denk ik... en anders is hij mooi dom bezig.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:11 schreef Light het volgende:
[..]
Wat bij de ene auto goed is, hoeft dan bij een andere auto niet te zijn. Verschillende auto's, verschillende hoogtes voor dimlicht.
Hebben we dan wel over de juiste 'koplampen' hier?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef Eenskijken het volgende:
Volgens mij was het een ongeschreven regel dat je seint naar vrouwen in een kever... No joke.
Ik sta iedere dag mijn voorruit te poetsen, ik erger me daar ook kapot aan.quote:
zelfstellende xenon? Die is vaak handmatig nog steeds te 'kalibreren'.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef Marco001 het volgende:
Ik rij trouwens met een bepaalde taxi altijd met groot licht aan s'nachts..
Dimlicht is zo absurd zwak van dat ding dat je daarmee slechts 5 meter ofzo voor de auto ziet(volgens mij nog minder zelfs!). En aangezien niemand er wat van zegt dat ik grootlicht aan heb. (zelfs politie niet! ook al houden ze mij al staande i.v.m. een te vervoeren klant.)
Op een E-klasse uit 2000?quote:Op maandag 13 mei 2013 23:10 schreef blup het volgende:
[..]
Ik sta iedere dag mijn voorruit te poetsen, ik erger me daar ook kapot aan.
[..]
zelf stellende xenon?
zeker van de vernaaide doffe koplampen?quote:Op maandag 13 mei 2013 23:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Op een E-klasse uit 2000?
Nope. Gewoon zeer brakke koplampen..
Zijn al een keer opgeknapt. + 1 is niet dof. (ander wel, maar maakt voor het lichtbeeld vrij weinig uit.)quote:
Zou ik toch eens goed na laten kijken dan.. Goed licht in de nacht is wel zo fijn...quote:Op maandag 13 mei 2013 23:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zijn al een keer opgeknapt. + 1 is niet dof. (ander wel, maar maakt voor het lichtbeeld vrij weinig uit.)
Komt gewoon bar weinig licht uit.
Ding is nu 1 van de nachttaxi's.(loopt nog wel mooi 170.)
Probleem is onvindbaar.. Andere koplampunits helpt niets; groot licht wel, en aangezien tegenliggers dat toch niet opmerken/hinderlijk vinden...quote:Op maandag 13 mei 2013 23:20 schreef blup het volgende:
[..]
Zou ik toch eens goed na laten kijken dan.. Goed licht in de nacht is wel zo fijn...
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
Kut Duitsers die niet oprotten naar de rechterstrook met hun slakkengangetje van 150 km/h...
Wat kunnen Duitsers toch goed rijden... Not...
Oh echt, dit is zo herkenbaar. Ik heb dat nou ook dat er telkens tegenliggers zijn die seinen met groot licht of met de mistlampen. Soms toeteren ze zelfs.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Of dat mensen seinen met groot licht. Had het gister 2 keer vlak achter elkaar. Ik uitstappen om te kijken of m'n lichten enzo het allemaal nog wel doen en of er niks anders aan de hand was. Niks..
Had ook geen groot licht aan. Heb m'n broer voor de zekerheid nog gebeld (die kwam ik tegen) en die had ook niks aparts gezien. Bij een rit van 6 km overkomt me dit wel een paar keer. Het komt misschien ook door mijn auto dat die wat aparter is maar toch.. ze laten me altijd schrikken.
Of je hebt gewoon een hele dikke kont. Waardoor het goed afgesteld is wanneer jij er niet in zit, en zodra jij erin zit de auto zo ver door de vering gaat dat het lijkt alsof je met groot licht rijdt.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:19 schreef Mokkels het volgende:
Dit had ik al eerder gezegd: "Alles is goed afgesteld. Zoals ik hierboven al zei was het niet goed toen we de auto kochten maar toen is het gelijk veranderd. Op onze deur van de schuur zit ook met tape de goede hoogte afgeplakt voor lichten omdat de vriend van mijn moeder auto monteur is en hij dus soms auto's 'klaarmaakt' voor de APK. Dus dat zit verder wel goed."
Ik heb wel een dikkere kont.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon een hele dikke kont. Waardoor het goed afgesteld is wanneer jij er niet in zit, en zodra jij erin zit de auto zo ver door de vering gaat dat het lijkt alsof je met groot licht rijdt.
Maar dat zal wel niet, dat was meer een flauwe gedachte van mezelf.
Ik zie echt wel wanneer iemand seint of over een hobbel/drempel heen gaat. Door het verhaal lijk ik misschien wel niet helemaal goed (volgens jou) maar ik ben gewoon helemaal 100%.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:10 schreef BlackLining het volgende:
Ik begin toch echt het idee te krijgen dat jullie twee oneffenheden in de weg aannemen voor seinen. Als een auto over een drempel of iets van een doorgebroken doomwortel rijdt, lijkt het alsof die seint. Dat is waarschijnlijk gewoon wat jullie zien.
Zo niet, is het hoogstwaarschijnlijk gewoon verzonnen.
Fixed.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |