Ik snap dat je gaat denken dat er iets mis is, zou zelf ook gaan twijfelen.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Koplampen staan ook goed afgesteld, dit was toen ik hem kocht niet zo dus toen is dit veranderd.
En dat ze zouden seinen omdat ik een lekker wijf ben zal het ook niet zijn. Ik vind het ook maar vreemd en heel erg vervelend. Je gaat toch altijd denken dat er iets mis is.
Nee helemaal niks.. Heb de hele auto weer nagelopen of alles het wel deed (voor de zekerheid ook de knipperlichten enzo) alles deed het gewoon goed/zat er nog op.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik snap dat je gaat denken dat er iets mis is, zou zelf ook gaan twijfelen.
Maar na controle is jou niks opgevallen?
Er zal echt wel wat mis zijn. Men seint niet zomaar.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:59 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Nee helemaal niks.. Heb de hele auto weer nagelopen of alles het wel deed (voor de zekerheid ook de knipperlichten enzo) alles deed het gewoon goed/zat er nog op.
We hebben het soms ook als we gewoon geen licht aan hebben overdag dus aan de lichten zou het ook zeker niet liggen. Gewoon lekker vervelend dus.
Alleen seinen als er iets mis is en anders niet.
Sorry, ik zal me bedwingen de volgende keerquote:Op zondag 12 mei 2013 20:59 schreef Mokkels het volgende:
Alleen seinen als er iets mis is en anders niet.
Alles is goed afgesteld. Zoals ik hierboven al zei was het niet goed toen we de auto kochten maar toen is het gelijk veranderd. Op onze deur van de schuur zit ook met tape de goede hoogte afgeplakt voor lichten omdat de vriend van mijn moeder auto monteur is en hij dus soms auto's 'klaarmaakt' voor de APK. Dus dat zit verder wel goed.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is je lichtbeeld wel goed? Slecht afgesteld dimlicht kan ook tegenliggers verblinden.
In veel auto's kun je de richthoogte van de lampen zelf instellen. Zet die eens een standje lager, kijken of men dan minder seint.
quote:Op zondag 12 mei 2013 21:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Sorry, ik zal me bedwingen de volgende keer
Nee ook niet. We hadden gister ook nog dat er een wegversmalling was, die auto seint dat wij voor mogen (hij ging namelijk stil staan) terwijl hij eerst mocht. Dus wij gaan er langs.. de auto erna seint ook weer. Wij de auto weer aan de kant zetten, controleren... niks aan de hand. En het waren ook geen bekenden ofzo.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:01 schreef BlackLining het volgende:
Trouwens, let volgende keer eens op se auto's die seinen. Gaan die op dat moment toevallig altijd net over een drempeltje of iets dergelijks?
Sorry als ik eerder lullig over kwam maar vind het maar een vreemd verhaal.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:03 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Nee ook niet. We hadden gister ook nog dat er een wegversmalling was, die auto seint dat wij voor mogen (hij ging namelijk stil staan) terwijl hij eerst mocht. Dus wij gaan er langs.. de auto erna seint ook weer. Wij de auto weer aan de kant zetten, controleren... niks aan de hand. En het waren ook geen bekenden ofzo.
Klinkt inderdaad als onzin, of op de rijstijl van Mokkels mocht die enorm slingeren of op een andere manier debiel rijden. Heb ik ook wel eens, dat men gaat seinen als ik me iets teveel laat gaan op de openbare weg.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sorry als ik eerder lullig over kwam maar vind het maar een vreemd verhaal.
Vraag me echt af waarom anderen seinen, dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat er niks aan de hand is......
Dan ben je gewoon een sukkel terwijl Mokkels wel echt een probleem aangeeft.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:28 schreef BlackLining het volgende:
Heb ik ook wel eens, dat men gaat seinen als ik me iets teveel laat gaan op de openbare weg.
Ik geef slechts aan dat het vaker gebeurt dat men gaat seinen omdat de rijstijl niet bevaltquote:Op zondag 12 mei 2013 21:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een sukkel terwijl Mokkels wel echt een probleem aangeeft.
Ik denk dat Mokkels het dan wel van zichzelf zou weten.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:17 schreef BlackLining het volgende:
Ik geef slechts aan dat het vaker gebeurt dat men gaat seinen omdat de rijstijl niet bevalt
Je moet niet denken, dat moet je aan een paard overlatenquote:Op zondag 12 mei 2013 22:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook zo'n seinende idioot achter me vandaag. Coentunnel dicht, dus gezellig door het centrum naar de IJtunnel, maar die heeft in de buizen een doorgetrokken streep (en er wordt redelijk controleert). Je mag er 70, helaas zat ik in het verkeerde rijtje en reed er een figuur een paar voertuigen voor mij slechts 40 a 50. Komt er een Smart achter me rijden die begint te seinen naar me. Een fucking Smart en dan denken dat je recht van spreken hebt. En dat, terwijl ik helemaal niets kon. Doe je ogen open en kijk vooruit. Ergste: Er zat nog een man in ook.
Ook pijnlijk duidelijk geworden hoe slecht mensen vooruit kijken. Bij Buikslotermeer ga je de A10 op en tussen de afbuigende en de doorgaande rijstroken licht een busbaan. Staat vooraf al aangegeven welke rijstrook waarnaartoe gaat. Mensen die pas op het viaduct erachter komen dat ze de A10 op moeten en dwars over de busbaan een rij auto's die zo'n 50 a 60 rijden in willen.![]()
[..]
Ik denk dat Mokkels het dan wel van zichzelf zou weten.
Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat als Mokkels raar weggedrag zou vertonen, ze dit waarschijnlijk wel van zichzelf zou weten.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:29 schreef BlackLining het volgende:
Je denkt toch niet echt dat mensen voor de lol gaan seinen hea? Er is sowieso iets aan de hand.
Als ik er niets aan kan doen dat het zo sloom gaat voel ik mij ook niet aangesproken door dat seinen. Hij zal vast geen klapjosti zijn die dat niet begrijpt..quote:Op zondag 12 mei 2013 22:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook zo'n seinende idioot achter me vandaag. Coentunnel dicht, dus gezellig door het centrum naar de IJtunnel, maar die heeft in de buizen een doorgetrokken streep (en er wordt redelijk controleert). Je mag er 70, helaas zat ik in het verkeerde rijtje en reed er een figuur een paar voertuigen voor mij slechts 40 a 50. Komt er een Smart achter me rijden die begint te seinen naar me. Een fucking Smart en dan denken dat je recht van spreken hebt. En dat, terwijl ik helemaal niets kon. Doe je ogen open en kijk vooruit. Ergste: Er zat nog een man in ook.
Ook pijnlijk duidelijk geworden hoe slecht mensen vooruit kijken. Bij Buikslotermeer ga je de A10 op en tussen de afbuigende en de doorgaande rijstroken licht een busbaan. Staat vooraf al aangegeven welke rijstrook waarnaartoe gaat. Mensen die pas op het viaduct erachter komen dat ze de A10 op moeten en dwars over de busbaan een rij auto's die zo'n 50 a 60 rijden in willen.![]()
[..]
Ik denk dat Mokkels het dan wel van zichzelf zou weten.
Dat ligt toch niet aan het tankstation, maar aan je tankpas?quote:Op maandag 13 mei 2013 08:23 schreef Tsurany het volgende:
Tankstations waar de ruitenwisservloeistof niet met de tankpas te koop is...
Ik vond je zeker niet lullig over komen hoor. En als ik het zelf zou lezen van iemand anders zou ik het ook een raar verhaal vinden hoor. En klopt.. ik zie het niet maar bijvoorbeeld mijn broer die ik ook tegen kwam zag ook niks aparts (ik had hem even gebeld nadat er weer geseind werd).quote:Op zondag 12 mei 2013 21:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sorry als ik eerder lullig over kwam maar vind het maar een vreemd verhaal.
Vraag me echt af waarom anderen seinen, dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat er niks aan de hand is......
Ik heb niet eens roze ondergoed!quote:Op zondag 12 mei 2013 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
Misschien eens wat meer aantrekken als alleen knalroze ondergoed?
Dat zou misschien kunnen maar er was niks aan de hand. Flitser zou het misschien kunnen zijn maar maar dan zijn er wel erg vaak flitsers.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:26 schreef Spezza19 het volgende:
Misschien stonden ze verderop te flitsen of lag er iets op de weg... Had ik een keer op de dijk Enkhuizen Lelystad... Lag er een emmer op de weg....
Of je koplampen staan net niet goed afgesteld....
Aan mijn rijstijl zal het volgens mij niet liggen. Of ik moet zonder dat ik het weet als een debiel rijden haha.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als onzin, of op de rijstijl van Mokkels mocht die enorm slingeren of op een andere manier debiel rijden. Heb ik ook wel eens, dat men gaat seinen als ik me iets teveel laat gaan op de openbare weg.
Dat hoop ik, dat er dan tenminste wat aan de hand is (bijvoorbeeld een flitser wat hierboven werd gezegd) want dit is heeeel erg vervelend.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moet niet denken, dat moet je aan een paard overlaten
Je denkt toch niet echt dat mensen voor de lol gaan seinen hea? Er is sowieso iets aan de hand.
Dat klopt, naar mijn idee rij ik wel netjes.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat als Mokkels raar weggedrag zou vertonen, ze dit waarschijnlijk wel van zichzelf zou weten.
Hoe weet je dat zo zeker? Als ze bij de APK goedgekeurd worden, zit er niets of niemand in de auto. Als jij vervolgens je hele achterbak vol gooit met bakstenen (extreem voorbeeld, maar je snapt mijn punt), staat je verlichting fout. Of toevallig een lampje stuk?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:55 schreef Mokkels het volgende:
En koplampen staan zeker weten goed afgesteld.
Dit had ik al eerder gezegd: "Alles is goed afgesteld. Zoals ik hierboven al zei was het niet goed toen we de auto kochten maar toen is het gelijk veranderd. Op onze deur van de schuur zit ook met tape de goede hoogte afgeplakt voor lichten omdat de vriend van mijn moeder auto monteur is en hij dus soms auto's 'klaarmaakt' voor de APK. Dus dat zit verder wel goed."quote:Op maandag 13 mei 2013 10:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Als ze bij de APK goedgekeurd worden, zit er niets of niemand in de auto. Als jij vervolgens je hele achterbak vol gooit met bakstenen (extreem voorbeeld, maar je snapt mijn punt), staat je verlichting fout. Of toevallig een lampje stuk?
Wat bij de ene auto goed is, hoeft dan bij een andere auto niet te zijn. Verschillende auto's, verschillende hoogtes voor dimlicht.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:00 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Alles is goed afgesteld. Zoals ik hierboven al zei was het niet goed toen we de auto kochten maar toen is het gelijk veranderd. Op onze deur van de schuur zit ook met tape de goede hoogte afgeplakt voor lichten omdat de vriend van mijn moeder auto monteur is en hij dus soms auto's 'klaarmaakt' voor de APK. Dus dat zit verder wel goed.
quote:
Ook zwaaien?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef Eenskijken het volgende:
Volgens mij was het een ongeschreven regel dat je seint naar vrouwen in een kever... No joke.
Sorry!quote:
Hij zal het wel weten denk ik... en anders is hij mooi dom bezig.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:11 schreef Light het volgende:
[..]
Wat bij de ene auto goed is, hoeft dan bij een andere auto niet te zijn. Verschillende auto's, verschillende hoogtes voor dimlicht.
Hebben we dan wel over de juiste 'koplampen' hier?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef Eenskijken het volgende:
Volgens mij was het een ongeschreven regel dat je seint naar vrouwen in een kever... No joke.
Ik sta iedere dag mijn voorruit te poetsen, ik erger me daar ook kapot aan.quote:
zelfstellende xenon? Die is vaak handmatig nog steeds te 'kalibreren'.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef Marco001 het volgende:
Ik rij trouwens met een bepaalde taxi altijd met groot licht aan s'nachts..
Dimlicht is zo absurd zwak van dat ding dat je daarmee slechts 5 meter ofzo voor de auto ziet(volgens mij nog minder zelfs!). En aangezien niemand er wat van zegt dat ik grootlicht aan heb. (zelfs politie niet! ook al houden ze mij al staande i.v.m. een te vervoeren klant.)
Op een E-klasse uit 2000?quote:Op maandag 13 mei 2013 23:10 schreef blup het volgende:
[..]
Ik sta iedere dag mijn voorruit te poetsen, ik erger me daar ook kapot aan.
[..]
zelf stellende xenon?
zeker van de vernaaide doffe koplampen?quote:Op maandag 13 mei 2013 23:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Op een E-klasse uit 2000?
Nope. Gewoon zeer brakke koplampen..
Zijn al een keer opgeknapt. + 1 is niet dof. (ander wel, maar maakt voor het lichtbeeld vrij weinig uit.)quote:
Zou ik toch eens goed na laten kijken dan.. Goed licht in de nacht is wel zo fijn...quote:Op maandag 13 mei 2013 23:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zijn al een keer opgeknapt. + 1 is niet dof. (ander wel, maar maakt voor het lichtbeeld vrij weinig uit.)
Komt gewoon bar weinig licht uit.
Ding is nu 1 van de nachttaxi's.(loopt nog wel mooi 170.)
Probleem is onvindbaar.. Andere koplampunits helpt niets; groot licht wel, en aangezien tegenliggers dat toch niet opmerken/hinderlijk vinden...quote:Op maandag 13 mei 2013 23:20 schreef blup het volgende:
[..]
Zou ik toch eens goed na laten kijken dan.. Goed licht in de nacht is wel zo fijn...
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
Kut Duitsers die niet oprotten naar de rechterstrook met hun slakkengangetje van 150 km/h...
Wat kunnen Duitsers toch goed rijden... Not...
Oh echt, dit is zo herkenbaar. Ik heb dat nou ook dat er telkens tegenliggers zijn die seinen met groot licht of met de mistlampen. Soms toeteren ze zelfs.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Of dat mensen seinen met groot licht. Had het gister 2 keer vlak achter elkaar. Ik uitstappen om te kijken of m'n lichten enzo het allemaal nog wel doen en of er niks anders aan de hand was. Niks..
Had ook geen groot licht aan. Heb m'n broer voor de zekerheid nog gebeld (die kwam ik tegen) en die had ook niks aparts gezien. Bij een rit van 6 km overkomt me dit wel een paar keer. Het komt misschien ook door mijn auto dat die wat aparter is maar toch.. ze laten me altijd schrikken.
Of je hebt gewoon een hele dikke kont. Waardoor het goed afgesteld is wanneer jij er niet in zit, en zodra jij erin zit de auto zo ver door de vering gaat dat het lijkt alsof je met groot licht rijdt.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:19 schreef Mokkels het volgende:
Dit had ik al eerder gezegd: "Alles is goed afgesteld. Zoals ik hierboven al zei was het niet goed toen we de auto kochten maar toen is het gelijk veranderd. Op onze deur van de schuur zit ook met tape de goede hoogte afgeplakt voor lichten omdat de vriend van mijn moeder auto monteur is en hij dus soms auto's 'klaarmaakt' voor de APK. Dus dat zit verder wel goed."
Ik heb wel een dikkere kont.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon een hele dikke kont. Waardoor het goed afgesteld is wanneer jij er niet in zit, en zodra jij erin zit de auto zo ver door de vering gaat dat het lijkt alsof je met groot licht rijdt.
Maar dat zal wel niet, dat was meer een flauwe gedachte van mezelf.
Ik zie echt wel wanneer iemand seint of over een hobbel/drempel heen gaat. Door het verhaal lijk ik misschien wel niet helemaal goed (volgens jou) maar ik ben gewoon helemaal 100%.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:10 schreef BlackLining het volgende:
Ik begin toch echt het idee te krijgen dat jullie twee oneffenheden in de weg aannemen voor seinen. Als een auto over een drempel of iets van een doorgebroken doomwortel rijdt, lijkt het alsof die seint. Dat is waarschijnlijk gewoon wat jullie zien.
Zo niet, is het hoogstwaarschijnlijk gewoon verzonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |