Ja, dat heb je verkeerd begrepen. De wegversmalling blijft er toch wel. Als iedereen pas op het laatste moment gaat ritsen krijg je een hoop rijstrookwisselingen op een heel kort stukje. Als men de tijd neemt om een rijstrook vrij te maken spreid je deze wisselingen, en kan het verkeer soepeler doorstromen. Diegenen die doorrijden en pas bij het zien van een gaatje 'm ertussen prakken hebben misschien wat auto's gewonnen, maar het verkeer erachter stagneert gewoon. behalve dat het erg aso staat (ikke-eerst) heb je nul zekerheid dat je een vrij stukje asfalt kunt vinden. Tevens is niet iedereen bedacht op achteropkomend verkeer dat plotseling voor hen invoegt. Niet iedereen kan zo goed rijden...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 04:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En toch meen ik me te herinneren dat het het beste is om (als bijvoorbeeld over 500 meter de baan waar je op rijdt wordt afgesloten), helemaal door te rijden en bij het einde (dus zeg maar vlak voor de afsluiting) te gaan ritsen.
Dit i.p.v. al 499 meter van te voren een baan op te schuiven met zijn allen.
Heb ik dat nu verkeerd begrepen ?
inderdaad.... dagelijkse kost op de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn... de spitsstrook ligt dar aan de rechterkant, dus je hebt dan een mooie doorgetrokken streep tussen wat dan de middenbaan is en de spitsstrook.... men denkt dat je dan niet van baan mag wisselen (denk ik)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:39 schreef knep het volgende:
[..]
Dat soort middenbaan plakkers haal ik gewoon rechts in. Hoog percentage Belgen en Duitsers trouwens.
Eens; hier heb ook van die lui die met een bijna lege straat het nog presteren om hem midden op de weg stil te zettenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die menen met alarmlichten aan overal te mogen parkeren
Dat mens (voor mijn motor) staat daar al minstens een uur met alarmlicht aanIk kan er opzich wel uit, dat is het probleem niet, maar flikker gewoon op. Er is toch plek zat, zo moeilijk is het toch niet even normaal te parkeren?
Ik noem ze ook altijd alles-mag-lichten. Men denkt dat je met deze lichten gewoon overal en altijd mag staan. Alsof het een alleszeggend argument is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
Dat mens (voor mijn motor) staat daar al minstens een uur met alarmlicht aanIk kan er opzich wel uit, dat is het probleem niet, maar flikker gewoon op. Er is toch plek zat, zo moeilijk is het toch niet even normaal te parkeren?
Free parking modequote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik noem ze ook altijd alles-mag-lichten. Men denkt dat je met deze lichten gewoon overal en altijd mag staan. Alsof het een alleszeggend argument is.
Voor dat soort mensen gewoon de politie bellen en melding van maken. In Eindhoven komt de parkeerdienst dan meestal binnen 15-30 minuten een bon schrijven.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
Ik hou niet zo van politie, dus die zal ik er niet zo snel bij halen. Ze hebben het bij mij ook wel eens geflikt toen ik mijn motor ergens anders op de stoep had staan. Blokkeerde ik de doorgang schijnbaar. Gedachtegang was juist om parkeerplaatsen en oversteekplaatsen vrij te houden, maar goed. Het schoot schijnbaar ergens in het verkeerde keelgat. Stond er ineens stadswacht een waarschuwing uit te schrijvenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:09 schreef Daeron het volgende:
[..]
Voor dat soort mensen gewoon de politie bellen en melding van maken. In Eindhoven komt de parkeerdienst dan meestal binnen 15-30 minuten een bon schrijven.
Met alle plezier.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:17 schreef Ridocar het volgende:
[Open-brief-post]
*Schiet mij maar af, maar ik begin deze post een keer met een open brief, of jullie het leuk vinden of niet...
is daar nu niks aan te doen als in verbaliseren of tenminste notering door het ambulance personeel in dit geval van het kenteken, en dit later doorgeven aan de Politie vanwege obstructie o.i.d.?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:47 schreef knep het volgende:
Vaak genoeg in de spits gezien dat een ambulance met de hele disco installatie op vol vermogen op iemand's bumper zat en dat die persoon pas na een tijdje plaats maakte.
Dat soort personen zijn totaal niet bezig met autorijden en zijn imho een gevaar op de weg.
Weinig aso aan. De baan is vrij en je mag er overheen rijden....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 06:41 schreef June. het volgende:
[..]
Als het rustig is en je kunt er makkelijk tussen, dan ja. Maar als ze al een km stilstaan en jij komt er langsrijden vind ik wel aso.
Obstructie?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
is daar nu niks aan te doen als in verbaliseren of tenminste notering door het ambulance personeel in dit geval van het kenteken, en dit later doorgeven aan de Politie vanwege obstructie o.i.d.?
Precies datquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Weinig aso aan. De baan is vrij en je mag er overheen rijden....
Bekeuring voor slakkengangquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:17 schreef Ridocar het volgende:
Beste meneer in je Opel Corsa. * Als u mij inhaalt vlak voor een trajectcontrole op de A20 en vervolgens 65 gaat rijden om een prent te voorkomen, dan wekt dat enige ergenis op omdat ik domweg niet mag inhalen met mijn combinatie. Dat u werkelijk geen idee heeft wat u aan het doen bent blijkt ook uit de uitvoegactie met dezelfde snelheid vlak voor het achteropkomende verkeer dat diezelfde afslag neemt. Geen wonder dat die andere automobilist even z'n grootlicht aanzet...
*Schiet mij maar af, maar ik begin deze post een keer met een open brief, of jullie het leuk vinden of niet...
Neuh, Dit was op de A20. Rotterdam Noord.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:52 schreef Descendent het volgende:
[..]
Bekeuring voor slakkengang
Zou wel erg toevallig zijn....
Of dat mensen seinen met groot licht. Had het gister 2 keer vlak achter elkaar. Ik uitstappen om te kijken of m'n lichten enzo het allemaal nog wel doen en of er niks anders aan de hand was. Niks..quote:Op zondag 12 mei 2013 20:27 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen die het op dit tijdstip het nodig vinden je met groot licht te verblinden omdat je je licht niet aan hebt
Sorry meneer in de pauper Mercedes die gaan vanzelf aan zodra mijn sensor het donker vindt worden
Wat een gelul, alsof je in het donker een aparte auto als tegenligger herkend.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Of dat mensen seinen met groot licht. Had het gister 2 keer vlak achter elkaar. Ik uitstappen om te kijken of m'n lichten enzo het allemaal nog wel doen en of er niks anders aan de hand was. Niks..
Had ook geen groot licht aan. Heb m'n broer voor de zekerheid nog gebeld (die kwam ik tegen) en die had ook niks aparts gezien. Bij een rit van 6 km overkomt me dit wel een paar keer. Het komt misschien ook door mijn auto dat die wat aparter is maar toch.. ze laten me altijd schrikken.
Donker? Het was niet donker hoor.. rond 6 a 7 uur. En aparte auto valt wel mee, aparter. Een kever.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat een gelul, alsof je in het donker een aparte auto als tegenligger herkend.
Wat voor aparte auto heb je?
Tsja, je hebt het zelf over een aparte auto, ik niet.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:47 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Donker? Het was niet donker hoor.. rond 6 a 7 uur. En aparte auto valt wel mee, aparter. Een kever.
Of mensen die het niet nodig vinden om hun lichten fatsoenlijk af te laten stellen dus...quote:Op zondag 12 mei 2013 20:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tsja, je hebt het zelf over een aparte auto, ik niet.
Denk dat door de APK eisen je koplampen ook goed afgesteld staan dus ik snap je bericht gewoon niet.
Als ze naar je seinen zul je wel een lekker wijf zijn, ik weet het anders ook niet.
Koplampen staan ook goed afgesteld, dit was toen ik hem kocht niet zo dus toen is dit veranderd.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tsja, je hebt het zelf over een aparte auto, ik niet.
Denk dat door de APK eisen je koplampen ook goed afgesteld staan dus ik snap je bericht gewoon niet.
Als ze naar je seinen zul je wel een lekker wijf zijn, ik weet het anders ook niet.
Is je lichtbeeld wel goed? Slecht afgesteld dimlicht kan ook tegenliggers verblinden.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Of dat mensen seinen met groot licht. Had het gister 2 keer vlak achter elkaar. Ik uitstappen om te kijken of m'n lichten enzo het allemaal nog wel doen en of er niks anders aan de hand was. Niks..
Had ook geen groot licht aan. Heb m'n broer voor de zekerheid nog gebeld (die kwam ik tegen) en die had ook niks aparts gezien. Bij een rit van 6 km overkomt me dit wel een paar keer. Het komt misschien ook door mijn auto dat die wat aparter is maar toch.. ze laten me altijd schrikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |