abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126247034
Afslag UMC naar de Bilt/Zeist, al is het een heel stuk minder het gebeurt nog steeds:

Mensen die sorteren voor rechtdoor, en zodra de 2 baans rechtsaf op groen gaat er hem op de linker baan tussen pleuren. Je schrikt je de pleuris als jij toevallig voor het goede licht staat en zo'n mafkees komt bijna je zijkant inzetten. Je verwacht ze niet, jij gaat immers rechtsaf en zij staan links naast je.
pi_126251555
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 19:47 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja hoor, in een file heb je een gat van meer dan 5m. Volgens mij snap je zelf de situatie niet.
Daarbij gaat het 'proppen' erom dat iedereen netjes in de rij wacht in de file, terwijl hij hem asociaal voorbij rijdt en er helemaal vooraan tussen probeert te komen.
Jup, meer dan 5 meter want ik paste er makkelijk tussen zonder dat de overige omstanders moesten remmen :) Het grappige is namelijk dat het altijd weer goed begint te rijden vlak voor de daadwerkelijke splitsing :)
pi_126251597
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 08:26 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Jup, meer dan 5 meter want ik paste er makkelijk tussen zonder dat de overige omstanders moesten remmen :) Het grappige is namelijk dat het altijd weer goed begint te rijden vlak voor de daadwerkelijke splitsing :)
En dat komt dan weer doordat het grote ritsen voorbij. Behalve jij dan.
Maar als het een beetje normaal gaat boeit het me echt niet. Qua tijd maakt het amper uit.
pi_126251613
Is het van baan wisselen zonder te kijken hier al eens voorbij gekomen?

:')____! O-)
Ja doei.
pi_126251684
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 08:37 schreef Piles het volgende:

[..]

En dat komt dan weer doordat het grote ritsen voorbij. Behalve jij dan.
Maar als het een beetje normaal gaat boeit het me echt niet. Qua tijd maakt het amper uit.
Klopt, ik wacht lekker tot iedereen moeilijk doet en dan ga ik er snel tussen :)
pi_126251784
Gisteren toevallig nog meegemaakt dat ik met 50 km/h reed op de volgende weg:
klik In de weg van rechts waar op de foto een fietser is te zien stond een oude vrouw in haar auto te wachten tot zij linksaf kon slaan. De vrouw bedacht zich dat invoegen wel een goed idee was toen ik ter hoogte van ongeveer dat boompje aan de rechterkant was. Ik had dus nog zo'n 10-15 meter om met een noodstop van 50 naar 0 terug te gaan. :{

:r
Brutal. Fucking. Metal.
pi_126252405
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
Is het van baan wisselen zonder te kijken hier al eens voorbij gekomen?

:')____! O-)
weet ik niet, maar daardoor eergisteren wel bijna een aanrijding gehad. Scheelde echt maar centimeters doordat ik direct vol op de REM stond, anders was het boem..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_126253102
Sarcasme ontgaat je?
Ja doei.
  donderdag 9 mei 2013 @ 16:37:26 #209
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126266874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 08:26 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan hoe ze daar in Rusland mee omgaan:
  donderdag 9 mei 2013 @ 16:56:01 #210
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_126267571
quote:
Ik zou precies hetzelfde doen ^O^
No way dat ze er bij mij tussen komen.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 9 mei 2013 @ 16:59:30 #211
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126267715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 16:56 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik zou precies hetzelfde doen ^O^
No way dat ze er bij mij tussen komen.
Ik ook niet, die voorkruipers wachten maar lekker. Ik laat ze er echt niet tussen.
pi_126269168
Is het vandaag nationale door-rood-rijden-dag? Kwartier onderweg, en zeker 3 auto's echt vol door rood zien rijden :')
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 16:59 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik ook niet, die voorkruipers wachten maar lekker. Ik laat ze er echt niet tussen.
Hou er ook rekening mee dat het niet altijd expres voorkruipen is. En laat je vooral niet opnaaien door een enkele voordringer, maar dat is voor de meeste automobilisten helaas moeilijk.
pi_126293992
quote:
3s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Om het doorgaande verkeer niet te hinderen.

Als je 'm op het laatste moment nog ergens in een gaatje propt, ben je een aso.
En toch meen ik me te herinneren dat het het beste is om (als bijvoorbeeld over 500 meter de baan waar je op rijdt wordt afgesloten), helemaal door te rijden en bij het einde (dus zeg maar vlak voor de afsluiting) te gaan ritsen.

Dit i.p.v. al 499 meter van te voren een baan op te schuiven met zijn allen.

Heb ik dat nu verkeerd begrepen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 10 mei 2013 @ 06:41:05 #214
208890 June.
Seriously?
pi_126294187
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 04:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En toch meen ik me te herinneren dat het het beste is om (als bijvoorbeeld over 500 meter de baan waar je op rijdt wordt afgesloten), helemaal door te rijden en bij het einde (dus zeg maar vlak voor de afsluiting) te gaan ritsen.

Als het rustig is en je kunt er makkelijk tussen, dan ja. Maar als ze al een km stilstaan en jij komt er langsrijden vind ik wel aso.
Shine bright like a diamond.
pi_126294540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 04:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

Dat is een heel andere situatie dan waarom het hier ging. In jouw voorbeeld is er geen sprake van afslaand versus doorgaand verkeer. :)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:29:38 #216
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_126295513
Woensdag een uur in de file gestaan om tussen 1 en 2 uur 's middags op de A13.
En waarvoor?
Er was op de A20 een ongeluk gebeurd, AAN DE ANDERE KANT.

Stomme kijkers.
Kunnen ze voortaan niet gewoon van die zwarte hekken neerzetten die ze bij moorden ook neerzetten....
pi_126295733
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:29 schreef lipjes het volgende:
Woensdag een uur in de file gestaan om tussen 1 en 2 uur 's middags op de A13.
En waarvoor?
Er was op de A20 een ongeluk gebeurd, AAN DE ANDERE KANT.

Stomme kijkers.
Kunnen ze voortaan niet gewoon van die zwarte hekken neerzetten die ze bij moorden ook neerzetten....
Hebben ze geprobeerd. Maar voor die dingen staan is het ongeluk al opgeruimd, dus proef is gestopt toen. Ook problemen met wind.
pi_126296313
Het blijft toch wel bijzonder hoe moeilijk het voor veel mensen is om op een snelweg (3baans waar ik meestal rijd) zoveel mogelijk rechts te houden. Op de middenbaan zit er dan 1 met 105/110 km/u en dan gaat er 1 inhalen met net 115 km/u op de meest linkerbaan daar waar 120 is toegestaan en ik dus al snel tegen de 130 aan zit.

:')
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:37:55 #219
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_126297054
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:10 schreef no1uknow het volgende:
Het blijft toch wel bijzonder hoe moeilijk het voor veel mensen is om op een snelweg (3baans waar ik meestal rijd) zoveel mogelijk rechts te houden. Op de middenbaan zit er dan 1 met 105/110 km/u en dan gaat er 1 inhalen met net 115 km/u op de meest linkerbaan daar waar 120 is toegestaan en ik dus al snel tegen de 130 aan zit.

Daar kan die inhaler niks aan doen dat die ander op de middenbaan blijft plakken ;)

Toen ik pas geleden twee keer op een rustig tijdstip op een vierbaans snelweg reed bij Utrecht, viel me juist op hoe verbazingwekkend goed iedereen op de twee buitenste stroken bleven rijden. De twee links waren helemaal leeg.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:39:05 #220
11102 knep
Mountainfreak
pi_126297091
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:10 schreef no1uknow het volgende:

Dat soort middenbaan plakkers haal ik gewoon rechts in. Hoog percentage Belgen en Duitsers trouwens.
pi_126297217
Vanmorgen vroeg:

Ambulance komt aanrijden met loeiende sirenes,wij staan in file,ik rijd naar links(grasperkje) zodat het middenstuk vrij is,blijft de bestuurder voor mij doodleuk staan en staat de ambulance nog stil. |:(
pi_126297256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:37 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Daar kan die inhaler niks aan doen dat die ander op de middenbaan blijft plakken ;)

Toen ik pas geleden twee keer op een rustig tijdstip op een vierbaans snelweg reed bij Utrecht, viel me juist op hoe verbazingwekkend goed iedereen op de twee buitenste stroken bleven rijden. De twee links waren helemaal leeg.
Mwah, diegene die op de linkerbaan ging rijden ging dan 'inhalen' met een snelheidsverschil van 5 km/u en deed er vervolgens ook nog wel even over om weer terug naar rechts te gaan. Geef dan gewoon ff gas als je inhaalt, zo moeilijk is dat niet.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:47:54 #223
11102 knep
Mountainfreak
pi_126297345
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:42 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg:

Ambulance komt aanrijden met loeiende sirenes,wij staan in file,ik rijd naar links(grasperkje) zodat het middenstuk vrij is,blijft de bestuurder voor mij doodleuk staan en staat de ambulance nog stil. |:(
Vaak genoeg in de spits gezien dat een ambulance met de hele disco installatie op vol vermogen op iemand's bumper zat en dat die persoon pas na een tijdje plaats maakte.
Dat soort personen zijn totaal niet bezig met autorijden en zijn imho een gevaar op de weg.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:49:46 #224
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_126297387
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

als jullie je al over 1 zo'n voordringer kwaad maken, ga dan voor de gein eens in groningen bij knooppunt julianaplein kijken, en dan de afslag vanaf UMCG e.d. naar a28 ri. Assen..
Je moest eens weten hoeveel closecalls ik daar wel niet heb gehad, en dan kom ik er niet eens vaak in de spits.

Boh, het regent hier nu ook hard zeg... Voorruitontwaseming kan het gewoon amper aan(voortaan beslaat door de regen.. ) Alleen jammer dat 3/4e van Nl dJ opeens niet meer kan autorijden.. 30 waar je 50 mag, 50 waar je 80 mag.. flikker toch op, het is niet eens nodig om de ruitenwissers in de continue of.snelste stand te zetten.. /facepalm
Wat dacht je van de andere kant(Feitelijk er tegenover)? Vanaf "Martiniplaza" het julianaplein op. Dat is ook altijd feest. Eerst al het ritsen, daarna het 'vlechten' van mensen die rechtsaf nr Assen willen, links aanhouden om naar UMCG te gaan etc.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_126298500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:49 schreef Koepert het volgende:

[..]

Wat dacht je van de andere kant(Feitelijk er tegenover)? Vanaf "Martiniplaza" het julianaplein op. Dat is ook altijd feest. Eerst al het ritsen, daarna het 'vlechten' van mensen die rechtsaf nr Assen willen, links aanhouden om naar UMCG te gaan etc.
Van die kant kom ik niet zo vaak. Had toen ik nog naar school ging altijd alleen te maken met de drukte richting Drachten..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')