Net andersom zou ik zeggen. Voor alle duidelijkheid, zelf ben ik geen vegetariėr gezien ik toch een weinig vlees eet en zelfs niet dagelijks. Wat ik wel ervaar is als ik toch zo'n lap vlees eet ( uit huis ) me er achteraf best ziek door kan voelen. Dit zou komen doordat het spijsverteringsstelsel niet meer voldoende enzymen bevat om vlees te verwerken. Anderzijds is het probleem ( zie voedingswaarder die ik hier reeds gepost heb ) dat groenten en fruit niet of nauwelijks meer volstaan om de nodige nutriėnten die nodig zijn op te nemen. Men zou tot het tienvoud van een normale portie moeten verorberen ( oorzaak hydrocultuur e.d.). Maar ja, iedereen beschikt niet over een moestuin.quote:Op maandag 29 april 2013 14:29 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb met vleeseters vaak meegemaakt dat ze expres vlees onder m'n neus duwen, een broodje met vlees eten, vervolgens met open mond kauwen, mij strak aankijken en zeggen 'hmmm, lekker vlees' (), ben gek genoemd, moet gelijk een enorme discussie beginnen of mij verantwoorden over mijn voedingsstoffen. Alsof je automatisch gezond leeft als vleeseter en automatisch ongezond als vegetariėr.
Met een broodje balquote:Op maandag 29 april 2013 14:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]![]()
Of hij ligt te wenen in een hoekkie
quote:Op maandag 29 april 2013 13:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Er zijn vele ''eerste mensachtige'' gevonden uit de oertijd en daar zitten ook ''mensachtige'' bij
die uitsluitend plantaardig aten, mensen én dieren passen zich aan aan de omstandigheden
en leefomgeving om zich te kunnen voeden.
Eskimo's eten bijvoorbeeld rauwe vis, terwijl dat voor jouw spijsverteringssysteem niet erg geschikt
is eigenlijk. ook al is het ineens in de mode om massaal Sushi te gaan eten.
quote:
quote:
Misschien is Molurus vergeten te reageren, dat kan ook...quote:Op maandag 29 april 2013 13:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://kunst-en-cultuur.i(...)ot-homo-sapiens.html
quote:Op maandag 29 april 2013 14:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Misschien is Molurus vergeten te reageren, dat kan ook...
helpen we hem toch even herinneren.
Ik wijs er slechts op dat dat begrip twee kanten op dient te werken. Wat is daar nu toch zo moeilijk aan?quote:Op maandag 29 april 2013 13:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar nee hoor, het gaat echt niet om het princiepe erachter waar jij tegen bent!
Je ziet het echt niet he, dat je verdacht veel lijkt op een extremere gelovige die niet om kan gaan met andersdenkenden.
Dit beweer ik dan ook allemaal niet. Ik wijs er slechts op dat het vangen van een plant een stuk eenvoudiger is dan het vangen van een dier.quote:Op maandag 29 april 2013 13:48 schreef erodome het volgende:
Het was niet dat vlees DE redder was, het was een combinatie van veeeeeeeeeeeel plantaardig, aangevuld met een klein beetje vlees. Nogmaals, het was meer dan lastig om aan alle voedingsstoffen te komen en daardoor was vlees een essentieel onderdeel van het geheel, maar zeer zeker niet de enige en ook niet degene die het meeste moeite koste.
Je moet me maar corrigeren, maar ik lees hier dat vlees al meer dan een miljoen jaar deel uitmaakt van het dieet van de mens en de voorouders van mensen.quote:Op maandag 29 april 2013 13:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Doe je dat ook bij rokers?quote:Op maandag 29 april 2013 16:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik wijs er slechts op dat dat begrip twee kanten op dient te werken. Wat is daar nu toch zo moeilijk aan?
Als ik op bezoek ben bij een gelovige heb ik er geen enkel probleem mee om twee minuten stilte in acht te nemen, als diezelfde gelovige er geen moeite heeft dat dat bij mij aan tafel niet gebeurt.
En als ik bij een vegetariėr eet heb ik geen enkel probleem met het eten van zijn vleesloze maaltijden. Maar ook daar geldt: dat begrip dient andersom ook te bestaan.
Jazeker. Als ik ergens op bezoek ben rook ik niet binnen (als men dat liever niet heeft). Als mensen bij mij op bezoek zijn moeten ze er maar genoegen mee nemen dat ik dat wel doe.quote:
Ik heb ook een leven buiten Fok. Excuus dat je erop hebt moeten wachten.quote:Op maandag 29 april 2013 14:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen reactie van Molurus op mijn ''bron'' en ik lees wel mee hoor
quote:Op maandag 29 april 2013 14:47 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die reactie nog gaat komen...
quote:Op maandag 29 april 2013 14:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]![]()
Of hij ligt te wenen in een hoekkie
quote:
quote:Op maandag 29 april 2013 14:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Misschien is Molurus vergeten te reageren, dat kan ook...
helpen we hem toch even herinneren.
quote:
Vroeg het me af, ik vind een bewuste dieet-keuze iets compleet anders namelijk. Jij bent ook echt de eerste die ik er zo'n punt van zie makenquote:Op maandag 29 april 2013 16:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jazeker. Als ik ergens op bezoek ben rook ik niet binnen (als men dat liever niet heeft). Als mensen bij mij op bezoek zijn moeten ze er maar genoegen mee nemen dat ik dat wel doe.
Leuke poging, maar ik ben zover ik weet in zulke dingen consequent.
Waarom zou een bewuste dieet-keuze iets fundamenteel anders zijn? Waarom zou zo'n keuze zwaarder moeten wegen dan andere gebruiken?quote:Op maandag 29 april 2013 18:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vroeg het me af, ik vind een bewuste dieet-keuze iets compleet anders namelijk.
Ook maar in het kader van een discussie natuurlijk. Of ik er in de praktijk zo'n punt van zou maken betwijfel ik. (Dat wordt dan al gauw een kosten-baten afweging.) Wat niet wil zeggen dat ik niet volledig sta achter wat ik hier heb geschreven.quote:Op maandag 29 april 2013 18:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Jij bent ook echt de eerste die ik er zo'n punt van zie maken
Kwestie van iemands keuze respecteren lijkt me, als iemand het niet mag eten omdat zijn onzichtbare vriend het hem opgedragen heeft respecteer ik dat ook... ook al vind ik dat een complete drogredenquote:Op maandag 29 april 2013 18:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom zou een bewuste dieet-keuze iets fundamenteel anders zijn? Waarom zou zo'n keuze zwaarder moeten wegen dan andere gebruiken?
'Gebruiken'? Voor een avondmaaltijd zonder verdere bijbetekenis is dat nogal een zware term vind je ook niet?quote:"Als je ergens op bezoek bent pas je je aan" is en blijft wat mij betreft een prima gedragsregel. Je toont daarmee in feite respect voor de gebruiken van een ander.
Het zijn juist de discussies die het zo vermoeiend maken om te zeggen dat je vegetariėr bentquote:Ook maar in het kader van een discussie natuurlijk. Of ik er in de praktijk zo'n punt van zou maken betwijfel ik. (Dat wordt dan al gauw een kosten-baten afweging.) Wat niet wil zeggen dat ik niet volledig sta achter wat ik hier heb geschreven.
Het spijt me zeer, maar dit komt toch wel een klein beetje hypocriet op me over. Wie ben jij om te bepalen of je dat wel of niet kunt maken?quote:Op maandag 29 april 2013 18:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Als ik op vakantie iemand eer/cultuur gruwelijk zou beledigen eet ik gewoon vlees/vis met hen mee (en dat geldt voor alle vegetariėrs/veganisten die ik ken) maar bij hollanders die alleen moeilijk doen om het moeilijk doen gooi ik ook mijn kont tegen de krib.
Snappie?
lees nog een keer dan maar en nu goed.quote:Op maandag 29 april 2013 16:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je moet me maar corrigeren, maar ik lees hier dat vlees al meer dan een miljoen jaar deel uitmaakt van het dieet van de mens en de voorouders van mensen.
Ik ook.quote:Op maandag 29 april 2013 16:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb ook een leven buiten Fok. Excuus dat je erop hebt moeten wachten.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]![]()
En hoe is dat strijdig met wat ik zei?quote:Op maandag 29 april 2013 19:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
lees nog een keer dan maar en nu goed.
Australopithecus
De australopithecus leefde tussen de 4.3 miljoen en 2 miljoen jaar geleden. De mensachtige was tweevoetig. Dit kan men afleiden uit de manier waarop de ruggengraat aan het hoofd vast zat en aan der vorm van de bekken en de lengte van de armen en benen. De australopithecus liep niet rechtop zoals men dat tegenwoordig doet (met het hoofd boven de nek), maar bewoog zich eerder voort zoals apen dat doen. Ze leefden voornamelijk in bomen en hadden hun handen vrij om dingen te pakken. Het dieet van de mensachtige was vegetarisch.
Haha, dit is zo waarquote:Op maandag 29 april 2013 18:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het zijn juist de discussies die het zo vermoeiend maken om te zeggen dat je vegetariėr bent(maar dat werd hierboven ook al gezegd). Al die 'what if...' scenario's die in de praktijk nooit voorkomen, maar mensen toch aan willen dragen om te kijken hoe vasthoudend je bent.
Oké effe snel en dan ga ik echt fillum kijken want dat is veel leukerquote:Op maandag 29 april 2013 19:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
En hoe is dat strijdig met wat ik zei?australopithecus leefde meer dan 2 miljoen jaar geleden. Afhankelijk van hoe ver je terugkijkt vind je ook vegetarische voorouders van tijgers en leeuwen. Wat is je punt?
Dit bewijst dat jullie ongelijk hebben.quote:Op zondag 28 april 2013 22:41 schreef boyv het volgende:
[..]
Jij bent echt een debiel.
Je eigen afwijking proberen goed te praten met weetjes uit de viva en quest, en doen alsof je de expert bent. Het gaat al fout bij de vergelijking tussen de fysiologie van de mens en die van de gorilla, die totaal verschillend is wat betreft de spijsvertering.
Uit die vergelijking zou je zelf moeten opmaken dat de mens per definitie niet vegetarisch is.
Zoals ik al zei; omdat de meesten alleen maar moeilijk doen om het moeilijk doen. Jij was toch ook vooral dwars aan het doen om de discussie? Mag ik het ookquote:Op maandag 29 april 2013 18:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het spijt me zeer, maar dit komt toch wel een klein beetje hypocriet op me over. Wie ben jij om te bepalen of je dat wel of niet kunt maken?
Uhuh, en dat vanaf de eerste dag dat ik terugkwam op het werk in de bedrijfskantine en geen broodje bal met saté meer pakte.quote:Op maandag 29 april 2013 19:12 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Haha, dit is zo waar. 'Wat nou als je ergens was waar er echt niks beschikbaar was behalve vlees, zou je het dan eten?' 'Wat als onbewoond eiland zonder planten?' 'Wat als enorme schaarste, oorlog, rampgebied, alles!!!!'
Australopithecus bevindt zich wel duidelijk in het grensgebied van wat je nog een hominide kunt noemen. En zo heel veel over zijn dieet weten we ook niet. Aan de hand van het gebit schat men dat hij er een soortgelijk dieet als chimpansees op nahield, voornamelijk fruit. Je kunt daarmee eigenlijk geen zinnig woord zeggen of daar zo af en toe ook vlees bij zat.quote:Op maandag 29 april 2013 19:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oké effe snel en dan ga ik echt fillum kijken want dat is veel leuker
Jij en hij beweerde dat dat niet zo was en dat de mens(achtige) altijd en allemaal
al vanaf het begin Vlees hebben gegeten.
Slachtofferrol continued.quote:Op maandag 29 april 2013 19:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Sterker nog het werd een afwijking genoemd als je geen vlees zou eten....
Vegetariėrs zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Vleeseters ook trouwens. Maar ik vind wel dat je een beetje heel gemakkelijk over het feit heen stapt dat de mens de laatste zeker 1 tot 2 miljoen jaar *wel* vlees at.quote:Op maandag 29 april 2013 19:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dit bewijst dat jullie ongelijk hebben.
Dat ga jij natuurlijk niet toegeven en die andere eh... ''kuch'' meneer ook niet, maar het is
wel een feit dat ook Miljoenen jaren geleden er al Vegetariėrs waren.
Ik vraag me eerlijk gezegd gewoon af of het überhaupt wel beleefd is om nadrukkelijk te vragen om een vegetarische maaltijd als je ergens op bezoek bent.quote:Op maandag 29 april 2013 19:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Moet de eerste nog tegenkomen die me daadwerkelijk vlees voorschoteld omdat ik maar moet eten wat de pot schaft. En zou hij dat wel doen (hier in Nederland) dan schuif ik mijn portie door naar hem/haar.
Slachtofferrol my ass !quote:Op maandag 29 april 2013 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Australopithecus bevindt zich wel duidelijk in het grensgebied van wat je nog een hominide kunt noemen. En zo heel veel over zijn dieet weten we ook niet. Aan de hand van het gebit schat men dat hij er een soortgelijk dieet als chimpansees op nahield, voornamelijk fruit. Je kunt daarmee eigenlijk geen zinnig woord zeggen of daar zo af en toe ook vlees bij zat.
[..]
Slachtofferrol continued.
[..]
Vegetariėrs zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Vleeseters ook trouwens. Maar ik vind wel dat je een beetje heel gemakkelijk over het feit heen stapt dat de mens de laatste zeker 1 tot 2 miljoen jaar *wel* vlees at.
Even in perspectief: de volledige bekende geschiedenis beslaat ongeveer 10.000 jaar, ofwel minder dan 1% daarvan.
Ja, maar niet allemaal dus!quote:Maar ik vind wel dat je een beetje heel gemakkelijk over het feit heen stapt dat de mens de laatste zeker 1 tot 2 miljoen jaar *wel* vlees at.
Koeien en schapen enzo zeker.quote:Op maandag 29 april 2013 19:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow....... nu waren er ineens ALTIJD al Vegetariėrs?
You tell me.quote:Op maandag 29 april 2013 19:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Waar lullen we dan nog over eigenlijk?
Vlees eten is hier niet het probleem, dat doen we al miljoenen jaren.quote:Op maandag 29 april 2013 19:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja, maar niet allemaal dus!
Net als tegenwoordig eigenlijk, alleen jullie maken er een probleem van.
Veel plezier met je film.quote:Op maandag 29 april 2013 19:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
''zucht''
ja nou ben ik écht weg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |