Opgewarmde noten vind ik inderdaad niet te vreten.quote:Op zondag 28 april 2013 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hou je niet van cashewnoot-spaghetti of spinazietaart?
Gut, dit begint inderdaad steeds meer te lijken op het 'zijn er christenen / gelovigen op Fok' topic. Wat dat betreft had de_tevreden_atheist de analogie toch goed gezien.quote:Op zondag 28 april 2013 18:04 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Normale mensen zouden daar begrip voor hebben en zich niet verheven voelen zoals jij omdat ze vlees eten.
Ok als jij dat al belastend vindt. Is er ook wel eens iemand bij je komen eten toen je tomatensoep had gemaakt en die lustte dat niet?quote:Op zondag 28 april 2013 18:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het bekende voorbeeld van een vegetariër die bij jou thuis komt eten. Het is hierboven al uitvoerig besproken. En dan ben ik nog blij dat ik niet, net zoals Perrin, bij een vegetariër in huis heb gewoond. Vreselijk lijkt me dat.
Dit ben je zelf begonnen door te verkondigen dat mensen abnormaal zijn als ze geen vlees eten.quote:Op zondag 28 april 2013 18:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gut, dit begint inderdaad steeds meer te lijken op het 'zijn er christenen / gelovigen op Fok' topic. Wat dat betreft had papierversnipperaar de analogie toch goed gezien.
Zoals gezegd, het essentiële verschil zit hem in het kiezen om iets niet te eten en het gewoon vies vinden of er een allergie voor hebben.quote:Op zondag 28 april 2013 18:11 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ok als jij dat al belastend vindt. Is er ook wel eens iemand bij je komen eten toen je tomatensoep had gemaakt en die lustte dat niet?
Zijn mensen die geen tomatensoep nu ook abnormaal?
Je bent in mijn ogen een dramaqueen als je vanwege principiële redenen het eten dat je wordt aangeboden laat staan. Daarmee zeg je gelijk nog even tegen de andere gasten: wat jullie doen is verwerpelijk.quote:Op zondag 28 april 2013 18:11 schreef Waaghals het volgende:
Echt hoor als je zoiets belastend vindt ben je gewoon een slecht gastheer en een dramaqueen.
Bijna 10% van de Nederlanders, zo weinig is dat dus niet..quote:Op zondag 28 april 2013 18:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Vegetariër zijn" is abnormaal in die zin dat het procentueel gezien heel weinig voorkomt
Dat is niet waar, in tegendeel zelfs. Bronnen?quote:Op zondag 28 april 2013 18:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Vegetariër zijn" is abnormaal in die zin dat het procentueel gezien heel weinig voorkomt, en omdat er gegronde wetenschappelijke redenen zijn om te veronderstellen dat het niet positief bijdraagt aan een gezond dieet voor mensen.
Voor jou misschien, voor anderen voelt het eten van dieren juist als iets onnatuurlijks.quote:Op zondag 28 april 2013 18:06 schreef Molurus het volgende:
Je kunt als vegetariër best gezond leven, maar het heeft iets heel geforceerds.
En vleeseters/sponsors van de bioindustrie belasten hun omgeving niet? Laat me niet lachen zeg. Er gaan dagelijks mensen dood als gevolg van anti-biotica resistentie die grotendeels te wijten is aan het overvloedig gebruik van AB in de bio-industrie.quote:Op zondag 28 april 2013 18:06 schreef Molurus het volgende:
Het is een keuze die mensen voor zichzelf maken op basis van zelfgekozen principes. Dat op zichzelf is geen probleem, maar zij belasten daar niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving mee. En dan zeg ik: je bent helemaal verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Deal with it.
Blijkbaar weet je niet wat abnormaal inhoudt. Volgens jou zou een pedofiel dat zich elke dag aftrekt terwijl hij naar de spelende kindertjes op het schoolplein kijkt ook niet abnormaal zijn.quote:Op zondag 28 april 2013 18:07 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat maakt een persoon niet abnormaal.
Als jij van keiharde granny seks houdt heb je misschien een afwijkende seksuele voorkeur, maar dat maakt jou als persoon toch niet abnormaal?
Dan heb je dus een afwijking en ben je abnormaal.quote:Op zondag 28 april 2013 18:13 schreef Njosnavelin het volgende:
Voor jou misschien, voor anderen voelt het eten van dieren juist als iets onnatuurlijks.
Tja, dat is weer een heel andere discussie. Ik had een ander voorbeeld moeten kiezen.quote:Op zondag 28 april 2013 18:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Blijkbaar weet je niet wat abnormaal inhoudt. Volgens jou zou een pedofiel dat zich elke dag aftrekt terwijl hij naar de spelende kindertjes op het schoolplein kijkt ook niet abnormaal zijn.
Jij bent blijkbaar nogal op je teentjes getrapt en trekt een soort van conclusie dat abnormaal zijn / afwijken van de menigte hetzelfde is als mentaal beperkt of zo.quote:Op zondag 28 april 2013 18:12 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Dit ben je zelf begonnen door te verkondigen dat mensen abnormaal zijn als ze geen vlees eten.
Als empathie hebben als een afwijking beschouwd wordt is de wereld er nog erger aan toe dan ik dacht.quote:Op zondag 28 april 2013 18:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan heb je dus een afwijking en ben je abnormaal.
Of het voedingspatroon van de moderne mens wel optimaal is lijkt me een heel andere discussie. Maar dat vlees onder normale omstandigheden een belangrijk onderdeel uitmaakt van het dieet van mensen, en dat ook al heel lang heeft gedaan, lijkt me evident. In die zin is een puur plantaardig dieet abnormaal voor mensen.quote:Op zondag 28 april 2013 18:21 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tja, dat is weer een heel andere discussie. Ik had een ander voorbeeld moeten kiezen.
Waar het mij om gaat is dat je niet kunt stellen dat mensen abnormaal zijn omdat ze bepaalde dingen wel of niet eten. Mensen zijn omnivoren, geen carnivoren. Ons lichaam kan uitstekend leven op een vegetarisch dieet, beter zelfs dan op de overvloed aan dierlijke producten die veel mensen tot zich nemen. Het valt dus te bediscussiëren hoe abnormaal een vegetarische levensstijl is.
We hebben het hier toch over de moderne mens en de hedendaagse vleesindustrie?quote:Op zondag 28 april 2013 18:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of het voedingspatroon van de moderne mens wel optimaal is lijkt me een heel andere discussie. Maar dat vlees onder normale omstandigheden een belangrijk onderdeel uitmaakt van het dieet van mensen, en dat ook al heel lang heeft gedaan, lijkt me evident. In die zin is een puur plantaardig dieet abnormaal voor mensen.
Goh, en met bijna elke post die hier geplaatst wordt, wordt weer bevestigd wat voor gedrag vegetariërs tonen. Ik wilde in eerste instantie niet zeggen wat voor een heethoofden veel vegetariërs eigenlijk zijn, maar wat ik voorheen zei begint toch wel een beetje te kloppen.quote:Op zondag 28 april 2013 18:21 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tja, dat is weer een heel andere discussie. Ik had een ander voorbeeld moeten kiezen.
Waar het mij om gaat is dat je niet kunt stellen dat mensen abnormaal zijn omdat ze bepaalde dingen wel of niet eten. Mensen zijn omnivoren, geen carnivoren. Ons lichaam kan uitstekend leven op een vegetarisch dieet, beter zelfs dan op de overvloed aan dierlijke producten die veel mensen tot zich nemen. Het valt dus te bediscussiëren hoe abnormaal een vegetarische levensstijl is.
quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Misschien als je wat meer vlees eet, kun je je emoties in bedwang houden. Blijkbaar voel jij je erg snel aangevallen.
Nee, we hadden het over de principiële keuze om geen vlees te eten en de impact die dat heeft op de omgeving van mensen die die keuze maken.quote:Op zondag 28 april 2013 18:27 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over de moderne mens en de hedendaagse vleesindustrie?
Nou het heeft geen enkele impact.quote:Op zondag 28 april 2013 18:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de principiële keuze om geen vlees te eten en de impact die dat heeft op de omgeving van mensen die die keuze maken.
Jij impliceert dat geen vlees eten een mens abnormaal maakt. Ik vertel dat een vegetarisch dieet niet zo abnormaal is als jullie doen vermoeden, vooral gezien de eetgewoontes van mensen tegenwoordig.quote:Op zondag 28 april 2013 18:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de principiële keuze om geen vlees te eten en de impact die dat heeft op de omgeving van mensen die die keuze maken.
Bij mijn beste weten zijn de mens en de voorouders van de menselijke soort toch al enkele miljoenen jaren omnivoren, en geen herbivoren.quote:Op zondag 28 april 2013 18:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Jij impliceert dat geen vlees eten een mens abnormaal maakt. Ik vertel dat een vegetarisch dieet niet zo abnormaal is als jullie doen vermoeden, vooral gezien de eetgewoontes van mensen tegenwoordig.
Ik noem niemand abnormaal, ik zeg nergens dat het eten van vlees abnormaal is. Ik vind eigenlijk dat ik mijn inzichten en mening hier heel netjes verkondig. Zie niet echt in waarom ik een heethoofd zou zijn.quote:Op zondag 28 april 2013 18:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Goh, en met bijna elke post die hier geplaatst wordt, wordt weer bevestigd wat voor gedrag vegetariërs tonen. Ik wilde in eerste instantie niet zeggen wat voor een heethoofden veel vegetariërs eigenlijk zijn, maar wat ik voorheen zei begint toch wel een beetje te kloppen.
[..]
Een herbivoor is niet hetzelfde als een vegetariër he.. Vegetariërs eten wel dierlijke producten (eieren, melk, kaas..) maar geen vlees en vis.quote:Op zondag 28 april 2013 18:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bij mijn beste weten zijn de mens en de voorouders van de menselijke soort toch al enkele miljoenen jaren omnivoren, en geen herbivoren.
Met 'omnivoren' bedoel ik in dit verband 'ook vlees en vis'.quote:Op zondag 28 april 2013 18:39 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Een herbivoor is niet hetzelfde als een vegetariër he.. Vegetariërs eten wel dierlijke producten (eieren, melk, kaas..) maar geen vlees en vis.
Dat zal best. Maar je weet net zo goed als ik dat het daar zeldzame uitzonderingen betreft. Dat is wat het woord 'abnormaal' betekent.quote:Op zondag 28 april 2013 18:39 schreef Njosnavelin het volgende:
Er zijn ook heel lang geleden al stammen geweest die geen vlees aten. Laatst nog een artikel gelezen over mummies van een volk dat vegetarisch at, en het verband met atherosclerose.
Wel grappig dat je daar dan over begint terwijl je eerder in dit topic aangaf dat nooit te doen. Nog in hetzelfde topic doe je het.quote:Op zondag 28 april 2013 18:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik vertel dat een vegetarisch dieet niet zo abnormaal is als jullie doen vermoeden, vooral gezien de eetgewoontes van mensen tegenwoordig.
Ja ik zit hier in een topic over vegetariërs op Fok!quote:Op zondag 28 april 2013 18:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wel grappig dat je daar dan over begint terwijl je eerder in dit topic aangaf dat nooit te doen. Nog in hetzelfde topic doe je het.
Het eten van vlees is dan ook niet abnormaal. Het niet eten van vlees is wel afwijkend. Wel hier in Nederland waar het normaal is om vlees te eten. Het is ook afwijkend om elke dag naar de Mac toe te gaan om daar te eten. Wel hier in Nederland. Of is dat abnormaal omdat het ongezond is?quote:Op zondag 28 april 2013 18:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik noem niemand abnormaal, ik zeg nergens dat het eten van vlees abnormaal is. Ik vind eigenlijk dat ik mijn inzichten en mening hier heel netjes verkondig. Zie niet echt in waarom ik een heethoofd zou zijn.
Ik weet niet hoe vaak dat voorkwam.. In vroegere tijden was vlees niet zo gemakkelijk te verkrijgen als nu natuurlijk, dus misschien dat het vooral om die reden was.quote:Op zondag 28 april 2013 18:41 schreef Molurus het volgende:
Dat zal best. Maar je weet net zo goed als ik dat het daar zeldzame uitzonderingen betreft. Dat is wat het woord 'abnormaal' betekent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |