abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125804350
Naar aanleiding van het topic "Zijn er christenen/gelovigen op FOK" waarin wordt geklaagd dat er niet christenen kritisch reageren, dacht dat het wel leuk zou zijn om een topic te starten over vegetariërs. Ken je vegetariërs?

Ben je zelf een vegetariër: Hoe ben je vegetariër geworden; hoe draag je het uit; storen mensen zich aan vegetariërs of juist aan mensen die het niet zijn.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_125804425
ja
pi_125804540
Ik ken er wel een. Maar hij heeft het nog niet aan zijn ouders verteld. Ook binnen zijn vriendengroep vindt hij het moeilijk om uit de kast te komen. Het is tenslotte toch nog niet geheel geaccepteerd in de maatschappij. En als je dan weer dingen leest in de krant over vegetariërs die zomaar op straat in elkaar geslagen of uitgescholden worden snap ik zijn angst wel.
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:04:56 #4
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_125804552
Nee. FOK! is voor vleeschvreters.
pi_125804615
Vegetariër zijn prima, maar ga niet bij elk hap vlees dat ik neem zeggen hoe slecht het is en op welke wijze die dieren gedood worden.
pi_125804616
Mij lijkt een vegetarische levensstijl wel een uitdaging maar ik vind vlees gewoon te lekker. :')
pi_125804728
Vlees is vies :r
Alleen een stukje rosbief op z'n tijd kan ik wel waarderen. :9
pindazakje
pi_125804748
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:06 schreef wenfer2 het volgende:
Mij lijkt een vegetarische levensstijl wel een uitdaging maar ik vind vlees gewoon te lekker. :')
Vlees _O_
Chipolata worstjes en een gebakken eitje op brood met mayonaise. :9~
Jammer dat ik ziek ben en op het moment niets anders door mijn keelgat krijg dan drinken. ;(
pi_125804847
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:04 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ken er wel een. Maar hij heeft het nog niet aan zijn ouders verteld. Ook binnen zijn vriendengroep vindt hij het moeilijk om uit de kast te komen. Het is tenslotte toch nog niet geheel geaccepteerd in de maatschappij. En als je dan weer dingen leest in de krant over vegetariërs die zomaar op straat in elkaar geslagen of uitgescholden worden snap ik zijn angst wel.
:D

voor TS we zijn al bij topic 9 :')

CUL / [Vegetarisch eten #9]

ook leuk deze...

CUL / Fok! VeggieChallenge

Veganisten zijn er ook op FOK trouwens maar dat ben ik niet. :+

CUL / Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)
pi_125805002
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:06 schreef Dimens het volgende:
Vegetariër zijn prima, maar ga niet bij elk hap vlees dat ik neem zeggen hoe slecht het is en op welke wijze die dieren gedood worden.
Ik heb nog nooit een vegetariër gekend die dit zei. Wel andersom, vaak genoeg.

Misschien is het je 'voice of reason' die je in je achterhoofd hoort? ;)
pi_125805324
Ik heb hoektanden.

En ik heb een hekel aan mensen die het niet voor zichzelf kunnen houden dat ze anders zijn. Ik ben niet blind, ik zie wat je doet/bent, en dat hoef je mij niet nog een keer te vertellen dat je homo/vegetariër/atheïst/andere irritante minderheid bent.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:23:16 #12
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_125805381
Flexitarier hier!
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_125805560
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:15 schreef cerebella het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een vegetariër gekend die dit zei. Wel andersom, vaak genoeg.

Misschien is het je 'voice of reason' die je in je achterhoofd hoort? ;)
Ik hoor het regelmatig van vegetariërs. Maar hetzelfde geldt voor mensen die biologisch eten (mijn ouders) en je alles biologisch gaan proberen aan te smeren.
pi_125805619
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:22 schreef Resistor het volgende:
Ik heb hoektanden.

En ik heb een hekel aan mensen die het niet voor zichzelf kunnen houden dat ze anders zijn. Ik ben niet blind, ik zie wat je doet/bent, en dat hoef je mij niet nog een keer te vertellen dat je homo/vegetariër/atheïst/andere irritante minderheid bent.
En hoe zie jij aan de buitenkant of iemand Vegetariër is dan?
Soms moet je het even melden natuurlijk, in een restaurant bijvoorbeeld als je zeker wilt weten
of ergens geen vlees in zit, maar voor de rest heb ik het niet op mijn voorhoofd staan nee... :')
pi_125805669
We zien er wel gezonder uit 8-) dat dan weer wel :P
pi_125805835
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wie? De mensen die vegetariër zijn of de mensen die dat niet zijn?
pi_125805853
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:32 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wie? De mensen die vegetariër zijn of de mensen die dat niet zijn?
Wij Vegetariërs natuurlijk :+
pi_125805872
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou, of ik er gezonder uit zie...
Als vegetariër kun je er ook ongezonde eetpatronen op nahouden, aldus een licht chipsverslaafde. Maar aan sommige restaurants zal het niet liggen. Altijd merkwaardig ook weer als er friet wordt geserveerd bij een vleesgerecht en een salade bij een vegetarisch gerecht.
pi_125805904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wij Vegetariërs natuurlijk :+
Waar slaat dat nou weer op?
pi_125805973
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:33 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Nou, of ik er gezonder uit zie...
Als vegetariër kun je er ook ongezonde eetpatronen op nahouden, aldus een licht chipsverslaafde. Maar aan sommige restaurants zal het niet liggen. Altijd merkwaardig ook weer als er friet wordt geserveerd bij een vleesgerecht en een salade bij een vegetarisch gerecht.
Ja jemig, ik maak maar een grapje :')

ook als Vegetariër moet je op de vitamietjes letten, misschien wel meer zelfs...
pi_125806016
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:34 schreef Dimens het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op?
pffffffffffffffffffff jullie VLEESeters zijn zo gauw op jullie teentjes getrapt..................

quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ook als Vegetariër moet je op de vitamietjes letten, misschien wel meer zelfs...
pi_125806078
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

pffffffffffffffffffff jullie VLEESeters zijn zo gauw op jullie teentjes getrapt..................
Moet je niet stom opkijken als iemand zo'n reactie geeft als jij een grapje maakt.
pi_125806120
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:37 schreef Dimens het volgende:

[..]

Moet je niet stom opkijken als iemand zo'n reactie geeft als jij een grapje maakt.
ga janken :') kenonne :')
pi_125806170
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik reageer dan toch ook niet verontwaardigd? Ik wilde er een persoonlijke draai aan geven, sorry. :D

quote:
Ja, de B12-jes en zo.
pi_125806201
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:39 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ik reageer dan toch ook niet verontwaardigd? Ik wilde er een persoonlijke draai aan geven, sorry. :D

[..]

Ja, de B12-jes en zo.
Nee jij niet :+

Ja B12 vooral :P
pi_125806338
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ga janken :') kenonne :')
Aldus iemand die jankt omdat ze niet tegen een reactie op haar grapje kan.
pi_125806426
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:43 schreef Dimens het volgende:

[..]

Aldus iemand die jankt omdat ze niet tegen een reactie op haar grapje kan.
Echt ik zou wat meer naar je Papa en Mama luisteren als ik jou was :o

Volgens mij zit jij vol plofkiphormonen ofzo :o

quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:27 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik hoor het regelmatig van vegetariërs. Maar hetzelfde geldt voor mensen die biologisch eten (mijn ouders) en je alles biologisch gaan proberen aan te smeren.
pi_125806526
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Anyway, in de geest van TS, hoe ben je vegetariër geworden? Of staat dat in topic 9 bij culinair? ;)
pi_125806551
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Misschien als je wat meer vlees eet, kun je je emoties in bedwang houden. Blijkbaar voel jij je erg snel aangevallen.
pi_125806588
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Correctie: vleeseters, zoals leeuwen, eten alleen maar vlees.
Mensen zijn omnivoren.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_125806754
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:47 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Anyway, in de geest van TS, hoe ben je vegetariër geworden? Of staat dat in topic 9 bij culinair? ;)
Nee, dat staat o.a. hier

F&F / De Bio-industrie

Maar toen werd ik aangevallen door allemaal boze boeren :')

Dus dat doe ik nooit meer :P
pi_125806864
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:48 schreef Dimens het volgende:

[..]

Misschien als je wat meer vlees eet, kun je je emoties in bedwang houden. Blijkbaar voel jij je erg snel aangevallen.
Ik ga koffie drinken Mop, wil jij ook?

Ik heb nog 1 Belgische Wafel met slagroom dan deel ik die met je *;
pi_125807791
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, dat staat o.a. hier

F&F / De Bio-industrie

Maar toen werd ik aangevallen door allemaal boze boeren :')

Dus dat doe ik nooit meer :P
:P

Tja, er heerst een taboe op al te expliciet de link leggen tussen dierenwelzijn en het vlees op tafel (en ik heb het nu niet over vervelende vegetariërs die tijdens het eten opmerkingen maken). Zo herinner ik me nog ene kunstenaar Tinkebell, die ontelbare verwensingen en bedreigingen aan haar adres kreeg toen ze haar eigen (zieke) kat had omgebracht en als kunstuiting opvoerde. Ze wilde hypocrisie aantonen en dat lukte. Kennelijk doe je dieren iets verschrikkelijks aan als het zichtbaar is en één of enkele huisdieren betreft, maar kuikenversnipperaars, dieren 5 weken in slechte omstandigheden laten bestaan om ze daarna te slachten, allemaal op zeer grote schaal, dat is allemaal prima, zolang het niet zichtbaar is. Een hoop mensen kunnen dierenleed eigenlijk niet aanzien, maar eten vervolgens wel met dierenleed besmet vlees. Ik was er één van tot ik me er echt prettiger bij begon te voelen geen vlees meer te eten (ik was toch al niet zo'n grote vleesfan).

Dit klinkt misschien wat zwaar, maar ik heb verder niks tegen vleeseters en ik snap de logica van vlees eten (voor meneer atheïst: met vleeseters bedoel ik mensen die naast andere dingen ook vlees eten... de term omnivoor is inderdaad dan de correcte, maar klinkt niet goed, want we sluiten altijd wel wat uit, zoals mensenvlees doorgaans). En als je een vegetariër vraagt waarom hij/zij misschien wel dingen met gelatine eet, geen moeite heeft met vliegen doodslaan en melk drinkt, dan kom je uit bij soms vreemde grenzen. Toch voelt een deel van de vleeseters zich duidelijk ongemakkelijk bij de gedachte dat het vlees niet lang geleden een levend dier was.
pi_125808122
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ga koffie drinken Mop, wil jij ook?

Ik heb nog 1 Belgische Wafel met slagroom dan deel ik die met je *;
Ik drink geen koffie en eet ook geen koek / wafels e.d. maar bedankt voor het aanbod. Tevens krijg ik sowieso al niets dan vloeibare dingen door mijn keel door ziekte.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:11 schreef Joris85 het volgende:
Toch voelt een deel van de vleeseters zich duidelijk ongemakkelijk bij de gedachte dat het vlees niet lang geleden een levend dier was.
Ik schiet wel eens een fazant of konijn om hem vervolgens zelf te plukken / villen en te bereiden. Ik vind het wel grappig hoe mensen daarop reageren als ik zeg daar absoluut geen moeite mee te hebben.

Helaas mag ik geen herten schieten (zwaar geschut waar je in Engeland een vergunning voor moet hebben) want dan had ik dat wel geschoten. Niets zo lekker als een stuk wild hertenvlees.
pi_125808219
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:18 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik schiet wel eens een fazant of konijn om hem vervolgens zelf te plukken / villen en te bereiden. Ik vind het wel grappig hoe mensen daarop reageren als ik zeg daar absoluut geen moeite mee te hebben.

Helaas mag ik geen herten schieten (zwaar geschut waar je in Engeland een vergunning voor moet hebben) want dan had ik dat wel geschoten. Niets zo lekker als een stuk wild hertenvlees.
Ja, daar hebben we precies die ongemakkelijkheid te pakken. Terwijl we volgens mij beter jouw konijn kunnen eten dan de kip uit de supermarkt, waar men minder moeite mee heeft.
pi_125808441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:20 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ja, daar hebben we precies die ongemakkelijkheid te pakken. Terwijl we volgens mij beter jouw konijn kunnen eten dan de kip uit de supermarkt, waar men minder moeite mee heeft.
Eigenlijk eet ik liever een stukje kip van de slager waarvan ik weet dat het van goede afkomst is. Die konijnen zijn eigenlijk niet te eten. Net kip maar dan heel taai. :')
pi_125808670
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:23 schreef Dimens het volgende:

[..]

Eigenlijk eet ik liever een stukje kip van de slager waarvan ik weet dat het van goede afkomst is. Die konijnen zijn eigenlijk niet te eten. Net kip maar dan heel taai. :')
:o
Ik kan er niet over meepraten, ik heb voor zover ik weet zelfs nooit konijn gegeten.
pi_125808934
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:18 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik drink geen koffie en eet ook geen koek / wafels e.d. maar bedankt voor het aanbod. Tevens krijg ik sowieso al niets dan vloeibare dingen door mijn keel door ziekte.

[..]

oké da;s jammer dat je dat niet mag, maar dat kon ik ook niet ruiken natuurlijk

en wat dat Konijntje schieten betreft ben ik het met Joris eens gek genoeg...

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:20 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ik zou zelf écht geen hert of konijn dood willen schieten, maar daarom eet ik het ook gewoon niet,
maar het is gewoon een feit dat die dieren het beter hebben dan de dieren in de BIO-Industrie
dus als Vleeseters denken dat alle Vegetariërs hiervan over de rooie raken hebben ze het mis.

Wat ik wel écht een schande vind is dat jagen voor ''sport'' :X en dat die mensen dan ook nog trots
gaan poseren met een doodgeschoten giraffe, hert, tijger of olifant :'(

Ik zeik verder ook niet tegen mensen die wél vlees eten, ik hoop alleen maar dat steeds
meer mensen zich bewust worden wat de Bio-Industrie nu eigenlijk is en dat het niet
alleen vreselijk is voor die dieren maar ook héél slecht voor je gezondheid.

In het begin van dat topic dat ik maakte van de Bio-industrie at ik nog sporadisch Biologisch
vlees en ik heb mij zelfs wel eens bezondigd tijdens een etentje aan niet Biologisch vlees
maar aan het einde van het topic was ik zo ziek en misselijk van alle filmpjes die ik had
gezien en berichten die ik had gelezen over gerommel met ''Biologisch'' vlees dat dan geen
''Biologisch'' vlees bleek te zijn dat ik helemaal Vegetariër ben geworden.

Eerder was ik dat ook al eens, maar toen kon je ineens overal Biologisch vlees kopen,
maar dat vertrouw ik ook niet meer inmiddels en als ik de berichten van de laatste tijd
nalees hierover is dat niet onterecht.

Dus ik hou me lekker bij Vegetarisch eten :Y
pi_125809008
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:27 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ik kan er niet over meepraten, ik heb voor zover ik weet zelfs nooit konijn gegeten.
Ik ook niet :') zelfs als vleeseter moest ik daar niet aan denken...

Raar natuurlijk want een kip, schaap of koe heeft net zoveel gevoel, maar een konijn eten, nee...
nooit gedaan.
pi_125809009
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:27 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ik kan er niet over meepraten, ik heb voor zover ik weet nooit konijn gegeten.
Het smaakt eigenlijk gewoon hetzelfde als kip maar dan heel taai en droog. En dan zeggen ze dat wild konijn malser is dan tam. Dus ik wil eigenlijk niet weten hoe tam konijn smaakt. :')

Ik eet trouwens veelal biologisch vlees al dan niet scharrel. Plofkip zou ik nooit in de winkel kopen mede door slechte zorg voor de dieren en de bijsmaak van toegevoegde hormonen.
pi_125810778
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dus ik hou me lekker bij Vegetarisch eten :Y
Ik ook. :)
En ik at om dezelfde gekke reden geen konijn.

quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:34 schreef Dimens het volgende:

[..]

Het smaakt eigenlijk gewoon hetzelfde als kip maar dan heel taai en droog. En dan zeggen ze dat wild konijn malser is dan tam. Dus ik wil eigenlijk niet weten hoe tam konijn smaakt. :')

Ik eet trouwens veelal biologisch vlees al dan niet scharrel. Plofkip zou ik nooit in de winkel kopen mede door slechte zorg voor de dieren en de bijsmaak van toegevoegde hormonen.
Ja, het is om meerdere redenen wel beter. Hopelijk ben je snel weer beter!
pi_125811075
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:05 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ik ook. :)
En ik at om dezelfde gekke reden geen konijn.

[..]

Ja, het is om meerdere redenen wel beter. Hopelijk ben je snel weer beter!
Ik ben trouwens ook flexitarier. Ik kook graag vegetarische spaghetti met verse groentes. Champignons zijn in spaghetti een goede vleesvervanger. Maar ik zou geen week zonder vlees kunnen. Mijn lichaam schreeuwt er op een gegeven moment gewoon om.
pi_125821380
Ik eet wel vlees en niet zo'n beetje ook. We proberen we hier een beetje rekening te houden met waar dat vlees vandaan komt. Als we kip eten dan is dat meestal van die buitenloopkip (2x zo lekker, maar helaas 3x zo duur) en we eten een paar keer in de week paardenvlees. Beregezond, heel lekker, mager en niet duur. Op zaterdag eten we vis en op zondag meestal wild.

Kortom: steeds minder bio-industrie.
pi_125821998
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 07:53 schreef Jigzoz het volgende:
Ik eet wel vlees en niet zo'n beetje ook. We proberen we hier een beetje rekening te houden met waar dat vlees vandaan komt. Als we kip eten dan is dat meestal van die buitenloopkip (2x zo lekker, maar helaas 3x zo duur) en we eten een paar keer in de week paardenvlees. Beregezond, heel lekker, mager en niet duur. Op zaterdag eten we vis en op zondag meestal wild.

Kortom: steeds minder bio-industrie.
Om met " bio " te beginnen; weet je dat men het label ' bio ' mag gebruiken op het ogenblik dat men geen verdelgingsstoffen gebruikt heeft, en dat is het. Volle grond of hydrocultuur komt nog eens niet in aanmerking.
Dan heb je nog twee motieven: vegetariër omwille gezondheid of vegetariër omwille tegen het doden van dieren.
Van nature zijn we omnivoor, maar niet in de mate zoals we nu vlees of vis consumeren. Binnen een evenwichtige voeding zal 20% eiwitten ruim volstaan. Dit komt neer op ongeveer 150 gr. vlees per dag. Bij grotere consumptie gaat dit verzuring van het bloed tot gevolg hebben. Botontkalking en spierpijn bij inspanningen is één van de gevolgen. Uit bepaalde groenten onttrekken we ook eiwitten die we uiteraard ook nodig hebben in een evenwichtig dieet.
Dat extra vitamine-pilletjes innemen dit gemis wel zal aanvullen is ook niet zo, gezien deze ofwel bestaan uit te grote minerale clusters of de ' triggers ' missen om opgenomen te worden of deze vitamines synthetisch aangemaakt zijn en daardoor zijn zelfs als vreemd door het lichaam kunnen worden ervaren en kankerverwekkend zijn. De enige zinvolle supplementen zijn de extracten van groenten en fruit waar niks aan toegevoegd of afgenomen is. We moeten ook vooral geen illusies maken dat we met ' gezonde voeding ' voldoende hebben. Hier enkele cijfers van in vergelijk met 1985 en 2002 :
Broccoli : Calcium (min) - 73 % / Magnesium - 55 %
Bonen : Calcium - 51 % / Vit.B6 - 77 %
Aardappelen : Calcium - 78 % / Magnesium - 48 %
Appels : Vit.C - 60 %
Spinazie : Magnesium - 76 % / Vit. C - 65 %
Bananen : Foliumzuur - 79 % / Vit. B6 - 95 %
Aardbeien : Calcium - 43 % / Vit. C - 87 %

De groenten en fruit uit eigen tuin zijn uiteraard een ander verhaal. De cijfers slaan op producten uit de handel. Zo te zien eten we lege dozen.
  zondag 28 april 2013 @ 12:48:38 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_125825088
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:06 schreef Dimens het volgende:
Ja dat is bijna even irritant als mensen die bij elke uitspraak van het woord "vegetarisch" of "gelovig" meteen een spastische "MAAR VAL MIJ ER NIET MEE LASTIG OMFG!!!!!" reactie op hebben terwijl het nog totaal niet van toepassing was.

Doe even relaxed man.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_125825248
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 12:48 schreef SpecialK het volgende:
Doe even relaxed man.
Eerder dit topic werd al de uitspraak gedaan dat mensen die vlees eten heethoofden zijn. Zij en jij laten toch weer het tegenovergestelde zien.
pi_125826077
Ik ken vegetariërs, ik eet regelmatig vegetarisch maar ik ben absoluut niet vegetarisch en zal dat ook nooit worden.
Conscience do cost.
pi_125826297
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:26 schreef ems. het volgende:
Ik ken vegetariërs, ik eet regelmatig vegetarisch maar ik ben absoluut niet vegetarisch en zal dat ook nooit worden.
Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk :')
pi_125826442
:?
Conscience do cost.
pi_125830816
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 12:55 schreef Dimens het volgende:

[..]

Eerder dit topic werd al de uitspraak gedaan dat mensen die vlees eten heethoofden zijn. Zij en jij laten toch weer het tegenovergestelde zien.
Nou jah zeg ! :( Ik heb je nog koffie aangeboden! :(

Hij heeft trouwens wel gelijk :P en dan bedoel ik SpecialK...
pi_125831089
quote:
8s.gif Op zondag 28 april 2013 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou jah zeg ! :( Ik heb je nog koffie aangeboden! :(

Hij heeft trouwens wel gelijk :P en dan bedoel ik SpecialK...
Niet echt..
pi_125831164
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:31 schreef Dimens het volgende:

[..]

Niet echt..
Nah.. even goeie vrienden, ik vind dit eigenlijk zo zinloos dat heen en weer gedoe :')
pi_125831324
Ik word zo gek van dat eindeloze gezeik van vleeseters die zich altijd weer moeten bemoeien met mijn levensstijl.
Als mensen vragen waarom ik geen vlees/vis eet weet ik al hoe laat het is. Het komt eigenlijk nooit voor uit interesse maar uit vooroordelen; ze laten me niet eens mijn verhaal doen, maar komen meteen met het verhaal dat mensen gemaakt zijn om dieren te eten en dat dieren helemaal niet slecht behandeld worden in de bio-industrie, dat koeien gewoon in de wei staan etc.
:O
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 28 april 2013 @ 17:22:31 #54
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125832463
Zolang ik er maar geen last van heb. Ik ga echt niet een vegaburger voor ze bakken als ze mijn lamskoteletjes niet willen eten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_125832633
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:22 schreef Molurus het volgende:
Zolang ik er maar geen last van heb. Ik ga echt niet een vegaburger voor ze bakken als ze mijn lamskoteletjes niet willen eten.
Waarom niet? En als iemand geen lamsvlees lust of er allergisch voor is?
pi_125832638
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:41 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik word zo gek van dat eindeloze gezeik van vleeseters die zich altijd weer moeten bemoeien met mijn levensstijl.
Als mensen vragen waarom ik geen vlees/vis eet weet ik al hoe laat het is. Het komt eigenlijk nooit voor uit interesse maar uit vooroordelen; ze laten me niet eens mijn verhaal doen, maar komen meteen met het verhaal dat mensen gemaakt zijn om dieren te eten en dat dieren helemaal niet slecht behandeld worden in de bio-industrie, dat koeien gewoon in de wei staan etc.
:O
Komt voornamelijk door de de vegetariërs zelf hoor. De meeste vegetariërs haal je er zo uit door gewoonweg vlees te eten en wachten op een reactie. Niet alle vegetariërs zullen zo zijn, maar veel wel.
pi_125832671
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:28 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Bak jij, als vegetariër, wel eens vlees?
  zondag 28 april 2013 @ 17:30:35 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_125832681
In het huis waar ik woonde toen ik studeerde was een van mijn huisgenoten vegetarisch. Wat een gedoe met koken was dat voor ons huisgenoten die wel vlees aten. En de vegetariër verraste ons nooit met een lapje vlees :N Als je 't zelf niet wil eten: prima, moet je zelf weten. Maar waarom het dan ook niet voor je huisgenoten bereiden? Zeker als die wel moeite doen om je een leuke, voedzame vegetarische hap te serveren.

Toendertijd had ik ook nog een vegetarische vriendin (we woonden niet samen ofzo) en probeer dan maar eens leuk uit eten te gaan. De vegetarische opties op het menu bij zijn bij veel restaurants niet echt hoogstaand. En een goed vegetarisch restaurant heb ik nooit gevonden..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 28 april 2013 @ 17:30:55 #59
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125832688
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:28 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dan zou ik er geen probleem mee hebben om iets anders te koken. Iets echt niet lusten of er allergisch voor zijn is niet iets waar mensen voor kiezen.
pi_125832701
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 17:28 schreef Dimens het volgende:

[..]

Komt voornamelijk door de de vegetariërs zelf hoor. De meeste vegetariërs haal je er zo uit door gewoonweg vlees te eten en wachten op een reactie. Niet alle vegetariërs zullen zo zijn, maar veel wel.
Wat een onzin.
Ik spreek nooit iemand aan op wat diegene wel of niet eet, en om een of andere reden voelen mensen wel altijd de behoefte om mij de les te lezen over mijn eetgewoontes. Heeft dus alles met hen te maken.
pi_125832763
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:31 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik spreek nooit iemand aan op wat diegene wel of niet eet, en om een of andere reden voelen mensen wel altijd de behoefte om mij de les te lezen over mijn eetgewoontes. Heeft dus alles met hen te maken.
Blijkbaar voel jij je wel aangesproken waardoor ik je verhaal toch niet zo nauw neem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2013 17:33:58 ]
pi_125832807
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 17:29 schreef Dimens het volgende:

[..]

Bak jij, als vegetariër, wel eens vlees?
Heb ik wel gedaan voor een ex-vriend als hij geen tijd ervoor had ofzo en verder doet echt helemaal niemand in mijn vriendenkring en familie moeilijk over vegetarisch eten.
  zondag 28 april 2013 @ 17:36:09 #63
38496 Perrin
pi_125832824
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:35 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Heb ik wel gedaan voor een ex-vriend als hij geen tijd ervoor had ofzo en verder doet echt helemaal niemand in mijn vriendenkring en familie moeilijk over vegetarisch eten.
Maar gaan jullie dan wel eens uit eten?
pi_125832826
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 17:33 schreef Dimens het volgende:

[..]

Blijkbaar voel jij je wel aangesproken waardoor ik je verhaal toch niet zo nauw neem.
Ja ik voel me aangesproken als mensen tegen me praten inderdaad.
pi_125832855
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar gaan jullie dan wel eens uit eten?
In Nederland en Belgie staat er toch altijd wel wat vegetarisch op het menu? In mijn ervaring in ieder geval wel.
In Zuid-Europa is het een ander verhaal.
  zondag 28 april 2013 @ 17:37:52 #66
38496 Perrin
pi_125832856
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 17:36 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Haha, ja dat heb ik ook wel eens. :P
pi_125832866
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zou ik er geen probleem mee hebben om iets anders te koken. Iets echt niet lusten of er allergisch voor zijn is niet iets waar mensen voor kiezen.
Dat geldt dus ook voor groente etc.?
  zondag 28 april 2013 @ 17:39:06 #68
38496 Perrin
pi_125832885
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:37 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

In Nederland en Belgie staat er toch altijd wel wat vegetarisch op het menu? In mijn ervaring in ieder geval wel.
In Zuid-Europa is het een ander verhaal.
Mja.. vaak is 't toch een ondergeschoven kindje. Groententaart of iets met vegetarische pasta ofzo. Terwijl je als vleeseter een fantastische en afwisselende kaart hebt, vaak draait het gerecht juist om het vlees (of de vis) zelf. En dan kun je dus als vegetariër uit een of hooguit een paar vaak nog fantasieloze gerechten kiezen.
  zondag 28 april 2013 @ 17:40:45 #69
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125832922
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:38 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dat geldt dus ook voor groente etc.?
Vanzelfsprekend. Ik kan iemand er niet voor verantwoordelijk houden wanneer die een, noem eens wat, soja-allergie heeft. En dan kook je, in elk geval voor die persoon, zonder soja.

Vegetariër zijn is wel een keuze. En ik zit tijdens de maaltijd niet te wachten op een discussie over de ethische aspecten van vlees eten. Feit is dat wij omnivoren zijn, en vlees maakt dus deel uit van een voor mensen gezond dieet.
pi_125832932
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mja.. vaak is 't toch een ondergeschoven kindje. Groententaart of iets met vegetarische pasta ofzo. Als vleeseter heb je vaak een fantastisch afwisselende kaart, vaak draait het gerecht meestal om het vlees (of de vis) zelf.
Ja, er is meestal wel wat minder keus inderdaad. Maar kwaliteit > kwantiteit toch? Ik waardeer vegetarische pasta en dergelijke altijd wel, ben eigenlijk (bijna) nooit teleurgesteld in een vegetarisch menu van een restaurant.
  zondag 28 april 2013 @ 17:43:10 #71
38496 Perrin
pi_125832982
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:41 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ja, er is meestal wel wat minder keus inderdaad. Maar kwaliteit > kwantiteit toch? Ik waardeer vegetarische pasta en dergelijke altijd wel, ben eigenlijk (bijna) nooit teleurgesteld in een vegetarisch menu van een restaurant.
Ah ok, da's prima dan. Mijn vriendin vondt het indertijd (al meer dan 10 jaar geleden) vaak niet echt boeiend, we moesten echt een beetje de restaurants er tussenuit zoeken die wel een paar interessante vegetarische opties boden.
pi_125833037
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 17:36 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

"Ik spreek nooit iemand aan..."

Misschien had ik het ook wel niet over jou maar vegetariërs in het algemeen waar ik ook zeg dat niet alle vegetariërs zo zijn.
pi_125833113
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:35 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dan vind ik het al minder erg dan dat je iemand forceert vegetarisch te eten.
pi_125833126
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Ik kan iemand er niet voor verantwoordelijk houden wanneer die een, noem eens wat, soja-allergie heeft. En dan kook je, in elk geval voor die persoon, zonder soja.

Vegetariër zijn is wel een keuze. En ik zit tijdens de maaltijd niet te wachten op een discussie over de ethische aspecten van vlees eten. Feit is dat wij omnivoren zijn, en vlees maakt dus deel uit van een voor mensen gezond dieet.
Hmmm...het zijn toch echt véél vaker vleeseters die daarover beginnen...
pi_125833172
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:47 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dat is ook mijn ervaring inderdaad.. maar blijkbaar hebben de vleeseters in dit topic daar een ander idee over.
  zondag 28 april 2013 @ 17:50:21 #76
38496 Perrin
pi_125833187
Beetje offtopic, maar er is zelfs veganistisch kattenvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
  zondag 28 april 2013 @ 17:50:21 #77
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125833188
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:47 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Als een vegetariër bij de maaltijd zegt 'oh, dat eet ik niet... zit vlees in', dan kan ik me heel goed voorstellen dat vleeseters normale mensen daarover beginnen.
pi_125833228
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als een vegetariër bij de maaltijd zegt 'oh, dat eet ik niet... zit vlees in', dan kan ik me heel goed voorstellen dat vleeseters normale mensen daarover beginnen.
:')

En voor je post in toto krijg je deze: :|W
pi_125833253
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 17:47 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dan vind ik het al minder erg dan dat je iemand forceert vegetarisch te eten.
De mensen die ik ken vinden het juist vaak wel leuk om een vegetarische maaltijd te proberen/koken :)
  zondag 28 april 2013 @ 17:53:56 #80
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125833272
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:52 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Vlees eten is nu eenmaal normaal voor mensen, ik kan er ook niks aan doen. ;) Je had ze ook toiletgebruikers kunnen noemen, of huisbewoners. Waarom zou je ze classificeren op basis van een eigenschap die nagenoeg iedereen heeft?
pi_125833302
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:53 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

De mensen die ik ken vinden het juist vaak wel leuk om een vegetarische maaltijd te proberen/koken :)
Totdat ze het een week achter elkaar moeten eten omdat een vegetariër weigert vlees te bakken.
pi_125833307
quote:

[..]

Doe ff NORMAAL!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_125833363
quote:

[..]

Je wijkt wel af van wat normaal is.
pi_125833432
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vlees eten is nu eenmaal normaal voor mensen, ik kan er ook niks aan doen. ;) Je had ze ook toiletgebruikers kunnen noemen, of huisbewoners. Waarom zou je ze classificeren op basis van een eigenschap die nagenoeg iedereen heeft?
Jij stelt vegetariërs tegenover 'normale mensen', waarmee je impliceert dat vegetariërs geen normale mensen zijn?
  zondag 28 april 2013 @ 17:59:13 #85
38496 Perrin
pi_125833433
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 17:55 schreef Dimens het volgende:

[..]

Totdat ze het een week achter elkaar moeten eten omdat een vegetariër weigert vlees te bakken.
Ja, dat was dus de situatie in dat huis waar ik woonde toen ik studeerde. Meestal maakten we gewoon waar we zin in hadden en als daar vlees echt helemaal doorheen zat dan maakten we een alternatieve maaltijd voor de vegetarier. Als het vlees er niet doorheen zat maar er los bij dan vervingen we dat met een vleesvervanger (bijv aardapelen-groenten-vlees wordt aardappelen-groente-vegaburger). Zo hadden de vleeseters (normale mensen :P) ook hun vleesje en de vegetarier een voedzame vleesloze maaltijd.
pi_125833465
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 17:55 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dan kunnen ze zelf toch ook het vlees bakken?
pi_125833472
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 17:56 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je wijkt wel af van wat normaal is.
Ik zeg ook niet dat vlees eten abnormaal is. Maar stellen dat vegetariërs geen normale mensen zijn slaat nergens op. Tenzij hij bedoelt dat wij extra bijzonder zijn natuurlijk O+
pi_125833485
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, dat was dus de situatie in dat huis waar ik woonde toen ik studeerde. Meestal maakten we gewoon waar we zin in hadden en als daar vlees echt helemaal doorheen zat dan maakten we een alternatieve maaltijd voor de vegetarier. Als het vlees erbij zat dan vervingen we dat met een vleesvervanger (bijv aardapelen/groenten/vlees). Zo hadden de vleeseters (normale mensen :P) ook hun vleesje en de vegetarier een voedzame vleesloze maaltijd.
Ik zou dat dus niet doen als die persoon weigert vlees te bakken. Dan zou ik ook weigeren een vegetarisch gerecht klaar te maken voor hem / haar.
  zondag 28 april 2013 @ 18:03:04 #89
38496 Perrin
pi_125833534
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 18:01 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik zou dat dus niet doen als die persoon weigert vlees te bakken. Dan zou ik ook weigeren een vegetarisch gerecht klaar te maken voor hem / haar.
Hou je niet van cashewnoot-spaghetti of spinazietaart? :P
pi_125833548
quote:

[..]

Dan maak je voor diegene toch ook geen vegaburger maar gewoon het gerecht min het vlees? Beetje zonde om vlees te gaan klaarmaken als diegene het toch niet op eet.
Als ik bij mensen gaan eten die vlees eten zeg ik ook dat ze voor mij gewoon het vlees mogen weglaten. Dat hoeven ze niet te vervangen met een vegetarische burger oid.
pi_125833560
quote:

[..]

Vind jij het eigenlijk heel erg om een maaltijd zonder vlees te eten?
pi_125833562
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hou je niet van cashewnoot-spaghetti of spinazietaart? :P
Klinkt goed :9
  zondag 28 april 2013 @ 18:04:36 #93
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125833579
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Normale mensen zouden daar begrip voor hebben en zich niet verheven voelen zoals jij omdat ze vlees eten.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_125833581
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat vlees eten abnormaal is. Maar stellen dat vegetariërs geen normale mensen zijn slaat nergens op. Tenzij hij bedoelt dat wij extra bijzonder zijn natuurlijk O+
Wat betreft eten ben je als vegetariër abnormaal ja.
  zondag 28 april 2013 @ 18:06:26 #95
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125833624
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:59 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Jij stelt vegetariërs tegenover 'normale mensen', waarmee je impliceert dat vegetariërs geen normale mensen zijn?
"Vegetariër zijn" is abnormaal in die zin dat het procentueel gezien heel weinig voorkomt, en omdat er gegronde wetenschappelijke redenen zijn om te veronderstellen dat het niet positief bijdraagt aan een gezond dieet voor mensen. Je kunt als vegetariër best gezond leven, maar het heeft iets heel geforceerds.

Het is een keuze die mensen voor zichzelf maken op basis van zelfgekozen principes. Dat op zichzelf is geen probleem, maar zij belasten daar niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving mee. En dan zeg ik: je bent helemaal verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Deal with it.
  zondag 28 april 2013 @ 18:06:55 #96
38496 Perrin
pi_125833633
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:03 schreef Njosnavelin het volgende:

Als ik bij mensen gaan eten die vlees eten zeg ik ook dat ze voor mij gewoon het vlees mogen weglaten. Dat hoeven ze niet te vervangen met een vegetarische burger oid.
Dan eet je wel telkens maar een halve maaltijd, lijkt me dan weer niet zo gezond (of smakelijk) als dat bijna elke avond zo gaat.
  zondag 28 april 2013 @ 18:07:23 #97
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125833642
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een keuze die mensen voor zichzelf maken op basis van zelfgekozen principes. Dat op zichzelf is geen probleem, maar zij belasten niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving mee. En dan zeg ik: je bent helemaal verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Deal with it.
Nou vertel dan eens hoe jij daar belast mee wordt.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_125833655
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 18:04 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat betreft eten ben je als vegetariër abnormaal ja.
Dat maakt een persoon niet abnormaal.

Als jij van keiharde granny seks houdt heb je misschien een afwijkende seksuele voorkeur, maar dat maakt jou als persoon toch niet abnormaal?
  zondag 28 april 2013 @ 18:08:27 #99
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125833672
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:07 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Nou vertel dan eens hoe jij daar belast mee wordt.
Het bekende voorbeeld van een vegetariër die bij jou thuis komt eten. Het is hierboven al uitvoerig besproken. En dan ben ik nog blij dat ik niet, net zoals Perrin, bij een vegetariër in huis heb gewoond. Vreselijk lijkt me dat.
pi_125833679
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:04 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Normale mensen zouden daar begrip voor hebben en zich niet verheven voelen zoals jij omdat ze vlees eten.
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')