Blijkbaar voel jij je wel aangesproken waardoor ik je verhaal toch niet zo nauw neem.quote:Op zondag 28 april 2013 17:31 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ik spreek nooit iemand aan op wat diegene wel of niet eet, en om een of andere reden voelen mensen wel altijd de behoefte om mij de les te lezen over mijn eetgewoontes. Heeft dus alles met hen te maken.
Heb ik wel gedaan voor een ex-vriend als hij geen tijd ervoor had ofzo en verder doet echt helemaal niemand in mijn vriendenkring en familie moeilijk over vegetarisch eten.quote:Op zondag 28 april 2013 17:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Bak jij, als vegetariër, wel eens vlees?
Maar gaan jullie dan wel eens uit eten?quote:Op zondag 28 april 2013 17:35 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Heb ik wel gedaan voor een ex-vriend als hij geen tijd ervoor had ofzo en verder doet echt helemaal niemand in mijn vriendenkring en familie moeilijk over vegetarisch eten.
Ja ik voel me aangesproken als mensen tegen me praten inderdaad.quote:Op zondag 28 april 2013 17:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
Blijkbaar voel jij je wel aangesproken waardoor ik je verhaal toch niet zo nauw neem.
In Nederland en Belgie staat er toch altijd wel wat vegetarisch op het menu? In mijn ervaring in ieder geval wel.quote:Op zondag 28 april 2013 17:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar gaan jullie dan wel eens uit eten?
Haha, ja dat heb ik ook wel eens.quote:Op zondag 28 april 2013 17:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja ik voel me aangesproken als mensen tegen me praten inderdaad.
Dat geldt dus ook voor groente etc.?quote:Op zondag 28 april 2013 17:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan zou ik er geen probleem mee hebben om iets anders te koken. Iets echt niet lusten of er allergisch voor zijn is niet iets waar mensen voor kiezen.
Mja.. vaak is 't toch een ondergeschoven kindje. Groententaart of iets met vegetarische pasta ofzo. Terwijl je als vleeseter een fantastische en afwisselende kaart hebt, vaak draait het gerecht juist om het vlees (of de vis) zelf. En dan kun je dus als vegetariër uit een of hooguit een paar vaak nog fantasieloze gerechten kiezen.quote:Op zondag 28 april 2013 17:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
In Nederland en Belgie staat er toch altijd wel wat vegetarisch op het menu? In mijn ervaring in ieder geval wel.
In Zuid-Europa is het een ander verhaal.
Vanzelfsprekend. Ik kan iemand er niet voor verantwoordelijk houden wanneer die een, noem eens wat, soja-allergie heeft. En dan kook je, in elk geval voor die persoon, zonder soja.quote:Op zondag 28 april 2013 17:38 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Dat geldt dus ook voor groente etc.?
Ja, er is meestal wel wat minder keus inderdaad. Maar kwaliteit > kwantiteit toch? Ik waardeer vegetarische pasta en dergelijke altijd wel, ben eigenlijk (bijna) nooit teleurgesteld in een vegetarisch menu van een restaurant.quote:Op zondag 28 april 2013 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mja.. vaak is 't toch een ondergeschoven kindje. Groententaart of iets met vegetarische pasta ofzo. Als vleeseter heb je vaak een fantastisch afwisselende kaart, vaak draait het gerecht meestal om het vlees (of de vis) zelf.
Ah ok, da's prima dan. Mijn vriendin vondt het indertijd (al meer dan 10 jaar geleden) vaak niet echt boeiend, we moesten echt een beetje de restaurants er tussenuit zoeken die wel een paar interessante vegetarische opties boden.quote:Op zondag 28 april 2013 17:41 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja, er is meestal wel wat minder keus inderdaad. Maar kwaliteit > kwantiteit toch? Ik waardeer vegetarische pasta en dergelijke altijd wel, ben eigenlijk (bijna) nooit teleurgesteld in een vegetarisch menu van een restaurant.
"Ik spreek nooit iemand aan..."quote:Op zondag 28 april 2013 17:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja ik voel me aangesproken als mensen tegen me praten inderdaad.
Dan vind ik het al minder erg dan dat je iemand forceert vegetarisch te eten.quote:Op zondag 28 april 2013 17:35 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Heb ik wel gedaan voor een ex-vriend als hij geen tijd ervoor had ofzo en verder doet echt helemaal niemand in mijn vriendenkring en familie moeilijk over vegetarisch eten.
Hmmm...het zijn toch echt véél vaker vleeseters die daarover beginnen...quote:Op zondag 28 april 2013 17:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Ik kan iemand er niet voor verantwoordelijk houden wanneer die een, noem eens wat, soja-allergie heeft. En dan kook je, in elk geval voor die persoon, zonder soja.
Vegetariër zijn is wel een keuze. En ik zit tijdens de maaltijd niet te wachten op een discussie over de ethische aspecten van vlees eten. Feit is dat wij omnivoren zijn, en vlees maakt dus deel uit van een voor mensen gezond dieet.
Dat is ook mijn ervaring inderdaad.. maar blijkbaar hebben de vleeseters in dit topic daar een ander idee over.quote:Op zondag 28 april 2013 17:47 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Hmmm...het zijn toch echt véél vaker vleeseters die daarover beginnen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Als een vegetariër bij de maaltijd zegt 'oh, dat eet ik niet... zit vlees in', dan kan ik me heel goed voorstellen dat vleeseters normale mensen daarover beginnen.quote:Op zondag 28 april 2013 17:47 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Hmmm...het zijn toch echt véél vaker vleeseters die daarover beginnen...
quote:Op zondag 28 april 2013 17:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als een vegetariër bij de maaltijd zegt 'oh, dat eet ik niet... zit vlees in', dan kan ik me heel goed voorstellen dat vleeseters normale mensen daarover beginnen.
De mensen die ik ken vinden het juist vaak wel leuk om een vegetarische maaltijd te proberen/kokenquote:Op zondag 28 april 2013 17:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan vind ik het al minder erg dan dat je iemand forceert vegetarisch te eten.
Vlees eten is nu eenmaal normaal voor mensen, ik kan er ook niks aan doen.quote:Op zondag 28 april 2013 17:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
En voor je post in toto krijg je deze:
Totdat ze het een week achter elkaar moeten eten omdat een vegetariër weigert vlees te bakken.quote:Op zondag 28 april 2013 17:53 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
De mensen die ik ken vinden het juist vaak wel leuk om een vegetarische maaltijd te proberen/koken
Doe ff NORMAAL!!!quote:Op zondag 28 april 2013 17:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je wijkt wel af van wat normaal is.quote:Op zondag 28 april 2013 17:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
Jij stelt vegetariërs tegenover 'normale mensen', waarmee je impliceert dat vegetariërs geen normale mensen zijn?quote:Op zondag 28 april 2013 17:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vlees eten is nu eenmaal normaal voor mensen, ik kan er ook niks aan doen.Je had ze ook toiletgebruikers kunnen noemen, of huisbewoners. Waarom zou je ze classificeren op basis van een eigenschap die nagenoeg iedereen heeft?
Ja, dat was dus de situatie in dat huis waar ik woonde toen ik studeerde. Meestal maakten we gewoon waar we zin in hadden en als daar vlees echt helemaal doorheen zat dan maakten we een alternatieve maaltijd voor de vegetarier. Als het vlees er niet doorheen zat maar er los bij dan vervingen we dat met een vleesvervanger (bijv aardapelen-groenten-vlees wordt aardappelen-groente-vegaburger). Zo hadden de vleeseters (normale mensenquote:Op zondag 28 april 2013 17:55 schreef Dimens het volgende:
[..]
Totdat ze het een week achter elkaar moeten eten omdat een vegetariër weigert vlees te bakken.
Dan kunnen ze zelf toch ook het vlees bakken?quote:Op zondag 28 april 2013 17:55 schreef Dimens het volgende:
[..]
Totdat ze het een week achter elkaar moeten eten omdat een vegetariër weigert vlees te bakken.
Ik zeg ook niet dat vlees eten abnormaal is. Maar stellen dat vegetariërs geen normale mensen zijn slaat nergens op. Tenzij hij bedoelt dat wij extra bijzonder zijn natuurlijkquote:
Ik zou dat dus niet doen als die persoon weigert vlees te bakken. Dan zou ik ook weigeren een vegetarisch gerecht klaar te maken voor hem / haar.quote:Op zondag 28 april 2013 17:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, dat was dus de situatie in dat huis waar ik woonde toen ik studeerde. Meestal maakten we gewoon waar we zin in hadden en als daar vlees echt helemaal doorheen zat dan maakten we een alternatieve maaltijd voor de vegetarier. Als het vlees erbij zat dan vervingen we dat met een vleesvervanger (bijv aardapelen/groenten/vlees). Zo hadden de vleeseters (normale mensen) ook hun vleesje en de vegetarier een voedzame vleesloze maaltijd.
Hou je niet van cashewnoot-spaghetti of spinazietaart?quote:Op zondag 28 april 2013 18:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zou dat dus niet doen als die persoon weigert vlees te bakken. Dan zou ik ook weigeren een vegetarisch gerecht klaar te maken voor hem / haar.
Dan maak je voor diegene toch ook geen vegaburger maar gewoon het gerecht min het vlees? Beetje zonde om vlees te gaan klaarmaken als diegene het toch niet op eet.quote:Op zondag 28 april 2013 18:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zou dat dus niet doen als die persoon weigert vlees te bakken. Dan zou ik ook weigeren een vegetarisch gerecht klaar te maken voor hem / haar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |