SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Als een vegetariër bij de maaltijd zegt 'oh, dat eet ik niet... zit vlees in', dan kan ik me heel goed voorstellen dat vleeseters normale mensen daarover beginnen.quote:Op zondag 28 april 2013 17:47 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Hmmm...het zijn toch echt véél vaker vleeseters die daarover beginnen...
quote:Op zondag 28 april 2013 17:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als een vegetariër bij de maaltijd zegt 'oh, dat eet ik niet... zit vlees in', dan kan ik me heel goed voorstellen dat vleeseters normale mensen daarover beginnen.
De mensen die ik ken vinden het juist vaak wel leuk om een vegetarische maaltijd te proberen/kokenquote:Op zondag 28 april 2013 17:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan vind ik het al minder erg dan dat je iemand forceert vegetarisch te eten.
Vlees eten is nu eenmaal normaal voor mensen, ik kan er ook niks aan doen.quote:Op zondag 28 april 2013 17:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
En voor je post in toto krijg je deze:
Totdat ze het een week achter elkaar moeten eten omdat een vegetariër weigert vlees te bakken.quote:Op zondag 28 april 2013 17:53 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
De mensen die ik ken vinden het juist vaak wel leuk om een vegetarische maaltijd te proberen/koken
Doe ff NORMAAL!!!quote:Op zondag 28 april 2013 17:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je wijkt wel af van wat normaal is.quote:Op zondag 28 april 2013 17:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
Jij stelt vegetariërs tegenover 'normale mensen', waarmee je impliceert dat vegetariërs geen normale mensen zijn?quote:Op zondag 28 april 2013 17:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vlees eten is nu eenmaal normaal voor mensen, ik kan er ook niks aan doen.Je had ze ook toiletgebruikers kunnen noemen, of huisbewoners. Waarom zou je ze classificeren op basis van een eigenschap die nagenoeg iedereen heeft?
Ja, dat was dus de situatie in dat huis waar ik woonde toen ik studeerde. Meestal maakten we gewoon waar we zin in hadden en als daar vlees echt helemaal doorheen zat dan maakten we een alternatieve maaltijd voor de vegetarier. Als het vlees er niet doorheen zat maar er los bij dan vervingen we dat met een vleesvervanger (bijv aardapelen-groenten-vlees wordt aardappelen-groente-vegaburger). Zo hadden de vleeseters (normale mensenquote:Op zondag 28 april 2013 17:55 schreef Dimens het volgende:
[..]
Totdat ze het een week achter elkaar moeten eten omdat een vegetariër weigert vlees te bakken.
Dan kunnen ze zelf toch ook het vlees bakken?quote:Op zondag 28 april 2013 17:55 schreef Dimens het volgende:
[..]
Totdat ze het een week achter elkaar moeten eten omdat een vegetariër weigert vlees te bakken.
Ik zeg ook niet dat vlees eten abnormaal is. Maar stellen dat vegetariërs geen normale mensen zijn slaat nergens op. Tenzij hij bedoelt dat wij extra bijzonder zijn natuurlijkquote:
Ik zou dat dus niet doen als die persoon weigert vlees te bakken. Dan zou ik ook weigeren een vegetarisch gerecht klaar te maken voor hem / haar.quote:Op zondag 28 april 2013 17:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, dat was dus de situatie in dat huis waar ik woonde toen ik studeerde. Meestal maakten we gewoon waar we zin in hadden en als daar vlees echt helemaal doorheen zat dan maakten we een alternatieve maaltijd voor de vegetarier. Als het vlees erbij zat dan vervingen we dat met een vleesvervanger (bijv aardapelen/groenten/vlees). Zo hadden de vleeseters (normale mensen) ook hun vleesje en de vegetarier een voedzame vleesloze maaltijd.
Hou je niet van cashewnoot-spaghetti of spinazietaart?quote:Op zondag 28 april 2013 18:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zou dat dus niet doen als die persoon weigert vlees te bakken. Dan zou ik ook weigeren een vegetarisch gerecht klaar te maken voor hem / haar.
Dan maak je voor diegene toch ook geen vegaburger maar gewoon het gerecht min het vlees? Beetje zonde om vlees te gaan klaarmaken als diegene het toch niet op eet.quote:Op zondag 28 april 2013 18:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zou dat dus niet doen als die persoon weigert vlees te bakken. Dan zou ik ook weigeren een vegetarisch gerecht klaar te maken voor hem / haar.
Vind jij het eigenlijk heel erg om een maaltijd zonder vlees te eten?quote:Op zondag 28 april 2013 18:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Klinkt goedquote:Op zondag 28 april 2013 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hou je niet van cashewnoot-spaghetti of spinazietaart?
Normale mensen zouden daar begrip voor hebben en zich niet verheven voelen zoals jij omdat ze vlees eten.quote:Op zondag 28 april 2013 17:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als een vegetariër bij de maaltijd zegt 'oh, dat eet ik niet... zit vlees in', dan kan ik me heel goed voorstellen dat vleeseters normale mensen daarover beginnen.
Wat betreft eten ben je als vegetariër abnormaal ja.quote:Op zondag 28 april 2013 18:00 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat vlees eten abnormaal is. Maar stellen dat vegetariërs geen normale mensen zijn slaat nergens op. Tenzij hij bedoelt dat wij extra bijzonder zijn natuurlijk
"Vegetariër zijn" is abnormaal in die zin dat het procentueel gezien heel weinig voorkomt, en omdat er gegronde wetenschappelijke redenen zijn om te veronderstellen dat het niet positief bijdraagt aan een gezond dieet voor mensen. Je kunt als vegetariër best gezond leven, maar het heeft iets heel geforceerds.quote:Op zondag 28 april 2013 17:59 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Jij stelt vegetariërs tegenover 'normale mensen', waarmee je impliceert dat vegetariërs geen normale mensen zijn?
Dan eet je wel telkens maar een halve maaltijd, lijkt me dan weer niet zo gezond (of smakelijk) als dat bijna elke avond zo gaat.quote:Op zondag 28 april 2013 18:03 schreef Njosnavelin het volgende:
Als ik bij mensen gaan eten die vlees eten zeg ik ook dat ze voor mij gewoon het vlees mogen weglaten. Dat hoeven ze niet te vervangen met een vegetarische burger oid.
Nou vertel dan eens hoe jij daar belast mee wordt.quote:Op zondag 28 april 2013 18:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is een keuze die mensen voor zichzelf maken op basis van zelfgekozen principes. Dat op zichzelf is geen probleem, maar zij belasten niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving mee. En dan zeg ik: je bent helemaal verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Deal with it.
Dat maakt een persoon niet abnormaal.quote:Op zondag 28 april 2013 18:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat betreft eten ben je als vegetariër abnormaal ja.
Het bekende voorbeeld van een vegetariër die bij jou thuis komt eten. Het is hierboven al uitvoerig besproken. En dan ben ik nog blij dat ik niet, net zoals Perrin, bij een vegetariër in huis heb gewoond. Vreselijk lijkt me dat.quote:Op zondag 28 april 2013 18:07 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Nou vertel dan eens hoe jij daar belast mee wordt.
quote:Op zondag 28 april 2013 18:04 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Normale mensen zouden daar begrip voor hebben en zich niet verheven voelen zoals jij omdat ze vlees eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |