2cv | zaterdag 27 april 2013 @ 16:22 |
Het lijkt mij erg leuk om mee te doen aan de Carbagerun. En het toeval wil dat ik in ruil voor het slopen van een Peugeot 806 gratis aan een fijne BX kon komen om de run mee te rijden. Dus hoppa, 806 gesloopt: ![]() En toen was ik in het bezit van dit ding: ![]() Hij heeft al eerder met de Carbagerun meegereden, dus daarom ziet hij er wat ... eh ... bijzonder uit ![]() ![]() Daarbij zat er ook nog eens olie in de koelvloeistof ![]() ![]() Dus heb ik de motor er maar uit gehaald: ![]() Er gaat een andere in. M'n teamgenoot zal zich zometeen ook wel voor komen stellen denk ik. | |
jitzzzze | zaterdag 27 april 2013 @ 16:37 |
Maar sinds wanneer is een auto doormidden zagen gelijk aan slopen? ![]() | |
2cv | zaterdag 27 april 2013 @ 16:48 |
De motor, het voorste subframe en de trekhaak had ik ook al verwijderd. En ik heb het ding nog nooit met wielen er onder gezien ![]() | |
Anne | zaterdag 27 april 2013 @ 17:20 |
Leuk! Ga ik volgen! | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2013 @ 09:45 |
Kom, je moet niet alles letterlijk nemen en op elke slak zout leggen. Hij probeert op zijn manier toch zijn boodschap over te brengen? Ik vind het i.i.g. wel grappig. ![]() | |
jitzzzze | zondag 28 april 2013 @ 11:41 |
Ik stel gewoon een normale vraag omdat mijn definitie van slopen anders dan die van TS. Aan TS zijn antwoord te zien begreep hij wat ik bedoelde. Ik vind het overdreven om te zeggen dat ik op alle slakken zout leg. | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 12:32 |
Hoi! Ik ben CB en heb een hekel aan Franse auto's, dus dat gaat helemaal goed komen. | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 13:02 |
Kijk, mijn teamgenoot heeft zich ook gemeld. Maar tot nu toe heb ik harder gemopperd op die klere-BX dan zij. Gedeelde haat is halve haat ofzo ... | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 14:33 |
Dat mopperen bewaar ik wel voor onderweg. | |
densmee | zondag 28 april 2013 @ 14:39 |
Het lijkt wel een kloon van je 2cv | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 15:18 |
![]() Nee dat lijkt 'het' niet ![]() On topic: boekje ´motorkoken voor beginners´ lijkt me een leuke om uit te testen in een gare BX. Franse keuken, maar dan anders. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 16:34 |
is gok ik zn vriendin ![]() | |
densmee | zondag 28 april 2013 @ 16:37 |
onmogelijk | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 20:51 |
Mijn doel is om er voor te zorgen dat jij niets aan die hele BX kan vinden om over te mopperen. | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 20:52 |
Bedankt voor het compliment ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 21:35 |
Sterkte, dat gaat je niet lukken ![]() ps neem een stuk koperenleiding mee en een stukje gereedschap om flensen te kunnen maken, mocht er een leiding knappen, dan kun je hem ter plekke vervangen ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 21:38 |
Dat gaat mij WEL lukken ![]() Goede suggestie verder, dikke kans dat ik dat doe. Maar preventief ga ik het leidingwerk nakijken en vervangen wat nodig is. De gehele retourbundel wordt er vantevoren ook uit geropt en vervangen door iets nieuws. | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 21:42 |
Je gaat de carrosserie op een Duits onderstel bouten? | |
GizartFRL | zondag 28 april 2013 @ 21:44 |
Ah, u houdt niet van comfort begrijp ik. ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 21:45 |
Wel van wegligging en betrouwbaarheid. | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 21:47 |
Ik ook, derhalve ben ik uitsluitend bereid om per Citroën te gaan (Citroën regelt het comfort, ik regel de betrouwbaarheid). | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 21:48 |
zet er een Hyderactive 3+ systeem op van een C6 ![]() ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 21:48 |
En een BX is al zo modern dat hij geen apart onderstel maar heeft maar een zelfdragende carosserie. Je weet dat Citroën daar bekend mee is geworden CB ? | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 21:48 |
Waarom heb ik 1000 veerstanden per veerpoot nodig ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 21:49 |
goed comfort ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 21:49 |
Je kunt er dus gewoon een kitcar van maken? BX onderstel en Duitse carrosserie? Shit.. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 21:50 |
Aan je UI te zien, gok ik dat je een Opel wil ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 21:50 |
Een meisje mag dromen ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 21:52 |
Nee dus, ik lees niet goed. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 21:52 |
Het is dat ik er geen zin in heb, anders was ik met een Ur Quatro gegaan ![]() Of een Lancia Delta Integrale Rally ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 21:56 |
Maar euh, wat zijn jou skills? navigeren? 2Cv is handig ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 21:56 |
Weet je wat het leuke is ? Bij een BX kan je die veerstanden analoog instellen. Dus letterlijk een oneinig aantal veerstanden. Per as overigens, niet per veerpoot. | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 21:57 |
Dromen dat ze in een Duits drama rijdt ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 21:58 |
![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 21:58 |
Heb jij die of droom je erover? | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 21:58 |
Koken en klagen over Franse auto's. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 21:58 |
beiden zou ik willen hebben de enige 2 auto's op de lijst die ik ooit nog wil hebben van de 3 ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:02 |
Braaf ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:05 |
Kijk maar uit dat 2CV je niet gaat hersenspoelen onderweg en dat je naderhand ook geen BX wil ![]() Tevens ik zou het volgende gereedschap ect mee nemen Start pilot Spuitbus perslucht Brandstof filter Luchtfilter Vloeistoffen (incl een paar liter benzine ( mocht het niks worden dan heb je een leuk kampvuur ![]() Fatsoenlijk gereedschap (incl een banden lepel, torx bitjes en 12 kant(mocht je een torx rond draaien sla je er een 12 kant in ) Zoncollector die 12V afgeeft (een stuk of 2) V snaren of multi riem koperen leiding in div maten en flensen, zekeringen lampen oh en 2cv ik hoop dat je er een DW8 in lepelt, en geen XUD | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:05 |
![]() ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:08 |
Ik hoop dat 'ie er een W8 inlepelt ![]() En ik wilde een extra radiateur meenemen, wat koelslangen, blikje bar's leaks, Haynes (maar dat is misschien niet nodig met de kennis van 2cv), extra accu, koelbox, krultang. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:09 |
pas je wel de krultang aan zodat hij op 12V werkt | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:10 |
Dat is niet mogelijk. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:11 |
Zo iets dacht ik al, zie ook pi (was puur sarcastisch bedoeld ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:12 |
Hij werkt op gaspatronen ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:13 |
Dat heb ik (bijna) allemaal al standaard mee ![]() Enneh, benzine neem ik niet mee. Dat vinden dieselmotoren niet zo lekker ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:13 |
Laat maar thuis, ik regel wel een omvormer en een verlengsnoer. | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:13 |
Dat hersenspoelen zal wel meevallen. En geen benzine? Waar moet ik dan op koken? | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:14 |
Voor een draadloze krultang? | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:14 |
Ik ga niet schijnheilig beweren dat een Haynes overbodig is. Die neem ik dus gewoon mee. Maarja, die ligt zowieso al standaard in de kofferbak. | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:14 |
Diesel. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:15 |
| |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:16 |
Als jij 220V draadloos in je krultang gaat krijgen vind ik dat prima ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:17 |
Lezen eend, hij werkt op gas. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:18 |
Ze gebruikt geen draad maar snoer ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:18 |
Onhandig bij parkeergarages. | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:19 |
Draad, snoer, whatever. Een koperen hydrauliekleiding geleidt ook stroom ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:20 |
Paar van deze:![]() En ik heb een schuimblussertje. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:20 |
![]() maar euh, wat worden de versieringen | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:21 |
Hoewel, BX. Misschien is een poederblusser humaner. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:21 |
![]() 2Cv en Carbtch ik zie het al zo gebeuren ![]() ![]() ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:23 |
Ik heb beide. En in geval van die blusser is het geen 'tje'. Als ik het niet vergeet maak ik morgen een foto van mijn kofferbak. Dat geeft wel een indruk van wat ik mee heb. | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:23 |
Fixed. | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:23 |
Moet nog bepaald worden. Ik heb wel een idee, maar moet nog overleggen met CB. | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:25 |
Als we het zo spelen dan word jij de versiering ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:26 |
LHM groen staat haar vast enig ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:26 |
Je idee is goedgekeurd. Tenzij ik je in de afgelopen 5 minuten op een ander idee heb gebracht. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 april 2013 @ 22:30 |
Ik zie de foto's wel, ik ga naar de andere kant van de wereld gok ik zo ![]() | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:30 |
Oude LHM wordt geel of bruin,wist je dat ? ![]() | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:31 |
LHM groen is oliebollen groen? Trusten en als je die quattro ooit koopt, mag ik dan een stukje rijden? | |
2cv | zondag 28 april 2013 @ 22:31 |
Ik twijfel ernstig of jij mijn idee nog wel goed herinnert. | |
CarBtch | zondag 28 april 2013 @ 22:34 |
Ja hoor. | |
Ou-Tannu | zondag 28 april 2013 @ 23:05 |
hmm ja das wel iets voor jou ja om te doen ![]() tis dat ik de ouwe VW weer continu ingebruik is na dat de andere total loss is gereden ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 29 april 2013 @ 08:59 |
Waarom hebben jullie je nog niet gemeld in het CR-topic? ![]() Wel leuk. Ik zeg: minimeet onderweg!! | |
CarBtch | maandag 29 april 2013 @ 10:43 |
Omdat we de inschrijving nog niet zo lang geleden geregeld hebben. | |
Piet__Piraat | maandag 29 april 2013 @ 10:46 |
Ah, één van de tweedehandsjes op de kop kunnen tikken. Da's fijn ![]() | |
2cv | dinsdag 30 april 2013 @ 01:23 |
De motor heeft nieuwe keerringen. En verse verf. | |
monsterd. | dinsdag 30 april 2013 @ 11:50 |
Goed bezig! Gaan jullie nog wat uiterlijke verbeteringen doorvoeren? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 30 april 2013 @ 11:52 |
pics ![]() | |
2cv | dinsdag 30 april 2013 @ 23:01 |
Jepz. Maar eerst de techniek. | |
2cv | dinsdag 30 april 2013 @ 23:02 |
Staan nog in m'n fototoestel. ![]() Zo staat het er nu bij. ![]() En dit is de inhoud van mijn kofferbak. Boordgereedschap en zulks. Alleen de overall ontbreekt. [ Bericht 31% gewijzigd door 2cv op 01-05-2013 00:31:55 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 1 mei 2013 @ 18:21 |
n echt werkpaard he die BX van je ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 1 mei 2013 @ 19:31 |
dat je zo kan werken ![]() doch foto's ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 1 mei 2013 @ 22:07 |
Wat een teringbende. Al is het vast wel handig voor de Carbagerun ![]() ![]() | |
2cv | donderdag 2 mei 2013 @ 16:02 |
Ik ben een beetje een 'rommelwerker' ja. Maar op de foto lijkt het erger dan het is. En in m'n kofferbak weet ik van vrijwel alles precies waar het ligt. | |
2cv | donderdag 2 mei 2013 @ 16:12 |
Ohja, dit weekend rust in Haarlemmermeer want ik merk het wel zeg maar dat ik veel bezig ben met die klote-BX en die klote-motor. | |
Ou-Tannu | zondag 5 mei 2013 @ 22:47 |
dat jij een BX klote vind ![]() | |
2cv | zondag 5 mei 2013 @ 23:54 |
Ach, zelfs BX-en zijn niet perfect ![]() | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 04:42 |
En zo staat het er nu bij:![]() De griep helpt niet ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 mei 2013 @ 10:10 |
wat is dat voor auto op de achtergrond ![]() | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 17:35 |
Die met dat witte dak ? Een chevvy ofzo. Of die onder dat doek ? Da's een Duits ding. | |
Ou-Tannu | maandag 13 mei 2013 @ 21:58 |
maar de hamvraag.. gaat het ding het redden om van start te gaan ? ![]() | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 22:07 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 mei 2013 @ 22:39 |
je bedoeld als ie ooit gaat lopen | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 22:40 |
Nouhou ! ! ! ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 13 mei 2013 @ 22:45 |
ooit? tuurlijk daar heb ik nog wel vertrouwen in ![]() | |
CarBtch | maandag 13 mei 2013 @ 23:29 |
Lopen? Het idee is om naar Barcelona te rijden. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 23:31 |
![]() | |
CarBtch | maandag 13 mei 2013 @ 23:34 |
Ik hou MP wel in de gaten voor een Duits back-up hok op diesel, kan nooit veel kosten met de nieuwe oldtimerregeling. Vertrouwen is goed, controle is beter. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 23:38 |
Waarom dacht je dat ik voor elk boutje uitzoek met hoeveel Nm het vast gedraaid moet worden om het vervolgens met een juist ingestelde momentsleutel vast te draaien ? ![]() Alles aan die auto wat dubieus is wordt vervangen of gerepareerd. Dat ding wordt beter dan m'n dagelijkse BX. Nu maar hopen dat ik niets over het hoofd gezien heb want dan wordt het tijd om in een hoekje weg te kruipen en me diep te schamen. Overigens is mijn dagelijkse BX de back-up voor als deze niet op tijd af komt. | |
CarBtch | maandag 13 mei 2013 @ 23:40 |
Het is een BX... | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 23:41 |
Klopt, daarom moet ik ook zo gigantisch veel vervangen ![]() | |
CarBtch | maandag 13 mei 2013 @ 23:43 |
Als je toch bezig bent, doe je er ook airco in? | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 23:45 |
Nope. Daar ga ik aan kapot (temperatuurverschil binnen/buiten, raampjes open is beter). Cruisecontrol vind ik wel weer tof. | |
Ou-Tannu | maandag 13 mei 2013 @ 23:45 |
ach ![]() ![]() ![]() | |
CarBtch | maandag 13 mei 2013 @ 23:49 |
Onder de 500 lukt wel, 250 voor de auto, 100 voor de apk. http://link.marktplaats.nl/675173018 | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 23:51 |
Volgens mij passen zelfs de velgen niet onder een BX vanwege de afwijkende steek. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:10 |
luchtsleutel vast met locktite toch | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:11 |
scherp, hou ik wel van ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:11 |
Ja, bij M6 ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:14 |
je hebt ook luchtsleutels die tot 20 nm gaan (zijn een mini uitvoering) | |
powerflux | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:16 |
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr per kilo, da's nieuw. crap. verkeerde topic. ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door powerflux op 14-05-2013 18:24:26 ] | |
2cv | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:41 |
Tot 20Nm doe ik het op de gok, daarboven gebruik ik de momentsleutel. Ja, ik smokkel dus een beetje ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:52 |
en dan breekt een m6 boutje af, en strandje ![]() ![]() ![]() | |
densmee | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:11 |
het handige is dat met een luchtsleutel metrisch grof ook in metrisch fijn past ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:13 |
stand volgas en 10B past alles inelkaar | |
densmee | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:13 |
moet je wel mee oppassen dat je geen spijker maakt van je bout | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:13 |
![]() ![]() ![]() | |
densmee | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:14 |
spijkerlijm | |
2cv | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:26 |
Je dacht toch niet serieus dat ik geen boortjes en tappen meenam om het verklooide gat te voorzien van overmaat schroefdraad en overmaat bout ? | |
Piet__Piraat | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:34 |
Kan ook makkelijk, het is maar net welke eisen je stelt en hoe handig je zo nodig zelf bent. | |
densmee | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:23 |
ik zou een snijbrander meenemen, kun je alles mee oplossen
| |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:29 |
heb je in elk geval warmte ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 15 mei 2013 @ 16:26 |
bouw um om naar benzine ![]() fikttie beter | |
2cv | woensdag 15 mei 2013 @ 16:39 |
Benzine is om het open haard mee aan te steken. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 mei 2013 @ 16:48 |
dan maar ethanol injectie er op? ![]() | |
2cv | woensdag 15 mei 2013 @ 16:54 |
Wat dacht je van gewoon diesel ? | |
Ou-Tannu | woensdag 15 mei 2013 @ 17:08 |
eigenlijk moet zo`n garbage diesel bak ook op garbage olieen lopen :w alleen is dat wettelijk weer lastig :/ | |
2cv | woensdag 15 mei 2013 @ 17:10 |
En mechanisch ook, met al dat ijzervijlsel in de olie. Dat kost je pompen. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 mei 2013 @ 17:21 |
even door een filter trekken.. en verder kan er ook frituur vet in.. daar maken ze toch al BIO diesel van ![]() | |
CarBtch | donderdag 16 mei 2013 @ 16:21 |
![]()
| |
densmee | donderdag 16 mei 2013 @ 18:06 |
leuk setje, alleen met die doppen moet je wel uitkijken op gewone 6 kant bouten. die 12 kant doppen draaien bouten al snel aan stront | |
powerflux | donderdag 16 mei 2013 @ 18:19 |
jep. 12 kant vermijden als de pest. | |
2cv | donderdag 16 mei 2013 @ 21:01 |
Ik heb daarom ook doppen die van binnen lijken op een torx-schroef. Die grijpen de bouten aan op hun vlakken i.p.v. de hoeken. Maar de ratel die er bij zit (de 2e al ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 16 mei 2013 @ 21:05 |
Eigenlijk zou jij, als echte Wegenwachter, deze trip ook moeten gaan doen in een Alfa 33. Kijk, dan heb jij tenminste ook nog een uitdaging. | |
2cv | donderdag 16 mei 2013 @ 21:07 |
Dan wil ik het ding wel prepareren ![]() | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 21:07 |
en je mist een kniestukje | |
TheFreshPrince | donderdag 16 mei 2013 @ 21:08 |
Hij moet natuurlijk de startlijn nog wel halen. | |
2cv | donderdag 16 mei 2013 @ 21:09 |
Uitdaging dus ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 16 mei 2013 @ 21:37 |
geen ww' er meer ![]() | |
2cv | donderdag 16 mei 2013 @ 21:38 |
Dus als je geen WW-er meer bent verlies je al je technische kennis en ervaring ? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 16 mei 2013 @ 21:39 |
Dat niet, maar raak de trucs wel kwijt ![]() | |
2cv | donderdag 16 mei 2013 @ 21:41 |
Juist een reden om mee te gaan doen en je trucks weer op peil te brengen ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 16 mei 2013 @ 23:02 |
How come? ![]() ![]()
![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 16 mei 2013 @ 23:35 |
Zo van de WW in de WW? | |
CarBtch | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:30 |
Hulde aan WW-ers. In Duitsland hebben ze niet voor niets de bijnaam 'Geler Engel'. No worries, ik gebruik ze toch alleen op 12-kant bouten ![]() Maar serieus, ik heb een niet-rationele voorliefde voor 12-kantdoppen en ben er heel blij mee. Zal wel loslopen met slopen van bouten, heb toch niet vreselijk veel kracht in m'n handen. Heb naar veel verschillende 3/8" setjes gekeken, ze stonden me allemaal niet aan en deze wel. Enige nadeel is geen handvat aan de kist (en de prijs, eet de rest van de maand water en brood). Het spul ligt super in de hand en stel dat ik de 12-kanten zat word, dan zoek ik er op eBay wel 6-kanten bij. Kniegewrichtje zit er wel bij, maar staat niet op de foto. Heb er ook nog een extra verlengstukje bij. 2cv, neem aan dat je een 1/2" ratel nodig hebt? Kan Stahlwille aanraden ![]() | |
2cv | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:02 |
Nee, ik gebruik ook 3/8. Ruilen voor een pot pindakaas ? | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:01 |
pindakaas voor onderweg? | |
2cv | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:03 |
![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:12 |
* Ou-Tannu doneert een pot pindakaas | |
2cv | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:25 |
* 2cv is blij met zijn nieuwe ratel. | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 mei 2013 @ 23:40 |
en al lekker geratelt met je nieuwe ratel? :p | |
2cv | zondag 26 mei 2013 @ 01:20 |
CB heeft hem nog niet gebracht ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 27 mei 2013 @ 07:04 |
das ook een tegenvaller :/ ![]() | |
2cv | maandag 27 mei 2013 @ 11:03 |
Ik denk dat ik haar tijdens de Run maar laat koken voor straf ofzo ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 27 mei 2013 @ 16:08 |
lekker een kwak shoarma op het BX blok ![]() | |
2cv | dinsdag 4 juni 2013 @ 01:22 |
En er zit weer een motor in:![]() En ook keurig netjes gemarkeerde slangen: ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 juni 2013 @ 19:59 |
ooh ![]() | |
klawie | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:24 |
wel effe een oliefilter erop draaien he ![]() | |
2cv | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:44 |
Jahoor. Misschien monteer ik de rest ook wel. Denk aan een drukregelaar en een intercooler. En wat slangen natuurlijk. Die zijn ook belangrijk. | |
klawie | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:32 |
dat zou ik idd maar doen achja je weet wel hoe alles vast zit ![]() | |
2cv | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:33 |
Weet ik nu ook al ![]()
| |
klawie | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:38 |
whahaha gwn doen alsof je een kast van de ikea in elkaar zet de schroeven die je over hebt in je rechterhand nemen en dan over je linker schouder gooien | |
2cv | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:53 |
Die neem ik wel mee in een bakje. Kan ik ze onderweg nog terug stoppen. | |
Ou-Tannu | woensdag 5 juni 2013 @ 12:07 |
gewoon een reserve BX op een autoambulance mee nemen ![]() | |
2cv | dinsdag 11 juni 2013 @ 03:17 |
De motor draait ! Bijna ![]() Ik weet nu ook waarom ik een voorkeur heb voor BX-en zonder turbo: daarin zitten geen turboslangen die je vast moet zetten met een slangklem waar je alleen bij kan als je kinderhandjes hebt. Ik heb gelukkig niet heel grote handen, maar toch was het aardig proppen, persen en wringen om m'n hand op de juiste plek te krijgen. Op een gegeven moment dacht ik even dat m'n hand zelfs vast zat in het ding ![]() En morgen ga ik wat leuks ophalen ![]() | |
2cv | woensdag 12 juni 2013 @ 00:00 |
Om de CarbageRunBX zo betrouwbaar mogelijk te maken zet ik goede onderdelen van Driezel (mijn dagelijkse BX) over op de CarbageRunBX. En daar proefde ik vandaag de zure vruchten van ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 12 juni 2013 @ 15:14 |
ik moest lachen ![]() | |
2cv | donderdag 13 juni 2013 @ 01:49 |
Blunderboy is weer bezig geweest ![]() Ik heb geprobeerd de keerring van de nokkenas te verwijderen door er een gaatje in te boren en er een zelftapper/houtschroef in te draaien. Helaas boorde ik scheef of was de schroef te dit of ... Hoe dan ook, de nokkenas is beschadigd. Had ik maar even het kleppendeksel en het nokkenaslagerkapje verwijderd. Dan valt de keering er zo'n beetje vanzelf uit. Ik heb de nokkenas inmiddels vervangen, maar per saldo ben ik nu ongeveer even ver als toen ik vandaag (gister ![]() Voor de zekerheid ga ik nog wel even de klepspeling controleren. Hopelijk is die goed (genoeg). Ik heb vandaag ook een fijn liertje opgehaald. Zo'n ding dat normaal gesproken op de bumper van een 4x4 woont ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 13 juni 2013 @ 15:28 |
red je t nog wel om dat franse hork klaar te krijgen binnen een maand? ![]() | |
2cv | donderdag 13 juni 2013 @ 20:59 |
Hoe durf je dat te vragen ? ! ![]() Al moet ik 24/7 in de stromende regen aan het kreng werken, rijden zal hij. | |
Ou-Tannu | donderdag 13 juni 2013 @ 22:58 |
omdat t een fransoos is ![]() | |
2cv | donderdag 13 juni 2013 @ 23:16 |
Nee, omdat het regent. | |
Ou-Tannu | donderdag 13 juni 2013 @ 23:26 |
zolang t maar niet IN dat ding regent straks ![]() | |
2cv | donderdag 13 juni 2013 @ 23:33 |
Zeiltje mee ... | |
Ou-Tannu | donderdag 13 juni 2013 @ 23:35 |
hmm een BX met ingebouwt zwembad ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:11 |
En dan na 100km stranden omdat de boel verzopen is ![]() | |
Erasmo | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:18 |
Die slangen zijn wel olieproof mag ik hopen? ![]() | |
2cv | vrijdag 14 juni 2013 @ 17:51 |
In de (opgeteld) 120.000km dat ditzelfde soort slang in andere BX-en gewoond heeft met hetzelfde doel zijn er geen problemen ontstaan. Ik denk dus van wel. | |
2cv | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:55 |
Trouwens, CarBtch, leef je nog ? | |
2cv | maandag 17 juni 2013 @ 01:22 |
... schijnbaar niet dus ... Vandaag heeft de motor van de CarbageRun BX gelopen, Kostte wat moeite en wegens het vergeten aan te sluiten van een stekkertje moest er even creatief gedaan worden mat een los draadje, maar het ding doet het. Ik heb ook de orginele, metalen leiding tussen pomp en drukregelaar vervangen door een standaard/universele slang. Pluspunt is dat als dar iets stuk aan gaat ik bij een willekeurige hydrauliekboer een vervangende slang kan laten maken. Minpunt is dat ik een wartel scheef op een nippel gedraaid heb waardoor er wat schroefdraad beschadigd is. Hopelijk krijg ik het er morgen nog op geklust (het is niet zo dat er veel schroefdraad beschadigd is, dus qua sterkte maak ik me niet ongerust) en anders moet ik even naar de hydrauliekboer om wat vers materiaal. Overigens, als ik had geweten wat voor ellende dit geintje met zich mee bracht dan had ik fijn Driezel ingezet. Even nakijken (distributieriem vervangen, kleppen stellen, pomp + drukregelaar vervangen (omdat die ook al 3000km voor rare trillingen en andere gekkigheden zorgen) en al het andere wat nog relevant is) en gaan met het hok. Maarja, je weet nooit wat de toekomst brengt en achteraf lullen is het gemakkelijkste wat er is. | |
2cv | maandag 17 juni 2013 @ 01:41 |
Morgen trouwens maar even kijken hoe lang m'n pacemaker nog mee gaatof tijdens de CarbageRun m'n pacemaker het op gaat geven. | |
Ou-Tannu | maandag 17 juni 2013 @ 17:43 |
en ben je zelf weer door de APK gekomen? ![]() | |
2cv | dinsdag 18 juni 2013 @ 00:23 |
Yup. Geen 100% garantie, maar het lijkt er op dat m'n pacemaker pa na de CarabageRun problemen gaat geven/vervangen moet worden. Vandaag o.a. de klepspeling gemeten. Die is goed. De hogedruk-slang zit ook op zijn plek en alle bijbehorende wartels zitten recht. Morgen alles af- en dichtbouwen. Dan ga ik kijken wat er nog meer aan moet gebeuren (los van de motor dus). | |
Ou-Tannu | woensdag 19 juni 2013 @ 17:35 |
de tank vol gooien ![]() ![]() | |
2cv | donderdag 20 juni 2013 @ 15:56 |
4 splinternieuwe banden besteld. Velgen liggen ook klaar. | |
Ou-Tannu | donderdag 20 juni 2013 @ 21:06 |
banden zijn weer duurder dan de hele auto ![]() | |
2cv | vrijdag 21 juni 2013 @ 03:35 |
Klopt, die auto heb ik n.l. gratis gekregen. Een stukje plakband is al duurder dan die hele auto. Vandaag heb ik het ding uitgelijnd en de elektriek nagekeken. De vorige eigenaar heeft het één en ander er in/op/aan geknutseld en dat werkt niet allemaal meer. Zowieso komen er ook wat andere elektrieke dingen in/op/aan. | |
2cv | zondag 23 juni 2013 @ 20:37 |
In de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik de hele nacht doorgewerkt om de GXPV mee te kunnen nemen naar een feest. Hij rijdt dus nu (en op eigen kracht ook) maar er moet nog wel wat aan gebeuren. Belangrijk: - Schakelen naar de 1e/2e versnelling soepeler laten verlopen en evt. ook schakelen naar de achteruit. - Klep voor de voorruitontwaseming repareren (gaat niet open) - Toerenteller repareren (doet heel soms wat spastisch maar meestal niets) - Koelvloeistoftemperatuurmeter werkend maken (is vermoedelijk een kwestie van de juiste sensor monteren) - Achter schraapt er soms iets. Kijken wat dat is (kan ook bagage zijn) en verhelpen. - Voor heb ik volgens mij ook één of twee keer iets horen schrapen. Kijken of daar soms iets aanloopt en dat dan herstellen. - Water vervangen door koelvloeistof - Wielen vervangen (ik heb nieuwe banden besteld en de velgen waar dezen op komen bij de bandenboer ingeleverd) Minderbelangrijk/voor de zekerheid/voor het comfort: - Binnenbekleding vaneen turbodiesel onder de motorkap monteren zodat de intercooler ook koelt. - Nog wat extra kokermateriaal aan het rek lassen (achterbank is vervangen door een rek van betonijzer. Reden: dan hebben we meer ruimte achterin. Nadeel: scherp uitstekende punten waar je in extreme gevallen (b.v. als we over de kop gaan) aan gespietst kunnen worden) - 2e accu monteren en aansluiten - Radio + antenne monteren en luisteren wat voor geluidskwaliteit die levert - 27mc bakkie monteren (wel eerst even een stekker voor de antenne regelen) - Omvormer bestellen en monteren - Remmerij (Xantia) + veerbollen (comfortbollen) van Driezel monteren - Imperiaal beter monteren - Kaartleeslampje aansluiten En volgens mij was er nog iets belangrijks, maar dat ben ik vergeten ... | |
2cv | zondag 23 juni 2013 @ 21:11 |
Ook een omvormer besteld. | |
Ou-Tannu | zondag 23 juni 2013 @ 23:40 |
en na de CR mag t ding uit elkaar flikkeren? :p | |
2cv | zondag 23 juni 2013 @ 23:41 |
Nah. | |
Ou-Tannu | maandag 24 juni 2013 @ 20:19 |
en tis dat je al banden voor t hork hebt gefixt. ![]() | |
2cv | woensdag 26 juni 2013 @ 01:52 |
Die banden komen wel weer onder een andere BX te wonen ![]() Zo, vandaag even wat geprutst aan de GXPV. Hij schakelt beter. Ik heb een motorsteun wat verplaatst (die bij de bak) en een schakelstang wat langer gemaakt. Dat heeft geholpen. De toerenteller doet het ook weer: inderdaad een kwestie van de sensor er dieper in schuiven. Ik heb hem doorgeschoven tot tegen het vliegwiel en toen een fractie teruggetrokken. Achter bleek een stuk blik (plaatwerk) tegen de band aan te schuren. Het stellen van de diagnose duurde langer dan de reparatie. Voor komt een handremkabel tegen een velg aan. Maar omdat er nog andere wielen op komen doe ik er even niets aan. De klep die luchtstroom naar de voorruit blokkeert wordt niet bediend. Het lijkt alsof er wat bedieningsstangen ontbreken. Remedie: de klep handmatig open zetten en verder afblijven. Maar uit nieuwschierigheid wil ik toch graag weten hoeveel duw/trekstangetjes (in zo'n zwarte mantel) er aan de meest rechtse draaiknop (die bepaalt waar de lucht uit stroomt) horen te zitten. Er zit er één aan, maar er staat me iets van bij dat er 2 aan horen te zitten. Tevens lijkt het ook alsof er zo'n stangetje aan de middelste knop (die de snelheid van de ventilator regelt) hoort te zitten. Wat doet dat stangetje precies ? Bij de GXPV was dat stangetje dubbel geklapt en liep het extreem stroef (nouja, eigenlijk gewoon niet) door de buitenmantel. Aangezien ik ook een temperatuurmeter wil installeren: wat voor kleur heeft die sensor ? Ik heb n.l. een losse blauwe sensor gevonden die wel veel lijkt op de sensors die nu in het thermostaathuis zitten. Morgen verder spelen. Wellicht kan ik dan ook de omvormer (hij is binnen!) installeren. | |
2cv | woensdag 26 juni 2013 @ 22:01 |
Zo, de temperatuurmeter doet het )sensor vervangen) weer en het gaspedaal loopt ook wat soepeler (gaskabel vervangen). Morgen maar eens met de elektriek bezig. | |
2cv | vrijdag 28 juni 2013 @ 04:03 |
Vandaag heb ik een accu achter de bestuurdersstoel gezet en die zo aangesloten dat wanneer de motor loopt, die accu opgeladen wordt. De accu staat niet vast, dit omdat de lokale smederij (jaja, in Joure vind je nog een smederij ! ) een stalen strip per ongeluk op de verkeerde lengte afgezaagd heeft. Morgen de rest aansluiten/installeren. O.a. de omvormer. Ik denk dat ik die onder een voorstoel moffel of aan het plafond hang (bouten gewoon dwars door het dak boren en rubbers onder de koppen/ringetjes zodat het spul wel waterdicht blijft). Andere locaties vind ik te kwetsbaar. En vandaag heb ik ook 4 complete wielen opgehaald ![]() Volgende week versieren, tas inpakken en (als het nog lukt) de remmerij en veerbollen van Driezel monteren. Overigens vind ik dat ik wel wat meer uren/dag er aan mag besteden. Nu begin ik meestal halverwege de middag en dan maak ik niet zoveel uren. Per dag doe ik nog redelijk veel vind ik, maar dat moet meer kunnen. | |
Erasmo | vrijdag 28 juni 2013 @ 10:06 |
Klopt het dat je afgelopen dinsdag met Driezel over de rotonde reed? | |
Ou-Tannu | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:52 |
ik zie Driezel wel vaker op de Bahn ![]() | |
2cv | zaterdag 29 juni 2013 @ 00:09 |
Nopz, toen reed ik al rond in dat CarbageRun gedrocht. | |
2cv | zaterdag 29 juni 2013 @ 00:16 |
Vandaag de 12V plug aangesloten, het kaartleeslampje aangesloten, de radio aangesloten, een stuurstroomdraad voor het relais voor de omvormer aangelegd/-gesloten (die geeft alleen stroom als én de motor aan staat én er een knop om staat), een lampje gereanimeerd, een sleutel bij laten maken, gekeken hoe ik de 27-mc vast kan zetten op het dashboard (gaat met tiewraps gebeuren maar wel op een nette wijze), een kapotte accu bij de lokale garage afgegeven voor garantie (heeft niets met de GXPV te maken) en een nieuwe strip laten maken om de accu achterin veilig vast te kunnen zetten. Morgen de 27-mc aansluiten op 12 volt (de stekker die aan de antennekabel gaat is nog niet binnen), wat draden wegwerken en het dashboard weer in elkaar klussen. Ik heb nog 2 vragen die met elektriek te maken hebben: - Als de lengte van de antennekabel van de 27-mc anders wordt, moet de antenne dan ook weer opnieuw afgesteld worden ? - Een aantal dingen werken op een accu die achterin staat. Uiteraard heb ik elke draad die vanaf de pluspool komt voorzien van een zekering. Het lijkt mij het beste dat het ampèrage van elke zekering zo laag mogelijk is. Maar als een zekering doorsmelt, kan ik dan controleren of er geen kortsluiting is (i.p.v. een zekering met een te laag ampèrage) is door de zekering uit de houder te peuteren, alles aan te zetten wat via die zekering gevoed wordt en dan het spanningsverschil (in volt) over die zekeringhouder te meten ? | |
2cv | zaterdag 29 juni 2013 @ 00:27 |
Overigens, eerder in dit topic staan foto's van een fraai, groengeschilderd motorblok. Dat blok is niet in deze BX gegaan helaas. Het was het motorblok van het dieseltuningproject. Echter, het was te ingewikkeld/moeilijk om dat blok er op tijd in te zetten dus heb ik er maar een 1769cc turbodieseltje in geschroefd. | |
2cv | zondag 30 juni 2013 @ 01:26 |
Inmiddels werkt alles: kaartleeslamp, 12V plug voorin, 12V plug achterin (die geeft alleen strom als de motor draait), 27-mc (als ik de zekering er in stop, de antennekabel is n.l. nog niet aangesloten), de radio, enzovoorts. Echter, de omvormer nog niet. Die zit er ook nog niet in. Het dashboard is ook weer gemonteerd en de 2e accu staat vast. Wat er nog moet gebeuren: - Omvormer monteren en aansluiten - Veerbollen en remmerij van Driezel monteren - Andere wielen er onder schroeven - Imperiaal beter monteren - Rek achterin voorzien van wat extra kokermateriaal - Gereedschap/reserveonderdelen sorteren (het plan is om de koelbox in de kofferbak neer te zetten) - Uitmesten - Overschilderen/versieren - Bagage inpakken Pfff ... Wanneer ik klaar ben, ben ik toe aan vakantie ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 30 juni 2013 @ 02:26 |
En die vakantie krijg je in de vorm van de CR, maar denk maar niet dat je uitgerust terugkomt ![]() | |
2cv | zondag 30 juni 2013 @ 02:44 |
Ik denk dat ik CarBtch laat rijden en zelf een tukkie doe op de bijrijdersstoel ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 30 juni 2013 @ 12:49 |
lengte van de COAX kabel voor je 27MC antenne mag niet uit maken op de werking van je antenne ![]() Antenne lengte is op basis van de gebruikte golflengte ( frequentie ) | |
2cv | maandag 1 juli 2013 @ 00:39 |
Danks ! Vandaag gedaan: omvormer gemonteerd (niet aangesloten), 3e remlicht gemonteerd (ook aangesloten), de GXPV wat uitgemest, kokermateriaal van gaten voorzien zodat ik het op de punten van het betonijzer kan lassen, dakrails (waar de imperiaal op zit) vast gezet met 12.9 bouten (lees: even dikke maar veel sterkere bouten), het één en ander aan gereedschap/reserveonderdelen gesorteerd zodat ik in elk geval beter weet wat ik heb. Overigens, past een koppelingskabel van een atmosferische diesel ook op een turbodiesel ? B.v. door wat beugels/clipjes/klemmetjes om te zetten ? | |
Ou-Tannu | maandag 1 juli 2013 @ 19:32 |
owja wel rekening mee houden dat coax voor een 27mc bak vaak 50 ohms is en niet 75.......... | |
Chuck-N0rr1s | maandag 1 juli 2013 @ 19:57 |
ff kijken naar het onderdeel nummer op http://service.citroen.com/ registratie is gratis, net als het uitzoeken van onderdelen (!). En ja, de BX staat er ook tussen ![]() ![]() | |
powerflux | dinsdag 2 juli 2013 @ 16:34 |
Een Hongaarse(?) Ed ter inspiratie | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juli 2013 @ 17:34 |
godsamme wat is het toch een lelijk hork man ![]() | |
CarBtch | woensdag 3 juli 2013 @ 21:38 |
De BX is ook niet echt mooi. | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juli 2013 @ 21:39 |
leuker was een XM ofzo ![]() | |
CarBtch | woensdag 3 juli 2013 @ 21:39 |
| |
Ou-Tannu | woensdag 3 juli 2013 @ 21:41 |
en wie moet 2cv straks weer opladen ? : | |
CarBtch | woensdag 3 juli 2013 @ 21:44 |
Volgens mij krijg ik die instructies nog ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 3 juli 2013 @ 22:00 |
Some say he can be charged with a 6 Volt battery, all we know he is called 2CV ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juli 2013 @ 22:02 |
Ai Ai Ai dat wordt nog even een extra omvormer mee nemen. van 12 -> 6v ![]() | |
Erasmo | woensdag 3 juli 2013 @ 22:06 |
Denk dat een BX iets fix-vriendelijker is. | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 05:38 |
CB schaft maar een zweep aan om de laatste energie er uit te persen ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 05:39 |
Zou jij het oor mij uit willen pluizen wellicht ? ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 05:40 |
Geen idee hoeveel volt m'n pacemaker is ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 05:40 |
Nope, meer elektrieke storingen. Verder is het wel gewoon meer van hetzelfde. | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 05:43 |
Na een 'ietwat' uitgelopen sleutelmarathon (24 uur) is nu het volgende in orde/gedaan/etc. - Water vervangen door koelvloeistof - Wielen/banden vervangen - Binnenbekleding van een turbodiesel onder de motorkap gemonteerd zodat de intercooler ook koelt. - Nog wat extra kokermateriaal aan het rek gelast (achterbank is vervangen door een rek van betonijzer) zodat het nu wat steviter is en de sherpe punten weggewerkt zijn. - Remmerij (Xantia) + veerbollen (comfortbollen) van Driezel gemonteerd Vandaag heb ik een gratis gekregen toeter getest en geïnstalleerd. Wat er nu nog moet gebeuren: - Omvormer aansluiten (de leveranier heeft nog steeds de juiste spullen niet geleverd) - Imperiaal beter monteren (zit met een paar lullige M7 boutjes op de dakdragers) - Gereedschap/reserveonderdelen sorteren (het plan is om de koelbox in de kofferbak neer te zetten) - Uitmesten - Overschilderen/versieren - Bagage inpakken De GXPV (de BX in kwestie) staat nu bij de garage om de verkeerd geplaatste balanceergewichtjes te verplaatsen (die komen tegen een remklauw aan) en de afgevallen balanceergewichtjes opnieuw te laten monteren. En ik ga nu even een paar uur in mijn bed liggen. Morgenvandaagochtend staan er wat mensen voor de deur voor een interview. | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 11:00 |
De garage belde. De GXPV start niet meer. De mistlampen gaan niet meer vrijwillig uit en die hebben vannacht de accu leeg gezogen. *zucht* | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 18:18 |
Niet het zelfde ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 18:18 |
ff checken als de schakelaar niet defect is, of het relais blijft plakken ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:09 |
Bedankt voor het uitpluizen ! Heb je ook gezien of de kabels zelf even lang zijn ? Of staat dat er niet bij ? Want in geval van nood past plotseling veel ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:10 |
Bij elk onderdeel nummer ( 10 in totaal) staan telkens 3 verschillende lengte's, dus 30 kabels intotaal ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:11 |
Wat ? bestaat die hele BX uit maar 10 onderdelen ? ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:12 |
Het waren niet de mistlampen die aan bleven staan, het was een accu die niet meer oplaadde omdat er een stekkertje van de dynamo los zat. Dat de mistlampen aan bleven staan was een vergissing. Want toen de GXPV geen sjoege gaf heeft de garagehouder elk knopje bediend dat hij maar kon vinden. Vermoedelijk zijn toen ook de mistlampen aan gegaan en inderdaad, het knopje daarvoor is wat brak maar niet stuk. Ennuh, bedankt voor het napluizen Chuck ! ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:14 |
![]() ![]() ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:14 |
Ohja, mede dankzij 2 buurmannen die meer van verf (en het aanbrengen er van) weten dan ik is de BX in kwestie nu flink verkleurd (nee, niet zwartgeblakerd ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:15 |
pics ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:16 |
Weird. Heb je daarbij ALLE koppelingskabels met elkaar vergeleken of alleen die die op de diesels (turbo of atmosferisch) zitten ? Want ik vermoed dat er dan maar 2 verschillende kabels zijn (turbo en atmosferisch). | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:16 |
Morgen of overmorgen. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:16 |
ik heb geen vin, dus liet ie alle kabels zien van de BX ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:17 |
![]() komt er ook een lichtbalk incl front flitser op ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:18 |
Ohja, de laatste electrische troep om de omvormer aan te kunnen sluiten is ook binnen ! ![]() ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:20 |
VIN heb ik ook niet. Nouja, heb ik wel, maar er ligt een andere motor in. Ik kan je wel willekeurige VIN-nummers geven van een willekeurige BX die een atmosferische diesel heeft en een willekeurige BX die een turbo diesel heeft. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:20 |
dat schiet niet op nee ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:21 |
Wat voor lichtbalk ? En wat bedoel je met een frontflitser ? Iets om met mensen die meer haast hebben dan het wetboek toestaat extra belasting te laten betalen ? | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:22 |
Nouja, scheelt mij weer zoeken dan ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:25 |
een freedom ultra = ![]() front flitser = ![]() achter de voorruit ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:26 |
Ben jij dat in die WegenWachtWagen ? Lichtbalk komt er niet op, er komt iets anders op. Frontflitser ook niet. Wel een toetertje. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:27 |
noooope ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 4 juli 2013 @ 22:27 |
Toeters zijn bij de CR ook belangrijker dan verlichting ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:29 |
Verlichting zit er ook al op. Zal ik het er maar af slopen ? ![]()
![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:30 |
Het is wel handig als de bx strand dat men de bx goed ziet ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 4 juli 2013 @ 22:30 |
Dat zei ik niet. Maar ik weet wel dat op de gemonteerde toeters heftiger gereageerd wordt dan op een paar strobo's in de grille. Gezien het werk dat eraan zit hebben wij ze er dit jaar maar uit gelaten. Een goede toeter wordt echter wel gemonteerd ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:31 |
Klopt. Maar dan gaan de accu's leeg ... | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:32 |
De luchtpompjes van de toeters zijn nat geworden. Ik hoop dat ze morgen droog zijn ... | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:35 |
daarom een led lichtbalk ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:36 |
Er is iets wat me beled om dat te doen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 juli 2013 @ 22:39 |
op de sloop is toch wel zoiets te krijgen ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:40 |
Oh, vast wel ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 4 juli 2013 @ 22:41 |
Wij hebben vorig jaar gelukkig nergens last mee gehad. Toeter is meermaals zeiknat geregend, maar hij bleef het doen! | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 22:42 |
Ik heb het hier over een apart pompje. Daar zaten al wat scheuren/gaten in en via die scheuren/gaten is er water in gekomen. Het heeft al een zekering gekost ... | |
Erasmo | donderdag 4 juli 2013 @ 23:22 |
Hoe meer hoe beter tijdens de cr imho ![]() | |
2cv | zondag 7 juli 2013 @ 02:46 |
Zo. De GPV heeft een werkende omvormer, een 27-mc bakje dat ook werkt (de stekker die tussen bakje en antennekabel moest komen heb ik bij een handwerkwinkel (ja, zo'n winkel waar je naaigaren en bolletjes wol enzo koopt) gekocht), extra lampen, extra toeters (die toeter die ik gekregen heb bleek een sirene oor een brandweerwagen ofzo), 2 12V plugen achterin, een 2e accu die opgeladen wordt als de motor draait en ... het ding is geschilderd en van de nodige versierselen voorzien ! Heb ik daar foto's van ? Nee, dat heb ik niet helaas. Zowieso vind ik dat m'n CarBtch het ding als eerste mag bewonderen. Maar het ziet er goed uit, al zeg ik het zelf. | |
Ou-Tannu | zondag 7 juli 2013 @ 09:40 |
* Ou-Tannu rijd als er straks nog geen fotos zijn gewoon stiekum even langs ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 7 juli 2013 @ 09:48 |
Heeft CarBitch zelf eigenlijk mee geklust? | |
2cv | zondag 7 juli 2013 @ 16:11 |
Dat mag ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 7 juli 2013 @ 16:12 |
weet ze wel eens wat los is ![]() | |
2cv | zondag 7 juli 2013 @ 16:12 |
Nopz. Ze woont een beetje ver weg en heeft een baan. Dan is het erg onhandig als ze telkens naar het hoge, verre noorden moet om aan dat lijk te klussen. | |
2cv | zondag 7 juli 2013 @ 16:13 |
Dat weet ze. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 7 juli 2013 @ 16:13 |
![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 8 juli 2013 @ 00:11 |
niet meer aan toe gekomen ![]() | |
CarBtch | maandag 8 juli 2013 @ 12:42 |
We zijn zonder problemen onderweg. 2cv heeft nog maar een paar keer op de krachtige motor gemopperd. | |
densmee | maandag 8 juli 2013 @ 12:58 |
je bent met de bus gegaan? | |
lipje | maandag 8 juli 2013 @ 13:30 |
het OV en geen problemen? ze staan achterop de autotransporter van de ANWB ![]() | |
densmee | maandag 8 juli 2013 @ 13:44 |
aja natuurlijk, de laatste keer dat ik met de bus ging is alweer een jaar of 8 geleden. | |
Ou-Tannu | maandag 8 juli 2013 @ 19:20 |
we zullen zien als dat brik de eindstreep haalt ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 8 juli 2013 @ 19:28 |
maar euh foto's van het wrak de BX | |
Ou-Tannu | maandag 8 juli 2013 @ 22:18 |
mooi he.. zo`n Turbo Dieselt ![]() trap gas in.. wacht een paar tellen en je schiet weg ![]() | |
CarBtch | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:13 |
Kwoot 2cv: "klereding". Ik vind eigenlijk dat het klereding voor een Franse auto verrassend koel blijft. En het rijdt nog. | |
Alexxxxx | dinsdag 9 juli 2013 @ 15:26 |
Volgend jaar in de ambu ![]() | |
Erasmo | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:32 |
![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:34 |
nah.. ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:35 |
Heb er nog een te koop voor 500 euro dus dat zou kunnen ja | |
Ou-Tannu | woensdag 10 juli 2013 @ 22:26 |
Precies ![]() | |
CarBtch | zondag 14 juli 2013 @ 12:35 |
Dagje Barcelona op de camping gestaan, nu op weg naar het noorden. Eerste doel: blikje Bars koppakking spul vinden. Brakke dynamo is een kleiner probleem, die hebben we reserve bij ons. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 14 juli 2013 @ 13:31 |
| |
Chuck-N0rr1s | zondag 14 juli 2013 @ 13:31 |
dubbel ![]() | |
densmee | zondag 14 juli 2013 @ 13:37 |
je kunt met een volledig nagekeken bx nog geen paar duizend kilometer probleemloos rijden, wat een topspul | |
CarBtch | zondag 14 juli 2013 @ 13:42 |
Pics zijn wel belangrijk ja. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 14 juli 2013 @ 13:51 |
Ik dacht trouwens dat 2CV alles had vervangen aan de motor. Heeft ie toch de oude koppakking gemonteerd ![]() | |
densmee | zondag 14 juli 2013 @ 13:53 |
of de kop is gescheurd, of krom | |
Alexxxxx | zondag 14 juli 2013 @ 14:02 |
van 2cv? | |
CarBtch | zondag 14 juli 2013 @ 14:05 |
Het valt soort van nog mee, alleen komen er zo nu en dan wat gasbelletjes opborrelen ![]() ![]() Net pauze gedaan, zo ontluchten en kijken hoeveel we kwijtraken.n | |
Chuck-N0rr1s | zondag 14 juli 2013 @ 14:08 |
volgens mij heeft ie ene XUD blok er in hangen, of een DW8. Beiden zijn eigenlijk oersterk ![]() ![]() | |
CarBtch | zondag 14 juli 2013 @ 14:23 |
Zekering van ventilatoren was kapot, toen is koelslang gescheurd. Ingekort en doorgereden. Dat was dag 4, we hebben Andorra gehaald. Dag 5 aan het einde weer bij moeten vullen, liter of 2,5. Veel bergweggetjes in Andorra gehad. Plan is om gewoon water bij te blijven gooien tot we thuis zijn of stranden. | |
klawie | maandag 15 juli 2013 @ 23:27 |
mocht je stranden haal de thermostaat los sla de binnenwerk eruit monteer alles en vul het koelsysteem af kachel op zijn warmste stand en op zijn hardst dan haal je thuis altijd | |
CarBtch | dinsdag 16 juli 2013 @ 23:04 |
Morgen laatste stukje naar huis. Bij elkaar is het toch een vrij zware rit geworden, maar de run zelf was echt heel tof. BX houdt zich vrij aardig, vandaag hadden we zowaar weer stroom op de tweede accu, dat betekent dat de dynamo weer voldoende laadstroom levert. Koelsysteem wordt dagelijks en op aanvraag (rode lampjes) ontlucht, bijgevuld en nagekeken. Hoeft maar weinig water bij, de temperatuursensor blijft keurig onder de 90 graden. We hopen dat het koelwater hetzelfde doet. Ik laat het aan 2cv over om als hij weer achter een computer zit, een verslag van de run te schrijven ![]() | |
Tism | woensdag 17 juli 2013 @ 19:22 |
Zag net een deelnemer van de run over de roerkade rijden in roermond! Wie was dat!?.. ![]() | |
2cv | donderdag 18 juli 2013 @ 00:59 |
Geheugen laat me ff in de steek ... Maar ik betwijfel of de 2e accu weer bijlaadt. Ik zal morgenwanneer ik het idee heb dat ik weer leef eens wat dingen doormeten. |