Heb jouw antwoord ff nagekeken, en het klopt.quote:
Wat is dit nu weer voor een bout-vraagquote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:09 schreef Rave_NL het volgende:
Wat was voor de gemiddelde Romeinse legionair het grootste nadeel van de reorganisatie van Marius, en hoe gingen ze zichzelf gekscherend noemen?
Om de logistieke staart te verminderen en de mobiliteit te verhogen moesten ze inderdaad zo veel mogelijk zelf zeulen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ze moesten hun eigen bepakking gaan dragen, inplaats van door slaven. Ze kregen de bijnaam, de ezels van Marius.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:34 schreef jitzzzze het volgende:
Tegen wie vocht Napoleon in de 'Slag om Lelystad'?
quote:
quote:
Drie maal:quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:38 schreef Nibb-it het volgende:
Tegen Jitzzze en zijn Roze Rovers.
[ afbeelding ]
Hij vocht tegen zichzelf, tegen niemand dus. tegen een duistere geest die zich nooit liet zien tot in de jaren 60 van vorige eeuw. Paranoide dus.quote:
Eeeeeennn: dat is goed!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hij vocht tegen zichzelf, tegen niemand dus. tegen een duistere geest die zich nooit liet zien tot in de jaren 60 van vorige eeuw. Paranoide dus.
Klopt, maar de rest?quote:
quote:Op zondag 5 mei 2013 12:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, maar de rest?
De NICA was er vrijwel als eerste na de japanse capitulatie.
Nederlands-Indische Civiele....quote:
Nope!!quote:
quote:
Idd. Zo moeilijk was het toch niet?quote:
Neequote:Op zondag 5 mei 2013 17:10 schreef Rave_NL het volgende:
Omdat NL, om de neutraliteit te handhaven, ook de westelijke grens van Vesting Holland moest verdedigen, en er zodoende genoeg afweergeschut en troepen zich rond Den Haag bevonden.
Dat ook, maar nee niet de reden die ik bedoel.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:53 schreef AchJa het volgende:
Omdat de Lua oa op Ypenburg (13 btlua) de Duitse luchtlandingen rondom Den Haag verschrikkelijk in de war trapte.
In Den Haag zit de regering, dus vanuit psychologisch oogpunt niet verkeerd om te veroveren. Ook heeft het een haven en een vliegveld. En het is op de route naar Londen.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:22 schreef 026Remco het volgende:
[..]
Nee
[..]
Dat ook, maar nee niet de reden die ik bedoel.
Er werd op geanticipeerd dat de Duitsers voor Den Haag zouden gaan. Waarom wist Nederland dat de opdracht van de Duitsers hoofdzakelijk zich op Den Haag richtte en niet bijvoorbeeld Amsterdam.
Dit had ik eerder gepost, ik weet niet of het over het hoofd hebt gezien of niet:quote:Op zondag 5 mei 2013 19:22 schreef 026Remco het volgende:
[..]
Nee
[..]
Dat ook, maar nee niet de reden die ik bedoel.
Er werd op geanticipeerd dat de Duitsers voor Den Haag zouden gaan. Waarom wist Nederland dat de opdracht van de Duitsers hoofdzakelijk zich op Den Haag richtte en niet bijvoorbeeld Amsterdam.
quote:Op zondag 5 mei 2013 14:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De Nederlandse defensie attaché in Berlijn kreeg toch volop inlichtingen van bepaalde Duitse legerofficieren? Daardoor konden voorbereidingen getroffen worden.
Die heb ik niet gezien, maar dat is niet de redenquote:Op zondag 5 mei 2013 20:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dit had ik eerder gepost, ik weet niet of het over het hoofd hebt gezien of niet:
[..]
Dat is hem ook nietquote:Op zondag 5 mei 2013 20:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
In Den Haag zit de regering, dus vanuit psychologisch oogpunt niet verkeerd om te veroveren. Ook heeft het een haven en een vliegveld. En het is op de route naar Londen.
Ah mén, ik geef het opquote:Op zondag 5 mei 2013 21:09 schreef 026Remco het volgende:
[..]
Dat is hem ook niet
Laatste hint: het gaat om een piloot
Om bernhardquote:Op zondag 5 mei 2013 23:53 schreef 026Remco het volgende:
Ik hou hem nog even open, morgen na het werk zal ik hem beantwoorden als dat nog niet gelukt is
Okay, dan denk ik dat ik weet ik het antwoord, die toestellen vlogen naar Iran, de voormalige aartsvijand.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:40 schreef 026Remco het volgende:
Ik bedoel de oorlog die volgde op het binnenvallen van Koeweit door Irak
LOL, ik heb toen echt 24 uur per dag naar CNN gekekenquote:Op maandag 6 mei 2013 17:51 schreef 026Remco het volgende:
Ok deze was iets te makkelijk denk ik
Jouw beurt ER
Stephen_Dedalus 3
Nibb-it 2
Rave_NL 2
026Remco 1
Achja 1
Hoogvlieger 1
ER 1
quote:
Haha die ken ik. Was de HrMs Karel Doorman. De draaiende motoren van de vliegtuigen op het dek werden gebruikt om het vliegkampschip de smalle haven in te manouvrerenquote:Op maandag 6 mei 2013 18:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Ben pas 39![]()
Maar goed, nieuwe vraag dan, hopelijk is die niet tè moeilijk.
Welke stunt haalde de commandant van schip X van smaldeel 5 in 1960 uit in de haven van Freemantle (Australië)
Naam schip en die stunt, en het waarom van die stunt
Manfred Von Richthofen........quote:Op maandag 6 mei 2013 21:52 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik stel alvast de volgende vraag. Meld maar of mijn antwoord goed of fout was.
Wie was de eerst commandant van het Duitse 1e Jagdgeschwader en wie volgende na zijn dood, en die van zijn eerste opvolger, zijn plaats als commandant van 'The Flying Circus' op?
quote:Op maandag 6 mei 2013 20:35 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Haha die ken ik. Was de HrMs Karel Doorman. De draaiende motoren van de vliegtuigen op het dek werden gebruikt om het vliegkampschip de smalle haven in te manouvreren
Echt waarquote:
http://www.geschiedenis24(...)6/Karel-Doorman.htmlquote:De Australiërs, één van de trouwste bondgenoten, vinden het wel geruststellend dat die Nederlanders in West-Nieuw-Guinea zitten, terwijl zij de andere helft in beheer hebben. Maar zo langzamerhand bedenken ook de Australiërs dat de Nederlandse positie de Indonesische buurstaat alleen maar kwader maakt. En dat zij daar uiteindelijk mee blijven zitten.Vlak voordat de schepen Fremantle binnenlopen, in het Westen van Australië, verneemt men op de Doorman dat de havenarbeiders in Freemantle zullen staken. Geen sleephulp, niemand zal de trossen aannemen. De Doorman zal niet kunnen afmeren. Althans, dat denkt men. De kapitein van de Doorman, Markus, besluit tot een kunststukje. Het is gebruikelijk het schip af te meren met de boeg naar zee, naar de uitgang van de haven. Dat betekent dat het schip in de haven gedraaid moet worden en dat gebeurt normaliter met behulp van een of meer sleepboten. Markus presenteert het anker, zoals dat heet en besluit een aantal van de propeller vliegtuigen vast te sjorren op het dek. Door die op vol vermogen te laten draaien draait het schip om het anker heen en weet op eigen kracht te draaien. Officier-Vlieger Goudberg herinnert zich dat de vliegers eigenlijk vonden dat het niet kon. ‘Het risico dat je de motoren opblaast is veel te groot’. Het maakt wel indruk.
‘Met de havenstaking was het meteen over!’, lacht Mulder. Op een spotprent die de volgende dag in de Australische krant verschijnt, is een nonchalante Hollandse marineman te zien die tegen de achtergrond van een enorm schip aan een aantal kaartende haven arbeiders vraagt waar hij het kwartje parkeergeld in kan gooien.
Wat een verhaal, vroegah kon dat allemaal nogquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt waar
[..]
http://www.geschiedenis24(...)6/Karel-Doorman.html
Checkquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:26 schreef Nibb-it het volgende:
Geef maar een hele aan Paro, anders wordt het zo'n gehannes op termijn.
Wat een baas!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt waar
[..]
http://www.geschiedenis24(...)6/Karel-Doorman.html
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een baas!![]()
Bijbehorende prent:
[ afbeelding ]
Geweldig jaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook allemaal klompen aan en een windmolen op het dek...
Excuus ik was niet geciteerd en nog in extase vanwege iets andersquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, kom op DeParo, gooi er eens een nieuwe vraag tegenaan!!
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Excuus ik was niet geciteerd en nog in extase vanwege iets anders![]()
.
Even denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |