wat voor een auto? type merk? bouwjaar ? electrische stuurbekrachtingig (city stand) of hydraulische ?quote:Op maandag 6 mei 2013 20:15 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb pas een auto gekocht met stuurbekrachtiging en merk dat hij wat zwaarder naar rechts stuurt. Ook draait het stuur wat moeizaam terug na een bocht, niet zo soepel als dat eerst ging. Volgens mij was dit niet zo in het begin, iemand enig idee wat er kan zijn?
Excuses, het is een Opel Corsa 1.2 16V uit 1998.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wat voor een auto? type merk? bouwjaar ? hier kan je niks mee
Hydraulisch systeem dus. Het kan zijn dat er bv lekkage is (zowel intern als extern) of dat er bijvoorbeeld een veerpootlager defect is.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:20 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Excuses, het is een Opel Corsa 1.2 16V uit 1998.
Kan ik dit zelf vast stellen? Het is mijn eerste auto, heb er niet veel verstand van zoals te merken isquote:Op maandag 6 mei 2013 20:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Hydraulisch systeem dus. Het kan zijn dat er bv lekkage is (zowel intern als extern) of dat er bijvoorbeeld een veerpootlager defect is.
Voorlekkage het vloeistof nivo controleren als indicatie (aan de deksel van het res. zit een pijl stok, deze moet tussen min en max staan. eventueel aanvullen, met als mij niet vergis ATF. Het stuur hierna een aantal keer van links naar rechts draaien om het systeem te ontluchten.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:23 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Kan ik dit zelf vast stellen? Het is mijn eerste auto, heb er niet veel verstand van zoals te merken is
nee de veer kan dan draaienquote:Op maandag 6 mei 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ga nu vast iets heel doms vragen, maar een veerpootlager zorgt er toch voor dat je schokbreker mee kan draaien als je stuurt?
Huh? De veer zit om de schokbreker heen, en die draait dus wel mee met de stuurbeweging? Maar de schokbreker zelf niet?quote:
die ook. Maar de schokdemper zelf is een stalen staaf die kan draaien zonder lager. Een veer kan niet tegen draaien. Daar breken ze snel vanquote:Op maandag 6 mei 2013 20:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Huh? De veer zit om de schokbreker heen, en die draait dus wel mee met de stuurbeweging? Maar de schokbreker zelf niet?
Oooh, nu snap ik hemquote:Op maandag 6 mei 2013 20:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
die ook. Maar de schokdemper zelf is een stalen staaf die kan draaien zonder lager. Een veer kan niet tegen draaien. Daar breken ze snel van
't Is niet moeilijker dan je fietsbandquote:Op donderdag 9 mei 2013 09:38 schreef Mileena het volgende:
Ik heb voor het eerst een auto en laatst zei een neef tegen me dat ik regelmatig de bandenspanning moet controleren. Maarre hoe kan ik de bandenspanning controleren? Is dat moeilijk om te doen?
Fullservice is zeldzaam, een garage kan het wel. Maar jij ook.quote:En zijn er in Den Haag benzinestations waar ze dat voor je kunnen doen als je het zelf niet weet?
Ja, of iig een defecte schakelaar of een los contact, of corrosie in één van de stekkers die achterop de schakelaars zitten, of in één van de motortjes. effe zoeken en rommelen dus.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Andere vraag:
Als autoramen eerst wel open gingen, dan soms wel en soms niet, en nu helemaal niet meer... Klinkt dat als corrosie in de schakelaar?
9 uit 10 dat het alleen het lampje in je dashboard is wat je moet vervangenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:54 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een Hyundai Getz uit 2004 en nu is mijn verlichting in de middenconsole gedeeltelijk uitgevallen. Nu denk ik zelf aan een zekering maar ik weet niet welke, ik heb er al een paar gechecked maar die zijn goed. Wie weet welke ik moet hebben?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meestal kan je die drie knoppen eraf trekken met een beetje kracht. En dan zie je of een schroefje zitten of direct al het lampje. Maar google dat eerst eens op, voordat je alles slooptquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef mirelia het volgende:
Ok dan word het een stuk lastiger ben ik bang, dan moet ik uitzoeken hoe ik daarbij kan.
Maar alvast bedankt voor je tip
4.05% afwijking, niet doen, is te veelquote:Op zondag 12 mei 2013 15:38 schreef x3ro het volgende:
Ik heb een korte vraag over 't verwisselen van een stel velgen + banden. Op het moment rijd ik als stadshok, gezien ik in de GTi een gehoorbeschadiging oploop, een Ford Ka uit 2006. Hierop zitten op 't moment 165/60R14 banden, nu heb ik nog een mooie set 205 GTi speedline velgen in 15" met banden in 195/50R15. Gezien beide naar mijn weten in 4x108 zijn en de Peugeot een ietwat andere ET heeft die ervoor zorgt dat ze zon 2cm verder naar buiten staan, vroeg ik mij af of het verschil van pakweg 4% tussen de beide sets een merkbaar verschil gaat geven. Op ''t moment is de teller namelijk al iets te optimistisch ten opzichte van de daadwerkelijke snelheid.
Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
4.05% afwijking, niet doen, is te veel
je gaat het wel merken in de portomonee, max afwijking wat toelaatbaar is ongeveer 2.5%quote:Op zondag 12 mei 2013 16:32 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.
Zou in het geval van deze velgen op de Ford geen problemen moeten geven. Ze passen zonder spacers erop. Wil je echter Ford velgen op een Peugeot, heb je spacers nodig en kan dit nog wel eens issues geven.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:45 schreef JohnB52 het volgende:
Misschien geeft die et waarde wel meer slijtage?
Heb ff nagezocht. Foutcode P0234, U1102 en U1101quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Heb toch echt een foutcode nodig die begint met P
Klinkt aannemelijk, mag de garage daar straks als eerste naar gaan kijken; die mag de rest van het opkalefateren gaan doen binnenkort, want remmerij en aanverwanten ga ik niet zelf aan hobbyen.quote:
In mijn optiek gebaseerd op de foto's zullen de scheuren geen problemen opleveren voor de APK. Ook kwa prestaties van de auto ziul je er niks van merken. Het is puur optisch en cosmetischquote:Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
PTA'ers, ik heb enkele vragen over een tweedehands Citroen C3 1.4i Exclusive uit 2003 die ik op het oog heb. De auto heeft enkele goed zichtbare beschadigingen in de bumpers, wat mij op zich niet heel erg stoort.
Maar! Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto? Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring? En is dit eventueel te repareren door een garage?
Ik heb de auto nog niet in het echt gezien trouwens, ik kom de advertentie net tegen online. Ik weet daarom niet of de bumper van kunststof is of een ander materiaal.
Foto's van de scheuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto?
Deze scheuren niet.quote:Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring?
Ja, die zal je bumper vervangen en laten spuiten. Een schadehersteller kan dit veel goedkoper fixen. Een reeds gespoten bumper van de sloop (laten) monteren zal nog goedkoper zijn.quote:En is dit eventueel te repareren door een garage?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:25 schreef 2cv het volgende:
Die scheuren kunnen in geval van een APK-zeurmeester met een slecht humeur zonder koffie wel degelijk problemen opleveren: afkeur wegens scherp uitstekende delen. Oplossing: stuk ducktape er overheen plakken. Over de scheuren, niet over de APK-zeurmeester.
dan zou ik in beroep gaanquote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:25 schreef 2cv het volgende:
Die scheuren kunnen in geval van een APK-zeurmeester met een slecht humeur zonder koffie wel degelijk problemen opleveren: afkeur wegens scherp uitstekende delen. Oplossing: stuk ducktape er overheen plakken. Over de scheuren, niet over de APK-zeurmeester.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:25 schreef 2cv het volgende:
Die scheuren kunnen in geval van een APK-zeurmeester met een slecht humeur zonder koffie wel degelijk problemen opleveren: afkeur wegens scherp uitstekende delen. Oplossing: stuk ducktape er overheen plakken. Over de scheuren, niet over de APK-zeurmeester.
Fixedquote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:30 schreef Sprouts het volgende:
[..]Thanks for the heads up! Ik ga de auto gewoon snel bekijken en inschatten of het 't risicoeen rol ducktape waard is.
Wat een gedoe. Stuk ducktape er overheen en klaar ben je.quote:
storing aanwezig, Motormanagment uitlezenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:
wat betekent het als dit lampje knippert?
[ afbeelding ]
ok bedanktquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
storing aanwezig, Motormanagment uitlezen
Kort gezegd betekent het dat je band(en) niet mooi gelijkmatig zijn afgesleten.quote:
Dank jequote:Op donderdag 13 juni 2013 00:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Kort gezegd betekent het dat je band(en) niet mooi gelijkmatig zijn afgesleten.
En dat zorgt voornamelijk voor herrie en trillingen.
constructie van de achteras. Niks aan te doen. Bijna elke voorwiel aangedreven auto heeft hetquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je![]()
En hoe komt dat? Noodstops ofzo?
(de banden van mijn auto hebben het niet, maar ik las het ergens en ken(de) de term niet)
Owh? Waarom heb ik er dan nog nooit van gehoord terwijl ik een bijna 20 jaar oude voorwielaangedreven auto heb?quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
constructie van de achteras. Niks aan te doen. Bijna elke voorwiel aangedreven auto heeft het
Het kan te maken hebben met positieve en negatieve camber. Het kan te maken hebben met je bandenspanning. Het kan te maken hebben met hoe je rijdt (ik rij/reed graag hard door bochtjes, waardoor mijn vorige bandjes ook gecupt waren).quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je![]()
En hoe komt dat? Noodstops ofzo?
(de banden van mijn auto hebben het niet, maar ik las het ergens en ken(de) de term niet)
Dankquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Het kan te maken hebben met positieve en negatieve camber. Het kan te maken hebben met je bandenspanning. Het kan te maken hebben met hoe je rijdt (ik rij/reed graag hard door bochtjes, waardoor mijn vorige bandjes ook gecupt waren).
Wel wat aan te doenquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
constructie van de achteras. Niks aan te doen. Bijna elke voorwiel aangedreven auto heeft het
Dat gebeurt hier wél, maar dan door slijtage van de bandjes an sich: wisselen van voor naar achter als voor een nieuw bandje wordt gelegd ofzoquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Wel wat aan te doen. Met enige regelmaat de bandjes van positie wisselen.
Dankquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik leg het even uit met plaatjes, da's makkelijker en ik wil zo naar bed, vandaar.
[ afbeelding ]
Om het even heel overdreven te laten zien:
[ afbeelding ]
Ok, dankquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Cuppen ontstaat door het wringen van een band op de weg. Dit komen zoals Anne al zei door een verkeerde wieldwarshelling. Maar ookddoor de constructie van de achteras. Bv slappe achterasrubber voor een meesturen de as voor extra comfort. Wisselen helpt maar echt weg krijg je het niet
ouderdom van rubbers, schokdempers .Ervaring met stoepranden Verkeerd merk banden heeft ook invloedquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank![]()
Nu nogmaals de vraag: waarom ken ik het fenomeen niet, terwijl ik een bijna 10 jaar oude voorwielaangedreven auto heb? Goede achteras dan ofzo?
Weer die 10 van me.. Ik bedoel: bijna 20 jaar oude etc ;@quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ouderdom van rubbers, schokdempers .Ervaring met stoepranden Verkeerd merk banden heeft ook invloed
Rubbers? als in ashoezen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ouderdom van rubbers, schokdempers .Ervaring met stoepranden Verkeerd merk banden heeft ook invloed
achteras rubbers. Die zitten in de as en tussen de bouten en moeren die de as aan het chassis bevestigdquote:
....quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weer die 10 van me.. Ik bedoel: bijna 20 jaar oude etc ;@
Wederom dankquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
achteras rubbers. Die zitten in de as en tussen de bouten en moeren die de as aan het chassis bevestigd
Best lang dan, in het geval van mijn auto.. Topquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
....
Zoals ik al zei slijtage. Ja dat duurt even...
jappener zekerquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Best lang dan, in het geval van mijn auto.. Top
Ook nietquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
niks vreemd aan. Goed spul roest alleen nog wel eens
Thanks!quote:Op zondag 16 juni 2013 16:46 schreef jitzzzze het volgende:
Jaarlijks verversen, tussendoor bijvullen.
Ja, en liever vandaag nog dan morgen. Als je lampje brand dan is het niveau al heul erg laag.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:50 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Ik kan me niet herinneren wanneer ik het voor het laatst heb bijgevuld. Ik merkte het op doordat het olielampje brandde. Helemaal verversen dus.
Vandaag nog ergens een winkel open waar je olie kan kopen? Gamma,praxis en karwei in de buurt zijn allemaal dicht... Morgenvroeg heb ik de auto nodig voor een ritje van 115Kmquote:Op zondag 16 juni 2013 16:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, en liever vandaag nog dan morgen. Als je lampje brand dan is het niveau al heul erg laag.
Giet er desnoods een liter of wat bij, dan kan je nog even veilig doorrijden tot de wissel als je die niet morgen al kan doen
Euhm, afhankelijk van aantal kms per jaar he :-)quote:Op zondag 16 juni 2013 16:46 schreef jitzzzze het volgende:
Jaarlijks verversen, tussendoor bijvullen.
Benzinepomp. Anders doe je het morgenochtend bij de eerste pomp die je tegenkomt.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:01 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Vandaag nog ergens een winkel open waar je olie kan kopen? Gamma,praxis en karwei in de buurt zijn allemaal dicht... Morgenvroeg heb ik de auto nodig voor een ritje van 115Km
I know, maar de meeste mensen rijden per jaar 'zoveel' dat ze eerder een jaar verder zijn dan de voorgeschreven km's halenquote:Op zondag 16 juni 2013 17:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Euhm, afhankelijk van aantal kms per jaar he :-)
Cool, er is nog een Total open vlakbij. Volgens mij betaal je bij een tankstation wel veel meer dan bij een halfords oid?quote:
Eerste Japanners roestten ook heel erg, nèt zoals de Italianen, doordat het staal over zee vervoerd werd. In open schepen, dus lekker zout water erop.quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook niet.. Maar de lak verdwijnt inmiddels wel
Mijn Volvo'tje was ik binnen een paar jaar kwijt ivm doorgeroeste kokerbalken (en die was 13)
Ja, dat is zo. Hoeveel Halfords ook teringduur is.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:05 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Cool, er is nog een Total open vlakbij. Volgens mij betaal je bij een tankstation wel veel meer dan bij een halfords oid?
Nee valt mee, bouwmarkten zijn goedkoper.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:05 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Cool, er is nog een Total open vlakbij. Volgens mij betaal je bij een tankstation wel veel meer dan bij een halfords oid?
Is in veel landen normaal, behalve hierquote:Op zondag 16 juni 2013 17:09 schreef JohnB52 het volgende:
Ik was gister bij Le Clerc, franse supermarkt.
Hebben ze daar n hele afdeling auto onderhoud, met echt alles voor n kleine beurt, luchtfilters, oliefilter, maar ook bougies, en zelfs brandstoffilters, verder alle mogelijke olieen die je je maar kan bedenken :-)
Ja, ongeveerquote:Op zondag 16 juni 2013 17:14 schreef ukga het volgende:
Ik wil binnenkort even mn auto laten uitlijnen. wat kost dat ongeveer? 80 eu?
Motorsteun vervangen, en hij trilt niet meerquote:Op zondag 19 mei 2013 12:27 schreef bokkepoot het volgende:
Ik heb hier een gebakje met 2+ ton ervaring en die trilt stationair best erg.
Bij 1000 tpm is het trillen over.
Ook trilt hij heel licht als je een constante snelheid rijdt en bij het remmen trilt hij weer forser.
Stationairklep en vacuümslangen zijn schoon en goed, bougies en bobine zijn kort geleden nog vervangen.
Ik zat zelf te de motorsteun, kan dit kloppen?
welke rubbers bedoel je?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, ongeveer![]()
Ga wel naar een garage toe die eerst je rubbers etc. controleert voordat ze gaan meten en bijstellen.
De rubbers van de ophanging, stuurinrichting etc. Als die versleten zijn dan kan je wel gaan uitlijnen, maar dan schiet je er weinig mee op. Bovendien moet het uitlijnen dan nog een keer als je de kapotte rubbers het vervangen.quote:
Wat rijd je voor auto?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:46 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hallo PTA,
Vast wel een vaak voorkomende vraag: motorolie, bijvullen of verversen?
oke nouja sowieso kan het zijn dat de rubbers versleten zijn, maar die uitlijning moet voornamelijk gebeuren door een klappertjequote:Op zondag 16 juni 2013 17:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De rubbers van de ophanging, stuurinrichting etc. Als die versleten zijn dan kan je wel gaan uitlijnen, maar dan schiet je er weinig mee op. Bovendien moet het uitlijnen dan nog een keer als je de kapotte rubbers het vervangen.
Een goede garage zal eerst de rubbers bekijken en waar nodig vervangen en dan pas gaan uitlijnen. Dit zit niet in die +/- 80 euro. Vraag dus van te voren aan de garage hoe ze uitlijnen.
Hoe lang geleden dat t ververst is?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:24 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Mitsubishi Carisma 1.6 benzine bouwjaar 1998
Voor Saab rijders word Stigters in Vianen aanbevolen. Maar die doen ook andere merken!quote:Op zondag 16 juni 2013 17:42 schreef ukga het volgende:
[..]
oke nouja sowieso kan het zijn dat de rubbers versleten zijn, maar die uitlijning moet voornamelijk gebeuren door een klappertje
65 bij profile tyrecentre hier. Ook je wielen laten balanceren.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:14 schreef ukga het volgende:
Ik wil binnenkort even mn auto laten uitlijnen. wat kost dat ongeveer? 80 eu?
Zover ik het me kan herinneren: nietquote:
Ik neem aan van wel (assumingquote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je wel dezelfde olie gekocht als dat er in zit?
Ik denk dat een onderhoudsbeurtje niet voor zn tijd is zo te horen :-)
4 liter voor 34 valt nog mee.
Voor mijn kroon 0w40 ben ik meer kwijt.
quote:Op zondag 16 juni 2013 16:46 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hallo PTA,
Vast wel een vaak voorkomende vraag: motorolie, bijvullen of verversen?
Ik wou zeggen: auto bij de sloop afleveren (niet zeuren over geld), en nooit meer en andere kopen, maar bij mij zit de olie er ook al 3 á 4 keer langer in dan voorgeschrevenquote:Op zondag 16 juni 2013 16:50 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Ik kan me niet herinneren wanneer ik het voor het laatst heb bijgevuld. Ik merkte het op doordat het olielampje brandde. Helemaal verversen dus.
We gebruiken de auto niet echt heel vaak (1 a 2 keer per week) en dan denk je er gewoon niet aan. Totdat je heel toevallig een lampje ziet branden en op internet leest wat voor gevolgen het kan hebben...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef JohnB52 het volgende:
Dus 2 jaar te laat, ach beter laat dan nooit he :-)
Had die plaatselijke monteur wel mogen adviseren trouwens...
Dus 3 a 4 jaar?quote:Op maandag 17 juni 2013 01:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
[..]
Ik wou zeggen: auto bij de sloop afleveren (niet zeuren over geld), en nooit meer en andere kopen, maar bij mij zit de olie er ook al 3 á 4 keer langer in dan voorgeschreven
Gewoon de goedkoopste 10W40 in knikkeren die je kan vindenquote:Op zondag 16 juni 2013 19:53 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Zover ik het me kan herinneren: niet![]()
Ben even langs de Total gefietst: 1 liter voor 17,50!
Paar honderd meter verder op bij BP 4 liter voor 34 euro. Ook niet echt goedkoop maar ik kan er weer mee vooruit. Ik heb besloten om het bij te vullen ipv verversen. Dit omdat ik de benodigde spullen niet heb. Ook ben ik bang dat ik om een of ander reden het verkeerd doe; morgen heb ik echt de auto nodig.
Bedankt voor advies en tips iedereen
quote:Op maandag 17 juni 2013 09:26 schreef JohnB52 het volgende:
Ja die van de action toch?
En dan bij de kleine/grote beurt normale olie erin mikken.
die uitlaat is lekquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:20 schreef erkel het volgende:
Mijn Peugeot 206 XR (1999) heeft een kleine lekkage onder de motorkap (zie foto). Bij de pijl zit de lekkage. Het borrelt wat en zorgt voor klein beetje witte rookvorming. Kunnen jullie mij vertellen wat voor onderdeel dat is en/of ik dat zelf kan repareren?
Nog wat extra info: Iets onder de motorkap begint na 5 min enorm te 'blazen' en als je buiten de auto staat, dan is dit ook duidelijk hoorbaar. Het klinkt een beetje als een oude pc die hard moet 'werken' om alles te draaien.
Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Dat is dan ook omdat er vanuit wordt gegaan dat die regelmatig in de modder en stof gebruikt wordt. Ik zag in Afrika zo'n garagekaartje in de auto hangen dat het daar om de 3000km moest gebeuren voor een Toyota Super Custom (4WD Lite-Ace)... Onze reis was nog langer dan dat. Maar gezien de grote hoeveelheden stof daar vind ik het niet heel vreemd.quote:Op maandag 17 juni 2013 01:42 schreef NoBody122 het volgende:
Het kan ook nogal verschillen, met welke frequentie de olie ververst moet worden.
Mijn Patrol moet -eigenlijk- elke 7500 KM verse olie hebben. Dat is dus aardig meer dan jaarlijks.
zoals de pijl staat maak ik er uit op dat de moer van de lambda sonde lektquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als jij het zegt geloof ik je direct, maar ik kan er geen uitlaat uit afleiden
Velgrand. Maar dat laatste heeft ie al 3x geprobeerd en elke keer is het na een paar weken weer zo ver. Ligt volgens mij niet aan hun ondeskundigheid.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
is de velg zelf lek, of lekt hij op de velgrand? Indien het laatste dan volstaat het om de band van de velg te halen, de rand volledig op te schuren tot blank metaal, anti lek pasta er op te smeren, en band weer te monteren
Mja met mijn budget wel jaquote:
wat is daar mis mee? Ik rij 1 op 2 a 3..quote:
Zo hee, kijk jou eens een baas zijnquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat is daar mis mee? Ik rij 1 op 2 a 3..
Mercedes Benz 500SEL![]()
Bedankt namens de Nederlandse schatkist.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat is daar mis mee? Ik rij 1 op 2 a 3..
Mercedes Benz 500SEL![]()
jij rijdt echt als een mongool dat kan niet andersquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat is daar mis mee? Ik rij 1 op 2 a 3..
Mercedes Benz 500SEL![]()
Op LPG in de file met koude motor?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat is daar mis mee? Ik rij 1 op 2 a 3..
Mercedes Benz 500SEL![]()
Je weet zellufquote:
Graag gedaan..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bedankt namens de Nederlandse schatkist.
ach man jij, ik rij amper boven de 1500 RPM, niks is fijner dan 70 rijden in de 4 (automaat) met 1300RPM..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:06 schreef fathank het volgende:
[..]
jij rijdt echt als een mongool dat kan niet anders
Geen file gereden tot nu toe..quote:
Hoe rij je dan 1op2 a 1op3 vraag ik me af.. Rij je alleen stukjes op en neer door de straat van 200meter ofzo?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ach man jij, ik rij amper boven de 1500 RPM, niks is fijner dan 70 rijden in de 4 (automaat) met 1300RPM..
Nee, is gewoon een zuipschuit..quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe rij je dan 1op2 a 1op3 vraag ik me af.. Rij je alleen stukjes op en neer door de straat van 200meter ofzo?
Hij gebruikt hem alleen om z'n vuilnis buiten te zettenquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe rij je dan 1op2 a 1op3 vraag ik me af.. Rij je alleen stukjes op en neer door de straat van 200meter ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |