Meestal kan je die drie knoppen eraf trekken met een beetje kracht. En dan zie je of een schroefje zitten of direct al het lampje. Maar google dat eerst eens op, voordat je alles slooptquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef mirelia het volgende:
Ok dan word het een stuk lastiger ben ik bang, dan moet ik uitzoeken hoe ik daarbij kan.
Maar alvast bedankt voor je tip
4.05% afwijking, niet doen, is te veelquote:Op zondag 12 mei 2013 15:38 schreef x3ro het volgende:
Ik heb een korte vraag over 't verwisselen van een stel velgen + banden. Op het moment rijd ik als stadshok, gezien ik in de GTi een gehoorbeschadiging oploop, een Ford Ka uit 2006. Hierop zitten op 't moment 165/60R14 banden, nu heb ik nog een mooie set 205 GTi speedline velgen in 15" met banden in 195/50R15. Gezien beide naar mijn weten in 4x108 zijn en de Peugeot een ietwat andere ET heeft die ervoor zorgt dat ze zon 2cm verder naar buiten staan, vroeg ik mij af of het verschil van pakweg 4% tussen de beide sets een merkbaar verschil gaat geven. Op ''t moment is de teller namelijk al iets te optimistisch ten opzichte van de daadwerkelijke snelheid.
Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
4.05% afwijking, niet doen, is te veel
je gaat het wel merken in de portomonee, max afwijking wat toelaatbaar is ongeveer 2.5%quote:Op zondag 12 mei 2013 16:32 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.
Zou in het geval van deze velgen op de Ford geen problemen moeten geven. Ze passen zonder spacers erop. Wil je echter Ford velgen op een Peugeot, heb je spacers nodig en kan dit nog wel eens issues geven.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:45 schreef JohnB52 het volgende:
Misschien geeft die et waarde wel meer slijtage?
Heb ff nagezocht. Foutcode P0234, U1102 en U1101quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Heb toch echt een foutcode nodig die begint met P
Klinkt aannemelijk, mag de garage daar straks als eerste naar gaan kijken; die mag de rest van het opkalefateren gaan doen binnenkort, want remmerij en aanverwanten ga ik niet zelf aan hobbyen.quote:
In mijn optiek gebaseerd op de foto's zullen de scheuren geen problemen opleveren voor de APK. Ook kwa prestaties van de auto ziul je er niks van merken. Het is puur optisch en cosmetischquote:Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
PTA'ers, ik heb enkele vragen over een tweedehands Citroen C3 1.4i Exclusive uit 2003 die ik op het oog heb. De auto heeft enkele goed zichtbare beschadigingen in de bumpers, wat mij op zich niet heel erg stoort.
Maar! Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto? Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring? En is dit eventueel te repareren door een garage?
Ik heb de auto nog niet in het echt gezien trouwens, ik kom de advertentie net tegen online. Ik weet daarom niet of de bumper van kunststof is of een ander materiaal.
Foto's van de scheuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto?
Deze scheuren niet.quote:Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring?
Ja, die zal je bumper vervangen en laten spuiten. Een schadehersteller kan dit veel goedkoper fixen. Een reeds gespoten bumper van de sloop (laten) monteren zal nog goedkoper zijn.quote:En is dit eventueel te repareren door een garage?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |