abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:57:42 #26
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_126305861
Ok dan word het een stuk lastiger ben ik bang, dan moet ik uitzoeken hoe ik daarbij kan.
Maar alvast bedankt voor je tip
Shuffle up and deal!!!
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 15:01:01 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126305995
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef mirelia het volgende:
Ok dan word het een stuk lastiger ben ik bang, dan moet ik uitzoeken hoe ik daarbij kan.
Maar alvast bedankt voor je tip
Meestal kan je die drie knoppen eraf trekken met een beetje kracht. En dan zie je of een schroefje zitten of direct al het lampje. Maar google dat eerst eens op, voordat je alles sloopt ;)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:08:28 #28
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_126306279
ok thx man
Shuffle up and deal!!!
  zondag 12 mei 2013 @ 15:38:27 #29
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_126387565
Ik heb een korte vraag over 't verwisselen van een stel velgen + banden. Op het moment rijd ik als stadshok, gezien ik in de GTi een gehoorbeschadiging oploop, een Ford Ka uit 2006. Hierop zitten op 't moment 165/60R14 banden, nu heb ik nog een mooie set 205 GTi speedline velgen in 15" met banden in 195/50R15. Gezien beide naar mijn weten in 4x108 zijn en de Peugeot een ietwat andere ET heeft die ervoor zorgt dat ze zon 2cm verder naar buiten staan, vroeg ik mij af of het verschil van pakweg 4% tussen de beide sets een merkbaar verschil gaat geven. Op ''t moment is de teller namelijk al iets te optimistisch ten opzichte van de daadwerkelijke snelheid.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_126387663
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:38 schreef x3ro het volgende:
Ik heb een korte vraag over 't verwisselen van een stel velgen + banden. Op het moment rijd ik als stadshok, gezien ik in de GTi een gehoorbeschadiging oploop, een Ford Ka uit 2006. Hierop zitten op 't moment 165/60R14 banden, nu heb ik nog een mooie set 205 GTi speedline velgen in 15" met banden in 195/50R15. Gezien beide naar mijn weten in 4x108 zijn en de Peugeot een ietwat andere ET heeft die ervoor zorgt dat ze zon 2cm verder naar buiten staan, vroeg ik mij af of het verschil van pakweg 4% tussen de beide sets een merkbaar verschil gaat geven. Op ''t moment is de teller namelijk al iets te optimistisch ten opzichte van de daadwerkelijke snelheid.
4.05% afwijking, niet doen, is te veel :P
  zondag 12 mei 2013 @ 16:32:11 #31
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_126390520
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

4.05% afwijking, niet doen, is te veel :P
Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_126390701
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:32 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.
je gaat het wel merken in de portomonee, max afwijking wat toelaatbaar is ongeveer 2.5%
pi_126391201
Misschien geeft die et waarde wel meer slijtage?
  zondag 12 mei 2013 @ 17:30:04 #34
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_126393393
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:45 schreef JohnB52 het volgende:
Misschien geeft die et waarde wel meer slijtage?
Zou in het geval van deze velgen op de Ford geen problemen moeten geven. Ze passen zonder spacers erop. Wil je echter Ford velgen op een Peugeot, heb je spacers nodig en kan dit nog wel eens issues geven.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_126394053
Slijtage aan je lagers bedoelde ik
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:06:48 #36
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_126624720
Ik heb een probleem.

Mitsubishi L200 uit 2010. 2.5 liter diesel, 136 pk. Ik kan sindskort niet meer boven de 3000 toeren komen, dan gaat de motor in de noodloop en wordt de turbo uitgeschakeld. Auto is bij de dealer geweest, uitgelezen (Foutmelding op de wastegate, exacte melding weet ik niet meer). Toen is de turbo overboost sensor vervangen en de software geupgrade. Helaas na 10 km rijden kwam het euvel weer. Boven de 3000 toeren hup in de noodloop. Auto opnieuw uitgelezen bij de dealer, en na 10 minuten wisten ze al dat de turbo kapot is en dat ie vervangen moet worden.

Lijkt me wel heel rigoreus. Iemand ideeën?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_126628295
Heb toch echt een foutcode nodig die begint met P
  vrijdag 17 mei 2013 @ 13:50:17 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_126631099
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Heb toch echt een foutcode nodig die begint met P
Heb ff nagezocht. Foutcode P0234, U1102 en U1101
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_126672828
codes U1101 en U1102 hebben betrekken tot de communicatie tussen de ECM (motormanagment computer) en de TCM ( automaat computer)

P0234 heeft betrekking tot een te hoge turbo druk
Mogelijke oorzaken:

Slangen verwisseld / er af / geblokkeerd / lek
Magneetventiel voor laaddrukbegrenzing (N75) defect
Sensor voor Laaddruk (G31) defekt
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd
MAP sensor (G71) defect
merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte (G71) te geven
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk
  Spellchecker zondag 19 mei 2013 @ 01:18:03 #40
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_126711116
Vandaag eindelijk weer eens tijd kunnen besteden aan de cabrio (Golf MK1 JH '88). Die is zo'n 2 jaar geleden voor de zoveelste keer defect geraakt (koppakking, 2e keer...) en sindsdien is het, mede omdat ze er bij de garage niet meer aan wilden werken ( :') ), een soort project geworden om er zelf sporadisch aan te klussen, om helderheid te krijgen over het e.e.a. en tevens om nieuw ontstane problemen op te lossen. Een zeer goede manier om wat meer gevoel voor autotechniek te krijgen, bovendien :Y

Nu is het mij opgevallen, eerder ook al, dat hij inmiddels praktisch geen remdruk meer heeft; ik kan het rempedaal vloeren maar hij remt ook dan alsnog bijzonder weinig. Het pedaal komt wel weer gewoon omhoog; die hangt niet helemaal slap. Omdat mij bekend is, dat er bij de remmerij nog wel eens wat vast wil gaan zitten na langere tijd stilstaan, heb ik al wel een poosje op het rempedaal zitten te pompen, maar na een minuut of 5 is er praktisch geen verbetering merkbaar.. Bij heel snel achter elkaar pompen lijkt het pedaal wat meer weerstand te bieden.

Nu had ik eigenlijk nog even het remvloeistof-niveau moeten controleren alvorens de boel weer af te sluiten, maar daar heb ik even niet meer aan gedacht (en nu is het donker buiten); lekkage lijkt mij dus een optie.

Vraag is, voor nu; in hoeverre is bovenstaande, na lang stilstaan, normaal en wat is een veel geziene oorzaak bij zo'n situatie?
Tevens -purist.
pi_126711607
Vacuüm slang van de bekrachtiger lek ;)
  zondag 19 mei 2013 @ 12:27:01 #42
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126717677
Ik heb hier een gebakje met 2+ ton ervaring en die trilt stationair best erg.
Bij 1000 tpm is het trillen over.
Ook trilt hij heel licht als je een constante snelheid rijdt en bij het remmen trilt hij weer forser.

Stationairklep en vacuümslangen zijn schoon en goed, bougies en bobine zijn kort geleden nog vervangen.


Ik zat zelf te de motorsteun, kan dit kloppen?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator zondag 19 mei 2013 @ 12:33:07 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 19 mei 2013 @ 12:39:43 #44
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126718042
Waar kan het dan aan liggen?
Ik heb mijn nullastregelklep al eens verwisseld, geen effect. Gasklephuis idem, LMM ook een keertje verwisseld.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_126718047
Ja of versnellingsbakrubber kan ook

Of ergens in de aandrijving?
Wat voor auto? Kenteken?
  zondag 19 mei 2013 @ 12:43:53 #46
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126718170
Ja zou eventueel ook kunnen. ik verdenk 1 van die 2.

Het gaat om een Ford focus wagon 1.6 uit 2000.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Spellchecker maandag 20 mei 2013 @ 04:47:33 #47
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_126755618
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 01:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Vacuüm slang van de bekrachtiger lek ;)
Klinkt aannemelijk, mag de garage daar straks als eerste naar gaan kijken; die mag de rest van het opkalefateren gaan doen binnenkort, want remmerij en aanverwanten ga ik niet zelf aan hobbyen.

Bedankt voor de respons :s)
Tevens -purist.
pi_126775668
PTA'ers, ik heb enkele vragen over een tweedehands Citroen C3 1.4i Exclusive uit 2003 die ik op het oog heb. De auto heeft enkele goed zichtbare beschadigingen in de bumpers, wat mij op zich niet heel erg stoort.
Maar! Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto? Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring? En is dit eventueel te repareren door een garage?

Ik heb de auto nog niet in het echt gezien trouwens, ik kom de advertentie net tegen online. Ik weet daarom niet of de bumper van kunststof is of een ander materiaal.

Foto's van de scheuren.

If you open your mind too much your brain will fall out
pi_126775957
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
PTA'ers, ik heb enkele vragen over een tweedehands Citroen C3 1.4i Exclusive uit 2003 die ik op het oog heb. De auto heeft enkele goed zichtbare beschadigingen in de bumpers, wat mij op zich niet heel erg stoort.
Maar! Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto? Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring? En is dit eventueel te repareren door een garage?

Ik heb de auto nog niet in het echt gezien trouwens, ik kom de advertentie net tegen online. Ik weet daarom niet of de bumper van kunststof is of een ander materiaal.

Foto's van de scheuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In mijn optiek gebaseerd op de foto's zullen de scheuren geen problemen opleveren voor de APK. Ook kwa prestaties van de auto ziul je er niks van merken. Het is puur optisch en cosmetisch
  Moderator maandag 20 mei 2013 @ 18:42:23 #50
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126775968
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto?
Nee.
quote:
Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring?
Deze scheuren niet.
quote:
En is dit eventueel te repareren door een garage?
Ja, die zal je bumper vervangen en laten spuiten. Een schadehersteller kan dit veel goedkoper fixen. Een reeds gespoten bumper van de sloop (laten) monteren zal nog goedkoper zijn.

Mijn opinion: het ziet er kut uit, maar het heeft verder geen invloed op de feel & ride van je wagen. Ik zou er niets aan doen, tenzij je je er bijzonder veel aan ergert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')