abonnement Unibet Coolblue
pi_125755816


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:

Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:

PTA / Autoradio installeren.
PTA / Hoe werkt een differentieel
PTA / Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
PTA / Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
PTA / Het grote autopoets- en -wastopic #1
PTA / Uitleg en informatie over OBD-Codes

Na veler verzoek!!, een deel 7 :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 26-04-2013 12:56:03 ]
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 12:41:56 #2
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125755873
Dit is ook een goede link voor in de OP.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 12:43:02 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125755915
En dit is deel 7 :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125756039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:41 schreef 2cv het volgende:
Dit is ook een goede link voor in de OP.
Neh, dat heeft niks met onderhoud te maken. Ik zal 'm in de FAQ zetten.
pi_125756429
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:43 schreef 2cv het volgende:
En dit is deel 7 :P
hoogte ie hem niet automatisch op :')
  maandag 6 mei 2013 @ 20:15:58 #6
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_126143445
Ik heb pas een auto gekocht met stuurbekrachtiging en merk dat hij wat zwaarder naar rechts stuurt. Ook draait het stuur wat moeizaam terug na een bocht, niet zo soepel als dat eerst ging. Volgens mij was dit niet zo in het begin, iemand enig idee wat er kan zijn?
pi_126143654
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:15 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb pas een auto gekocht met stuurbekrachtiging en merk dat hij wat zwaarder naar rechts stuurt. Ook draait het stuur wat moeizaam terug na een bocht, niet zo soepel als dat eerst ging. Volgens mij was dit niet zo in het begin, iemand enig idee wat er kan zijn?
wat voor een auto? type merk? bouwjaar ? electrische stuurbekrachtingig (city stand) of hydraulische ?

dit is wel erg beknopt, mn glazenbol is net gevallen ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 20:20:26 #8
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_126143679
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

wat voor een auto? type merk? bouwjaar ? hier kan je niks mee
Excuses, het is een Opel Corsa 1.2 16V uit 1998.
pi_126143746
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:20 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Excuses, het is een Opel Corsa 1.2 16V uit 1998.
Hydraulisch systeem dus. Het kan zijn dat er bv lekkage is (zowel intern als extern) of dat er bijvoorbeeld een veerpootlager defect is.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:23:09 #10
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_126143820
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Hydraulisch systeem dus. Het kan zijn dat er bv lekkage is (zowel intern als extern) of dat er bijvoorbeeld een veerpootlager defect is.
Kan ik dit zelf vast stellen? Het is mijn eerste auto, heb er niet veel verstand van zoals te merken is :)
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 20:25:24 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126143956
Ik ga nu vast iets heel doms vragen, maar een veerpootlager zorgt er toch voor dat je schokbreker mee kan draaien als je stuurt? :@
pi_126143995
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:23 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Kan ik dit zelf vast stellen? Het is mijn eerste auto, heb er niet veel verstand van zoals te merken is :)
Voorlekkage het vloeistof nivo controleren als indicatie (aan de deksel van het res. zit een pijl stok, deze moet tussen min en max staan. eventueel aanvullen, met als mij niet vergis ATF. Het stuur hierna een aantal keer van links naar rechts draaien om het systeem te ontluchten.

Veerpootlager; veervast pakken met een hand en iemand anders laten draaien, is het lager defect dat schokt de veer :P
pi_126144005
quote:
11s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ga nu vast iets heel doms vragen, maar een veerpootlager zorgt er toch voor dat je schokbreker mee kan draaien als je stuurt? :@
nee de veer kan dan draaien ;)
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 20:27:41 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126144079
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

nee de veer kan dan draaien ;)
Huh? De veer zit om de schokbreker heen, en die draait dus wel mee met de stuurbeweging? Maar de schokbreker zelf niet?
pi_126144270
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:27 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Huh? De veer zit om de schokbreker heen, en die draait dus wel mee met de stuurbeweging? Maar de schokbreker zelf niet?
die ook. Maar de schokdemper zelf is een stalen staaf die kan draaien zonder lager. Een veer kan niet tegen draaien. Daar breken ze snel van :P
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 21:17:49 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126147095
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

die ook. Maar de schokdemper zelf is een stalen staaf die kan draaien zonder lager. Een veer kan niet tegen draaien. Daar breken ze snel van :P
Oooh, nu snap ik hem :) Dank je.

Snel ben ik hé? ;)
pi_126252197
Ik heb voor het eerst een auto en laatst zei een neef tegen me dat ik regelmatig de bandenspanning moet controleren. Maarre hoe kan ik de bandenspanning controleren? Is dat moeilijk om te doen? En zijn er in Den Haag benzinestations waar ze dat voor je kunnen doen als je het zelf niet weet?
pi_126252631
In den haag zijn er garages met een gecalibreerde meter, die zijn meestal n stuk nauwkeuriger dan die van de benzinepomp.

Afhankelijk van je auto, banden en velgenmaat en je persoonlijke voorkeur zet je je banden op een bepaalde druk.

Bij mij is dat 2.5 bar voor de ene auto en 2.2 voor de andere.
  donderdag 9 mei 2013 @ 10:04:06 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126252720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 09:38 schreef Mileena het volgende:
Ik heb voor het eerst een auto en laatst zei een neef tegen me dat ik regelmatig de bandenspanning moet controleren. Maarre hoe kan ik de bandenspanning controleren? Is dat moeilijk om te doen?
't Is niet moeilijker dan je fietsband ;)
Waarschijnlijk staat de benodigde bandenspanning aan de binnenkant van je portier (links of rechts). Voor en achter kunnen verschillen.
Bij de luchtpomp bij de benzinepomp 50 cent inwerpen (dit is trouwens het moeilijkste deel: sinds daar geld in moet werkt de muntautomaat vaker niet dan wel), of gratis bij de Tango. Luchtpomp instellen op de gewenste druk, ventieldopje van je band halen, pomp er op drukken, en even wachten. De pomp gaat piepen als-ie klaar is. Dopje niet vergeten!

quote:
En zijn er in Den Haag benzinestations waar ze dat voor je kunnen doen als je het zelf niet weet?
Fullservice is zeldzaam, een garage kan het wel. Maar jij ook.

Andere vraag:
Als autoramen eerst wel open gingen, dan soms wel en soms niet, en nu helemaal niet meer... Klinkt dat als corrosie in de schakelaar?
censuur :O
pi_126253764
Benodigde bandenspanning als dezelfde velgen en banden er nog opzitten, en dan nog je eigen voorkeur.

Maar liever niet bij n pompstation dus.




Edit: heeft die neef niet gezegd dat je bij vertrek alle verlichting moet controleren en de vloeistoffen, of ze nog op peil staan?
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:00:31 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126254265
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:

Andere vraag:
Als autoramen eerst wel open gingen, dan soms wel en soms niet, en nu helemaal niet meer... Klinkt dat als corrosie in de schakelaar?
Ja, of iig een defecte schakelaar of een los contact, of corrosie in één van de stekkers die achterop de schakelaars zitten, of in één van de motortjes. effe zoeken en rommelen dus.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126262741
Het is gelukt! Dank jullie wel!
pi_126263663
Hoe is het gelukt?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:54:15 #24
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_126305723
Ik heb een Hyundai Getz uit 2004 en nu is mijn verlichting in de middenconsole gedeeltelijk uitgevallen. Nu denk ik zelf aan een zekering maar ik weet niet welke, ik heb er al een paar gechecked maar die zijn goed. Wie weet welke ik moet hebben?


Shuffle up and deal!!!
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 14:56:40 #25
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126305819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:54 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een Hyundai Getz uit 2004 en nu is mijn verlichting in de middenconsole gedeeltelijk uitgevallen. Nu denk ik zelf aan een zekering maar ik weet niet welke, ik heb er al een paar gechecked maar die zijn goed. Wie weet welke ik moet hebben?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
9 uit 10 dat het alleen het lampje in je dashboard is wat je moet vervangen ;)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:57:42 #26
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_126305861
Ok dan word het een stuk lastiger ben ik bang, dan moet ik uitzoeken hoe ik daarbij kan.
Maar alvast bedankt voor je tip
Shuffle up and deal!!!
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 15:01:01 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126305995
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef mirelia het volgende:
Ok dan word het een stuk lastiger ben ik bang, dan moet ik uitzoeken hoe ik daarbij kan.
Maar alvast bedankt voor je tip
Meestal kan je die drie knoppen eraf trekken met een beetje kracht. En dan zie je of een schroefje zitten of direct al het lampje. Maar google dat eerst eens op, voordat je alles sloopt ;)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:08:28 #28
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_126306279
ok thx man
Shuffle up and deal!!!
  zondag 12 mei 2013 @ 15:38:27 #29
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_126387565
Ik heb een korte vraag over 't verwisselen van een stel velgen + banden. Op het moment rijd ik als stadshok, gezien ik in de GTi een gehoorbeschadiging oploop, een Ford Ka uit 2006. Hierop zitten op 't moment 165/60R14 banden, nu heb ik nog een mooie set 205 GTi speedline velgen in 15" met banden in 195/50R15. Gezien beide naar mijn weten in 4x108 zijn en de Peugeot een ietwat andere ET heeft die ervoor zorgt dat ze zon 2cm verder naar buiten staan, vroeg ik mij af of het verschil van pakweg 4% tussen de beide sets een merkbaar verschil gaat geven. Op ''t moment is de teller namelijk al iets te optimistisch ten opzichte van de daadwerkelijke snelheid.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_126387663
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:38 schreef x3ro het volgende:
Ik heb een korte vraag over 't verwisselen van een stel velgen + banden. Op het moment rijd ik als stadshok, gezien ik in de GTi een gehoorbeschadiging oploop, een Ford Ka uit 2006. Hierop zitten op 't moment 165/60R14 banden, nu heb ik nog een mooie set 205 GTi speedline velgen in 15" met banden in 195/50R15. Gezien beide naar mijn weten in 4x108 zijn en de Peugeot een ietwat andere ET heeft die ervoor zorgt dat ze zon 2cm verder naar buiten staan, vroeg ik mij af of het verschil van pakweg 4% tussen de beide sets een merkbaar verschil gaat geven. Op ''t moment is de teller namelijk al iets te optimistisch ten opzichte van de daadwerkelijke snelheid.
4.05% afwijking, niet doen, is te veel :P
  zondag 12 mei 2013 @ 16:32:11 #31
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_126390520
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

4.05% afwijking, niet doen, is te veel :P
Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_126390701
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:32 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.
je gaat het wel merken in de portomonee, max afwijking wat toelaatbaar is ongeveer 2.5%
pi_126391201
Misschien geeft die et waarde wel meer slijtage?
  zondag 12 mei 2013 @ 17:30:04 #34
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_126393393
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:45 schreef JohnB52 het volgende:
Misschien geeft die et waarde wel meer slijtage?
Zou in het geval van deze velgen op de Ford geen problemen moeten geven. Ze passen zonder spacers erop. Wil je echter Ford velgen op een Peugeot, heb je spacers nodig en kan dit nog wel eens issues geven.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_126394053
Slijtage aan je lagers bedoelde ik
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:06:48 #36
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_126624720
Ik heb een probleem.

Mitsubishi L200 uit 2010. 2.5 liter diesel, 136 pk. Ik kan sindskort niet meer boven de 3000 toeren komen, dan gaat de motor in de noodloop en wordt de turbo uitgeschakeld. Auto is bij de dealer geweest, uitgelezen (Foutmelding op de wastegate, exacte melding weet ik niet meer). Toen is de turbo overboost sensor vervangen en de software geupgrade. Helaas na 10 km rijden kwam het euvel weer. Boven de 3000 toeren hup in de noodloop. Auto opnieuw uitgelezen bij de dealer, en na 10 minuten wisten ze al dat de turbo kapot is en dat ie vervangen moet worden.

Lijkt me wel heel rigoreus. Iemand ideeën?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_126628295
Heb toch echt een foutcode nodig die begint met P
  vrijdag 17 mei 2013 @ 13:50:17 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_126631099
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Heb toch echt een foutcode nodig die begint met P
Heb ff nagezocht. Foutcode P0234, U1102 en U1101
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_126672828
codes U1101 en U1102 hebben betrekken tot de communicatie tussen de ECM (motormanagment computer) en de TCM ( automaat computer)

P0234 heeft betrekking tot een te hoge turbo druk
Mogelijke oorzaken:

Slangen verwisseld / er af / geblokkeerd / lek
Magneetventiel voor laaddrukbegrenzing (N75) defect
Sensor voor Laaddruk (G31) defekt
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd
MAP sensor (G71) defect
merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte (G71) te geven
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk
  Spellchecker zondag 19 mei 2013 @ 01:18:03 #40
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_126711116
Vandaag eindelijk weer eens tijd kunnen besteden aan de cabrio (Golf MK1 JH '88). Die is zo'n 2 jaar geleden voor de zoveelste keer defect geraakt (koppakking, 2e keer...) en sindsdien is het, mede omdat ze er bij de garage niet meer aan wilden werken ( :') ), een soort project geworden om er zelf sporadisch aan te klussen, om helderheid te krijgen over het e.e.a. en tevens om nieuw ontstane problemen op te lossen. Een zeer goede manier om wat meer gevoel voor autotechniek te krijgen, bovendien :Y

Nu is het mij opgevallen, eerder ook al, dat hij inmiddels praktisch geen remdruk meer heeft; ik kan het rempedaal vloeren maar hij remt ook dan alsnog bijzonder weinig. Het pedaal komt wel weer gewoon omhoog; die hangt niet helemaal slap. Omdat mij bekend is, dat er bij de remmerij nog wel eens wat vast wil gaan zitten na langere tijd stilstaan, heb ik al wel een poosje op het rempedaal zitten te pompen, maar na een minuut of 5 is er praktisch geen verbetering merkbaar.. Bij heel snel achter elkaar pompen lijkt het pedaal wat meer weerstand te bieden.

Nu had ik eigenlijk nog even het remvloeistof-niveau moeten controleren alvorens de boel weer af te sluiten, maar daar heb ik even niet meer aan gedacht (en nu is het donker buiten); lekkage lijkt mij dus een optie.

Vraag is, voor nu; in hoeverre is bovenstaande, na lang stilstaan, normaal en wat is een veel geziene oorzaak bij zo'n situatie?
Tevens -purist.
pi_126711607
Vacuüm slang van de bekrachtiger lek ;)
  zondag 19 mei 2013 @ 12:27:01 #42
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126717677
Ik heb hier een gebakje met 2+ ton ervaring en die trilt stationair best erg.
Bij 1000 tpm is het trillen over.
Ook trilt hij heel licht als je een constante snelheid rijdt en bij het remmen trilt hij weer forser.

Stationairklep en vacuümslangen zijn schoon en goed, bougies en bobine zijn kort geleden nog vervangen.


Ik zat zelf te de motorsteun, kan dit kloppen?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator zondag 19 mei 2013 @ 12:33:07 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 19 mei 2013 @ 12:39:43 #44
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126718042
Waar kan het dan aan liggen?
Ik heb mijn nullastregelklep al eens verwisseld, geen effect. Gasklephuis idem, LMM ook een keertje verwisseld.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_126718047
Ja of versnellingsbakrubber kan ook

Of ergens in de aandrijving?
Wat voor auto? Kenteken?
  zondag 19 mei 2013 @ 12:43:53 #46
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126718170
Ja zou eventueel ook kunnen. ik verdenk 1 van die 2.

Het gaat om een Ford focus wagon 1.6 uit 2000.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Spellchecker maandag 20 mei 2013 @ 04:47:33 #47
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_126755618
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 01:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Vacuüm slang van de bekrachtiger lek ;)
Klinkt aannemelijk, mag de garage daar straks als eerste naar gaan kijken; die mag de rest van het opkalefateren gaan doen binnenkort, want remmerij en aanverwanten ga ik niet zelf aan hobbyen.

Bedankt voor de respons :s)
Tevens -purist.
pi_126775668
PTA'ers, ik heb enkele vragen over een tweedehands Citroen C3 1.4i Exclusive uit 2003 die ik op het oog heb. De auto heeft enkele goed zichtbare beschadigingen in de bumpers, wat mij op zich niet heel erg stoort.
Maar! Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto? Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring? En is dit eventueel te repareren door een garage?

Ik heb de auto nog niet in het echt gezien trouwens, ik kom de advertentie net tegen online. Ik weet daarom niet of de bumper van kunststof is of een ander materiaal.

Foto's van de scheuren.

If you open your mind too much your brain will fall out
pi_126775957
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
PTA'ers, ik heb enkele vragen over een tweedehands Citroen C3 1.4i Exclusive uit 2003 die ik op het oog heb. De auto heeft enkele goed zichtbare beschadigingen in de bumpers, wat mij op zich niet heel erg stoort.
Maar! Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto? Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring? En is dit eventueel te repareren door een garage?

Ik heb de auto nog niet in het echt gezien trouwens, ik kom de advertentie net tegen online. Ik weet daarom niet of de bumper van kunststof is of een ander materiaal.

Foto's van de scheuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In mijn optiek gebaseerd op de foto's zullen de scheuren geen problemen opleveren voor de APK. Ook kwa prestaties van de auto ziul je er niks van merken. Het is puur optisch en cosmetisch
  Moderator maandag 20 mei 2013 @ 18:42:23 #50
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126775968
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto?
Nee.
quote:
Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring?
Deze scheuren niet.
quote:
En is dit eventueel te repareren door een garage?
Ja, die zal je bumper vervangen en laten spuiten. Een schadehersteller kan dit veel goedkoper fixen. Een reeds gespoten bumper van de sloop (laten) monteren zal nog goedkoper zijn.

Mijn opinion: het ziet er kut uit, maar het heeft verder geen invloed op de feel & ride van je wagen. Ik zou er niets aan doen, tenzij je je er bijzonder veel aan ergert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')