wat voor een auto? type merk? bouwjaar ? electrische stuurbekrachtingig (city stand) of hydraulische ?quote:Op maandag 6 mei 2013 20:15 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb pas een auto gekocht met stuurbekrachtiging en merk dat hij wat zwaarder naar rechts stuurt. Ook draait het stuur wat moeizaam terug na een bocht, niet zo soepel als dat eerst ging. Volgens mij was dit niet zo in het begin, iemand enig idee wat er kan zijn?
Excuses, het is een Opel Corsa 1.2 16V uit 1998.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wat voor een auto? type merk? bouwjaar ? hier kan je niks mee
Hydraulisch systeem dus. Het kan zijn dat er bv lekkage is (zowel intern als extern) of dat er bijvoorbeeld een veerpootlager defect is.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:20 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Excuses, het is een Opel Corsa 1.2 16V uit 1998.
Kan ik dit zelf vast stellen? Het is mijn eerste auto, heb er niet veel verstand van zoals te merken isquote:Op maandag 6 mei 2013 20:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Hydraulisch systeem dus. Het kan zijn dat er bv lekkage is (zowel intern als extern) of dat er bijvoorbeeld een veerpootlager defect is.
Voorlekkage het vloeistof nivo controleren als indicatie (aan de deksel van het res. zit een pijl stok, deze moet tussen min en max staan. eventueel aanvullen, met als mij niet vergis ATF. Het stuur hierna een aantal keer van links naar rechts draaien om het systeem te ontluchten.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:23 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Kan ik dit zelf vast stellen? Het is mijn eerste auto, heb er niet veel verstand van zoals te merken is
nee de veer kan dan draaienquote:Op maandag 6 mei 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ga nu vast iets heel doms vragen, maar een veerpootlager zorgt er toch voor dat je schokbreker mee kan draaien als je stuurt?
Huh? De veer zit om de schokbreker heen, en die draait dus wel mee met de stuurbeweging? Maar de schokbreker zelf niet?quote:
die ook. Maar de schokdemper zelf is een stalen staaf die kan draaien zonder lager. Een veer kan niet tegen draaien. Daar breken ze snel vanquote:Op maandag 6 mei 2013 20:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Huh? De veer zit om de schokbreker heen, en die draait dus wel mee met de stuurbeweging? Maar de schokbreker zelf niet?
Oooh, nu snap ik hem Dank je.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
die ook. Maar de schokdemper zelf is een stalen staaf die kan draaien zonder lager. Een veer kan niet tegen draaien. Daar breken ze snel van
't Is niet moeilijker dan je fietsbandquote:Op donderdag 9 mei 2013 09:38 schreef Mileena het volgende:
Ik heb voor het eerst een auto en laatst zei een neef tegen me dat ik regelmatig de bandenspanning moet controleren. Maarre hoe kan ik de bandenspanning controleren? Is dat moeilijk om te doen?
Fullservice is zeldzaam, een garage kan het wel. Maar jij ook.quote:En zijn er in Den Haag benzinestations waar ze dat voor je kunnen doen als je het zelf niet weet?
Ja, of iig een defecte schakelaar of een los contact, of corrosie in één van de stekkers die achterop de schakelaars zitten, of in één van de motortjes. effe zoeken en rommelen dus.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Andere vraag:
Als autoramen eerst wel open gingen, dan soms wel en soms niet, en nu helemaal niet meer... Klinkt dat als corrosie in de schakelaar?
9 uit 10 dat het alleen het lampje in je dashboard is wat je moet vervangenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:54 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een Hyundai Getz uit 2004 en nu is mijn verlichting in de middenconsole gedeeltelijk uitgevallen. Nu denk ik zelf aan een zekering maar ik weet niet welke, ik heb er al een paar gechecked maar die zijn goed. Wie weet welke ik moet hebben?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meestal kan je die drie knoppen eraf trekken met een beetje kracht. En dan zie je of een schroefje zitten of direct al het lampje. Maar google dat eerst eens op, voordat je alles slooptquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef mirelia het volgende:
Ok dan word het een stuk lastiger ben ik bang, dan moet ik uitzoeken hoe ik daarbij kan.
Maar alvast bedankt voor je tip
4.05% afwijking, niet doen, is te veelquote:Op zondag 12 mei 2013 15:38 schreef x3ro het volgende:
Ik heb een korte vraag over 't verwisselen van een stel velgen + banden. Op het moment rijd ik als stadshok, gezien ik in de GTi een gehoorbeschadiging oploop, een Ford Ka uit 2006. Hierop zitten op 't moment 165/60R14 banden, nu heb ik nog een mooie set 205 GTi speedline velgen in 15" met banden in 195/50R15. Gezien beide naar mijn weten in 4x108 zijn en de Peugeot een ietwat andere ET heeft die ervoor zorgt dat ze zon 2cm verder naar buiten staan, vroeg ik mij af of het verschil van pakweg 4% tussen de beide sets een merkbaar verschil gaat geven. Op ''t moment is de teller namelijk al iets te optimistisch ten opzichte van de daadwerkelijke snelheid.
Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
4.05% afwijking, niet doen, is te veel
je gaat het wel merken in de portomonee, max afwijking wat toelaatbaar is ongeveer 2.5%quote:Op zondag 12 mei 2013 16:32 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ga je dat zo nadrukkelijk merken tijdens het optrekken bijvoorbeeld? Gezien er bij de meeste calculator software niet meer bij staat dat het feit dat mijn daadwerkelijke snelheid zo'n 4% boven de aangegeven snelheid zal liggen.
Zou in het geval van deze velgen op de Ford geen problemen moeten geven. Ze passen zonder spacers erop. Wil je echter Ford velgen op een Peugeot, heb je spacers nodig en kan dit nog wel eens issues geven.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:45 schreef JohnB52 het volgende:
Misschien geeft die et waarde wel meer slijtage?
Heb ff nagezocht. Foutcode P0234, U1102 en U1101quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Heb toch echt een foutcode nodig die begint met P
Klinkt aannemelijk, mag de garage daar straks als eerste naar gaan kijken; die mag de rest van het opkalefateren gaan doen binnenkort, want remmerij en aanverwanten ga ik niet zelf aan hobbyen.quote:
In mijn optiek gebaseerd op de foto's zullen de scheuren geen problemen opleveren voor de APK. Ook kwa prestaties van de auto ziul je er niks van merken. Het is puur optisch en cosmetischquote:Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
PTA'ers, ik heb enkele vragen over een tweedehands Citroen C3 1.4i Exclusive uit 2003 die ik op het oog heb. De auto heeft enkele goed zichtbare beschadigingen in de bumpers, wat mij op zich niet heel erg stoort.
Maar! Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto? Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring? En is dit eventueel te repareren door een garage?
Ik heb de auto nog niet in het echt gezien trouwens, ik kom de advertentie net tegen online. Ik weet daarom niet of de bumper van kunststof is of een ander materiaal.
Foto's van de scheuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef Sprouts het volgende:
Zijn deze scheuren in de voor- en achterbumper van invloed op de prestaties van de auto?
Deze scheuren niet.quote:Leveren dit soort scheuren problemen op bij een APK keuring?
Ja, die zal je bumper vervangen en laten spuiten. Een schadehersteller kan dit veel goedkoper fixen. Een reeds gespoten bumper van de sloop (laten) monteren zal nog goedkoper zijn.quote:En is dit eventueel te repareren door een garage?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |