abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2013 @ 06:57:45 #151
136 V.
Like tears in rain...
pi_127778217
Zou wel een blamage zijn voor de VVD ook, je hebt twee voorzitters, en allebei moeten ze oprotten...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:17:05 #152
225540 Pugg
Friends forever
pi_127778278
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 06:57 schreef Verbal het volgende:
Zou wel een blamage zijn voor de VVD ook, je hebt twee voorzitters, en allebei moeten ze oprotten...

V.
Hoogmoed komt altijd voor de val.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:38:31 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127778436
Als van Miltenburg dit overleefd da is ze de rest van de periode toch kanonnenvoer voor de PVV
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:41:52 #154
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127778453
Ik ben blij dat de Graaf niet langer voorzitter is van het senaat maar ik vind dat te mild voor wat hij heeft geflikt. Hij heeft zijn bevoegdheden misbruikt voor een persoonlijke agenda, dat kan niet worden afgedaan met een slap on the wrist. Ik denk aan het niet langer VVD-lid mogen zijn. In het geval van van Miltenburg is het de VVD haar eigen schuld, dit was prima te voorzien aangezien het parlemente weinig enthausiast was over haar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:44:21 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127778468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 06:55 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ah, zover was ik nog niet. Dat zij als voorzitter van die commissie niet op de hoogte zou zijn geweest is inderdaad ongeloofwaardig. Of incompetent. Of beide.

V.
Inderdaad, ofwel liegt ze ofwel is ze totaal incompetent voor een hoge politieke functie. Sowieso is het niet goed. Kwestie van tijd voordat deze lame duck het loodje legt. Leuke munitie voor de volgende verkiezingen maar daar zijn de linkse partijen vast weer te braaf voor.
#NoDAPL
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:46:42 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127778493
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 07:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, ofwel liegt ze ofwel is ze totaal incompetent voor een hoge politieke functie. Sowieso is het niet goed. Kwestie van tijd voordat deze lame duck het loodje legt. Leuke munitie voor de volgende verkiezingen maar daar zijn de linkse partijen vast weer te braaf voor.
Over het algemeen is de invloed van dit soort dingen beperkt bij verkiezingen mits de partij het goed afhandelt. Dit valt meer onder de categorie bedrijfsongeval.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:50:42 #157
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127778522
Het laakbare gedrag van de senaatsvoorzitter kan de VVD misschien niet worden verweten maar als je puur omwille van vriendjespolitiek een ongeschikt iemand (werd toen toch al voorzien?) aanstelt als parlementsvoorzitter en een ander ongeschikt iemand (ja, Blok) aanstelt als minister dat vind ik toch wel iets wat electoraal mag worden afgestraft. Ik neem het van jou aan dat het niet al te veel consequenties heeft als het goed wordt afgehandeld maar ik vind dat niet terecht.
#NoDAPL
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:55:50 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127778568
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 07:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het laakbare gedrag van de senaatsvoorzitter kan de VVD misschien niet worden verweten maar als je puur omwille van vriendjespolitiek een ongeschikt iemand (werd toen toch al voorzien?) aanstelt als parlementsvoorzitter en een ander ongeschikt iemand (ja, Blok) aanstelt als minister dat vind ik toch wel iets wat electoraal mag worden afgestraft. Ik neem het van jou aan dat het niet al te veel consequenties heeft als het goed wordt afgehandeld maar ik vind dat niet terecht.
Ach men kan zich vergissen in mensen. En bovendien kan de partij er ook niet altijd wat aan doen als er een lid van hen de scheve schaats rijdt. Je zag dat ook in Frankrijk met DSK. Die kerel werd onmogelijk maar zijn partij leed er geen schade onder omdat DSK op een zijspoor werd gezet.

Het wordt pas schadelijk als de partij dit soort figuren de hand boven het hoofd gaat houden. Iets waar de VVD bij enkele figuren wel mee bezig is.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2013 @ 11:08:14 #159
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_127782608
Wat ik nu wel zo her en der hoor is dat Rutte zich mee heeft bemoeid en dat de VVD-top De Graaf heeft afgeschoten om zo Miltenburg te beschermen.
Inmiddels is ook alles afgehamerd met alle fractievoorzitters Van Miltenburg zal buiten schot blijven.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:09:19 #160
225540 Pugg
Friends forever
pi_127789586
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:08 schreef borisz het volgende:
Wat ik nu wel zo her en der hoor is dat Rutte zich mee heeft bemoeid en dat de VVD-top De Graaf heeft afgeschoten om zo Miltenburg te beschermen.
Inmiddels is ook alles afgehamerd met alle fractievoorzitters Van Miltenburg zal buiten schot blijven.
Zoals Wilders bloed rook zo zal D66 ook bloed ruiken.
Werd hun kandidaat gelijk weggestemd tijdens de voorzitter verkiezingen?
pi_127790301
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:08 schreef borisz het volgende:
Het lijkt mij vrij ernstig als de eerste minister zich gaat bemoeien met het hoogste orgaan van onze democratie uit partijpolitieke overwegingen. Ik snap dat een 2e kamervoorzitter die het debat manipuleert in het voordeel van de coalitie waardevoller is, maar dan hebben we het niet over het landsbelang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:37:42 #162
225540 Pugg
Friends forever
pi_127790576
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:41:50 #163
225540 Pugg
Friends forever
pi_127792950
quote:
De VVD-top heeft ervoor gekozen Senaatsvoorzitter Fred de Graaf te offeren om te voorkomen dat Tweede Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg in problemen zou komen. Die indruk heeft SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel, zei hij vrijdag voor BNR. De Graaf en Van Miltenburg zijn beiden lid van de VVD.

De Graaf kondigde donderdagnacht zijn vertrek aan omdat hij in opspraak is gekomen over zijn rol bij de inhuldiging van koning Willem-Alexander op 30 april. Hij zou ervoor gezorgd hebben dat PVV-leider Geert Wilders toen geen deel uitmaakte van de commissie van parlementariėrs die de vorst begeleidde.

Nadat dit uitlekte en de Tweede Kamer zich verontwaardigd toonde, heeft de VVD-top er naar verluidt bij De Graaf op aangedrongen af te treden. Haagse bronnen zeggen dat dit gebeurd is om 'besmetting' van Van Miltenburg te voorkomen.

Volgens Van Bommel was Van Miltenburg nauw betrokken bij de samenstelling van de Commissie van In- en Uitgeleide die de koning op 30 april vergezelde. Hij vindt het dan ook 'eigenaardig' dat de Tweede Kamervoorzitter heeft gezegd van niets te weten. Van Bommel zal zijn partijleider Emile Roemer vragen de zaak nog eens aan te kaarten.

Een woordvoerder van de VVD doet de theorie van Van Bommel af als onzin
Bron A.D
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:48:45 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127793208
Tja voor van Miltenburg is het denk ik niet meer dan tijd rekken. Bij het volgende incident gaat ze achter Fred aan.
pi_127793578
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:58 schreef Yi-Long het volgende:
Blijkbaar is het voor deze mensen nogal moeilijk om zich onafhankelijk en objectief op te stellen.
Onmogelijk, zodra er een komt die zich onafhankelijk en objectief zou opstellen (dus eerlijk en resoluut zou zijn) wordt die uit die positie gewerkt. Er heerst een enorm sterke hierargie in de TK (en ook EK) Zodra een kamervoorzitter zou afwijken van de strikte regels (volgens ideologische lijnen) is het einde kamervoorzitterschap. Die personen spelen allemaal het politieke 'spel' mee, daaraan kan je meteen zien dat kamervoorzitters kant macht kiezen en niet kant volk. Hierom zie je nagenoeg geen verschil tussen kamervoorzitters. Als er een op een dag wel een komt die tegen de stroom inroeit kan het weer zijn om populistische redenen. Politiek is het grootste probleem burger (in deze technologische tijd helemaal, wordt op netvlies burger gebracht via camera's en televisie)
pi_127794922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:48 schreef Hexagon het volgende:
Tja voor van Miltenburg is het denk ik niet meer dan tijd rekken. Bij het volgende incident gaat ze achter Fred aan.
Terwijl het toch zo'n mooie aanleiding zou zijn om haar en de kamer uit hun lijden te verlossen. Na 'een foutje' kun je nog met opgeheven hoofd gewoon kamerlid blijven, als je wegens incompetentie wordt vervangen na weer een huilpartij omdat het je allemaal boven het hoofd groeide wordt dat lastiger.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 juni 2013 @ 16:56:48 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127795572
De Graaf wordt gewoon geofferd om Van Miltenburg op de plek te kunnen houden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:52:24 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127807375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Terwijl het toch zo'n mooie aanleiding zou zijn om haar en de kamer uit hun lijden te verlossen. Na 'een foutje' kun je nog met opgeheven hoofd gewoon kamerlid blijven, als je wegens incompetentie wordt vervangen na weer een huilpartij omdat het je allemaal boven het hoofd groeide wordt dat lastiger.
Ach, wellicht willen ze v Miltenburg wegpromoveren. Volgend jaar zijn er weer nieuwe wethouders nodig zo her en der.

Twee gecrashte kamervoorzitters tegelijk is natuurlijk helemaal rampzalig.
pi_127807452
Als ze wethouder wordt, is dat natuurlijk niet echt een promotie. Van burgemeester zou je dat heel misschien nog kunnen zeggen (als het Amsterdam is of zo), maar ook dan staat kamervoorzitter wel wat hoger, lijkt me.
pi_127811127
Lekker boeiend, op welke plek Geertje loopt.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:32:43 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127812460
quote:
Van burgemeester zou je dat heel misschien nog kunnen zeggen (als het Amsterdam is of zo), maar ook dan staat kamervoorzitter wel wat hoger, lijkt me.
Dat denk ik niet. Burgemeester van 1 miljoen mensen vs. voorzitter zijn van 150 parlementariėrs maar zelf niets kunnen inbrengen. Ik zou voor het eerste kiezen, het tweede vind ik eerder een ceremonieel erebaantje.
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 juni 2013 @ 17:45:47 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127830604
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:56 schreef rubbereend het volgende:
De Graaf wordt gewoon geofferd om Van Miltenburg op de plek te kunnen houden.
En dat wordt dus inmiddels ook in diverse media bevestigd :')

In het partijbestuur van de VVD zitten is de laatste maanden ook geen pretje.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:36:32 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127831861
Hoe werkt dat precies? Waarom zou de druk op haar gebrekkige functioneren verminderen nu er iemand anders wordt gedwongen ontslag te nemen wegens zijn wanfunctioneren?
Mijn eerste gedachte: het is een kwestie van tijd voordat ook zij moet vertrekken. Ik vind de theorie interessant dat de VVD speculeert dat ze voor die tijd weg'gepromoveerd' kan worden.
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 juni 2013 @ 19:14:11 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127832859
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe werkt dat precies? Waarom zou de druk op haar gebrekkige functioneren verminderen nu er iemand anders wordt gedwongen ontslag te nemen wegens zijn wanfunctioneren?
Mijn eerste gedachte: het is een kwestie van tijd voordat ook zij moet vertrekken. Ik vind de theorie interessant dat de VVD speculeert dat ze voor die tijd weg'gepromoveerd' kan worden.
het is vooral dat deze kwestie niet meer haar functioneren verder zal ondermijnen omdat nu de kous af is. Had De Graaf niet opgestapt had dit nog door kunnen etteren en beide voorzitters de kop kunnen kosten.
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 16 juni 2013 @ 17:49:02 #175
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127867331
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het is vooral dat deze kwestie niet meer haar functioneren verder zal ondermijnen omdat nu de kous af is. Had De Graaf niet opgestapt had dit nog door kunnen etteren en beide voorzitters de kop kunnen kosten.
Dat klinkt plausibel al vind ik het wel raar dat het er niet verder over spreken als consequentie heeft dat het onder het tapijt wordt geveegd terwijl als er wel verder over gesproken zou worden het waarschijnlijk zou uitmonden in gedwongen ontslag nemen. Het is niet al te consequent. Ofwel is ze geschikt ofwel is ze ongeschikt, als ze ongeschikt is, waar vriend en vijand het inmiddels over eens lijkt te zijn, dan moet het niet uitmaken of dat er wel of niet verder wordt gesproken over een schandaal waar zij bij betrokken was, dan moet ze opstappen en verder gaan als parlementariėr.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')