Bij RTL zijn ze ook wakkerquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:49 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat plan zit in een la en lijkt niet meer de grootse prioriteit te hebben.
dus datquote:Op woensdag 11 december 2013 02:14 schreef rubbereend het volgende:
Ja hoe kan het sowieso dat de PVV wegkomt met de rare fractiefinanciering
Het wordt wel lachen als er eerst een referendum wordt uitgeschreven. Het zou me verbazen als meer dan 10% voor stemt. Maar dan gaan we nogal offtopic.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Bij RTL zijn ze ook wakker
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-op-losse-schroeven
Kabinet pakt zijn verlies als de motie wordt aangenomen.
SP en de PVV, dan zit je mooi op drie.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat zit niet in een mens, ze zal uit haar lijden moeten worden verlost door anderen. Ik hoop dat dat snel gebeurt want het heeft geen enkele zin om dit te laten voortwoekeren, niet voor haar en niet voor andere partijen.
Er zijn trouwens 'maar' 11 partijen in het parlement. Wie zouden haar naar de pers toe nog wel steunen naast de VVD?
Hoe kom je erbij dat juist deze 3 haar nog wel zouden steunen? Ik denk eerlijk gezegd juist dat de SP één van de partijen is die haar niet meer steunen. Ongeacht de vermeende bevoordeling van de SP door haar, dat door andere fracties wordt geinsinueerd.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
SP en de PVV, dan zit je mooi op drie.
Het is toch niet meer dan logisch dat de partij die ze bevoordeelt als een van de "verdachten" wordt genoemd? Dat dat toevallig jouw SP is, tja.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat juist deze 3 haar nog wel zouden steunen? Ik denk eerlijk gezegd juist dat de SP één van de partijen is die haar niet meer steunen. Ongeacht de vermeende bevoordeling van de SP door haar, dat door andere fracties wordt geinsinueerd.
De SP heeft zelf namelijk net zo goed last van haar slechte leiding tijdens debatten, en heeft zelf een - naar mijn mening - veel betere potentiële kamervoorzitter die verkiesbaar was (Jan de Wit).
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de VVD, de PvdA en de PVV haar nog wel steunen.
De VVD heeft ook flinke kritiek op haar..quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat zit niet in een mens, ze zal uit haar lijden moeten worden verlost door anderen. Ik hoop dat dat snel gebeurt want het heeft geen enkele zin om dit te laten voortwoekeren, niet voor haar en niet voor andere partijen.
Er zijn trouwens 'maar' 11 partijen in het parlement. Wie zouden haar naar de pers toe nog wel steunen naast de VVD?
En het CDA zou ook niet met De Volkskran gesproken hebben:quote:SP-fractievoorzitter Emile Roemer laakt op Twitter de anonieme kritiek op Van Miltenburg: Een functioneringsgesprek voer je niet via de krant. En al helemaal niet anoniem.
bron van beide quotes: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenskamers___.htmlquote:De woordvoerder van Buma laat weten dat deze niet met de Volkskrant over de Kamervoorzitter heeft gesproken.
Waarom zit dat niet in de mens? Als je merkt dat je het vertrouwen en gezag verloren hebt trek je toch je conclusies. Dat deed die andere VVD'er ook uit zichzelf van de week.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar dit is wel een hele pijnlijke, je geeft dan openlijk toe dat het te lastig is voor je. Die opgestapte man had een duidelijke fout gemaakt, dan is opstappen wat eenvoudiger.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:43 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Waarom zit dat niet in de mens? Als je merkt dat je het vertrouwen en gezag verloren hebt trek je toch je conclusies. Dat deed die andere VVD'er ook uit zichzelf van de week.
Daar zegt Roemer niet dat hij geen kritiek heeft op Van Miltenburg. Alleen dat hij de anonieme kritiek via de pers 'niet chique' vindt. Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De VVD heeft ook flinke kritiek op haar..
Maar de SP is kennelijk iig niet 1 van de 8 (of Roemer liegt):
[..]
En het CDA zou ook niet met De Volkskran gesproken hebben:
[..]
bron van beide quotes: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenskamers___.html
Ik betwijfel het. Als Van Miltenburg de eer aan zichzelf wil houden kan ze best zeggen dat ze, gezien alle consternatie en kritiek, niet meer met gezag haar werk kan doen en dat daardoor haar positie onhoudbaar is geworden. Als ik het stuk van Hoedeman moet geloven zijn we al op dat punt aanbeland. Nu nog koppig aanblijven ondergraaft haar gezag alleen nog maar meer.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dit is wel een hele pijnlijke, je geeft dan openlijk toe dat het te lastig is voor je. Die opgestapte man had een duidelijke fout gemaakt, dan is opstappen wat eenvoudiger.
Misschien hebben ze allemaal kritiek, en hebben er gewoon maar 8 met De Volkskrant gepraatquote:Op zaterdag 14 december 2013 13:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar zegt Roemer niet dat hij geen kritiek heeft op Van Miltenburg. Alleen dat hij de anonieme kritiek via de pers 'niet chique' vindt. Dat is wat anders.
Al moet ik toegeven dat het er inderdaad naar uitziet dat de SP niet bij die 8 partijen hoort. Wat ik persoonlijk vreemd vind. Dan zit er waarschijnlijk toch een kern van waarheid in het verhaal dat de SP zou zijn 'bevoordeeld'.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:43 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Waarom zit dat niet in de mens? Als je merkt dat je het vertrouwen en gezag verloren hebt trek je toch je conclusies. Dat deed die andere VVD'er ook uit zichzelf van de week.
Precies hoe ik het zie.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dit is wel een hele pijnlijke, je geeft dan openlijk toe dat het te lastig is voor je. Die opgestapte man had een duidelijke fout gemaakt, dan is opstappen wat eenvoudiger.
Het is al duidelijk dat zij van geen opgeven wil weten. Anders zou ze een jaar geleden toch al zijn opgestapt? Ik begrijp dat ook wel maar als haar politieke vrienden zien dat het een kwestie van tijd is voordat ze gedwongen zal worden om op te stappen - voor zo ver dat gaat - dan kunnen ze haar beter maar uit haar lijden verlossen door het in ieder geval niet te rekken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Als Van Miltenburg de eer aan zichzelf wil houden kan ze best zeggen dat ze, gezien alle consternatie en kritiek, niet meer met gezag haar werk kan doen en dat daardoor haar positie onhoudbaar is geworden. Als ik het stuk van Hoedeman moet geloven zijn we al op dat punt aanbeland. Nu nog koppig aanblijven ondergraaft haar gezag alleen nog maar meer.
Bij de interne verkiezingen voor de voorzitterskandidaat kregen de fractieleden het nadrukkelijke advies om op Van Miltenburg te stemmen en toch wist Ton Elias 18 van de 41 stemmen te krijgen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:10 schreef superworm het volgende:
-VVD gaat naar ik mag aannemen het eigen nest niet bevuilen.
Buma (zie ook mijn eerdere post hierover):quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:10 schreef superworm het volgende:
Acht van de elf. Dan wil ik weten: welke drie NIET?
-Roemer heeft zich al negatief uitgelaten over het anonieme commentaar.
-VVD gaat naar ik mag aannemen het eigen nest niet bevuilen.
Wie is de derde? Blijven over: SGP en PvdA. PvdA wegens in de regering zitten, SGP wegens het graag volgen van de officiële procedures en wars zijn van roddel en achterklap.
Oftewel, wat weegt zwaarder? PvdA die een coalitiepartner niet openlijk wil bekritiseren, of de moraliteit van de SGP?
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenskamers___.htmlquote:De woordvoerder van Buma laat weten dat deze niet met de Volkskrant over de Kamervoorzitter heeft gesproken.
Dus VVD, CDA, SP niet? Of VVD wel en SGP/PvdA niet?quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Buma (zie ook mijn eerdere post hierover):
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenskamers___.html
quote:Verwikkelingen rond een Kamervoorzitter | Volg het nieuws terwijl het gebeurt
Kees Berghuis, chef van de politieke redactie, over de gebeurtenissen in Den Haag.
Kijk, van de ene dag op de andere Kamervoorzitter worden, dat is een zware klus. Het is een unieke baan, met nieuwe taken en verantwoordelijkheden die je niet kunt oefenen. Elke nieuwe voorzitter heeft een moeilijke start met blunders, verkeerd vallende grappen en procedurefouten. Het hoort erbij. Het kost tijd om ervaring op te doen en gezag op te bouwen. En die tijd krijg je ook.
Inmiddels is VVD'er Anouchka van Miltenburg nu een jaar voorzitter van de Tweede Kamer. En er wordt over haar gemord, al langere tijd. Dat gaat onder andere over het voorzitten van debatten.
Toen Geert Wilders onlangs Alexander Pechtold in een debat kwalificeerde als een 'klein, miezerig mannetje', greep de voorzitter niet in. Geschrokken van alle kritiek riep Van Miltenburg de fractievoorzitters bijeen. Ze spraken af dat de voorzitter kan ingrijpen bij hevige persoonlijke aanvallen. Vorige week stond VVD-Kamerlid Ton Elias in de Tweede Kamer tegenover Liesbeth van Tongeren van Groenlinks. Van Tongeren zei dat de VVD een 'frontale aanval op de natuur' inzette; Elias bestempelde dat als een 'stompzinnige karikatuur'. Van Miltenburg greep prompt in en riep op het debat 'netjes en gezellig' te houden. Een overreactie, aldus menigeen.
Vorige week dinsdag wekte de Kamervoorzitter grote ergernis op bij het CDA. Die diende voor het wekelijkse vragenuur een vraag in over de Nederlands-Turkse journaliste die in Turkije levenslang kreeg. De vraag werd niet toegelaten. De vraag over de stroomuitval bij de publieke omroep ging wel door, stelden de CDA'ers knarsetandend vast.
Bij de PvdA is er ook kritiek. Wilders twitterde onlangs: "Het zal nooit wennen. Een Marokkaanse (Arib) vanmiddag als Kamervoorzitter met de Koran voor haar neus in de Nederlandse Tweede Kamer." Het steekt de sociaal-democraten dat Diederik Samsom het wel voor Arib opnam, en de Kamervoorzitter er het zwijgen toe deed. Premier Mark Rutte reageerde ook, in niet mis te verstane bewoordingen. Een PvdA-fractiemedewerker houdt inmiddels een lijst bij met 'opmerkelijkheden' van de voorzitter.
In haar rol als voorzitter van het zogenaamde presidium gaat het de laatste tijd evenmin soepel. SP-Kamerlid Ronald van Raak maakte er afgelopen woensdag een stevig punt van in de besloten vergadering: waarom wordt er de laatste tijd zoveel gelekt?
Het presidium is het dagelijks bestuur van Tweede Kamer. Daarin zitten de Kamervoorzitter, de griffier, de ambtelijk directeur en vertegenwoordigers van de meeste fracties. Elke twee weken komen ze bij elkaar.
Van Raak doelde op het nieuws dat het presidium had besloten de SP een ruime 5 ton subsidie te onthouden. Er waren uitgaven gedaan voor iets anders dan waarvoor ze bedoeld waren. Het is een dossier dat al jaren sleept. Onlangs stelde de directeur van de Tweede Kamer voor de SP de volledige subsidie toe te kennen. Andere partijen - waaronder een rood aangelopen CDA'er Knops - klommen prompt in de gordijnen. Daarmee zou de Tweede Kamer de campagne van de SP financieren. Resultaat: de SP wordt alsnog gekort op de subsidie.
Sommigen beweren dat Van Miltenburg de drijvende kracht achter het voorstel was en zij de SP en PVV te vriend wil houden omdat ze hun steun nodig heeft. In kringen van het presidium leeft zelfs het krachtige vermoeden dat Van Miltenburg de vergaderingen voorbespreekt met SP'er Van Raak en PVV-Kamerlid Martin Bosma.
Achter de schermen leidt nog een andere kwestie tot groot ongenoegen. De griffier van de Tweede Kamer heeft onlangs het besluit genomen om het huidige hoofd voorlichting van de Tweede Kamer te benoemen tot de Nederlandse vertegenwoordiger van de Tweede Kamer in Brussel, met steun van de voorzitter. Maar omdat er voor die belangrijke functie geen enkele procedure was geweest, kwam bij leden van het presidium afgelopen woensdag wederom het stoom uit de oren, aldus meerdere aanwezigen. D66 en anderen deelden de kritiek. Het verzet was zo massief dat men gedwongen werd de benoeming te cancellen, wordt van meerdere kanten bevestigd.
In korte tijd heeft de Kamervoorzitter dus een aantal lastige kwesties te managen. Dat hoort erbij, er is altijd wel wat met Wilders, er spelen allerlei belangen en je doet het nooit goed. Maar opvallend is vooral de harde kritiek op haar functioneren binnen de VVD zelf, de laatste weken. De voorzitter heeft geen gezag weten te verwerven, aldus meerdere vooraanstaande liberalen. Het kost haar de grootste moeite de debatten in goede banen te leiden. Ze moet basisbeginselen leren.
Het klinkt onheilspellend. Dit ongenoegen binnen de VVD sijpelt ook door naar andere partijen. Die laten de kwestie daarom - ondanks hun eigen kritiek - voorlopig aan de liberalen zelf over. Men weet: uiteindelijk duurt ook in Den Haag de dag van morgen langer dan de dag vandaag.
Bron: www.rtlnieuws.nl
quote:Verwikkelingen rond een voorzitter (2) | Volg het nieuws terwijl het gebeurt
Kees Berghuis, chef van de politieke redactie, over de gebeurtenissen in Den Haag.
Ik ben u een vervolg schuldig op mijn eerdere column. Daarin schreef ik over de moeilijke fase waar Kamervoorzitter Van Miltenburg op dit moment doorheen gaat.
In de Tweede Kamer zelf stuitte haar optreden op gemor bij verschillende fracties. In het dagelijks bestuur van de Kamer, het presidium, streden een argwanende sfeer en twijfels over de bestuurlijke gaven van de voorzitter om voorrang. Vooral binnen de eigen partij van de voorzitter - de VVD - was men erg kritisch. Zou er op dat moment geheim zijn gestemd, dan was het lot van de voorzitter vermoedelijk bezegeld.
Wie al wat langer rondloopt op het Binnenhof, weet dat er in dit soort kwesties vele belangen spelen en dat zo’n moeilijke fase ook weer voorbij kan gaan. Daarom had die column een wat slap, open einde.
We zijn nu ongeveer een maand verder, maar ik vrees dat de voorzitter nog midden in de problemen zit. Allereerst de perikelen in het presidium. Daar speelde een aantal dossiers.
In de eerste plaats de kwestie over de zogenoemde fractiesubsidies. Andere partijen verweten de voorzitter dat ze de SP en PVV voor grote bedragen probeerde te matsen omdat ze hun steun nodig heeft. De voorzitter werd hardhandig teruggefloten.
De tweede kwestie betrof een personeelsbenoeming. Het hoofd voorlichting zou in Brussel benoemd worden op een mooie plek. Niks ervan, zeiden de fracties en ze gingen er dwars voor liggen, waarbij de emoties hoog opliepen. Het besluit werd teruggedraaid met als resultaat dat de vacature nu onlangs voor iedereen is opengesteld.
Het derde punt was het lekken uit het presidium. Daar maakte SP'er Van Raak een punt van, want de vergaderingen zijn strikt geheim. Maar ja, als er rare dingen gebeuren en de sfeer is slecht, kun je natuurlijk wachten op een lekkage.
Om al deze ellende eens goed door te spreken, werd onlangs een speciale vergadering van het presidium belegd. Deze keer waren alleen de politici aanwezig - dus zonder ambtenaren - om in een uiterst vertrouwelijke setting de gevoeligheden te bespreken.
De meeste fracties waren nog knap nijdig over het optreden van de voorzitter vanwege de fractiekosten en personeelsbenoemingen. In die vergadering dwongen ze af dat de Kamervoorzitter en haar ambtenaren niet langer zelfstandig grote besluiten mogen nemen. Men vindt dat de voorzitter de verantwoordelijkheid van haar bevoegdheid onvoldoende serieus neemt. Mensen die ik erover spreek zeggen dat 'onder curatele geplaatst' te ver gaat. Noem het maar 'preventief toezicht'.
Ook is over het lekken gesproken. Al eerder perkte men de kring in van mensen die toegang kregen tot de notulen, die tegelijkertijd korter en vager werden. Maar het lekken ging door. In een sfeer van argwaan werd dit met elkaar besproken in die vergadering zonder ambtenaren. Men nam een bizar besluit.
Voortaan geldt: alles wat in het presidium besproken wordt, blijft supergeheim. De leden van het presidium mogen er voortaan met werkelijk niemand over spreken, behalve met hun officiële plaatsvervanger. Dus zelfs niet met hun eigen fractievoorzitter, hun baas. Dat betekent dat bijvoorbeeld Diederik Samsom of Halbe Zijlstra niets mag horen.
Mij is inmiddels gebleken dat D66-leider Pechtold zich van de weeromstuit tot plaatsvervanger van D66-Kamerlid Van Veldhoven heeft laten benoemen. Verder heeft men afgesproken dat op lekken een zware straf staat. Niet eerder werd gevraagd de telefoon uit te schakelen tijdens een gesprek. Niet eerder werden gesprekken bewust via een 'vaste lijn' gevoerd. Ik heb inmiddels de krachtige indruk dat de Rijksrecherche op enig moment wordt ingeschakeld.
Dat tekent de sfeer in het presidium. Ik wil ervoor waken alles klakkeloos op het bordje van de voorzitter te schuiven, want het is al met al een bont gezelschap. Maar ze is wel eerst verantwoordelijke en het is inmiddels een volstrekte bende geworden. "Hadden we maar iemand als Jan de Wit (SP-kb) of Hamer (PvdA-kb) gekozen", verzuchtte een fractievoorzitter vorige week.
Haar eigen partij heeft de handen van haar afgetrokken, zoals ik in mijn vorige column al schreef. Afgelopen donderdag bij de stemmingen werd dat nog eens onderstreept. Van Miltenburg zat de vergadering voor. GroenLinks-leider Van Ojik legde een zogeheten stemverklaring af. VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra vond dat Van Ojik te ver ging en sprak voorzitter Van Miltenburg daar stevig op aan. Achteraf bleek de voorzitter de goede lijn gekozen te hebben en moest Zijlstra achter de schermen tandenknarsend door het stof. Maar de echte reden dat Zijlstra naar voren sprong, was omdat hij klaar is met de Kamervoorzitter.
Ik breng u vandaag een beetje op hoogte van dit spel achter de schermen, maar ook dit ditmaal ga ik geen conclusies trekken over de toekomst van de Kamervoorzitter. Ik beloof u wel: wordt vervolgd.
Bron: www.rtlnieuws.nl
Hexa had ze hier vorige week al geplaatstquote:Op zaterdag 14 december 2013 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier nog wat achtergronden:
[..]
[..]
Ik was het alweer vergeten. Onbegrijpelijk dat zo'n duidelijk signaal is genegeerd. Persoonlijk walg ik van Ton Elias (ik zie een dom pratend hoofd waar geen zinnig woord uit komt) maar als de eigen partij al zo nadrukkelijk het niet al te vrijblijvende stemadvies negeert dan moet je eens goed nadenken of dat er voldoende vertrouwen is in de kandidaat en je afvragen waar dat op is gebaseerd (terechte inschatting van een gebrek aan kwaliteit en ervaring?).quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij de interne verkiezingen voor de voorzitterskandidaat kregen de fractieleden het nadrukkelijke advies om op Van Miltenburg te stemmen en toch wist Ton Elias 18 van de 41 stemmen te krijgen.
Ook binnen haar eigen partij ligt ze van begin af aan niet goed.
Daar had ik hem ook al op gewezen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Buma (zie ook mijn eerdere post hierover):
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenskamers___.html
Alleen de SP en et CDA hebben zich er over uitgesproken zover ik weet, en die zeggen (al dan niet impliciet) dat zij het niet waren..quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:20 schreef superworm het volgende:
[..]
Dus VVD, CDA, SP niet? Of VVD wel en SGP/PvdA niet?
Owh, excuses danquote:Op zaterdag 14 december 2013 17:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hexa had ze hier vorige week al geplaatst. Post 200.
Dat zag ik pas nadat ik die post al geplaatst hadquote:Op zaterdag 14 december 2013 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar had ik hem ook al op gewezen.
POL / Anouchka van Miltenburg
Wat zou het toch handig zijn als iedereen eerst alles leest alvorens te reageren.
Een vermakelijk soapje trouwens al is het sneu voor van Miltenburg. Ik vermoed dat Hexagon wat popcorn pakt terwijl hij dit volgt. Metaforisch gesproken natuurlijk.
Ik lees met verbijstering die twee columns, ja. Als popcornkijker van belangrijke debatten had ik ook allang door dat ze er een potje van maakte, maar dat gedoe in het praesidium gaat alle perken te buiten (als het waar is dat zij er verantwoordelijk voor is).quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen de SP en et CDA hebben zich er over uitgesproken zover ik weet, en die zeggen (al dan niet impliciet) dat zij het niet waren..
De VVD zou ik niet afschrijven als bron, aangezien er recent nog een aanvaring is geweest van een VVD-er (Zijlstra meen ik) en de Kamervoorzitter. Ook is er binnen de VVD al langer kritiek op haar functioneren. Nou is Zijlstra Blok natuurlijk niet, maar toch..
Dat had ik al begrepen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zag ik pas nadat ik die post al geplaatst hadWas te druk met quoten en bronnen kopiëren
Ik heb geen idee.. Maar de VVD kan het iig niet. Ze is verkozen door haar mede-Kamerleden en ik denk dat ze niets kunnen doen tot het kabinet valt of aan het einde van de regeerperiode zit (nieuwe verkiezingen dus). Zie ook het artikel in de Volkskrant. Tenzij ze uit zichzelf opstapt. Dus dat wordt "wegpesten", en dat lijkt nu begonnen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik lees met verbijstering die twee columns, ja. Als popcornkijker van belangrijke debatten had ik ook allang door dat ze er een potje van maakte, maar dat gedoe in het praesidium gaat alle perken te buiten (als het waar is dat zij er verantwoordelijk voor is).
Is de VVD de enige die haar uit haar positie van voorzitter kan schoppen? Hoe werkt zo'n ontslag?
Ook dat kan je vinden in de laatste tientallen reacties en de bronnen die hierbij zijn gegeven.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik lees met verbijstering die twee columns, ja. Als popcornkijker van belangrijke debatten had ik ook allang door dat ze er een potje van maakte, maar dat gedoe in het praesidium gaat alle perken te buiten (als het waar is dat zij er verantwoordelijk voor is).
Is de VVD de enige die haar uit haar positie van voorzitter kan schoppen? Hoe werkt zo'n ontslag?
Die uitgestapte PVV'er vormt in z'n eentje ook een fractiequote:Op zaterdag 14 december 2013 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Acht van de elf toch?
En de anderen zijn waarschijnlijk gewoon beleefd en correct of willen dat niet uitspreken omdat ze van de eigen partij is, wat m.i. een slechte reden is. Je beschermt haar er niet mee, je maakt de lijdensweg alleen maar langer.
Ho ho, acht van de elf hebben anoniem naar de media gelekt dat ze haar weg willen hebben. Het is goed mogelijk dat alle fracties haar weg willen hebben, maar dat er een aantal fracties is dat dit op een fatsoenlijke manier wil bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:38 schreef remlof het volgende:
Acht van de twaalf fractievoorzitters zouden graag zien dat deze prutstante vertrekt.
En toch blijven zitten, hoe haalt ze het in haar hoofd?
quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook dat kan je vinden in de laatste tientallen reacties en de bronnen die hierbij zijn gegeven.
Nobody expects the Spanish Inquisition.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:56 schreef superworm het volgende:
[..]Ik dacht dat dit een gesprek was, geen inquisitie.
Ik schetste dan ook het meest rooskleurige beeld voor tante Anouschquote:Op zaterdag 14 december 2013 17:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ho ho, acht van de elf hebben anoniem naar de media gelekt dat ze haar weg willen hebben. Het is goed mogelijk dat alle fracties haar weg willen hebben, maar dat er een aantal fracties is dat dit op een fatsoenlijke manier wil bewerkstelligen.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:55 schreef [quote]
[b]Op zaterdag 14 december 2013 13:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien hebben ze allemaal kritiek, en hebben er gewoon maar 8 met De Volkskrant gepraat
Maar goed: misschien had je wat aan mijn post erover. Denk echt dat het zo zit (pas weg bij nieuwe verkiezingen of zelf opstappen. Niet afdwingbaar om haar af te laten treden)quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:56 schreef superworm het volgende:
[..]Ik dacht dat dit een gesprek was, geen inquisitie.
GMTA.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sloggi het volgende:[/b]
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |