abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 april 2013 @ 04:00:00 #151
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125788387
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja mensen gaan meer risico's nemen, ik zie zelden oldtimers hard rijden. Alleen BMW's, maar daar zijn ze voor...

Maar jij en ik weten net zo goed wat er met een kever gebeurt bij een zwaar ongeluk...


En hier word je helemaal niet vrolijk van:

dat je die overbeladen t3 er niet bij gezet hebt ;)
pi_125788435
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
GGGG
pi_125788767
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:00 schreef T42 het volgende:

[..]

dat je die overbeladen t3 er niet bij gezet hebt ;)
die had ik ook wel verwacht :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125788892
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
:')
Facts don't care about your feelings
pi_125789104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Vind je het ook vanzelfsprekend dat iedereen die van de weg gebruikt maakt 4x het bedrag moet aftikken dat nodig is om die weg te onderhouden? Als het autoverkeer niet zo zwaar gebruikt werd om de algemene middelen te spekken hadden we dit probleem evengoed niet.
pi_125789172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Wat een bak met onzin. De enige eerlijke manier is betalen naar gebruik. Dus MRB er af voor iedereen en dan kilometer heffing of bij op de brandstof. Dan worden zuinige auto's/rijders ook nog eens beloond. (dan bedoel ik echt zuinige auto's in praktijk en niet die in de fabriekstest.)

Helaas is het eerste te veel papierwerk en het tweede zorg voor veel tanken in het buitenland.

Maar om nou te stellen dat iedereen evenveel wegenbelasting moet betalen terwijl je amper gebruik maakt van de weg vind ik onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:16:03 ]
pi_125789187
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:15:53 ]
pi_125789191
:X

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:16:14 ]
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:29:07 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125789335
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Ivo1985 het volgende:
En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
^^ Precies. Wat je in een aantal jaar bespaart aan motorrijtuigenbelasting, mag je afdragen aan de verkoper.
Wat dat betreft zou het aanpassen van de regeling wel eens geheel andersom kunnen uitpakken: oude hokken worden veel goedkoper, en de "echte liefhebber" kan er dus heel goedkoop veel meer bijkopen! Moet je ze alleen wel op eigen terrein zetten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:13 schreef BroesWillems het volgende:
Wat een bak met onzin. De enige eerlijke manier is betalen naar gebruik. Dus MRB er af voor iedereen en dan kilometer heffing of bij op de brandstof.
Die heffing zit allang op brandstof! Heel ruim zelfs! Alleen wil de overheid typisch zo veel mogelijk verschillende belastingen heffen, in de hoop dat het totaal niet opvalt of zo.
Daarbij zorgt hogere brandstofaccijns alleen voor een nog grotere kapitaalvlucht van mensen die over de grens tanken. Draai dat om: verlaag de accijns, en verkoop brandstof aan Belgen en Duitsers, dan hebben we er als land netto iets aan.

quote:
Dan worden zuinige auto's/rijders ook nog eens beloond. (dan bedoel ik echt zuinige auto's in praktijk en niet die in de fabriekstest.)
Dan zal de bestuurder ook volgens fabriekstest moeten rijden. Een Aygo o.i.d. komt daar prima bij in de buurt, maar niet als je 130 in z'n 3 rijdt omdat je baas toch de brandstof betaald.
Of vergelijk voor de gein eens een BMW M3 met een Toyoto Prius, waarbij de bestuurder z'n best doet om onzuinig te rijden:

quote:
Helaas is het eerste te veel papierwerk en het tweede zorg voor veel tanken in het buitenland.
Feit is: mensen willen autorijden. Ondanks vele miljarden aan heffingen door de overheid, en vele miljarden subsidie aan "openbare alternatieven".

quote:
Maar om nou te stellen dat iedereen evenveel wegenbelasting moet betalen terwijl je amper gebruik maakt van de weg vind ik onzin.
Het is dan ook geen wegenbelasting maar motorrijtuigenbelasting. En nu ook al is dat totaal onafhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de weg. Het zou veel logischer zijn om het daarvan afhankelijk te maken dan van de leeftijd. Want zoals de video's hierboven aangeven zijn oude bakken naast vervuilend ook zeer onveilig.

[ Bericht 29% gewijzigd door RemcoDelft op 27-04-2013 09:50:45 ]
censuur :O
pi_125790404
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Wat een afgunst weer. :')
pi_125790454
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:

Het is dan ook geen wegenbelasting maar motorrijtuigenbelasting. En nu ook al is dat totaal onafhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de weg. Het zou veel logischer zijn om het daarvan afhankelijk te maken dan van de leeftijd. Want zoals de video's hierboven aangeven zijn oude bakken naast vervuilend ook zeer onveilig.
Dus dan zou je juist meer moeten betalen als je een oude auto hebt?
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:22:54 #162
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125790886
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125791664
quote:
niet haten. ik heb altijd een w123 diesel willen hebben maar nu dat niet meer kan moet ik een nieuwe auto op mijn realistische shortlist vinden!
pi_125793664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.
Daar is het natuurlijk wél de bedoeling overigens. De regeling is bedoeld om aanschaf van zuinige auto's te stimuleren.

En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
Leve de gebakken lucht in Nederland. :')

De Mercedessen etc uit 1980-1986 gaan wel voor dumpprijzen weg trouwens. :P In tegenstelling tot Volvo-rijders: die Volvo-rijders tellen bij de huidige marktwaarde gewoon de besparing aan MRB er boven op. :') Dus 7 maanden x 100 Euro (in geval van LPG of diesel) = 700 Euro bovenop de marktwaarde, en dan straks iedere maand 100 Euro zakken. :') En maar blijven piepen over "waardedaling": juist door dit soort geintjes zijn die prijzen zo absurd gestegen. :X
  Vis een optie? zaterdag 27 april 2013 @ 15:23:31 #165
70532 loveli
N
pi_125796125
Andersom kun je ook zeggen dat de waardevermindering van een zware auto voor een groot deel wordt veroorzaakt door wegenbelasting. Kleine prutsautootjes van zo'n 10 jaar oud kosten bijna net zoveel als grote kwaliteitsauto's uit datzelfde jaar, puur om de maandlasten.
crap in = crap out
pi_125798180
Vooral maandlasten, dus niet alleen wegenbelasting maar ook de veel hogere verzekeringspremie en verbruik.

Maar toch denk ik dat mijn verhaal klopt: waarom is een Volvo 240 uit 1988 maar maximaal 1000 Euro waard, terwijl exact dezelfde uit 1986 (zelfde maat, gewicht, motor, enz enz) in dezelfde staat voor 4000 Euro (of meer) van eigenaar moest wisselen? ;)
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:53:19 #167
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125798477
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125799552
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Vind je het ook vanzelfsprekend dat iedereen die van de weg gebruikt maakt 4x het bedrag moet aftikken dat nodig is om die weg te onderhouden? Als het autoverkeer niet zo zwaar gebruikt werd om de algemene middelen te spekken hadden we dit probleem evengoed niet.
Dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte, maar dat gaat sowieso te diep.

Daarbij; melkkoe.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125799570
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:53 schreef Prowl het volgende:
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Mja, restwaarde hè.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125800169
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 17:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Mja, restwaarde hè.
Die is nu ook nihil. :@
pi_125801209
Is er nu een definitieve uitspraak?
History became legend, legend became myth.
  zaterdag 27 april 2013 @ 18:37:29 #172
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_125801473
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 17:52 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die is nu ook nihil. :@
Mensen houden graag zich zelf voor de gek.
pi_125806370
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:28 schreef valek het volgende:
Is er nu een definitieve uitspraak?
Op 14 mei worden de moties van Bashir behandeld, worden die niet aangenomen dan wordt het een wetsvoorstel en dan is het zo gepiept lijkt me.
pi_125807170
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:53 schreef Prowl het volgende:
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Nee hoor, die van 86 komt dus straks voor kwartaalbelasting in aanmerking. Die van 88 nooit.
Dus die van 1986 kost 120 euro p/j. Die van 1988 komt op 664 euro p/j.
Dat is een verschil van 544 euro per jaar.
Dat betekend dat je voor de 88er 8160 euro MRB betaald voordat hij belastingvrij word.
Voor de 86er komt het op 1560 euro voordat hij MRB vrij word.
Dat is dus een verschil van 6600 euro!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 21:00:49 ]
pi_125808712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Dat betekend dat je voor de 88er 8160 euro MRB betaald voordat hij belastingvrij word.
Naah joh.. Minimaal 16000. Inflatie correctie tot 2028, kwartje van weekers in het 5de kabinet Rutte in 2016, en het kalifaat van brussel belasting op voertuigen in 2021 komt er nog bij .. 8)7
Dit is een Signature....
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:44:35 #176
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125813064
Wat een gezeur.

Als je als hobby een oude auto hebt, dan maken die paar tientjes per maand écht niets uit voor de liefhebber. En rijd je in de wintermaanden niet dan schors je die auto toch, bij een klassieker kost dat niet veel.

Een hobby kost geld, ben blij dat je niet extra moet dokken voor extra de vervuiling die je auto geeft.
pi_125813166
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:44 schreef Cucumissativus het volgende:
ben blij dat je niet extra moet dokken voor extra de vervuiling die je auto geeft.
Dat zou helemaal idioot zijn. :{
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:54:32 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125813526
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:44 schreef Cucumissativus het volgende:
Wat een gezeur.

Als je als hobby een oude auto hebt, dan maken die paar tientjes per maand écht niets uit voor de liefhebber. En rijd je in de wintermaanden niet dan schors je die auto toch, bij een klassieker kost dat niet veel.

Een hobby kost geld, ben blij dat je niet extra moet dokken voor extra de vervuiling die je auto geeft.
Paar tientjes? Vertel dat de dieselaars en lpg rijders maar.
pi_125813561
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Paar tientjes? Vertel dat de dieselaars en lpg rijders maar.
En inderdaad, voor hen is de schade nog veel groter.
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:56:09 #180
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125813588
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat zou helemaal idioot zijn. :{
Idioot vind ik dat ze nu gratis over de weg rijden, met een dubbele uitstoot t.o.v. een moderne auto die wel aan alle eisen voldoet en netjes en wegenbelasting plichtig is.
pi_125813776
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:56 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Idioot vind ik dat ze nu gratis over de weg rijden, met een dubbele uitstoot t.o.v. een moderne auto die wel aan alle eisen voldoet en netjes en wegenbelasting plichtig is.
Dat vind ik persoonlijk niet.
Sowieso, al dat uitstoot gedoe :{
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:01:24 #182
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125813833
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Paar tientjes? Vertel dat de dieselaars en lpg rijders maar.
De meeste klassiekers rijden op benzine, en de achteraf ingebouwde lpg tank kan er ook weer uit.

Voor die paar Diesels die onder de liefhebber klassiekers vallen kunnen hun auto schorsen voor 73 euro per keer.

Alle vervuilers/profiteurs met een gare import Mercedes Diesel, Jetta D e.d. worden hiermee in één keer van de weg gehaald. ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door Cucumissativus op 27-04-2013 23:28:17 ]
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:50:56 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125815960
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:01 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

De meeste klassiekers rijden op benzine, en de achteraf ingebouwde lpg tank kan er ook weer uit.

Voor die paar Diesels die onder de liefhebber klassiekers vallen kunnen hun auto schorsen voor 73 euro per keer.

Alle vervuilers/profiteurs met een gare import Mercedes Diesel, Jetta D e.d. worden hiermee in één keer van de weg gehaald. ^O^
Afgunst! *O*
pi_125815989
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:01 schreef Cucumissativus het volgende:
Voor die paar Diesels die onder de liefhebber klassiekers vallen kunnen hun auto schorsen voor 73 euro per keer.
Slechts 24,- :)
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:53:42 #185
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125816050
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Afgunst! *O*
Nee, ik zit er alleen maar in mijn BMW cabrio achter, en zit die walmen maar in te ademen.
Ik hou van auto's, maar als je het niet kan betalen dan moet je een andere hobby zoeken.
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:55:24 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125821351
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:53 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Nee, ik zit er alleen maar in mijn BMW cabrio achter, en zit die walmen maar in te ademen.
Ik hou van auto's, maar als je het niet kan betalen dan moet je een andere hobby zoeken.
Goed idee, ik stem voor de cabriotoeslag. Een hobby mag best wat extra kosten nietwaar, als je dat niet kunt betalen kun je er net zo goed mee stoppen *O*

en de postzegelheffing, tuiniertoeslag, natuurlijk ook de bridgetaks
  zondag 28 april 2013 @ 07:50:22 #188
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125821375
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 07:42 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Goed idee, ik stem voor de cabriotoeslag. Een hobby mag best wat extra kosten nietwaar, als je dat niet kunt betalen kun je er net zo goed mee stoppen *O*

en de postzegelheffing, tuiniertoeslag, natuurlijk ook de bridgetaks
Het is geen toeslag, maar je moet gewoon net zoals een ander betalen voor het gebruik van de weg. Ik krijg ook geen goedkope benzine voor mijn ritjes in de zon omdat het mijn hobby is.
pi_125821398
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 07:50 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Het is geen toeslag, maar je moet gewoon net zoals een ander betalen voor het gebruik van de weg. Ik krijg ook geen goedkope benzine voor mijn ritjes in de zon omdat het mijn hobby is.
Je gaat voorbij aan het feit dat er voor de overheid op zich geen prijskaartje aan het wel of niet rond laten rijden van die oldtimers zit. De MRB voor het wel-MRB betalende deel van het wagenpark levert al ca. 4x het bedrag op dat nodig is om de weg te onderhouden. Alles dat extra binnenkomt vloeit dus rechtstreeks in naar de algemene middelen en het is dus niet zo dat de rest van Nederland meer moet betalen om de weg in orde te houden omdat oldtimers dat niet doen. De uitspraken 'de vrijstelling kost x-miljoen' zijn dan ook alleen maar terecht omdat de winst van het afschaffen van de vrijstelling al ingeboekt was. Daar is een spreekwoord over, iets met huid en beer.

Om historische redenen zijn/waren oldtimers MRB vrij. Oldtimers moesten dus niet betalen, net als bromfietsers, tractoren en dat soort spul. Wat er nu gedaan is, is dat min of meer willekeurig deze groep eruit gepikt is om extra aan de schatkist bij te dragen.

edit: trouwens, mocht jouw nieuwe cabrio als tweede auto ook maar 1000 km per jaar rijden vind ik het persoonlijk ook niet zo nodig dat je belasting moet betalen. En de benz diesel uit 86 die elke ochtend over de A2 zwoegt zou het naar mijn mening wel gewoon moeten.
  zondag 28 april 2013 @ 08:58:23 #190
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125821665
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 07:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het feit dat er voor de overheid op zich geen prijskaartje aan het wel of niet rond laten rijden van die oldtimers zit. De MRB voor het wel-MRB betalende deel van het wagenpark levert al ca. 4x het bedrag op dat nodig is om de weg te onderhouden. Alles dat extra binnenkomt vloeit dus rechtstreeks in naar de algemene middelen en het is dus niet zo dat de rest van Nederland meer moet betalen om de weg in orde te houden omdat oldtimers dat niet doen. De uitspraken 'de vrijstelling kost x-miljoen' zijn dan ook alleen maar terecht omdat de winst van het afschaffen van de vrijstelling al ingeboekt was. Daar is een spreekwoord over, iets met huid en beer.

Om historische redenen zijn/waren oldtimers MRB vrij. Oldtimers moesten dus niet betalen, net als bromfietsers, tractoren en dat soort spul. Wat er nu gedaan is, is dat min of meer willekeurig deze groep eruit gepikt is om extra aan de schatkist bij te dragen.

edit: trouwens, mocht jouw nieuwe cabrio als tweede auto ook maar 1000 km per jaar rijden vind ik het persoonlijk ook niet zo nodig dat je belasting moet betalen. En de benz diesel uit 86 die elke ochtend over de A2 zwoegt zou het naar mijn mening wel gewoon moeten.
Zoals elke andere belasting gaat ook de MRB naar algemene middelen, het zou mooi zijn dat we alleen voor de werkelijke kosten mochten betalen. :)

Vergeet niet dat motorrijders ook belasting moeten betalen, de meeste zullen alleen met droog weer of voor hun plezier rijden. Zo willekeurig is die selectie niet.

Ik heb in het verdelen naast mijn normale auto een Jeep Wrangler gehad voor de zomer, ik betaalde daarvoor ook elke maand wegenbelasting. Waarom zou een auto van een ouder bouwjaar dan een uitzondering moeten zijn?

Liefhebberij of hobby hebben niets met het bouwjaar te maken, en rij je echt zo weinig dan schors je hem toch voor die maanden?
  zondag 28 april 2013 @ 09:07:56 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125821719
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 08:58 schreef Cucumissativus het volgende:

Ik heb in het verdelen naast mijn normale auto een Jeep Wrangler gehad voor de zomer, ik betaalde daarvoor ook elke maand wegenbelasting. Waarom zou een auto van een ouder bouwjaar dan een uitzondering moeten zijn?
Wat jij van die regeling vindt doet niet zoveel ter zake, de regeling bestaat gewoon. Maar je klinkt wel heel jaloers.

quote:
Liefhebberij of hobby hebben niets met het bouwjaar te maken.
Exact, ben blij dat je het zelf toegeeft.

En niet iedereen heeft de mogelijkheid tot schorsen.
  zondag 28 april 2013 @ 09:40:50 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125821958
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 07:50 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Het is geen toeslag, maar je moet gewoon net zoals een ander betalen voor het gebruik van de weg. Ik krijg ook geen goedkope benzine voor mijn ritjes in de zon omdat het mijn hobby is.
Tsja, maar jij hebt dan ook geen "club" die bij de overheid gaat janken als ze belasting moeten betalen. Want blijkbaar werkt ondemocratisch lobbygedrag in Nederland nog steeds.
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 07:59 schreef CafeRoker het volgende:
Je gaat voorbij aan het feit dat er voor de overheid op zich geen prijskaartje aan het wel of niet rond laten rijden van die oldtimers zit. De MRB voor het wel-MRB betalende deel van het wagenpark levert al ca. 4x het bedrag op dat nodig is om de weg te onderhouden. Alles dat extra binnenkomt vloeit dus rechtstreeks in naar de algemene middelen en het is dus niet zo dat de rest van Nederland meer moet betalen om de weg in orde te houden omdat oldtimers dat niet doen. De uitspraken 'de vrijstelling kost x-miljoen' zijn dan ook alleen maar terecht omdat de winst van het afschaffen van de vrijstelling al ingeboekt was.
Onzinvergelijking. Je kan voor elke willekeurige auto zeggen dat "het de overheid niets kost" om die te laten rondrijden. Feit is: de overheid heeft een gruwelijke geldhonger. Feit is ook: als de een minder betaalt, betaalt de ander meer. Die x miljoen die ouwe bakken nu niet hoeven te betalen, komt gewoon bij de rest van de belastingbetalers vandaan. Alleen "de rest van de belastingbetalers" heeft geen lobbyclub.
censuur :O
  zondag 28 april 2013 @ 09:41:07 #193
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125821961
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat jij van die regeling vindt doet niet zoveel ter zake, de regeling bestaat gewoon. Maar je klinkt wel heel jaloers.

[..]

Exact, ben blij dat je het zelf toegeeft.

En niet iedereen heeft de mogelijkheid tot schorsen.
Ik ben niet jaloers, ik had toen ook kunnen kiezen voor een nog oudere auto om te kunnen profiteren. Maar ik vond een fraai exemplaar uit 1994 en kocht wat ik mooi vond en niet wat het voordeligste was. (met een verbruik van 1 op 5 boeide die wegenbelasting me ook niet meer)

De overheid heeft het in het verleden altijd te rooskleurig bekeken. Een oldtimer zou volgens hun alleen uit de garage komen bij mooie dagen om een ritje te maken en de rest van het jaar zou hij gepoetst en onderhouden worden.

Nu met de import van Diesels die dagelijks worden gebruikt en alleen voor het voordeel worden gekocht zien ze in dat ze iedereen over een kam moet scheren. Alleen zo wordt misbruik tegen gegaan.

Het is toch krom om subsidie te geven op schone auto's en tevens ook de steeds grotere groep vervuilende Diesels een voordeeltje te blijven geven.
  zondag 28 april 2013 @ 09:51:04 #194
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125822053
quote:
MRB
Motorrijtuigenbelasting wordt geheven als je in het bezit bent van een auto, ongeacht het aantal kilometers dat je rijdt. Vroeger heette deze belasting wegenbelasting en is oorspronkelijk bedoeld voor de aanleg en onderhoud van wegen. In 2010 haalde de overheid 5,044 miljard euro op met deze belasting.

Accijns
Accijns is weer een andere vorm van belasting. Deze wordt geheven op brandstof zoals benzine, diesel en LPG. Per liter benzine gaat er ongeveer 1 euro (!) naar de Nederlandse overheid. Dat is meer dan de helft dat je betaalt voor een liter. Inkomsten uit accijns voor de overheid in 2010? 6,589 miljard euro.
Kijk eens naar de cijfers: Conclusie, je hoeft de brandstofaccijns nog niet eens met 1 schamele euro per liter te verhogen en je kunt de hele MRB afschaffen! Dan stimuleer je pas zuinig rijden en selectief autogebruik. Verder kun je een besparing inboeken van een enorme administratieve last van de inning van de MRB. Onvoorstelbaar dat hier niet serieus naar gekeken wordt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 28 april 2013 @ 10:02:05 #195
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125822168
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Kijk eens naar de cijfers: Conclusie, je hoeft de brandstofaccijns nog niet eens met 1 schamele euro per liter te verhogen en je kunt de hele MRB afschaffen! Dan stimuleer je pas zuinig rijden en selectief autogebruik. Verder kun je een besparing inboeken van een enorme administratieve last van de inning van de MRB. Onvoorstelbaar dat hier niet serieus naar gekeken wordt.
Geniaal plan ^O^

Maar hoe zit het dan voor de mensen die dicht bij de grens wonen?
pi_125822179
Dan wordt de benzine toch bijna 3,- per liter? Is toch niet te handhaven. Ik zou vanaf Amsterdam dan nog naar België of Duitsland kunnen rijen om winst te maken op brandstof, als dat 50% scheelt...
Facts don't care about your feelings
  zondag 28 april 2013 @ 10:08:36 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125822238
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:41 schreef Cucumissativus het volgende:
...
Het is toch krom om subsidie te geven op schone auto's en tevens ook de steeds grotere groep vervuilende Diesels een voordeeltje te blijven geven.
Als ik het nog bij kan houden gaan ze die subsidie op "schone auto's" toch ook aanpakken!?

1 op 1 het Duitse MRB systeem kopiëren.incl TOL voor vrachtwagens
Levert wat minder op; kunnen we tegelijk eens wat doen aan het uitkerings/toeslagengebouw..
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 28 april 2013 @ 10:08:41 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125822240
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Kijk eens naar de cijfers: Conclusie, je hoeft de brandstofaccijns nog niet eens met 1 schamele euro per liter te verhogen en je kunt de hele MRB afschaffen! Dan stimuleer je pas zuinig rijden en selectief autogebruik. Verder kun je een besparing inboeken van een enorme administratieve last van de inning van de MRB. Onvoorstelbaar dat hier niet serieus naar gekeken wordt.
Nee, conclusie is dat de overheid, itt de rest van de wereld, vindt dat ze alleen al aan het godsvermogen wat ze binnen halen aan accijnzen niet genoeg hebben.
  zondag 28 april 2013 @ 10:13:34 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125822301
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:41 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Ik ben niet jaloers, ik had toen ook kunnen kiezen voor een nog oudere auto om te kunnen profiteren. Maar ik vond een fraai exemplaar uit 1994 en kocht wat ik mooi vond en niet wat het voordeligste was. (met een verbruik van 1 op 5 boeide die wegenbelasting me ook niet meer)

De overheid heeft het in het verleden altijd te rooskleurig bekeken. Een oldtimer zou volgens hun alleen uit de garage komen bij mooie dagen om een ritje te maken en de rest van het jaar zou hij gepoetst en onderhouden worden.

Nu met de import van Diesels die dagelijks worden gebruikt en alleen voor het voordeel worden gekocht zien ze in dat ze iedereen over een kam moet scheren. Alleen zo wordt misbruik tegen gegaan.
De enige drijfveer is geld, niks meer en niks minder. Het is niet voor niets dat Weekers koste wat het kost 150 miljoen wil binnen halen.

quote:
Het is toch krom om subsidie te geven op schone auto's en tevens ook de steeds grotere groep vervuilende Diesels een voordeeltje te blijven geven.
Oh ja, het milieu, daar is het natuurlijk om te doen... :')

quote:
Vrijstelling mrb vervalt

De vrijstelling voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto's
  zondag 28 april 2013 @ 10:18:31 #200
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125822365
quote:
[..]

Oh ja, het milieu, daar is het natuurlijk om te doen... :')

[..]

Wat zou dan de reden zijn?
Ze willen toch niet stimuleren om die mensen in Aygootjes en C1-tjes te laten rijden omdat ze zo veilig zijn?
  zondag 28 april 2013 @ 10:24:24 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125822453
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:18 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Wat zou dan de reden zijn?
Ze willen toch niet stimuleren om die mensen in Aygootjes en C1-tjes te laten rijden omdat ze zo veilig zijn?
Zuinige auto's verbruiken minder brandstof, ergo, minder brandstofaccijns voor de staat.
  zondag 28 april 2013 @ 10:34:19 #202
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125822627
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zuinige auto's verbruiken minder brandstof, ergo, minder brandstofaccijns voor de staat.
dat is niet zo een aygo gebruikt meer brandstof dan mijn nu nog oldtimer. op papier klopt de theorie, maar in de praktijk allerminst.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 28 april 2013 @ 10:39:16 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125822716
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat is niet zo een aygo gebruikt meer brandstof dan mijn nu nog oldtimer. op papier klopt de theorie, maar in de praktijk allerminst.
Alsof de staat rekent met praktijk gegevens. :')
  zondag 28 april 2013 @ 11:26:07 #204
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125823550
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Kijk eens naar de cijfers: Conclusie, je hoeft de brandstofaccijns nog niet eens met 1 schamele euro per liter te verhogen en je kunt de hele MRB afschaffen! Dan stimuleer je pas zuinig rijden en selectief autogebruik. Verder kun je een besparing inboeken van een enorme administratieve last van de inning van de MRB. Onvoorstelbaar dat hier niet serieus naar gekeken wordt.
Die administratieve last is het bestaansrecht van ambtenaren! Mijn laatste energierekening (gas en licht) had grofweg 20 (!!) verschillende posten, en dat worden er jaarlijks meer. Ze houden zichzelf bezig met ingewikkelddoenerij i.p.v. efficient werken.
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:13 schreef AchJa het volgende:
De vrijstelling voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto's
Maar met een "plug in" SUV kan je nog tot 2018 zonder bijstelling rondrijden, en op de eigen zaak nog veel goedkoper dan zelfs een Aygo zou kosten...
censuur :O
pi_125824666


Geachte heer Weekers,

Bijgaand stuur ik u mijn LPG-installatie. Ik heb er niets meer aan.

Hoewel de brandstof uiterst milieuvriendelijk is heb ik toch gemeend om vanaf nu maar op benzine met loodvervanger te gaan rijden. U weet vast wel waarom.

U hoeft er niets voor te betalen trouwens. Het is een gift van mij aan u. Zelfs de verzendkosten heb ik voor mijn rekening genomen. Ik verwacht dat vele LPG-rijders net zo ruimhartig zullen zijn als ik, de komende tijd.

Met vriendelijke groet,
Deze oldtimerliefhebber

Zag het net op autoblog staan, vond het wel grappig :D
My dials are pupillated.
pi_125824776
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:


[..]

Maar met een "plug in" SUV kan je nog tot 2018 zonder bijstelling rondrijden, en op de eigen zaak nog veel goedkoper dan zelfs een Aygo zou kosten...
Indien er winst wordt gemaakt. :Y)
  maandag 29 april 2013 @ 22:40:47 #207
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_125884018
Hier meldt een W123-rijdster. Ik rijd de auto voornamelijk voor de lol (ca. 5000 km per jaar), naast nog een moderne auto en drie motoren (1 modern, twee klassiek). Ik heb er destijds een LPG-tank ik laten gooien, aangezien het voor de wegenbelasting niets uitmaakte. Die gaat er dus gewoon uit, als het voorstel inderdaad aangenomen wordt.
pi_125920130
Weet iemand of de regeling nu definitief is? Sommige websites zeggen van wel, andere zeggen dat het nog steeds door de tweede kamer goedgekeurd moet worden.
pi_125925532
Op 14 mei worden er nog 2 moties van Bashir behandeld (al is de kans dat die het gaan redden zéér klein) en daarna wordt er een wetsvoorstel in elkaar geflanst die zo er doorheen gejaagd gaat worden. Dus je kan ervan uitgaan dat het eigenlijk zo goed als definitief is aangezien de motie van Van Vliet al dik verworpen was (die motie hield in: wijzig er niets aan en hou het op max 30 jaar).
pi_125944280
Bedankt BW. Ik moest even zoeken wat zijn motie dan was. Maar het staat dus hier:

http://www.sp.nl/farshadb(...)oldtimers_gered.html

Het kan dus alleen nog maar beter worden. Hij wil ook een overgangsregeling voor LPG/Diesel. Ik ga vrijdag wat nieuws kopen en wilde even zeker weten dat het goed zat :P
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:31:42 #211
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125945572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:51 schreef Nucky het volgende:
Hij wil ook een overgangsregeling voor LPG/Diesel.
:')
De vorige overgangsregeling is nog niet eens afgelopen! Een nieuwe overgangsregeling zorgt er alleen voor dat het volgende kabinet weer z'n eigen poot op kan tillen door de regeling weer aan te passen.

Het hele milieuargument wordt trouwens compleet om zeep geholpen als diesels van 26-40 jaar oud een uitzonderingspositie krijgen! Voor LPG daarentegen zou ik het kunnen begrijpen. En wellicht zelfs als alleen LPG (G3?) wordt vrijgesteld, en benzine niet.
censuur :O
pi_125945705
LPG begrijp ik ook niet qua milieu. Wel qua opbrengsten voor de schatkist.
pi_125946073
Voor de 2176e keer: LPG is niet schoner dan benzine, zeker in oldtimers niet: pas vanaf G3 is LPG schoner. G2 en met name G1 (wat in 99% van de oldtimers zit) stoot meer NOx uit dan benzine. Zeker die ongeregelde G1-installaties die je in oldtimers aantreft lopen dus lekker veel fijnstof de lucht in te blazen. CO en CO2-uitstoot van LPG is wel lager, maar het gaat dus vooral om de veel schadelijkere NOx-uitstoot en dan kan je dus beter op benzine rijden. ;)
pi_125946350
LPG eruit is een relatief simpele ingreep. Een dieselmotor wisselen is wat lastiger.
De prijs van die laatste is al aardig aan het instorten.
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:00:19 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125946617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:31 schreef RemcoDelft het volgende:

Het hele milieuargument wordt trouwens compleet om zeep geholpen als diesels van 26-40 jaar oud een uitzonderingspositie krijgen! Voor LPG daarentegen zou ik het kunnen begrijpen. En wellicht zelfs als alleen LPG (G3?) wordt vrijgesteld, en benzine niet.
Welk milieuargument... :')
pi_125947393
Hmmm allemaal geen liefhebber hier zie ik.

De regeling pakt nu zonder te complex te worden de 2 grootste bezwaren tegen de MRB vrijstelling aan.

1. Veelrijders die lekker goedkoop willen rijden op Diesel of LPG zonder MRB te betalen. Met als nadeel dat de liefhebbers die perse een diesel willen rijden (ben ze in dit topiq nog niet tegen gekomen) nu gepakt worden.

2. Weinigrijders die tegen weinig kosten een oud autootje willen bezitten voor het geval dat. Bijvoorbeeld mensen die in zomer motor of fiets rijden en alleen bij slecht weer (in de winter) de auto pakken, of als tweede auto die eigenlijk niet nodig was. Hier worden degenen gepakt die geen winterstalling of garage hebben. Maar goed dan was je ook niet van echt plan de auto te conserveren/behouden voor de sloop.

De laatste groep zal nu OF mrb gaan betalen voor gebruik het hele jaar of de auto wegdoen als ie toch niet echt nodig was.
.
pi_125947694
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Kijk eens naar de cijfers: Conclusie, je hoeft de brandstofaccijns nog niet eens met 1 schamele euro per liter te verhogen en je kunt de hele MRB afschaffen! Dan stimuleer je pas zuinig rijden en selectief autogebruik. Verder kun je een besparing inboeken van een enorme administratieve last van de inning van de MRB. Onvoorstelbaar dat hier niet serieus naar gekeken wordt.
Als je bedenkt dat de meeste kilometers zakelijk of woon/werk (en met een leasebak dus ook zakelijke wordt gezien) boeken de ondernemingen deze gewoon als extra kosten. Er zullen 2 dingen gebeuren:

1. Ondernemingen hebben hogere kosten, ze maken immers relatief veel kilometers en zullen minder kunnen concurreren met andere landen. Slecht voor onze economie, wel minder vrachtwagens op de weg.

2. Weinig rijders zullen vaker een auto kopen of als tweede erbij nemen, deze auto's zullen toch gebruikt worden, ze staan immers toch voor de deur. Dit ten koste van OV of fiets/lopen. Dit is slechter voor het milieu en veiligheid in de steden/stedelijke gebieden.

Daarom.
.
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:48:06 #218
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125947879
je kunt vrachtwagens/bedrijfswagens eenvoudig uitzonderen van hoge accijnzen als ze met een tankpas tanken. verder is er niets mis met autobezit,zit zou ook niets moeten kosten, het gaan om het gebruik. Vandaar de verschuiving van belasten van bezit naar gebruik. Om dezelfde reden vind ik ook onroerendgoed belasting crimineel. De regering zou een voorbeeld moeten nemen aan Berlusconi die onroerendgoed (voor het huis waar je in woont)en wegen wegenlasting (voor 1 auto per persoon) wil afschaffen , dat zijn pas goede plannen. wat mij betreft komt Berlusconi hier in de regering.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125948158
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:26 schreef Fer het volgende:
Hmmm allemaal geen liefhebber hier zie ik.

De regeling pakt nu zonder te complex te worden de 2 grootste bezwaren tegen de MRB vrijstelling aan.

1. Veelrijders die lekker goedkoop willen rijden op Diesel of LPG zonder MRB te betalen. Met als nadeel dat de liefhebbers die perse een diesel willen rijden (ben ze in dit topiq nog niet tegen gekomen) nu gepakt worden.

2. Weinigrijders die tegen weinig kosten een oud autootje willen bezitten voor het geval dat. Bijvoorbeeld mensen die in zomer motor of fiets rijden en alleen bij slecht weer (in de winter) de auto pakken, of als tweede auto die eigenlijk niet nodig was. Hier worden degenen gepakt die geen winterstalling of garage hebben. Maar goed dan was je ook niet van echt plan de auto te conserveren/behouden voor de sloop.

De laatste groep zal nu OF mrb gaan betalen voor gebruik het hele jaar of de auto wegdoen als ie toch niet echt nodig was.
Dus omdat ik mijn oldtimer het hele jaar door wil kunnen gebruiken waarvoor deze oorspronkelijk gemaakt is, ben ik geen liefhebber? Ik ben liefhebber, dus ik wil RIJDEN. Als ik geen liefhebber was reed ik wel in een 15 jaar oud japans gevoelloos en goedkoop hok rond. Dan besteedde ik niet vele duizenden euro's aan onderhoud en restauratie.
Ik heb geen stalling bij huis, dat is onbetaalbaar. Een ongeïsoleerde garagebox zonder stroom huren in mijn woonplaats kost minimaal 100 euro per maand.
Van het geld wat ik nu niet aan stalling uitgeef, kan ik heel wat conserveren aan mijn auto. En dan heb ik het nog niet over de extra kosten die ik moet maken voor dat gevoelloze Japanse hok waar ik het eerder over had, omdat ik ook in de winter gewoon vervoer NODIG heb.

Waarom zou een hobby niet te combineren zijn met dagelijks gebruik? De echte liefhebbers weten donders goed dat je daarmee op de lange termijn absoluut niet goedkoper uit bent dan met een anoniem 'van A- naar B hok'. De MRB-vrijstelling is daarin slechts een kleine tegemoetkoming in de extra kosten, die ruimschoots door hogere uitgaven gecompenseerd wordt door de liefhebber. Denk maar aan BTW, omzetbelasting en loonbelasting voor de onderdelen en de bedrijven en werknemers die het onderhoud plegen.
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:04:51 #220
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125948246
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
... die onroerendgoed (voor het huis waar je in woont)en wegen wegenlasting (voor 1 auto per persoon) wil afschaffen , dat zijn pas goede plannen.
Op zich mee eens. Ware het niet dat dit niets verandert aan de enorme geldhonger van onze overheid (met communistische omvang!). Dus dat geld zal hoe dan ook ergens anders vandaan moeten komen.
Ook prima, alleen al uit oogpunt van efficiency zouden we geen honderden verschillende belastingen moeten hebben, maar ook daar heeft de overheid zelf andere belangen dan het land.
censuur :O
pi_125952014
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:59 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dus omdat ik mijn oldtimer het hele jaar door wil kunnen gebruiken waarvoor deze oorspronkelijk gemaakt is, ben ik geen liefhebber? Ik ben liefhebber, dus ik wil RIJDEN. Als ik geen liefhebber was reed ik wel in een 15 jaar oud japans gevoelloos en goedkoop hok rond. Dan besteedde ik niet vele duizenden euro's aan onderhoud en restauratie.
Ik heb geen stalling bij huis, dat is onbetaalbaar. Een ongeïsoleerde garagebox zonder stroom huren in mijn woonplaats kost minimaal 100 euro per maand.
Van het geld wat ik nu niet aan stalling uitgeef, kan ik heel wat conserveren aan mijn auto. En dan heb ik het nog niet over de extra kosten die ik moet maken voor dat gevoelloze Japanse hok waar ik het eerder over had, omdat ik ook in de winter gewoon vervoer NODIG heb.

Waarom zou een hobby niet te combineren zijn met dagelijks gebruik? De echte liefhebbers weten donders goed dat je daarmee op de lange termijn absoluut niet goedkoper uit bent dan met een anoniem 'van A- naar B hok'. De MRB-vrijstelling is daarin slechts een kleine tegemoetkoming in de extra kosten, die ruimschoots door hogere uitgaven gecompenseerd wordt door de liefhebber. Denk maar aan BTW, omzetbelasting en loonbelasting voor de onderdelen en de bedrijven en werknemers die het onderhoud plegen.
Het dagelijks gebruik en niet droog stallen een auto zal er op termijn toe leiden dat ie roest en slijt, uiteindelijk zal zo;n auto op de sloop eindigen. Die Duitse Benzen die afgelopen jaren ons land overspoelen zijn meestal in topstaat, dat is echt niet omdat ie zijn leven in Duitsland in de open lucht stond geparkeerd en dagelijks 100km over de autobahn scheurde.
.
pi_125954953
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:26 schreef Fer het volgende:
Hmmm allemaal geen liefhebber hier zie ik.

De regeling pakt nu zonder te complex te worden de 2 grootste bezwaren tegen de MRB vrijstelling aan.

1. Veelrijders die lekker goedkoop willen rijden op Diesel of LPG zonder MRB te betalen. Met als nadeel dat de liefhebbers die perse een diesel willen rijden (ben ze in dit topiq nog niet tegen gekomen) nu gepakt worden.

2. Weinigrijders die tegen weinig kosten een oud autootje willen bezitten voor het geval dat. Bijvoorbeeld mensen die in zomer motor of fiets rijden en alleen bij slecht weer (in de winter) de auto pakken, of als tweede auto die eigenlijk niet nodig was. Hier worden degenen gepakt die geen winterstalling of garage hebben. Maar goed dan was je ook niet van echt plan de auto te conserveren/behouden voor de sloop.

De laatste groep zal nu OF mrb gaan betalen voor gebruik het hele jaar of de auto wegdoen als ie toch niet echt nodig was.
Het is echt de grootste onzin om te beweren dat mensen die geen stalling hebben of wel het hele jaar in hun oude auto willen rijden geen liefhebber zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Het dagelijks gebruik en niet droog stallen een auto zal er op termijn toe leiden dat ie roest en slijt, uiteindelijk zal zo;n auto op de sloop eindigen. Die Duitse Benzen die afgelopen jaren ons land overspoelen zijn meestal in topstaat, dat is echt niet omdat ie zijn leven in Duitsland in de open lucht stond geparkeerd en dagelijks 100km over de autobahn scheurde.
Als je er toch gewoon in het hele jaar in wilt kan je toch net zo goed liefhebber zijn? Roest en slijtage betekent ook niet per definitie meteen sloop. Je kunt dat prima met (preventief) onderhoud ondervangen. Maar dan ben je zeker ook geen liefhebber want je onderhoudt je auto zodat je er dagelijks mee kan rijden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:02:44 #223
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125955394
Mijn ervaring is wel dat (verplichte)stilstand en vocht wel killing zijn.
Een roestvrije W123 vindt je niet snel meer.
Na tijdens mijn studententijd verschillende "klassiekers" te hebben versleten, heb ik zo snel als ik het kon betalen een geconditioneerde (verwarming en luchtdroger) garage aangeschaft.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_125955498
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:02 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn ervaring is wel dat (verplichte)stilstand en vocht wel killing zijn.
Een roestvrije W123 vindt je niet snel meer.
Na tijdens mijn studententijd verschillende "klassiekers" te hebben versleten, heb ik zo snel als ik het kon betalen een geconditioneerde (verwarming en luchtdroger) garage aangeschaft.
Dat is waar, je moet wel zoveel je kan maatregelen tegen vocht nemen. Maar als je geen stalling hebt wil het niet meteen zeggen dat je auto bestemd is voor een enkeltje sloop. Als je gewoon netjes en goed (preventief) onderhoud pleegt.
Verplichte stilstand is juist slecht vaak inderdaad.
pi_125955538
Het valt me op dat er vooral afgunst is tegen degenen die belastingvrij rijden.

Men komt niet in opstand tegen het feit dat de wegenbelasting zo belachelijk hoog is in Nederland... Nee... Men gaat in plaats daarvan afgeven op mensen die een klassieker op de weg houden...

Weekers gaat van mij geen cent extra vangen, m'n 740 rij ik zelf naar de sloop als er geen overgangsregeling komt.

Die LPG installatie zit er al vanuit de fabriek (1986) in. Belachelijk dat die er nu ineens uitgesloopt zou moeten worden. En op benzine rijdt het helaas niet zo lekker. Die oude carburateur is gewoon geen benzine gewend. Kan natuurlijk een Weber er op schroeven maar met alle andere kosten (*) die ik voor dit jaar had ingecalculeerd houdt het gewoon op.

En ik ga natuurlijk geen 125 Euro per maand betalen voor een auto die hooguit nog 5000km per jaar aflegt.

* vervelende drukgroep, roest rond dakje, natte voeten linksvoor, distributieriem, nog wat klein leed wat prima te verhelpen was maar nu te duur wordt.

[ Bericht 71% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-05-2013 21:14:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')