abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125737710
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:57 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Tegen deze petitie. :7
Dan gewoon niet tekenen? :+ En waarom eigenlijk?
  donderdag 25 april 2013 @ 22:01:44 #102
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_125737962
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

[ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 25-04-2013 23:06:33 ]
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_125739844
Zodadelijk stemming over de moties van Bashir & Van Vliet. Als die verworpen worden, dan is het heel duidelijk dat het plan ongewijzigd doorgevoerd gaat worden. Alleen de Eerste Kamer kan het tegenhouden, maar de politieke verhoudingen worden zo al duidelijk bij de stemming. :P
  donderdag 25 april 2013 @ 22:35:30 #104
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125740395
ik hoop dat dit ook afgeschoten wordt, van mij mag het hele kabinet vallen door die Bulgaren affaire., binnenkort verkiezingen graag, afschaffen mrb, defensiebudget verdubbelen, HRA per direct afschaffen, zorgbudget halveren, studeren gratis. stem BHFH!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125740587
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
binnenkort verkiezingen graag, afschaffen mrb, defensiebudget verdubbelen, HRA per direct afschaffen, zorgbudget halveren, studeren gratis. stem BHFH!
Euh nee ik denk toch maar van niet.
pi_125741037
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Die 3 maanden in de winter zijn voor mij een probleem. Mijn oldtimer staat normaal gesproken niet binnen in de winter omdat ik geen stalling heb. En als die dan toch buiten staat, kan ik hem maar beter gebruiken ook.
Ik rij mijn oldtimer dus dagelijks. Gewoon op benzine. Ik heb jaren gehad dat ik 25.000 kilometer reed. Momenteel is dat een stuk minder, wegens vrijwel volledig weggevallen woon-werk verkeer.

Nog maar eens bedenken wat ik komende winters ga doen, want mijn auto is 'slechts' uit 1981.
Tenzij ik je nu verwar met een ander, maar jij hebt toch een Mini Clubman Estate? Als je hem all-round dagelijks gebruikt is het lullig dat-ie dan straks 180 euro of zo meer per jaar kost, maar zo onredelijk en onoverkomelijk lijkt mij dat ook niet :P
  donderdag 25 april 2013 @ 23:07:43 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125742550
quote:
Dat ga je nu inderdaad wel krijgen ja. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125743547
Het plan is zojuist door de Tweede Kamer heen geloodst. Bashir (SP) had 2 moties (om LPG- en diesel-auto's ook kwartbelasting te laten betalen en dus toe te laten in de overgangsregelin) maar heeft die uitgesteld. Een motie van Van Vliet (PVV) om de leeftijdsgrens op 30 jaar te houden heeft het niet gehaald (alleen 50plus, PVV en SGP steunde die motie). Het voorstel van Weekers is ook ter stemming aangeboden en er was een ruime meerderheid voor (ook de PVV, had ik niet verwacht wegens die motie van Van Vliet). Alleen SP en 50plus leken tegen te zijn, als ik het goed zag (ging erg snel, in nog geen 10 seconden over gestemd). Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer steunt dus het plan van Weekers.
pi_125744199
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Het plan is zojuist door de Tweede Kamer heen geloodst. Bashir (SP) had 2 moties (om LPG- en diesel-auto's ook kwartbelasting te laten betalen en dus toe te laten in de overgangsregelin) maar heeft die uitgesteld. Een motie van Van Vliet (PVV) om de leeftijdsgrens op 30 jaar te houden heeft het niet gehaald (alleen 50plus, PVV en SGP steunde die motie). Het voorstel van Weekers is ook ter stemming aangeboden en er was een ruime meerderheid voor (ook de PVV, had ik niet verwacht wegens die motie van Van Vliet). Alleen SP en 50plus leken tegen te zijn, als ik het goed zag (ging erg snel, in nog geen 10 seconden over gestemd). Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer steunt dus het plan van Weekers.
In ieder geval, eindelijk, duidelijkheid dus.
pi_125744316
Al begin ik wel te twijfelen of ik het goed gehoord heb. :P Er waren namelijk ook stemmingen over een aanpassing van tellerstanden bij personenauto's, maar het ging er echt als een sneltreinvaart doorheen. :X
pi_125748623
Voor de liefhebbers,, ongeveer in het midden staat een relaas over oldtimers

http://www.tweedekamer.nl(...)p?vj=2012-2013&nr=80
Dit is een Signature....
pi_125748679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:55 schreef T42 het volgende:
Leipo666: maar dan mag je niet heel het jaar rijden en 40+ wel
ja maar ik bedoel dat de RDW dat niet zomaar pikt en daar de 1/3 regel voor in het leven geroepen heeft: te grote wijzigingen (2 van de volgende 3: 1/3 chassis, 1/3 motor, 1/3 carrosserie) kan ervoor zorgen dat je niet 1974, maar de datum van het nieuwste deel als eerste toelating op je kentekenbewijs kan krijgen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:06:27 #113
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125750616
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ja maar ik bedoel dat de RDW dat niet zomaar pikt en daar de 1/3 regel voor in het leven geroepen heeft: te grote wijzigingen (2 van de volgende 3: 1/3 chassis, 1/3 motor, 1/3 carrosserie) kan ervoor zorgen dat je niet 1974, maar de datum van het nieuwste deel als eerste toelating op je kentekenbewijs kan krijgen
waarvoor moet je naar rdw dan? chassis wisselen, eventueel apk keuren als het nieuwe chassis verlopen apk heeft en rijden maar.
en dan oud chassis + kenteken als thuis sloop opgeven of verkopen
klaar.

http://link.marktplaats.nl/668825806
kun je er zo onder schroeven.

en ook nu propageer ik dit niet maar weet dat dit vaak genoeg gebeurd anders kan bijvoorbeeld een 2003 kever niet legaal in nederland rijden.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:31:04 #114
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125751348
We zien het wel. Ik heb nog 8 'oldtimers' staan uit de jaren 80. Waaronder 1 diesel en de rest benzine.
De diesel zal naar het buitenland moeten en de rest probeer ik hier nog te verkopen, zal wel lukken denk ik aangezien het perfecte en originele autos zijn :)
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125751856
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:06 schreef T42 het volgende:

[..]

waarvoor moet je naar rdw dan? chassis wisselen, eventueel apk keuren als het nieuwe chassis verlopen apk heeft en rijden maar.
en dan oud chassis + kenteken als thuis sloop opgeven of verkopen
klaar.

http://link.marktplaats.nl/668825806
kun je er zo onder schroeven.

en ook nu propageer ik dit niet maar weet dat dit vaak genoeg gebeurd anders kan bijvoorbeeld een 2003 kever niet legaal in nederland rijden.
als je een oplettende apk-keurmeester hebt die meent dat de combinatie van onderdelen niet meer klopt/origineel is kan hij je naar de RDW steuren voor een herkeuring...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125753208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:43 schreef Dingest het volgende:

[..]

Tenzij ik je nu verwar met een ander, maar jij hebt toch een Mini Clubman Estate? Als je hem all-round dagelijks gebruikt is het lullig dat-ie dan straks 180 euro of zo meer per jaar kost, maar zo onredelijk en onoverkomelijk lijkt mij dat ook niet :P
Je hebt gelijk hoor, ik rij een Mini Estate. 220 euro per jaar gaat het mij kosten. Wegens aanpassingen om hem geschikter te maken voor dagelijks gebruik, waarna hij netjes is herkeurd bij de RDW weegt de auto nu op papier ruim 100kg meer dan oorspronkelijk.

Echt onoverkomenlijk is het bedrag natuurlijk niet. Maar de kosten van onderhoud, brandstof, dure verzekering (onbeperkt aantal kilometers all-risk tegen taxatiewaarde, het kan écht), en dan nu ook nog wegenbelasting maken de Mini steeds duurder ten opzichte van een Japans 'koekblik'. En pekel is natuurlijk nooit goed voor je oldtimer, dus ook de kosten van roestpreventie en plaatwerkherstel moet je niet vergeten.
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:01:26 #117
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125754682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:44 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

als je een oplettende apk-keurmeester hebt die meent dat de combinatie van onderdelen niet meer klopt/origineel is kan hij je naar de RDW steuren voor een herkeuring...
en wat ziet hij dan? als RDW dat zelf niet eens merkt? ik durf het zelfs te zeggen dat hij van de bodem is geweest.
en dan nog is het 1/3 origineel motor en carrosserie zijn nog orgineel (al staat op die 2 een ongeregistreerde nummer.)

bij een landrover zal een ander model opbouw opvallen als daar ABS, Airco en airbags ineens in zitten.
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:44:26 #118
347415 r8v2
Relbie.
pi_125755957
Dat wordt dus weer 140's importen :+.
pi_125756622
Wanneer komt de definitieve uitspraak?
History became legend, legend became myth.
pi_125756998
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:44 schreef r8v2 het volgende:
Dat wordt dus weer 140's importen :+.
Ware het niet dat die wel ver op zijn inmiddels. :P

@ Valek: waarschijnlijk pas 15 mei, dan zal de procedure gestart worden. Tweede Kamer heeft vanaf nu reces namelijk.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:23:26 #121
347415 r8v2
Relbie.
pi_125757404
Er staan er hier nog zat :P.
pi_125758260
quote:
Lol die woont hier zowat om de hoek :')
pi_125758621
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:01 schreef T42 het volgende:

[..]

bij een landrover zal een ander model opbouw opvallen als daar ABS, Airco en airbags ineens in zitten.
Mijn 1981 Mini heeft ook een airbag :+
Techniek komt uit een Mini van 1998, en om geen gezeur met de ECU te krijgen (hoewel het een vrij simpel ding is) ook besloten om gewoon alle elektronica over te bouwen. Carrosserie is volledig gerestaureerd, maar blijft daarmee gewoon zijn identiteit uit 1981 houden.
pi_125758905
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:23 schreef r8v2 het volgende:
Er staan er hier nog zat :P.
Maar ook te koop? :+

Wel leip: op een forum als volvolvo gaan mensen meteen hun auto te koop zetten en eentje van 1973 of ouder kopen. Geeft toch wel aan dat het toch niet zulke liefhebbers zijn als ze doen geloven. :') En uiteraard zijn de bezitters van Amazons en 140's meteen aan het roepen dat "de waarde van hun auto verdubbeld is!" Ziehier het probleem van de waardedaling van jongere oldtimers: de prijzen zijn gewoon mega-kunstmatig hoog gehouden "want belastingvrij". Ik ga me doodlachen als het volgend jaar ofzo naar 50 jaar wordt verhoogd, dan zijn die figuren die nu roepen dat de waarde van hun auto verdubbeld is juist de grote huilies. :')
pi_125759195
het lijpe is dat de 86'ers nu ineens goedkoper zijn dan de '90ers vanwege de panic sales.. in plaats van ongeveer even duur. Net zo'n ongezonde markt, maar dan de verkeerde kant op doorgeslagen. Als je een vette amerikaan wil, nu kopen dus. Over een tijdje worden ze weer op hun werkelijke waarde geschat.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:15:24 #126
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125759242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Mijn 1981 Mini heeft ook een airbag :+
Techniek komt uit een Mini van 1998, en om geen gezeur met de ECU te krijgen (hoewel het een vrij simpel ding is) ook besloten om gewoon alle elektronica over te bouwen. Carrosserie is volledig gerestaureerd, maar blijft daarmee gewoon zijn identiteit uit 1981 houden.
wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vinden ;) ik heb al een airbag
pi_125759326
Een airbag maakt een auto niet ineens veilig.
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:20:46 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125759458
Ik ben al T-Fords en Stanley Steamers aan het inslaan/hamsteren.
Beat The System.

Als mensen net zoveel energie zouden steken in hun opleiding of hun werk, als in het ombouwen van niet vooruit te branden rijdende doodskisten naar nog wrakkere doodskisten, zouden ze zich niet in zoveel bochten hoeven te wringen om een paar centen uit te sparen.
Kiezen voor een overheid die belastinggeld herverdelen/verbranden niet als hoofddoel heeft zou ook kunnen helpen :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_125759471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:14 schreef powerflux het volgende:
het lijpe is dat de 86'ers nu ineens goedkoper zijn dan de '90ers vanwege de panic sales.. in plaats van ongeveer even duur. Net zo'n ongezonde markt, maar dan de verkeerde kant op doorgeslagen. Als je een vette amerikaan wil, nu kopen dus. Over een tijdje worden ze weer op hun werkelijke waarde geschat.
Dat is weer een andere marktwerking: nu zijn de 90'ers in prijs gestegen "want jonger dan een 86'er". :') Wel verdomd veel panic sales: op Speurders zijn er afgelopen 2 dagen een paar honderd oldtimer-advertenties bij gekomen (waarvan het gros een 80'er diesel). :X
pi_125760790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:15 schreef T42 het volgende:

[..]

wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vinden ;) ik heb al een airbag
Die airbag heb ik. Maar ik denk dat wanneer de klap hard genoeg is omdat ding op te laten blazen, ik ook meteen het motorblok op schoot heb. Ik denk dan ook niet dat het écht zo veel veiliger is met een airbag in een Mini.

Tevens heb ik injectie, en voldoe ik in elk geval aan de uitstoot eisen voor auto's tot 2001.
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:10:27 #131
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125765224
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:17 schreef CarbonC het volgende:
Een airbag maakt een auto niet ineens veilig.
klopt winterbanden ook niet. al denken heelveel mensen dat.
pi_125765426
Het probleem met oudere auto's is vaak dat ze totaal geen kreukelzone hebben. Nieuwere auto's zijn in vele opzichten gewoon veel veiliger maar dat komt niet per se door de airbags. Uiteindelijk hangt er ook vanaf HOE je crashed, uiteindelijk speelt massa (gewicht) ook nog een hele grote rol.

M'n E23 uit 1980 was één van de eerste auto's met ABS. Dat is zeker wel een heel groot voordeel al, met m'n E21 heb ik al vaak genoeg met piepende banden geremd.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:52:17 #133
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125766661
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het probleem met oudere auto's is vaak dat ze totaal geen kreukelzone hebben. Nieuwere auto's zijn in vele opzichten gewoon veel veiliger maar dat komt niet per se door de airbags. Uiteindelijk hangt er ook vanaf HOE je crashed, uiteindelijk speelt massa (gewicht) ook nog een hele grote rol.

M'n E23 uit 1980 was één van de eerste auto's met ABS. Dat is zeker wel een heel groot voordeel al, met m'n E21 heb ik al vaak genoeg met piepende banden geremd.
en ik reed in mijn w108 zonder gordels maar wel met kreukelruimte ;) ga je vanzelf rustig rijden.
en ik kijk niet naar hoe veilig een auto is bij een ongeluk, maar ik rij ook niet veel.
ik vind dat je door alle veiligheids systemen veel meer risico's gaat nemen.
en ik rij wel eens over het circuit.
pi_125766929
Ja mensen gaan meer risico's nemen, ik zie zelden oldtimers hard rijden. Alleen BMW's, maar daar zijn ze voor...

Maar jij en ik weten net zo goed wat er met een kever gebeurt bij een zwaar ongeluk...


En hier word je helemaal niet vrolijk van:

Facts don't care about your feelings
pi_125770550
quote:
Ga jij nu ook al een roestige X-body met 6 cylinder vergelijken met welk ander oldtimer dan ook?

Ik word er bewust zo moe van dat dat voorbeeld hierbij gehaald word, de X-bodies zijn de meest waardeloze frames ooit als het gaat om botsproeven, en al helemaal op half om half.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125770750
Hahaha oke je hebt gelijk, maar heb ook eens een ongeluk van m'n 7-serie uit 1980 gezien en dat was toentertijd toch echt wel een veilige auto en die gasten waren morsdood. Zijdelings tegen een boom aangeslagen, maar door de stijfheid en het gewicht gewoon helemaal dubbel geklapt.

Het is gewoon een feit dat auto's steeds veiliger worden.
Facts don't care about your feelings
pi_125771028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha oke je hebt gelijk, maar heb ook eens een ongeluk van m'n 7-serie uit 1980 gezien en dat was toentertijd toch echt wel een veilige auto en die gasten waren morsdood. Zijdelings tegen een boom aangeslagen, maar door de stijfheid en het gewicht gewoon helemaal dubbel geklapt.

Het is gewoon een feit dat auto's steeds veiliger worden.
Dat laatste ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.

Maar als bestuurder van een ouder voertuig heb je ook de verantwoording om zuinig met je spul aan te doen omdat correcties fataal kunnen blijken, vroeger ging een petje gewoon dood als hij met zijn tunemonster tegen een boom vloog, nu mag hij het nog 2 of 3 keer proberen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125771219
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:03:31 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125771356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
Hept jaai een bietsie veul naar Ghoost Raaidert filmpkes gekiekt? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125771724
8-)
Facts don't care about your feelings
pi_125772012
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
ik heb daar ook respect voor maar bij gebeurt er niet iets omdat ik ze niet zie :P
pi_125773900
Hmmzz... Zal ik dan dit jaar een MB diesel kopen en op vakantie naar Marokko gaan, daar verpatsen dat ding. Maar hoe krijg ik dan me vouwwagen weer terug naar huis?
.
pi_125775447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:04 schreef Fer het volgende:
Hmmzz... Zal ik dan dit jaar een MB diesel kopen en op vakantie naar Marokko gaan, daar verpatsen dat ding. Maar hoe krijg ik dan me vouwwagen weer terug naar huis?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125782748
Misschien een domme vraag (ja, ja, ze bestaan niet) maar ik heb een kever uit 1974 die 17 maart 2014 dus 40 word. Moet ik dan een vol jaar belasting gaan betalen of maar een kwartaal?
pi_125783011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:08 schreef Mokkels het volgende:
Misschien een domme vraag (ja, ja, ze bestaan niet) maar ik heb een kever uit 1974 die 17 maart 2014 dus 40 word. Moet ik dan een vol jaar belasting gaan betalen of maar een kwartaal?
slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125783081
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:15 schreef powerflux het volgende:

[..]

slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.
Gelukkig maar! Dankjewel. :)
pi_125783338
Ter aanvulling van m'n eerdere bericht over lui die van jonge oldtimers af willen: wat me wel zorgen baart is dat leden van de Volvo-club en op een Volvo-forum massaal overstappen van een 240 naar een 140 en Amazon. Op het forum van de Volvo-club viel zelfs te lezen dat auto's van vóór 1974 ineens explosief in waarde stijgen en als warme broodjes over de toonbank gaan (iemand was naar 2 auto's wezen kijken en beiden recht onder z'n neus verkocht). Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. :X
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:53:25 #148
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125784357
Dadelijk worden er nog oudere Mercedes diesel stinkhokken met nog meer uitstoot uit heel Europa getrokken naar NL "omdat wegenbelastingvrij"

Ben benieuwd hoeveel DS-en er straks weer gaan rondrijden :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125784365
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Ter aanvulling van m'n eerdere bericht over lui die van jonge oldtimers af willen: wat me wel zorgen baart is dat leden van de Volvo-club en op een Volvo-forum massaal overstappen van een 240 naar een 140 en Amazon. Op het forum van de Volvo-club viel zelfs te lezen dat auto's van vóór 1974 ineens explosief in waarde stijgen en als warme broodjes over de toonbank gaan (iemand was naar 2 auto's wezen kijken en beiden recht onder z'n neus verkocht). Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. :X
Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.
Daar is het natuurlijk wél de bedoeling overigens. De regeling is bedoeld om aanschaf van zuinige auto's te stimuleren.

En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
pi_125784896
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Prowl het volgende:
Dadelijk worden er nog oudere Mercedes diesel stinkhokken met nog meer uitstoot uit heel Europa getrokken naar NL "omdat wegenbelastingvrij"

Ben benieuwd hoeveel DS-en er straks weer gaan rondrijden :D
Dat vrees ik dus ook. :X Maar gelukkig heeft men nog niet door hoeveel moeilijker een 140 of Amazon is qua onderhoud vergeleken met 240 (doe maar gerust het aantal uren x3 of 4 in vergelijking met een 240 zodra je aan de wielophanging moet knutselen, zoals fusee's, rubbers of schokbrekers vervangen). Die gaan nog bedrogen uitkomen. :+

Amsterdam heeft kennelijk al het hoogste DS-gehalte van Europa. :P
  zaterdag 27 april 2013 @ 04:00:00 #151
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125788387
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja mensen gaan meer risico's nemen, ik zie zelden oldtimers hard rijden. Alleen BMW's, maar daar zijn ze voor...

Maar jij en ik weten net zo goed wat er met een kever gebeurt bij een zwaar ongeluk...


En hier word je helemaal niet vrolijk van:

dat je die overbeladen t3 er niet bij gezet hebt ;)
pi_125788435
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
GGGG
pi_125788767
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:00 schreef T42 het volgende:

[..]

dat je die overbeladen t3 er niet bij gezet hebt ;)
die had ik ook wel verwacht :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125788892
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
:')
Facts don't care about your feelings
pi_125789104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Vind je het ook vanzelfsprekend dat iedereen die van de weg gebruikt maakt 4x het bedrag moet aftikken dat nodig is om die weg te onderhouden? Als het autoverkeer niet zo zwaar gebruikt werd om de algemene middelen te spekken hadden we dit probleem evengoed niet.
pi_125789172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Wat een bak met onzin. De enige eerlijke manier is betalen naar gebruik. Dus MRB er af voor iedereen en dan kilometer heffing of bij op de brandstof. Dan worden zuinige auto's/rijders ook nog eens beloond. (dan bedoel ik echt zuinige auto's in praktijk en niet die in de fabriekstest.)

Helaas is het eerste te veel papierwerk en het tweede zorg voor veel tanken in het buitenland.

Maar om nou te stellen dat iedereen evenveel wegenbelasting moet betalen terwijl je amper gebruik maakt van de weg vind ik onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:16:03 ]
pi_125789187
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:15:53 ]
pi_125789191
:X

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:16:14 ]
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:29:07 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125789335
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Ivo1985 het volgende:
En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
^^ Precies. Wat je in een aantal jaar bespaart aan motorrijtuigenbelasting, mag je afdragen aan de verkoper.
Wat dat betreft zou het aanpassen van de regeling wel eens geheel andersom kunnen uitpakken: oude hokken worden veel goedkoper, en de "echte liefhebber" kan er dus heel goedkoop veel meer bijkopen! Moet je ze alleen wel op eigen terrein zetten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:13 schreef BroesWillems het volgende:
Wat een bak met onzin. De enige eerlijke manier is betalen naar gebruik. Dus MRB er af voor iedereen en dan kilometer heffing of bij op de brandstof.
Die heffing zit allang op brandstof! Heel ruim zelfs! Alleen wil de overheid typisch zo veel mogelijk verschillende belastingen heffen, in de hoop dat het totaal niet opvalt of zo.
Daarbij zorgt hogere brandstofaccijns alleen voor een nog grotere kapitaalvlucht van mensen die over de grens tanken. Draai dat om: verlaag de accijns, en verkoop brandstof aan Belgen en Duitsers, dan hebben we er als land netto iets aan.

quote:
Dan worden zuinige auto's/rijders ook nog eens beloond. (dan bedoel ik echt zuinige auto's in praktijk en niet die in de fabriekstest.)
Dan zal de bestuurder ook volgens fabriekstest moeten rijden. Een Aygo o.i.d. komt daar prima bij in de buurt, maar niet als je 130 in z'n 3 rijdt omdat je baas toch de brandstof betaald.
Of vergelijk voor de gein eens een BMW M3 met een Toyoto Prius, waarbij de bestuurder z'n best doet om onzuinig te rijden:

quote:
Helaas is het eerste te veel papierwerk en het tweede zorg voor veel tanken in het buitenland.
Feit is: mensen willen autorijden. Ondanks vele miljarden aan heffingen door de overheid, en vele miljarden subsidie aan "openbare alternatieven".

quote:
Maar om nou te stellen dat iedereen evenveel wegenbelasting moet betalen terwijl je amper gebruik maakt van de weg vind ik onzin.
Het is dan ook geen wegenbelasting maar motorrijtuigenbelasting. En nu ook al is dat totaal onafhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de weg. Het zou veel logischer zijn om het daarvan afhankelijk te maken dan van de leeftijd. Want zoals de video's hierboven aangeven zijn oude bakken naast vervuilend ook zeer onveilig.

[ Bericht 29% gewijzigd door RemcoDelft op 27-04-2013 09:50:45 ]
censuur :O
pi_125790404
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Wat een afgunst weer. :')
pi_125790454
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:

Het is dan ook geen wegenbelasting maar motorrijtuigenbelasting. En nu ook al is dat totaal onafhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de weg. Het zou veel logischer zijn om het daarvan afhankelijk te maken dan van de leeftijd. Want zoals de video's hierboven aangeven zijn oude bakken naast vervuilend ook zeer onveilig.
Dus dan zou je juist meer moeten betalen als je een oude auto hebt?
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:22:54 #162
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125790886
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125791664
quote:
niet haten. ik heb altijd een w123 diesel willen hebben maar nu dat niet meer kan moet ik een nieuwe auto op mijn realistische shortlist vinden!
pi_125793664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.
Daar is het natuurlijk wél de bedoeling overigens. De regeling is bedoeld om aanschaf van zuinige auto's te stimuleren.

En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
Leve de gebakken lucht in Nederland. :')

De Mercedessen etc uit 1980-1986 gaan wel voor dumpprijzen weg trouwens. :P In tegenstelling tot Volvo-rijders: die Volvo-rijders tellen bij de huidige marktwaarde gewoon de besparing aan MRB er boven op. :') Dus 7 maanden x 100 Euro (in geval van LPG of diesel) = 700 Euro bovenop de marktwaarde, en dan straks iedere maand 100 Euro zakken. :') En maar blijven piepen over "waardedaling": juist door dit soort geintjes zijn die prijzen zo absurd gestegen. :X
  Vis een optie? zaterdag 27 april 2013 @ 15:23:31 #165
70532 loveli
N
pi_125796125
Andersom kun je ook zeggen dat de waardevermindering van een zware auto voor een groot deel wordt veroorzaakt door wegenbelasting. Kleine prutsautootjes van zo'n 10 jaar oud kosten bijna net zoveel als grote kwaliteitsauto's uit datzelfde jaar, puur om de maandlasten.
crap in = crap out
pi_125798180
Vooral maandlasten, dus niet alleen wegenbelasting maar ook de veel hogere verzekeringspremie en verbruik.

Maar toch denk ik dat mijn verhaal klopt: waarom is een Volvo 240 uit 1988 maar maximaal 1000 Euro waard, terwijl exact dezelfde uit 1986 (zelfde maat, gewicht, motor, enz enz) in dezelfde staat voor 4000 Euro (of meer) van eigenaar moest wisselen? ;)
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:53:19 #167
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125798477
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125799552
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Vind je het ook vanzelfsprekend dat iedereen die van de weg gebruikt maakt 4x het bedrag moet aftikken dat nodig is om die weg te onderhouden? Als het autoverkeer niet zo zwaar gebruikt werd om de algemene middelen te spekken hadden we dit probleem evengoed niet.
Dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte, maar dat gaat sowieso te diep.

Daarbij; melkkoe.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125799570
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:53 schreef Prowl het volgende:
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Mja, restwaarde hè.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125800169
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 17:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Mja, restwaarde hè.
Die is nu ook nihil. :@
pi_125801209
Is er nu een definitieve uitspraak?
History became legend, legend became myth.
  zaterdag 27 april 2013 @ 18:37:29 #172
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_125801473
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 17:52 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die is nu ook nihil. :@
Mensen houden graag zich zelf voor de gek.
pi_125806370
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:28 schreef valek het volgende:
Is er nu een definitieve uitspraak?
Op 14 mei worden de moties van Bashir behandeld, worden die niet aangenomen dan wordt het een wetsvoorstel en dan is het zo gepiept lijkt me.
pi_125807170
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:53 schreef Prowl het volgende:
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Nee hoor, die van 86 komt dus straks voor kwartaalbelasting in aanmerking. Die van 88 nooit.
Dus die van 1986 kost 120 euro p/j. Die van 1988 komt op 664 euro p/j.
Dat is een verschil van 544 euro per jaar.
Dat betekend dat je voor de 88er 8160 euro MRB betaald voordat hij belastingvrij word.
Voor de 86er komt het op 1560 euro voordat hij MRB vrij word.
Dat is dus een verschil van 6600 euro!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 21:00:49 ]
pi_125808712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Dat betekend dat je voor de 88er 8160 euro MRB betaald voordat hij belastingvrij word.
Naah joh.. Minimaal 16000. Inflatie correctie tot 2028, kwartje van weekers in het 5de kabinet Rutte in 2016, en het kalifaat van brussel belasting op voertuigen in 2021 komt er nog bij .. 8)7
Dit is een Signature....
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:44:35 #176
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125813064
Wat een gezeur.

Als je als hobby een oude auto hebt, dan maken die paar tientjes per maand écht niets uit voor de liefhebber. En rijd je in de wintermaanden niet dan schors je die auto toch, bij een klassieker kost dat niet veel.

Een hobby kost geld, ben blij dat je niet extra moet dokken voor extra de vervuiling die je auto geeft.
pi_125813166
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:44 schreef Cucumissativus het volgende:
ben blij dat je niet extra moet dokken voor extra de vervuiling die je auto geeft.
Dat zou helemaal idioot zijn. :{
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:54:32 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125813526
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:44 schreef Cucumissativus het volgende:
Wat een gezeur.

Als je als hobby een oude auto hebt, dan maken die paar tientjes per maand écht niets uit voor de liefhebber. En rijd je in de wintermaanden niet dan schors je die auto toch, bij een klassieker kost dat niet veel.

Een hobby kost geld, ben blij dat je niet extra moet dokken voor extra de vervuiling die je auto geeft.
Paar tientjes? Vertel dat de dieselaars en lpg rijders maar.
pi_125813561
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Paar tientjes? Vertel dat de dieselaars en lpg rijders maar.
En inderdaad, voor hen is de schade nog veel groter.
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:56:09 #180
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125813588
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat zou helemaal idioot zijn. :{
Idioot vind ik dat ze nu gratis over de weg rijden, met een dubbele uitstoot t.o.v. een moderne auto die wel aan alle eisen voldoet en netjes en wegenbelasting plichtig is.
pi_125813776
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:56 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Idioot vind ik dat ze nu gratis over de weg rijden, met een dubbele uitstoot t.o.v. een moderne auto die wel aan alle eisen voldoet en netjes en wegenbelasting plichtig is.
Dat vind ik persoonlijk niet.
Sowieso, al dat uitstoot gedoe :{
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:01:24 #182
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125813833
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Paar tientjes? Vertel dat de dieselaars en lpg rijders maar.
De meeste klassiekers rijden op benzine, en de achteraf ingebouwde lpg tank kan er ook weer uit.

Voor die paar Diesels die onder de liefhebber klassiekers vallen kunnen hun auto schorsen voor 73 euro per keer.

Alle vervuilers/profiteurs met een gare import Mercedes Diesel, Jetta D e.d. worden hiermee in één keer van de weg gehaald. ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door Cucumissativus op 27-04-2013 23:28:17 ]
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:50:56 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125815960
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:01 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

De meeste klassiekers rijden op benzine, en de achteraf ingebouwde lpg tank kan er ook weer uit.

Voor die paar Diesels die onder de liefhebber klassiekers vallen kunnen hun auto schorsen voor 73 euro per keer.

Alle vervuilers/profiteurs met een gare import Mercedes Diesel, Jetta D e.d. worden hiermee in één keer van de weg gehaald. ^O^
Afgunst! *O*
pi_125815989
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:01 schreef Cucumissativus het volgende:
Voor die paar Diesels die onder de liefhebber klassiekers vallen kunnen hun auto schorsen voor 73 euro per keer.
Slechts 24,- :)
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:53:42 #185
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125816050
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Afgunst! *O*
Nee, ik zit er alleen maar in mijn BMW cabrio achter, en zit die walmen maar in te ademen.
Ik hou van auto's, maar als je het niet kan betalen dan moet je een andere hobby zoeken.
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:55:24 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125821351
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:53 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Nee, ik zit er alleen maar in mijn BMW cabrio achter, en zit die walmen maar in te ademen.
Ik hou van auto's, maar als je het niet kan betalen dan moet je een andere hobby zoeken.
Goed idee, ik stem voor de cabriotoeslag. Een hobby mag best wat extra kosten nietwaar, als je dat niet kunt betalen kun je er net zo goed mee stoppen *O*

en de postzegelheffing, tuiniertoeslag, natuurlijk ook de bridgetaks
  zondag 28 april 2013 @ 07:50:22 #188
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125821375
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 07:42 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Goed idee, ik stem voor de cabriotoeslag. Een hobby mag best wat extra kosten nietwaar, als je dat niet kunt betalen kun je er net zo goed mee stoppen *O*

en de postzegelheffing, tuiniertoeslag, natuurlijk ook de bridgetaks
Het is geen toeslag, maar je moet gewoon net zoals een ander betalen voor het gebruik van de weg. Ik krijg ook geen goedkope benzine voor mijn ritjes in de zon omdat het mijn hobby is.
pi_125821398
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 07:50 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Het is geen toeslag, maar je moet gewoon net zoals een ander betalen voor het gebruik van de weg. Ik krijg ook geen goedkope benzine voor mijn ritjes in de zon omdat het mijn hobby is.
Je gaat voorbij aan het feit dat er voor de overheid op zich geen prijskaartje aan het wel of niet rond laten rijden van die oldtimers zit. De MRB voor het wel-MRB betalende deel van het wagenpark levert al ca. 4x het bedrag op dat nodig is om de weg te onderhouden. Alles dat extra binnenkomt vloeit dus rechtstreeks in naar de algemene middelen en het is dus niet zo dat de rest van Nederland meer moet betalen om de weg in orde te houden omdat oldtimers dat niet doen. De uitspraken 'de vrijstelling kost x-miljoen' zijn dan ook alleen maar terecht omdat de winst van het afschaffen van de vrijstelling al ingeboekt was. Daar is een spreekwoord over, iets met huid en beer.

Om historische redenen zijn/waren oldtimers MRB vrij. Oldtimers moesten dus niet betalen, net als bromfietsers, tractoren en dat soort spul. Wat er nu gedaan is, is dat min of meer willekeurig deze groep eruit gepikt is om extra aan de schatkist bij te dragen.

edit: trouwens, mocht jouw nieuwe cabrio als tweede auto ook maar 1000 km per jaar rijden vind ik het persoonlijk ook niet zo nodig dat je belasting moet betalen. En de benz diesel uit 86 die elke ochtend over de A2 zwoegt zou het naar mijn mening wel gewoon moeten.
  zondag 28 april 2013 @ 08:58:23 #190
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125821665
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 07:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het feit dat er voor de overheid op zich geen prijskaartje aan het wel of niet rond laten rijden van die oldtimers zit. De MRB voor het wel-MRB betalende deel van het wagenpark levert al ca. 4x het bedrag op dat nodig is om de weg te onderhouden. Alles dat extra binnenkomt vloeit dus rechtstreeks in naar de algemene middelen en het is dus niet zo dat de rest van Nederland meer moet betalen om de weg in orde te houden omdat oldtimers dat niet doen. De uitspraken 'de vrijstelling kost x-miljoen' zijn dan ook alleen maar terecht omdat de winst van het afschaffen van de vrijstelling al ingeboekt was. Daar is een spreekwoord over, iets met huid en beer.

Om historische redenen zijn/waren oldtimers MRB vrij. Oldtimers moesten dus niet betalen, net als bromfietsers, tractoren en dat soort spul. Wat er nu gedaan is, is dat min of meer willekeurig deze groep eruit gepikt is om extra aan de schatkist bij te dragen.

edit: trouwens, mocht jouw nieuwe cabrio als tweede auto ook maar 1000 km per jaar rijden vind ik het persoonlijk ook niet zo nodig dat je belasting moet betalen. En de benz diesel uit 86 die elke ochtend over de A2 zwoegt zou het naar mijn mening wel gewoon moeten.
Zoals elke andere belasting gaat ook de MRB naar algemene middelen, het zou mooi zijn dat we alleen voor de werkelijke kosten mochten betalen. :)

Vergeet niet dat motorrijders ook belasting moeten betalen, de meeste zullen alleen met droog weer of voor hun plezier rijden. Zo willekeurig is die selectie niet.

Ik heb in het verdelen naast mijn normale auto een Jeep Wrangler gehad voor de zomer, ik betaalde daarvoor ook elke maand wegenbelasting. Waarom zou een auto van een ouder bouwjaar dan een uitzondering moeten zijn?

Liefhebberij of hobby hebben niets met het bouwjaar te maken, en rij je echt zo weinig dan schors je hem toch voor die maanden?
  zondag 28 april 2013 @ 09:07:56 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125821719
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 08:58 schreef Cucumissativus het volgende:

Ik heb in het verdelen naast mijn normale auto een Jeep Wrangler gehad voor de zomer, ik betaalde daarvoor ook elke maand wegenbelasting. Waarom zou een auto van een ouder bouwjaar dan een uitzondering moeten zijn?
Wat jij van die regeling vindt doet niet zoveel ter zake, de regeling bestaat gewoon. Maar je klinkt wel heel jaloers.

quote:
Liefhebberij of hobby hebben niets met het bouwjaar te maken.
Exact, ben blij dat je het zelf toegeeft.

En niet iedereen heeft de mogelijkheid tot schorsen.
  zondag 28 april 2013 @ 09:40:50 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125821958
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 07:50 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Het is geen toeslag, maar je moet gewoon net zoals een ander betalen voor het gebruik van de weg. Ik krijg ook geen goedkope benzine voor mijn ritjes in de zon omdat het mijn hobby is.
Tsja, maar jij hebt dan ook geen "club" die bij de overheid gaat janken als ze belasting moeten betalen. Want blijkbaar werkt ondemocratisch lobbygedrag in Nederland nog steeds.
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 07:59 schreef CafeRoker het volgende:
Je gaat voorbij aan het feit dat er voor de overheid op zich geen prijskaartje aan het wel of niet rond laten rijden van die oldtimers zit. De MRB voor het wel-MRB betalende deel van het wagenpark levert al ca. 4x het bedrag op dat nodig is om de weg te onderhouden. Alles dat extra binnenkomt vloeit dus rechtstreeks in naar de algemene middelen en het is dus niet zo dat de rest van Nederland meer moet betalen om de weg in orde te houden omdat oldtimers dat niet doen. De uitspraken 'de vrijstelling kost x-miljoen' zijn dan ook alleen maar terecht omdat de winst van het afschaffen van de vrijstelling al ingeboekt was.
Onzinvergelijking. Je kan voor elke willekeurige auto zeggen dat "het de overheid niets kost" om die te laten rondrijden. Feit is: de overheid heeft een gruwelijke geldhonger. Feit is ook: als de een minder betaalt, betaalt de ander meer. Die x miljoen die ouwe bakken nu niet hoeven te betalen, komt gewoon bij de rest van de belastingbetalers vandaan. Alleen "de rest van de belastingbetalers" heeft geen lobbyclub.
censuur :O
  zondag 28 april 2013 @ 09:41:07 #193
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125821961
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat jij van die regeling vindt doet niet zoveel ter zake, de regeling bestaat gewoon. Maar je klinkt wel heel jaloers.

[..]

Exact, ben blij dat je het zelf toegeeft.

En niet iedereen heeft de mogelijkheid tot schorsen.
Ik ben niet jaloers, ik had toen ook kunnen kiezen voor een nog oudere auto om te kunnen profiteren. Maar ik vond een fraai exemplaar uit 1994 en kocht wat ik mooi vond en niet wat het voordeligste was. (met een verbruik van 1 op 5 boeide die wegenbelasting me ook niet meer)

De overheid heeft het in het verleden altijd te rooskleurig bekeken. Een oldtimer zou volgens hun alleen uit de garage komen bij mooie dagen om een ritje te maken en de rest van het jaar zou hij gepoetst en onderhouden worden.

Nu met de import van Diesels die dagelijks worden gebruikt en alleen voor het voordeel worden gekocht zien ze in dat ze iedereen over een kam moet scheren. Alleen zo wordt misbruik tegen gegaan.

Het is toch krom om subsidie te geven op schone auto's en tevens ook de steeds grotere groep vervuilende Diesels een voordeeltje te blijven geven.
  zondag 28 april 2013 @ 09:51:04 #194
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125822053
quote:
MRB
Motorrijtuigenbelasting wordt geheven als je in het bezit bent van een auto, ongeacht het aantal kilometers dat je rijdt. Vroeger heette deze belasting wegenbelasting en is oorspronkelijk bedoeld voor de aanleg en onderhoud van wegen. In 2010 haalde de overheid 5,044 miljard euro op met deze belasting.

Accijns
Accijns is weer een andere vorm van belasting. Deze wordt geheven op brandstof zoals benzine, diesel en LPG. Per liter benzine gaat er ongeveer 1 euro (!) naar de Nederlandse overheid. Dat is meer dan de helft dat je betaalt voor een liter. Inkomsten uit accijns voor de overheid in 2010? 6,589 miljard euro.
Kijk eens naar de cijfers: Conclusie, je hoeft de brandstofaccijns nog niet eens met 1 schamele euro per liter te verhogen en je kunt de hele MRB afschaffen! Dan stimuleer je pas zuinig rijden en selectief autogebruik. Verder kun je een besparing inboeken van een enorme administratieve last van de inning van de MRB. Onvoorstelbaar dat hier niet serieus naar gekeken wordt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 28 april 2013 @ 10:02:05 #195
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125822168
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Kijk eens naar de cijfers: Conclusie, je hoeft de brandstofaccijns nog niet eens met 1 schamele euro per liter te verhogen en je kunt de hele MRB afschaffen! Dan stimuleer je pas zuinig rijden en selectief autogebruik. Verder kun je een besparing inboeken van een enorme administratieve last van de inning van de MRB. Onvoorstelbaar dat hier niet serieus naar gekeken wordt.
Geniaal plan ^O^

Maar hoe zit het dan voor de mensen die dicht bij de grens wonen?
pi_125822179
Dan wordt de benzine toch bijna 3,- per liter? Is toch niet te handhaven. Ik zou vanaf Amsterdam dan nog naar België of Duitsland kunnen rijen om winst te maken op brandstof, als dat 50% scheelt...
Facts don't care about your feelings
  zondag 28 april 2013 @ 10:08:36 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125822238
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:41 schreef Cucumissativus het volgende:
...
Het is toch krom om subsidie te geven op schone auto's en tevens ook de steeds grotere groep vervuilende Diesels een voordeeltje te blijven geven.
Als ik het nog bij kan houden gaan ze die subsidie op "schone auto's" toch ook aanpakken!?

1 op 1 het Duitse MRB systeem kopiëren.incl TOL voor vrachtwagens
Levert wat minder op; kunnen we tegelijk eens wat doen aan het uitkerings/toeslagengebouw..
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 28 april 2013 @ 10:08:41 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125822240
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Kijk eens naar de cijfers: Conclusie, je hoeft de brandstofaccijns nog niet eens met 1 schamele euro per liter te verhogen en je kunt de hele MRB afschaffen! Dan stimuleer je pas zuinig rijden en selectief autogebruik. Verder kun je een besparing inboeken van een enorme administratieve last van de inning van de MRB. Onvoorstelbaar dat hier niet serieus naar gekeken wordt.
Nee, conclusie is dat de overheid, itt de rest van de wereld, vindt dat ze alleen al aan het godsvermogen wat ze binnen halen aan accijnzen niet genoeg hebben.
  zondag 28 april 2013 @ 10:13:34 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125822301
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:41 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Ik ben niet jaloers, ik had toen ook kunnen kiezen voor een nog oudere auto om te kunnen profiteren. Maar ik vond een fraai exemplaar uit 1994 en kocht wat ik mooi vond en niet wat het voordeligste was. (met een verbruik van 1 op 5 boeide die wegenbelasting me ook niet meer)

De overheid heeft het in het verleden altijd te rooskleurig bekeken. Een oldtimer zou volgens hun alleen uit de garage komen bij mooie dagen om een ritje te maken en de rest van het jaar zou hij gepoetst en onderhouden worden.

Nu met de import van Diesels die dagelijks worden gebruikt en alleen voor het voordeel worden gekocht zien ze in dat ze iedereen over een kam moet scheren. Alleen zo wordt misbruik tegen gegaan.
De enige drijfveer is geld, niks meer en niks minder. Het is niet voor niets dat Weekers koste wat het kost 150 miljoen wil binnen halen.

quote:
Het is toch krom om subsidie te geven op schone auto's en tevens ook de steeds grotere groep vervuilende Diesels een voordeeltje te blijven geven.
Oh ja, het milieu, daar is het natuurlijk om te doen... :')

quote:
Vrijstelling mrb vervalt

De vrijstelling voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto's
  zondag 28 april 2013 @ 10:18:31 #200
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125822365
quote:
[..]

Oh ja, het milieu, daar is het natuurlijk om te doen... :')

[..]

Wat zou dan de reden zijn?
Ze willen toch niet stimuleren om die mensen in Aygootjes en C1-tjes te laten rijden omdat ze zo veilig zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')