Euh nee ik denk toch maar van niet.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
binnenkort verkiezingen graag, afschaffen mrb, defensiebudget verdubbelen, HRA per direct afschaffen, zorgbudget halveren, studeren gratis. stem BHFH!
Tenzij ik je nu verwar met een ander, maar jij hebt toch een Mini Clubman Estate? Als je hem all-round dagelijks gebruikt is het lullig dat-ie dan straks 180 euro of zo meer per jaar kost, maar zo onredelijk en onoverkomelijk lijkt mij dat ook nietquote:Op donderdag 25 april 2013 17:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Die 3 maanden in de winter zijn voor mij een probleem. Mijn oldtimer staat normaal gesproken niet binnen in de winter omdat ik geen stalling heb. En als die dan toch buiten staat, kan ik hem maar beter gebruiken ook.
Ik rij mijn oldtimer dus dagelijks. Gewoon op benzine. Ik heb jaren gehad dat ik 25.000 kilometer reed. Momenteel is dat een stuk minder, wegens vrijwel volledig weggevallen woon-werk verkeer.
Nog maar eens bedenken wat ik komende winters ga doen, want mijn auto is 'slechts' uit 1981.
Dat ga je nu inderdaad wel krijgen ja.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:01 schreef SilentChaos het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
In ieder geval, eindelijk, duidelijkheid dus.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Het plan is zojuist door de Tweede Kamer heen geloodst. Bashir (SP) had 2 moties (om LPG- en diesel-auto's ook kwartbelasting te laten betalen en dus toe te laten in de overgangsregelin) maar heeft die uitgesteld. Een motie van Van Vliet (PVV) om de leeftijdsgrens op 30 jaar te houden heeft het niet gehaald (alleen 50plus, PVV en SGP steunde die motie). Het voorstel van Weekers is ook ter stemming aangeboden en er was een ruime meerderheid voor (ook de PVV, had ik niet verwacht wegens die motie van Van Vliet). Alleen SP en 50plus leken tegen te zijn, als ik het goed zag (ging erg snel, in nog geen 10 seconden over gestemd). Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer steunt dus het plan van Weekers.
ja maar ik bedoel dat de RDW dat niet zomaar pikt en daar de 1/3 regel voor in het leven geroepen heeft: te grote wijzigingen (2 van de volgende 3: 1/3 chassis, 1/3 motor, 1/3 carrosserie) kan ervoor zorgen dat je niet 1974, maar de datum van het nieuwste deel als eerste toelating op je kentekenbewijs kan krijgenquote:Op donderdag 25 april 2013 16:55 schreef T42 het volgende:
Leipo666: maar dan mag je niet heel het jaar rijden en 40+ wel
waarvoor moet je naar rdw dan? chassis wisselen, eventueel apk keuren als het nieuwe chassis verlopen apk heeft en rijden maar.quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:43 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja maar ik bedoel dat de RDW dat niet zomaar pikt en daar de 1/3 regel voor in het leven geroepen heeft: te grote wijzigingen (2 van de volgende 3: 1/3 chassis, 1/3 motor, 1/3 carrosserie) kan ervoor zorgen dat je niet 1974, maar de datum van het nieuwste deel als eerste toelating op je kentekenbewijs kan krijgen
als je een oplettende apk-keurmeester hebt die meent dat de combinatie van onderdelen niet meer klopt/origineel is kan hij je naar de RDW steuren voor een herkeuring...quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:06 schreef T42 het volgende:
[..]
waarvoor moet je naar rdw dan? chassis wisselen, eventueel apk keuren als het nieuwe chassis verlopen apk heeft en rijden maar.
en dan oud chassis + kenteken als thuis sloop opgeven of verkopen
klaar.
http://link.marktplaats.nl/668825806
kun je er zo onder schroeven.
en ook nu propageer ik dit niet maar weet dat dit vaak genoeg gebeurd anders kan bijvoorbeeld een 2003 kever niet legaal in nederland rijden.
Je hebt gelijk hoor, ik rij een Mini Estate. 220 euro per jaar gaat het mij kosten. Wegens aanpassingen om hem geschikter te maken voor dagelijks gebruik, waarna hij netjes is herkeurd bij de RDW weegt de auto nu op papier ruim 100kg meer dan oorspronkelijk.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:43 schreef Dingest het volgende:
[..]
Tenzij ik je nu verwar met een ander, maar jij hebt toch een Mini Clubman Estate? Als je hem all-round dagelijks gebruikt is het lullig dat-ie dan straks 180 euro of zo meer per jaar kost, maar zo onredelijk en onoverkomelijk lijkt mij dat ook niet
en wat ziet hij dan? als RDW dat zelf niet eens merkt? ik durf het zelfs te zeggen dat hij van de bodem is geweest.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:44 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als je een oplettende apk-keurmeester hebt die meent dat de combinatie van onderdelen niet meer klopt/origineel is kan hij je naar de RDW steuren voor een herkeuring...
Ware het niet dat die wel ver op zijn inmiddels.quote:
Lol die woont hier zowat om de hoekquote:Op donderdag 25 april 2013 14:33 schreef Prowl het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)de-opgeschreven.html
[..]
Mijn 1981 Mini heeft ook een airbagquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:01 schreef T42 het volgende:
[..]
bij een landrover zal een ander model opbouw opvallen als daar ABS, Airco en airbags ineens in zitten.
Maar ook te koop?quote:
wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vindenquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mijn 1981 Mini heeft ook een airbag![]()
Techniek komt uit een Mini van 1998, en om geen gezeur met de ECU te krijgen (hoewel het een vrij simpel ding is) ook besloten om gewoon alle elektronica over te bouwen. Carrosserie is volledig gerestaureerd, maar blijft daarmee gewoon zijn identiteit uit 1981 houden.
Dat is weer een andere marktwerking: nu zijn de 90'ers in prijs gestegen "want jonger dan een 86'er".quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:14 schreef powerflux het volgende:
het lijpe is dat de 86'ers nu ineens goedkoper zijn dan de '90ers vanwege de panic sales.. in plaats van ongeveer even duur. Net zo'n ongezonde markt, maar dan de verkeerde kant op doorgeslagen. Als je een vette amerikaan wil, nu kopen dus. Over een tijdje worden ze weer op hun werkelijke waarde geschat.
Die airbag heb ik. Maar ik denk dat wanneer de klap hard genoeg is omdat ding op te laten blazen, ik ook meteen het motorblok op schoot heb. Ik denk dan ook niet dat het écht zo veel veiliger is met een airbag in een Mini.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:15 schreef T42 het volgende:
[..]
wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vindenik heb al een airbag
klopt winterbanden ook niet. al denken heelveel mensen dat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:17 schreef CarbonC het volgende:
Een airbag maakt een auto niet ineens veilig.
en ik reed in mijn w108 zonder gordels maar wel met kreukelruimtequote:Op vrijdag 26 april 2013 16:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het probleem met oudere auto's is vaak dat ze totaal geen kreukelzone hebben. Nieuwere auto's zijn in vele opzichten gewoon veel veiliger maar dat komt niet per se door de airbags. Uiteindelijk hangt er ook vanaf HOE je crashed, uiteindelijk speelt massa (gewicht) ook nog een hele grote rol.
M'n E23 uit 1980 was één van de eerste auto's met ABS. Dat is zeker wel een heel groot voordeel al, met m'n E21 heb ik al vaak genoeg met piepende banden geremd.
Ga jij nu ook al een roestige X-body met 6 cylinder vergelijken met welk ander oldtimer dan ook?quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:58 schreef YoshiBignose het volgende:
En hier word je helemaal niet vrolijk van.
Dat laatste ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha oke je hebt gelijk, maar heb ook eens een ongeluk van m'n 7-serie uit 1980 gezien en dat was toentertijd toch echt wel een veilige auto en die gasten waren morsdood. Zijdelings tegen een boom aangeslagen, maar door de stijfheid en het gewicht gewoon helemaal dubbel geklapt.
Het is gewoon een feit dat auto's steeds veiliger worden.
Hept jaai een bietsie veul naar Ghoost Raaidert filmpkes gekiekt?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.
Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
ik heb daar ook respect voor maar bij gebeurt er niet iets omdat ik ze niet ziequote:Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.
Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:04 schreef Fer het volgende:
Hmmzz... Zal ik dan dit jaar een MB diesel kopen en op vakantie naar Marokko gaan, daar verpatsen dat ding. Maar hoe krijg ik dan me vouwwagen weer terug naar huis?
slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:08 schreef Mokkels het volgende:
Misschien een domme vraag (ja, ja, ze bestaan niet) maar ik heb een kever uit 1974 die 17 maart 2014 dus 40 word. Moet ik dan een vol jaar belasting gaan betalen of maar een kwartaal?
Gelukkig maar! Dankjewel.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:15 schreef powerflux het volgende:
[..]
slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.
Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Ter aanvulling van m'n eerdere bericht over lui die van jonge oldtimers af willen: wat me wel zorgen baart is dat leden van de Volvo-club en op een Volvo-forum massaal overstappen van een 240 naar een 140 en Amazon. Op het forum van de Volvo-club viel zelfs te lezen dat auto's van vóór 1974 ineens explosief in waarde stijgen en als warme broodjes over de toonbank gaan (iemand was naar 2 auto's wezen kijken en beiden recht onder z'n neus verkocht). Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Dat vrees ik dus ook.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Prowl het volgende:
Dadelijk worden er nog oudere Mercedes diesel stinkhokken met nog meer uitstoot uit heel Europa getrokken naar NL "omdat wegenbelastingvrij"
Ben benieuwd hoeveel DS-en er straks weer gaan rondrijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |