abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125737710
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:57 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Tegen deze petitie. :7
Dan gewoon niet tekenen? :+ En waarom eigenlijk?
  donderdag 25 april 2013 @ 22:01:44 #102
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_125737962
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

[ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 25-04-2013 23:06:33 ]
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_125739844
Zodadelijk stemming over de moties van Bashir & Van Vliet. Als die verworpen worden, dan is het heel duidelijk dat het plan ongewijzigd doorgevoerd gaat worden. Alleen de Eerste Kamer kan het tegenhouden, maar de politieke verhoudingen worden zo al duidelijk bij de stemming. :P
  donderdag 25 april 2013 @ 22:35:30 #104
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125740395
ik hoop dat dit ook afgeschoten wordt, van mij mag het hele kabinet vallen door die Bulgaren affaire., binnenkort verkiezingen graag, afschaffen mrb, defensiebudget verdubbelen, HRA per direct afschaffen, zorgbudget halveren, studeren gratis. stem BHFH!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125740587
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
binnenkort verkiezingen graag, afschaffen mrb, defensiebudget verdubbelen, HRA per direct afschaffen, zorgbudget halveren, studeren gratis. stem BHFH!
Euh nee ik denk toch maar van niet.
pi_125741037
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Die 3 maanden in de winter zijn voor mij een probleem. Mijn oldtimer staat normaal gesproken niet binnen in de winter omdat ik geen stalling heb. En als die dan toch buiten staat, kan ik hem maar beter gebruiken ook.
Ik rij mijn oldtimer dus dagelijks. Gewoon op benzine. Ik heb jaren gehad dat ik 25.000 kilometer reed. Momenteel is dat een stuk minder, wegens vrijwel volledig weggevallen woon-werk verkeer.

Nog maar eens bedenken wat ik komende winters ga doen, want mijn auto is 'slechts' uit 1981.
Tenzij ik je nu verwar met een ander, maar jij hebt toch een Mini Clubman Estate? Als je hem all-round dagelijks gebruikt is het lullig dat-ie dan straks 180 euro of zo meer per jaar kost, maar zo onredelijk en onoverkomelijk lijkt mij dat ook niet :P
  donderdag 25 april 2013 @ 23:07:43 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125742550
quote:
Dat ga je nu inderdaad wel krijgen ja. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125743547
Het plan is zojuist door de Tweede Kamer heen geloodst. Bashir (SP) had 2 moties (om LPG- en diesel-auto's ook kwartbelasting te laten betalen en dus toe te laten in de overgangsregelin) maar heeft die uitgesteld. Een motie van Van Vliet (PVV) om de leeftijdsgrens op 30 jaar te houden heeft het niet gehaald (alleen 50plus, PVV en SGP steunde die motie). Het voorstel van Weekers is ook ter stemming aangeboden en er was een ruime meerderheid voor (ook de PVV, had ik niet verwacht wegens die motie van Van Vliet). Alleen SP en 50plus leken tegen te zijn, als ik het goed zag (ging erg snel, in nog geen 10 seconden over gestemd). Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer steunt dus het plan van Weekers.
pi_125744199
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Het plan is zojuist door de Tweede Kamer heen geloodst. Bashir (SP) had 2 moties (om LPG- en diesel-auto's ook kwartbelasting te laten betalen en dus toe te laten in de overgangsregelin) maar heeft die uitgesteld. Een motie van Van Vliet (PVV) om de leeftijdsgrens op 30 jaar te houden heeft het niet gehaald (alleen 50plus, PVV en SGP steunde die motie). Het voorstel van Weekers is ook ter stemming aangeboden en er was een ruime meerderheid voor (ook de PVV, had ik niet verwacht wegens die motie van Van Vliet). Alleen SP en 50plus leken tegen te zijn, als ik het goed zag (ging erg snel, in nog geen 10 seconden over gestemd). Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer steunt dus het plan van Weekers.
In ieder geval, eindelijk, duidelijkheid dus.
pi_125744316
Al begin ik wel te twijfelen of ik het goed gehoord heb. :P Er waren namelijk ook stemmingen over een aanpassing van tellerstanden bij personenauto's, maar het ging er echt als een sneltreinvaart doorheen. :X
pi_125748623
Voor de liefhebbers,, ongeveer in het midden staat een relaas over oldtimers

http://www.tweedekamer.nl(...)p?vj=2012-2013&nr=80
Dit is een Signature....
pi_125748679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:55 schreef T42 het volgende:
Leipo666: maar dan mag je niet heel het jaar rijden en 40+ wel
ja maar ik bedoel dat de RDW dat niet zomaar pikt en daar de 1/3 regel voor in het leven geroepen heeft: te grote wijzigingen (2 van de volgende 3: 1/3 chassis, 1/3 motor, 1/3 carrosserie) kan ervoor zorgen dat je niet 1974, maar de datum van het nieuwste deel als eerste toelating op je kentekenbewijs kan krijgen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:06:27 #113
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125750616
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ja maar ik bedoel dat de RDW dat niet zomaar pikt en daar de 1/3 regel voor in het leven geroepen heeft: te grote wijzigingen (2 van de volgende 3: 1/3 chassis, 1/3 motor, 1/3 carrosserie) kan ervoor zorgen dat je niet 1974, maar de datum van het nieuwste deel als eerste toelating op je kentekenbewijs kan krijgen
waarvoor moet je naar rdw dan? chassis wisselen, eventueel apk keuren als het nieuwe chassis verlopen apk heeft en rijden maar.
en dan oud chassis + kenteken als thuis sloop opgeven of verkopen
klaar.

http://link.marktplaats.nl/668825806
kun je er zo onder schroeven.

en ook nu propageer ik dit niet maar weet dat dit vaak genoeg gebeurd anders kan bijvoorbeeld een 2003 kever niet legaal in nederland rijden.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:31:04 #114
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125751348
We zien het wel. Ik heb nog 8 'oldtimers' staan uit de jaren 80. Waaronder 1 diesel en de rest benzine.
De diesel zal naar het buitenland moeten en de rest probeer ik hier nog te verkopen, zal wel lukken denk ik aangezien het perfecte en originele autos zijn :)
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_125751856
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:06 schreef T42 het volgende:

[..]

waarvoor moet je naar rdw dan? chassis wisselen, eventueel apk keuren als het nieuwe chassis verlopen apk heeft en rijden maar.
en dan oud chassis + kenteken als thuis sloop opgeven of verkopen
klaar.

http://link.marktplaats.nl/668825806
kun je er zo onder schroeven.

en ook nu propageer ik dit niet maar weet dat dit vaak genoeg gebeurd anders kan bijvoorbeeld een 2003 kever niet legaal in nederland rijden.
als je een oplettende apk-keurmeester hebt die meent dat de combinatie van onderdelen niet meer klopt/origineel is kan hij je naar de RDW steuren voor een herkeuring...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125753208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:43 schreef Dingest het volgende:

[..]

Tenzij ik je nu verwar met een ander, maar jij hebt toch een Mini Clubman Estate? Als je hem all-round dagelijks gebruikt is het lullig dat-ie dan straks 180 euro of zo meer per jaar kost, maar zo onredelijk en onoverkomelijk lijkt mij dat ook niet :P
Je hebt gelijk hoor, ik rij een Mini Estate. 220 euro per jaar gaat het mij kosten. Wegens aanpassingen om hem geschikter te maken voor dagelijks gebruik, waarna hij netjes is herkeurd bij de RDW weegt de auto nu op papier ruim 100kg meer dan oorspronkelijk.

Echt onoverkomenlijk is het bedrag natuurlijk niet. Maar de kosten van onderhoud, brandstof, dure verzekering (onbeperkt aantal kilometers all-risk tegen taxatiewaarde, het kan écht), en dan nu ook nog wegenbelasting maken de Mini steeds duurder ten opzichte van een Japans 'koekblik'. En pekel is natuurlijk nooit goed voor je oldtimer, dus ook de kosten van roestpreventie en plaatwerkherstel moet je niet vergeten.
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:01:26 #117
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125754682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:44 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

als je een oplettende apk-keurmeester hebt die meent dat de combinatie van onderdelen niet meer klopt/origineel is kan hij je naar de RDW steuren voor een herkeuring...
en wat ziet hij dan? als RDW dat zelf niet eens merkt? ik durf het zelfs te zeggen dat hij van de bodem is geweest.
en dan nog is het 1/3 origineel motor en carrosserie zijn nog orgineel (al staat op die 2 een ongeregistreerde nummer.)

bij een landrover zal een ander model opbouw opvallen als daar ABS, Airco en airbags ineens in zitten.
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:44:26 #118
347415 r8v2
Relbie.
pi_125755957
Dat wordt dus weer 140's importen :+.
pi_125756622
Wanneer komt de definitieve uitspraak?
History became legend, legend became myth.
pi_125756998
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:44 schreef r8v2 het volgende:
Dat wordt dus weer 140's importen :+.
Ware het niet dat die wel ver op zijn inmiddels. :P

@ Valek: waarschijnlijk pas 15 mei, dan zal de procedure gestart worden. Tweede Kamer heeft vanaf nu reces namelijk.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:23:26 #121
347415 r8v2
Relbie.
pi_125757404
Er staan er hier nog zat :P.
pi_125758260
quote:
Lol die woont hier zowat om de hoek :')
pi_125758621
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:01 schreef T42 het volgende:

[..]

bij een landrover zal een ander model opbouw opvallen als daar ABS, Airco en airbags ineens in zitten.
Mijn 1981 Mini heeft ook een airbag :+
Techniek komt uit een Mini van 1998, en om geen gezeur met de ECU te krijgen (hoewel het een vrij simpel ding is) ook besloten om gewoon alle elektronica over te bouwen. Carrosserie is volledig gerestaureerd, maar blijft daarmee gewoon zijn identiteit uit 1981 houden.
pi_125758905
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:23 schreef r8v2 het volgende:
Er staan er hier nog zat :P.
Maar ook te koop? :+

Wel leip: op een forum als volvolvo gaan mensen meteen hun auto te koop zetten en eentje van 1973 of ouder kopen. Geeft toch wel aan dat het toch niet zulke liefhebbers zijn als ze doen geloven. :') En uiteraard zijn de bezitters van Amazons en 140's meteen aan het roepen dat "de waarde van hun auto verdubbeld is!" Ziehier het probleem van de waardedaling van jongere oldtimers: de prijzen zijn gewoon mega-kunstmatig hoog gehouden "want belastingvrij". Ik ga me doodlachen als het volgend jaar ofzo naar 50 jaar wordt verhoogd, dan zijn die figuren die nu roepen dat de waarde van hun auto verdubbeld is juist de grote huilies. :')
pi_125759195
het lijpe is dat de 86'ers nu ineens goedkoper zijn dan de '90ers vanwege de panic sales.. in plaats van ongeveer even duur. Net zo'n ongezonde markt, maar dan de verkeerde kant op doorgeslagen. Als je een vette amerikaan wil, nu kopen dus. Over een tijdje worden ze weer op hun werkelijke waarde geschat.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:15:24 #126
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125759242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Mijn 1981 Mini heeft ook een airbag :+
Techniek komt uit een Mini van 1998, en om geen gezeur met de ECU te krijgen (hoewel het een vrij simpel ding is) ook besloten om gewoon alle elektronica over te bouwen. Carrosserie is volledig gerestaureerd, maar blijft daarmee gewoon zijn identiteit uit 1981 houden.
wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vinden ;) ik heb al een airbag
pi_125759326
Een airbag maakt een auto niet ineens veilig.
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:20:46 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125759458
Ik ben al T-Fords en Stanley Steamers aan het inslaan/hamsteren.
Beat The System.

Als mensen net zoveel energie zouden steken in hun opleiding of hun werk, als in het ombouwen van niet vooruit te branden rijdende doodskisten naar nog wrakkere doodskisten, zouden ze zich niet in zoveel bochten hoeven te wringen om een paar centen uit te sparen.
Kiezen voor een overheid die belastinggeld herverdelen/verbranden niet als hoofddoel heeft zou ook kunnen helpen :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_125759471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:14 schreef powerflux het volgende:
het lijpe is dat de 86'ers nu ineens goedkoper zijn dan de '90ers vanwege de panic sales.. in plaats van ongeveer even duur. Net zo'n ongezonde markt, maar dan de verkeerde kant op doorgeslagen. Als je een vette amerikaan wil, nu kopen dus. Over een tijdje worden ze weer op hun werkelijke waarde geschat.
Dat is weer een andere marktwerking: nu zijn de 90'ers in prijs gestegen "want jonger dan een 86'er". :') Wel verdomd veel panic sales: op Speurders zijn er afgelopen 2 dagen een paar honderd oldtimer-advertenties bij gekomen (waarvan het gros een 80'er diesel). :X
pi_125760790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:15 schreef T42 het volgende:

[..]

wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vinden ;) ik heb al een airbag
Die airbag heb ik. Maar ik denk dat wanneer de klap hard genoeg is omdat ding op te laten blazen, ik ook meteen het motorblok op schoot heb. Ik denk dan ook niet dat het écht zo veel veiliger is met een airbag in een Mini.

Tevens heb ik injectie, en voldoe ik in elk geval aan de uitstoot eisen voor auto's tot 2001.
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:10:27 #131
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125765224
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:17 schreef CarbonC het volgende:
Een airbag maakt een auto niet ineens veilig.
klopt winterbanden ook niet. al denken heelveel mensen dat.
pi_125765426
Het probleem met oudere auto's is vaak dat ze totaal geen kreukelzone hebben. Nieuwere auto's zijn in vele opzichten gewoon veel veiliger maar dat komt niet per se door de airbags. Uiteindelijk hangt er ook vanaf HOE je crashed, uiteindelijk speelt massa (gewicht) ook nog een hele grote rol.

M'n E23 uit 1980 was één van de eerste auto's met ABS. Dat is zeker wel een heel groot voordeel al, met m'n E21 heb ik al vaak genoeg met piepende banden geremd.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:52:17 #133
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125766661
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het probleem met oudere auto's is vaak dat ze totaal geen kreukelzone hebben. Nieuwere auto's zijn in vele opzichten gewoon veel veiliger maar dat komt niet per se door de airbags. Uiteindelijk hangt er ook vanaf HOE je crashed, uiteindelijk speelt massa (gewicht) ook nog een hele grote rol.

M'n E23 uit 1980 was één van de eerste auto's met ABS. Dat is zeker wel een heel groot voordeel al, met m'n E21 heb ik al vaak genoeg met piepende banden geremd.
en ik reed in mijn w108 zonder gordels maar wel met kreukelruimte ;) ga je vanzelf rustig rijden.
en ik kijk niet naar hoe veilig een auto is bij een ongeluk, maar ik rij ook niet veel.
ik vind dat je door alle veiligheids systemen veel meer risico's gaat nemen.
en ik rij wel eens over het circuit.
pi_125766929
Ja mensen gaan meer risico's nemen, ik zie zelden oldtimers hard rijden. Alleen BMW's, maar daar zijn ze voor...

Maar jij en ik weten net zo goed wat er met een kever gebeurt bij een zwaar ongeluk...


En hier word je helemaal niet vrolijk van:

Facts don't care about your feelings
pi_125770550
quote:
Ga jij nu ook al een roestige X-body met 6 cylinder vergelijken met welk ander oldtimer dan ook?

Ik word er bewust zo moe van dat dat voorbeeld hierbij gehaald word, de X-bodies zijn de meest waardeloze frames ooit als het gaat om botsproeven, en al helemaal op half om half.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125770750
Hahaha oke je hebt gelijk, maar heb ook eens een ongeluk van m'n 7-serie uit 1980 gezien en dat was toentertijd toch echt wel een veilige auto en die gasten waren morsdood. Zijdelings tegen een boom aangeslagen, maar door de stijfheid en het gewicht gewoon helemaal dubbel geklapt.

Het is gewoon een feit dat auto's steeds veiliger worden.
Facts don't care about your feelings
pi_125771028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha oke je hebt gelijk, maar heb ook eens een ongeluk van m'n 7-serie uit 1980 gezien en dat was toentertijd toch echt wel een veilige auto en die gasten waren morsdood. Zijdelings tegen een boom aangeslagen, maar door de stijfheid en het gewicht gewoon helemaal dubbel geklapt.

Het is gewoon een feit dat auto's steeds veiliger worden.
Dat laatste ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.

Maar als bestuurder van een ouder voertuig heb je ook de verantwoording om zuinig met je spul aan te doen omdat correcties fataal kunnen blijken, vroeger ging een petje gewoon dood als hij met zijn tunemonster tegen een boom vloog, nu mag hij het nog 2 of 3 keer proberen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125771219
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:03:31 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125771356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
Hept jaai een bietsie veul naar Ghoost Raaidert filmpkes gekiekt? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125771724
8-)
Facts don't care about your feelings
pi_125772012
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
ik heb daar ook respect voor maar bij gebeurt er niet iets omdat ik ze niet zie :P
pi_125773900
Hmmzz... Zal ik dan dit jaar een MB diesel kopen en op vakantie naar Marokko gaan, daar verpatsen dat ding. Maar hoe krijg ik dan me vouwwagen weer terug naar huis?
.
pi_125775447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:04 schreef Fer het volgende:
Hmmzz... Zal ik dan dit jaar een MB diesel kopen en op vakantie naar Marokko gaan, daar verpatsen dat ding. Maar hoe krijg ik dan me vouwwagen weer terug naar huis?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125782748
Misschien een domme vraag (ja, ja, ze bestaan niet) maar ik heb een kever uit 1974 die 17 maart 2014 dus 40 word. Moet ik dan een vol jaar belasting gaan betalen of maar een kwartaal?
pi_125783011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:08 schreef Mokkels het volgende:
Misschien een domme vraag (ja, ja, ze bestaan niet) maar ik heb een kever uit 1974 die 17 maart 2014 dus 40 word. Moet ik dan een vol jaar belasting gaan betalen of maar een kwartaal?
slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125783081
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:15 schreef powerflux het volgende:

[..]

slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.
Gelukkig maar! Dankjewel. :)
pi_125783338
Ter aanvulling van m'n eerdere bericht over lui die van jonge oldtimers af willen: wat me wel zorgen baart is dat leden van de Volvo-club en op een Volvo-forum massaal overstappen van een 240 naar een 140 en Amazon. Op het forum van de Volvo-club viel zelfs te lezen dat auto's van vóór 1974 ineens explosief in waarde stijgen en als warme broodjes over de toonbank gaan (iemand was naar 2 auto's wezen kijken en beiden recht onder z'n neus verkocht). Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. :X
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:53:25 #148
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125784357
Dadelijk worden er nog oudere Mercedes diesel stinkhokken met nog meer uitstoot uit heel Europa getrokken naar NL "omdat wegenbelastingvrij"

Ben benieuwd hoeveel DS-en er straks weer gaan rondrijden :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125784365
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Ter aanvulling van m'n eerdere bericht over lui die van jonge oldtimers af willen: wat me wel zorgen baart is dat leden van de Volvo-club en op een Volvo-forum massaal overstappen van een 240 naar een 140 en Amazon. Op het forum van de Volvo-club viel zelfs te lezen dat auto's van vóór 1974 ineens explosief in waarde stijgen en als warme broodjes over de toonbank gaan (iemand was naar 2 auto's wezen kijken en beiden recht onder z'n neus verkocht). Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. :X
Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.
Daar is het natuurlijk wél de bedoeling overigens. De regeling is bedoeld om aanschaf van zuinige auto's te stimuleren.

En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
pi_125784896
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Prowl het volgende:
Dadelijk worden er nog oudere Mercedes diesel stinkhokken met nog meer uitstoot uit heel Europa getrokken naar NL "omdat wegenbelastingvrij"

Ben benieuwd hoeveel DS-en er straks weer gaan rondrijden :D
Dat vrees ik dus ook. :X Maar gelukkig heeft men nog niet door hoeveel moeilijker een 140 of Amazon is qua onderhoud vergeleken met 240 (doe maar gerust het aantal uren x3 of 4 in vergelijking met een 240 zodra je aan de wielophanging moet knutselen, zoals fusee's, rubbers of schokbrekers vervangen). Die gaan nog bedrogen uitkomen. :+

Amsterdam heeft kennelijk al het hoogste DS-gehalte van Europa. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')