wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vindenquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mijn 1981 Mini heeft ook een airbag![]()
Techniek komt uit een Mini van 1998, en om geen gezeur met de ECU te krijgen (hoewel het een vrij simpel ding is) ook besloten om gewoon alle elektronica over te bouwen. Carrosserie is volledig gerestaureerd, maar blijft daarmee gewoon zijn identiteit uit 1981 houden.
Dat is weer een andere marktwerking: nu zijn de 90'ers in prijs gestegen "want jonger dan een 86'er".quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:14 schreef powerflux het volgende:
het lijpe is dat de 86'ers nu ineens goedkoper zijn dan de '90ers vanwege de panic sales.. in plaats van ongeveer even duur. Net zo'n ongezonde markt, maar dan de verkeerde kant op doorgeslagen. Als je een vette amerikaan wil, nu kopen dus. Over een tijdje worden ze weer op hun werkelijke waarde geschat.
Die airbag heb ik. Maar ik denk dat wanneer de klap hard genoeg is omdat ding op te laten blazen, ik ook meteen het motorblok op schoot heb. Ik denk dan ook niet dat het écht zo veel veiliger is met een airbag in een Mini.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:15 schreef T42 het volgende:
[..]
wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vindenik heb al een airbag
klopt winterbanden ook niet. al denken heelveel mensen dat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:17 schreef CarbonC het volgende:
Een airbag maakt een auto niet ineens veilig.
en ik reed in mijn w108 zonder gordels maar wel met kreukelruimtequote:Op vrijdag 26 april 2013 16:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het probleem met oudere auto's is vaak dat ze totaal geen kreukelzone hebben. Nieuwere auto's zijn in vele opzichten gewoon veel veiliger maar dat komt niet per se door de airbags. Uiteindelijk hangt er ook vanaf HOE je crashed, uiteindelijk speelt massa (gewicht) ook nog een hele grote rol.
M'n E23 uit 1980 was één van de eerste auto's met ABS. Dat is zeker wel een heel groot voordeel al, met m'n E21 heb ik al vaak genoeg met piepende banden geremd.
Ga jij nu ook al een roestige X-body met 6 cylinder vergelijken met welk ander oldtimer dan ook?quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:58 schreef YoshiBignose het volgende:
En hier word je helemaal niet vrolijk van.
Dat laatste ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha oke je hebt gelijk, maar heb ook eens een ongeluk van m'n 7-serie uit 1980 gezien en dat was toentertijd toch echt wel een veilige auto en die gasten waren morsdood. Zijdelings tegen een boom aangeslagen, maar door de stijfheid en het gewicht gewoon helemaal dubbel geklapt.
Het is gewoon een feit dat auto's steeds veiliger worden.
Hept jaai een bietsie veul naar Ghoost Raaidert filmpkes gekiekt?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.
Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
ik heb daar ook respect voor maar bij gebeurt er niet iets omdat ik ze niet ziequote:Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.
Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:04 schreef Fer het volgende:
Hmmzz... Zal ik dan dit jaar een MB diesel kopen en op vakantie naar Marokko gaan, daar verpatsen dat ding. Maar hoe krijg ik dan me vouwwagen weer terug naar huis?
slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:08 schreef Mokkels het volgende:
Misschien een domme vraag (ja, ja, ze bestaan niet) maar ik heb een kever uit 1974 die 17 maart 2014 dus 40 word. Moet ik dan een vol jaar belasting gaan betalen of maar een kwartaal?
Gelukkig maar! Dankjewel.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:15 schreef powerflux het volgende:
[..]
slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.
Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Ter aanvulling van m'n eerdere bericht over lui die van jonge oldtimers af willen: wat me wel zorgen baart is dat leden van de Volvo-club en op een Volvo-forum massaal overstappen van een 240 naar een 140 en Amazon. Op het forum van de Volvo-club viel zelfs te lezen dat auto's van vóór 1974 ineens explosief in waarde stijgen en als warme broodjes over de toonbank gaan (iemand was naar 2 auto's wezen kijken en beiden recht onder z'n neus verkocht). Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Dat vrees ik dus ook.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Prowl het volgende:
Dadelijk worden er nog oudere Mercedes diesel stinkhokken met nog meer uitstoot uit heel Europa getrokken naar NL "omdat wegenbelastingvrij"
Ben benieuwd hoeveel DS-en er straks weer gaan rondrijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |