abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:15:24 #126
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125759242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Mijn 1981 Mini heeft ook een airbag :+
Techniek komt uit een Mini van 1998, en om geen gezeur met de ECU te krijgen (hoewel het een vrij simpel ding is) ook besloten om gewoon alle elektronica over te bouwen. Carrosserie is volledig gerestaureerd, maar blijft daarmee gewoon zijn identiteit uit 1981 houden.
wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vinden ;) ik heb al een airbag
pi_125759326
Een airbag maakt een auto niet ineens veilig.
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:20:46 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125759458
Ik ben al T-Fords en Stanley Steamers aan het inslaan/hamsteren.
Beat The System.

Als mensen net zoveel energie zouden steken in hun opleiding of hun werk, als in het ombouwen van niet vooruit te branden rijdende doodskisten naar nog wrakkere doodskisten, zouden ze zich niet in zoveel bochten hoeven te wringen om een paar centen uit te sparen.
Kiezen voor een overheid die belastinggeld herverdelen/verbranden niet als hoofddoel heeft zou ook kunnen helpen :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_125759471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:14 schreef powerflux het volgende:
het lijpe is dat de 86'ers nu ineens goedkoper zijn dan de '90ers vanwege de panic sales.. in plaats van ongeveer even duur. Net zo'n ongezonde markt, maar dan de verkeerde kant op doorgeslagen. Als je een vette amerikaan wil, nu kopen dus. Over een tijdje worden ze weer op hun werkelijke waarde geschat.
Dat is weer een andere marktwerking: nu zijn de 90'ers in prijs gestegen "want jonger dan een 86'er". :') Wel verdomd veel panic sales: op Speurders zijn er afgelopen 2 dagen een paar honderd oldtimer-advertenties bij gekomen (waarvan het gros een 80'er diesel). :X
pi_125760790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:15 schreef T42 het volgende:

[..]

wel grappig als je dat tegen mensen kunt zeggen die oude auto's onveilig vinden ;) ik heb al een airbag
Die airbag heb ik. Maar ik denk dat wanneer de klap hard genoeg is omdat ding op te laten blazen, ik ook meteen het motorblok op schoot heb. Ik denk dan ook niet dat het écht zo veel veiliger is met een airbag in een Mini.

Tevens heb ik injectie, en voldoe ik in elk geval aan de uitstoot eisen voor auto's tot 2001.
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:10:27 #131
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125765224
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:17 schreef CarbonC het volgende:
Een airbag maakt een auto niet ineens veilig.
klopt winterbanden ook niet. al denken heelveel mensen dat.
pi_125765426
Het probleem met oudere auto's is vaak dat ze totaal geen kreukelzone hebben. Nieuwere auto's zijn in vele opzichten gewoon veel veiliger maar dat komt niet per se door de airbags. Uiteindelijk hangt er ook vanaf HOE je crashed, uiteindelijk speelt massa (gewicht) ook nog een hele grote rol.

M'n E23 uit 1980 was één van de eerste auto's met ABS. Dat is zeker wel een heel groot voordeel al, met m'n E21 heb ik al vaak genoeg met piepende banden geremd.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:52:17 #133
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125766661
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het probleem met oudere auto's is vaak dat ze totaal geen kreukelzone hebben. Nieuwere auto's zijn in vele opzichten gewoon veel veiliger maar dat komt niet per se door de airbags. Uiteindelijk hangt er ook vanaf HOE je crashed, uiteindelijk speelt massa (gewicht) ook nog een hele grote rol.

M'n E23 uit 1980 was één van de eerste auto's met ABS. Dat is zeker wel een heel groot voordeel al, met m'n E21 heb ik al vaak genoeg met piepende banden geremd.
en ik reed in mijn w108 zonder gordels maar wel met kreukelruimte ;) ga je vanzelf rustig rijden.
en ik kijk niet naar hoe veilig een auto is bij een ongeluk, maar ik rij ook niet veel.
ik vind dat je door alle veiligheids systemen veel meer risico's gaat nemen.
en ik rij wel eens over het circuit.
pi_125766929
Ja mensen gaan meer risico's nemen, ik zie zelden oldtimers hard rijden. Alleen BMW's, maar daar zijn ze voor...

Maar jij en ik weten net zo goed wat er met een kever gebeurt bij een zwaar ongeluk...


En hier word je helemaal niet vrolijk van:

Facts don't care about your feelings
pi_125770550
quote:
Ga jij nu ook al een roestige X-body met 6 cylinder vergelijken met welk ander oldtimer dan ook?

Ik word er bewust zo moe van dat dat voorbeeld hierbij gehaald word, de X-bodies zijn de meest waardeloze frames ooit als het gaat om botsproeven, en al helemaal op half om half.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125770750
Hahaha oke je hebt gelijk, maar heb ook eens een ongeluk van m'n 7-serie uit 1980 gezien en dat was toentertijd toch echt wel een veilige auto en die gasten waren morsdood. Zijdelings tegen een boom aangeslagen, maar door de stijfheid en het gewicht gewoon helemaal dubbel geklapt.

Het is gewoon een feit dat auto's steeds veiliger worden.
Facts don't care about your feelings
pi_125771028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha oke je hebt gelijk, maar heb ook eens een ongeluk van m'n 7-serie uit 1980 gezien en dat was toentertijd toch echt wel een veilige auto en die gasten waren morsdood. Zijdelings tegen een boom aangeslagen, maar door de stijfheid en het gewicht gewoon helemaal dubbel geklapt.

Het is gewoon een feit dat auto's steeds veiliger worden.
Dat laatste ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.

Maar als bestuurder van een ouder voertuig heb je ook de verantwoording om zuinig met je spul aan te doen omdat correcties fataal kunnen blijken, vroeger ging een petje gewoon dood als hij met zijn tunemonster tegen een boom vloog, nu mag hij het nog 2 of 3 keer proberen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125771219
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:03:31 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125771356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
Hept jaai een bietsie veul naar Ghoost Raaidert filmpkes gekiekt? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125771724
8-)
Facts don't care about your feelings
pi_125772012
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat is ook waar, meestal zit het risico ook bij jezelf, dus dat is eerlijk. Eerlijker dan al die SUV's die je tegenwoordig ziet. Ja, je zit zelf veilig, maar ten kosten van anderen want (en dat is bewezen) je hebt 6x meer kans op dodelijke verwondingen bij de tegenpartij. Ook niet zo gek, die bumper zit lekker op hoofdhoogte van een kind. En bij auto's trouwens ook, als zo'n SUV je in de deur ramt, kan de lijkschouwer zijn kenteken uit je hoofd wegslijpen.

Daarom heb ik respect voor motorrijders die met 160 km/u door auto's doorslingeren en mij middelvinger geven als ik ze een keer niet zie aankomen. Zij liggen zelf zonder huid op de weg dan en ik heb niets.
ik heb daar ook respect voor maar bij gebeurt er niet iets omdat ik ze niet zie :P
pi_125773900
Hmmzz... Zal ik dan dit jaar een MB diesel kopen en op vakantie naar Marokko gaan, daar verpatsen dat ding. Maar hoe krijg ik dan me vouwwagen weer terug naar huis?
.
pi_125775447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:04 schreef Fer het volgende:
Hmmzz... Zal ik dan dit jaar een MB diesel kopen en op vakantie naar Marokko gaan, daar verpatsen dat ding. Maar hoe krijg ik dan me vouwwagen weer terug naar huis?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_125782748
Misschien een domme vraag (ja, ja, ze bestaan niet) maar ik heb een kever uit 1974 die 17 maart 2014 dus 40 word. Moet ik dan een vol jaar belasting gaan betalen of maar een kwartaal?
pi_125783011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:08 schreef Mokkels het volgende:
Misschien een domme vraag (ja, ja, ze bestaan niet) maar ik heb een kever uit 1974 die 17 maart 2014 dus 40 word. Moet ik dan een vol jaar belasting gaan betalen of maar een kwartaal?
slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125783081
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:15 schreef powerflux het volgende:

[..]

slechts een kwartaal als de regel inderdaad op 1/1/2014 ingaat.
Gelukkig maar! Dankjewel. :)
pi_125783338
Ter aanvulling van m'n eerdere bericht over lui die van jonge oldtimers af willen: wat me wel zorgen baart is dat leden van de Volvo-club en op een Volvo-forum massaal overstappen van een 240 naar een 140 en Amazon. Op het forum van de Volvo-club viel zelfs te lezen dat auto's van vóór 1974 ineens explosief in waarde stijgen en als warme broodjes over de toonbank gaan (iemand was naar 2 auto's wezen kijken en beiden recht onder z'n neus verkocht). Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. :X
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:53:25 #148
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125784357
Dadelijk worden er nog oudere Mercedes diesel stinkhokken met nog meer uitstoot uit heel Europa getrokken naar NL "omdat wegenbelastingvrij"

Ben benieuwd hoeveel DS-en er straks weer gaan rondrijden :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125784365
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Ter aanvulling van m'n eerdere bericht over lui die van jonge oldtimers af willen: wat me wel zorgen baart is dat leden van de Volvo-club en op een Volvo-forum massaal overstappen van een 240 naar een 140 en Amazon. Op het forum van de Volvo-club viel zelfs te lezen dat auto's van vóór 1974 ineens explosief in waarde stijgen en als warme broodjes over de toonbank gaan (iemand was naar 2 auto's wezen kijken en beiden recht onder z'n neus verkocht). Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. :X
Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.
Daar is het natuurlijk wél de bedoeling overigens. De regeling is bedoeld om aanschaf van zuinige auto's te stimuleren.

En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
pi_125784896
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Prowl het volgende:
Dadelijk worden er nog oudere Mercedes diesel stinkhokken met nog meer uitstoot uit heel Europa getrokken naar NL "omdat wegenbelastingvrij"

Ben benieuwd hoeveel DS-en er straks weer gaan rondrijden :D
Dat vrees ik dus ook. :X Maar gelukkig heeft men nog niet door hoeveel moeilijker een 140 of Amazon is qua onderhoud vergeleken met 240 (doe maar gerust het aantal uren x3 of 4 in vergelijking met een 240 zodra je aan de wielophanging moet knutselen, zoals fusee's, rubbers of schokbrekers vervangen). Die gaan nog bedrogen uitkomen. :+

Amsterdam heeft kennelijk al het hoogste DS-gehalte van Europa. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')