Vind ik ergens ook.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:14 schreef Anyanka het volgende:
Triest dat zulke maatregelen nodig zijn of worden geacht.
Net als alles op het laatste moment, ja.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:21 schreef R-woud88 het volgende:
Al genoeg bier in huis!![]()
Op het laatste moment drank kopen..
Johannieter.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:22 schreef Plasterk het volgende:
Jopenbier![]()
Een echte genieter drinkt een Joh.....?
Top.quote:
Fles goedkope wodka en een stel flessen ijsthee om het weg te spoelen en je bent helemaal binnen de regels.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:24 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
1 dag van te voren alles inslaan
Kloptquote:Op woensdag 24 april 2013 17:29 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Fles goedkope wodka en een stel flessen ijsthee om het weg te spoelen en je bent helemaal binnen de regels.
Wat is daar 'gewoon' aan?quote:Op woensdag 24 april 2013 18:08 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom zijn de supermarkten op koninginendag niet gewoon gesloten?
quote:Op woensdag 24 april 2013 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan moeten we maar dronken van vaderlandsliefde worden.
Dat.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:26 schreef BasEnAad het volgende:
Dat de mensen die van Nederland één grote peuterspeelzaal willen maken maar snel de rode tyfus mogen krijgen.
Koning(inne)dag is een feest voor bijna 17 miljoen Nederlanders. Dat er dit jaar een extra tintje aan zit, is wat anders.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:35 schreef Scjvb het volgende:
Het is inderdaad het inhuldigingsfeest voor onze nieuwe koning,
Hoe precies een "kleuterklas" voorkomen? Door in te grijpen in de vrije markt van supermarkten en de keuzevrijheid van individuen en maar 1 drankje tegelijk aan te bieden?? Wat is dat voor achterlijke betutteling? En denk je dat dat niet tot problemen gaat leiden??quote:en geen kleuterklas.Dat wil men zien te voorkomen.
Ongeregeldheden komen door ongeregelde mensen. Pak DIE aan, maar laat het overgrote deel van de feestvierders gewoon de hoeveelheden alcohol kopen die ze wensen, zeg.quote:Ongeregeldheden zouden geen recht doen aan het kersverse koningspaar en alle overige feestenden.
Ongeleide sujetten houd je niet tegen. Sterker; je creeert een enorme druk op juist de verkopers om maar 1 drankje per keer te verkopen. Hoe denk je dat dronken/aangeschoten/doorgesnoven eikels gaan reageren als ze dat te horen krijgen?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scjvb het volgende:
Min of meer mee eens.
Maar alleen het probleem is dat zonder deze beperkende maatregel de ongeleide sujetten tussen het publiek eerder de kans krijgen het te verpesten. Men kan niet overal tegelijk overal op letten, vandaar deze wat drastische maatregel, dat is inderdaad jammer.
Alle preventieve middelen kunnen bijdragen tot een vermindering van ongeregeldheden (met de nadruk op kunnen) Garanties zijn er inderdaad nooit, ook niet als er geen drankbeperking van kracht zou worden. Waar mogelijk zal er fors opgetreden worden tegen herrieschoppers.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ongeleide sujetten houd je niet tegen. Sterker; je creeert een enorme druk op juist de verkopers om maar 1 drankje per keer te verkopen. Hoe denk je dat dronken/aangeschoten/doorgesnoven eikels gaan reageren als ze dat te horen krijgen?
Bovendien houd je de slimme ongeleide sujetten niet tegen; die kopen gewoon flink wat flessen sterke drank de komende dagen en zetten het zo op een zuipen.
De welwillende meerderheid laten lijden onder onnadenkende betuttelende maatregelen gericht tegen een kleine hardnekkige vervelende minderheid is typisch Nederlands en erg fout. Helaas heeft men niets van het verleden geleerd en gaat het weer fout op 30 april.
Je kent het gezegde "het kind met het badwater weggooien"?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:19 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Alle preventieve middelen kunnen bijdragen tot een vermindering van ongeregeldheden (met de nadruk op kunnen) Garanties zijn er inderdaad nooit, ook niet als er geen drankbeperking van kracht zou worden. Waar mogelijk zal er fors opgetreden worden tegen herrieschoppers.
Zowel dat heupflesje belletjeswijn als de tietloze redhead laat ik aan mij voorbijgaan.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:38 schreef raptorix het volgende:
Gewoon 15 liter Nebuchadnezzar bij je hebben, is toch ook gewoon 1 consumptie
[ afbeelding ]
Inderdaad zal de politie in grote getale aanwezig zijn en ingrijpen waar het nodig is.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kent het gezegde "het kind met het badwater weggooien"?
Ongeregeldheden verminder je door politie op straat te hebben die ingrijpt en supersnelrecht toepast. Laat die 16.840.237 Nederlanders die gewoon normaal kunnen doen, hun biertjes kopen zonder extra beperkingen.
Stel jij je es voor dat jij geen Jopen meer mag kopen omdat een herrieschopper zich misdragen heeft onder invloed van dat lekkere bier. Ben je dan nog zo welwillend jouw keuzevrijheid op te offeren?
De sfeer is prima. Maar het gebruik van het OV is een ramp. Dat wil je niet meemaken als werknemer in die sector.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:58 schreef raptorix het volgende:
Ik snap het punt niet zo, de laatste jaren was het prima sfeer in Amsterdam, een jaar of 10 a 15 terug was het een stuk minder vrolijk, kortom kappen met die kut regeletjes, naja ik maak me niet druk, ik woon in oudwest en ga toch niet al te ver van huis weg.
Naja, omdat mensen niet luisteren, er word heel duidelijk geadviseerd om zoveel mogelijk gebruik te maken van andere stations, bijvoorbeeld Zuid-WTC maar al die boeren moeten kosten wat het kost naar CSquote:Op donderdag 25 april 2013 00:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
De sfeer is prima. Maar het gebruik van het OV is een ramp. Dat wil je niet meemaken als werknemer in die sector.
Maar het is natuurlijk waanzin om te denken dat dit soort idiote regels gaat werken. Beter lijkt mij om al die evenementen te verspreiden naar meer steden. Dus niet alleen Adam en Eindhoven. Dan blijft het volk in de buurt. Dan gaat iemand vanuit Maastricht niet naar Adam of Eindhoven. Maar goed dat is ook maar een idee.
De appies zijn gewoon open hoor op Koninginnedag, de AH op de Elandsgracht is behalve op 1 januari alle dagen openquote:Op donderdag 25 april 2013 00:18 schreef ietjefietje het volgende:
Volgens mij zijn alle winkels gewoon gesloten op Koninginnedag....net als ieder jaar....en in de horeca is een drankje zo duur, dat je er na 1 genoeg hebt....'t is toch crisis!?
Trouwens we gaat er nou naar A'dam....je zou wel gek wezen!
Oh ja, ik vergat dat die niet dubbel betalen voor zo'n dag....quote:Op donderdag 25 april 2013 00:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
De appies zijn gewoon open hoor op Koninginnedag, de AH op de Elandsgracht is behalve op 1 januari alle dagen open
Wat alweer aantoont dat het een onzinnige kutregel is.quote:Op donderdag 25 april 2013 06:32 schreef Pek het volgende:
Ach, na zes keer langs dezelfde kassa heb je ook een sixpack. Doen ze bij Appie niet moeilijk over
Is er een verband met die regeltjes?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:58 schreef raptorix het volgende:
Ik snap het punt niet zo, de laatste jaren was het prima sfeer in Amsterdam, een jaar of 10 a 15 terug was het een stuk minder vrolijk, kortom kappen met die kut regeletjes, naja ik maak me niet druk, ik woon in oudwest en ga toch niet al te ver van huis weg.
Je bedoelt dus dat het beter is geworden sinds dit soort regels zijn ingevoerd?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:58 schreef raptorix het volgende:
De regels zijn er pas 2 jaar, en in praktijk slaat het nergens op omdat je gewoon een six pack kon kopen bij de supermarkt.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:45 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat het beter is geworden sinds dit soort regels zijn ingevoerd?
Het is "afgesproken" tussen de gemeente en de supermarkten. In de praktijk zal dat betekenen dat de wethouder van dienst ze de keuze heeft gegeven tussen slikken of dichtgaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:07 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me af of supermarkten hier zelf voor gekozen hebbn. Juist op zo'n dag kun je extra veel binnenhalen. Mensen zullen naast bier ook wel snacks kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |