abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133319411
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Al aan de Piratenpartij gedacht?
Vorige tweede kamer verkiezingen op gestemd maar ze haalden helaas geen zetel.
Voor de rest vind ik dat ze hun kansen verpesten door zo one-issue op internetvrijheden en patenten te focussen, terwijl juist hun andere standpunten heel interessant zijn omdat ze een soort van VVD zijn met verstand en niet alleen voor de rijken/bedrijven. Ze promoten die standpunten niet genoeg, teveel focus op piraat arrrr, internet arrr, patenten arrr
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 november 2013 @ 23:11:15 #202
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133594992
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 25 november 2013 @ 08:48:59 #203
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133601221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:33 schreef Kaas- het volgende:
Even een onderzoekje gedaan naar wat onze MEP's nou daadwerkelijk stemmen en of ze wel op komen dagen op basis van de link die Igen hierboven gaf (klik op het plaatje voor een vergroting van de resultaten):

[ afbeelding ]
Duidelijk PVV voor mij.
pi_133604498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:33 schreef Kaas- het volgende:
Even een onderzoekje gedaan naar wat onze MEP's nou daadwerkelijk stemmen en of ze wel op komen dagen op basis van de link die Igen hierboven gaf (klik op het plaatje voor een vergroting van de resultaten):

[ afbeelding ]
Het veruit belangrijkste punt is punt 3: de invoering van de Eurobonds.
Invoering hiervan zal Nederland heel veel gaan kosten, rentes op staatsleningen lopen op en we kunnen dokken als Portugal, Griekenland, Frankrijk, Spanje of Italië geld tekort komen.

Alleen PVV en SP zijn tegen, dus de keuze is makkelijk voor hen die niet op een weg-met-ons partij willen stemmen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_133605045
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Alleen PVV en SP zijn tegen, dus de keuze is makkelijk voor hen die niet op een weg-met-ons partij willen stemmen
Die hebben dan geen andere keuze dan thuis te blijven? Immers juist die twee partijen doen er alles aan om het Nederlands belang zoveel mogelijk te schaden...
pi_133606525
quote:

[..]

Het veruit belangrijkste punt is punt 3: de invoering van de Eurobonds.
Invoering hiervan zal Nederland heel veel gaan kosten, rentes op staatsleningen lopen op en we kunnen dokken als Portugal, Griekenland, Frankrijk, Spanje of Italië geld tekort komen.

Eurobonds komen er toch niet, want dat zou het Duitse constitutioneel hof nooit toestaan. Partijen kunnen op dat punt dus lekker demonstratief pro-Europees doen zonder over de consequenties na te denken, want het resultaat staat toch al vast. Wat mij betreft is het dus misschien juist wel het onbelangrijkste punt.
pi_133606944
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:10 schreef MouzurX het volgende:
Voor de rest vind ik dat ze hun kansen verpesten door zo one-issue op internetvrijheden en patenten te focussen, terwijl juist hun andere standpunten heel interessant zijn omdat ze een soort van VVD zijn met verstand en niet alleen voor de rijken/bedrijven. Ze promoten die standpunten niet genoeg, teveel focus op piraat arrrr, internet arrr, patenten arrr
Ik vond het eerst ook te veel een one-issue partij. Maar ik zie nu in, meer nog dan eerst, dat patenten, auteursrecht en internetvrijheid zeer belangrijke onderwerpen zijn. Overheden maken het internet kapot door op allerlei manieren de vrije deling van informatie te ondermijnen. Denk aan de enorme massaliteit van alle afluisterpraktijken en denk aan het verbod voor providers om bepaalde websites door te geven (zoals Pirate Bay in Nederland). En wat betreft patenten en auteursrecht wordt onder druk van gevestigde partijen de geldigheidsduur steeds verder opgerekt terwijl in het belang van de algemene ontwikkeling het juist veel beter is als deze rechten beperkt gaan worden.

Alle reden, juist nu, om Piratenpartij te stemmen. Dat ze wellicht geen zetel halen is jammer, maar als je er niet op stemt zal dat zeker niet lukken.
pi_133607636
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 13:35 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vond het eerst ook te veel een one-issue partij. Maar ik zie nu in, meer nog dan eerst, dat patenten, auteursrecht en internetvrijheid zeer belangrijke onderwerpen zijn. Overheden maken het internet kapot door op allerlei manieren de vrije deling van informatie te ondermijnen. Denk aan de enorme massaliteit van alle afluisterpraktijken en denk aan het verbod voor providers om bepaalde websites door te geven (zoals Pirate Bay in Nederland). En wat betreft patenten en auteursrecht wordt onder druk van gevestigde partijen de geldigheidsduur steeds verder opgerekt terwijl in het belang van de algemene ontwikkeling het juist veel beter is als deze rechten beperkt gaan worden.

Alle reden, juist nu, om Piratenpartij te stemmen. Dat ze wellicht geen zetel halen is jammer, maar als je er niet op stemt zal dat zeker niet lukken.
Ben het met je eens.

Daarnaast kun je door hun liquid-democracy-model zelf ook de overige standpunten bepalen als lid. Ga jij erop stemmen Kowloon?
pi_133608265
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Eurobonds komen er toch niet, want dat zou het Duitse constitutioneel hof nooit toestaan. Partijen kunnen op dat punt dus lekker demonstratief pro-Europees doen zonder over de consequenties na te denken, want het resultaat staat toch al vast. Wat mij betreft is het dus misschien juist wel het onbelangrijkste punt.
Misschien heb je gelijk, maar het laat wel mooi zien wat de meeste partijen van de positie van Nederland vinden in het Europese geheel. Nederland moet voor hun buigen voor de rest van Europa, wat het overzicht heel mooi aan toont.

quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 12:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hebben dan geen andere keuze dan thuis te blijven? Immers juist die twee partijen doen er alles aan om het Nederlands belang zoveel mogelijk te schaden...
In het overzicht zie ik toch iets heel anders naar voren komen.
  maandag 25 november 2013 @ 14:33:30 #211
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133608780
quote:

Voor zover ik weet zijn ook CU en SGP daartegen. Het is jammer dat ze ontbreken in het overzicht, want voor mijn gevoel zijn ze de enige constructieve eurosceptische partij in Nederland.

Mogelijk ben ik enigszins vooringenomen, omdat ik zelf de laatste 2 keer op de CU/SGP-lijst heb gestemd, maar het blijft jammer.
pi_133608828
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:20 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

In het overzicht zie ik toch iets heel anders naar voren komen.
Ze profileren zich toch in alles als 'weg met ons'-bewegingen? Alles buiten het eigen directe blikveld is doodeng en moet kapot ook als we er zelf schade van ondervinden. Als je enkel navelstaart zit je op de weg naar beneden.
pi_133608935
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:33 schreef freako het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn ook CU en SGP daartegen. Het is jammer dat ze ontbreken in het overzicht, want voor mijn gevoel zijn ze de enige constructieve eurosceptische partij in Nederland.

Mogelijk ben ik enigszins vooringenomen, omdat ik zelf de laatste 2 keer op de CU/SGP-lijst heb gestemd, maar het blijft jammer.
Die twee stemden inderdaad ook tegen. En ook voor mijn gevoel zijn dat inderdaad de enige twee constructieve eurosceptische partijen, al zou ik nooit op ze stemmen vanwege andere (religieuze) standpunten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2013 14:38:36 ]
pi_133609014
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:00 schreef robin007bond het volgende:
Daarnaast kun je door hun liquid-democracy-model zelf ook de overige standpunten bepalen als lid.
Daar zie ik dus helemaal niks in. ;) Neem er als partij een standpunt over in of ze moeten zich gewoon onthouden van stemmen.

quote:
Ga jij erop stemmen Kowloon?
Ja, ik denk het wel. Maar eerst maar eens kijken hoe ze campagne gaan voeren.
  maandag 25 november 2013 @ 14:40:14 #215
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133609027
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Die twee stemden inderdaad ook tegen. En voor mijn gevoel zijn dat ook de enige twee constructieve eurosceptische partijen, al zou ik nooit op ze stemmen vanwege andere (religieuze) standpunten.
Dat houdt mij ook tegen om landelijk op die partijen te stemmen, maar bijvoorbeeld medisch/ethische zaken worden zeker niet op Europees niveau geregeld.
  maandag 25 november 2013 @ 14:41:21 #216
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133609065
quote:

[..]

Wat ook van belang is, is het doel dat je voor ogen hebt. Als je enkel een signaal wil afgeven (voor, of in de meeste gevallen tegen, Europese integratie) dan kun je prima PVV of SP stemmen. De SP is overigens parlementair ook wel behoorlijk actief, maar dat is veelal het verlengde van actievoeren in het parlement. Als het je meer gaat om invloed uitoefenen op de zaken waar het parlement ook echt een reële invloed op heeft, dan dien je wellicht eerder naar de meer traditionele partijen te kijken.
pi_133609278
quote:
Ik hoop dat je gelijk hebt, voor mij is het Bundesverfassungsgericht te Karlsruhe mijn enige hoop.

Met politici die mooi weer spelen en tegen hun principes stemmen wil ik helemaal niets te maken hebben.
Exaudi orationem meam
pi_133609292
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 14:41 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat ook van belang is, is het doel dat je voor ogen hebt. Als je enkel een signaal wil afgeven (voor, of in de meeste gevallen tegen, Europese integratie) dan kun je prima PVV of SP stemmen. De SP is overigens parlementair ook wel behoorlijk actief, maar dat is veelal het verlengde van actievoeren in het parlement. Als het je meer gaat om invloed uitoefenen op de zaken waar het parlement ook echt een reële invloed op heeft, dan dien je wellicht eerder naar de meer traditionele partijen te kijken.
Dat zeg ik, min of meer. D66, VVD en CDA kunnen rustig vóór eurobonds stemmen, precies om een signaal af te geven. Want ze weten immers dat de eurobonds er toch niet gaan komen en dat ze dus ook niet over de consequenties hoeven na te denken.
pi_133609399
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:47 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt, voor mij is het Bundesverfassungsgericht te Karlsruhe mijn enige hoop.

Met politici die mooi weer spelen en tegen hun principes stemmen wil ik helemaal niets te maken hebben.
Ik heb wel vertrouwen in hun. Het zou mooi zijn als wij ook zo'n instantie hadden, ipv. dat stelletje oetlullen in de Eerste Kamer die vuile publieke politieke spelletjes spelen (niet hun taak) in plaats van de grondwet te verdedigen (wel hun taak).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2013 15:33:36 ]
pi_133609407
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb wel vertrouwen in hun. Het zou mooi zijn als wij ook zo'n instantie hadden, ipv. dat stelletje oetlullen in de Eerste Kamer die vuile publieke spelletjes spelen (niet hun taak) in plaats van de grondwet te verdedigen (wel hun taak).
Helemaal eens :)
Exaudi orationem meam
pi_133610112
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:47 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Zoals een PVV die tegen het opheffen van het maandelijkse verhuiscircus van het EP stemt?
  donderdag 28 november 2013 @ 15:13:18 #222
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133711117
quote:
Paul Tang Europees lijsttrekker PvdA

Paul Tang is door de PvdA-leden gekozen tot Europees lijsttrekker voor de verkiezingen van 22 mei. Dat heeft partijvoorzitter Hans Spekman bekend gemaakt in De Balie in Amsterdam. 'Met Paul Tang hebben we een krachtige, energieke en geweldige lijsttrekker die namens de Partij van de Arbeid in Brussel gaat werken aan een sterker en socialer Europa.'

[..]

De volledige uitslag
Na één stemronde heeft Paul Tang een absolute meerderheid van 52,4% met 7716 stemmen. De nummer twee is Zita Schellekens met 3435 stemmen (23,3%). De nummer drie is Bernard Naron met 2294 stemmen (15,6%). De nummer vier is Robbert Baruch met 1285 stemmen (8,7%). Er is 443 keer blanco gestemd, wat een percentage van 0,8% van het aantal stemgerechtigde leden is. Blanco stemmen tellen niet mee bij het bepalen van de uitslag.

Opkomst
Bij deze ledenraadpleging hebben 15173 leden hun stem uitgebracht. 86,8% van de uitgebrachte stemmen is via internet uitgebracht en 13,2% via het terugsturen van het stembiljet. Dit leidt tot een opkomstpercentage van 28,8% (minimale vereiste is 15%).
Toch mooi dat Tang dit nieuwtje niet alvast naar het RTL Nieuws gelekt had. Dat biedt hoop voor de toekomst.

http://www.pvda.nl/berich(...)es+lijsttrekker+PvdA

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 28-11-2013 15:18:24 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 15:30:17 #223
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133711536
Nederlanders die in het buitenland of op de Antillen wonen, en op de Nederlandse kandidaten voor het Europees Parlement willen stemmen, kunnen zich vanaf nu registreren als kiezer. Dit kan tot en met 10 april 2014. Voor meer informatie over de procedure: zie hier: https://www.verkiezingen2014.nl/stemmenvanuitbuitenland/

Er wordt een proef gehouden met een nieuw stembiljet voor kiezers die stemmen per brief:

en daar hoort een lijst met kandidaten bij:

pi_133715988
Leuke partijen op dat stembiljet :) Daar heeft iemand zich echt op uitgeleefd.
pi_133716951
Creatief ja :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 november 2013 @ 23:35:01 #226
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133762048
De Christendemocraten gaan Juncker inzetten als voorzitter voor de EC. Aldus de Luxemburgse media.
http://t.co/Ho2vZvhiPa
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 november 2013 @ 22:50:52 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133787833
pi_133790232
De verkiezingen in 2014 zijn de laatste kans om de superstaat de dwarsbomen. Willen we morgen wakker worden in een superstaat waar Nederland enkel een onbetekende provincie is waar Nederlanders 6 tot 7 flexbanen per dag hebben om amper met 70 euro per dag naar huis te komen, zichzelf elke dag volvreten met fastfood, drank en drugs om de pijn en de ellende van alle dag te vergeten dan stemmen we VVD/CDA/PvdA/GL-D66-CU of willen we een terugkeer naar de prachtige tijden van de vriendelijke douanier aan de grensovergang, onze prachtige vuurtoren 250 gulden biljetten en de tijd dat moeder de vrouw nog lekker kon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen dan stem je PVV, SGP of PvdD. Take your choice people of Holland....
  zondag 1 december 2013 @ 00:04:36 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_133790283
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:02 schreef 729Sinistra het volgende:
Willen we morgen wakker worden in een superstaat waar Nederland enkel een onbetekende provincie is
Ja *O*
  zondag 1 december 2013 @ 00:05:36 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_133790313
En dat die superstaat dan Israël volledig boycot. Dat zou mooi zijn.
pi_133790438
Israël heeft dat imbeciele continent niet nodig hoor en zeker niet dat volgevreten gespuis van het Schumanplein. Ga lekker fietsen...
pi_133850843
als je de PVV en Le Pen o.a. te ver vindt gaan maar toch een anti EU stem uit wilt brengen
kom je dan uit bij de UKIP en ben je dus genoodzaakt op de SGP te stemmen?
pi_133850901
Of ChristenUnie, die zijn ook constructief eurosceptisch en lid van een grotere pan-Europese fractie van dat soort partijen.
pi_133852782
bedankt, ik kan nog niet echt een duidelijk overzicht vinden op internet van alle EU partijen en bij welke fracties die behoren
Knap verwarrend dat een kritische Verheijen en Pechtold daar in de fractie van Verhofstadt zitten
pi_133853146
De SGP was toch de fractie van UKIP uitgetrapt vanwege hun vrouwenstandpunt?
pi_133854051
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:02 schreef 729Sinistra het volgende:
De verkiezingen in 2014 zijn de laatste kans om de superstaat de dwarsbomen.
Nee hoor.
Het grote struikelblok van de EU is dat het ze ontbreekt aan een identiteit en dus een binding met het volk / volkeren. Het afdwingen/verdienen van een mandaat is daarom gebaseerd op drijfzand.
Nu zitten we midden in een EUhype dankzij de crisis/crises en heeft het de aandacht van iedereen. Zodra dit allemaal achter de rug is wil ik die opkomstpercentages van de komende verkiezingen nog wel eens zien.
Zodra die (wederom..) door het putje gaan wil ik wel eens zien hoe stabiel het werkelijk is.
pi_133854593
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:04 schreef Tocadisco het volgende:
De SGP was toch de fractie van UKIP uitgetrapt vanwege hun vrouwenstandpunt?
nee, volgens mij mochten ze juist niet bij de CU conservatieven fractie in en hebben ze zich juist daarom bij UKIP gevoegd
pi_133929558
quote:
De Benelux-staten hebben zich in ieder geval achter Guy geschaard

quote:
De liberale leiders van Nederland, België en Luxemburg steunen de Belg Guy Verhofstadt bij zijn kandidatuur voor het voorzitterschap van de Europese Commissie. Dat besloten ze woensdagavond tijdens een bijeenkomst in Den Haag.

De leiders hadden een gesprek in het Torentje, het kantoor van premier Mark Rutte (VVD). Naast de minister-president waren D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold en de leiders van liberale partijen in België en Luxemburg aanwezig.

De 60-jarige Verhofstadt is momenteel de leider van de liberale fractie in het Europees parlement. Daarvan maken zowel de VVD als D66 deel uit. Verhofstadt was eerder premier van België.
Rutte en Pechtold steunen kandidatuur Verhofstadt
  donderdag 5 december 2013 @ 10:27:30 #239
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133936559
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:35 schreef Ransjih het volgende:

[..]

nee, volgens mij mochten ze juist niet bij de CU conservatieven fractie in en hebben ze zich juist daarom bij UKIP gevoegd
Dit inderdaad. Omdat de CU er daarna voor koos om toch in de conservatieve fractie plaats te nemen, zonder de SGP, werd de jarenlange Europese samenwerking tussen beide partijen beëindigd. Inmiddels is het vrouwenstandpunt van de SGP enigszins gewijzigd, en is de samenwerking met de CU weer hersteld. Daarmee is het heel waarschijnlijk dat zowel CU als SGP zich in 2014 aansluiten bij de Conservatieve fractie.
  donderdag 5 december 2013 @ 10:29:02 #240
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133936595
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Wie zijn eigenlijk de dame in het midden en de meneer rechts?
pi_133936613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Weer een reden om niet op de VVD te stemmen bij deze verkiezingen, al waren daar natuurlijk al genoeg redenen voor :)
pi_133936771
Wie is de EU-sceptische kandidaat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 december 2013 @ 14:36:52 #243
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134449798
In Brussel zijn de liberale leiders bijeen om te bepalen of Guy of Olli naar voren wordt geschoven.
  donderdag 19 december 2013 @ 14:51:11 #244
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_134450303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef borisz het volgende:
In Brussel zijn de liberale leiders bijeen om te bepalen of Guy of Olli naar voren wordt geschoven.
Is dat vandaag?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 december 2013 @ 14:53:11 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134450374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:51 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Is dat vandaag?
Nou ja of het officieel al zover is. Pechtold en Rutte waren iig in Brussel om te overleggen met hun collega's.
  donderdag 19 december 2013 @ 14:59:08 #246
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_134450591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef borisz het volgende:
Olli Rehn wordt gesteund door de volgende partijen:

quote:
14 ALDE leaders have signed a letter expressing support for Olli Rehn's candidacy.

The fourteen leaders are:
Juha Sipilä, Party Leader of Centre Party of Finland, Finland
Andrus Ansip, Prime Minister and Party Leader, Reform Party, Estonia
Praxoula Antoniadou Kyriacou, Party Leader of the United Democrats, Cyprus
Jan Björklund, Party Leader of Folkpartiet, Sweden
Nick Clegg, Deputy Prime Minister and Leader of the Liberal Democrats, United Kingdom
Carl Haglund, Party Leader, Swedish People’s Party, Finland
Ivan Jakovčic, Party Leader of Istrian Democratic Assembly, Croatia
Harry Jansson, Party Leader, Åland Centre Party, Finland
Christian Lindner, Party Leader of the Free Democratic Party, Germany
Annie Lööf, Party Leader of Centerpartiet, Sweden
Lyutvi Mestan, Party Leader of Movement for Rights and Freedoms, Bulgaria
Vesna Pusić, Party Leader of Croatian People’s Party, Croatia
Lars Løkke Rasmussen, Party Leader of Venstre, Denmark
Margrethe Vestager, Party Leader of Radikale Venstre, Denmark
Ruwweg de Scandinavische partijen, de FDP en de LibDems.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:42:48 #247
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_134454364
quote:
Rutte bemiddelt bij liberale kandidaat voor Europese Commissie
19-12-13 16:30 uur - Bron: ANP

Premier Mark Rutte gaat in zijn rol als VVD-leider uitzoeken wie de Europese liberalen het beste naar voren kunnen schuiven als hun kandidaat voor het voorzitterschap van de nieuwe Europese Commissie. Die opdracht kreeg hij samen met de Duitse liberaal Christian Lindner donderdag in Brussel bij een bijeenkomst van de Europese fractie, aldus bronnen rond het overleg tegen het ANP.

Binnen de Europese liberale familie, de ALDE, strijden twee personen om kandidaat-voorzitter van de Europese Commissie te worden: de Belgische oud-premier Guy Verhofstadt en de Finse EU-commissaris voor economische zaken Olli Rehn. Er komt een nieuwe Europese Commissie na de verkiezingen voor een nieuw Europees Parlement, volgend jaar mei.

Rutte, pro-Verhofstadt, en Lindner, pro-Rehn, gaan een zogeheten biechtstoelprocedure beginnen, waarin ze bij de liberale leiders in Europa polsen wie uiteindelijk de meeste steun heeft om namens de ALDE kandidaat te zijn.

Geheime stemming
Of Rutte en Lindner daadwerkelijk een voorkeurskandidaat gaan aanwijzen, is maar de vraag. De opdracht die het tweetal kreeg, is breed en ze kunnen er zelf invulling aan geven, zo klinkt het. Wellicht dat de bemiddeling ertoe leidt dat een van de kandidaten zich terugtrekt of dat ze als duo de verkiezingen ingaan. Op 1 februari kiezen de Europese liberalen in een geheime stemming hun kandidaat. De ALDE is momenteel de derde fractie in het Europees Parlement qua grootte.

Bij deze verkiezingen zullen de Europese fracties, voor het eerst, hun kandidaat naar voren schuiven voor de post van voorzitter van het dagelijks bestuur van de EU. De Europese sociaaldemocraten gaan voor Martin Schulz, de huidige voorzitter van het Europees Parlement.
http://www.parool.nl/paro(...)pese-Commissie.dhtml
  donderdag 19 december 2013 @ 17:17:30 #248
66825 Reya
Fier Wallon
pi_134455568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:29 schreef freako het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wie zijn eigenlijk de dame in het midden en de meneer rechts?
Gwendolyn Rutten en - vermoedelijk - Charles Michel.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:39:29 #249
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_134456344
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Gwendolyn Rutten en - vermoedelijk - Charles Michel.
OK, thnx. :).
  zondag 22 december 2013 @ 16:01:31 #250
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_134563753
Hopelijk wordt het Rehn
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_134567092
Die Verhofstad is volgens mij zo gek als een deur. Hij komt over als een vreemde man.
  zondag 12 januari 2014 @ 15:30:39 #252
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135396904
Een schop voor dit topic. De eerste peiling, van TNS Nipo, voor een onderzoek van de UvA. Bron is NRC Handelsblad.

De categorie "overig" is fout voor 2009. Dat was niet 12%, zoals de grafiek suggereert, maar 2%.

En in zetels geeft dat dit: (hierbij heb ik GL en 50Plus het voordeel van de twijfel gegeven, beide partijen zitten hier net onder de kiesdrempel van 3,85%).

PVV 5 (0)
VVD 5 (+2)
SP 4 (+2)
D66 3 (0)
PvdA 3 (0)
CDA (-2)
CU/SGP 1 (-1)
50Plus 1 (+1)
GL 1 (-2)
Totaal = 26 zetels (geen wijziging).

Als rekening wordt gehouden met de lijstverbindingen in 2009 (PvdA+GL; VVD+D66; CDA+CU/SGP), krijgt CU/SGP er een zetel bij ten koste van de SP.
pi_135396993
Bijzonder dat de oppositie niet weet te winnen ten opzichte van de coalitie.
pi_135397172
Ik ga mooi GL stemmen denk ik. Ideologisch het meest met mij overeen en een mooi gebaar voor een socialer en milieuvriendelijker Europa.

De Piraten zijn ook kanshebbers. :)
  zondag 12 januari 2014 @ 15:43:19 #255
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135397449
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:32 schreef 99.999 het volgende:
Deze peiling schurkt qua resultaat nogal tegen de Kamerpeilingen aan. In hoeverre rekening is gehouden met de lagere opkomst, weet ik niet.
De VVD stond er in 2009 overigens nogal beroerd voor in de peilingen, het CDA stond daarentegen rond de 35 zetels.
  zondag 12 januari 2014 @ 15:45:54 #256
104871 remlof
Europees federalist
pi_135397561
Ik ga denk ik D66 stemmen, juist omdat die partij het meest uitgesproken voor de EU is.

En omdat de EP's van D66 volmondig achter Verhofstadt staan, dat is iemand wiens visie op Europa ik deel.
pi_135397777
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:45 schreef remlof het volgende:
Ik ga denk ik D66 stemmen, juist omdat die partij het meest uitgesproken voor de EU is.

En omdat de EP's van D66 volmondig achter Verhofstadt staan, dat is iemand wiens visie op Europa ik deel.
Nja. Verhofstadt is wel een voorstander van liberaal economisch beleid. Zo'n EU zie ik liever niet.

Een federaal Europa met een Scandinavisch model. O+
pi_135397820
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:32 schreef 99.999 het volgende:
In percentages verliezen ze wel degelijk tov de TK uitslag. Het is dat de PvdA en VVD het in 2009 ook erg slecht deden, net als de SP, en D'66 juist erg goed.

Denk dat D'66 en de PVV uiteindelijk het weer goed gaan doen, die zijn toch wat gemotiveerder en fanatieker over Europa dan de achterban van andere partijen.
pi_135398236
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nja. Verhofstadt is wel een voorstander van liberaal economisch beleid. Zo'n EU zie ik liever niet.

Een federaal Europa met een Scandinavisch model. O+
Verhofstadt heeft als voordeel dat hij uitgesproken is, culturele bagage heeft en de strijd aankan met de grote hoeveelheid rechtse griezels die straks in het europarlement zitten. Die sociaal-democraat is gewoon een slappe lul en de geesten zijn nog niet rijp voor een echt socialistisch geluid, daar zijn nog een paar jaartjes extra pijn en zinloos populisme voor nodig. Ik heb daarom wel vrede met hem en misschien pas ik er zelfs mijn stem voor aan.
pi_135428491
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:02 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Verhofstadt heeft als voordeel dat hij uitgesproken is, culturele bagage heeft en de strijd aankan met de grote hoeveelheid rechtse griezels die straks in het europarlement zitten.
Maar het is ook iemand die uit België komt, en daardoor de EU ziet als oplossing voor het probleem dat Belgie nooit echt een land is geworden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:44:10 #261
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135472914
Het CDA en lijstduwer Annie Schreijer zijn het nog niet helemaal eens over wat de rol van lijstduwer nou precies inhoudt. :').

quote:
Wens Europese zetel Schreijer opmerkelijk, CDA Overijssel is verrast

Het komt niet vaak voor dat lijstduwers ook daadwerkelijk op het pluche plaats willen nemen als ze met voorkeursstemmen worden gekozen. Dat zei politicoloog Kees Aerts van de Universiteit Twente vandaag op Radio Oost.

Aerts reageert daarmee op CDA-politica Annie Schreijer-Pierik, die graag naar Brussel wil als ze als lijstduwer voor de Europese Verkiezingen genoeg voorkeursstemmen krijgt.

CDA Overijssel is niet blij met het voornemen van Annie Schreijer. De partij heeft het oud-Tweede Kamerlid voorgedragen als lijstduwer op de Europese kandidatenlijst. Schreijer zei daarop ja, maar gaf ook aan dat ze vindt dat wanneer de kiezers haar een zetel gunnen, ze daar naar moet luisteren.

CDA Overijssel heeft moeite met die uitspraak, omdat dit volgens voorzitter Pieper niet de bedoeling is. Pieper wil binnenkort met Schreijer praten over de situatie, meldt de Twentsche Courant Tubantia woensdag. Pieper liet via een woordvoerder woensdagochtend weten de hele dag niet bereikbaar te zijn voor een toelichting.

De definitieve kandidatenlijst wordt tijdens het partijcongres op 8 februari vastgesteld. De verkiezingen voor het Europees Parlement zijn op 22 mei.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=179988
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:49:00 #262
414946 jandevinrutgers
Life in Technicolor
pi_135476744
Sowieso is het hele idee van een lijstduwer kiezersbedrog. Ik ga D66 stemmen.
pi_135478669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:44 schreef freako het volgende:
Het CDA en lijstduwer Annie Schreijer zijn het nog niet helemaal eens over wat de rol van lijstduwer nou precies inhoudt. :').

[..]

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=179988
Opmerkelijk. Ik vind het juist lovenswaardig als een lijstduwer wél een zetel wil bemachtigen. Als je wilt dat een persoon geen zitting gaat nemen, dan moet je die persoon ook niet voordragen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:55:12 #264
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135479784
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Opmerkelijk. Ik vind het juist lovenswaardig als een lijstduwer wél een zetel wil bemachtigen. Als je wilt dat een persoon geen zitting gaat nemen, dan moet je die persoon ook niet voordragen.
Ik heb er ook geen bezwaar tegen als een lijstduwer wel gewoon beschikbaar is, maar ik snap het CDA op zich wel. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat ze serieus zou gaan overwegen om daadwerkelijk naar Brussel te gaan.

Het probleem is dat het CDA waarschijnlijk maar 3 Europarlementariërs overhoudt. Die willen een uitgebalanceerde delegatie houden, dus ze worden een beetje zenuwachtig als een lijstduwer opeens aangeeft dat ze een eventuele verkiezing aan zou nemen. Zeker als iemand als Annie Schreijer dat doet.
Het is makkelijk om er lacherig over te doen, maar de kans is zeker niet denkbeeldig dat het haar nog lukt ook. De voorkeursdrempel is 10% van de kiesdeler, ~18.000 stemmen. De laatste keer dat ze aan de Kamerverkiezingen deelnam kwam ze tot 31.788.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:05:21 #265
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135480187
Ik zit eens het overzicht met voorkeursstemmen te bekijken uit 2009, en bij het CDA stemde in 2009 maar 63% op de lijsttrekker. Dat is niet zo veel.
pi_135480327
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:05 schreef freako het volgende:
Ik zit eens het overzicht met voorkeursstemmen te bekijken uit 2009, en bij het CDA stemde in 2009 maar 63% op de lijsttrekker. Dat is niet zo veel.
Dat is dan ook een homo.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 17:40:20 #267
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135485591
quote:
De PvdA zet Judith Merkies uit de delegatie in het Europees Parlement. De overige twee PvdA-Europarlementariërs hebben bij het PvdA-partijbestuur een verzoek ingediend om het lidmaatschap van Merkies te beëindigen.

Dat maakten PvdA'ers Thijs Berman en Emine Bozkurt dinsdagmiddag bekend. Ook is de samenwerking met onmiddellijke ingang opgeschort, zo is na een gesprek met Merkies besloten.
Merkies heeft volgens Berman en Bozkurt bestaande afspraken over financiële bestedingen geschonden, waardoor er onvoldoende vertrouwen is voor verdere samenwerking.

....
http://www.nu.nl/politiek(...)opees-parlement.html
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:47:01 #268
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135485798
quote:
quote:
PvdA zet Merkies uit Europese delegatie

De PvdA zet Judith Merkies uit de delegatie in het Europees Parlement. De overige twee PvdA-Europarlementariërs Thijs Berman en Emine Bozkurt hebben bij het PvdA-partijbestuur een verzoek ingediend om het lidmaatschap van Merkies te beëindigen.

Dat maakten Berman en Bozkurt dinsdagmiddag bekend. Ook is de samenwerking met onmiddellijke ingang opgeschort, zo is na een gesprek met Merkies besloten. Merkies heeft volgens Berman en Bozkurt bestaande afspraken over financiële bestedingen geschonden, waardoor er onvoldoende vertrouwen is voor verdere samenwerking.

Kort geding
Het duo wijst op de declaratie van de kosten van twee advocatenkantoren die Merkies eind 2013 bijstonden in een kort geding tegen het PvdA-partijbestuur. Die kosten, ruim 31.000 euro, zijn door Merkies buiten medeweten van de PvdA-delegatie bij het Europees Parlement gedeclareerd. Ze kwamen ten laste van het budget van de delegatie dat voor personeelskosten wordt gebruikt, aldus Berman en Bozkurt.

Berman heeft de leider van sociaaldemocratische fractie, waar de PvdA onder valt, en de voorzitter van het Europees Parlement op de hoogte gebracht van het besluit.
http://www.telegraaf.nl/b(...)uit_delegatie__.html
pi_135539448
Ja, die Judith Merkies wordt er flink hardhandig uitgezet. Er is überhaupt vaak gedoe in EP delegaties heb ik het idee..
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 januari 2014 @ 16:49:32 #270
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135724133
  maandag 20 januari 2014 @ 17:11:58 #271
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135724932
quote:
Guy maakt natuurlijk geen schijn van kans.
pi_135725315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:34 schreef Nothingwoman het volgende:
Ja, die Judith Merkies wordt er flink hardhandig uitgezet. Er is überhaupt vaak gedoe in EP delegaties heb ik het idee..
Is ook wel een plek waar je mensen dumpt zodat ze weinig kwaad kunnen :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 januari 2014 @ 17:32:51 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135725636
SpiegelPeter twitterde op maandag 20-01-2014 om 17:31:15 I'm told #Rehn-@GuyVerhofstadt deal brokered this morning in The Hague by #Dutch PM Mark #Rutte, the most prominent @ALDEgroup polilician reageer retweet
  maandag 20 januari 2014 @ 17:34:27 #274
104871 remlof
Europees federalist
pi_135725709
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:32 schreef borisz het volgende:
SpiegelPeter twitterde op maandag 20-01-2014 om 17:31:15 I'm told #Rehn-@GuyVerhofstadt deal brokered this morning in The Hague by #Dutch PM Mark #Rutte, the most prominent @ALDEgroup polilician reageer retweet
Heel goed van Rutte.
pi_135748897
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Heel goed van Rutte.
Inderdaad, sloop die ALDE groep van binnen uit ^O^
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:30:20 #276
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135749356
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik nou juist niet bij EP-delegaties, van wegpromoveren is in ieder geval geen sprake. Er worden bijvoorbeeld heel weinig Tweede-Kamerleden op de lijst gezet, en oud-ministers al helemaal zelden. Meestal zijn het complete buitenstaanders, Statenleden of medewerkers van Kamerfracties.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 januari 2014 @ 09:35:16 #277
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135749426
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:30 schreef freako het volgende:

[..]

Dat idee heb ik nou juist niet bij EP-delegaties, van wegpromoveren is in ieder geval geen sprake. Er worden bijvoorbeeld heel weinig Tweede-Kamerleden op de lijst gezet, en oud-ministers al helemaal zelden. Meestal zijn het complete buitenstaanders, Statenleden of medewerkers van Kamerfracties.

Cora van Nieuwenhuizen, nu TK VVD, staat op twee achter Hans van Baalen. Maar dat is wel de enige die dit jaar de transfer gaat maken.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:38:26 #278
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135749478
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:30 schreef freako het volgende:

[..]

Heb je een idee hoe de selectie ongeveer in elkaar steekt? Eenmaal in het EP verschilt de kwaliteit van de Nederlandse parlementariërs behoorlijk.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:38:42 #279
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135749487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef borisz het volgende:

[..]

Cora van Nieuwenhuizen, nu TK VVD, staat op twee achter Hans van Baalen. Maar dat is wel de enige die dit jaar de transfer gaat maken.
Dan ga je je toch afvragen wat die misdaan heeft, dat ze nu naar het EP verbannen wordt. :+.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:01:00 #280
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135749892
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Heb je een idee hoe de selectie ongeveer in elkaar steekt? Eenmaal in het EP verschilt de kwaliteit van de Nederlandse parlementariërs behoorlijk.
Nee, ik ken de interne selectieprocedures niet. Ik trek die conclusies puur op basis van de eerdere loopbaan van Europarlementariërs. Dat verschil in kwaliteit is niet iets dat typisch is voor het EP, maar door de kleine omvang van de delegaties valt het wel sneller op. In de TK krijgt iemand die er niet zoveel van maakt de portefeuille Binnenvaart of de Waddenzee of iets dergelijks.

Over de kwaliteit van Europarlementariërs kan ik zelfmoeilijk oordelen, omdat ik daarvoor het EP veel te weinig volg. Niet actief in ieder geval, en eigenlijk alleen als er op het forum weer een of ander schreeuwtopic "De EU wil <...> verbieden" wordt geopend, met als bron de Daily Mail of Daily Telegraph. Dat blijkt dan meestal te herleiden tot een motie van een of andere backbencher of iets in die richting.

Waar ik in ieder geval mijn vraagtekens bij zet, is de keuze van welke commissies Europarlementariërs lid worden. Er zijn bijvoorbeeld:
• 5 Nederlanders lid van de commissie voor Burgerlijke Vrijheden en Justitie, maar

• geen Nederlanders lid van de commissie voor Internationale Handel
• 1 Nederland lid van de commissie voor Regionale Ontwikkeling
• geen Nederlanders lid van de commissie voor Landbouw
• geen Nederlanders lid van de commissie voor Visserij

Terwijl juist die laatste 3 commissies gaan over een heel groot deel van de Europese begroting. Ik snap wel dat die commissie voor Burgerlijke Vrijheden mediatechnisch een stuk interessanter is, maar enige onderlinge afstemming tussen de verschillende partijen zou toch leuk zijn geweest.

Wat ik frappant vind, is dat er nauwelijks overstappen zijn tussen EP en TK, in beide richtingen komt het zelden voor. En dat lijkt me een gemis.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 januari 2014 @ 14:04:53 #281
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135800564
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ropese-verkiezingen/
quote:
Voormalig vakbondsvoorzitter Agnes Jongerius kandideert zich namens de PvdA voor de Europese verkiezingen. Dat melden bronnen aan de NOS. Zij zou waarschijnlijk tweede op de lijst komen te staan na Paul Tang.
De partijtop en de leider van de PvdA-delegatie in het Europees Parlement, Thijs Berman, probeerden de oud-FNV-voorzitter eerder al zover te krijgen dat ze zich kandidaat zou stellen, maar toen wilde Jongerius niet. Jongerius zou hebben gesolliciteerd voor het burgemeesterschap van Utrecht.

Oud-Tweede Kamerlid Paul Tang werd in november gekozen tot lijsttrekker voor de PvdA bij de Europese verkiezingen. Bij een referendum onder de leden behaalde Tang toen een absolute meerderheid: 52 procent van de stemmen. Zijn belangrijkste concurrent was lobbyiste Zita Schellekens. Als PvdA-lijsttrekker wil Tang, een gepromoveerd econoom, campagne voeren voor “een Europa aan het werk”.

De Europese verkiezingen zijn op 22 mei.
pi_135800963
quote:
Van dat aandachtsgeile vieze varken zijn we dus nog steeds niet af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_135802453
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hehe, daar zit een kern van waarheid in :P

Hoewel: Agnes Jongerius dus kandidaat op plek 2 van PvdA lijst. Tsja, ze moeten iets doen om stemmen te trekken :D
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:28:12 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135827177
Het verbaast me wel enigzins. Is die Jongerius nog zo populair dan?
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:31:17 #285
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_135827384
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Van dat aandachtsgeile vieze varken zijn we dus nog steeds niet af.
nee ze heeft een mooi plekje in de EU in het vizier, zullen ze blij mee zijn daar, die stinkerd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:32:09 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135827465
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:28 schreef Hexagon het volgende:
Ze heeft de vakbond op sterven na dood achtergelaten. In bepaalde kringen zal ze daarom wel populair zijn ongetwijfeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:40:44 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135828153
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze heeft de vakbond op sterven na dood achtergelaten. In bepaalde kringen zal ze daarom wel populair zijn ongetwijfeld.
Maar dat zal dus wel niet bij de PvdA stemmers zijn.

Die Jongerius is die een prima boksbal voor de SP. Hebben die even mazzel.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:41:54 #288
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135828225
quote:
Misverstand bij de selectiecommissie; in het functieprofiel werd om een "zwaargewicht" gevraagd.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:42:06 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135828240
quote:
Maakt niks uit, voor het EP wordt er toch amper op personen gestemd maar eerder op partijen. En aangezien de PvdA de twee zetels wel zal halen, heeft ze op die manier een mooi baantje voor zichzelf geregeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:52:11 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135828999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maakt niks uit, voor het EP wordt er toch amper op personen gestemd maar eerder op partijen. En aangezien de PvdA de twee zetels wel zal halen, heeft ze op die manier een mooi baantje voor zichzelf geregeld.
Nouja, ze was er niet gekomen als het PvdA bestuur haar niet op de tweede plek zou zetten.

Ik denk dat die Jongerius eerder anti-reclame wordt aangezien de SP nog wel een eitje met haar te pellen heeft denk ik.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:54:43 #291
346939 Janneke141
pi_135829169
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja, ze was er niet gekomen als het PvdA bestuur haar niet op de tweede plek zou zetten.

Ik denk dat die Jongerius eerder anti-reclame wordt aangezien de SP nog wel een eitje met haar te pellen heeft denk ik.
Oh, op die manier. Ik dacht dat je 'populair bij de kiezer' bedoelde, maar zo had ik het nog niet bekeken. Maar inderdaad; kennelijk zijn er nog genoeg partijbonzen die dit een goed idee vinden.
pi_135829274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, op die manier. Ik dacht dat je 'populair bij de kiezer' bedoelde, maar zo had ik het nog niet bekeken. Maar inderdaad; kennelijk zijn er nog genoeg partijbonzen die dit een goed idee vinden.
Aan de andere kant, hoe druk maakt men zich bij het EP inderdaad om de lijst van een partij?
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:57:27 #293
346939 Janneke141
pi_135829401
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aan de andere kant, hoe druk maakt men zich bij het EP inderdaad om de lijst van een partij?
'Men' als in de kiezer? Niet, denk ik. De meeste namen die erop staan zijn onbekend, en degenen die campagne voeren/met hun neus vooraan staan in tv-debatten staan er juist níet op.
pi_135829518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

'Men' als in de kiezer? Niet, denk ik. De meeste namen die erop staan zijn onbekend, en degenen die campagne voeren/met hun neus vooraan staan in tv-debatten staan er juist níet op.
Dat bedoel ik inderdaad. De bekendste naam is denk ik nog Van Baalen, ook niet direct een gigantische stemmentrekker (wel een zwaargewicht :P)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 januari 2014 @ 23:01:10 #295
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135829702
Ben benieuwd hoeveel mensen Dennis de Jong of Sophie In 't Veld kennen. Vast niet heel veel.
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:02:23 #296
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135829794
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad. De bekendste naam is denk ik nog Van Baalen, ook niet direct een gigantische stemmentrekker (wel een zwaargewicht :P)
Ook al zo iemand die Ongelooflijk Belangrijke Dingen doet daar in het EP. Die man heeft zo'n passie, volgens mij zou hij zijn epische werken daar nog onbetaald verrichten. Geld is een bijzaak voor zo'n groot man.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_135830197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:01 schreef borisz het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen Dennis de Jong of Sophie In 't Veld kennen. Vast niet heel veel.
Sophie lukt nog, die Dennis zegt me niks eerlijk gezegd :@. Terwijl ik de politiek toch wel redelijk volg.
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:11:35 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135830413
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk heel erg om negatieve aandacht vragen met een gevallen vakbondsvoorzitter. Daar kun je als tegenstander natuurlijk gemakkelijk een hype van maken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 januari 2014 @ 23:11:41 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135830419
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sophie lukt nog, die Dennis zegt me niks eerlijk gezegd :@. Terwijl ik de politiek toch wel redelijk volg.
Het antwoord op de kijkersvraag is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
pi_135830484
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:11 schreef borisz het volgende:

[..]

Het antwoord op de kijkersvraag is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
Zelfs bij Google kwam die naam er niet halverwege uit als suggestie :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')