abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:13:45 #181
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133177858
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij kun je toch in beide parlementen plaatsnemen (los van de vraag of je dan nog kan functioneren)
Nee, dubbelmandaten zijn in het Verdrag van Nice onmogelijk gemaakt.
pi_133178874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die komt alleen niet in het Europees Parlement :P Maar ik ga waarschijnlijk wel PVV stemmen bij deze verkiezingen, maar dan bewust niet op Wilders (aangezien die zijn zetel toch niet in gaat nemen).
Je stemt graag voor de fractie van FN en VB?
pi_133180360
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je stemt graag voor de fractie van FN en VB?
Met alle genoegen.
  woensdag 13 november 2013 @ 13:56:06 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133216223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt erop dat Hans Spekman Judith Merkies bewust heeft lopen beschadigen om van haar af te komen.

[..]

En Judith Merkies-gate gaat verder

quote:
http://politiek.theposton(...)dith-merkies-deel-2/

Zo pleegt de PvdA karaktermoord op Judith Merkies (deel 2)

Vrijdag dient een bijzonder kort geding. PvdA-Europarlementariër Judith Merkies heeft een zaak aangespannen tegen haar eigen partij, omdat zij vindt dat ze in haar integriteit is aangetast. Het partijbestuur besloot dat Merkies geen kandidaat-lijsttrekker mocht zijn voor de Europese verkiezingen. De PvdA lekte over de vergoedingen van Merkies en maakte zo haar campagne onmogelijk. Maar met die vergoedingen was niets aan de hand. Het partijbestuur gooit het er nu maar op dat Merkies geen lijsttrekker kan zijn omdat ze niet kan samenwerken. Maar ook daar klopt niets van.

Met een klein beetje journalistiek onderzoek is duidelijk dat er wel ruzie was bij de PvdA-delegatie, maar dat dat meer aan de buitenechtelijke affaire van Thijs Berman lag dan aan Merkies. Een kleine ronde langs Europarlementariërs levert alleen maar lovende commentaren op over de vraag of Merkies kan samenwerken. Anders gesteld: het interesseert de PvdA helemaal niets hoe Merkies echt functioneerde en de PvdA heeft dat niet eens onderzocht. Ze willen gewoon van haar af.
Onmogelijke beschuldiging

De beschuldiging dat Merkies niet kan samenwerken kan niet waar zijn. Weet de PvdA wel wat Europarlementariërs doen? Zij moeten bij zeer specifieke dossiers op zoek naar een coalitie en een compromis. Dat geldt op drie niveaus: binnen de eigen Europese fractie waarin gelijkgezinde partijen zijn verenigd, tussen Europese fracties omdat geen enkele fractie de meerderheid heeft en met andere Europese instellingen die net als het Europees Parlement een rol spelen in het wetgevingsproces.

Zonder samenwerking lukt het niet enig resultaat in het Europees Parlement te boeken. Toch stelt de PvdA dat Merkies goede resultaten boekte zonder te kunnen samenwerken. Dat kan maar een ding betekenen: de PvdA heeft het helemaal niet uitgezocht. Ze weten niet hoe Merkies heeft gewerkt en hebben daar niet of nauwelijks informatie over ingewonnen. Zo zou het bijvoorbeeld helpen te vragen aan Merkies’ Europese collega’s hoe zij tegen haar aankijken.
Reacties uit het Europees Parlement

Hoeveel positieve statements had de PvdA willen hebben? De Hongaarse Zita Gurmai (S&D/sociaal-democraten) vertelt dat Merkies “the main engine behind the idea of creating a network for new MEP’s” was. Ook de Sloveense Mojca Kleva Kekus (S&D) prijst haar om die reden: “Only a truly believer in social democratic values and someone with great empathy could generously help a newcomer, without being asked to do so. Regarding her ability to cooperate, I can only disagree with those who say she is not able to cooperate with.

Vice-voorzitter van het Europees Parlement Edward McMillan-Scott (ALDE/liberalen) noemt Merkies “a vigorous and effective MEP” en de Italiaan Guido Milana (S&D) is dankbaar voor Merkies’ hulp en zegt: “I hope this incredible work that Judith carried out will not be wasted”. De Nederlandse Kartika Liotard (GUE-NFL/verenigd links) heeft “prettig” met Merkies samengewerkt: “Vooral op het gebied van milieu en dierenwelzijn kunnen we het goed met elkaar vinden.”
Nog meer enthousiasme

De Deense Christel Schaldemose (S&D) zegt dat het geen enkel probleem is om met Merkies samen te werken. Merkies is “keen on trying to find solutions together”. Volgens Schaldemose geldt dat zowel binnen de eigen S&D-fractie als daarbuiten. Als de PvdA dit niet genoeg vindt: er staan nog steeds videostatements online van andere Europarlementariërs voor de nooit gestarte campagne van Merkies. Enthousiasme alom. De beste samenvatting komt van de Ierse Nessa Childers (niet-ingeschrevenen). Zij stelt:

“I have worked with Judith Merkies since 2009 and found her to be a competent MEP and a good negotiator. The accusations against her are forensically implausible (they do not fit her personality and values) and confirm my worst opinions on the behavior of political parties in general.”
Wat gebeurde er wel? De affaire van Berman

Heeft de PvdA zomaar een verwijt bedacht om van Merkies af te komen? Nee, want er was zeker wel een conflict. Dit was geen conflict binnen de grotere S&D-fractie, maar binnen de driekoppige PvdA-delegatie. Dit grotendeels genegeerde nieuwsfeit stond op 24 juni van dit jaar in Het Parool (niet online). De ruzies gingen in ieder geval over de affaire van PvdA-delegatieleider Thijs Berman met de voorlichtster van de delegatie. Pas na zeer grote druk zou de voorlichtster zijn ontslagen. Ze kreeg nog wel acht maanden salaris mee. Ze is de huidige partner van Berman.

Wanneer ben je goed in samenwerken? Ben je goed in samenwerken als je niets zegt als je delegatieleider een affaire krijgt met je voorlichter? Of ben je dan juist integer? Het staat vast dat dit conflict een doorslaggevende rol heeft gespeeld in het beeld van Merkies als ruziemaker. Het staat niet bepaald vast dat Merkies verkeerd of slecht handelde, alleen dat ze zich uitsprak over een situatie die volgens haar onwenselijk was.
Conclusies

Welke conclusies trek je als partij uit dit soort conflicten? Betekent het dat Merkies niet functioneerde? Het is niet moeilijk te beargumenteren dat ze deed wat ze moest doen: een collega aanspreken omdat het imago van de PvdA in het geding was. Dat was volgens de PvdA dus geen teken van integriteit? En als ze niet functioneerde: wat deed ze dan precies fout? Betekent het dat er helemaal niet met haar te werken is? Waarom is het dan zo gemakkelijk om Europarlementariërs te vinden die Merkies prijzen en niet geloven in de klacht van de PvdA?

Het zijn allemaal vragen die de PvdA niet beantwoordt en waarschijnlijk ook niet kan beantwoorden. De PvdA heeft al haar Europarlementariërs afgeschreven en hun prestaties maken daarbij geen verschil. Dat geldt ongetwijfeld ook voor Berman en Bozkurt. PvdA-leden die willen reageren op de oproep om zich kandidaat te stellen voor het Europees Parlement zijn gewaarschuwd. Zij weten in ieder geval hoe ze over vijf jaar beoordeeld zullen worden: niet op basis van hun prestaties.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 november 2013 @ 15:40:25 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133286327
Zie twitter van Jeroen Stans en Thijs Niemantsverdriet _O-
Mooie soap
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_133287546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:00 schreef borisz het volgende:

[..]

http://www.europa-nu.nl/i(...)_op?ctx=vh6ukzb3nnt0

Kortom we gaan wel op donderdag stemmen, maar de echte uitslag weten we pas op zondag.
Was vroeger in het Oostblok ook, niets vreemds :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_133288021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:19 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Was vroeger in het Oostblok ook, niets vreemds :)
Gôh, toch knap hoe je in slechts 10 dagen tijd zo'n treffende en veelzeggende vergelijking kan bedenken. ^O^
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:32:20 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133288041
Vandaag ook in de Volkskrant een stuk over hoe die drie bij de PvdA fractie elkaar al sinds 2009 de tent uitvechten
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 november 2013 @ 22:24:17 #189
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133302052
quote:
De Partij van de Arbeid en Judith Merkies gaan opnieuw proberen tot een schikking te komen over rehabilitatie voor Merkies. De PvdA-Europarlementariër stond vrijdag tegenover haar partij in de rechtbank om een rectificatie af te dwingen van eerdere uitlatingen door partijvoorzitter Hans Spekman, waarin hij haar integriteit in twijfel trok. In afwachting van een mogelijke schikking heeft het lid van de PvdA-commissie Naleving Gedragscode Annemarie Mijnsbergen uit onvrede met de gang van zaken haar functie neergelegd.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-zaak-Merkies.dhtml
pi_133302140
Pfff, geen idee waar ik op zou moeten stemmen. Er komen ook programma's neem ik aan, dus ik ga goed kijken waar alle partijen voor zullen staan.
pi_133303298
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:25 schreef robin007bond het volgende:
Pfff, geen idee waar ik op zou moeten stemmen. Er komen ook programma's neem ik aan, dus ik ga goed kijken waar alle partijen voor zullen staan.
Je kunt beter kijken naar wat ze daadwerkelijk hebben gedaan in het verleden qua stemgedrag als daar sprake van is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_133303377
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je kunt beter kijken naar wat ze daadwerkelijk hebben gedaan in het verleden qua stemgedrag als daar sprake van is.
Vaak wel ja. :)

Maar dat volg ik allemaal wat minder goed dan de landelijke politiek.
pi_133303489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:47 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vaak wel ja. :)

Maar dat volg ik allemaal wat minder goed dan de landelijke politiek.
Ik ook niet hoor (lijk wel gek), maar wellicht kun je het een en ander terugvinden? In elk geval moet je je niet gek laten maken door mooie praatjes voor de verkiezingen en prietpraat in partijprogramma's. Dat is gewoon een reclamefolder, en dan nog een waar je juridisch niets aan hebt in tegenstelling tot een normale reclamefolder waar je nog enigszins op terug kan vallen. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_133305707
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Is er een plek waar je dit allemaal in kunt zien? D.w.z. het stemgedrag van alle Europarlementariërs op elk onderwerp. Zou inderdaad nogal van invloed op mijn stem kunnen zijn.
pi_133305891
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:40 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Is er een plek waar je dit allemaal in kunt zien? D.w.z. het stemgedrag van alle Europarlementariërs op elk onderwerp. Zou inderdaad nogal van invloed op mijn stem kunnen zijn.
Je hebt de site www.votewatch.eu maar daar staat weer zo veel informatie op dat je waarschijnlijk eerst een hoop uitzoekwerk moet doen om te weten welke stemmingen je nou echt belangrijk vindt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2013 23:46:02 ]
pi_133306097
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Je hebt de site www.votewatch.eu maar daar staat weer zo veel informatie op dat je waarschijnlijk eerst een hoop uitzoekwerk moet doen om te weten welke stemmingen je nou echt belangrijk vindt.
Valt wel mee, alles zo gevonden. Topwebsite, gaat naar mijn favorieten! ^O^
pi_133306955
EP is echt maar een ver weg van mijn bed show. Ik heb geen idee waar alle personen/partijen voor staan of wat ze de laatste tijd hebben gedaan. Wordt of een proteststem op extreemrechts, of niet stemmen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_133308496
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:40 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Voor de tweede kamer heb je dat wel de laatste keren. Wellicht dat ze dat nu ook doen voor Europa.
pi_133309430
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:11 schreef MouzurX het volgende:
EP is echt maar een ver weg van mijn bed show. Ik heb geen idee waar alle personen/partijen voor staan of wat ze de laatste tijd hebben gedaan. Wordt of een proteststem op extreemrechts, of niet stemmen.
Al aan de Piratenpartij gedacht?
pi_133315930
Even een onderzoekje gedaan naar wat onze MEP's nou daadwerkelijk stemmen en of ze wel op komen dagen op basis van de link die Igen hierboven gaf (klik op het plaatje voor een vergroting van de resultaten):

pi_133319411
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Al aan de Piratenpartij gedacht?
Vorige tweede kamer verkiezingen op gestemd maar ze haalden helaas geen zetel.
Voor de rest vind ik dat ze hun kansen verpesten door zo one-issue op internetvrijheden en patenten te focussen, terwijl juist hun andere standpunten heel interessant zijn omdat ze een soort van VVD zijn met verstand en niet alleen voor de rijken/bedrijven. Ze promoten die standpunten niet genoeg, teveel focus op piraat arrrr, internet arrr, patenten arrr
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 november 2013 @ 23:11:15 #202
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133594992
  maandag 25 november 2013 @ 08:48:59 #203
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133601221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:33 schreef Kaas- het volgende:
Even een onderzoekje gedaan naar wat onze MEP's nou daadwerkelijk stemmen en of ze wel op komen dagen op basis van de link die Igen hierboven gaf (klik op het plaatje voor een vergroting van de resultaten):

[ afbeelding ]
Duidelijk PVV voor mij.
pi_133604498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:33 schreef Kaas- het volgende:

[ afbeelding ]
Het veruit belangrijkste punt is punt 3: de invoering van de Eurobonds.
Invoering hiervan zal Nederland heel veel gaan kosten, rentes op staatsleningen lopen op en we kunnen dokken als Portugal, Griekenland, Frankrijk, Spanje of Italië geld tekort komen.

Alleen PVV en SP zijn tegen, dus de keuze is makkelijk voor hen die niet op een weg-met-ons partij willen stemmen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_133605045
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Alleen PVV en SP zijn tegen, dus de keuze is makkelijk voor hen die niet op een weg-met-ons partij willen stemmen
Die hebben dan geen andere keuze dan thuis te blijven? Immers juist die twee partijen doen er alles aan om het Nederlands belang zoveel mogelijk te schaden...
pi_133606525
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het veruit belangrijkste punt is punt 3: de invoering van de Eurobonds.
Invoering hiervan zal Nederland heel veel gaan kosten, rentes op staatsleningen lopen op en we kunnen dokken als Portugal, Griekenland, Frankrijk, Spanje of Italië geld tekort komen.

Eurobonds komen er toch niet, want dat zou het Duitse constitutioneel hof nooit toestaan. Partijen kunnen op dat punt dus lekker demonstratief pro-Europees doen zonder over de consequenties na te denken, want het resultaat staat toch al vast. Wat mij betreft is het dus misschien juist wel het onbelangrijkste punt.
pi_133606944
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:10 schreef MouzurX het volgende:
Voor de rest vind ik dat ze hun kansen verpesten door zo one-issue op internetvrijheden en patenten te focussen, terwijl juist hun andere standpunten heel interessant zijn omdat ze een soort van VVD zijn met verstand en niet alleen voor de rijken/bedrijven. Ze promoten die standpunten niet genoeg, teveel focus op piraat arrrr, internet arrr, patenten arrr
Ik vond het eerst ook te veel een one-issue partij. Maar ik zie nu in, meer nog dan eerst, dat patenten, auteursrecht en internetvrijheid zeer belangrijke onderwerpen zijn. Overheden maken het internet kapot door op allerlei manieren de vrije deling van informatie te ondermijnen. Denk aan de enorme massaliteit van alle afluisterpraktijken en denk aan het verbod voor providers om bepaalde websites door te geven (zoals Pirate Bay in Nederland). En wat betreft patenten en auteursrecht wordt onder druk van gevestigde partijen de geldigheidsduur steeds verder opgerekt terwijl in het belang van de algemene ontwikkeling het juist veel beter is als deze rechten beperkt gaan worden.

Alle reden, juist nu, om Piratenpartij te stemmen. Dat ze wellicht geen zetel halen is jammer, maar als je er niet op stemt zal dat zeker niet lukken.
pi_133607636
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 13:35 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vond het eerst ook te veel een one-issue partij. Maar ik zie nu in, meer nog dan eerst, dat patenten, auteursrecht en internetvrijheid zeer belangrijke onderwerpen zijn. Overheden maken het internet kapot door op allerlei manieren de vrije deling van informatie te ondermijnen. Denk aan de enorme massaliteit van alle afluisterpraktijken en denk aan het verbod voor providers om bepaalde websites door te geven (zoals Pirate Bay in Nederland). En wat betreft patenten en auteursrecht wordt onder druk van gevestigde partijen de geldigheidsduur steeds verder opgerekt terwijl in het belang van de algemene ontwikkeling het juist veel beter is als deze rechten beperkt gaan worden.

Alle reden, juist nu, om Piratenpartij te stemmen. Dat ze wellicht geen zetel halen is jammer, maar als je er niet op stemt zal dat zeker niet lukken.
Ben het met je eens.

Daarnaast kun je door hun liquid-democracy-model zelf ook de overige standpunten bepalen als lid. Ga jij erop stemmen Kowloon?
pi_133608265
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Eurobonds komen er toch niet, want dat zou het Duitse constitutioneel hof nooit toestaan. Partijen kunnen op dat punt dus lekker demonstratief pro-Europees doen zonder over de consequenties na te denken, want het resultaat staat toch al vast. Wat mij betreft is het dus misschien juist wel het onbelangrijkste punt.
Misschien heb je gelijk, maar het laat wel mooi zien wat de meeste partijen van de positie van Nederland vinden in het Europese geheel. Nederland moet voor hun buigen voor de rest van Europa, wat het overzicht heel mooi aan toont.

quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 12:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hebben dan geen andere keuze dan thuis te blijven? Immers juist die twee partijen doen er alles aan om het Nederlands belang zoveel mogelijk te schaden...
In het overzicht zie ik toch iets heel anders naar voren komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')