Vorige tweede kamer verkiezingen op gestemd maar ze haalden helaas geen zetel.quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Al aan de Piratenpartij gedacht?
Gerrit Zalm?quote:Op zondag 24 november 2013 23:11 schreef borisz het volgende:
In de categorie: U Wordt Genoemd
http://europedecides.eu/candidates/contenders-nominees/nl/
Duidelijk PVV voor mij.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:33 schreef Kaas- het volgende:
Even een onderzoekje gedaan naar wat onze MEP's nou daadwerkelijk stemmen en of ze wel op komen dagen op basis van de link die Igen hierboven gaf (klik op het plaatje voor een vergroting van de resultaten):
[ afbeelding ]
Het veruit belangrijkste punt is punt 3: de invoering van de Eurobonds.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:33 schreef Kaas- het volgende:
Even een onderzoekje gedaan naar wat onze MEP's nou daadwerkelijk stemmen en of ze wel op komen dagen op basis van de link die Igen hierboven gaf (klik op het plaatje voor een vergroting van de resultaten):
[ afbeelding ]
Die hebben dan geen andere keuze dan thuis te blijven? Immers juist die twee partijen doen er alles aan om het Nederlands belang zoveel mogelijk te schaden...quote:Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Alleen PVV en SP zijn tegen, dus de keuze is makkelijk voor hen die niet op een weg-met-ons partij willen stemmen
Eurobonds komen er toch niet, want dat zou het Duitse constitutioneel hof nooit toestaan. Partijen kunnen op dat punt dus lekker demonstratief pro-Europees doen zonder over de consequenties na te denken, want het resultaat staat toch al vast. Wat mij betreft is het dus misschien juist wel het onbelangrijkste punt.quote:Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het veruit belangrijkste punt is punt 3: de invoering van de Eurobonds.
Invoering hiervan zal Nederland heel veel gaan kosten, rentes op staatsleningen lopen op en we kunnen dokken als Portugal, Griekenland, Frankrijk, Spanje of Italië geld tekort komen.
Alleen PVV en SP zijn tegen, dus de keuze is makkelijk voor hen die niet op een weg-met-ons partij willen stemmen
Ik vond het eerst ook te veel een one-issue partij. Maar ik zie nu in, meer nog dan eerst, dat patenten, auteursrecht en internetvrijheid zeer belangrijke onderwerpen zijn. Overheden maken het internet kapot door op allerlei manieren de vrije deling van informatie te ondermijnen. Denk aan de enorme massaliteit van alle afluisterpraktijken en denk aan het verbod voor providers om bepaalde websites door te geven (zoals Pirate Bay in Nederland). En wat betreft patenten en auteursrecht wordt onder druk van gevestigde partijen de geldigheidsduur steeds verder opgerekt terwijl in het belang van de algemene ontwikkeling het juist veel beter is als deze rechten beperkt gaan worden.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:10 schreef MouzurX het volgende:
Voor de rest vind ik dat ze hun kansen verpesten door zo one-issue op internetvrijheden en patenten te focussen, terwijl juist hun andere standpunten heel interessant zijn omdat ze een soort van VVD zijn met verstand en niet alleen voor de rijken/bedrijven. Ze promoten die standpunten niet genoeg, teveel focus op piraat arrrr, internet arrr, patenten arrr
Ben het met je eens.quote:Op maandag 25 november 2013 13:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vond het eerst ook te veel een one-issue partij. Maar ik zie nu in, meer nog dan eerst, dat patenten, auteursrecht en internetvrijheid zeer belangrijke onderwerpen zijn. Overheden maken het internet kapot door op allerlei manieren de vrije deling van informatie te ondermijnen. Denk aan de enorme massaliteit van alle afluisterpraktijken en denk aan het verbod voor providers om bepaalde websites door te geven (zoals Pirate Bay in Nederland). En wat betreft patenten en auteursrecht wordt onder druk van gevestigde partijen de geldigheidsduur steeds verder opgerekt terwijl in het belang van de algemene ontwikkeling het juist veel beter is als deze rechten beperkt gaan worden.
Alle reden, juist nu, om Piratenpartij te stemmen. Dat ze wellicht geen zetel halen is jammer, maar als je er niet op stemt zal dat zeker niet lukken.
Misschien heb je gelijk, maar het laat wel mooi zien wat de meeste partijen van de positie van Nederland vinden in het Europese geheel. Nederland moet voor hun buigen voor de rest van Europa, wat het overzicht heel mooi aan toont.quote:Op maandag 25 november 2013 13:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Eurobonds komen er toch niet, want dat zou het Duitse constitutioneel hof nooit toestaan. Partijen kunnen op dat punt dus lekker demonstratief pro-Europees doen zonder over de consequenties na te denken, want het resultaat staat toch al vast. Wat mij betreft is het dus misschien juist wel het onbelangrijkste punt.
In het overzicht zie ik toch iets heel anders naar voren komen.quote:Op maandag 25 november 2013 12:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die hebben dan geen andere keuze dan thuis te blijven? Immers juist die twee partijen doen er alles aan om het Nederlands belang zoveel mogelijk te schaden...
Voor zover ik weet zijn ook CU en SGP daartegen. Het is jammer dat ze ontbreken in het overzicht, want voor mijn gevoel zijn ze de enige constructieve eurosceptische partij in Nederland.quote:Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Oud_student het volgende:
Ze profileren zich toch in alles als 'weg met ons'-bewegingen? Alles buiten het eigen directe blikveld is doodeng en moet kapot ook als we er zelf schade van ondervinden. Als je enkel navelstaart zit je op de weg naar beneden.quote:Op maandag 25 november 2013 14:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In het overzicht zie ik toch iets heel anders naar voren komen.
Die twee stemden inderdaad ook tegen. En ook voor mijn gevoel zijn dat inderdaad de enige twee constructieve eurosceptische partijen, al zou ik nooit op ze stemmen vanwege andere (religieuze) standpunten.quote:Op maandag 25 november 2013 14:33 schreef freako het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn ook CU en SGP daartegen. Het is jammer dat ze ontbreken in het overzicht, want voor mijn gevoel zijn ze de enige constructieve eurosceptische partij in Nederland.
Mogelijk ben ik enigszins vooringenomen, omdat ik zelf de laatste 2 keer op de CU/SGP-lijst heb gestemd, maar het blijft jammer.
Daar zie ik dus helemaal niks in.quote:Op maandag 25 november 2013 14:00 schreef robin007bond het volgende:
Daarnaast kun je door hun liquid-democracy-model zelf ook de overige standpunten bepalen als lid.
Ja, ik denk het wel. Maar eerst maar eens kijken hoe ze campagne gaan voeren.quote:Ga jij erop stemmen Kowloon?
Dat houdt mij ook tegen om landelijk op die partijen te stemmen, maar bijvoorbeeld medisch/ethische zaken worden zeker niet op Europees niveau geregeld.quote:Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Die twee stemden inderdaad ook tegen. En voor mijn gevoel zijn dat ook de enige twee constructieve eurosceptische partijen, al zou ik nooit op ze stemmen vanwege andere (religieuze) standpunten.
Wat ook van belang is, is het doel dat je voor ogen hebt. Als je enkel een signaal wil afgeven (voor, of in de meeste gevallen tegen, Europese integratie) dan kun je prima PVV of SP stemmen. De SP is overigens parlementair ook wel behoorlijk actief, maar dat is veelal het verlengde van actievoeren in het parlement. Als het je meer gaat om invloed uitoefenen op de zaken waar het parlement ook echt een reële invloed op heeft, dan dien je wellicht eerder naar de meer traditionele partijen te kijken.quote:Op maandag 25 november 2013 13:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Eurobonds komen er toch niet, want dat zou het Duitse constitutioneel hof nooit toestaan. Partijen kunnen op dat punt dus lekker demonstratief pro-Europees doen zonder over de consequenties na te denken, want het resultaat staat toch al vast. Wat mij betreft is het dus misschien juist wel het onbelangrijkste punt.
Ik hoop dat je gelijk hebt, voor mij is het Bundesverfassungsgericht te Karlsruhe mijn enige hoop.quote:Op maandag 25 november 2013 13:18 schreef Igen het volgende:
Dat zeg ik, min of meer. D66, VVD en CDA kunnen rustig vķķr eurobonds stemmen, precies om een signaal af te geven. Want ze weten immers dat de eurobonds er toch niet gaan komen en dat ze dus ook niet over de consequenties hoeven na te denken.quote:Op maandag 25 november 2013 14:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat ook van belang is, is het doel dat je voor ogen hebt. Als je enkel een signaal wil afgeven (voor, of in de meeste gevallen tegen, Europese integratie) dan kun je prima PVV of SP stemmen. De SP is overigens parlementair ook wel behoorlijk actief, maar dat is veelal het verlengde van actievoeren in het parlement. Als het je meer gaat om invloed uitoefenen op de zaken waar het parlement ook echt een reële invloed op heeft, dan dien je wellicht eerder naar de meer traditionele partijen te kijken.
Ik heb wel vertrouwen in hun. Het zou mooi zijn als wij ook zo'n instantie hadden, ipv. dat stelletje oetlullen in de Eerste Kamer die vuile publieke politieke spelletjes spelen (niet hun taak) in plaats van de grondwet te verdedigen (wel hun taak).quote:Op maandag 25 november 2013 14:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, voor mij is het Bundesverfassungsgericht te Karlsruhe mijn enige hoop.
Met politici die mooi weer spelen en tegen hun principes stemmen wil ik helemaal niets te maken hebben.
Helemaal eensquote:Op maandag 25 november 2013 14:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb wel vertrouwen in hun. Het zou mooi zijn als wij ook zo'n instantie hadden, ipv. dat stelletje oetlullen in de Eerste Kamer die vuile publieke spelletjes spelen (niet hun taak) in plaats van de grondwet te verdedigen (wel hun taak).
Zoals een PVV die tegen het opheffen van het maandelijkse verhuiscircus van het EP stemt?quote:Op maandag 25 november 2013 14:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Met politici die mooi weer spelen en tegen hun principes stemmen wil ik helemaal niets te maken hebben.
Toch mooi dat Tang dit nieuwtje niet alvast naar het RTL Nieuws gelekt had. Dat biedt hoop voor de toekomst.quote:Paul Tang Europees lijsttrekker PvdA
Paul Tang is door de PvdA-leden gekozen tot Europees lijsttrekker voor de verkiezingen van 22 mei. Dat heeft partijvoorzitter Hans Spekman bekend gemaakt in De Balie in Amsterdam. 'Met Paul Tang hebben we een krachtige, energieke en geweldige lijsttrekker die namens de Partij van de Arbeid in Brussel gaat werken aan een sterker en socialer Europa.'
[..]
De volledige uitslag
Na één stemronde heeft Paul Tang een absolute meerderheid van 52,4% met 7716 stemmen. De nummer twee is Zita Schellekens met 3435 stemmen (23,3%). De nummer drie is Bernard Naron met 2294 stemmen (15,6%). De nummer vier is Robbert Baruch met 1285 stemmen (8,7%). Er is 443 keer blanco gestemd, wat een percentage van 0,8% van het aantal stemgerechtigde leden is. Blanco stemmen tellen niet mee bij het bepalen van de uitslag.
Opkomst
Bij deze ledenraadpleging hebben 15173 leden hun stem uitgebracht. 86,8% van de uitgebrachte stemmen is via internet uitgebracht en 13,2% via het terugsturen van het stembiljet. Dit leidt tot een opkomstpercentage van 28,8% (minimale vereiste is 15%).
Jaquote:Op zondag 1 december 2013 00:02 schreef 729Sinistra het volgende:
Willen we morgen wakker worden in een superstaat waar Nederland enkel een onbetekende provincie is
Nee hoor.quote:Op zondag 1 december 2013 00:02 schreef 729Sinistra het volgende:
De verkiezingen in 2014 zijn de laatste kans om de superstaat de dwarsbomen.
nee, volgens mij mochten ze juist niet bij de CU conservatieven fractie in en hebben ze zich juist daarom bij UKIP gevoegdquote:Op maandag 2 december 2013 20:04 schreef Tocadisco het volgende:
De SGP was toch de fractie van UKIP uitgetrapt vanwege hun vrouwenstandpunt?
De Benelux-staten hebben zich in ieder geval achter Guy geschaardquote:Op zaterdag 30 november 2013 22:50 schreef borisz het volgende:
Olli vs Guy bij de Liberalen
http://fd.nl/economie-pol(...)ese-commissie-worden
Rutte en Pechtold steunen kandidatuur Verhofstadtquote:De liberale leiders van Nederland, België en Luxemburg steunen de Belg Guy Verhofstadt bij zijn kandidatuur voor het voorzitterschap van de Europese Commissie. Dat besloten ze woensdagavond tijdens een bijeenkomst in Den Haag.
De leiders hadden een gesprek in het Torentje, het kantoor van premier Mark Rutte (VVD). Naast de minister-president waren D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold en de leiders van liberale partijen in België en Luxemburg aanwezig.
De 60-jarige Verhofstadt is momenteel de leider van de liberale fractie in het Europees parlement. Daarvan maken zowel de VVD als D66 deel uit. Verhofstadt was eerder premier van België.
Dit inderdaad. Omdat de CU er daarna voor koos om toch in de conservatieve fractie plaats te nemen, zonder de SGP, werd de jarenlange Europese samenwerking tussen beide partijen beëindigd. Inmiddels is het vrouwenstandpunt van de SGP enigszins gewijzigd, en is de samenwerking met de CU weer hersteld. Daarmee is het heel waarschijnlijk dat zowel CU als SGP zich in 2014 aansluiten bij de Conservatieve fractie.quote:Op maandag 2 december 2013 20:35 schreef Ransjih het volgende:
[..]
nee, volgens mij mochten ze juist niet bij de CU conservatieven fractie in en hebben ze zich juist daarom bij UKIP gevoegd
quote:Op woensdag 4 december 2013 23:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De Benelux-staten hebben zich in ieder geval achter Guy geschaard
[..]
Rutte en Pechtold steunen kandidatuur Verhofstadt
Weer een reden om niet op de VVD te stemmen bij deze verkiezingen, al waren daar natuurlijk al genoeg redenen voorquote:Op woensdag 4 december 2013 23:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De Benelux-staten hebben zich in ieder geval achter Guy geschaard
[..]
Rutte en Pechtold steunen kandidatuur Verhofstadt
Is dat vandaag?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef borisz het volgende:
In Brussel zijn de liberale leiders bijeen om te bepalen of Guy of Olli naar voren wordt geschoven.
Nou ja of het officieel al zover is. Pechtold en Rutte waren iig in Brussel om te overleggen met hun collega's.quote:
Olli Rehn wordt gesteund door de volgende partijen:quote:Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef borisz het volgende:
In Brussel zijn de liberale leiders bijeen om te bepalen of Guy of Olli naar voren wordt geschoven.
Ruwweg de Scandinavische partijen, de FDP en de LibDems.quote:14 ALDE leaders have signed a letter expressing support for Olli Rehn's candidacy.
The fourteen leaders are:
Juha Sipilä, Party Leader of Centre Party of Finland, Finland
Andrus Ansip, Prime Minister and Party Leader, Reform Party, Estonia
Praxoula Antoniadou Kyriacou, Party Leader of the United Democrats, Cyprus
Jan Björklund, Party Leader of Folkpartiet, Sweden
Nick Clegg, Deputy Prime Minister and Leader of the Liberal Democrats, United Kingdom
Carl Haglund, Party Leader, Swedish People’s Party, Finland
Ivan Jakovčic, Party Leader of Istrian Democratic Assembly, Croatia
Harry Jansson, Party Leader, Åland Centre Party, Finland
Christian Lindner, Party Leader of the Free Democratic Party, Germany
Annie Lööf, Party Leader of Centerpartiet, Sweden
Lyutvi Mestan, Party Leader of Movement for Rights and Freedoms, Bulgaria
Vesna Pusić, Party Leader of Croatian People’s Party, Croatia
Lars Løkke Rasmussen, Party Leader of Venstre, Denmark
Margrethe Vestager, Party Leader of Radikale Venstre, Denmark
http://www.parool.nl/paro(...)pese-Commissie.dhtmlquote:Rutte bemiddelt bij liberale kandidaat voor Europese Commissie
19-12-13 16:30 uur - Bron: ANP
Premier Mark Rutte gaat in zijn rol als VVD-leider uitzoeken wie de Europese liberalen het beste naar voren kunnen schuiven als hun kandidaat voor het voorzitterschap van de nieuwe Europese Commissie. Die opdracht kreeg hij samen met de Duitse liberaal Christian Lindner donderdag in Brussel bij een bijeenkomst van de Europese fractie, aldus bronnen rond het overleg tegen het ANP.
Binnen de Europese liberale familie, de ALDE, strijden twee personen om kandidaat-voorzitter van de Europese Commissie te worden: de Belgische oud-premier Guy Verhofstadt en de Finse EU-commissaris voor economische zaken Olli Rehn. Er komt een nieuwe Europese Commissie na de verkiezingen voor een nieuw Europees Parlement, volgend jaar mei.
Rutte, pro-Verhofstadt, en Lindner, pro-Rehn, gaan een zogeheten biechtstoelprocedure beginnen, waarin ze bij de liberale leiders in Europa polsen wie uiteindelijk de meeste steun heeft om namens de ALDE kandidaat te zijn.
Geheime stemming
Of Rutte en Lindner daadwerkelijk een voorkeurskandidaat gaan aanwijzen, is maar de vraag. De opdracht die het tweetal kreeg, is breed en ze kunnen er zelf invulling aan geven, zo klinkt het. Wellicht dat de bemiddeling ertoe leidt dat een van de kandidaten zich terugtrekt of dat ze als duo de verkiezingen ingaan. Op 1 februari kiezen de Europese liberalen in een geheime stemming hun kandidaat. De ALDE is momenteel de derde fractie in het Europees Parlement qua grootte.
Bij deze verkiezingen zullen de Europese fracties, voor het eerst, hun kandidaat naar voren schuiven voor de post van voorzitter van het dagelijks bestuur van de EU. De Europese sociaaldemocraten gaan voor Martin Schulz, de huidige voorzitter van het Europees Parlement.
Gwendolyn Rutten en - vermoedelijk - Charles Michel.quote:Op donderdag 5 december 2013 10:29 schreef freako het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie zijn eigenlijk de dame in het midden en de meneer rechts?
OK, thnx.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Gwendolyn Rutten en - vermoedelijk - Charles Michel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |