Me auto dit weekend wel opruimen.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:56 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik doe mijn draadjesvlees altijd in de stoofpan met deksel er op in de oven hoor, zat gisteren met de buurvrouw nog even lekker koffie te drinken en de Libelle door te nemen terwijl het vlees op stond, heerlijk hoor die lucht in huis. Zijn jullie al met de voorjaarsschoonmaak begonnen meiden?
Ik woon de buurvrouw altijd op dinsdag uit.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:56 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik doe mijn draadjesvlees altijd in de stoofpan met deksel er op in de oven hoor, zat gisteren met de buurvrouw nog even lekker koffie te drinken en de Libelle door te nemen terwijl het vlees op stond, heerlijk hoor die lucht in huis. Zijn jullie al met de voorjaarsschoonmaak begonnen meiden?
Voor draadjesvlees is het nog wel handig, maar groente "koken" scheelt 5 minuten en vervolgens zeker 10 minuten extra afwasgedoe. "snel"kookpan.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
haha ja idd. snelkookpan voor draadjesvlees.Okay okay, ik krijg het nooit zo mals als me moeder eerlijk is eerlijk. Maar dan maar geen snelkookpan lol.
En dan rende ze weer als een dolle stier door de woonkamer als dat overdrukventiel met geweld afging![]()
mijn philips juicer is anders prima hoor!quote:Op donderdag 18 april 2013 10:37 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb een Braun staafmixer. Vooral het in kunnen stellen van de snelheid/kracht is handig.
Philips is prut: handig in gebruik, maar gaat snel stuk.
Hoe lang heb je hem al?quote:Op donderdag 18 april 2013 11:20 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
mijn philips juicer is anders prima hoor!
en vergeet niet te genieten hequote:Op donderdag 18 april 2013 10:56 schreef kaasplankje het volgende:
Uitzondering op de regel (voor zolang het duurt).quote:Op donderdag 18 april 2013 11:20 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
mijn philips juicer is anders prima hoor!
Goed idee, die stukjes noot erin lijken me wel lekker dan ja.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:47 schreef Kerol het volgende:
Ja, dat werkt en lekker dat het is. Tip: doe crunchy.
BULLSHIT.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik snap niks meer van het cutten![]()
Ik eet 2500 kcal rust en 2700 trainingsdag, toch blijf ik maar rond de 88-89 @ 1,90 terwijl ik in theorie gewoon 0,5kg per week zou moeten afvallen
Als ik dat zou doen zou ik nu aan zo'n 30% VP zitten.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
BULLSHIT.
Calculators geven een richtlijn. Je moet ZELF blijven opletten hoeveel je eet en tweaken of je in energie omlaag of omhoog gaat.
Sorry hoor, maar mensen die de Harris-Benedict / Katch-McArdle formules als 'absolute waarheden' zien...![]()
Eet al een ei minder en roei als warming up een kilometer. Hopen dat het effect heeftquote:
Had trouwens nog een vraag voor je, ik hoor vaak dat tijdens de bulk als gevorderde je niet meer 0,5kg per week kan aankomen maar als een gevorderde meer gaat eten komt hij toch alsnog 0,5kg aan? Meest gehoorde excuus voor AAS gebruik is dat ze naturel niet meer aankomenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
BULLSHIT.
Calculators geven een richtlijn. Je moet ZELF blijven opletten hoeveel je eet en tweaken of je in energie omlaag of omhoog gaat.
Sorry hoor, maar mensen die de Harris-Benedict / Katch-McArdle formules als 'absolute waarheden' zien...![]()
Je BMR vermenigvuldigen met een lagere factor, dit wordt toch gewoon meegenomen? Verder sluit ik me er overigens wel bij aan.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als ik dat zou doen zou ik nu aan zo'n 30% VP zitten.![]()
Er wordt met allerlei omstandigheden geen rekening gehouden omdat er van een gemiddelde uitgegaan wordt. Ik zit gemiddeld veel door m'n kantoorbaan. Dat verandert al heel wat.
ik weet dat ik erg hoog zit, maar is dit niet extreem laag als onderhoud voor jouw lengte/gewicht?quote:Op donderdag 18 april 2013 11:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik eet 2500 kcal rust en 2700 trainingsdag, toch blijf ik maar rond de 88-89 @ 1,90 terwijl ik in theorie gewoon 0,5kg per week zou moeten afvallen
0.5 kg aankomen in wat? Spier of vet? Spier lijkt me ook voor een beginner veel, en 0.5 kg vet aankomen per week lijkt me easy met een lichte kcal overschot, ongeacht wie je bent.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:05 schreef StraatSoldaat het volgende:
Had trouwens nog een vraag voor je, ik hoor vaak dat tijdens de bulk als gevorderde je niet meer 0,5kg per week kan aankomen maar als een gevorderde meer gaat eten komt hij toch alsnog 0,5kg aan? Meest gehoorde excuus voor AAS gebruik is dat ze naturel niet meer aankomen
Nee, hier ongeveer hetzelfde. Maar is wel een heel behoorlijk deficit.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik weet dat ik erg hoog zit, maar is dit niet extreem laag als onderhoud voor jouw lengte/gewicht?
m.a.w. eet je zeker weten deze kcal's of misreken je ergens perongeluk?
The Horrorquote:Op donderdag 18 april 2013 12:08 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee, hier ongeveer hetzelfde.
2550/3000 kcal
1.91, 92kg
Damn ik zou verhongeren dan denk ik. Trek je het een beetje? Ik eet nu zo'n 3300 kcal per dag en heb savonds nog steeds honger :/ (84kg @ 1.93)quote:Op donderdag 18 april 2013 11:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
Een combinatie daarvan. Toen ik een beginner was en bezig was met mijn bulkschema werd mij altijd geadviseerd om 0,5kg aan te komen per week en dan in de cut 0,5kg af te vallen met meer vet dan spierquote:Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
0.5 kg aankomen in wat? Spier of vet? Spier lijkt me ook voor een beginner veel, en 0.5 kg vet aankomen per week lijkt me easy met een lichte kcal overschot, ongeacht wie je bent.
Ja, kan alleen niet meer in lifts omhoog zelf met een reset en met een nieuw programma zoals madcow beginnen in de cut lijkt me niet handig. Drink de laatste tijd wel veel meer water dus misschien heeft dat er ook mee te makenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:11 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Damn ik zou verhongeren dan denk ik. Trek je het een beetje? Ik eet nu zo'n 3300 kcal per dag en heb savonds nog steeds honger :/ (84kg @ 1.93)
van melk/chocolade kun je migraine krijgen.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:13 schreef Snakey het volgende:
Ik ben volgens mij een melk allergie aan het ontwikkelen. Of lactose, kweet niet. Ik had in ieder geval al een tijd last van hoofdpijn, wat ik nog nooit gehad heb. Ik heb nu twee dagen geen melk en aanverwante gedronken/gegeten, en totaal geen last van hoofdpijn gehad. Morgen ga ik een glas melk nemen, kijken wat er gebeurt.
Als extreme beginner is 0.5 kg wel okee, zeker als je ecto bent. Maar het is aan de forse kant.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:12 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Een combinatie daarvan. Toen ik een beginner was en bezig was met mijn bulkschema werd mij altijd geadviseerd om 0,5kg aan te komen per week en dan in de cut 0,5kg af te vallen met meer vet dan spier
Tot je onderhoud 3500 is? Dan ben je nog wel even bezig.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:12 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik bulk vrolijk door totdat ik op minstens 3000 kcal kan cutten
Huh, jij was toch aan het cutten? (laatst foto's gepost?)quote:Op donderdag 18 april 2013 12:12 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik bulk vrolijk door totdat ik op minstens 3000 kcal kan cutten
Zit nu op 100 kilo @ 1,94, wil doorbulken richting de 110 en daarna cutten i.c.m. met HIIT (dus hoger verbruik en makkelijker onderhoud op de 3500)quote:Op donderdag 18 april 2013 12:15 schreef seto het volgende:
[..]
Tot je onderhoud 3500 is? Dan ben je nog wel even bezig.
Ik heb de cut maar even uitgesteld maar ja dat was wel het planquote:Op donderdag 18 april 2013 12:16 schreef 16meter het volgende:
[..]
Huh, jij was toch aan het cutten? (laatst foto's gepost?)
Of verwar ik je met een ander..
Hoeveel extra voordeel denk jij met HIIT te behalen tov isocalorisch steady-state cardio?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:16 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Zit nu op 100 kilo @ 1,94, wil doorbulken richting de 110 en daarna cutten i.c.m. met HIIT (dus hoger verbruik en makkelijker onderhoud op de 3500)
Bij mijn vorige polsblessure van iets meer dan een maand ben ik gewoon van 15% naar 12% gaan cutten. Nu weer in een bulk. Zal vast wel iets verloren zijn, maar 1) ik zie er gewoon goed uit en 2) dat halen we met muscle memory binnen no time weer in.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:17 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Als je door blessure niet kunt trainen ga je sowieso weer op bulk en hoog in eiwitten zitten om zo weinig mogelijk te verliezen, right? Correct me if i'm wrong.
lolquote:Op donderdag 18 april 2013 12:15 schreef seto het volgende:
[..]
Tot je onderhoud 3500 is? Dan ben je nog wel even bezig.
Er klopt geen flikker van die calculatorquote:Op donderdag 18 april 2013 12:16 schreef Stereotomy het volgende:
Scooby's muscle gain calculator geeft wel een richtlijn (LET OP: RICHTLIJN)
http://scoobysworkshop.com/muscle-gain-calculator/
Nu zie je dat 0.5 kg gain voor gevorderde ook een groot deel vet is.
Het is een felle stekende pijn die overal zo´n beetje opdoemt. Het is in ieder geval geen migraine achtige hoofdpijn, voor zover ik daar over kan oordelen.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
van melk/chocolade kun je migraine krijgen.
Ik weet niet wat voor een soort hoofdpijn het is?
Ja, daar twijfel ik dus ook tussen... Kan ook juist mijn vp% nu aanpakken en cardio gaan doen. Vraag me alleen af hoeveel spiermassa je in periode van maand kunt verliezen. Baal echt tyfus hard.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Bij mijn vorige polsblessure van iets meer dan een maand ben ik gewoon van 15% naar 12% gaan cutten. Nu weer in een bulk.
Maakt me niet uit, ik vindt HIIT leukerquote:Op donderdag 18 april 2013 12:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoeveel extra voordeel denk jij met HIIT te behalen tov isocalorisch steady-state cardio?
Er kan variatie zitten in hoe hoog je je bf% schat en/of de deviatie in de studies die hij gebruikt heeft.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:19 schreef RaymondK het volgende:
Er klopt geen flikker van die calculator
ik zou op 96kg op m'n naturelle max zijn en zit momenteel vrolijk op 102, klaar voor een nieuwe bulk.
Ik vraag me af waarop die vent deze calculator gebaseerd heeft
Nou, da's wel een goede reden.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:20 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Maakt me niet uit, ik vindt HIIT leuker
nou, volgens sommige hier mag ik 15% zeggen. Misschien dat het 16% is of 17% maar dat gaat geen 15kg verschil geven tussen die en die andere calculators.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Er kan variatie zitten in hoe hoog je je bf% schat en/of de deviatie in de studies die hij gebruikt heeft.
Zou gewoon gaan cutten met jouw vetpercentage.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:17 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik heb de cut maar even uitgesteld maar ja dat was wel het plan
Deze man. Wat deze man zegt.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:22 schreef 16meter het volgende:
[..]
Zou gewoon gaan cutten met jouw vetpercentage.
Ik heb ook heel lang doorgebulkt, tot 110kg @ 20-21% ofzo. Was toen wel groter en sterker, maar had ook een pens en bolle kop. Geen gezicht. Uiteindelijk heb ik heel lang moeten cutten en ben ik nog steeds bezig. Tijdens zo'n lange, saaie cut sta je langdurig stil qua gains, je levert zelfs in. Beter dus de schade beperkt houden.
Boven de 15/16% zou ik altijd cutten.
Pcies, als je niet op competitie niveau zit hoef je je echt niet vreselijk druk te maken om wat spierverlies in de cut.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Bij mijn vorige polsblessure van iets meer dan een maand ben ik gewoon van 15% naar 12% gaan cutten. Nu weer in een bulk. Zal vast wel iets verloren zijn, maar 1) ik zie er gewoon goed uit en 2) dat halen we met muscle memory binnen no time weer in.
Zie mijn edit boven, van wat ik kan inschatten voor mezelf, zou dat ding wel eens kunnen kloppen. Ik weet niet waarom er bij jou wat meer afwijking is.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nou, volgens sommige hier mag ik 15% zeggen. Misschien dat het 16% is of 17% maar dat gaat geen 15kg verschil geven tussen die en die andere calculators.
Volgens mij klopt dat ding gewoon niet
Ik hoef niet per se een laag vp te hebben, ergen tussen de 15 en de 20 vind ik prima.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:22 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang doorgebulkt, tot 110kg @ 20-21% ofzo. Was toen wel groter en sterker, maar had ook een pens en bolle kop. Geen gezicht. Uiteindelijk heb ik heel lang moeten cutten en ben ik nog steeds bezig. Tijdens zo'n lange, saaie cut sta je langdurig stil qua gains, je levert zelfs in. Beter dus de schade beperkt houden.
Vanaf de 15/16% zou ik altijd cutten.
Tekort aan vocht misschien,quote:Op donderdag 18 april 2013 12:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is een felle stekende pijn die overal zo´n beetje opdoemt. Het is in ieder geval geen migraine achtige hoofdpijn, voor zover ik daar over kan oordelen.
Is ook wel zo, maar merk nu pas hoe verslavend sporten is. Dan heb ik pas 2 dagen geen training gedaan. Voel me er echt kut onder (weet dat ik als een wijf klinkquote:Op donderdag 18 april 2013 12:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Pcies, als je niet op competitie niveau zit hoef je je echt niet vreselijk druk te maken om wat spierverlies in de cut.
Damn 110quote:Op donderdag 18 april 2013 12:22 schreef 16meter het volgende:
[..]
Vanaf de 15/16% zou ik altijd cutten.
Heb je pics van je 110 kilo @ 20% ?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:22 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang doorgebulkt, tot 110kg @ 20-21% ofzo. Was toen wel groter en sterker, maar had ook een pens en bolle kop. Geen gezicht. Uiteindelijk heb ik heel lang moeten cutten, nu nog steeds bezig.
Tijdens zo'n lange, saaie cut sta je langdurig stil qua gains, je levert zelfs in. Terwijl dat niet had gehoeven als ik eerder had gecut, of simpelweg met een veel lager surplus had gebulkt. Beter dus de schade beperkt houden.
Vanaf 15/16% zou ik altijd cutten.
Dat klopt wel. In de eerste week van een cut val je als een blok af door water, en in de eerste week van een bulk ga je enorm omhoog door water. Kan bij mij al 1-1.5 kilo schelen.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:26 schreef StraatSoldaat het volgende:
Wat ik wel altijd hinderlijk vind bij het cutten/bulken is dat je de eerste week veel lichter/zwaarder wordt dan gepland door het vocht wat je verliest/erbij krijgt zeker als je in de cut geen creatine gebruikt en in bulk wel
quote:Op donderdag 18 april 2013 12:26 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
s 2 dagen geen training gedaan. Voel me er echt kut onder (weet dat ik als een wijf klink ). Heb het ook zelf verneukt door nog een tijdje door te sporten toen
Mnee, ik drink genoeg water. En van de mensen die ik ken die aan migraine lijden is het een andere hoofdpijn. Hoofdpijn is sowieso een moeilijk iets, geleerden kunnen meestal ook alleen maar raden wat het is. Geen melk lijkt de oplossing nu. Morgen weer een glas melk drinken en kijken wat er gebeurt.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Tekort aan vocht misschien,
Stekende pijn kan ook bij migraine horen.
Clusterhoofdpijn is nog erger.
Heb wel wat van rond de 105 volgens mij, misschien dat ik ze kan vinden.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:26 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Heb je pics van je 110 kilo @ 20% ?
Kan je een allergie ontwikkelen dan? Zou me een leven zonder melk niet voor kunnen stellenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mnee, ik drink genoeg water. En van de mensen die ik ken die aan migraine lijden is het een andere hoofdpijn. Hoofdpijn is sowieso een moeilijk iets, geleerden kunnen meestal ook alleen maar raden wat het is. Geen melk lijkt de oplossing nu. Morgen weer een glas melk drinken en kijken wat er gebeurt.
Omschrijf 'weinig progressie maken' ?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:32 schreef DannyDeko het volgende:
Ik ben pas sinds een aantal weken met SS bezig, maar omdat ik ivm andere verplichtingen niet altijd mijn ma-wo-vr schema aan kan houden moet ik soms een dag schuiven wat ten koste gaat van mn rust.
Ik zou het liefst 4 keer per week gaan trainen (heb nu het idee dat ik weinig progressie maak namelijk, vind ook totaal niet dat ik alles geef per training(al heeft dat ook veel met de drukte in de sportschool te maken denk ik)) dus zou het misschien handiger zijn om over te stappen op een 4day split? Dan maakt het ook minder uit als ik een keer een dag moet schuiven in de week doordat je daarna toch een andere spiergroep traint.
Of zeggen jullie "fuck het dat je af en toe 2 dagen achter elkaar traint en blijf nog een tijd met SS doorgaan" ?
Bij mij was het zo dat ik met shirt aan bijna niet zag dat ik een hoog vp had in de bulk.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:30 schreef 16meter het volgende:
[..]
Heb wel wat van rond de 105 volgens mij, misschien dat ik ze kan vinden.
Maar zulke vetpercentages zijn imo het aanzien niet waard.
2 dagen achter elkaar SS? ik doe nu na 8 maanden nog SS en als ik dat zou doen zou ik letterlijk instorten.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:32 schreef DannyDeko het volgende:
trainen (heb nu het idee dat ik weinig progressie maak namelijk, vind ook totaal niet dat ik alles geef per training(al heeft dat ook veel met de drukte in de sportschool te maken denk ik)) dus zou het misschien handiger zijn om over te stappen op een 4day split? Dan maakt het ook minder uit als ik een keer een dag moet schuiven in de week doordat je daarna toch een andere spiergroep traint.
Of zeggen jullie "fuck het dat je af en toe 2 dagen achter elkaar traint en blijf nog een tijd met SS doorgaan" ?
Wat is het squatrecord in jouw gym?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:37 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Bij mij was het zo dat ik met shirt aan bijna niet zag dat ik een hoog vp had in de bulk.
[..]
2 dagen achter elkaar SS? ik doe nu na 8 maanden nog SS en als ik dat zou doen zou ik letterlijk instorten.
SS is het perfecte programma als beginner. Ik lift nu net zoveel als mensen die 2-3 jaar trainen en heb het squat record in mijn gym (atg)
Vertel mij wat, ben al mijn hele leven met migraines bezig etc, en nu bij de neuroloog.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mnee, ik drink genoeg water. En van de mensen die ik ken die aan migraine lijden is het een andere hoofdpijn. Hoofdpijn is sowieso een moeilijk iets, geleerden kunnen meestal ook alleen maar raden wat het is. Geen melk lijkt de oplossing nu. Morgen weer een glas melk drinken en kijken wat er gebeurt.
160kg, heb sinds ik train niemand hoger zien squatten behalve zo'n gast die niet eens below parallel squat. Het ironische is dat er wel mensen rondlopen die dat gewicht kunnen bankdrukkenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:38 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Wat is het squatrecord in jouw gym?
Nice, best wel sick dat mensen dat kunnen benchen trouwensquote:Op donderdag 18 april 2013 12:39 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
160kg, heb sinds ik train niemand hoger zien squatten behalve zo'n gast die niet eens below parallel squat. Het ironische is dat er wel mensen rondlopen die dat gewicht kunnen bankdrukken
Hersentransplantatie aanvragenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:38 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Vertel mij wat, ben al mijn hele leven met migraines bezig etc, en nu bij de neuroloog.
Eten en alles er ook al op aangepast etc.
Wel benieuwd of Melk het triggered of misschien zuivel in zijn algemeenheid
Zijn vaak ook de AAS negers die dat doen, die gasten zijn vaak iets van 110kg aan spieren.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:44 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Nice, best wel sick dat mensen dat kunnen benchen trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |