abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125369916
Venlo, stad en gemeente in de regio Noord-Limburg, gelegen in de Nederlandse provincie Limburg met ruim 106.000 inwoners.

Naam
De oorsprong van de naam Venlo is niet zeker. Een gangbare theorie is dat \"ven\" moeras betekent, en \"lo\" bos, dus \"een moeras in het bos\". Merk op dat Leuven een zelfde betekenis heeft.

Wapenspreuk
De wapenspreuk van Venlo is Festina lente, cauta fac omnia mente, hetgeen betekent: Haast je langzaam, doe alles met verstand. De Venlose vertaling is “ Spooj dich lanksaam, gebroëk diene kiëbus.

Geschiedenis
De eerste bewoners waarvan sporen zijn achtergebleven zijn van boeren uit de bronstijd en vroege ijzertijd zoals verscheidene grafheuvels getuigen. De best onderzochte bevinden zich in het Jammerdal dicht bij de Duitse grens. Venlo is sinds de Romeinse tijd bewoond. Dit is recentelijk aangetoond door opgravingen langs de maasboulevard. Waarschijnlijk is de bewoning sindsdien min of meer continu gebleven wegens een belangrijke kruising van wegen en een oversteekplaats over de Maas waar zelfs resten van een romeinse houten brug zijn gevonden. Tijdens de chaotische Grote Volksverhuizing werd het Maasdal en ook Venlo grotendeels ontvolkt maar toen de rust weergekeerd was toen de Franken hun macht hadden geconsolideerd begon de bevolking en de regionale handel zich weer langzaam te herstellen. In de bisschoppelijke archieven van Keulen wordt Venlo in de 8ste eeuw alweer genoemd als een centrum van handel aan de Maas.

In de Middeleeuwen was Venlo een van de belangrijkere stapelplaatsen aan de Maas, die behoorde tot het Gelderse Overkwartier en die lid was van de Hanze. In 1343 verleende hertog Reinald II van Gelre stadsrechten aan Venlo.

Het hertogdom Gelre kwam als laatste gewest bij de val van Venlo in 1543 de facto, en bij het Tractaat van Venlo de jure in handen van keizer Karel V, die het met de rest van zijn Nederlandse bezittingen verenigde. Tijdens de Tachtigjarige Oorlog werd geregeld slag geleverd om de stad en de Vrede van Münster wees in 1648 het Overkwartier en daarmee Venlo toe aan Spanje.

In de 17de eeuw was Venlo afwisselend Spaans en Staats bezit; tot aan de Spaanse Successieoorlog, die leidde tot het Barriëretractaat, waarbij het Overkwartier tijdens de Vrede van Utrecht 1713 werd opgedeeld tussen Pruisen, Oostenrijk en de Nederlandse Republiek.De stad werd onderdeel van de Republiek en kwam te liggen in het het generaliteitsland Staats-Opper-Gelre.

Heel Staats-Oppergelre werd in 1795 door het Franse revolutionaire leger veroverd. Gedurende deze “Franse Tijd” werd de Venlose sociale, bestuurlijke en maatschappelijke structuur grondig op zijn kop gezet door de nieuwe revolutionaire machthebbers. Dit was trouwens in alle landen het geval die door hen en iets later Napoleon veroverd werden. Na het definitieve vertrek van de Fransen in 1814 bleven veel vernieuwingen gehandhaafd en ging Venlo tot de nieuwgevormde provincie Limburg behoren, die in 1839 gesplitst werd in een Belgisch en Nederlands deel. Anders dan de rest van het gebied, dat omschreven kan worden als het huidige Limburg, werd Venlo (evenals Maastricht) geen lid van de Duitse Bond.

In 1867 werd besloten om de stadswallen te slechten en kon Venlo beginnen met uitbreiding. Dit was hard nodig om het overbevolkte stadscentrum te ontlasten. Ook kon Venlo eindelijk beginnen met de aanleg van een fatsoenlijke infrastructuur. Hierna maakte de stad een stormachtige groei door.

Op 9 november 1939 vond in Venlo het Venlo-incident plaats. Aan het eind van de Tweede Wereldoorlog leed Venlo veel schade, mede doordat de frontlinie 3 maanden lang door het centrum liep. Tot oktober 1944 was Venlo nauwelijks getroffen door de oorlog maar dat veranderde toen de gevechtsfronten Limburg naderden. Bij hevige geallieerde bombardementen op de strategische Maasbrug en het nabije Duitse vliegveld, werd ook het stadscentrum deels verwoest en kwamen veel burgers om. De stad werd op 1 maart 1945 bevrijd door de Amerikanen.

Cultuur
Door deze bombardementen tijdens de oorlog zijn veel historische gebouwen uit de Venlose binnenstad verdwenen. Gelukkig is Venlo's voornaamste monument, het 17e eeuwse stadhuis aan de sfeervolle Markt, ongeschonden gebleven. Ook het middeleeuwse stratenplan van de binnenstad is, vrij zeldzaam voor Nederland, goed bewaard gebleven. In de gemeente zijn vele culturele verenigingen actief waaronder de carnavalsvereniging Jocus en vele muziek- en toneelverenigingen. Op sportgebied is voetbalclub VVV-Venlo landelijk bekend. Het Limburgs Museum is van nationale betekenis voor de geschiedenis en cultuur van Limburg. Het museum vam Bommel van Dam is een museum voor moderne beeldende kunst, waar u kennis kunt maken met de artistieke ontwikkelingen in Nederland, de regio en de Eurregio. In de zomermaand Augustus vindt in Venlo het gratis toegankelijke Zomerparkfeest plaats; een festival voor muziek, (straat-)theater, film en kunst.

Venlo is ook bekend vanwege zijn Vastelaovend.

Valuas is ook eeuwenlang verbonden met de Venlose cultuur. Nadat omstreeks 1740 de bisschop van Roermond verboden had Goliath (en zijn vrouw) in de Venlose processies mee te laten lopen, werd Goliath omgetoverd tot de legende Valuas. Hij zou in 96 na Christus gevlucht zijn naar een vruchtbaar stuk grond aan de maas, waar hij Venlo gesticht zou hebben.

Economie
Bekende Venlose bedrijven zijn kopieer- en printergigant Océ en het voormalig vervoersbedrijf Frans Maas. Vooral in de vervoersbranche werd Venlo aan het begin van de twintigste eeuw groot, door een strategische ligging aan de grens op een kruising van de Maas en het spoor. De grootste bedrijven-terreinen zijn gelegen in stadsdeel Blerick aan de snelwegen A73 en A67 (Knooppunt Zaarderheiken). Hier ligt ook de grote groente- en fruitveiling ZON. Er is een goede verbinding met de Duitse A61 (de Linksrheinische Autobahn) en de A40, richting Duisburg. De Maas wordt tegenwoordig in mindere mate gebruikt als vervoersinfrastructuur. Daarnaast is Venlo het centrum van de Nederlandse enveloppenfabricage.

In de binnenstad wordt veel verdiend aan Duitsers die Venlo bezoeken. Deze komen uit de Duitse grensstreek om in Venlo op koopjesjacht te gaan. Vooral op Duitse feestdagen is het vaak druk in Venlo. In bepaalde winkels, in de zgn. Duitse- hoek, wordt men vaak eerst in het Duits aangesproken, alvorens op het Nederlands of dialect over te gaan. Ook de prijzen stonden bij deze winkels tot voor de invoering van de euro vermeld in de eertijdse munteenheid Duitse Mark (DM). Vooral groente en fruit zijn geliefd bij de Duitse bezoekers. Opmerkelijk is dat het Venlose dialect ook wordt gesproken in het Duitse gebied tot kilometers over de grens.

Groot-Venlo
In 2001 vond wederom een herindeling plaats. Ditmaal werden Tegelen (met zijn dorp Steyl) en Belfeld toegevoegd aan de gemeente Venlo.

In het kader van de gemeentelijke herindeling in Noord-Limburg hebben de gemeenteraden van Arcen en Velden en Venlo op 13 maart 2008 unaniem ingestemd met een fusie van beide gemeenten, die op 1 januari 2010 plaatsvond. Daarmee bereikte de gemeente Venlo het inwonertal van 100.000. Zij is na Maastricht nu de grootste gemeente van Nederlands Limburg.

Onze jongens!

Beroemde Venlonaren
Frans Boermans (liedjesschrijver, zanger)
Harry Bordon
Willy Caron (zanger)
Mathieu Cordang (Wielrenner)
Paul Cox (regisseur, producer, acteur)
Sef Derkx (weam kint um neet )
Guusje Eybers (actrice)
Carolus Antonius Fodor (componist)
Hendrick Goltzius (schilder en graveur 1558-1617)
Saskia Linssen (actrice)
Mgr Willem Nolens (bisschop, politicus, formateur)
Puteanus (wetenschapper)
Fransz Rombouts (oprichter ZPF)
Frank Scheffer (regisseur, producer, schrijver)
Reinier Selen (producer)
Edward Stelder (acteur, schrijver)
Evert Thielen (society schilder)
Boris Titulaer winnaar (2004) van het TV programma Idols
Sjuulke Titulaer (zangeres)
Lex Uiting (presentator bij de VARA)
Bende van Venlo (beruchte moordenaars bende)
Jan van Venlo (schilder)
Jolande Sap (politicus)
Mark Verheijen (politicus, jong politicus van het jaar 2005)
Jan Klaassens (voetballer)
Glenn Corneille (pianist)
Myra Ward (actrice)
Jeu Sprengers,(Voormalig voorzitter VVV-Venlo, KNVB en UEFA)

Beroemde Hout-Blerickenaren
Chriet Titulaer (wetenschapsgoeroe en voormalig media persoon)
Geert Wilders (politicus)

Beroemde Tegelenaren:
André van den Heuvel (acteur)
Chantal Janzen (musicalster, actrice, zangeres, presentatrice)
Huub Stapel (acteur)
Carla Beurskens(Nederlands atlete)
Ben Verbong,(Nederlands filmregisseur)
Frans Pollux

Beroemde Belfeldenaren
Sander Schutgens - atleet
Marco Gielen – atleet

Beroemde Veldenaren/Arcenaren/Lommenaren
Stan Valkx (voetballer)

En weer vaerder! :)
pi_125369967
Laatste post uit het vorige topic;

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:54 schreef fratsman het volgende:

[..]

Loop eens door de Floddergats. Op het hek van Domani zitten diverse köpkes die Venlose "typetjes"uitbeelden (Bäökmoél, Strónsmadam,Jeneverkoeët etc.) en die verkopen ze bij Koops en het museum. :)

Ik heb even gegoogled, maar ze zijn nogal prijzig. 32.50 per stuk. :{
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:37:14 #3
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_125376232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:54 schreef fratsman het volgende:

[..]

Loop eens door de Floddergats. Op het hek van Domani zitten diverse köpkes die Venlose "typetjes"uitbeelden (Bäökmoél, Strónsmadam,Jeneverkoeët etc.) en die verkopen ze bij Koops en het museum. :)

Ik heb even gegoogled, maar ze zijn nogal prijzig. 32.50 per stuk. :{
Dat is inderdaad wel heel duur :{

Kwam dit nog tegen:

Venloos Paeterke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

En het frietei (lijkt me smerig maar goed :P )

Weet jij of dit ook typisch Venlose dingen zijn?
Je hebt toch ook zo'n gebakje? Ben even de naam kwijt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_125376573
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:37 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel heel duur :{

Kwam dit nog tegen:

Venloos Paeterke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]

En het frietei (lijkt me smerig maar goed :P )
[ afbeelding ]

Weet jij of dit ook typisch Venlose dingen zijn?
Je hebt toch ook zo'n gebakje? Ben even de naam kwijt.
Die Paeterkes zijn wel leuk! :Y Dat beeld staat dus ook in de Floddergats. :)

En het hemelse Friet-Ei smerig noemen. :{w
pi_125377342
32.50 is idd. vrij duur als souvenir. Misschien iets in de richting van Vastelaovend zoeken?

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:41 schreef fratsman het volgende:

En het hemelse Friet-Ei smerig noemen. :{w
Eerlijk gezegd nooit begrepen waarom we daar zo gruëts op zijn...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_125377708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:51 schreef eight het volgende:
32.50 is idd. vrij duur als souvenir. Misschien iets in de richting van Vastelaovend zoeken?

[..]

Eerlijk gezegd nooit begrepen waarom we daar zo gruëts op zijn...
Neet gruuëts, maar aaf en toe waal lekker! :Y
  woensdag 17 april 2013 @ 06:41:58 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_125385027
een frietei niet lekker vinden, cultuurbarbaar. zelfs ik als import vind dat errug lekker, mits het goed gedaan is natuurlijk :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_125385445
Ga naar Geer vd Veer en ga met z'n allen op de foto met hem. Typischer Venloosch kun je het niet hebben ;-)

Maar verder zou ik 't niet weten.. Wel leuk om een souvenir mee te geven!
pi_125405545
Bij het VVV-kantoor hadden ze een tijdje terug een hele mooie koelkast magneet van het stadhuis. Misschien is dat wat? Was geloof ik 5 euro of zoiets.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_125405838
Wát is een frietei?
Aids.
pi_125406152
quote:
17s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:07 schreef Mss het volgende:
Wát is een frietei?
"Het friet-ei of frietei is een snack die oorkomt in Oost- en Zuid-Nederland, en toont veel overeenkomsten met de eierbal. Het is een (gekookt) ei dat doormidden is gesneden en vervolgens met ragout wordt vermengd. Dit wordt tot een bal gedraaid en door de paneermeel gehaald. Dit wordt dan in de frituur gebakken." aldus Wikipedia ;-)
pi_125406282
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:59 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Bij het VVV-kantoor hadden ze een tijdje terug een hele mooie koelkast magneet van het stadhuis. Misschien is dat wat? Was geloof ik 5 euro of zoiets.
VVV-kantoor is er al 'n hele tijd niet meer. Zit nu een klein gedeelte van in Koops Boekhandel.
pi_125407105
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:19 schreef afsje het volgende:

[..]

VVV-kantoor is er al 'n hele tijd niet meer. Zit nu een klein gedeelte van in Koops Boekhandel.
Nee, weet ik, maar toen ik 'm kocht nog wel. ;)

Dit is 'm trouwens.

pi_125407120
quote:
Wát is een frietei?
Ga jij eens HÉÉL snel naar de frietkraam op de Grote Beekstraat!
  woensdag 17 april 2013 @ 18:49:37 #15
206580 Luxuria
pi_125407317
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 06:41 schreef Klonk het volgende:
een frietei niet lekker vinden, cultuurbarbaar. zelfs ik als import vind dat errug lekker, mits het goed gedaan is natuurlijk :Y
Ik zei LIJKT me niet lekker :P Heb het nog nooit gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:51 schreef eight het volgende:
Dat is idd ook een goed idee.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Nee, weet ik, maar toen ik 'm kocht nog wel. ;)

Dit is 'm trouwens.

[ afbeelding ]
Zoiets is ook wel leuk.
Zal ook eens een keer naar het vvv-kantoor (die zit toch wel nog in de straat bij de scene?)
pi_125408843
Of Venloosch bier of Venloosche sigaren: http://www.venlooschalt.nl/?p=63

of een Venlose paraplu:

pi_125427018
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:49 schreef Luxuria het volgende:

Zoiets is ook wel leuk.
Zal ook eens een keer naar het vvv-kantoor (die zit toch wel nog in de straat bij de scene?)
Nee, daar zit het VVV-kantoor dus niet meer. Alles wat er over is gebleven van de VVV zit in Koops.
  donderdag 18 april 2013 @ 01:07:57 #18
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_125427234
quote:
Wát is een frietei?
Een échte Venlose lekkernij van de frietkraam. Het origineel haal je bij de frietkraam naast 'Kefee de Baek'.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 18 april 2013 @ 07:57:14 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_125429120
En nu heb ik zin in precies zo'n frietei...
pi_125429238
Frietei :r :r
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  donderdag 18 april 2013 @ 08:58:04 #21
112339 MPG
pi_125429860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 07:57 schreef Klonk het volgende:
En nu heb ik zin in precies zo'n frietei...
Het is dat het er wat vroeg voor is :') ...
Maar ik snap je gedachte :9 .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_125468629
Alarm om man met explosief om been

Was net ook al op het ontbijtnieuws. Verhaal met een hoog " 't zal waal" gehalte. En dat kost dan weer duizenden euro's.
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:57:50 #23
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_125470322
Zag vanacht de EOD met volle poele en flitslampen over de A67 scheuren richting Venlo..Dacht, wat is er nu weer aan de hand!?..Dit dus.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_125472226
En natuurlijk vals alarm. :') Meneer hield zich op in een leegstaand huis... Weer zo'n idioot die door drank en drugs niet meer weet wat ie doet. :')
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:07:17 #25
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_125474417
Hij zou wel echt ontvoerd zijn geweest, toch?
Hallon!
pi_125490855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:11 schreef fratsman het volgende:
En natuurlijk vals alarm. :') Meneer hield zich op in een leegstaand huis... Weer zo'n idioot die door drank en drugs niet meer weet wat ie doet. :')
Nou nee, die man was wel degelijk ontvoerd geweest en had een nepbom om zijn enkels gekregen.
pi_125491118
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 18:47 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Nou nee, die man was wel degelijk ontvoerd geweest en had een nepbom om zijn enkels gekregen.
Ik las het net. :{ Dan heeft ie met de verkeerden lopen te fucken.
  zondag 21 april 2013 @ 11:39:50 #28
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_125548966
Ik zie net dat de gemeente Venlo (?) in Belfeld (aan de rijksweg bij de Herberg) een bushokje heeft neergezet, altijd handig, alleen jammer dat er geen bus meer voorbij komt op die plek _O-
pi_125586905
quote:
15s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:44 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ga jij eens HÉÉL snel naar de frietkraam op de Grote Beekstraat!
Of blijkbaar beter, naar de Koala op de Gelderse poort, want deze "frietkraam" is op plaats nummer 8 geëindigd in de AD Friettest 2013.

http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)friettest_2013.dhtml

Ik ben er eerlijk gezegd nog nooit binnen geweest, zou ik iets missen? Vanwaar ook de keuze voor deze toko? Binnen een straal van 100 meter liggen nog 5 frietkramen.
pi_125591228
Zelf gesneden friet is het toch?
  maandag 22 april 2013 @ 13:49:57 #31
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_125596681
nummer laatst in een vetbak in Roermond _O-
pi_125609748
Bij die nummer laatst uit Remunj heb ik ooit een frietje gehad: Gadverdamme!!!

Die in Weert is trouwens best oke, maar in de test slecht beoordeeld.

Koala vind ik net te veel naar aardappel smaken. Ik vind Meijers op het Nolensplein stukken beter (ook in ossenvet gebakken) Verder is die in Tegelen aan de grote straat ook érg goed :)

en liggen de 2 beste frituren van het land in Maastricht (Reits frituur op de Markt en die op de Wycker Brugstraat) :)
pi_125618097
komt er ook iemand naar de nachtcross in baarlo?
ikzelf ga wel. wel vanaf een uur of 7 denk ik.

maandag 22 april 2013 @ 21:40:02 #34
206580 Luxuria
pi_125618150
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:39 schreef -niemand- het volgende:
komt er ook iemand naar de nachtcross in baarlo?
ikzelf ga wel. wel vanaf een uur of 7 denk ik.

[ afbeelding ]
Dit jaar niet, heb al andere plannen :)
pi_125621165
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 03:31 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Of blijkbaar beter, naar de Koala op de Gelderse poort, want deze "frietkraam" is op plaats nummer 8 geëindigd in de AD Friettest 2013.

http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)friettest_2013.dhtml

[ afbeelding ]

Ik ben er eerlijk gezegd nog nooit binnen geweest, zou ik iets missen? Vanwaar ook de keuze voor deze toko? Binnen een straal van 100 meter liggen nog 5 frietkramen.
Toevallig 2 weken geleden voor het eerst geweest. Was idd. erg goed.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_125621653
Bwahahaha! :D De frietkiët op 't busstation in Remunj. Die was 15 jaar geleden al smerig. Niks veranderd dus. _O- :') :r
pi_125628417
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:14 schreef Ruder het volgende:

en liggen de 2 beste frituren van het land in Maastricht (Reits frituur op de Markt en die op de Wycker Brugstraat) :)
Reits! :Y Vaak genoeg in de rij gestaan buiten.

quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 22:28 schreef eight het volgende:

[..]

Toevallig 2 weken geleden voor het eerst geweest. Was idd. erg goed.
Hmmm, toch maar eens proberen dan. Vind de frietkramen in Venlo bedroevend slecht en smakeloos over het algemeen.
pi_125643607
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:37 schreef fratsman het volgende:
Bwahahaha! :D De frietkiët op 't busstation in Remunj. Die was 15 jaar geleden al smerig. Niks veranderd dus. _O- :') :r
Klopt altijd al een gore bende geweest :P

@ Knurft.

Koala is lekker als je van friet houdt die meer naar aardappel smaakt. De Picardie is standaard (fabrieksfriet) maar wel oke.

en Meijers op het Nolensplein en het frietkot in Tegelen (zoals ik eerder al noemde) zijn echt geweldig :)

Trouwens ook een aanwinst is de Döner Company bij het station. Een heerlijke döner voor tijdelijk slechts 1 euro 95. Jammer dat deze niet in het weekend tot 3.30 s'nachts open is. Want die kebab en schoarmazaken op de Parade, daar ben ik toch geen fan van en ook de Spfinx is niet echt de van het :P
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:32:58 #39
112339 MPG
pi_125643933
Picardie is prima voor het standaard spul. Die in Tegelen is echt goed :Y . Meijers en Koala ken ik niet.

Doner Company is best ok indd. Onderdeel van Servex toch?
Sphinx is ook best te doen, iig beter dan die shoarmazaken op de parade imho.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_125644114
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:32 schreef MPG het volgende:
Picardie is prima voor het standaard spul. Die in Tegelen is echt goed :Y . Meijers en Koala ken ik niet.

Die tegenover de loco ziet er netjes uit maar het eten valt me er een beetje tegen.

Sphinx is wel te doen maar erg vet (die pizza's iig). Die schoarmazaak op de parade is veels te duur. Ormix is ook vet en de pizza's vaak aangebrand. Dönermix is karig met de sla en doet de döner altijd in warmhoudbakken en de Griek was in het begin wel chill maar heeft tegenwoordig ook erg vet eten en heel weinig waar voor je geld.

De ranzigste frietkraam van Venlo is trouwens de Patato Store :D
pi_125644143
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:32 schreef MPG het volgende:

Tijd voor een fatsoenlijke Italiaanse Pizzeria. Die van Casa Italia smaken ook niet beter dan de zaterdagnachtpizza van de Sphinx. :{
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:41:38 #42
112339 MPG
pi_125644267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:38 schreef fratsman het volgende:

[..]

Tijd voor een fatsoenlijke Italiaanse Pizzeria. Die van Casa Italia smaken ook niet beter dan de zaterdagnachtpizza van de Sphinx. :{
Vroeger kon je bij portofino nog een goede pizza weghalen. Maar daar is het de laatste jaren, sinds de oude generatie het stokje door heeft gegeven, ook een stuk minder helaas.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_125644712
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:41 schreef MPG het volgende:

[..]

Vroeger kon je bij portofino nog een goede pizza weghalen. Maar daar is het de laatste jaren, sinds de oude generatie het stokje door heeft gegeven, ook een stuk minder helaas.
Portofino :')

Champignons uit blik op je pizza. :') _O-
pi_125645311
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:38 schreef fratsman het volgende:

[..]

Inderdaad en net als bij Ormix en de Sphinx zijn ze behoorlijk (lees veels te) vet...

De beste Pizzeria van deze regio ligt in Roermond :) Di Mauro :) Prijzig maar dan heb je ook wat :D

Voor al het andere uiteten verwijs ik graag door naar Duitsland. Goedkoper en meer waard voor je geld :P

Btw Fratsman heb je je nog gedragen in de Domani zaterdag?! :D
pi_125645327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:07 schreef Ruder het volgende:

[..]

Inderdaad en net als bij Ormix en de Sphinx zijn ze behoorlijk (lees veels te) vet...

De beste Pizzeria van deze regio ligt in Roermond :) Di Mauro :) Prijzig maar dan heb je ook wat :D

Voor al het andere uiteten verwijs ik graag door naar Duitsland. Goedkoper en meer waard voor je geld :P

Zeker! :Y Was weer goed feestje! ^O^
pi_125645374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:07 schreef fratsman het volgende:

[..]

Zeker! :Y Was weer goed feestje! ^O^
Zolang ze maar geen Meetloaf draaien he :D
pi_125645454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:08 schreef Ruder het volgende:

[..]

Zolang ze maar geen Meetloaf draaien he :D
:D Inderdaad. Tenenkrommend. :X
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:14:19 #48
206580 Luxuria
pi_125645569
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:07 schreef Ruder het volgende:

[..]

Inderdaad in Kaldenkirchen ^O^
Daar hebben ze niet alleen lekkere pizza's maar ook lekkere medewerkers :+
pi_125645653
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:11 schreef fratsman het volgende:

[..]

:D Inderdaad. Tenenkrommend. :X
Zijn rolletje in The 51st State. Dat is pas tenenkromend :P
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:17:22 #50
112339 MPG
pi_125645668
Die laatste(n) mag je dan vast weer niet meenemen...
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:18:22 #51
206580 Luxuria
pi_125645698
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:17 schreef MPG het volgende:
Die laatste(n) mag je dan vast weer niet meenemen...
Ja helaas.. :P
pi_125652610
@ Ruder en Fratsman, jullie zitten qua eten wel precies op mijn lijn. :D

Wat fritures betreft vind ik inderdaad ook het frietkot in Tegelen erg goed, hier in de regio, ik hou ook niet van die standaard smakeloze frietpulp zoals b.v. bij de Picardie en andere zaakjes hier. De "potato store" zegt me zo niets, maar blijkbaar dus ook bepaald geen aanrader, hahaha.
Overigens vind ik b.v. "de Leygraaf" in Belfeld wel lekker. (was vroeger nog beter) en "het Speldje" in Tegelen.

Qua italiaans zijn wij ook helemaal gek van "da Mauro" in Roermond. Lees ontzettend veel mensen die in recensies klagen oover de zoutheid van het eten maar wij vonden het daar altijd bijzonder lekker. Mag ook wel voor die prijzen. In venlo is het dan echter ook weer teleurstellend wat Italiaans betreft. Casa Italia vond ik dan qua pasta's wel heel okee. De pizza's zijn nog wel altijd beter dan in de shoarma tenten maar ook niet zo heel speciaal. Ik zou overigens eigenlijk niet weten waar je over de grens het beste kunt gaan voor Italiaans, dus mocht iemand nog tips hebben!

Verder houden wij ook niet van vet eten dus de Grieken hier in Venlo vallen wat dat betreft meteen af. Bah! Dan wederom Roermond, of hier in Kaldenkirchen.

Ik moest wel lachen om Fratsman's opmerking over "champignon uit blik op de pizza". Dat is voor mij ook meteen een spelbreker. Dat deden ze bij "Da Franco" in Tegeln b.v. ook. Meteen nooit meer geweest.
_O-
pi_125751927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:26 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

Wat fritures betreft vind ik inderdaad ook het frietkot in Tegelen erg goed, hier in de regio, ik hou ook niet van die standaard smakeloze frietpulp zoals b.v. bij de Picardie en andere zaakjes hier. De "potato store" zegt me zo niets, maar blijkbaar dus ook bepaald geen aanrader, hahaha.
Overigens vind ik b.v. "de Leygraaf" in Belfeld wel lekker. (was vroeger nog beter) en "het Speldje" in Tegelen.

Qua italiaans zijn wij ook helemaal gek van "da Mauro" in Roermond. Lees ontzettend veel mensen die in recensies klagen oover de zoutheid van het eten maar wij vonden het daar altijd bijzonder lekker. Mag ook wel voor die prijzen. In venlo is het dan echter ook weer teleurstellend wat Italiaans betreft. Casa Italia vond ik dan qua pasta's wel heel okee. De pizza's zijn nog wel altijd beter dan in de shoarma tenten maar ook niet zo heel speciaal. Ik zou overigens eigenlijk niet weten waar je over de grens het beste kunt gaan voor Italiaans, dus mocht iemand nog tips hebben!

Verder houden wij ook niet van vet eten dus de Grieken hier in Venlo vallen wat dat betreft meteen af. Bah! Dan wederom Roermond, of hier in Kaldenkirchen.

Ik moest wel lachen om Fratsman's opmerking over "champignon uit blik op de pizza". Dat is voor mij ook meteen een spelbreker. Dat deden ze bij "Da Franco" in Tegeln b.v. ook. Meteen nooit meer geweest.
_O-
In Kaldenkirchen moet je eens voor de lol naar Pizza im Point gaan (ligt langs de DM Markt) ziet er heel erg 'billig' uit en je moet je vriendin er van overtuigen om naar binnen te gaan. Maar je hebt hier echt heerlijke pizza's en dat voor slechts 3 euro voor een kleintje (die in principe, zeker voor een dame, al groot genoeg is) en 6 euro voor een grote.

Verder doelde ik meer op de andere restaurants in Kaldenkirchen (zoals bijvoorbeeld het bij Venlonaren zeer geliefde Rustika :D ).

Als je een pizzeria met niveau (Di Mauro waardig) wilt bezoeken, kun je in Kevelear terecht. In de winkelstraat, vlakbij de Rewe. En als je dan in Kevelaer bent en per ongeluk te veel geld hebt uitgegeven aan mariabeeldjes kun je altijd nog een paar deuren verderop, daar zit een turk die voor heel wat minder geld ook heerlijke pizza´s bakt. Het is maar net wat je wilt :D

Ik ken in Duitsland, hier net over de grens trouwens 1001 locaties waar het goed toeven is. De lekkerste Turkse gerechten en Currywurst krijg je in Kempen (wat trouwens echt een pitoresk en leuk stadje is op slechts 25 km afstand van Venlo). Ik ben de naam van de zaak ff kwijt, maar voor een paar euro (6 euro voor een kebabschotel en 4 euro voor een currywurst mit Pommes) krijg je hier je hier echt een maaltijd waar je nog zo´n 2 dagen vol van zit. Hij zit in dat straatje waar allemaal kroegjes en restaurants zitten, vlakbij de grote kerk.

Voor sushiliefhebbers kan ik de ChinaImbiss in de Kaufland in Lobberich wel aanraden (Niet echt een sfeervolle locatie, maar wel goedkope en lekkere sushi en nog goedkopere wokgerechten) Voor 4 euro d´n telder vol daar :D Dat winkelcentrum in Lobberich (Met o.a. Kaufland, DM Markt en Medimax) is sowieso ook een aanradertje om je boodschappen te doen (Over het algemeen goedkoper als de Rewe in Kaldenkirchen) en de Lidl, Trinkgut en de Real liggen ook vlakbij :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:10:52 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_125752784
Ik ken het gebied tussen de grens en Viersen beter dan aan de andere kant van de maas _O-
pi_125753015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:26 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

_O-
Maar een dikke vieze gyros bij 'De Griek' op zaterdag nacht is toch zeker wel prima? Of is dat tegenwoordig ook kut?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_125756577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:17 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Maar een dikke vieze gyros bij 'De Griek' op zaterdag nacht is toch zeker wel prima? Of is dat tegenwoordig ook kut?
Vroeger wel. Maar nu (of ja ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar iig de laatste keren) krijg je weinig gyros heel veel tzatziki een een beetje dorre sla. Niet echt echt geweldig dus.
pi_126008919
@Ruder, bedankt voor de tips! Sommige kende ik al en anderen lijken me wel het proberen waard. Die Pizza im Point zag ik wel vaker liggen maar hij ziet er inderdaad niet al te uitnodigend uit. Toch maar eens iets proberen dan.

Lobberich ken ik wel ja, eigenlijk alleen vanwege de Real maar was me nog nooit opgevallen dat daar een Kaufland ligt.

Heb je nog een tip wat Griekse restaurants betreft hier over de grens? Liefst niet te vet vlees dus!
^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:17 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Daar kan ik als ouwe lul helaas niet meer over meepraten. In mijn tijd eindigden we meestal in één van die 2 shoarma tenten in de peperstraat tegenover de zij-ingang van "de gouden tijger".
"Pyramide" of zoiets, hoe die andere heette weet ik al niet meer. Kan me nog wel herinneren dat er een "streetfighter" arcadekast binnen stond.

;)
pi_126062604
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 01:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
@Ruder, bedankt voor de tips! Sommige kende ik al en anderen lijken me wel het proberen waard. Die Pizza im Point zag ik wel vaker liggen maar hij ziet er inderdaad niet al te uitnodigend uit. Toch maar eens iets proberen dan.

Lobberich ken ik wel ja, eigenlijk alleen vanwege de Real maar was me nog nooit opgevallen dat daar een Kaufland ligt.

Heb je nog een tip wat Griekse restaurants betreft hier over de grens? Liefst niet te vet vlees dus!
^O^

[..]

Daar kan ik als ouwe lul helaas niet meer over meepraten. In mijn tijd eindigden we meestal in één van die 2 shoarma tenten in de peperstraat tegenover de zij-ingang van "de gouden tijger".
"Pyramide" of zoiets, hoe die andere heette weet ik al niet meer. Kan me nog wel herinneren dat er een "streetfighter" arcadekast binnen stond.

;)
Olympia is de beste van de 4 (!!) Grieken in Kaldenkirchen :D
pi_126165918
Blok Bergstraat uit de steigers.

En Ruder, is de wijk er op vooruit gegaan? :P
pi_126196883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:33 schreef fratsman het volgende:
Blok Bergstraat uit de steigers.

En Ruder, is de wijk er op vooruit gegaan? :P
De nieuwbouw ziet er opzich wel oke uit, al oogt het pand pal achter ons een beetje goedkoopjes.

Maarre de gastarbeiders/straatdealers hangen nog steeds massaal op de straat en dat lelijke kauwgomballenpopje (pure belastinggeldverspilling) staat er ook nog steeds.

Ach we hopen er maar het beste van en dan hopen we gelijk ook maar ff dat ons huis in waarde stijgt :D

btw in Venlo wordt vaker negatief gepraat over Polen. Ik persoonlijk vind Polen over het algemeen prima mensen en ook iets wat ik vandaag mee heb gemaakt, zorgt er weer voor dat ik ze een stukje aardiger ben gaan vinden. De auto van een vriend startte niet bij de Kaufland in Straelen en 5 minuten later (ons lukte het niet om die auto te starten) kwam er een behulpzame Pool helpen, zodat we een paar minuten later als nog verder konden rijden :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:28:51 #61
206580 Luxuria
pi_126205330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:03 schreef Ruder het volgende:

[..]

btw in Venlo wordt vaker negatief gepraat over Polen. Ik persoonlijk vind Polen over het algemeen prima mensen en ook iets wat ik vandaag mee heb gemaakt, zorgt er weer voor dat ik ze een stukje aardiger ben gaan vinden. De auto van een vriend startte niet bij de Kaufland in Straelen en 5 minuten later (ons lukte het niet om die auto te starten) kwam er een behulpzame Pool helpen, zodat we een paar minuten later als nog verder konden rijden :)
Ik denk dat het ook vooral Polen + alcohol is.
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:12:16 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_126226994
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:28 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook vooral Polen + alcohol is.
ik denk dat het vooral Polen en een kleine minderheid die het verpest voor de meerderheid, ik zou in het geval van ruder vriendelijk hebben geweigerd, de rotte appels plukken je achterbak leeg terwijl ze je aan de voorkant helpen. en da's best vervelend want ik zat goeie polen...
pi_126227409
zijn er de laatste tijd in de buurt van venlo nog veel schuren opengebroken voor kettingzagen en dergelijke?
ik zag net in de straat een donkerrode bestelwagen met een ukrains kenteken rijden.
hij reed een paar deuren verder een oprit op.

ik heb namelijk geen zin in ongenode gasten :N
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:41:26 #64
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_126227878
Belfeld is redelijk rustig de laatste tijd, ierse klusjesmannen schijnen wel weer actief te zijn...
pi_126230266
In Tegelen en Reuver waarschuwen ze voor Roemenen met vage verhalen aan de deur.
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:44:06 #66
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_126234338
pi_126309027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:12 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik denk dat het vooral Polen en een kleine minderheid die het verpest voor de meerderheid, ik zou in het geval van ruder vriendelijk hebben geweigerd, de rotte appels plukken je achterbak leeg terwijl ze je aan de voorkant helpen. en da's best vervelend want ik zat goeie polen...
Ik heb hele goede ervaringen met Oost-Europeanen. Ze werken 10x zo hard als een gemiddelde Nederlander. Limburgers zijn ook vervelend als ze te veel alcohol op hebben ;)

Ik heb nu ook een Oost-Europese vriendin en heb ook een oost-Europese ex en ik moet zeggen dat deze dames toch veel warmer/liever/hartelijker zijn als minstens 70 procent van de Nederlandse dames. Daarnaast heb ik in mijn vriendengroep ook een aantal oost-europeanen op wie ik altijd kan bouwen (ze zijn van alle markten thuis :D )
pi_126316321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:22 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ik heb nu ook een Oost-Europese vriendin en heb ook een oost-Europese ex en ik moet zeggen dat deze dames toch veel warmer/liever/hartelijker zijn als minstens 70 procent van de Nederlandse dames.
Tijd dat we je op gaan geven voor Grenzeloos Verliefd. :+
pi_126341170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:29 schreef fratsman het volgende:

[..]

Tijd dat we je op gaan geven voor Grenzeloos Verliefd. :+
Ze woont momenteel gewoon in Venlo hoor :D
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:35:03 #70
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_126347166
Zit nu in Maastricht en wat een over gewaardeerde kutstad is dit toch...
pi_126356613
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:51 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ze woont momenteel gewoon in Venlo hoor :D
Het was maar een grapje. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:35 schreef Klonk het volgende:
Zit nu in Maastricht en wat een over gewaardeerde kutstad is dit toch...
Mestreech _O_ Althans, het centrum, de kleine steegjes met leuke restaurantjes. :)
pi_126370357
Maastricht is een toffe stad, in tegenstelling tot de inwoners. :+
pi_126375763
Maastricht is een geweldige stad, heb er 7 jaar met veel plezier in de buurt gewoond en in het centrum gewerkt. Supertoffe kroegen en restaurantjes.

Ik zag trouwens dat we ineens een redelijk grote nachtwinkel hebben op de Straelseweg, handig.
  zondag 12 mei 2013 @ 07:13:40 #74
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_126375913
ik hoor het al, jullie zijn het niet met mij eens :P
pi_126376366
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 04:42 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Maastricht is een geweldige stad, heb er 7 jaar met veel plezier in de buurt gewoond en in het centrum gewerkt. Supertoffe kroegen en restaurantjes.

Ik zag trouwens dat we ineens een redelijk grote nachtwinkel hebben op de Straelseweg, handig.
En hij is nog niet overvallen? Wauw. :P
pi_126625448
Dames en heren als jullie dit weekend nog zin hebben in een gezellige (Duitse) kermissfeer, leuke attracties een currywurst of een Crepe met Nutella. in Geldern (op 20 km afstand van Venlo) Gewoon de Weselseweg blijven volgen... ;) Is er dit weekend kermis.

Owjah in Blerick ook maar daar wordt het helaas met het jaar minder :(
pi_126672497
Tijd dat in september de TILT dvd komt! Dat stukje met "Weej zeuke schorem op de Bliërickse kermis" was hilarisch! :D
pi_126674110
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:19 schreef fratsman het volgende:
Tijd dat in september de TILT dvd komt! Dat stukje met "Weej zeuke schorem op de Bliërickse kermis" was hilarisch! :D
Die staat volgens mij ook op de dvd 'Omroep Venlo 25 jaar'. Maar zochten ze niet gajes ipv schorem? :D
pi_126674569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:07 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Die staat volgens mij ook op de dvd 'Omroep Venlo 25 jaar'. Maar zochten ze niet gajes ipv schorem? :D
Nee nee! Pollux sprak toen zo'n ouwe Turk aan "Wij op zoek zijn naar schorem, hoe zien schorem eruit?" :D
pi_126737303
weet iemand of de krüchtener getränkemarkt in kaldenkerken morgen open is?
of de rewe?
pi_126737391
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:51 schreef -niemand- het volgende:
weet iemand of de krüchtener getränkemarkt in kaldenkerken morgen open is?
of de rewe?
Op een katholieke feestdag in Duitsland? Kinse telle...? :P
pi_126737414
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:53 schreef fratsman het volgende:

[..]

Op een katholieke feestdag in Duitsland? Kinse telle...? :P
kut, ik moet toch aan mijn duitse biertjes zien te komen :')
pi_126737436
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:53 schreef -niemand- het volgende:

[..]

kut, ik moet toch aan mijn duitse biertjes zien te komen :')
Hebben ze die biertjes ook niet gewoon bij de Brüder? :)

edit:
of de Ah XL
pi_126737538
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:54 schreef fratsman het volgende:

[..]

Hebben ze die biertjes ook niet gewoon bij de Brüder? :)

edit:
of de Ah XL
goeie tips, we gaan morgen eerst bij de krüchtener en de rewe kijken. dan kunnen we daarna nog naar de AH gaan ^O^
  zondag 19 mei 2013 @ 20:59:50 #85
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_126737749
Duitse tankstations hebben ook vaak een redelijke keuze aan bier.
pi_126774215
Nou. Inn duitsland was dus alles dicht.
Toen we naar de albert heijn wouden gaan zagen we dat de hele stad potdicht was. Toen zijn we maar naar de supermarkt geweest voor 2 kratjes alfa :')
pi_126777636
Alfa _O_

Je snapt het niet, Duitsland heeft tientallen vrije dagen en draait economisch beter dan Nederland waar je stukje bij beetje steeds meer van dat soort feestdagen inlevert. :')
pi_127030300
Goed nieuws, Cafe Charlies stopt ermee. _O_
pi_127045653
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:24 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
_O- _O-

Nog meer goed nieuws; Game Mania gaat gewoon door. :P
  zondag 26 mei 2013 @ 22:13:48 #90
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_127045731
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:12 schreef fratsman het volgende:

[..]

_O- _O-

gelukkig :)
pi_127046738
Iemand dit weekend nog in Nedinsco geweest? Potverdomme wat is dat een sjiek gebouw geworden. Geweldige details binnen. _O_
pi_127046902
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Iemand dit weekend nog in Nedinsco geweest? Potverdomme wat is dat een sjiek gebouw geworden. Geweldige details binnen. _O_
Nee, crap. Ik had geen tijd. :( maar ik hoor goeie verhalen. Hopelijk doet de stadsomroep nog een open dag als ze verhuisd zijn. :)
pi_127047107
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:12 schreef fratsman het volgende:

[..]

_O- _O-

Mooi! De komst van Saturn heeft al genoeg slachtoffers opgeleverd. Alternatieven zijn er nog maar weinig in de stad
pi_127047782
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:39 schreef eight het volgende:

[..]

Mooi! De komst van Saturn heeft al genoeg slachtoffers opgeleverd. Alternatieven zijn er nog maar weinig in de stad
Qua cd's hebben ze niet veel en bij Sounds hebben ze er heel veel :D

De Maxwell en de Kijkshop leven ook nog ;)
pi_127050556
Ik ben blij dat ze ons uit de holding hebben gehaald en dat we zelfstandig verder gaan. FRS was gewoon geen lang leven meer beschoren. Dat was een kwestie van tijd. Jammer, want ik heb er 4 jaar met plezier gewerkt. Ook nog een leuke stagiair gehad. :P

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:39 schreef eight het volgende:

[..]

Dat Dixons, Dynabyte, FRS en E-plaza zijn verdwenen, had puur met het landelijk beleid van deze ketens te maken. :)

Ik was 3 jaar geleden op de feestelijke opening van Saturn bij Baer de Woers. (binnen gekomen via een vriend die toen in het magazijn werkte.) "Foto Kino Linders hebben we binnen anderhalf jaar kapot geconcurreerd!" riep men toen. "En hebben jullie ook plannen voor Game Mania?" zei ik toen tegen een van die gasten. Kreeg ik geen antwoord op. :)

Als het om service en klantgerichtheid gaat weten mensen toch wel hun weg naar de juiste winkel te vinden. Probeer je game na 2 dagen maar eens te ruilen bij Saturn en probeer het vervolgens eens bij mij. :)

[ Bericht 34% gewijzigd door fratsman op 27-05-2013 00:01:49 ]
pi_127054791
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:46 schreef fratsman het volgende:
Ik was 3 jaar geleden op de feestelijke opening van Saturn bij Baer de Woers. (binnen gekomen via een vriend die toen in het magazijn werkte.) "Foto Kino Linders hebben we binnen anderhalf jaar kapot geconcurreerd!" riep men toen.
Ach, de FRS deed jaren geleden precies hetzelfde, collega van me werkte toen bij een concurrent van de FRS en terwijl zij in de kantine hun ontslagen te horen kregen kwamen er gastjes van de FRS buiten de vlaggen uit de stokken halen en lachend met auto's over het parkeerterrein rijden.

Ik heb zelf bij een concurrerende winkelketen gewerkt en je wilt niet weten wat voor geintjes de FRS uithaalde om ons kapot te maken, van het bedreigen van bands die bij ons een instore wilden doen tot het negeren van releasedatums, er was altijd wel wat. Blij dat ze kapot zijn.

Wel goed om te horen dat je baan gewoon veilig is Fratsman! Heb zelf ook jaren met heel veel plezier op gamesafdelingen gewerkt.
  maandag 27 mei 2013 @ 03:27:42 #97
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_127055078
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:24 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik weet niet eens wat dat is. :@ Game Mania is prima, daar kom ik af & toe wel eens idd. ^O^
Hallon!
pi_127057241
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 02:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Ach, de FRS deed jaren geleden precies hetzelfde, collega van me werkte toen bij een concurrent van de FRS en terwijl zij in de kantine hun ontslagen te horen kregen kwamen er gastjes van de FRS buiten de vlaggen uit de stokken halen en lachend met auto's over het parkeerterrein rijden.

Ik heb zelf bij een concurrerende winkelketen gewerkt en je wilt niet weten wat voor geintjes de FRS uithaalde om ons kapot te maken, van het bedreigen van bands die bij ons een instore wilden doen tot het negeren van releasedatums, er was altijd wel wat. Blij dat ze kapot zijn.

Wel goed om te horen dat je baan gewoon veilig is Fratsman! Heb zelf ook jaren met heel veel plezier op gamesafdelingen gewerkt.
Sneu gedrag. Ik heb dat nooit begrepen. Toen E-Plaza failliet ging kwamen al die jongens vragen of wij nog vacatures hadden, ik heb volgens mij al hun CV's nog in portefeuille.
pi_127108332
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:46 schreef fratsman het volgende:
Ik ben blij dat ze ons uit de holding hebben gehaald en dat we zelfstandig verder gaan. FRS was gewoon geen lang leven meer beschoren. Dat was een kwestie van tijd. Jammer, want ik heb er 4 jaar met plezier gewerkt. Ook nog een leuke stagiair gehad. :P

:D

Ik heb zowel bij Free Record Shop en vanLeest stage gelopen en bij beide winkels een toptijd gehad. Leuk personeel en leuke klanten. Mijn eerste stage bij een supermarkt was heel wat minder leuk :D ;)

Desalniettemin had ik toen al door dat dergelijke winkels (met dergelijke opzet) geen lang leven meer beschoren waren.

Het probleem is dat ze zich voornamelijk richten op de doelgroep die amper cd's koopt. De populaire muziek wordt voornamelijk gedownload en anders via Spotify, I-Tunes en/of YouTube binnengehaald. Daarnaast werd het aanbood (zowel qua films en muziek steeds minder) en had de gamesafdeling flinke concurrentie (Intertoys, Game Mania, de webshops).

Ik denk dat Freerecordshop te weinig met hun winkelruimte gedaan heeft. Veel voor de massa maar amper aandacht voor specifieke doelgroepen. (Fratsman denk ff aan het moment dat ik die André Rieu dvd ging draaien, meteen 6 exemplaren van verkocht in een uur tijd :D )

Muziekspeciaalzaken als Sounds, Kroese (in Arnhem en Nijmegen) en de Plato's doen dat wel op muziekgebied en Game Mania doet het op het gebied van de games. De Saturn hier in Venlo zie ik niet echt als een concurrent, maar de grote vestigingen (voornamelijk ook de Duitse) hebben echt bijna alles. Hier in Venlo valt het aanbod aan films en muziek vies tegen.

Webshops zijn ook een belangrijke concurrent geworden. Al ben ik wel aan het wachten op het moment dat Amazon definitief in Nederland door gaat breken. Bol.com is vaak duur, vragen onder de 20 euro verzendkosten en verpakken de artikelen slecht. Amazon is echt de Überbaas in het verkopen van media.

De crisis heeft er ook voor gezorgd dat de FRS weg is, maar op het gebied van downloaden hebben ze nu minder concurrentie. Het downloaden van kwalitatief goede muziek/films is nu stukken moeilijker geworden als een aantal jaar geleden...
pi_127159356
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:39 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ik heb zowel bij Free Record Shop en vanLeest stage gelopen en bij beide winkels een toptijd gehad. Leuk personeel en leuke klanten. Mijn eerste stage bij een supermarkt was heel wat minder leuk :D ;)

Desalniettemin had ik toen al door dat dergelijke winkels (met dergelijke opzet) geen lang leven meer beschoren waren.

Het probleem is dat ze zich voornamelijk richten op de doelgroep die amper cd's koopt. De populaire muziek wordt voornamelijk gedownload en anders via Spotify, I-Tunes en/of YouTube binnengehaald. Daarnaast werd het aanbood (zowel qua films en muziek steeds minder) en had de gamesafdeling flinke concurrentie (Intertoys, Game Mania, de webshops).

Ik denk dat Freerecordshop te weinig met hun winkelruimte gedaan heeft. Veel voor de massa maar amper aandacht voor specifieke doelgroepen. (Fratsman denk ff aan het moment dat ik die André Rieu dvd ging draaien, meteen 6 exemplaren van verkocht in een uur tijd :D )

Muziekspeciaalzaken als Sounds, Kroese (in Arnhem en Nijmegen) en de Plato's doen dat wel op muziekgebied en Game Mania doet het op het gebied van de games. De Saturn hier in Venlo zie ik niet echt als een concurrent, maar de grote vestigingen (voornamelijk ook de Duitse) hebben echt bijna alles. Hier in Venlo valt het aanbod aan films en muziek vies tegen.

Webshops zijn ook een belangrijke concurrent geworden. Al ben ik wel aan het wachten op het moment dat Amazon definitief in Nederland door gaat breken. Bol.com is vaak duur, vragen onder de 20 euro verzendkosten en verpakken de artikelen slecht. Amazon is echt de Überbaas in het verkopen van media.

De crisis heeft er ook voor gezorgd dat de FRS weg is, maar op het gebied van downloaden hebben ze nu minder concurrentie. Het downloaden van kwalitatief goede muziek/films is nu stukken moeilijker geworden als een aantal jaar geleden...
Ze zijn gewoon ingehaald door de tijd. Daarnaast denk ik niet dat er in Venlo ruimte is voor twee speciaalzaken a la sounds.

En wat downloaden betreft: Ik weet niet waar jij tegenwoordig download maar m.i. is de kwaliteit juist veel beter en dankzij de ijzersterke codecs hoef je ook geen dump van een 80 gb. blu ray te downloaden om dezelfde kwaliteit te krijgen.
pi_127214656
Ik dacht dat Fronleichnam altijd een wat rustigere Duitse dag was. :X :P
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:31:30 #102
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_127214778
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:27 schreef fratsman het volgende:
Ik dacht dat Fronleichnam altijd een wat rustigere Duitse dag was. :X :P
nope, deze keer niet, me ook duchtig op verkeken...

voor mijn gevoel de drukste duitse dag in tijden
pi_127214835
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:31 schreef Klonk het volgende:

[..]

nope, deze keer niet, me ook duchtig op verkeken...

voor mijn gevoel de drukste duitse dag in tijden
Zeg dat wel. De witte nummerborden stonden tot bij ons voor de flat. :P
pi_127215841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:33 schreef fratsman het volgende:

[..]

Zeg dat wel. De witte nummerborden stonden tot bij ons voor de flat. :P
Beter Duitse kopers dan Nederlandse kijkers! ;)
pi_127235435
Het was drama vandaag, niet normaal. :{
  maandag 3 juni 2013 @ 22:24:39 #106
112339 MPG
pi_127381812
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_127382790
quote:
En morgen is ie de held op het schoolplein...

Etters. :r
pi_127439072
Afgelopen maandag eens over de Floriade gefietst. Best raar om daar nu te komen, zo rustig. Ligt er nog wel prachtig bij.

pi_127441386
Moment, ik kantel mijn monitor even..
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:53:30 #110
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_127441988
ben benieuwd hoe dat er over pakweg een half jaar, eruit ziet...
pi_127445723
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:53 schreef Klonk het volgende:
ben benieuwd hoe dat er over pakweg een half jaar, eruit ziet...

:P
pi_127527026
Godverdegodnondeju! :( :( Afgelopen zaterdag een tv gekocht bij Saturn. Afgesproken voor levering vandaag maar nee hoor, "er is een foutje gemaakt." Willen ze het eerst bij mij neerleggen dat er op mijn bon geen levering staat, Wat denken ze? Dat ik die doos op de fiets meeneem? Godverdomme, nu komen ze morgen bezorgen, maar monteren aan de beugel moeten ze toch echt voor terug komen. Ik ga mijn geld voor dat bezorgen terugeisen en doe het wel met een kameraad. Kuttoko. En dan ook nog klagen "Maar we hebben het zooo druuhuuuk met bezorgen door die btw-actie" ;( Ten eerste is het gewoon zoveel procent korting en ten tweede, als er een beetje goed management zit dan zet je daar extra mensen voor in!! :(

SPOILER
:(
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:08:14 #113
112339 MPG
pi_127530126
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:03:13 #114
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_127534420
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:31 schreef fratsman het volgende:
Godverdegodnondeju! :( :( Afgelopen zaterdag een tv gekocht bij Saturn. Afgesproken voor levering vandaag maar nee hoor, "er is een foutje gemaakt." Willen ze het eerst bij mij neerleggen dat er op mijn bon geen levering staat, Wat denken ze? Dat ik die doos op de fiets meeneem? Godverdomme, nu komen ze morgen bezorgen, maar monteren aan de beugel moeten ze toch echt voor terug komen. Ik ga mijn geld voor dat bezorgen terugeisen en doe het wel met een kameraad. Kuttoko. En dan ook nog klagen "Maar we hebben het zooo druuhuuuk met bezorgen door die btw-actie" ;( Ten eerste is het gewoon zoveel procent korting en ten tweede, als er een beetje goed management zit dan zet je daar extra mensen voor in!! :(

SPOILER
:(
Da's vervelend. (ik zou ook pissig zijn) Heb zelf niet zo'n slechte ervaringen met Saturn (m'n tv komt daar ok vanaf) maar heb 'm dan ook niet laten bezorgen, gewoon zelf gedaan. :) Die dingen zijn vrij makkelijk te voet te vervoeren. (moet je wel een beetje in de buurt van het centrum wonen :P ) :)
Hallon!
pi_127534744
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:03 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Da's vervelend. (ik zou ook pissig zijn) Heb zelf niet zo'n slechte ervaringen met Saturn (m'n tv komt daar ok vanaf) maar heb 'm dan ook niet laten bezorgen, gewoon zelf gedaan. :) Die dingen zijn vrij makkelijk te voet te vervoeren. (moet je wel een beetje in de buurt van het centrum wonen :P ) :)
Ik woon net iets te ver buiten het centrum om dat te voet te doen. :P Mijn kwaadheid is al wat gezakt, maar ze kunnen me wel tegemoet komen wbt die extra kosten voor bezorgen en monteren. Morgenvroeg maar eens kijken. :)
pi_127723942
Vandaag heb ik de koning en koningin gezien :D
wij gingen met een paar jongens van de klas naar de frietkraam bij de 2 gebruder.
en toen we terugkwamen kwam de bus met de koning en koningin langs, toen nog even gezwaaid ( :') )
waarschijnlijk heb ik ze beter gezien dan die mensen die er extra voor gekomen zijn :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 juni 2013 @ 22:01:20 #117
300347 MrManuel
pi_127727394
Goedeavond! :W
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_127790077
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:58 schreef -niemand- het volgende:
Vandaag heb ik de koning en koningin gezien :D
wij gingen met een paar jongens van de klas naar de frietkraam bij de 2 gebruder.
en toen we terugkwamen kwam de bus met de koning en koningin langs, toen nog even gezwaaid ( :') )
waarschijnlijk heb ik ze beter gezien dan die mensen die er extra voor gekomen zijn :')
Wij hadden die strategische plek bewust uit gekozen. Het ging vrij snel allemaal maar ik heb hem wel minstens 1 minuut kunnen 'bewonderen'. Trouwens wel echt een heel erg vluchtig bezoek. Ik denk dat het bij elkaar hooguit een kwartiertje geduurd heeft...
pi_127816452
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:23 schreef Ruder het volgende:

[..]

Wij hadden die strategische plek bewust uit gekozen. Het ging vrij snel allemaal maar ik heb hem wel minstens 1 minuut kunnen 'bewonderen'. Trouwens wel echt een heel erg vluchtig bezoek. Ik denk dat het bij elkaar hooguit een kwartiertje geduurd heeft...
Dan hebben ze zich goed aangepast. De meeste bezoeken aan Venlo immers duren maar een kwartiertje..
pi_128120942
Waar in de directe omgeving van Venlo ligt de steilste berg? Doe namelijk wielrennen maar heb morgen weinig tijd dus wil ik ipv een lange afstand een korte, pittige rit pakken met wat steile stukken. Kaldenkerkerweg steilste?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:59:25 #121
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128121419
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:43 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Waar in de directe omgeving van Venlo ligt de steilste berg? Doe namelijk wielrennen maar heb morgen weinig tijd dus wil ik ipv een lange afstand een korte, pittige rit pakken met wat steile stukken. Kaldenkerkerweg steilste?
fietser present. Ga richting hinsbeck in Duitsland. Kort achter Venlo en je kunt je helemaal leeg fietsen.
pi_128121624
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:59 schreef Klonk het volgende:

[..]

fietser present. Ga richting hinsbeck in Duitsland. Kort achter Venlo en je kunt je helemaal leeg fietsen.
Het stomme is, ik ken elk hoekje en straatje van de regio maar zodra ik de grens over ga weet ik niks meer. _O- Makkelijkste via Backus de grens over?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:52:08 #123
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128122946
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:05 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Het stomme is, ik ken elk hoekje en straatje van de regio maar zodra ik de grens over ga weet ik niks meer. _O- Makkelijkste via Backus de grens over?
makkelijker via de grote heide. Dan bij de zweefvliegclub rechtsaf fietspad op. Weg blijven volgen en dan kom je in Duitsland de 221 tegen. Die steek je over en dan rij je tussen de krickenbeckerseeen door. En dan aan de andere kant de eerste of tweede links en dan zit je aan de rand van de heuvels.

Of je gaat richting Kaldenkirchen richting station daar aan de andere kant van het tunneltje onder het station rechtsaf het nieuwe fietspad op. Dat pad blijven volgen en dan kom je vanzelf heuvels tegen en dat zijn de hinsbecker en suchteleren hohen.
pi_128137966
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:52 schreef Klonk het volgende:

[..]

makkelijker via de grote heide. Dan bij de zweefvliegclub rechtsaf fietspad op. Weg blijven volgen en dan kom je in Duitsland de 221 tegen. Die steek je over en dan rij je tussen de krickenbeckerseeen door. En dan aan de andere kant de eerste of tweede links en dan zit je aan de rand van de heuvels.

Of je gaat richting Kaldenkirchen richting station daar aan de andere kant van het tunneltje onder het station rechtsaf het nieuwe fietspad op. Dat pad blijven volgen en dan kom je vanzelf heuvels tegen en dat zijn de hinsbecker en suchteleren hohen.
Top! Morgen zeker proberen. ^O^
  zondag 23 juni 2013 @ 01:28:37 #125
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128138933
Bij Backus de grens over kan ook wel toch? Heb je eerst daar bij herungerweg enzo wat klimoefening en dan bij Herungen zelf. :P
Hallon!
  zondag 23 juni 2013 @ 11:17:02 #126
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128143222
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 01:28 schreef BlueMage het volgende:
Bij Backus de grens over kan ook wel toch? Heb je eerst daar bij herungerweg enzo wat klimoefening en dan bij Herungen zelf. :P
meh, veels te saai daar, bij herungen kun je maar 1 of twee heuveltjes op bij Hinsbeck waan je in Zuid Limburg en kun je de heuvel aan de ene kant op en dan andere kant weer af en dat niet op 1 plek maar als je een beetje zoekt zeker op 7/8 plekken en als je nog wat zuidelijker gaat en tussen Hinsbeck en Suchtelen gaat fietsen dan weet ik uit mijn hoofd zeker 15 manieren om je daar moe te maken.
pi_128159489
Ik ga het liefste bij de Krickenbecker See de grens over en als je dan via Hinsbeck naar Grefrath fietst kom je genoeg heuveltjes tegen :D De Mühlenberg is het leipste :P
  zondag 23 juni 2013 @ 19:21:11 #128
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128160333
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef Ruder het volgende:
Ik ga het liefste bij de Krickenbecker See de grens over en als je dan via Hinsbeck naar Grefrath fietst kom je genoeg heuveltjes tegen :D De Mühlenberg is het leipste :P
:Y

Weet je wel dat je boven bent ja :P
pi_128327422
Vanmorgen weer ff een rondje hei - Krickenbecker See - De Witt See - Leuth - Kaldenkirchen gedaan. Wat is dat toch een heerlijke fietstocht.

Je bent op een steenworp afstand van Venlo en je hebt op sommige plekken het idee (met name daar bij De Wittsee) dat je ergens in Zuid-Duitsland c.q. Oostenrijk aan het fietsen bent :D
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:34:41 #130
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128328673
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:56 schreef Ruder het volgende:
Vanmorgen weer ff een rondje hei - Krickenbecker See - De Witt See - Leuth - Kaldenkirchen gedaan. Wat is dat toch een heerlijke fietstocht.

Je bent op een steenworp afstand van Venlo en je hebt op sommige plekken het idee (met name daar bij De Wittsee) dat je ergens in Zuid-Duitsland c.q. Oostenrijk aan het fietsen bent :D
weet er alles van, morgen vier ik een klein jubileum, 50.000 km in 5 jaar tijd en ik denk dat 90% van die afstand in dat gebied is. Als je nog zuidelijker gaat richting Lobberich en Suchtelen gaat kom je nog meer meertjes tegen. Ook in de buurt van Bruggen is het erg mooi trouwens.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 07:29:40 #131
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128350194
quote:
Marokkaanse Venlonaar is nieuwe Jezus
De rol van Jezus tijdens de Passiespelen in Tegelen wordt gespeeld door Abbie Chalgoum uit Venlo.

De dertiger is van Marokkaanse afkomst. Hij was eerder ook al prins carnaval in Venlo.

De volgende editie van de Passiespelen is volgend jaar. De regie is dan in handen van Cees Rullens, die ook tekende voor de regie van de Passiespelen 2010. Hij is blij met de keuze voor Chalgoum als hoofdrolspeler.
Geweldig :Y
pi_128350590
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 07:29 schreef Klonk het volgende:

[..]

Kleine stap; van prins in Venlo naar Koning der Joden! :D ^O^
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:44:59 #133
206580 Luxuria
pi_128350871
Ik heb gisteren een rondleiding door de stad en het stadhuis gehad.
Ik voelde me net een toerist in mijn eigen stad :')
Was wel erg interessant, veel wist ik nog niet.
pi_128398220
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:56 schreef Ruder het volgende:

quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:34 schreef Klonk het volgende:

[..]

weet er alles van, morgen vier ik een klein jubileum, 50.000 km in 5 jaar tijd en ik denk dat 90% van die afstand in dat gebied is. Als je nog zuidelijker gaat richting Lobberich en Suchtelen gaat kom je nog meer meertjes tegen. Ook in de buurt van Bruggen is het erg mooi trouwens.
Ik ben absoluut geen fietstype maar ik begin nu echt het idee te krijgen dat ik iets mis...
Toch maar eens proberen binnenkort.
Zijn hier ook bestaande fietsroutes van of staat het onderweg goed aangegeven?
pi_128398325
Kans op titel Venlose binnenstad

Ik zag dit item net op omroep Venlo en viel zowat van mijn stoel van verbazing.
Zo mooi is het toch niet (roermond is m.i. een stuk gezelliger) maar blijkbaar is het elders nog een stuk slechter.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:10:11 #136
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128398377
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:03 schreef eight het volgende:

[..]

[..]

Ik ben absoluut geen fietstype maar ik begin nu echt het idee te krijgen dat ik iets mis...
Toch maar eens proberen binnenkort.
Zijn hier ook bestaande fietsroutes van of staat het onderweg goed aangegeven?
er lopen fietsroutes maar dat zijn wat langere routes, rij liever op gevoel over kleine binnendoorweggetjes zonder auto's van dorpje naar dorpje :P

gewoon gaan fietsen, verdwalen is behoorlijk lastig :)
pi_128473362
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:08 schreef eight het volgende:
Kans op titel Venlose binnenstad

Ik zag dit item net op omroep Venlo en viel zowat van mijn stoel van verbazing.
Zo mooi is het toch niet (roermond is m.i. een stuk gezelliger) maar blijkbaar is het elders nog een stuk slechter.
Het gras aan de overkant lijkt altijd groener. ;)
pi_128479344
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:25 schreef fratsman het volgende:

[..]

Het gras aan de overkant lijkt altijd groener. ;)
In dit geval is het ook echt mooier
  maandag 1 juli 2013 @ 22:23:41 #139
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128479542
Vind het ook wel leuk 'n Marokkaan als Jezus. ^O^
Hallon!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:45:26 #140
112339 MPG
pi_128495531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 07:29 schreef Klonk het volgende:

[..]

^O^ inderdaad
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_128497238
Bijna Stereo Sunday!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:54:21 #142
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128500084
Lees net dat van Houtum in Swalmen in de fik staat, zal een beste brand zijn bij een papierfabriek :X
pi_128650971
Heerlijk weertje voor stereo sunday

[ Bericht 0% gewijzigd door eight op 06-07-2013 09:25:46 (sw is kut ) ]
  zaterdag 6 juli 2013 @ 09:30:44 #144
112339 MPG
pi_128651022
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 09:24 schreef eight het volgende:
Heerlijk weertje voor stereo sunday
Zeg dat wel. Ik zit lekker in t zonnetje met mien tas koffie.
Dalijk weer verder werken helaas...
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_128651269
Stereo Sundaaaaaaaaaaaay *O* *O* *O* *O*
pi_128724063
Mocht er wel muziek gedraaid worden tijdens stereo sunday? Woon 300 meter verderop en heb niets gehoord.

:?
pi_128724585
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:09 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Mocht er wel muziek gedraaid worden tijdens stereo sunday? Woon 300 meter verderop en heb niets gehoord.

Stond verschrikkelijk zacht. Dit jaar zijn er bij de politie ook geen klachten binnen gekomen van geluidsoverlast. Free Funk heeft ooit een boete van een paar duizend euro gehad omdat het geluid een paar DB te hard stond. Ik denk dat de organisatie van Stereo dat gewoon wilde voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door fratsman op 08-07-2013 16:31:02 ]
pi_128724648
Ja, ik dacht al dat het met die Freefunk-boete te maken had. Was echt idioot, als je met de auto voorbij reed hoorde je zelfs nog niets.
  maandag 8 juli 2013 @ 16:33:27 #149
112339 MPG
pi_128724915
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:09 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

Viel mij ook al op inderdaad. Vorig jaar was het met het raam open echt goed te horen, nu niks :o .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_128725029
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:33 schreef MPG het volgende:

[..]

Viel mij ook al op inderdaad. Vorig jaar was het met het raam open echt goed te horen, nu niks :o .
Zoks festival laatst kon je bijna woord-voor-woord meezingen.

maandag 8 juli 2013 @ 16:39:26 #151
112339 MPG
pi_128725109
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Zoks festival laatst kon je bijna woord-voor-woord meezingen.

Daar heb ik dan weer geen idee van, ik stond zelf op het terrein :+ .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_128725249
Gaat de Lidl gvd weg op de Straelseweg zie ik net. Verhuizen naar waar Formido zat in Zuid. Niet dat ik er vaak kwam, maar was wel handig zo dicht in de buurt.
pi_128725310
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gaat de Lidl gvd weg op de Straelseweg zie ik net. Verhuizen naar waar Formido zat in Zuid. Niet dat ik er vaak kwam, maar was wel handig zo dicht in de buurt.
De hele Straelseweg tussen Metropole en de rotonde bij Benders moeten ze platgooien.
pi_128725422
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:44 schreef fratsman het volgende:

[..]

De hele Straelseweg tussen Metropole en de rotonde bij Benders moeten ze platgooien.
Nou inderdaad zeg, wat een pauperzooi is het daar geworden. Maarja, nu concentreert zich de rotzooi daar een beetje, liever dan bij ons in de straat.
pi_128794846
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:44 schreef fratsman het volgende:

[..]

gooi dan maar meteen heel venlo plat.
-1 uitgaansgelegenheden (altijd eindje of dusseldorf)
-1 uitgaanspubliek (lelijkste wijven die nog verwaander doen dan paris hilton)
-1 eetzaken (savonds wat bestellen heb je de keuze uit pizza, pizza,imitatie shoarma en chinees)
-1 kledingzaken (13 in een dozijn)

persoonlijk geef ik zo min mogelijk ¤¤¤ uit in 077. van een dorp als roermond hebben ze een bruisende gemeente gemaakt, daar is voor ondernemers alsook werkzoekende nog volop geld te verdienen daar terwijl dit allemaal eigenlijk in venlo gerealiseerd zou worden maar door die dikke vetkleppen van B&W werd afgeserveerd. En wat hebben we ervoor in de plaats gekregen? Zogenaamd een uniek winkelconcept. Ondernemers willen nu al weg van de Maasboulevard. Zonder 2bruders was venlo al verloren.
pi_128795639
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ja, ik dacht al dat het met die Freefunk-boete te maken had. Was echt idioot, als je met de auto voorbij reed hoorde je zelfs nog niets.
Gaat ook echt nergens over. Nog effe en ze moeten gehoorapparaatjes uitdelen ipv gehoorbeschermers ;(
pi_128796418
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:42 schreef icu_ha8n het volgende:

[..]

gooi dan maar meteen heel venlo plat.
-1 uitgaansgelegenheden (altijd eindje of dusseldorf)
-1 uitgaanspubliek (lelijkste wijven die nog verwaander doen dan paris hilton)
-1 eetzaken (savonds wat bestellen heb je de keuze uit pizza, pizza,imitatie shoarma en chinees)
-1 kledingzaken (13 in een dozijn)

persoonlijk geef ik zo min mogelijk ¤¤¤ uit in 077. van een dorp als roermond hebben ze een bruisende gemeente gemaakt, daar is voor ondernemers alsook werkzoekende nog volop geld te verdienen daar terwijl dit allemaal eigenlijk in venlo gerealiseerd zou worden maar door die dikke vetkleppen van B&W werd afgeserveerd. En wat hebben we ervoor in de plaats gekregen? Zogenaamd een uniek winkelconcept. Ondernemers willen nu al weg van de Maasboulevard. Zonder 2bruders was venlo al verloren.
Maar de binnenstad is niet verpauperd. En daar ging mijn opmerking over.

* Dan je opmerking over het uitgaansleven; Wat zoek jij dan? Er zijn tientallen kroegen waar het op zaterdagavond gezellig druk is. Er is dus nog steeds animo om uit te gaan in Venlo, Oké, er zijn geen discotheken of clubs, maar dat is er nooit geweest. (En nééhéé Club Zes was gewoon een verkapte kroeg.) bovendien is het op zaterdagen en (koop)zondagen behoorlijk druk in de kroegen en eetgelegenheden.

* Verwaande wijven? Vind je overal, echt niet alleen in Venlo.

* Er zit nog een goede frietkraam op de Picardie. Ook op zaterdagnacht open.

* Beter zoeken. Die 13 in 1 dozijn winkels zitten in iedere (middel)grote winkelstad. loop de zijstraten eens in voor net die wat uniekere winkel. Buiten dat heeft Venlo de laatste jaren een behoorlijke slag geslagen als winkelstad. Let ook eens op de leegstand. 2 panden op de Vleesstraat, 1 in de Klaasstraat en 2 op de Lommstraat. Maasboulevard ook 1 of 2 panden. Valt reuze mee dus. Grote ketens zoals Ikea willen zich hier vestigen.

Oké, Roermond heeft het retailpark binnengehaald, maar Venlo loopt voorop qua logistiek. Sla de krant van de afgelopen paar dagen er maar eens op na, wat dat nu en in de toekomst voor de regio nog aan werkgelegenheid oplevert. Mensen moeten eens ophouden met constant die vergelijking met Roermond te maken.

Conclusie; je näölt een beetje. ;) Wel ben ik benieuwd welke ketens er weg willen op de Maasboulevard. Zullen voornamelijk die wat kleinere kledingwinkels zijn, denk ik. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door fratsman op 10-07-2013 14:42:54 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:57:00 #158
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128797391
Ja, zeg het maar welke Venlose FOK!ker is dit :P

http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/17183
pi_128797422
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:57 schreef Klonk het volgende:
Ja, zeg het maar welke Venlose FOK!ker is dit :P

[ afbeelding ]

http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/17183
_O- _O- _O-
pi_128803046
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:30 schreef fratsman het volgende:

[..]

* Dan je opmerking over het uitgaansleven; Wat zoek jij dan? Er zijn tientallen kroegen waar het op zaterdagavond gezellig druk is. Er is dus nog steeds animo om uit te gaan in Venlo, Oké, er zijn geen discotheken of clubs, maar dat is er nooit geweest. (En nééhéé Club Zes was gewoon een verkapte kroeg.) bovendien is het op zaterdagen en (koop)zondagen behoorlijk druk in de kroegen en eetgelegenheden.

Dat iets nooit is geweest wilt toch niet zeggen dat het er dan maar niet hoeft te komen? Maar ik ben ook begonnen met uit te gaan in de jaren '90. Toen was er veel meer diversiteit en aanloop. Op iedere hoek was wel wat gezelligheid te vinden. Sorry als je mij vervelend vind of klink als een nostalgische zak maar ik vind de huidige stand van zaken dus echt geen ruk waard tov de oudere. Wat eetgelegenheden betreft, goedlopende landelijke keten Humphreys is al vertrokken. Chez Phillipe wil al tijden weg maar kan geen koper vinden. Daarnaast zijn er verschillende gelegenheden al van eigenaar verwisseld omdat de oude eigenaar er geen brood meer in zag. Wel goed om te horen dat volgens jou de andere eetgelegenheden nog wel goede zaken doen want ja ondernemers zijn daadwerkelijk de motor vd economie. Maar de tijden dat je in enkele jaren van een leuke toko financieel onafhankelijk kunt worden zijn helaas al jaren voorbij. Maar dat is weer een ander verhaal.

Helaas in de ene stad wat meer dan in andere. En Venlo is m.i helaas de ene in dit geval.

Haha ik kom al 15 jaar in de Picardie, op zich niets mis mee maar ik mis gewoon de diversiteit. Kijk eens op de site thuisbezorgd en vergelijk die eens met ik noem maar wat, eindhoven. We missen zoveel goeie keukens. Pluspunt is weer dat ik daardoor zelf heb leren koken..

* Beter zoeken. Die 13 in 1 dozijn winkels zitten in iedere (middel)grote winkelstad. loop de zijstraten eens in voor net die wat uniekere winkel. Buiten dat heeft Venlo de laatste jaren een behoorlijke slag geslagen als winkelstad. Let ook eens op de leegstand. 2 panden op de Vleesstraat, 1 in de Klaasstraat en 2 op de Lommstraat. Maasboulevard ook 1 of 2 panden. Valt reuze mee dus. Grote ketens zoals Ikea willen zich hier vestigen.

Ja leuk zo een pistache en leonardo. maar persoonlijk ben ik de diesel en la martina garderobe inmiddels ontstegen.

Oké, Roermond heeft het retailpark binnengehaald, maar Venlo loopt voorop qua logistiek. Sla de krant van de afgelopen paar dagen er maar eens op na, wat dat nu en in de toekomst voor de regio nog aan werkgelegenheid oplevert. Mensen moeten eens ophouden met constant die vergelijking met Roermond te maken.

Ik lees af en toe ook wle eens wat, maar soms is het goed om al die mooie plannen aan de werkelijkheid te toetsen. De meeste banen die daarmee gecreeerd worden zijn niet voor jou of mij maar voor Polen of Roemenen. Die vinden binnen 1 dag werk daar. En daarnaast berichtte diezelfde kranten dat Noord Brabant Limburg als logistieke hotspot in had gehaald dus als ze weer oude verhalen nieuw verpakken weet je wel dat de komkommertijd weer is aangebroken. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil heeeel graag dat Venlo zich weer op de kaart zet en haar inwoners daar weer de vruchten van mogen plukken. Wellicht dat ik daarom zo kritisch ben want hoewel ik snak naar ontwikkeling en vooruitgang, zie ik het maar niet.

Conclusie; je näölt een beetje. ;) Wel ben ik benieuwd welke ketens er weg willen op de Maasboulevard. Zullen voornamelijk die wat kleinere kledingwinkels zijn, denk ik. :)

Ok een beetje dan ;-) Als ik het goed heb onthouden die schoenenwinkel (sasha?) en die sport zaak daar ergens tegenover (daar waar je naar boven moet op de roltrap).
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:07:57 #161
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128804952
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:30 schreef fratsman het volgende:

[..]

Mwah juist op logistiek gebied gaat het behoorlijk slecht in Venlo (en ik kan 't weten want ik zoek al maanden werk in die sector), je moet eens op 't industrieterrein opletten hoeveel panden er leeg staan...
Hallon!
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:26:19 #162
206580 Luxuria
pi_128805541
Op logistiek gebied slecht? Venlo/Venray is dit jaar voor de 6e keer uitgeroepen als de logistieke hotspot van Nederland.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:28:47 #163
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128805599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:26 schreef Luxuria het volgende:
Op logistiek gebied slecht? Venlo/Venray is dit jaar voor de 6e keer uitgeroepen als de logistieke hotspot van Nederland.
Dat zal wel maar als je er in werkt liggen de zaken iets anders. :')
Hallon!
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:48:08 #164
112339 MPG
pi_128806152
quote:
Van nl ja, maar van europa?
Volgens mij is die sector in heel nl hartstikke mauw. Alles oostblokkers wat de klok slaat...
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:48:52 #165
206580 Luxuria
pi_128806184
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat zal wel maar als je er in werkt liggen de zaken iets anders. :')
Ik werk er ook.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:55:48 #166
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128814110
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:48 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik werk er ook.
Ook onderaan de ladder zeg maar, net als ik? (want ik gok zo maar dat als je leidinggevende bent oid je toch wat veiliger bent ;) )
Hallon!
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:42:09 #167
206580 Luxuria
pi_128816756
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ook onderaan de ladder zeg maar, net als ik? (want ik gok zo maar dat als je leidinggevende bent oid je toch wat veiliger bent ;) )
Wel onderaan de ladder, maar op kantoor idd ;)
Jij werkt in het magazijn?
Bij ons werken rond de 150 uitzendkrachten, veel zekerheid hebben zij niet nee, maar bij ons is het wel redelijk stabiel qua werk.
Per 1 augustus krijgen zelfs 20 uzken een contract.
pi_128819778
Icu_ha8n heeft wel een beetje gelijk ook al is het een beetje genäol.

Buiten Vasteloavend, Stereo Sunday en de Parkfeesten is uitgaan in Venlo eigenlijk niet echt boeiend en moet je of met een hele leuke groep gaan of je moet het geluk hebben dat je veel leuke mensen tegenkomt anders is het uitgaan in Venlo echt heel erg eentonig. Overdag kunnen enkele horecagelegenheden (zoals bijvoorbeeld de Locomotief, de 2 horecagelegenheden op de maasboulevard (mits lekker weer) en de Klep) best gezellig zijn, maar voor de rest vind ik dat er maar weinig is. In Eindhoven ben ik btw ook iets te vaak op stap geweest volgens mij, want ik vind alleen de Thomas en de Bermuda nog echt leuk :D Maar in Duitsland (en het begint al in Kaldenkirchen :D) zijn veel uitgaansgelegenheden cq steden die veel meer aan leuk uitgaan te bieden hebben.

De keuze aan eetgelegenheden die bezorgen is ook heel erg eentoning en eigenlijk altijd vette hap. Dat is in veel andere steden toch wel beter.

Het aanbod van winkels is opzich vrij aardig, maar wel veel van hetzelfde. De Maasboulevard voegt weinig toe (hooguit de Saturn, The Sting en de Jumbo (voor als je snel iets nodig hebt). Ik wil niet zeggen dat Roermond zoveel beter is, maar in het centrum (en nee dan heb ik het niet over het Outletcenter of het Retailparkcenter) heb je best een leuke variatie aan winkels.

Desalniettemin ga ik liever de grens over of naar een grotere stad in Nederland (Arnhem en Maastricht bijvoorbeeld) om echt kleding te kopen
Ik wil Venlo niet vergelijken met Eindhoven of grote Duitse steden over de grens, maar er zijn zeker verbeterpunten op alle fronten te noemen :)

Het grootste voordeel aan Venlo vind ik eigenlijk de ligging. Alles is goed te bereiken met de auto en het openbaar vervoer en je zit zo met de fiets in Duitsland. Ik vind met name de regio hier net over de grens echt prachtig. Daarnaast vind ik het ook wel een voordeel dat ik hier veel mensen ken en ik hier al heel mijn leven woon, dat schept toch wel een band :D Maargoed dan nog zijn er zoals gezegd wel een behoorlijk aantal verbeterpunten te noemen om de leefbaarheid in Venlo te verbeteren :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:40:30 #169
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128822140
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wel onderaan de ladder, maar op kantoor idd ;)
Jij werkt in het magazijn?
Bij ons werken rond de 150 uitzendkrachten, veel zekerheid hebben zij niet nee, maar bij ons is het wel redelijk stabiel qua werk.
Per 1 augustus krijgen zelfs 20 uzken een contract.
Ja zoek werk in 't magazijn, veel gezeik gehad met uitzendbureaus, maar dat is een beetje te lang en persoonlijk om hier op FOK! uit de doeken te doen. ;) Is ook deels allemaal m'n eigen schuld, ik heb na 't VWO nooit meer wat afgemaakt. :') :@
Hallon!
pi_128837721
quote:
De regio doet het goed, Venlo doet het echter slecht. De huidige groei komt bijna volledig op het conto van de gemeente Venray en ondernemer Maessen.
Venray verkoopt de grond spotgoedkoop, waardoor het voor bedrijven aantrekkelijk is om zich juist daar te vestigen. Daarbij groeit ook Beringe omdat ze redelijk goedkoop zijn.

Venlo daarentegen is duur en kan ook niet in prijs zakken want onze ambtenaartjes hebben de opbrengst van de (niet verkochte) grond al verwerkt in de begroting. Dit uiteraard tegen de hoofdprijs ;( . Venlo heeft het geld dus al op voorhand uitgegeven en zakken in prijs betekend verlies en is dus geen optie. M.a.w. Venlo heeft de kip met de gouden eieren geslacht.

De enige uitweg die Venlo heeft is het gebied aantrekkelijker te maken. Het heeft een tijdje geduurd maar gelukkig begint dat nu steeds meer vorm te krijgen met diverse projecten zoals de aanleg van een railterminal en de ontwikkeling van Greenport Venlo.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:48:46 #171
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128950912
We komen in ieder geval in een reclame met sebastian vettel :D
quote:
Drievoudig wereldkampioen in de Formule 1 Sebastian Vettel is vanavond en vannacht in Venlo voor filmopnames.

De Duitse coureur is betrokken bij een commercial over winterbanden. De reclame wordt opgenomen op de Tegelseweg. 'We hebben voor deze straat gekozen, omdat er geen bomen in staan. Daarnaast is het een mooie straat die past in het tijdsbeeld van de commercial', aldus de locatiemanager.

In de straat hebben de filmmakers kunstsneeuw gespoten. Omwonenden is gevraagd om gedurende de nacht de gordijnen open te laten en lampen te laten branden voor de sfeer. Rond 23.00 uur starten de opnames. Morgen in Venlo Vandaag een reportage over Vettel in Venlo.
http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/17200

Kunnen ze in Roermond niet zeggen :P
  maandag 15 juli 2013 @ 00:06:11 #172
206580 Luxuria
pi_128957020
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:48 schreef Klonk het volgende:
We komen in ieder geval in een reclame met sebastian vettel :D

[..]

http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/17200

Kunnen ze in Roermond niet zeggen :P
Haha ik heb net staan kijken en foto's gemaakt, was wel lachen.

Ik denk dat ik ook op omroep Venlo kom, ben een paar keer uitgebreid gefilmd :P
pi_128959545
Dat was gaaf om te zien. :D Net echt.
  maandag 15 juli 2013 @ 06:30:15 #174
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128961672
Staan idd een paar foto's op Twitter al. Ziet er bizar uit maar vooral erg echt :D
pi_129429521
Vooruitzichten voor 't ZPF zien er goed uit! *O*
  zondag 28 juli 2013 @ 15:21:24 #176
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_129434152
ZPF zelf ziet er ook niet slecht uit, lijkt wel alsof het hoofdpodium ieder jaar sneller staat.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_129451802
Ben ik de enige hier/in Venlo die het ZPF altijd maar net niet vindt en er eigenlijk niks om geef? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Schavuit op 28-07-2013 23:34:20 ]
pi_129452265
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:14 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ben ik de enige hier/in Venlo die het ZPF altijd maar net niet vind en er eigenlijk niks om geef? :D
Nee. Ik heb er altijd wel zin in, en als ik er ben is het altijd maar mwah.
Stereo sunday vind ik altijd veel toffer.
  zondag 28 juli 2013 @ 23:34:19 #179
164755 Mss
kutHOEr
pi_129452739
Ik heb met dat soort dingen altijd dat ik merk dat heel Venlo en omstreken er is omdat er ook gewoon niks beters te doen is. Maar dat kan aan mij liggen.
Aids.
pi_129452806
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:34 schreef Mss het volgende:
Ik heb met dat soort dingen altijd dat ik merk dat heel Venlo en omstreken er is omdat er ook gewoon niks beters te doen is. Maar dat kan aan mij liggen.
Ja dat dus. Ik zou het zelfs niet erg vinden als ze een (kleine) entreeprijs zouden vragen om zo wat grotere artiesten te kunnen boeken. Maar dat zal wel nooit gaan gebeuren.
  zondag 28 juli 2013 @ 23:36:31 #181
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_129452844
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:34 schreef Mss het volgende:
Oh, er is zeker wel wat beters te doen!.. :) Bijv. het Solar weekend in Roermond is dan ook.. ;)
  zondag 28 juli 2013 @ 23:41:19 #182
164755 Mss
kutHOEr
pi_129453102
Ja maar meer dat iedereen in Venlo zo blij is dat er weer wat tofs te doen is dat iedereen er ook massaal naar toe gaat en het ZPF benadert als een Venlose Lowlands zo tof is het.

Terwijl het ZPF zelf naar mijn mening vrij weinig aan is, het gaat om de mensen met wie je gaat.
Aids.
  zondag 28 juli 2013 @ 23:43:15 #183
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_129453193
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:41 schreef Mss het volgende:
een Venlose Lowlands
Jaaaaaaaaaaaa, omg!.. :D Ik hoor het ze al zeggen.. :')
pi_129453354
Hoe vet zou het zijn als er op het Floriadeterrein een meerdaags festival zou worden gegeven ala Lowlands?! _O_ Genoeg plek voor meerdere campings en de paviljoens gebruiken voor kleinschalige optredens en de mainstage onder Villa Flora Innovatoren. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Kapitein_Schavuit op 29-07-2013 00:10:18 ]
  zondag 28 juli 2013 @ 23:49:45 #185
164755 Mss
kutHOEr
pi_129453454
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:43 schreef Tism het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaa, omg!.. :D Ik hoor het ze al zeggen.. :')
_O-
Aids.
  zondag 28 juli 2013 @ 23:50:11 #186
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_129453470
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:47 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe vet zou het zijn als er op het Floriadeterrein een meerdaags festival zou worden gegeven ala Lowlands?! _O_ Genoeg plek voor meerdere campings en de paviljoens gebruiken voor kleinschalige optredens en de mainstage onder Villa Flora. :D
Nou, begin maar met organiseren!.. :) Tot volgend jaar.. ^O^
  zondag 28 juli 2013 @ 23:50:18 #187
164755 Mss
kutHOEr
pi_129453476
Maar ik heb niks met Venlo, ben er al bijna 8 jaar weg :')
Aids.
pi_129454603
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:47 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe vet zou het zijn als er op het Floriadeterrein een meerdaags festival zou worden gegeven ala Lowlands?! _O_ Genoeg plek voor meerdere campings en de paviljoens gebruiken voor kleinschalige optredens en de mainstage onder Villa Flora Innovatoren. :D
Ala defqon dan, niet lowlands! :D
  maandag 29 juli 2013 @ 01:38:43 #189
164755 Mss
kutHOEr
pi_129457070
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:17 schreef Joysa het volgende:

[..]

Ala defqon dan, niet lowlands! :D
Ja daar beginnen de meningsverschillen al ;)
Aids.
pi_129461618
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:24 schreef Joysa het volgende:

[..]

Nee. Ik heb er altijd wel zin in, en als ik er ben is het altijd maar mwah.
Stereo sunday vind ik altijd veel toffer.
Dit dus. Omdat de programmering al jaren ruk is weet ook niemand wie er aan het optreden is.
pi_129466253
Daarom trekt het ZPF 90.000 bezoekers in 4 dagen. Omdat de programmering ruk is. :')
pi_129485019
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:53 schreef fratsman het volgende:
Daarom trekt het ZPF 90.000 bezoekers in 4 dagen. Omdat de programmering ruk is. :')
Ze komen m.i. vooral voor de gemoedelijkheid. Ik denk dat de meeste nog niet eens de programmering bekijken.
pi_129544920
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:53 schreef fratsman het volgende:
Maar hoeveel unieke bezoekers? Dat valt een beetje moeilijk te berekenen bij gratis entree. En als je 10 keer op een avond het terrein verlaat en weer terugkomt, tellen ze je dan elke keer als bezoeker?
Vragen... vragen...
pi_129545019
quote:
Ben ik de enige hier/in Venlo die het ZPF altijd maar net niet vindt en er eigenlijk niks om geef? :D
Same here. Laatste keer dat ik op het terrein was speelde Clouseau. Was volgens mij in 1993 of zoiets. Zal ook wel de reden zijn geweest om nooit meer terug te gaan.

En dan woon ik op nog geen 500 meter.
pi_129551440
Is Clouseau ooit geweest? :D

Laat mij dan maar de tegendraadse zijn, ik amuseer me 4 dagen lang op het ZPF. Kutoptredens of niet. :)
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:40:50 #196
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_129558995
quote:
Dit jaar stelt de line up ook niet veel voor vind ik dan...
Hallon!
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:22:49 #197
206580 Luxuria
pi_129560861
quote:
De optredens geef ik ook niks om, daar ga ik niet voor.
Ik ga wel 4 dagen omdat het gewoon erg gezellig is!
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:28:38 #198
164755 Mss
kutHOEr
pi_129563648
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:27 schreef fratsman het volgende:

Laat mij dan maar de tegendraadse zijn, ik amuseer me 4 dagen lang op het ZPF. Kutoptredens of niet. :)
Hoezo tegendraads? Dat is toch wat iedereen zegt? Optredens zijn kut, iedereen is er voor de gezelligheid.
Aids.
pi_129565676
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef Mss het volgende:

[..]

Hoezo tegendraads? Dat is toch wat iedereen zegt? Optredens zijn kut, iedereen is er voor de gezelligheid.
Ik zie genoeg posts voorbij komen van mensen die door/ondanks de programmering wegblijven. Is ieders goed recht, maar inderdaad, de gezelligheid/gemoedelijkheid speelt behoorlijk mee.

Wel moet ik zeggen dat, als ik naar de programmering kijk, dat ook dit jaar er op verschillende tijdstippen/locaties goeie feestjes gaan ontstaan. :) (mijn mening. ;) )
pi_129569152
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:27 schreef fratsman het volgende:

Ja ja, in hun "Engelse" periode nog wel.
pi_129570794
gemeentevenlo twitterde op donderdag 01-08-2013 om 08:03:12 Modeketen Primark opent een nieuwe winkel aan de Oude Markt in Venlo. Meer informatie: http://t.co/ovqxUYfI84 reageer retweet
Dus toch. Nu de Ikea nog. :)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:58:41 #202
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_129573063
Ikea is al in kannen en kruiken toch?. Alleen een plekje nog en het zal mij verbazen als de ikea niet ergens op het verloederde stuk bij de grens komt. Voorzover ik weet is het bestemmingsplan voor dat gebied recent aangepast.
pi_129578208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:58 schreef Klonk het volgende:
Ikea is al in kannen en kruiken toch?. Alleen een plekje nog en het zal mij verbazen als de ikea niet ergens op het verloederde stuk bij de grens komt. Voorzover ik weet is het bestemmingsplan voor dat gebied recent aangepast.
Heb ik inderdaad ook al opgevangen. :Y
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:50:25 #204
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_129579859
Die plek is ook een win-win voor iedereen. Die hoek krijgt een boost, mooi bij CE Duitsers in de buurt, stad ook in de buurt, snelwegen vlakbij. Ik zeg doen :P
pi_129581404
Primark is inderdaad de winkel waar al die Ruhrpottweiber (en andere Duitse dames :D) en Nederlandse dames uit Limburg, Brabant en Gelderland en wellicht ook nog Belgische dames naar toe gaan en is dus een hele goede stap en past prima bij de stad Venlo :)

Ik hoop stiekem dat dit filiaal eerder open is als die van Eindhoven en Nijmegen :D
pi_129582067
Dit vind ik wel een ZPF act :D

pi_129588780
"DE GLIMLACH VAN EEN KIND..." ... "MALLE BABBE KOM, MAALE BABBE KOM HIER..."

Genieten hier in de tuin.
pi_129588835
"HET WAS AAN DE COSTA DEL SOL TINGELINGELING"

_O-
pi_129600321
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:11 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
"HET WAS AAN DE COSTA DEL SOL TINGELINGELING"

_O-
May Anröchte _O_

Peter Beeker :')
Ongenode Gasten _O_ _O_
Deelder _O_
pi_129689391
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:09 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
"DE GLIMLACH VAN EEN KIND..." ... "MALLE BABBE KOM, MAALE BABBE KOM HIER..."

Genieten hier in de tuin.
Ik heb bijna niks gehoord van de hele ZPF...
Maar met dat hollands gejodel :r leek het wel
of ze de volumeknop extra open draaiden...

Nog een paar uurtjes en alles is voorbij *O*
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_129704460
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:06 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Ik heb bijna niks gehoord van de hele ZPF...
Maar met dat hollands gejodel :r leek het wel
of ze de volumeknop extra open draaiden...
Hier hetzelfde. Die Hollandstalige bagger kon je woord voor woord "meezingen" voor de rest heb ik vrijdagavond Laura Jansen nog gehoord en dat was het. Misschien dat de wind anders stond of helemaal afwezig was, geen idee.
Dacht eerst dat het afgelast was.
pi_129704574
ZO.... En nu de rotzooi nog snel opruimen...
En dan kan ik weer rustig met de hond(je)
door het park wandelen.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_130309207
omroepvenlo twitterde op woensdag 21-08-2013 om 12:27:53 Woningbrand in Bergstraat Q4: In de Venlose Bergstraat is vanmiddag brand uitgebroken in een woning. In de omg... http://t.co/eHW8EhkTY8 reageer retweet
Flinke rookontwikkeling. :{ Hopelijk niet bij Ruder. :P

edit:
Gelukkig. Volgens FB 2 deuren verder. :)
pi_130309527
Rookt behoorlijk. Ik zit in blerick op het industrieterrein en ik zie de rook nog goed.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:53:39 #215
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130309613
pi_130313759
En van de aanhouding (van 2 of 3 man) bij mij in de straat staat niks op de stadsomroep.
Was ook tegen de tijd van de brand (maar heeft er niks mee te maken)
Wat en waarom zou ik niet weten. Er was wel een hoop politie aanwezig.
pi_130362733
Het was vrij leip. Ik was serieus worstenbroodjes klaar aan het maken en ik dacht echt van wat stinkt die oven vandaag en toen hoorde ik buiten een hele hoop sirenes en toen ging ik naar buiten en zag ik dat huis in lichter laaijen. Dus ik snel mijn ouders bellen en een paar foto's gemaakt en toen werd ik door een politieagent meegetrokken. Ik had alleen mijn telefoon en mijn huissluitels bij me.

Mijn deur stond ook nog wagenwijd open, maar die heeft een politieagent nog snel even dicht gemaakt, gelukkig (Ik had niet zoveel zin in waterschade)

Toen geevacueerd (was zo rond 12.00 uur) en eer dat alles voorbij was (meting van de brandweer, inspectie verzekeringsagent, schoonmaakploeg) was toch alweer bijna 18.00 uur.

Ik ken de eigenaar van het huis persoonlijk en ik hoop dat alles goed komt voor hem (met de verzekering en alles). Want er is zo ongeveer niets vervelender dan je eigen huis en eigendommen verliezen...

Het huis is onbewoonbaar nu en ik betwijfel of er nog iets van te maken valt...
  donderdag 5 september 2013 @ 11:08:09 #218
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130842329
Goed nieuws, het floriade terrein is waarschijnlijk grotendeels verhuurd :Y

http://www.omroepvenlo.nl(...)ing-floriadeterrein/

Dus ik dacht, wat is dat voor een bedrijf dat Spirare, even op google gezocht en kwam zo op hun website terecht: http://www.spirare.org/

Heb er een minuut of 10 op gekeken en ik weet nog steeds niet wat ze nou doen en zijn :')

quote:
Spirare, een inspirerende omgeving als vertrekpunt om samen op weg te gaan naar een nieuwe duurzame wereld. Gedreven door onze natuurlijke navigatie, onze emoties en drijfveren willen wij samen onze samenleving duurzaam innoveren door bewustwording, doorbreken van bestaande structuren, sociale innovatie, maatschappelijk ondernemen en Een leven lang leren. Wij nodigen je uit deze site te verkennen en kennis te nemen van onze initiatieven en actief mee te co-creëren aan onze missie.
pi_130842427
Jammer, vind die rust op de Floriade Greenpark Venlo wel mooi. :P
  donderdag 5 september 2013 @ 11:13:42 #220
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130842491
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:11 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Jammer, vind die rust op de Floriade Greenpark Venlo wel mooi. :P
nou ze willen duurzaam innoveren door emoties en drijfveren in te voeren dus met die rust zit het wel goed denk ik zo
pi_130881464
Ongetwijfeld weer zo'n subsidiespons. Nou nog Dickie Evers en andere Backussen erbij betrekken en er zijn er weer een aantal onder de pannen de komende jaren.
pi_130882271
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:13 schreef Klonk het volgende:

[..]

nou ze willen duurzaam innoveren door emoties en drijfveren in te voeren dus met die rust zit het wel goed denk ik zo
Op de geluidsversterkende kracht van de arc na (als je erbij in de buurt komt)
is het er heerlijk rustig (door de weeks)

Het park moet zo blijven zoals het nu is ^O^
pi_130884659
Arc?
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:42:26 #224
112339 MPG
pi_130884690
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:13 schreef Klonk het volgende:

[..]

Klinkt als veel bla en weinig wol, veel subsidie en uiteindelijks niks daar.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:43:36 #225
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130884734
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:42 schreef MPG het volgende:

[..]

Klinkt als veel bla en weinig wol, veel subsidie en uiteindelijks niks daar.

Trouwens geen (nog geen) Ikea op de keulse barriere maar een grote winkel van Cranenbroeck.
pi_130886324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:43 schreef Klonk het volgende:

[..]

Trouwens geen (nog geen) Ikea op de keulse barriere maar een grote winkel van Cranenbroeck.
Als je dit leest zou je denken dat de IKEA er dus niet komt. Althans, niet op die plek.

quote:
Eerder dit jaar bleek uit een onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van de gemeenteraad dat er op de Keulse Barrière ruimte is voor één grote winkelformule. De link met Ikea werd toen gelegd.
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:30:03 #227
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130886508
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Als je dit leest zou je denken dat de IKEA er dus niet komt. Althans, niet op die plek.

[..]

onberekenbaar Venlo is onberekenbaar :P
pi_130889887
quote:
De Innovatie toren
Ik moet dan aan arc de La defense van Parijs denken
pi_130899107
Ik hoop niet dat Viva Classic Live zondag in het water valt...
pi_130901108
:W fratsman
pi_130901358
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:09 schreef runaway het volgende:
:W fratsman
Haaaaai! :W Alles good? :)
pi_130901453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:13 schreef fratsman het volgende:

[..]

Haaaaai! :W Alles good? :)
Maaaa jao!! En met dich?
pi_130901775
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:14 schreef runaway het volgende:

[..]

Maaaa jao!! En met dich?
Jao jao, auk alles im griff. :) Wat dachse, ik kom heej weer ens kiéke? ;)
pi_130902148
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:19 schreef fratsman het volgende:

[..]

Jao jao, auk alles im griff. :) Wat dachse, ik kom heej weer ens kiéke? ;)
Ja eigenlijk n bietje suffe vriedaagaovend...... ;) dus kwaam weer ens op Fok. Al 2 jaor nimmer gewaes dink ik haha.
Kinse in venlo nog un bietje leuk oet gaon?
pi_130902307
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:22 schreef runaway het volgende:

[..]

Ja eigenlijk n bietje suffe vriedaagaovend...... ;) dus kwaam weer ens op Fok. Al 2 jaor nimmer gewaes dink ik haha.
Kinse in venlo nog un bietje leuk oet gaon?
Hahaha, ik had dich allang neet mier heej gezeen inderdaad. ;) Wat oétgaon betref, gen idee. Zoë dök gaon ik neet mier, en als ik al gaon dan is 't naor de Tapperie of naor de Hertog.. Bin 't waekeliks oétgaon ein bietje ontgreuijd. :P
pi_130902790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:24 schreef fratsman het volgende:

[..]

Hahaha, ik had dich allang neet mier heej gezeen inderdaad. ;) Wat oétgaon betref, gen idee. Zoë dök gaon ik neet mier, en als ik al gaon dan is 't naor de Tapperie of naor de Hertog.. Bin 't waekeliks oétgaon ein bietje ontgreuijd. :P
Ja ik zit ouk dokker in Amsterdam maar aaf en toe waal venlo, meistal allein drankjes doon........ Meistal de Loco want zou neet weite woorse anders heer kins. Gallerie en Splinter soms......

Woor is de yellow toch ;)?
pi_130903161
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:33 schreef runaway het volgende:

[..]

Ja ik zit ouk dokker in Amsterdam maar aaf en toe waal venlo, meistal allein drankjes doon........ Meistal de Loco want zou neet weite woorse anders heer kins. Gallerie en Splinter soms......

Woor is de yellow toch ;)?
In de Yellow kump ein soort van "Ik hou van Holland"-café. :X Maar det schient auk alweer op losse schroeve te staon. :')
pi_130904062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:41 schreef fratsman het volgende:

[..]

In de Yellow kump ein soort van "Ik hou van Holland"-café. :X Maar det schient auk alweer op losse schroeve te staon. :')
Hmm jammer! Motte we ut heej maar gezellig maken!
  zaterdag 7 september 2013 @ 08:08:12 #239
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130909575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:41 schreef fratsman het volgende:

[..]

zou an sich wel handig zijn, weet je gelijk waar je niet heen wilt gaan en welke vrienden je van je lijstje kunt schrappen :Y
pi_130973147
Viva Classic Live. Wauw. O+
pi_131009168
Dat nieuwe gemeentehuis zal ook wel weer een flinke smak geld kosten.
Rare plek trouwens..
  maandag 9 september 2013 @ 23:49:28 #242
112339 MPG
pi_131009926
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:30 schreef eight het volgende:
Dat nieuwe gemeentehuis zal ook wel weer een flinke smak geld kosten.
Rare plek trouwens..
46 miljoen, las ik ergens. Wat ze terug denken te verdienen door de verwachte energiebesparing door dat gebouw...

Plek vind ik overigens zo gek nog niet, daar naast Nedinsco. Zichtlocatie en goed bereikbaar.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 10 september 2013 @ 00:53:12 #243
384510 ledlamp
||D || ||M|| ||D
pi_131011732
Venlo heeft echt geen 106.000 inwoners. De stad zelf hooguit 40.000
pi_131047165
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:49 schreef MPG het volgende:

[..]

46 miljoen, las ik ergens. Wat ze terug denken te verdienen door de verwachte energiebesparing door dat gebouw...

Plek vind ik overigens zo gek nog niet, daar naast Nedinsco. Zichtlocatie en goed bereikbaar.
[/wilders mode on]
46 miljoen ;( :( ;(
Triest dat dit allemaal doorgaat terwijl er fors bezuinigd wordt op maatschappelijke voorzieningen. Over een paar maanden is het weer levensgevaarlijk op straat omdat er geen geld is om de wegen ijsvrij te houden.

die energiebesparing zal wel komen doordat ze voor 17 uur het licht uitdoen..
[/wilders mode off]
pi_131133061
Voor wie er interesse in heeft. De attractieijst van de "Venlose" kermis die plaats vindt van vrijdag 18 t/m zondag 27 oktober. Het Reuzenrad is al open vanaf 11 oktober.

locaties: Museumplein (nieuwe locatie), Werf, Markt, Oude Markt en de Kwartelenmarkt.

Deca dance - vof Vale-Verwijk
Autoscooter - Seggers
Europarad - vof Vallentgoed
X-Factory - Boesveld
Copacabana Polyp - v/d Veen
Eclipse - Korten
Down Town doolhof - VOF van Reeken-Vale
Boobytrap Hotel - Albers
Crazy Mouse - Buwalda
Ultimate - de Weijer

Dragon achtbaan - Moonen
Mega Jumper - Brunselaar
Buggy - Seggers
Waterballs - de Poorter-Verwijk
Mini zweef - Swinkels
Baby Flug - van Hout
Mini Cars - Pullens
Draaimolen - Vermeulen-Witstijn
Draaimolen - Seggers

Bussensport - Ropers
Pusher - vof van Reeken-Venekamp
Lucky Cranes - Sipkema
Lucky Cranes - vof Vale Verwijk
Schiettent - vof de Haan
Angry Birds - vof de Haan
Kamelenderby - Verwijk
Happy Wheel - Doornberg
Voetbalspel - Melissen
Lucky Duck - Korenblik
Lucky Duck - de Kort
Robin Hood - Hinzen
Lijntrek - Roulaux
Aqua Blasta - Pullens
Fun Plates - Moonen
Barber Cut + Aqua Blasta - Pullens
Barber Cut + Aqua Blasta - Janvier
Dobbelgame - de Poorter-Verwijk

Nougatkraam - Pullens
Suikerspin - Visker
Churros - Visker
Snackwagen - Ruijs exploitatie
Oliebollenkraam - Bierens
Schwenkgrill - van Hezik
Donner Kebab - Verwijk
Nougatkraam - Pullens
Reibekuchen - Swinkels
Wafels en donuts - Dauphin
Oliebollenkraam - Bierens

Gelukkig gebruiken ze het Vleesplein niet meer. Dat was me vorig jaar toch gevaarlijk met al die gehaaste fietsers en scooters daar en bovendien heeft dat plein (ondanks dat de C&A flink opgeknapt is) nog steeds geen uitstraling :D
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:50:23 #246
112339 MPG
pi_131135162
Ligt het museumplein (sinds wanneer heet het daar niet meer gewoon Keulsepoort trouwens???) niet wat erg ver van de overige pleinen vandaan :? ?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:52:06 #247
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_131135222
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:50 schreef MPG het volgende:
Ligt het museumplein (sinds wanneer heet het daar niet meer gewoon Keulsepoort trouwens???) niet wat erg ver van de overige pleinen vandaan :? ?
leuke entree gewoon, vanaf het station de illusie van de kermis en dan 10 minuten door een dooie stad naar het volgende plein.
pi_131135355
Even een tip: Het Boermanstheater met "Beej ôs in de Floddergats." Speelt nu in de Maaspoort. Aanrader! :)
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:57:09 #249
112339 MPG
pi_131135395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:56 schreef fratsman het volgende:
Even een tip: Het Boermanstheater met "Beej ôs in de Floddergats." Speelt nu in de Maaspoort. Aanrader! :)
Kaarten voor a.s. woensdag liggen al een tijdje op de plank ^O^ .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:58:07 #250
112339 MPG
pi_131135431
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:52 schreef Klonk het volgende:

[..]

leuke entree gewoon, vanaf het station de illusie van de kermis en dan 10 minuten door een dooie stad naar het volgende plein.
Ja, precies dat. Leuke binnenkomer, maar praktisch is anders :P .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_131158918
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:52 schreef Klonk het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Een gezellige rondgang heb je zo niet. Ze hadden wel de hele parade veel kunnen gooien met kraampjes, maar dat zouden de kroegeigenaren vast niet leuk vinden (en de Brandweer ook niet gok ik zo ;) )

Venlo heeft gewoon een moeilijk centrum voor een fatsoenlijke kermis. beperkte ruimte en pleinen erg verspreid. Het Nolensplein is in principe wel een prachtplein voor een kermis, maar daar werkt de parkeergarage tegen.

Wel leuk dat ze het proberen :D
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:15:58 #252
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_131179378
Hallo :W
Ik woon sinds maart ook in (de gemeente) Venlo :Y
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:22:08 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_131179671
en bevalt het?
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:39:33 #254
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_131180392
Tot nu toe wel :) even wennen maar wel lekker rustig en mooi :) :Y
pi_131229810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:39 schreef sproetjes het volgende:
Tot nu toe wel :) even wennen maar wel lekker rustig en mooi :) :Y
Erg rustig?

Je woont vast in zeker in een van de dorpen (Lomm ofzo? :D )
  maandag 16 september 2013 @ 10:29:55 #256
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_131229831
Tegelen ;) daarom zei ik (gemeente) Venlo ;)
pi_131812962
Ik was even vergeten dat het weer gezellig een Duitse feestdag is vandaag. Handig als je van de ene kant van de stad naar de andere kant moet voor een tandartsafspraak.

:')
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 00:12:02 #258
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_131831110
Haha datzelfde had ik toen wij voor de duitse lidl stonden -O- ... Blij dat we vanmiddag op de fiets even Venlo in zijn gegaan... Stond muur vast overal :')
pi_131837339
Ben ik de enige die de hele dag dat gehang van van alles nog wat voor het Ald Weishoés geen gezicht vindt?
pi_131837452
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:06 schreef fratsman het volgende:
Ben ik de enige die de hele dag dat gehang van van alles nog wat voor het Ald Weishoés geen gezicht vindt?
Ik zou niet weten wie of wat, maar ik verwacht zwervers?
pi_131837576
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:10 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wie of wat, maar ik verwacht zwervers?
Nee, zwervers niet. Meer dit soort pluimage. :P En het zijn echt niet allemaal vrijwilligers.
pi_131837605
Ik zie geen verschil. :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:31:38 #263
112339 MPG
pi_131838057
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
_O-
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_131838184
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
_O- :')
pi_131874852
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:15 schreef fratsman het volgende:

[..]

Nee, zwervers niet. Meer dit soort pluimage. :P En het zijn echt niet allemaal vrijwilligers.
Ik vind het ook op zijn zachts gezegd apart dat deze gasten hier dag in dag uit buiten zitten. Mooi gezicht voor de dagjesmensen en toeristen die hier aan voorbij komen zo hartje stad.... not!
pi_131890165
Ik denk elke keer dat het de bouwvakkers zijn van de overkant.

_O-

Maar, ziet er inderdaad niet uit. Ik weet niet of ze er donderdag ook zaten, moest m'n ogen op al die Duitsers houden die dwars over de straat liepen.
pi_131890469
Maar wie zijn het en wat doen ze daar? :D
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:50:06 #268
112339 MPG
pi_131908683
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 02:23 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Maar wie zijn het en wat doen ze daar? :D
Er zijn daar vrijwilligers die in het plaatje passen. Misschien krijgen die hun kennissenkring op de koffie ofzo :P .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_132013330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:06 schreef fratsman het volgende:
Ah, een "zelfregiecentrum" :')
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:50:42 #270
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132013521
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:45 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ah, een "zelfregiecentrum" :')
gewoon een kroeg dus :Y
pi_132017013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:50 schreef Klonk het volgende:

[..]

gewoon een kroeg dus :Y

Was net een item op de stadsomroep. Ik zeg verder maar niks, en hoop dat deze mensen hun dagen zinvol om krijgen. :+
pi_132055035
venlo thug lifee
pi_132059195
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:14 schreef xjunklife het volgende:
venlo thug lifee
:')
pi_132059473
Woord omhoog.
pi_132243977
Vanaf vrijdag is er weer kermis in de Venlose binnenstad :)

Ze zijn al druk aan het opbouwen en het reuzenrad heeft al een week warm gedraaid :P ;)
pi_132245148
En de kermis begint als de herfstvakantie voorbij is. :') planners van lek mich de tes. :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 23:51:07 #278
112339 MPG
pi_132247071
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:01 schreef fratsman het volgende:
En de kermis begint als de herfstvakantie voorbij is. :') planners van lek mich de tes. :P
Goed gepland indd :') .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_132247106
Ligt dat er niet aan dat er tijdens de vakantie al genoeg kermissen zijn en dus veel (top)attracties al elders staan?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 06:39:09 #280
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132250150
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:52 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ligt dat er niet aan dat er tijdens de vakantie al genoeg kermissen zijn en dus veel (top)attracties al elders staan?
Herfstvakantie is ook gespreid net als de zomervakantie :)

En de planning van kermissen zijn ze erg goed in in de gemeente Venlo :P

Belfeld heeft eerst een grote braderie en dan het weekend daarop de kermis, waarom komt er dan niemand op om die twee dingen tegelijkertijd te doen :D Temeer daar de braderie niet op het plein is waar de kermis wel is :')
pi_132250715
Agent schiet man dood na bedreiging

:{ :{ De fuck is er weer aan de hand de laatste dagen? :{
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:50:50 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132257535
Vaag verhaal zeg...

quote:
Doodgeschoten man met mes was Pool
De man die donderdagochtend in Blerick door een agent werd doodgeschoten was 22 jaar en kwam uit Polen.

Het is nog niet bekend of hij in Nederland woonde en werkte. Het slachtoffer rond half zes 's ochtends neergeschoten in de Nieuwborgstraat in Blerick, nadat hij de agenten met een mes bedreigde. De politie was kort daarvoor gewaarschuwd door een buurtbewoner die zich bedreigd voelde door de man.

Bedreigd
Hij was tijdens een wandeling met zijn hond door de Poolse man benaderd voor een vuurtje voor zijn sigaret. Toen de buurtbewoner dat niet kon geven, volgde de Pool hem tot bij zijn woning, waar hij voor het keukenraam bleef staan. Op het moment dat de gewaarschuwde agenten ter plaatse kwamen, liep de man direct op hen af met het mes in zijn hand. Een agent voelde zich zodanig geïntimideerd dat hij de man neerschoot.

De Pool werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, waar hij even later overleed. De Rijksrecherche onderzoekt de zaak.
http://www.l1.nl/nieuws/230042-doodgeschoten-man-met-mes-was-pool
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:21:26 #283
206580 Luxuria
pi_132258478
Ff iets anders he.
Hebben jullie toevallig ervaring met kleuradvies?

Er zitten er hier 2 in de buurt, maar ik weet welke ik moet kiezen om heen te gaan:
http://www.coloursenz.nl/kleur.html
http://www.vivacolore.nl/ka2.php

Iemand die een van deze twee kent (ik ben er bang voor)? :P
pi_132260214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:21 schreef Luxuria het volgende:
Ff iets anders he.

Er zitten er hier 2 in de buurt, maar ik weet welke ik moet kiezen om heen te gaan:

Kennen? Ik wist niet eens dat ze bestonden :D

Afgaande op de websites zou ik voor vivacolore kiezen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:12:15 #285
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132260312
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:21 schreef Luxuria het volgende:
Ff iets anders he.

Mijn vriendin heeft een tijdje geleden zoiets gedaan, zal straks als ze thuis is eens vragen of zij een van de twee kent :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:12:44 #286
206580 Luxuria
pi_132260331
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:10 schreef eight het volgende:

[..]

Kennen? Ik wist niet eens dat ze bestonden :D

Afgaande op de websites zou ik voor vivacolore kiezen.
Haha daar was ik al bang voor :P

Ik neig inderdaad ook wat meer naar vivacolore, die is ook goedkoper :P
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:12:56 #287
206580 Luxuria
pi_132260339
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:12 schreef Klonk het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft een tijdje geleden zoiets gedaan, zal straks als ze thuis is eens vragen of zij een van de twee kent :)
Ohja dat zou fijn zijn! :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:46:03 #288
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132267956
Nagevraagd bij vriendinlief, ze heeft het in onze vorige woonplaats gedaan maar ze is in Tegelen aan de kasteellaan bij eentje langs geweest met haar zus en die beviel haar zo goed dat als ze het zelf nog een keer zou laten doen dat ze het daar zou laten doen :)

Naam is haar ontschoten :P
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:51:14 #289
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132268091
update: naam gevonden Viva Coloro aan de metternichstraat, hebben ook een website vivacoloro.nl
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:57:48 #290
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132268291
en die had je zelf ook al gevonden :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:24:18 #291
206580 Luxuria
pi_132268944
Haha oke thnx! Weet ik nu zeker dat ik daar ook naartoe ga!
pi_132432727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:01 schreef fratsman het volgende:
Deze week is het wel lekker weer (en de Duitsers hebben herfstvakantie) Vorige week was het maar vies weer...
pi_132434145
Weer een weekje herfstvakantie, en volgende week vrijdag komen ze weer en masse deze kant op. De Duitser heeft meer vrij dan de Nederlander, en toch draait hun economie beter. 8)7 :')
pi_132440180
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:19 schreef fratsman het volgende:
Weer een weekje herfstvakantie, en volgende week vrijdag komen ze weer en masse deze kant op. De Duitser heeft meer vrij dan de Nederlander, en toch draait hun economie beter. 8)7 :')
Terwijl ze hier niet aan een extra nationale vrije dag willen omdat het al gauw zo'n 2 miljard euro kost ;(
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:44:55 #295
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132451646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:19 schreef fratsman het volgende:
Duitsland heeft mazzel gehad met de crisis, las er laatst een heel boeiend artikel over, had iets te maken met de eenwording tussen Oost en West, zal morgen als ik niet gammel ben eens kijken of ik het artikel in kwestie nog kan vinden.
pi_132491900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:44 schreef Klonk het volgende:

[..]

Duitsland heeft mazzel gehad met de crisis, las er laatst een heel boeiend artikel over, had iets te maken met de eenwording tussen Oost en West, zal morgen als ik niet gammel ben eens kijken of ik het artikel in kwestie nog kan vinden.
Het toch echt wel veel breder dan alleen dat hoor.

Het begint er al mee dat Duitsland een echt productieland is en Nederland veel meer een dienstenland...

en zijn er nog wel tig redenen waarom Duitsland het goed doet (en Nederland wat minder).
  woensdag 6 november 2013 @ 14:55:05 #297
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132962316
Goed nieuws *O* (hopeljk)

quote:
Het Spaanse Fort Sint Michiel op het kazerneterrein wordt toch volledig blootgelegd en toegankelijk gemaakt voor publiek. Tenminste als het aan het college ligt.
Eerder zouden er slechts delen van het zeventiende-eeuwse fort worden uitgegraven. Wel werden in het verleden afspraken gemaakt om de historische overblijfselen van het fort intact te laten.
De gemeente stelt nu dat zichtbaar maken van het fort draagvlak heeft onder de bevolking. Het blootleggen brengt wel extra kosten met zich mee. De gemeente komt nog veertien miljoen euro tekort voor de plannen. Een groot deel hiervan hoopt zij uit subsidies te halen.
Vanavond wordt de gemeenteraad ingelicht over de plannen.
http://www.omroepvenlo.nl(...)fort-toch-uitgraven/

quote:
Fort Sint Michiel op het Kazerneterrein in Venlo wordt volledig uitgegraven. Dat wil het college van B en W.

Het plan is woensdag bekend gemaakt. Het is de bedoeling dat het fort toegankelijk wordt voor publiek. Het moet een toeristische trekpleister worden. Red ons Fort is blij met het voorstel. De actiegroep ijverde de afgelopen tijd voor het behoud van het fort.

Duurzaamheid
De gemeente wil bij de ontwikkeling ook inzetten op duurzaamheid. Zo wordt gekeken of er op het terrein zelf stroom kan worden opgewekt en hoe afvalwater wordt gezuiverd.

Woensdagavond worden de plannen gepresenteerd aan de gemeenteraad. De totale kosten worden geraamd op 14 miljoen euro.
www.l1.nl/nieuws/232194-v(...)n-helemaal-uitgraven
  woensdag 6 november 2013 @ 14:57:28 #298
112339 MPG
pi_132962402
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_132963425
Verstandig besluit. Dat stadion kunnen ze ook ergens anders bouwen.
  woensdag 6 november 2013 @ 15:43:26 #300
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132964126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:26 schreef eight het volgende:
Verstandig besluit. Dat stadion kunnen ze ook ergens anders bouwen.
of niet bouwen, lijkt me nog beter :P
pi_132966811
Lekker de Koel uitbreiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')